Äiti photoshopattuna lapsuuskuviin

mamma-86

Eli siis ottaa NIIIIIIN päähän, että musta ei kukaan (lue: mies) ota kuvia yhteisillä reissuilla, niin että kohta on valokuva-albumi täynnä reissuja, joissa katsoja luulee olleen mukana vain miehen ja lapsen. Kellään samoja kokemuksia ja miten sais ittensäkin niihin lapsuuskuviin vai pitääkö ihan oikeesti kohta alkaa photoshoptata ittensä niihin kuviin??

12

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikeaaon

      Mikset sano miehellesi, että ottaa sinustakin kuvia reissuilla tai muutenkin?

    • Isä

      Mulla vaan kuvia joissa lapsi ja koira. Luuleekohan joku että ne kulki joka puolella vain keskenään.
      Mut tää nyt on näitä sinkun ongelmia.

      Mikset pyydä miestäsi ottamaan susta myös kuvia?

    • vuosimallia -82

      Minullakin on sama 'ongelma'. Jostain syystä mies ei ikinä ota spontaanisti kuvaa minusta yhdessä lapsien kanssa, vaan AINA pitää pyytää, ja siitä tulee kovin teennäinen olo. :(
      Olen kyllä ilmaissut asiasta, että olis kiva olla yhteisiä kuvia lapsen kanssa, ja itse usein otankin kuvan, kun iskä touhuilee jotain muksujen kanssa, on muutama ns. herkkäkin otos olemasa..vaan ei minusta juuri yhtään. Ja joskus, kun lapsi sitten on ollut sylissä, ja se ottaa kuvan, niin on rajannut kameralla niin, etten näy kuvassa..:(

      Mut jotenkin tuntuu vaikealta tästä kysyä ja puhua, vaikka olenkin mieleni pahoittanut..

    • rumako?

      Älä välitä, ei minustakaan ole lainkaan valokuvia. Nyt kun oli lasten syntymäpäivät niin vaatimalla vaadin, että minustakin otetaan pari kuvaa, kun kerran olin meikannut ja näin edes hitusen kuvauskelpoinen. Valokuvissa edelliset kuvat minusta ovat hääpäivältäni. Mutta ehkä tämä johtuu siitä, että en ole kasvoiltani niin edustuskelpoinen kuin mies ja lapset. Mitäs sitä rumasta vaimosta kuvia ottamaan! :)

      • kuvaaja...

        Minusta parhaat kuvat tulevat arjessa spontaanisti. Itse en välitä mistään juhliin varteen pyntätyistä pönötyskuvista.


    • mamma-86

      No olimmepa juuri huvipuistossa ja siellä havahduin taas siihen todellisuuteen ettei minusta ole otettu lapseni kanssa hänen ensimmäisellä huvipuistoreissullaan lainkaan kuvia. Sanoin miehelle kun oli hattarajonossa, että sitten ku tulet, ota minusta kuva. Lapsemme oli juuri heräilemässä vaunuista päikkäreiltä ja häntä lepytellessä ja sylitellessä mies päätti hilpaista itsekseen johonkin laitteeseen. Huvipuisto oli enää tunnin auki siinä vaiheessa ja menimme pikapikaa vielä laitteesta toiseen. Kotona sitten kun mies katseli minun ottamia kuvia hän totesi, että niijjoo eipä tullut otettua sitä kuvaa. Eli ei edes PYYTÄMÄLLÄ voinut ottaa kuvaa. Odotan toista lastamme ja olen muutenkin vuosien aikana lihonut. Ei hirveästi kohota itsetuntoa se, että ajattelee väkisinkin ettei mies halua ottaa näin rumasta ja lihavasta, väsyneen ja masentuneen näköisestä äidistä kuvaa...

      • hmmmldls

        Ei mies sitä välttämättä tajua. Kannattaa sanoa sille asiasta ennen kuin raivoaa...


    • Miehet on

      No haha, keskiverto ukko kun kokee pelkän sanomisen raivoamiseksi. Ukon aivot tulkitsee sen niin, että häntä syytetään epäonnistumisesta (mikä onkin totuus, mutta ei sitä voi miehille sanoa). Kyllä tää oli itsellekin täysi yllätys, että jää AINA pois perhekuvista. Jos se kuvaaminen olis ukosta kiinni, ei olis suvun kenestäkään jäsenestä YHTÄÄN kuvaa, ei edes omista lapsista :D.

    • mamma-86

      Vois musta pikkuhiljaa alkaa tajuta jos oma sietokyky on jo sillä raivoamisen partaalla..!

    • Kukkotunkiolla

      Osta oma kamera,jätä se ukon paskiainen niistä kuvista pois. Raskaus saattaa nyt tehdä tehtävänsä,en minäkään tuntenut itseäni mitenkään,viehättäväksi,kun olin raskaana. Turposin kuin norsu,elä anna moisen asian vaikuttaa elämääsi,masentua ei kannata. Jos ei muuta huolenaihetta ole. Itserakas ukkosi on.

    • ytklzb

      Minä tykkään itse kuvata ja olen yleensä se, joka niitä kuvia ottaa. En ole ottanut itseeni, vaikka minusta ei hirveästi ole yhteisiä kuvia lasten kanssa, oikeastaan en ole edes ajatellut asiaa. Saati loukkaantunut miehelleni. Hän nyt yleensäkin napsii vähän kuvia, ehkä enemmän nyt kun on nuo kamerakännykät, mutta eipä ole tullut edes katsottua vilahtelenko minä itse niissä kuvissa vai vain lapset :D

    • gbhnjm,k.l

      Tuttu juttu... Olen uusperheen äippä. Minulla on kaksi ns. omaa lasta ja miehellä yksi. Olemme seurustelleet pari vuotta ja asuneet yhdessä puolisen vuotta. Mies on koko aikana ottanut minusta kaksi kuvaa, ja toisen niistä pyysin ottamaan. =D

      Olen miettinyt itsekin, että täytyis rohkaistua pyytämään, että mies ottais minustakin kuvia. Tosin hän ottaa lapsistakin vähemmän kuvia kuin minä. Hänen kännykkä on täynnä kuvia toki vähän lapsista, mutta myös autoista, harrastushommista yms... Tekninen äijä.;)

      Tiedän että mies pitää minua ihan sievänä, joten ei ole kyse siitä, ettäkö pitäisi rumana kuvattavaksi. Tuskin sinunkaan mies niin ajattelee. Kyse on vain siitä, ettei miehet aina hoksaa tuollaisia juttuja...

      Itse ainakin olen päättänyt, että rupean enemmän ja suoremmin, reippaasti ehdottelemaan, että mies ottaisi minusta lasten kanssa kuvia.

      Lisäksi harrastan joskus lasten kanssa sitä, että ängetään nelistään (minä 3 lasta) päät samaan kuvaan, ja räpsään sen itse. Tulee edes jotain kuvia.:) Myös ajastimella olevalla kameralla saa sellaisia poseerauskuvia, mutta ei ne tietty ole sama asia, kuin sellaiset luonnolliset...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2903
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1526
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      22
      1058
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe