Tapaamissopimus ei toimi.. Onko kohtalotovereita?

Belq

Exän kanssa ollaan tehty tapaamissopimus joka toinen viikonloppu mutta hän muuttelee vkloppuja jos esim sattuu jokin ryyppyjuhla hänen vklopulleen. Ja ei edes itse uskalla ilmottaa muutoksista vaan hänen nykyinen laittaa viestiä 3 tuntia aiemmin kun pitäisi hakea lapsi etteivät otakkaan ja vetoaa töihin (ex on työtön, hänen nykyinen äitiyslomalla!) ja exä ei sitten uskalla vastata minulle puhelimeen kun yritän soittaa. Minulla ja nykyisellä miehellä on yksi yhteinen lapsi ja kastajaiset jouduttiin pitämään exän tapaamisvkloppuna, koska pappia ei saanut muulloin, ilmotin exälle 1 viikko aiemmin että lapsemme on sisaruksen kastajaisissa(jotka oli lauantaina) ja hän voi hakea lapsen tilaisuuden jälkeen tai ottaa viikolla hänet, niin eipä hänelle käynyt..uhkaili että tulee vaikka poliisien kanssa lapsen hakemaan vklopuksi..hohhoi onko muita samankaltaisia tapauksia ja miten oikeasti toimitte tuollaisen ihmisen kanssa??? Minusta on alkanut tuntumaan että olenko tekemisissä narsistin kanssa.. Näitä tapauksia on kyllä tusinoita mutta en kaikkea jaksa tähän tarinoida :)

42

1912

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Belq

      Eikä oikeasti ketään jolla samanlaista tilannetta?

    • nerpikka

      Voi, näitä on pilvin pimein näitä vastuuntunnottomia. Älä suostu exän pompotteluihin. Jos noutaa/ottaa lapsen sovitusti sinä vkonloppuna, miten sopimuksessa lukee, noudata sopimusta, jotta lapsi voi tavata isäänsä. Mutta älä suostu muutoksiin ja viikonlopun vaihdoksiin (ainakaan ilman todella pätevää syytä; ryyppyjuhla ei ole sellainen). Ilmoita exällesi rauhallisesti, selvästi ja lyhyesti (vähän samaan tapaan kuin puhuisit lapselle), että tämä peli ei vetele ja nyt mennään sopimuksen mukaan täysin.
      Jos sopimuksenne on lastenvalvojan vahvistama, ota myös lastenvalvojaan yhteyttä ja kerro tilanne, että hänkin tietää, että exä ei noudata sopimusta.

      • Belq

        Olen hänelle ilmottanut joka kerta että tämä peli ei vetele, mutta se ei vaikuta mitään. Jos hän on päättänyt ettei ota lasta kun hänelle ei sovi (vaikka olisi hänen vuoro) niin silloin ei myöskään ota, vaikka olisin mitä mieltä asiasta. Lastenvalvojan kanssa olen puhunut ja sopimus on tehty lastenvalvojalla, mutta minun vain kuulemma täytyy joustaa! Eikö mikään laki tai muu ole äidin puolella yhtään tapaamisasioissa?? Ja tämä isähän laittaa nykyisen tyttöystävän hoitamaan vaikeat asiat eli ilmoittamaan minulle ettei heille käy ja jos siihen jotain sanon niin saan vittuilua osakseni...


      • Koita jaksaa
        Belq kirjoitti:

        Olen hänelle ilmottanut joka kerta että tämä peli ei vetele, mutta se ei vaikuta mitään. Jos hän on päättänyt ettei ota lasta kun hänelle ei sovi (vaikka olisi hänen vuoro) niin silloin ei myöskään ota, vaikka olisin mitä mieltä asiasta. Lastenvalvojan kanssa olen puhunut ja sopimus on tehty lastenvalvojalla, mutta minun vain kuulemma täytyy joustaa! Eikö mikään laki tai muu ole äidin puolella yhtään tapaamisasioissa?? Ja tämä isähän laittaa nykyisen tyttöystävän hoitamaan vaikeat asiat eli ilmoittamaan minulle ettei heille käy ja jos siihen jotain sanon niin saan vittuilua osakseni...

        Jos isä ei ota lasta, kun on hänen vuoro, niin hän ei sitten ota. Valitettavasti tähän ei ole mitään apua laista tai mistään, uhkasakkokaan ei päde näin päin. Sinun täytyy vain antaa lapsi isälle silloin kuin on hänen vuoronsa ja kun hän lapsensa suvaitsee ottaa, kieltäytyä ei kannata, sillä sinulle voidaan siitä asettaa uhkasakko. Muiden aikojen, siis niiden osalta, joita ei isän tapaamisajoiksi ole sovittu, sinun ei ole mikään pakko joustaa. Älä välitä, loppujen lopuksi isän toiminta tulee kuitenkin kääntymään häntä itseään vastaan, kun lapsi kasvaa ja alkaa ymmärtää asioita. Älä ala riitelemään äläkä väittelemään, pidät vain itse kiinni sopimuksesta ja noudatat sitä.
        Näitä lapsesi isän kaltaisia surkimuksia vain valitettavasti on. Voi olla narsisti, tai sitten vain tavan k*sipää. Ilmoita isälle myös, että tästä lähtien keskustelet lapsen tapaamisiin liittyvistä asioista vain ja ainoastaan suoraan hänen kanssaan.


      • kieloma
        Belq kirjoitti:

        Olen hänelle ilmottanut joka kerta että tämä peli ei vetele, mutta se ei vaikuta mitään. Jos hän on päättänyt ettei ota lasta kun hänelle ei sovi (vaikka olisi hänen vuoro) niin silloin ei myöskään ota, vaikka olisin mitä mieltä asiasta. Lastenvalvojan kanssa olen puhunut ja sopimus on tehty lastenvalvojalla, mutta minun vain kuulemma täytyy joustaa! Eikö mikään laki tai muu ole äidin puolella yhtään tapaamisasioissa?? Ja tämä isähän laittaa nykyisen tyttöystävän hoitamaan vaikeat asiat eli ilmoittamaan minulle ettei heille käy ja jos siihen jotain sanon niin saan vittuilua osakseni...

        Lastenvalvojalla tehty tapaamissopimus ei ole lainvoimainen, tarkoittaa käytännössä sitä ettei sun tarvitse siihen suostua jos et koe toimivaksi. Sun tapauksessa selkeästi isää ei kiinnosta kun tuollaista tekee, joten sinun jättäisin tapaamiset siihe ja ilmoittaisin että voi hakea tapaamisoikeuden oikeuden kautta. Sen jälkeen kun sieltä tulee sopimus,ja jos hän alkaa taas perua tapaamisia niin joka kerta hän palaa "alkuun". Eli ei ihan heti tule saamaan yksin lastaan jos ei tapaamisia noudata.


      • koita jaksaa
        kieloma kirjoitti:

        Lastenvalvojalla tehty tapaamissopimus ei ole lainvoimainen, tarkoittaa käytännössä sitä ettei sun tarvitse siihen suostua jos et koe toimivaksi. Sun tapauksessa selkeästi isää ei kiinnosta kun tuollaista tekee, joten sinun jättäisin tapaamiset siihe ja ilmoittaisin että voi hakea tapaamisoikeuden oikeuden kautta. Sen jälkeen kun sieltä tulee sopimus,ja jos hän alkaa taas perua tapaamisia niin joka kerta hän palaa "alkuun". Eli ei ihan heti tule saamaan yksin lastaan jos ei tapaamisia noudata.

        Äläpä höpötä, lastenvalvojan vahvistama tapaamissopimus on täysin lainvoimainen. Oikeuteen voi toki mennä ja yrittää vaatia siihen muutosta, jos molemmat eivät muutokseen muuten suostu. Mutta ei tässä liene tarkoituksena se, että lapsen tapaamset isän kanssa halutaan kokonaan pois. Ei se ole lapsen etu, ellei isä ole kykenemätön huolehtimaan lapsesta, on lapselle vaarallinen tms.


      • Belq
        koita jaksaa kirjoitti:

        Äläpä höpötä, lastenvalvojan vahvistama tapaamissopimus on täysin lainvoimainen. Oikeuteen voi toki mennä ja yrittää vaatia siihen muutosta, jos molemmat eivät muutokseen muuten suostu. Mutta ei tässä liene tarkoituksena se, että lapsen tapaamset isän kanssa halutaan kokonaan pois. Ei se ole lapsen etu, ellei isä ole kykenemätön huolehtimaan lapsesta, on lapselle vaarallinen tms.

        Sitä juuri haluaisin että tapaamiset säilyisi, mutta niitä ei muutella aivan turhien asioiden takia. Exä ei myöskään saavu ikinä paikalle kun lastenvalvojalle varaan ajan keskustelemaan tapaamisten toimivuudesta, kerran oli myös kännissä kun lastenvalvoja soitti hänelle kun ei tullut paikalle.. Ensi kuussa on taas uusi aika, saa nähdä tuleeko. Olen myös ilmoittanut exälle että sovin hänen kanssa vain näistä lapsen asioista, mutta ei sekään mitään auta kun laittaa silti tyttöystävänsä asialle. Vai onko jotkut lastenvalvojatkin niin saamattomia etteivät vaan viitsi tehdä mitään, minusta se oli jo aika vastuutonta kun oli silloin kännissä metsäreissulla kun olisi pitänyt saapua keskustelemaan..


    • Näin meillä

      Aloittaja, älä stressaa tuosta asiasta, ole kuin ei miestä olisikaan, anna hänen tehdä omat valintasa, ja elä sinä omaa elämää lastesi kanssa. Niin minäkin lopulta tein.

      Tapaamiset loppu aika lyheen aikanaan, ja yritin kaikin keinoin soitella ja sopia tapaamisia, mutta huomasin ettei kiinnosta nijn lopetin, jo lasten tähden lopetin, en jaksanut enää loputumia tyhjiä lupauksia ja pettymyksiä.

      Elimme vaan keskenään ja jos mies soitti kerroin lapsille vasta sitten kun isä oli pihassa... annoin hänen tehdä omat ratkaisut tapaamisien suhteen niitä tuli ja ei tullut. Omia menoja emme siirtäneet elimme kuin olin yh.. Joskus meni kuukausi joskus pari viikkoa... se toimi ei enää mitään tarkkoja tapaamispäiviä ja aikoja. Tuli jos on tullakseen.
      Se helpotti minuakin ja lapsia.

      Kun suhtaudut häneen kuin vieraaseen ihmiseen, huomaat miten se helpottaa sun ja lasten elämää.

      • Belq

        Mietinkin että onko juuri ainoa keino että en vain pidä mitään yhteyttä ja odotan koska hänelle sopii, siinä vain ärsyttää se ettei juuri isompia suunnitelmia voi tehdä omassa elämässä.. Sen ainakin päätin että hänen tyttöystävälle en vastaa enää mitään jos kysyy lasta heille vaan odotan että isä vaivautuu pyytämään.


      • KunMuuEiAuta
        Belq kirjoitti:

        Mietinkin että onko juuri ainoa keino että en vain pidä mitään yhteyttä ja odotan koska hänelle sopii, siinä vain ärsyttää se ettei juuri isompia suunnitelmia voi tehdä omassa elämässä.. Sen ainakin päätin että hänen tyttöystävälle en vastaa enää mitään jos kysyy lasta heille vaan odotan että isä vaivautuu pyytämään.

        Juuri näin. Paitsi että voit ihan rauhassa suunnitella omia menojasi ja olojasi lapsen kanssa niile ajoille, jotka eivät ole sopimuksen mukaisia isän tapaamisaikoja, niistä sinun ei tarvi joustaa, ellet halua. Isän tapaamisajoille voi yrittää sitten aina tehdä suunnitelma b:n, eli jos on jotain omaa menoa, niin lapselle on valmiina jokin muu hoitopaikka (isovanhemmat, kummit, yms.), jos isä ei satukkaan lasta luokseen ottamaan. Muistat vain pitää kiinni sopimuksesta omalta osaltasi. Näin minä menin aikoinaan monta vuotta, kun isän kanssa tehtyihin mihinkään sopimuksiin ei voinut koskaan luottaa.
        Tyttöystävälle ei sinun tarvi vastata, voit sanoa kerran tai kaksi, että keskustelet lapsesta vain lapsen isän kanssa, sitten vain suljet puhelimen, älä selittele mitään sen enempää, vaikka tyttöystävä mitä kyselisi.


      • ellukkaee

        "Kun suhtaudut häneen kuin vieraaseen ihmiseen, huomaat miten se helpottaa sun ja lasten elämää."
        AIVAN! Jos jättää tulematta, anna olla, älä soita, älä tee mitään, hänen häpeensä. lapset aikanaan muistaa.
        Lakkasin puhumasta kokonaan että "Isi tulee hakemaan" LAkkasin pakkaamasta reppuakaan! JA hyvin toimi!
        Saivat sitten isompana sopia itse tapaamisensa!
        Ei tuommoinen ihminen muutu mihinkään, pääset tosiaan helpommalla kun lakkaat miettimästä asiaa. Lapsille puhut vaan jos kysyvät..."isille tuli este, on töissä" tyyliin...elä mollaa että on ryyppyreissuilla, päätelkööt aikanaan itte.


    • TiedänTunteen

      Ap,kuulostaa NIIN mun exältä. Reilu 8vuotta jo tapeltu,enää en jaksa välittää. Varaudun siihen ettei mikään oo koskaan varmaan, poikakin tietää jo ettei se oo niin varmaa tapaako isäänsä vai ei. Ja just noi ettei ilmaudu paikalle last.valvojalle kun sovin sinne tapaamisen ja on ollut myös kännissä kun perään sieltä soiteltu. Oi niin tuttua! Jos haluat vaihtaa ajatuksia niin laita vaikka meiliosoite :)

      • Belq

        Ajatuksia olis kiva vaihtaa mutta miten saan meiliosoitteen vain sinun tietoon? :)


      • Belq eli aloittaja :)
        Belq kirjoitti:

        Ajatuksia olis kiva vaihtaa mutta miten saan meiliosoitteen vain sinun tietoon? :)

        Juu en olekkaan 4 vuotiaalle isää mollannut, toivon vain että isompana lapsi ymmärtää tilanteen ja tämä "isä" saa kohtalonsa lapsen osalta sellaisena kuin on se ansainnut! Kiitos vain paljon kaikille vastauksista, on kiva tietää ettei ole yksin maailmassa tekemisissä tollaisen vätyksen kanssa. Vastauksia olisi toki kiva lukea lisääkin ja vaikka ajatuksiakin vaihtaa.


    • halolla

      No ei sitten tasan niin ole lastenvalvojan tapaamissopimus lainvoimanen.... Sossut eikä poliisi tule hakemaan lasta jos ei äiti lasta anna,piste. Oikeuden vahvistamalla päätöksellä kyllä! Ja kyllä mää tiedän mistä puhun, näitä tilanteita kun työkseni käsittelen. Elikkäs äiti voi pitää lasta niin kauan itsellä että isä hakee oikeudelta tapaamisia, jolloin ne ovat lainvoimaisia ja jos isä niitä rikkoo ni se on hänen häpeänsä.

      • ymmyrkäinen

        Lastenvalvojan vahvistama sopimus on aivan yhtä lainvoimainen kuin oikeuden päätös, mutta ei kummankaan perusteella ei sen paremmin sossu kuin poliisikaan hae ketään. Vasta kun isä(etä) on hakenut oikeudelta tapaamisten täytääntöönpanoa (joka on siis ihan eri asia kuin tapaamisoikeuspäätös), voi viranomainen hakea lapsen. Mutta siis vasta kun oikeus on antanut tuomion tapaamissopimuksen (jonka on joko lastenvalvoja vahvistanut tai oikeus tuominnut) täytääntöönpanosta.
        Jos olet yöksesi asian kanssa tekemisissä,niin ota nyt perusasioista selvää!


    • halolla

      Jos lastenvalvojalla tehty tapaamissopimus ei toimi, on syytä hankkia LAINVOIMAINEN tapaamissopimus oikeuden kautta. Lastenvalvojalla tehty sopimus ei sido kumpaakaan vanhempaa noudattamaan sopimusta, ELLEI sitä ole vahvistettu käräjäoikeudessa. Piste.

      • eri tapaus

        Tässä jutussa ei ollut kyse siitä.


      • lapsihan kärsii

        Ri ketään voi pakottaa tapaamaanlapsiaan, jos ei itse halua. Isät voi hyvin luistaa siitä, ja niin moni tekeekin. Äitien vaan on pakko antaa lapset jos isa nyt sattuu heidät hakemaan...vähän epistä että toisen on pakko mutta soiten ei.

        Kyllä se lapsen tapaamisen pitää lähtä siitä miehestä itsestään, lapsi tuntee että isä on pakolla hänen kanssaan, eikä ole kivaa kummallakaan.
        Oli vaikka kuin käräjäoikeuden päätös, jos mies ei halua tapaa, niin hän ei halua.
        Kyllä se lähtee ihan vapaehtoisesti, ja silloin se on kummallekin parempi.


      • ynmmyrkäinen

        Olet väärässä, katso edellinen vasytaukseni. Ilmeisesti puhut että haetaan oikeudelta tapaamissopimuksen täytääntöönpanoa. Jotta pystyy hakemaan sitä, pitää olla joko lastenvalvojan vahvistama sopimus tai oikeuden tuomio tapaamisista.


      • Belq
        lapsihan kärsii kirjoitti:

        Ri ketään voi pakottaa tapaamaanlapsiaan, jos ei itse halua. Isät voi hyvin luistaa siitä, ja niin moni tekeekin. Äitien vaan on pakko antaa lapset jos isa nyt sattuu heidät hakemaan...vähän epistä että toisen on pakko mutta soiten ei.

        Kyllä se lapsen tapaamisen pitää lähtä siitä miehestä itsestään, lapsi tuntee että isä on pakolla hänen kanssaan, eikä ole kivaa kummallakaan.
        Oli vaikka kuin käräjäoikeuden päätös, jos mies ei halua tapaa, niin hän ei halua.
        Kyllä se lähtee ihan vapaehtoisesti, ja silloin se on kummallekin parempi.

        Niinhän se kyllä on että pitää lähteä ihmisestä itestään se että haluaa tavata. Ja ehkä ilmeisesti haluaa mutta silloin ku hänelle sopii, jos katsot aloitus viestini kun kerroin sen kastajais "episodin" niin minusta tässä on myös turhaa kiusantekoa takana. Minun olisi pitänyt kuullemma kysyä heiltä (ex ja hänen tyttöystävältään) saanko pitää kastajaiset heidän viikonlopullaan. He itse ovat kyllä suunnitelleet tupareita ja synttärijuhlia vklopulle jona lapsi pitäisi olla heillä ja siksi eivät lasta otakkaan..


      • kir5
        ynmmyrkäinen kirjoitti:

        Olet väärässä, katso edellinen vasytaukseni. Ilmeisesti puhut että haetaan oikeudelta tapaamissopimuksen täytääntöönpanoa. Jotta pystyy hakemaan sitä, pitää olla joko lastenvalvojan vahvistama sopimus tai oikeuden tuomio tapaamisista.

        Jos äiti ei koe nykyistä tilannetta sopivaksi niin hän voi vaatia että isää hakemaan oikeudelta tapaamiset. Jollon hän joko noudattaa tai ei noudata, jos isä ei noudata niin menettää sillon oikeuksiaan. Lastenvalvojan tekemällä sopimuksella voi pyyhkiä rumastai sanottuna isä perseensä, sillä ei ole mitään virkaa isää vastaan kun ei ole lainvoimanen. Minun exäni haki tapaamisoikeuden oikeuden kautta kun ei sopimus lastenvaljolla olisi onnistunut, minulle tehtiin harvinaisen selväksi istunnossa se ettei mulla ole asiaan sanottavaa vaan lapsi menee isälleen tavalla tai toisella.

        Ja lastenvalvoja itse sanoi minullekkin että se sopimus ei velvoita ketään yhtään mihinkään, ei minua antamaan lasta isälle eikä isää noudattamaan sopimusta.


      • simeeerra
        kir5 kirjoitti:

        Jos äiti ei koe nykyistä tilannetta sopivaksi niin hän voi vaatia että isää hakemaan oikeudelta tapaamiset. Jollon hän joko noudattaa tai ei noudata, jos isä ei noudata niin menettää sillon oikeuksiaan. Lastenvalvojan tekemällä sopimuksella voi pyyhkiä rumastai sanottuna isä perseensä, sillä ei ole mitään virkaa isää vastaan kun ei ole lainvoimanen. Minun exäni haki tapaamisoikeuden oikeuden kautta kun ei sopimus lastenvaljolla olisi onnistunut, minulle tehtiin harvinaisen selväksi istunnossa se ettei mulla ole asiaan sanottavaa vaan lapsi menee isälleen tavalla tai toisella.

        Ja lastenvalvoja itse sanoi minullekkin että se sopimus ei velvoita ketään yhtään mihinkään, ei minua antamaan lasta isälle eikä isää noudattamaan sopimusta.

        Siis häh? Mistä tää tyyppi oikeen puhuu .... :D


      • kir5
        simeeerra kirjoitti:

        Siis häh? Mistä tää tyyppi oikeen puhuu .... :D

        Siis siitä kun tuolla kovasti väitetään että lastenvalvojan tekemä sopimus on lainvoimainen. Ei ole vaikka kuinka voissa paistais.


      • kir5
        simeeerra kirjoitti:

        Siis häh? Mistä tää tyyppi oikeen puhuu .... :D

        Ja tässähän nyt oli ilmeisimmin kyse siitä että sopimus on tehty, mutta isä muuttelee ajankohtia mielensä mukaan. Siihen auttaisi tapaamisten hakeminen oikeuden kautta, jollon ne ajankohdat on silmo ku paperis lukee ja jos ei sovi ni ei sovi. Kyllä varmasti isän motivaatio kasvais siinä kun tajuaa pelleilyllään aiheuttavan vaan itselleen hallaa


      • VääntääRautalangasta
        kir5 kirjoitti:

        Ja tässähän nyt oli ilmeisimmin kyse siitä että sopimus on tehty, mutta isä muuttelee ajankohtia mielensä mukaan. Siihen auttaisi tapaamisten hakeminen oikeuden kautta, jollon ne ajankohdat on silmo ku paperis lukee ja jos ei sovi ni ei sovi. Kyllä varmasti isän motivaatio kasvais siinä kun tajuaa pelleilyllään aiheuttavan vaan itselleen hallaa

        Ensinnäkään, lastenvalvoja ei tee mitään sopimuksia. Sopimuksen tekijät ovat lapsen vanhemmat, jotka allekirjoittamalla sopimuksen sitoutuvat siihen, mitä sopimuksessa lukee. Lastenvalvoja on vain henkilö, joka teknisesti kirjoittaa puhtaaksi sen, mitä vanhemmat ovat lapsen tapaamisesta sopineet ja vahvistaa lisäksi omalla allekirjoituksellaan sopimuksen ja sen, että sopimuksen ovat allekirjoittaneet juuri ne lasten vanhemmat. Sopimus on sopimus ja se on aina lainvoimainen, jopa suullinen sellainen.
        Toiseksi, vaikka äiti hakisi oikeudelta jo olemassa olevan, lastenvalvojan vahvistaman ja näin ollen lainvoimaisen lapsen tapaamissopimuksen täytäntöönpanoa, niin mitä se auttaisi, ei mitään. Jos isä ei noudata sopimusta eikä oikeudesta haettua sopimuksen täytäntöönpanoa, niin ei noudata eikä isälle siitä mitään hallaa eikä edes mitään sanktioita tule. Motivaatio kasvaa...... tällaisella isällä..... hah, kuolen nauruun.


      • kir5
        VääntääRautalangasta kirjoitti:

        Ensinnäkään, lastenvalvoja ei tee mitään sopimuksia. Sopimuksen tekijät ovat lapsen vanhemmat, jotka allekirjoittamalla sopimuksen sitoutuvat siihen, mitä sopimuksessa lukee. Lastenvalvoja on vain henkilö, joka teknisesti kirjoittaa puhtaaksi sen, mitä vanhemmat ovat lapsen tapaamisesta sopineet ja vahvistaa lisäksi omalla allekirjoituksellaan sopimuksen ja sen, että sopimuksen ovat allekirjoittaneet juuri ne lasten vanhemmat. Sopimus on sopimus ja se on aina lainvoimainen, jopa suullinen sellainen.
        Toiseksi, vaikka äiti hakisi oikeudelta jo olemassa olevan, lastenvalvojan vahvistaman ja näin ollen lainvoimaisen lapsen tapaamissopimuksen täytäntöönpanoa, niin mitä se auttaisi, ei mitään. Jos isä ei noudata sopimusta eikä oikeudesta haettua sopimuksen täytäntöönpanoa, niin ei noudata eikä isälle siitä mitään hallaa eikä edes mitään sanktioita tule. Motivaatio kasvaa...... tällaisella isällä..... hah, kuolen nauruun.

        No kyllä se motivaatio kasvaa kovasti siinä vaiheessa kun oikeudet rupee vähenee pelleilyn takia :D


      • kir5
        VääntääRautalangasta kirjoitti:

        Ensinnäkään, lastenvalvoja ei tee mitään sopimuksia. Sopimuksen tekijät ovat lapsen vanhemmat, jotka allekirjoittamalla sopimuksen sitoutuvat siihen, mitä sopimuksessa lukee. Lastenvalvoja on vain henkilö, joka teknisesti kirjoittaa puhtaaksi sen, mitä vanhemmat ovat lapsen tapaamisesta sopineet ja vahvistaa lisäksi omalla allekirjoituksellaan sopimuksen ja sen, että sopimuksen ovat allekirjoittaneet juuri ne lasten vanhemmat. Sopimus on sopimus ja se on aina lainvoimainen, jopa suullinen sellainen.
        Toiseksi, vaikka äiti hakisi oikeudelta jo olemassa olevan, lastenvalvojan vahvistaman ja näin ollen lainvoimaisen lapsen tapaamissopimuksen täytäntöönpanoa, niin mitä se auttaisi, ei mitään. Jos isä ei noudata sopimusta eikä oikeudesta haettua sopimuksen täytäntöönpanoa, niin ei noudata eikä isälle siitä mitään hallaa eikä edes mitään sanktioita tule. Motivaatio kasvaa...... tällaisella isällä..... hah, kuolen nauruun.

        Ja niin, se lastenvalvojalla tehty sopimus ei velvoita ketään yhtään mihinkään :D ei edes äitiä. Vasta oikeuden tekemä päätös on sellainen että viranomaiset puuttuvat asiaan jos äiti estää tapaamisia toistuvasti. Äläkä nyt mussuta enempää, itse tämän tilanteen omalla kohdalla nähnyt.


      • VääntääRautalangasta
        kir5 kirjoitti:

        Ja niin, se lastenvalvojalla tehty sopimus ei velvoita ketään yhtään mihinkään :D ei edes äitiä. Vasta oikeuden tekemä päätös on sellainen että viranomaiset puuttuvat asiaan jos äiti estää tapaamisia toistuvasti. Äläkä nyt mussuta enempää, itse tämän tilanteen omalla kohdalla nähnyt.

        Kyllä sopimus velvoittaa. Eri asia on se, että on olemassa ihmisiä, jotka noudattavat sopimuksia ja sitten on niitä jotka eivät noudata.
        Se, että lähivanhempi, esim. se äiti, estää lasta tapaamasta etävanhempaa, on ihan eri asia ja siihen on keinona tuo oikeudesta haettu tapaamissopimuksen täytäntöönpano. Ja jos lähi ei täytöntöönpanomääräyksestäkään huolimatta anna lapsen tavata etää, viranomaiset voivat puuttua asiaan tai lähille voidaan määrätä uhkasakko tyyliin xxx euroa/noudattamatta jätetty etän tapaamiskerta.
        Tässä ketjussa on kyse ihan eri asiasta. Ei tämä äiti yritä estää lastaan tapaamasta isäänsä, päinvastoin, haluaisi, että tapaisi, mutta että noudattaisi sopimusta.
        En tiedä, mitä olet omalla kohdallasi nähnyt, olitko sitten se äiti, joka ei antanut lapsensa isän tavata lastaan vai isä, jonka lapsen äiti ei antanut sinun tavata lastaan, ja siksi tilanne johti tuohon oikeudelta haettavaan tapaamissopimuksen täytäntöönpanoon. Jos olet se äiti, toivottavasti otit opiksesi ja ymmärrät nyt, että sopimuksia on syytä noudattaa. Ja jos olet se isä, niin onneksi laissa on tällainen keino puuttua tahalliseen ja perusteettomaan lapsen toisesta vanhemmasta etäännyttämiseen.
        Olisko tää nyt väännetty rautalangasta selkokielellä niin että hittaampiki ymmärtää...... ;-)


      • kir5
        VääntääRautalangasta kirjoitti:

        Kyllä sopimus velvoittaa. Eri asia on se, että on olemassa ihmisiä, jotka noudattavat sopimuksia ja sitten on niitä jotka eivät noudata.
        Se, että lähivanhempi, esim. se äiti, estää lasta tapaamasta etävanhempaa, on ihan eri asia ja siihen on keinona tuo oikeudesta haettu tapaamissopimuksen täytäntöönpano. Ja jos lähi ei täytöntöönpanomääräyksestäkään huolimatta anna lapsen tavata etää, viranomaiset voivat puuttua asiaan tai lähille voidaan määrätä uhkasakko tyyliin xxx euroa/noudattamatta jätetty etän tapaamiskerta.
        Tässä ketjussa on kyse ihan eri asiasta. Ei tämä äiti yritä estää lastaan tapaamasta isäänsä, päinvastoin, haluaisi, että tapaisi, mutta että noudattaisi sopimusta.
        En tiedä, mitä olet omalla kohdallasi nähnyt, olitko sitten se äiti, joka ei antanut lapsensa isän tavata lastaan vai isä, jonka lapsen äiti ei antanut sinun tavata lastaan, ja siksi tilanne johti tuohon oikeudelta haettavaan tapaamissopimuksen täytäntöönpanoon. Jos olet se äiti, toivottavasti otit opiksesi ja ymmärrät nyt, että sopimuksia on syytä noudattaa. Ja jos olet se isä, niin onneksi laissa on tällainen keino puuttua tahalliseen ja perusteettomaan lapsen toisesta vanhemmasta etäännyttämiseen.
        Olisko tää nyt väännetty rautalangasta selkokielellä niin että hittaampiki ymmärtää...... ;-)

        Sinä ae et tässä ymmärrä :D nimenomaan, äiti VOI sanoa että tapaamiset eivät toteudu niin pitkään ennen ku isä on hakenut oikeuden sieltä oikeuden kautta!!! Sitä kautta isä sitoutuu noudattamaan tuomarin edessä noudattamaan sopimusta, JOS ei noudata niin ainoastaan hänelle tulee sanktioita eli tapaamisten luonnetta ja määrää muutetaan tarpeen mukaan. Olen äiti, ja minua ohjeistettiin toimimaan näin, lastenvalvojalle ei voinut mennä tekemään uutta sopimusta koska isä vaati paljon mutta ei noudattanut mitään aikasemminkaan. Eli en evännyt tapaamisia, mutta se toiminta ei voinut jatkua loputtomiin. Täytyyhän äidinkin jossain vaiheessa tajuta että jatkuvat pettymykset lapselle isän tulosta ei ole hyvöksi, ja mitä aikaisemmin siihen puututaan niin sitä parempi. Eli lastenvalvojat olivat kädettömiä siinä tilanteessa.


      • :D :D :D :D
        kir5 kirjoitti:

        Sinä ae et tässä ymmärrä :D nimenomaan, äiti VOI sanoa että tapaamiset eivät toteudu niin pitkään ennen ku isä on hakenut oikeuden sieltä oikeuden kautta!!! Sitä kautta isä sitoutuu noudattamaan tuomarin edessä noudattamaan sopimusta, JOS ei noudata niin ainoastaan hänelle tulee sanktioita eli tapaamisten luonnetta ja määrää muutetaan tarpeen mukaan. Olen äiti, ja minua ohjeistettiin toimimaan näin, lastenvalvojalle ei voinut mennä tekemään uutta sopimusta koska isä vaati paljon mutta ei noudattanut mitään aikasemminkaan. Eli en evännyt tapaamisia, mutta se toiminta ei voinut jatkua loputtomiin. Täytyyhän äidinkin jossain vaiheessa tajuta että jatkuvat pettymykset lapselle isän tulosta ei ole hyvöksi, ja mitä aikaisemmin siihen puututaan niin sitä parempi. Eli lastenvalvojat olivat kädettömiä siinä tilanteessa.

        :D :D :D Piiiiiitkät on piuhat Airamiin jollakin.....


      • xdk
        :D :D :D :D kirjoitti:

        :D :D :D Piiiiiitkät on piuhat Airamiin jollakin.....

        No enemmä mä sun piuhoista olisin huolissaan, et ymmärrä että näin on jollekkin neuvottu


      • sossupaholainen

        Lastenvalvojalla tehty sopimus on aivan yhtä lainvoimainen kuin oikeudesta saatu ja sitoo aivan yhtä paljon tai aivan yhtä vähän. Lastenvalvojalla tehtyä sopimusta ei tarvitse vahvistaa oikeudessa, koska se on sellaisenaan aivan yhtä lainvoimainen.Ero on siinä, että lastenvalvoja voi vain vahvistaa vanhempien tekemiä sopimuksia, eli vanhempien on oltava yksimielisiä sopimuksen sisällöstä, kun taas oikeus voi päättää miten haluaa. PISTE


      • xdk
        sossupaholainen kirjoitti:

        Lastenvalvojalla tehty sopimus on aivan yhtä lainvoimainen kuin oikeudesta saatu ja sitoo aivan yhtä paljon tai aivan yhtä vähän. Lastenvalvojalla tehtyä sopimusta ei tarvitse vahvistaa oikeudessa, koska se on sellaisenaan aivan yhtä lainvoimainen.Ero on siinä, että lastenvalvoja voi vain vahvistaa vanhempien tekemiä sopimuksia, eli vanhempien on oltava yksimielisiä sopimuksen sisällöstä, kun taas oikeus voi päättää miten haluaa. PISTE

        Se on vanhempien välinen sopimus jonka lastenvalvoja vahvistaa, aivan. Laki ei siltikään tuossa kohtaa velvoita ketään sopimusta noudattamaan JOS jompikumpi osapuoli kokee ettei sopimua toimi. Toisin kuin oikeuden päätöksellä tehty sopimus, lain uhalla äidin tulee sitä noudattaa ja isä menettää oikeuksiaan sitä mukaa mitä sössii tapaamisia. Elä nyt jumalauta jaksa saivarrella, tää on käyty niin monen viranomasen kanssa läpi..


      • sossupaholainen
        xdk kirjoitti:

        Se on vanhempien välinen sopimus jonka lastenvalvoja vahvistaa, aivan. Laki ei siltikään tuossa kohtaa velvoita ketään sopimusta noudattamaan JOS jompikumpi osapuoli kokee ettei sopimua toimi. Toisin kuin oikeuden päätöksellä tehty sopimus, lain uhalla äidin tulee sitä noudattaa ja isä menettää oikeuksiaan sitä mukaa mitä sössii tapaamisia. Elä nyt jumalauta jaksa saivarrella, tää on käyty niin monen viranomasen kanssa läpi..

        Usko jo että lastenvalvojan vahvistama sopimus velvoittaa aivan yhtä paljon tai yhtä vähän kuin oikeuden tekemä. Isä ei menetä mitään oikeuksiaan ellei aiti vie asiaa oikeuteen ja oukeus MUUTA lastenvalvojan vahvistamaa sopimusta. Senvvoi oikeus tietysti tehdä, jos isä ei ole noudattanut sopimusta, mutta silloin on kyse uudesta sopimuksesta. Ja tapaamisten täytäänpanoa voi hakea sekä lastenvalvojan vahvistaman sopimuksen että oikeuden päätöksen perusteella, koska molemmat ovat lainvoimaisia sopimuksia.
        Tämän voin kertoa lähes kolmekymmenen vuoden kokemuksella asiasta.


      • xdk
        sossupaholainen kirjoitti:

        Usko jo että lastenvalvojan vahvistama sopimus velvoittaa aivan yhtä paljon tai yhtä vähän kuin oikeuden tekemä. Isä ei menetä mitään oikeuksiaan ellei aiti vie asiaa oikeuteen ja oukeus MUUTA lastenvalvojan vahvistamaa sopimusta. Senvvoi oikeus tietysti tehdä, jos isä ei ole noudattanut sopimusta, mutta silloin on kyse uudesta sopimuksesta. Ja tapaamisten täytäänpanoa voi hakea sekä lastenvalvojan vahvistaman sopimuksen että oikeuden päätöksen perusteella, koska molemmat ovat lainvoimaisia sopimuksia.
        Tämän voin kertoa lähes kolmekymmenen vuoden kokemuksella asiasta.

        Haha, oot sä hassu :D lastenvalvoja itse käski evätä tapaamiset siihen asti että isä hakee tapaamisoikeuden oikeuden kautta. Hmmmmmm, että ihan velvottaa?


      • sossupaholainen
        xdk kirjoitti:

        Haha, oot sä hassu :D lastenvalvoja itse käski evätä tapaamiset siihen asti että isä hakee tapaamisoikeuden oikeuden kautta. Hmmmmmm, että ihan velvottaa?

        No oliko teillä sitten voimassa oleva lastenvalvojan vahvistama sopimus? Jos ei, ettekä päässeet yhteisymmärrykseen sisällöstä (jotta lastenvalvoja voisi sen vahvistaa), niin tietysti voit evätä tapaaamiset !


      • xdk
        sossupaholainen kirjoitti:

        No oliko teillä sitten voimassa oleva lastenvalvojan vahvistama sopimus? Jos ei, ettekä päässeet yhteisymmärrykseen sisällöstä (jotta lastenvalvoja voisi sen vahvistaa), niin tietysti voit evätä tapaaamiset !

        Kyllä oli :D sit asiat ei puolen vuoden päästä enää toimineetkaan kun isä alko jättää tapaamisia, sillon lastenvalvoja käski evätä tapaamiset siihe asti et isä hakee tapaamisoikeuden oikeuden kautta jos sitä haluaa.


      • xdk
        xdk kirjoitti:

        Kyllä oli :D sit asiat ei puolen vuoden päästä enää toimineetkaan kun isä alko jättää tapaamisia, sillon lastenvalvoja käski evätä tapaamiset siihe asti et isä hakee tapaamisoikeuden oikeuden kautta jos sitä haluaa.

        Ja tässä syy minkä takia niin moni vouhkaa että äiti ei anna lastaan tavata, sitä sopimusta ei kukaan velvoita noudattamaan. Oikeuden päätöksellä sun on pakko, jos et noudata niin sillon asiaan puuttuu jotku ihan muut ku lastenvalvojat. Ja minä tiedän tän koska oikeuden kautta käyny pitkän taistelun asian kanssa.


      • sossupaholainen
        xdk kirjoitti:

        Kyllä oli :D sit asiat ei puolen vuoden päästä enää toimineetkaan kun isä alko jättää tapaamisia, sillon lastenvalvoja käski evätä tapaamiset siihe asti et isä hakee tapaamisoikeuden oikeuden kautta jos sitä haluaa.

        Lastenvalvoja neuvoi väärin. Mutta kerro, millä tavalla tapaamiset eivät toimineet? Mitä isä halusi?


      • xdk
        sossupaholainen kirjoitti:

        Lastenvalvoja neuvoi väärin. Mutta kerro, millä tavalla tapaamiset eivät toimineet? Mitä isä halusi?

        Ei noudattanut sopimusta, jätti tapaamisia väliin ja hänestä ei kuulunut mitään usein moneen viikkoon. Silti halusi että sopimus on voimassa koska hänen oikeudet... Lastenvalvoja käski evätä tapaamiset koska lapsi kärsi tilanteesta, sen ikäinen että tiedosto tilanteen.


    • Harmillista

      Yli vuoteen ei ole lapset isällä olleet.Isällä ei ole halua nähdä lapsiaan.
      Silloin kun ovat olleet siellä,isä ei ole henkisesti läsnä.Hän antaa esim tietokoneet käyttöön ja ruuan pöytään.Muuten ei huomioi lapsia.Ei keskustelu tms.
      Mutta tällä isällä on narsismi. Siitä kai se johtuu kaikki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1175
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      14
      1083
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe