Kissan synnytyksestä...

Huolestunutomistaja

Heippa,

pienikokoinen venäjänsinisemme pääsi pari kuukautta sitten oven itse avaamalla poikakavereidensa luo (tehnyt monet kerrat ennenkin). Tiineksi tuli tuosta reissusta, ja nyt kaksi pv sitten syntyi ensimmäinen pentu. Kummastutti se, että pentuja syntyi vain tasan yksi. Maha näytti siltä että pentuja ei enempää tule, eikä liikkeitä tuntunut. Seuraavana päivänä kuitenkin (eilen) huomattiin, että mahassa liikkuu joku. Kissa sitten vietiin ultraan ja siellä sanottiin, että ainakin yksi pentu vielä tulossa. Tunnustelemalla lääkäri sanoi, että kaksi pentua olisi mahassa. Annettiin kissalle lääkettä, jonka avulla synnytti toisen pikkuisen maailmaan eilen iltapuoleen. Nyt sitten kummastuttaa se, että edelleen tuntuisi olevan yksi pentu mahassa. Emo on täysin normaali, hoitaa pentujaan esimerkillisesti, syö ja juo normaalisti. Voisiko siellä silti olla vielä pentu tulossa? Onko teillä kissa synnyttänyt näin eri aikaan pentujaan?

9

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heti eläinlääkärille

      Ei ole normaalia synnyttää noin eri aikaan. Kolmas pentu on luultavasti jo kuollut eikä synny ilman eläinlääkärin apua.

      Leikkaamatonta naarasta ei saisi koskaan päästää vapaasti ulos! Sitä suurempi on virhe, kun kyseessä on rotukissa. Vai onko tämä rekisteröity venäjänsininen?

    • Huolestunutomistaja

      ^Luitko varmasti aloitusviestin? Siinä sanottiin, että kissa itse oven (sekä ikkunan) avaamalla karkasi useampaankin otteeseen. Emme missään nimessä siis ole sitä vapaaksi _päästäneet_. :) Tänään vietiin eläinlääkärille yön odottelun jälkeen, eikä siellä enää kolmatta pentua edes ollut vaan kaikki oli ok.

      Vaikka rotukissa onkin kyseessä, emme valitettavasti mitään voineet kissan karkaamisille, sen verta fiksu kaveri kyseessä ja oppinut ties mitä temppuja ulos päästäkseen.

      Mutta nyt kaikki kuitenkin ok, kun kolmatta siellä ei enään ollutkaan.
      Terv. aloittaja.

      • heti eläinlääkärille

        Niin. Venäjänsiniset ovat tosi älykkäitä, oppivat avaamaan ovia. Ei tullut ainakaan yllätyksenä karkumatka. Ja niitä tulee lisää, elleivät omistajat voita kissaa älykkyydessä.

        Onneksi nyt on synnytysongelmat ohi. Kaikki voivat varmaan hyvin. Onnea vaan ja menestystä sekä pienille että isoille!


    • huono vahti

      Se mihinkään karkaa, jos osaa vahtia.

      • kokokotivaarassa

        Ei kissaa ympäri vuorokauden voi vahtia. Mutta kissastaan välittävä omistaja hoitaa ulko-oviin sellaiset lukitukset, että edes venäjänsininen ei niitä avaa. Onhan se melkoinen riski koko kodillekin, että kissa avaa oven asukkaiden poissa ollessa. Joku kaunis päivä on kadoksissa paitsi kissa niin myös kodin irtaimisto.

        Mutta onnea vaan kissavauvoille ja emolle ja omistajillekin!


    • kissarakas

      huono vahti: Ilmeisesti olisi siis pitänyt seurata kissan jokaista liikettä koko ajan vuorokauden ympäri. ;)

      Onnittelut pennuista ja hienoa, että kaikki meni hyvin.

    • kaksi kissaa

      Kyllä meillä ihan tavalliset maatiaiskissat osaavat avata ovia, eivät tosin lukittuja, mutta kahvalliset väliovet ovat niille (kahdelle) helppo nakki, puhumattakaan komeroista ja keittiökaapeista.
      Kyllä kissa livahtaa helposti ulos kun esim. ovikello soi, kissa on valmiina kytiksessä ja jos ei pidä varaansa on kissa livahtanut jalkojen välistä pihalle.
      Ei pidä heti huudella huolimattomasta kissan pidosta jos kissa karkaakin.
      Meistä suurimmalla osalla tälläkin kissapalstalla on muutakin elämää kuin kissojemme vahtiminen ympärivuorokautisesti.
      Lapsiperheissä varsinkin pienet lapset eivät osaa pitää varaansa ovelaa kissaa vastaan.
      Onneksi olkoon kissavauvoista, vaikka eivät olleetkaan suunnitelmissa.

      • järkikäteen

        Sellaisia salpoja kyllä voi laittaa, joita eivät kissat aukaise.Ei maksa paljoa, laittamisen vaivan vain.
        Tietysti toinen tapa, on ihmetellä avautunutta ovea, ja kadonnutta kissaa.Ja esittää, ettei asialle voi mitään.

        Mitäs jos kyseessä olisi vihainen koira, tai pikkuvesseli?
        Siinä sitten vain osa porukasta levittelisi käsiä, pystymättä estämään tilanteen toistumista koskaan mitenkään.Uusavuttomia on paljon,ainakin lehtijuttujen perusteella.

        Itse mielummin laitan kunnon salvat, kun etsin kissaa/koiraa pelonsekaisin tuntein ties mistä.


    • sinertävät pennut

      Kyllä kissan karkaaminen on ihan omaa syytä. Olen ollut karkailevan kissan omistaja, osasi avata ovet myös ns nurinpäin, mutta ei lukosta. Ja myös oven kahvan kääntäminen pystyyn auttoi. Jos ovi oli avattava kissan tulosuuntaan, hyppeli kahvaan, kunnes ovi raouttui, ja tassulla ovi auki. Toisinpäin ihan lastenleikkiä.
      Karkaaminen estettiin pitämällä aina ovi lukossa ja ulosmennessä myös eteisen sisäovi suljettuna.
      Leikkauta hyvä ihminen kissasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      297
      3276
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1619
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1331
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1240
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1220
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1034
    Aihe