Tulee jos on tullakseen

mietteliäs isä

En oikein ymmärrä pareja, jotka ovat sitä mieltä että raskaus ei olisi mikään maailmanloppu ja lapsi tulee jos on tullakseen, mutta ei aktiivisesti yritetäkään. Sitten harrastetaan keskeytettyä yhdyntää tai mennään osa ajasta kumin kanssa.

Sitten emäntä pamahtaa paksuksi jossain vaiheessa. Eikö olisi helpompi päättää jossain vaiheessa suhdetta, että lapsi on nyt tervetullut ja jätetään koko ehkäisyn kanssa pelaaminen pois? Siis mitä iloa on harrastaa jotain keskeytettyä tai leikkiä osa ajasta vielä kumilla, jos raskaus kerran ei olisi enää katastrofi? Mies ei saa periaatteessa silloin painaa ikinä loppuun asti, vaan pitää roiskia jonnekin muualle tai laittaa kuitenkin kumi. No raskaana olevaa emäntää tietysti saa sitten painaa paljaalla loppuun asti... jos saa. Kaikille kun ei seksi raskaana ollessa tai raskaana olevan naisen kanssa enää maistukaan.

Olen kuullut parinkin kaverini puhuvan tuollaisesta tulee jos on tullakseen kuviosta, enkä minä suoraan sanottuna ymmärrä sitä yhtään. Eikö silloin vain osata päättää että halutaanko lapsi vai ei? Minusta miehenä tuollainen seksin harrastaminen on vähän niin kuin kiusaamista, jos kerran raskaus on periaatteessa ok. Minulla tosin onkin jo lapsia ja ihan aktiivisesti on molemmat tehty.

37

1101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elokuun

      No me puhuimme tutuille tuolla samalla käsitteellä, kun yritimme lasta, mutta kesti ja kesti. Eli 3v sai tulla jos on tullakseen. Mutta tietenkin jos ystäväsi ovat sanoneet että pelleilee ehkäisyn kanssa niin se on tosissaan outoa. Joko halutaan lapsi tai ei haluta.

    • Mitä se sulle kuuluu

      Mitä vitttua sinulle kuuluu toisten lapset? Eikö se ole jokaisen oma asia haluaako niitä vinkuvia riesoja ollenkaan rajoittamaan elämää ja pilaamaan parisuhdetta.
      Olet niitä mulkwisteja jolla on itsellä pitänyt hankkia lapset joksikin todisteeksi tai akan vieraan mulukun himojen toteutusta hillitsemään, ja siksi hankit lapset. Nyt haluaisit saada kohtalotovereita, kun olet kurkkua myöten kusessa.

      Oletko niitä kyr piä jotka itse pistänyt kädet paskaan ja katkerana katselee muiden elämän vapautta. Sitten kaltaisesi kyselee "no milloin sitä teille"?
      Miten sellaiselle vastaa muuta kuin diblomaattisesti "tulee jos sattuu vahinko".
      Jos sanoo suoraan ettei kiinnosta vittuakaan joku penikkalauma, niin leimaat tuhkamunaksi ja juokset koko kylälle kertomaan ilosanomaas. Ja sama jos sanoo että lasta yritetty viis vuotta. Keskity nyt omaan virhevalintaas.

      • mietteliäs isä (ap)

        Eihän se kuulukaan sen kummemmin, mutta kun ovat itse tulleet asiasta maininneeksi ihan kysymättäni, niin mihinkäs minä siinä korvani panen etten kuulisi? Siitä tuo ihmetys on herännyt.

        Katkera en ole ja rakastan sekä lapsiani että tuota kauniimpaa puoliskoa :) Taidat olla itse katkera tai ainakin hyppäsit aamulla sängystä väärällä jalalla?


    • toisenlainen ajatus

      Meillä ainakin on aina sanottu, että tulee jos on tullakseen. Syynä lapsettomuus josta minä naisena olen kärsinyt vuosikausia ennen nykyistä miestäni. Mitään takuita ei ollut, että lasta ylipäänsä saa vaikka miten paljon haluaisi. Kaikki ei vaan saa lapsia, kun vaan yhdessä päätetään se tehdä.

      Niinpä me ainakin olemme sanoneet , että tulee jos on tullakseen. Iloinen yllätys, joka sitten tulikin. Lähinnä se oli niin päin, ettei ole maailman loppu vaikka lasta ei tulisikaan. Siihenkin on viisasta osata asennoitua. Aina ei tule, vaikka kuinka haluaa.

      • Perhe on taakka

        Niin ja pitäähän se hyväksyä, että kaikki ei halua lapsia ikinä. Onhan se katkeraa katsella, kun toiset nauttii ja itse paimentaa kakaroita ja kuuntelee väsynyttä akkaa. Tai jotlut haluaa sitten kun juna meni jo, joskus 50 vuotiaana, niin ei saa ja se valinta on vain hyväksyttävä ja etsittävä elämästä joku muu hohto. En kyllä usko että kukaan 40v täyttänyt lapseton katuu.

        Itse olen isä ja kyllä välillä kyrsii. Lähinnä tuo lasten äiti, joka tässä on se joka isoin sotkija. Vieläpä tyhmine ja valittavine sukulaisineen. En kuitenkaan vaihtaisi pois lapsia, mutta jos lapsia ei olisi, niin lähtisin. Onneksi joskus tulin takaisin, muuten ei olisi juuri näitä mahtavia lapsia. Tai liekö lapsia lain. Olisi ehkä löytynyt elämän ihanuus muista kuvioista lapsettomana. On tässä hohtonsa.


      • toisenlainen ajatus
        Perhe on taakka kirjoitti:

        Niin ja pitäähän se hyväksyä, että kaikki ei halua lapsia ikinä. Onhan se katkeraa katsella, kun toiset nauttii ja itse paimentaa kakaroita ja kuuntelee väsynyttä akkaa. Tai jotlut haluaa sitten kun juna meni jo, joskus 50 vuotiaana, niin ei saa ja se valinta on vain hyväksyttävä ja etsittävä elämästä joku muu hohto. En kyllä usko että kukaan 40v täyttänyt lapseton katuu.

        Itse olen isä ja kyllä välillä kyrsii. Lähinnä tuo lasten äiti, joka tässä on se joka isoin sotkija. Vieläpä tyhmine ja valittavine sukulaisineen. En kuitenkaan vaihtaisi pois lapsia, mutta jos lapsia ei olisi, niin lähtisin. Onneksi joskus tulin takaisin, muuten ei olisi juuri näitä mahtavia lapsia. Tai liekö lapsia lain. Olisi ehkä löytynyt elämän ihanuus muista kuvioista lapsettomana. On tässä hohtonsa.

        Pitää tietysti. Mä en ainakaan ole koskaan ajatellut, että vain mun tyylini on oikea tyyli elää. Mä olen 38 ja odotan toista. Esikoinenkin vasta vajaa 2. :)

        Eikä harmita.


      • toisenlainen ajatus
        toisenlainen ajatus kirjoitti:

        Pitää tietysti. Mä en ainakaan ole koskaan ajatellut, että vain mun tyylini on oikea tyyli elää. Mä olen 38 ja odotan toista. Esikoinenkin vasta vajaa 2. :)

        Eikä harmita.

        Harmillista, jos parisuhde ei toimi. Kyllähän kumppaniin voi pettyä. Kukapa ei olisi joskus pettynyt. Mulla on itseäni reilummin nuorempi mies, lasten isä ja mulle joskus muutamat tutut sanoi ettei se kestä. Pitäisi olla samanikäinen kumppani, jotta kestää.

        Kemiat ne pitää kolahtaa.


      • Tiesittekö?
        toisenlainen ajatus kirjoitti:

        Harmillista, jos parisuhde ei toimi. Kyllähän kumppaniin voi pettyä. Kukapa ei olisi joskus pettynyt. Mulla on itseäni reilummin nuorempi mies, lasten isä ja mulle joskus muutamat tutut sanoi ettei se kestä. Pitäisi olla samanikäinen kumppani, jotta kestää.

        Kemiat ne pitää kolahtaa.

        12/32 on kuulema se nyrkkisääntö että on edes toivoa onnistua.


      • eeaw
        Tiesittekö? kirjoitti:

        12/32 on kuulema se nyrkkisääntö että on edes toivoa onnistua.

        Sun päässä.


      • toisenlainen ajatus
        Tiesittekö? kirjoitti:

        12/32 on kuulema se nyrkkisääntö että on edes toivoa onnistua.

        En tiennyt, enkä liioin usko moiseen. Uskon ihmisien luonteiden olevan ratkaisevassa asemassa. Ikäänsä kukaan ei voi valita. Millaisen ihmisen kanssa yksiin ryhtyy, sen voi valita.


      • Allekirjoitan tuon
        toisenlainen ajatus kirjoitti:

        En tiennyt, enkä liioin usko moiseen. Uskon ihmisien luonteiden olevan ratkaisevassa asemassa. Ikäänsä kukaan ei voi valita. Millaisen ihmisen kanssa yksiin ryhtyy, sen voi valita.

        Kyllä lapset tehdään usein nuoruuden ja ihastuksen huumassa. Sosiaalisissa paineissa. Palloksi jalkaan ihastuksellesi. Nuorena ihmiset elävät riskillä ja se kostautuu. 12/32 on siis ihanne. Ei Suomessa turhaan 60% solmituista avioliitoista ja 85% perheistä ole eroperheitä.

        Petturuuskin alkaa kun lapset syntyy.


      • kun oot ite
        Allekirjoitan tuon kirjoitti:

        Kyllä lapset tehdään usein nuoruuden ja ihastuksen huumassa. Sosiaalisissa paineissa. Palloksi jalkaan ihastuksellesi. Nuorena ihmiset elävät riskillä ja se kostautuu. 12/32 on siis ihanne. Ei Suomessa turhaan 60% solmituista avioliitoista ja 85% perheistä ole eroperheitä.

        Petturuuskin alkaa kun lapset syntyy.

        Se on aina hyvä juttu jos voit allekirjoitaa omat sanasi. Sanasta miestä, sarvesta härkää.


      • Allekirjoitan tuon
        kun oot ite kirjoitti:

        Se on aina hyvä juttu jos voit allekirjoitaa omat sanasi. Sanasta miestä, sarvesta härkää.

        En kyllä ota kunniaa noista numeroista. Ne ovat nerokas totuus.


      • sillä lailla
        Allekirjoitan tuon kirjoitti:

        En kyllä ota kunniaa noista numeroista. Ne ovat nerokas totuus.

        Osaat arvostaa itseäsi. Todella hyvä.


      • Allekirjoitan tuon
        sillä lailla kirjoitti:

        Osaat arvostaa itseäsi. Todella hyvä.

        Arvostan kyllä itseäni, eikö se kuulu asiaan? Kunniaa 12/32:sta en silti voi ottaa.


      • eipä hätiä mitiä
        Allekirjoitan tuon kirjoitti:

        Arvostan kyllä itseäni, eikö se kuulu asiaan? Kunniaa 12/32:sta en silti voi ottaa.

        Älä ole turhan vaatimaton.


    • jaaaaaaa2

      Kaikki tyylillään. Pitäisikö kaikkien tehdä lapsia kuten sinä? Pitäisikö järjestää jokin kurssi peruskouluun "näin siität lapsen oikeaoppisesti". Oikei, pointtisi kai liittyy jotenkin turvattuun/turvalliseen lapsuuteen, joten on siinä mielessä hyvään tähtäävä.

      Meillä yritettiin tosissaan ja suunnitellusti tarkkaan etukäteen. Enkä ole muutenkaan mikään impulssiivinen luolamies, jolle elämä on tuuliviirinomaista leijumista ilman vastuuta. Silti kaikki meni päin helvettiä.

      • Ap = kusipää

        Todellakaan hätäilemällä ei tule kuin kusipäisiä penikoita ja avioeroja. Ja kusipäät kyllä hätäile ja sitten heitä huolettaa kun kaikki eivät astu samaan miinaan.

        Se on muuten jännä, että lapsettomuudesta kärsivät pariskunnat pysyvät usein yhdessä. Miksi?


      • Kolopallo
        Ap = kusipää kirjoitti:

        Todellakaan hätäilemällä ei tule kuin kusipäisiä penikoita ja avioeroja. Ja kusipäät kyllä hätäile ja sitten heitä huolettaa kun kaikki eivät astu samaan miinaan.

        Se on muuten jännä, että lapsettomuudesta kärsivät pariskunnat pysyvät usein yhdessä. Miksi?

        Miksi pitäisi erota? Itse olen ottanut puolison ihan puolisoksi, en lastentekokoneeksi. Jos lapsia ei tule niin sitten niitä ei tule ja that's it. Ei se mikään syy ole erota, sitten opitaan elämään asian kanssa.


      • ....................
        Ap = kusipää kirjoitti:

        Todellakaan hätäilemällä ei tule kuin kusipäisiä penikoita ja avioeroja. Ja kusipäät kyllä hätäile ja sitten heitä huolettaa kun kaikki eivät astu samaan miinaan.

        Se on muuten jännä, että lapsettomuudesta kärsivät pariskunnat pysyvät usein yhdessä. Miksi?

        Olipa ihme kommentti. Miksi eivät pysyisi? Olisiko parempi vaihtaa, ja tehdä lapsia kenen kanssa sattuu, ja sitten vieraantua, riidellä ja erota tai aintaa lapsille tunnekylmä kasvuympäristö? Kyllä parisuhde on se perheen perusyksikkö.


    • Morojens1

      "Itse olen isä ja kyllä välillä kyrsii. Lähinnä tuo lasten äiti, joka tässä on se joka isoin sotkija. Vieläpä tyhmine ja valittavine sukulaisineen. En kuitenkaan vaihtaisi pois lapsia, mutta jos lapsia ei olisi, niin lähtisin."

      Perkele. Samat fiilikset. Muija haluis vielä lisää lapsia, kun itse tunnen välillä tukehtuvan. Välillä tekis mieli pakkaa kamat ja kadota johonkin etelään. Lopullisesti. Elin jotain saatanan keskiluokkaista unelmaa, kun lapsia väännettiin. Koko saatanan sukukin kai toivoo meidän eroa, kyyläävät kummasti kun käyvät kylässä. Minusta ei ainakaan ole naistenlehtien pullantuoksuiseksi miesnaiseksi, mekkoko tässä pitäisi ostaa?

      Masseja ja aikaa on tuhlattu näissä lässytysistunnoissa parisuhteestakin, joo positiivista vuorovaikutusta yms. skeidaa. Puhutaan AVOIMESTI ja RAKENTAVASTI. Ole siinä avoin ja rakentava jos vaimo pihtaa viikkotolkulla. Jos aikuinen ei osaa käyttäytyä, niin helvettiäkö siinä jokin humanistimaailmanparantajan jeesustelu paljon auta. Tai kai joitain auttaa, ei meitä.

      "En kyllä usko että kukaan 40v täyttänyt lapseton katuu."

      Aivan totta. Siinä iässä on varmaan kohdattu ja myötäeletty elämän realiteetit. Meidän suvussa on vielä ruvettu vihanpitoon vanhempiaan kohtaan aikuisuuden myötä, lapsuuden ahdistus purkautuu kai siinä. Pystyykö tätä kierrettä katkaisemaan, siinäpä kysymys...

      Lapseni koskettavat jostain helvetin syvältä, siksi en voi lähteä...

    • Kyllä paneminen

      ja ruiskiminen hyvää tekee. Vedän enemmin talouspaperiin, kuin pilluun.

    • Entinen sinkkuäiti

      Aiemmassa parisuhteessa oltiin tahattomasti lapsettomia eikä syytä tiedetty. Ehkäisyä ei siis käytetty. Lapsettomuushoitoihin mies ei halunnut. Muille sanottiin että toivotaan joskus tulevaisuudessa lapsia. Ero tuli ajan myötä, ja minulle lapsikin.

    • ...................

      "Tulee jos on tullakseen" tarkoittaa usein sitä, että lasta yritetään, mutta koska ei ole tärpännyt, niin asiaa ei sanota suoraan.

      Kuvaamaasi toimintaa en kyllä minäkään ymmärrä, jos joku sitä oikeasti harrastaa. Voihan toisaalta kuseessä olla siirtymävaihe varsinaiseen aktiiviseen lapsen yrittämiseen.

      • Mitä se teille kuulu

        Mitä helvettiä se kenellekään kuuluu toisten ehkäisyt?
        Tässä maassa painostetaan ihmisiä lisääntymään ja siksi vastaavat tuolleesti.


      • makekake5
        Mitä se teille kuulu kirjoitti:

        Mitä helvettiä se kenellekään kuuluu toisten ehkäisyt?
        Tässä maassa painostetaan ihmisiä lisääntymään ja siksi vastaavat tuolleesti.

        Täh? Tässä maassa kyllä enemmänkin painostetaan olemaan lisääntymättä. Mistä sä tuollaisen heiton olet keksinyt?


    • mieIipide

      Mielestäni on normaalia olla dialektisesti vakuuttunut ja epäillä jotain asiaa.

      • Miksi kiilata?

        Miksi kysellä toisilta milloin lapsia? Nämä joilla itsellä on kusi ns. kumpparissa viitsivät kysellä. Minä en ole ikinä kysynyt, koska asia ei minua kiinnosta eikä minulle kuulu. Jokainen tekee päätöksensä. Jos liikaa on jollaki. Lapsia niin kysyn kyllä etteikö osaa ehkäistä tai että tuntuuko se kerta vuodessa niin hyvälle, että ei pysty pidättämään. Kysyn myöskin parisuhteen sisällötttömyydestä ja naisen sohvarakoon kadonneesta työmotivaatiota.

        Meillä naapurissa yksi turvoke & alkoholisti yhdistelmä eli pariskunta. Niillähän ei lapsia tullut joskus. Aloittivat yrittämään 25 vuotiaana ja nelikymppisenä saivat lapsen kalliilla hoidoilla, ja nehän alkoi sitten kiilaamaan muita heti "milloinkas teille lapsia". Sanoin, että kun on koulut käyty. Noh; pitkäaikainen avokki sai koulun loppuun ja kävi töissä reilun vuoden, ja sitten rakasteltiin lapsi alulle. Olimme tuolloin 34v molemmat. Lapsi syntyi kun olimme 35v ja vähän päälle. Nyt 40v ja toinen tulossa. - No mutta me olemmekin pitkiä ja sporttisia - nuorekkaita;)

        Muistam kuitenkin siinä 25 - 30 vuotiaana mitä kiilaamista se oli. Toivoivat salaa toisille lapsettomuutta. Psykologinen juttuhan se, sehän ylentää joidenkin mielestä heitä, kun toinen alennetaan.


      • panosonni10
        Miksi kiilata? kirjoitti:

        Miksi kysellä toisilta milloin lapsia? Nämä joilla itsellä on kusi ns. kumpparissa viitsivät kysellä. Minä en ole ikinä kysynyt, koska asia ei minua kiinnosta eikä minulle kuulu. Jokainen tekee päätöksensä. Jos liikaa on jollaki. Lapsia niin kysyn kyllä etteikö osaa ehkäistä tai että tuntuuko se kerta vuodessa niin hyvälle, että ei pysty pidättämään. Kysyn myöskin parisuhteen sisällötttömyydestä ja naisen sohvarakoon kadonneesta työmotivaatiota.

        Meillä naapurissa yksi turvoke & alkoholisti yhdistelmä eli pariskunta. Niillähän ei lapsia tullut joskus. Aloittivat yrittämään 25 vuotiaana ja nelikymppisenä saivat lapsen kalliilla hoidoilla, ja nehän alkoi sitten kiilaamaan muita heti "milloinkas teille lapsia". Sanoin, että kun on koulut käyty. Noh; pitkäaikainen avokki sai koulun loppuun ja kävi töissä reilun vuoden, ja sitten rakasteltiin lapsi alulle. Olimme tuolloin 34v molemmat. Lapsi syntyi kun olimme 35v ja vähän päälle. Nyt 40v ja toinen tulossa. - No mutta me olemmekin pitkiä ja sporttisia - nuorekkaita;)

        Muistam kuitenkin siinä 25 - 30 vuotiaana mitä kiilaamista se oli. Toivoivat salaa toisille lapsettomuutta. Psykologinen juttuhan se, sehän ylentää joidenkin mielestä heitä, kun toinen alennetaan.

        Toisten lapsiluku ei kuulu sinulle. Ei ainakaan siinä mielessä, että "jos jollain on liikaa" lapsia.

        Minkä kokoinen muna sulla on? ;) Minä kysyn aina tätä asiaa, jos näyttää siltä että jonkun tutun muija käy vieraissa. Voipi olla syynä liian pieni kotona.


      • 493p
        Miksi kiilata? kirjoitti:

        Miksi kysellä toisilta milloin lapsia? Nämä joilla itsellä on kusi ns. kumpparissa viitsivät kysellä. Minä en ole ikinä kysynyt, koska asia ei minua kiinnosta eikä minulle kuulu. Jokainen tekee päätöksensä. Jos liikaa on jollaki. Lapsia niin kysyn kyllä etteikö osaa ehkäistä tai että tuntuuko se kerta vuodessa niin hyvälle, että ei pysty pidättämään. Kysyn myöskin parisuhteen sisällötttömyydestä ja naisen sohvarakoon kadonneesta työmotivaatiota.

        Meillä naapurissa yksi turvoke & alkoholisti yhdistelmä eli pariskunta. Niillähän ei lapsia tullut joskus. Aloittivat yrittämään 25 vuotiaana ja nelikymppisenä saivat lapsen kalliilla hoidoilla, ja nehän alkoi sitten kiilaamaan muita heti "milloinkas teille lapsia". Sanoin, että kun on koulut käyty. Noh; pitkäaikainen avokki sai koulun loppuun ja kävi töissä reilun vuoden, ja sitten rakasteltiin lapsi alulle. Olimme tuolloin 34v molemmat. Lapsi syntyi kun olimme 35v ja vähän päälle. Nyt 40v ja toinen tulossa. - No mutta me olemmekin pitkiä ja sporttisia - nuorekkaita;)

        Muistam kuitenkin siinä 25 - 30 vuotiaana mitä kiilaamista se oli. Toivoivat salaa toisille lapsettomuutta. Psykologinen juttuhan se, sehän ylentää joidenkin mielestä heitä, kun toinen alennetaan.

        Vaikka kuinka olisitte nuorekkaita, teidän sukusolut vanhenee samaan tahtiin, kuin kuntoilemattomien plösöjen.

        En kyllä ole kenellekkään toivonut lapsia tai lapsettomuutta. Ehkä en vain osaa olla niin utelias, kuin muut.


      • Kohtuus kaikessa
        panosonni10 kirjoitti:

        Toisten lapsiluku ei kuulu sinulle. Ei ainakaan siinä mielessä, että "jos jollain on liikaa" lapsia.

        Minkä kokoinen muna sulla on? ;) Minä kysyn aina tätä asiaa, jos näyttää siltä että jonkun tutun muija käy vieraissa. Voipi olla syynä liian pieni kotona.

        Suomessakin on liikaa ihmisiä ja siksi liika lisääntyminen kuuluu muille.


    • vastataan nyt

      Meillä sanotaan noin, jos joku kysyy lapsihaaveista tai läheisemmän kaverin kanssa tulee puhetta ehkäisyjutuista. Meillä on ehkäisty koko 15 vuotisen suhteemme ajan juuri noin, koska rouvalle ei svi hormonaalinen ehkäisy (tästä on lääkärin faktaa olemassa) ja kuparikierukka ei olisi järkevä muutenkin hyvin runsaista kuukautisista kärsivälle naiselle. Siispä ehkäisy on ollut minun vastuullani.

      Keskeytetty yhdyntä ja/tai kumi ovat toimineet täydellisesti. Vahinkoja ei ole sattunut. Meillä on kaksi lasta ja kumpikin on saanut alkunsa heti ensimmäisen kuukauden aikana, jolloin on annettu mahdollisuus raskaudelle.

      Varsinaisena ehkäisynä en ole kuitenkaan viitsinyt tätä mainita kenellekään tosielämässä, koska tiedetään hyvin ettei näitä pidetä luotettavina keinoina, vaan pitäisi olla jokin pätevämpi ehkäisy pitkässä suhteessa, yleensä siis jokin hormonaalinen tai kierukka. Tämä menetelmä on sopinut meille hyvin ja toiminut tarpeeksi hyvin, mutta ei ole haluttu ympäristön tuomintaa "välinpitämättömästä" ehkäisymenetelmästämme, joten on sitten valittu tuollainen ympäri pyöreä ilmaus.

    • ......

      Meillä on ehkäisty rytmittämällä ja tärppipäivinä kondomilla. Tarkoitus ei ole ollut lisääntyä, joten on yritetty ehkäistä, mutta jos se "vahinko" olisi tapahtunut, niin ei olisi haitannut. Ja niitä vahinkojakin on kyllä tullut. Eli ilmeisesti kuulumme juuri tuohon ihmettelemääsi ihmisryhmään.

      Lapset ovat kivoja, ihania jne, mutta on niissä omat rasitteet ja huonotkin puolensa. Kukaan tuskin voi sitä kieltää. Lapsia on kiva saada ja en tietenkään kadu näitä jo saatuja, mutta en niitä lisääkään ihan loputtomasti halua. Eiköhän kaikki ole tätä mieltä? Jos siis tilanne on se, että lapsi olisi vielä jossain vaiheessa toiveissa, mutta ei välttämättä juuri nyt, niin onko ihan sama, vaikka se saisi tulla hieman epävarmemmalla ehkäisyllä silloin jos on tullakseen? Mitä sillä on sinulle väliä, vaikka joku näin toimisikin? Kaikki eivät ehkä ole niin suunnitelmallisia elämässään kuin sinä. Ja toisaalta ehkä ne vähemmän suunnitelmalliset eivät pety niin pahasti, jos ei tärppääkään juuri silloin kun sellaista on suunnitellut.

      Meillä syy epämääräiseen ehkäisyyn on ollut ensisijaisesti se, ettei mielekkäämpiä ehkäisyvaihtoehtoja ole ollut. Hormonaaliset ehkäisyt ei käy, kierukka ei käy ja kondomi ei ole niin mukava, että sitä viitsisi käyttää silloin kun kuukautiskierron vaihe antaa ymmärtää, ettei riski lisääntymiseen kovin suuri ole. Vaihtoehtoina on siis jatkuva, epätyydyttävä seksi kondomin kanssa tai raskaaksitulemisen riski.

      No, nyt meillä on vahinkokiintiö täynnä ja näin ollen piuhat on laitettu poikki. Ei siis enää ehkäisyongelmia. Mutta vaikka teillä ilmeisesti pillerit tai jokin muu hormonaalinen ehkäisy toimii, niin se ei todellakaan sovellu jokaiselle naiselle, joten todelliset ehkäisyvaihtoehdot ovat melko vähissä. Vai olisiko sinulla ollut jokin patenttiratkaisu, millä ehkäisyn saisi hoidettua varmasti ja mukavasti, ilman sivuoireita?

    • roiskis vaan

      Meille ei ainakaan voi käydä noin, että tulee vahingossa lapsia. Minä en niitä halua, vaikka rouva haluaakin. En luota siihen että hän söisi pillerinsä, joten niitä ei käytössä enää olekaan. Ehkäisy on minun vastuullani ja koska haluan olla varma, että lapsia ei tule, niin yleensä vain runkkaan rouvan vieressä ja roiskin spermat talouspaperiin. Just tänäkin aamuna rouva katsoi aika myrtsin näköisenä tätä toimitusta, mutta minähän en päästä spermaa lähellekään tuota muijaa.

    • tramppis

      aloittaja huolissaan jos ei saa ruiskia sisään?? kyllä se nyt on paljon kiihottavampaa kun vetää ajoissa ulos ja vaimo runkkaa/ja/tai imee ja ottaa satsit suuhun naamaansa tai rinnoilleen. Kakkoseenkin on kiva ruiskia, tai vaikka omalle karvaselle mahalleen:)

      Ja mitä tohon lapsen tekemiseen tulee niin ei se aina mene niin kuin biologian kirjassa. Meille esim tuli ensin 3 keskenmenoa ja niiden välissä ja ennen käytettiin e-pillereitä. vaikka alusta asti on ollut molemmat sitä mieltä että jos tulee lapsia niin se on ok ja jos ei tule niin sekin on ok. Joskus elämäntilanne vaan on sellainen että nyt just lapsi ei olisi niin tervetullut ja joskus taas on. Mitä outoa siinä on?

      Meillä kesti n. 5v tapaamisesta lapsen syntymään ja ikinä ei laskettu mitään ovulaatioita tai varmoja päiviä. Kunhan nusuteltiin menemään, rakastettiin toisiamme katsottiin miten käy.

      • Sherlock Holeman

        Mitkä teidän lasten iät on?


    • Anonyymi

      Aikonaan lähellä oleva emäntä otti miehensä kanssa viinaa kumpikin mies yleensä sammui. Kuulin että sen jälkeen emäntä touhuaa mitä touhuaa, pyrin mukaan että näen. Menin nuorena poikana myöhemmin kylään mies taas nukkui sängyllä kylässä oli muuan naapuri. Menivät kammariin ja kuului epämääräisiä ääniä aika pitkään ja tulivat pois vieras lähti jäin emännän kanssa kahden, antoi minullekkin raakaa viinaa ja kohta istui vierellä hiplasi polvest ja nauroi siinä meidän isäntä nukkuu käsli makkariin nosti mekkoa ja sanoi jos haluat leivoin isoja tissejä emäntä levisi sängylle panin innolla kun sai , emäntä nousi ja meni pirttiin menin ovelle emäntä työnsi takaisin sanoi vielä haluavan pyllisti lipastoa vasten kuiskas näin tulee tyttöjä työnsin limaiseen pilluun kuului vain lits lits työnsin suipon kalun pyllyyn silloin kuului pitkä ujellus sanoi ei sinne kukaan ole ja huokaili luoja poika sinua se tuntuu hyvältä reikä oli tiukka nyt tunsin paineen kunnolla ei kestänyt pitkään kun laukesin taas.
      Emänt huokaili keittiössä kun teki leipää voi sinua nyt on pantu joka reikään monta viikkoa eiköhän onnistu.
      Meni kuukausia kun kuulin että emäntä odotaa, äiti sanoi mitähän lapsen käy kun isä juopottelee noin ja mitenhän ne onnistu tekemään. Kävin emännän luona maha oli jo aika paksu ukko taas päissään emäntä kutsui kammariin sanoi jos on sinun, en kerro mieheni se ainakaan ei ole eikä se muista onko pannut. Kuiskasi vieläkö haluaisit ja kumartu tuttuun pikkaan, nyt oli kuivempi tunsin pillun hyvin kokeilin rintoja nyt oli isot ja kiinteät kehuin emännälle kuinka on komiat, emäntä hiljaa pyysi, panisitko sinne voitelin emännän rasvalla ja työnnyin sisään nyt emäntä huokaili heti ja kertoi että tuntuu pillussaasti kun hankaa niin kovasti. Kertoi että tuntuu niin kovalta ja hyvältä kukaan ei ole tehnyt noin.
      Kävin päivälläkin emännän luona kun mies ei ollut paikalla.
      Kun lapsi syntyi isäntä juhli sitä kunnolla. Kävin katsomassa lasta kun oli kulunut monta kuukautta, olin emännän vieressä ja katsoin lasta, kuiskasi kiitos se on sinun tulee kunnon poika.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1858
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1798
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1761
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1567
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1118
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe