Ämmä esittää kovanaamaa, miten antaa kolaus itsetunnolle?

Nainen 22v

Tämä on hieman erikoinen tilanne. En tiennyt mihin muualle tämän laittaisin, eli jos joku tietää jonkun paremman paikan, niin vinkatkaa. Tästä voi tulla pitkä viesti, joten toivottavasti jaksatte lukea ja vastailla myös.

Olen siis itse nainen myös ja ongelmani on ystäväpiirissäni olevan naisen kovanaaman esittäminen. En siis ole kaveri tämän kyseisen naisen kanssa, vaan meillä on paljon yhteisiä ystäviä ja eksymme usein samaan paikkaan hengailemaan ja esim illanviettoon.

Tämä kyseinen nainen on jatkuvasti asenteella " Vittu oon kova ämmä, se joka kehtaa vittuilla mulle saa turpaan!". Tuntuu että tämä nainen haluaa tahallaan saada riitatilanteita aikaiseksi jotta saisi taas näyttää kuinka kova on. Viimeksi kun olimme samassa porukassa niin tämä nainen haastoi riitaa tahallaan erään miehen kanssa ja lopuksi huusi tälle miehelle ja tönäisi miestä. Siihen tämän riidanhaastajaämmän oma paikalla ollut miesystävä vain totesi että " on mulla kova ämmä". Naisen miesystävä on kovin ylpeä naisensa "kovuudesta".

Minusta tuntuu, että joudun kokoajan varomaan sanomisiani tai tekemisiäni, etten vain saa tätä naista kimppuuni. Jos nainen riitelee jonkun kanssa, hän usein menee tämän toisen osapuolen naaman eteen ja alkaa kyttäämään tätä suoraan silmiin sanaakaan sanomatta. Eli yrittää siis tälläkin tavalla murtaa toista osapuolta henkisesti ja esittää kovanaamaa.

Nyt kysynkin teiltä muilta, miten voisin antaa tälle kyseiselle ämmälle opetuksen, saamatta kuitenkaan itse turpaani. Vai pitäisikö minun itse vetää tätä ämmää turpaan, jotta hän tajuaisi ettei ole kuningas voittamaton. En ole ollenkaan varma omista tappelijan kyvyistäni, joten en tiedä voittaisinko hänet tappelussa.

Mitä teen jos tämä nainen ottaa minut kohteekseen ja alkaa esimerkiksi kytätä minua silmiin tai tönimään? En haluaisi, että hän pääsisi niskan päälle. Enkä haluaisi että muut ystäväpiirimme jäsenet ajattelevat että minä olen surkea pelkuri ja pelkään tätä naista.

Mistä tällainen käytös teidän mielestänne kielii? Onko naisella todellisuudessa heikko itsetunto, jota yrittää sitten käytöksellään pönkittää?

16

382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tappelulla selviää

      Pointti siis on se, että sinä haluat olla se kuningas voittamaton?

      Jos haluatte selvittää, kumpi voittaa tappelussa, tapelkaa. Turha siihen on tuttuja ja varsinkaan tuntemattomia vetää mukaan sotkemaan. Lapsellisia olette kumpikin eikä tilanne siitä taida muuksi muuttua.

    • Nainen 22v

      Ei minua kiinnosta olla kuningas voittamaton. Olen vain täysin kyllästynyt tämän naisen uhitteluun ja haluaisin sen loppuvan. Tämä nainen usein pilaa ainakin oman iltani ( ja varmasti myös muutaman muunkin illan) omalla uhittelullaan ja riidan haastamisellaan. Kukaan ei vain viitsi sanoa kyseiselle naiselle asiasta, koska silloin olisi taas uusi riita valmis. Aina kun tämä nainen saapuu paikalle, mukava tunnelma muuttuu vaivautuneeksi. Tämän vuoksi haluaisin antaa naiselle pienen kolauksen itsetunnolle ja pienen opetuksen.

      Ei sinun tarvitse minulle tulla kertomaan, mikä minun pointtini on. Tiedän sen itsekin. Jos pointtini olisi itse olla se kuningas voittamaton, niin olisin kyllä kertonut asian ensimmäisessä viestissäni.

    • Nainen 22v

      Ja lisäyksenä vielä, en halua naisen pääsevän niskan päälle sen takia, koska sittenhän hän ottaisi minut joka kerta kohteekseen pönkittämään koviksen imagoaan....

    • Aikuinen.,-----

      Oi miten ihanan tyypillinen "mitä nuo minusta ajattelee" -kirjoitus. Ja pisteeksi iin päälle otat vielä itsellsti kunnian olla se, joka antaa jollekin toiselle opetuksen. Taputapu! Ja vielä ihmetellään mistä suomalaisten surkea itsetunto johtuu????

      Alahn ensinnäkin tutkimaan omaa korvien väliä, mikä siellä tökkii kun jonkun kovisämmän käyttäytyminen niin suuresti sinua kismittää ja sinä kiinnität siihen noin paljon huomiota. Toiseksi, millä ilveellä sinun tulee olla joku opetuksen antaja, etkö silloin syyllisty samaan kovisteluun kuin nainen, jota kritisoit? Tästäkin ilmiöstä on kirjoituksesi oppiesimerkki; kun näkee omat huonot piirteet toisessa jne.

      Tuollainen käyttäytyminen kuin myös sinun, voi kieliä hyvin monesta asiasta; älä rupea tulkitsemaan, luultavasti menee metsään!

    • Nainen 22v

      " Alahn ensinnäkin tutkimaan omaa korvien väliä, mikä siellä tökkii kun jonkun kovisämmän käyttäytyminen niin suuresti sinua kismittää ja sinä kiinnität siihen noin paljon huomiota."

      Mun korvienväli ei tietääkseni liity tähän. Etkö tiedä, että ihmisiä ärsyttää eri asiat? Jos sinua ärsyttää vaikka päivänkakkarat ja minua ei, niin en käske sinun sen takia mennä tutkituttamaan päätäsi.

      " Toiseksi, millä ilveellä sinun tulee olla joku opetuksen antaja, etkö silloin syyllisty samaan kovisteluun kuin nainen, jota kritisoit?"

      Muahan ei millään tavalla voi verrata tähän kyseiseen naiseen, koska hän haluaa pönkittää omaa egoaan haastamalla tahallaan riitaa muiden kanssa. Minä taas haluan tämän käytöksen loppuvan omani ja muiden viihtyvyyden takia.

      • Heh XD

        Ei sitten millään tule sellaisia kommentteja kuin olisit halunnut.


      • Nainen 22v
        Heh XD kirjoitti:

        Ei sitten millään tule sellaisia kommentteja kuin olisit halunnut.

        No, onneksi toisessa keskustelussa osataan kommentoida hieman järkevämmin asiaa :-)


      • Hohhoijakkaa.,-

        Tutha kai sulle on mitään yrittää selittää...jos päivänkakkarat ärsyttää niin ne ärsyttää, ei kai, ero onkin siinä miten näihin ärsytyksiin reagoi. Kyllä korvien väliä kannattaa tuulettaa varsinkin silloin kun kuvittelee olevansa vastuussa toisten viihtyvyydestä ja eritoten kun kuvittelee tietävänsä mikä toisten viihtyvyydelle on parempaa.


      • BAnzai!
        Nainen 22v kirjoitti:

        No, onneksi toisessa keskustelussa osataan kommentoida hieman järkevämmin asiaa :-)

        Kuulostaa tosi lapselliselta ämmältä, tai vaihtoehtoisesti sairaalta. Kummankaanlaisen kanssa et pääse puusta pidemmälle ainakaan antamalla hänelle juuri sitä, mitä hän haluaa - lapsellista riitelyä ja turhaa draamaa.


    • Voi kun liikkistä! Kissatappelut ovat mitä parhainta viihdettä. Erityisen lystiä on huomata, että naisten lyödessä kädet käyvät vähän kuin koiran tassut sen uidessa. ;-)

      • Äläs nyt

        Et sitten ole sattunut näkemään miesten tappelua, jossa huidotaan metrin päästä selän takaa vähän siihen suuntaan ja lähemmäs jouduttaessa otetaan jostakin vaatekappaleesta kiinni ja ruvetaan reuhtomaan. Ei se ole semmoista kuin telkkarissa. Kummallakaan sukupuolella.

        On muuten tutkittu sukupuolten silmän ja käden koordinaatiota; tutkittiin siis sitä huonompaa eli käyttämätöntä heittokättä, jottei harrastuneisuus vääristänyt tuloksia. Pääsääntöisesti miehet heittävät voimakkaammin ja naiset tarkemmin. Arvelisin, että tappelussa näkyvät samat tulokset - siinä, missä mies huitaisee vahingossakin leukaluun hajalle, nainen kynsäisee toiselta silmän päästä.


    • Herra Johtaja

      Seuraavan kerran kun se muija vetää turpaan jotain niin käräytä se kytille. Sitten lähetä puhelimesta viesti anonyymisti sille, että sä olit se ja jos vielä kerran niin et lupaa kelle lähtee ilmoitus(voit itse keksiä). Pidä huoli ettet ole niin pienes porukassa että se voisi arvata.

      Tai sitten jos on joku toinen aggressiivinen apinanaaras niin voit kehittää riidan niiden kahden välille.

      Miksi liata siis kädet ravistamalla puuta, kun voit poimia kypsät hedelmät maasta.

    • www.

      Suhtaudu häneen sillä tavalla, mikä hän sisimmässään on: pieni uhmaikäinen kolmivuotias, joka on jäänyt vaille syliä. Kun näet sen rakkauden tarpeessa olevan pikkulapsen hänen käytöksessään, voit inhon sijaan ruvetakin tuntemaan myötätuntoa. Halaa häntä, ja osoita myötätuntoa, jos hän ottaa sinut kohteekseen. Se riisuu hänet aseista.

    • wetrwe

      Jos koko teidän naisporukka ei pidä tästä kovistelijanaisesta , niin voittehan te porukalla sopia sanovanne sille yhteen ääneen , ettei hän ole tervetullut seuraan ennenkuin hän muuttaa käyttäymistään.

    • runo off

      Huonosta itsetunnosta ja siinä vaiheessa, kun nainen on jäämässä alakynteen, tulee hänen miehensä avuksi. Ei siis kannata alkaa tappelemaan.

      Siinä vaiheessa jos tulee kukkoilemaan sinulle, voit mahdollisimman rauhallisesti kertoa, ettei sinulla ole tarvetta riidellä hänen kanssaan ja jos hän alkaa tivaamaan, totea sinun sanoneesi kaikki tarvittava mitä mielessäsi oli

    • 423333333333333

      Kyllä sinä olet nähnyt asiaksesi olla jotenkin parempiarvoinen, kuka päättää millainen kukin ihminen on ja käyttäytyy.

      Mutta ei sinulla ole sellaista valtaa, että saat päättää miten kukin ihminen käyttäytyy.

      Ärsyttääkö hänen käyttäytymisesi sinua niin paljon, että iltasi menee pilalle? Etkö ole vielä oppinut ignooraamaan ja pitämään hauskaa ilman, että tuijotat jatkuvasti mitä muut tekevät?

      He eivät elä sinulle ja sinun onnellesi. Opi sietämään erilaisia ihmisiä, sen sijaan, että oletat heidän käyttäytyvän niin kuin sinä haluat heidän käyttäytyvän.

      Mutta ehkä totuus on, että et pidä hänestä sen takia, koska näet hänessä niin paljon omaa itseäsi. Olet heti ajattelemassa miten aiot vetää häntä turpaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe