Ootteko tiukkapipoja

piknik

Omat juomat kiellettiin jazz-festivaaleilla. Tulos paljon enemmän kännisiä kuin aiempina vuosina. Aika outoa.

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bessie*

      Ei outoa ollenkaan. Olihan siellä tuota anniskelualuetta hehtaarikaupalla, näkyi kauppa käyvän kuin sima.

      • piknik

        Samat anniskelupaikat ovat olleet ennenkin, se ei selitä käyttäytymistä.


      • bessie*
        piknik kirjoitti:

        Samat anniskelupaikat ovat olleet ennenkin, se ei selitä käyttäytymistä.

        Selittää mielestäni sikäli, että kun sai viedä juoman mukanaan mieleiseensä paikkaan niin tuli sen hakeneeksi. Ehkä jopa kaksi kerrallaan, näkyi sekin olevan mahdollista.


    • ...

      En jostain syystä ikinä muuten käynyt porijaskoissa.

      Syytä ihmetellyt, kaikenlaisissa muissa musiikkitapahtumissa kyllä. En ole jaskaharrastaja, mutta ei ole mitään sitä vastaankaan ja kuuntelen kyllä sujuvasti. Ehkä alkoi jossain vaiheessa häiritsemään yleisön houkuttelemiseksi hommatut, aika kaukana jaskasta olevat esiintyjät, sekä tilaisuuden kummallinen maine elitismin näyttäytymispaikkana. Sinällään, käyn kyllä oopperassa, vaikka sillä samankaltainen maine. Kaitpa jaska ei ole mun musamaun huipulla ja kitupiikkinä lipunhinnatkin vaikuttaneet innokkuuteen.

      Mutta siis aloitukseen. Taisi jatseista tulla tavanomainen suomalainen kesäfestari. Jos kukaan ikinä käynyt rockefestareilla tietää, kuinka kännissä aika suuri osa ihmisistä on. Niihin ei ikinä ole saanut viedä omia juomia, aikanaan ei ollut anniskelupaikkojakaan. Ihmiset kittas juomansa ennen sisäänmenoa ja olivat aivan sekaisin. Ja osa tietenkin salakuljetti, tai piilotti juomansa alueelle, sama lopputulos.

      Mykyisin homma siistimpää, koska olemassa anniskelualueita. Se tosin ei vaikuta alaikäisiin mitenkään. Tosiasia, kuka nyt ottaa, se ottaa kuitenkin. Jos asia tehdään hankalaksi, eikä voi rauhassa siemaill, menee salajuopotteluksi, jolla tunnetut seurauksensa.

      Jatsien yhteydessä huvitti, kun huumerikoksia keskimääräistä vähemmän. Ihmekös tuo, kun kontrolli ruumiin tarkastuksineen ja kyttäyksineen kiristyy, hhumeitten käyttäjät osaavat olla varovaisempia, kuin amatöörijuopot.

      Elikkäs, ei mun mielestä mitkään kiellot tee muuta, kuin pilaavat tapetteja ja tunnelmaa. Tokikin kaljan myyminen pisnens joillekin, mutta kansa köyhää ja säästäväistä. Mikäpä siinä istuskella terassilla "yhdellä oluella" ja kaadella salapullosta terästystä, ihan julkisella paikalla :D

      Kertonut muuten ikinä törkeintä kaljateltta tapausta, mikä sattui silmiin aikanaa Provinssirockissa. Yks epämääräinen tuttu oli kaljateltassa kaljalla. Sillä tuli ns. pienempi hätä. Laiskahkona tyyppinä, ei viitsinyt mennä jonottamaan ulkohuussiin ja teki tarpeensa muovituoppiin. Laittoi tuopin pöydälle, meni jonottamaan kaljaa tiskiltä. Meni toiseen pöytään notkumaan sen ostettuaan :DDDDDD


      =DW=

      • piknik

        Luulen myös että etukäteis tankkaus on syynä känni ilmiöön. Paljon on kieltoja ja rajoituksia meillä alkoholipolitiikassa, vai onko tämäkin sitä bisneshakuisuutta, en tiedä.
        Leppoisa yhdessäolo oman skumpan kanssa piknikillä ei pahenna jazz-kansaa.


    • I.P.

      Ei ole tullut tutustuttua festareihin, paitsi Suviseuroihin, jonne tehtiin uteliaisuuskäynti, kun sattuivat olemaan lähellä. Siellä tuskin asiaa on käsitelty.
      Tuntuu kielto aika omituiselta, sen mitä mediasta olen lukenut, suurimmat väkivaltaisuudet ovat olleet aidan ulkopuolella, kun pullonkerääjät ovat ottaneet yhteen.
      Jos haluavat netota omalla anniskelullaan?

      Ei peruskännääjä lähde kuuntelemaan musaa, eikä musafriikki juo itseään tolkuttomaan tilaan.

      • Jazzmajoittaja

        Olen porilainen ja majoitan vieraita kotiini. Niin tekevät myös monet ystäväni.
        Huomasimme,että tänä vuonna tuli asumaan 60-70 vuotiaita aitoja jazz-diggareita. Pariskuntia
        Varasivat jo ensivuodeksi majoituksen.


    • k/k

      Lopputuloksesta on helppo päätellä , mitä hienompi musiikkimaku sen hurjempi viinanhimo,vai kui?

      • masamuku

        Korreloiko musamaku alkoholin hintaan?


      • k/k
        masamuku kirjoitti:

        Korreloiko musamaku alkoholin hintaan?

        Kyllä kyllä,hyvä maku on korkean koulutuksen kylkiäinen ja samalla huimat ansiot,
        on rahaa ryypätä.vai kui


      • masamuku
        k/k kirjoitti:

        Kyllä kyllä,hyvä maku on korkean koulutuksen kylkiäinen ja samalla huimat ansiot,
        on rahaa ryypätä.vai kui

        Kovin kun ei enää vain ryyppää, vaan oppii ihan juomaan, voi mennä "kaikki kurkut ja pellot ja työ."

        Siinä ei auta monetkaan tohtorinlätsät.


      • masamuku kirjoitti:

        Kovin kun ei enää vain ryyppää, vaan oppii ihan juomaan, voi mennä "kaikki kurkut ja pellot ja työ."

        Siinä ei auta monetkaan tohtorinlätsät.

        Väsymättä on lapsia valistettava oikeelle tolalle,likka kun lähti jatseille niin kovin oli tärkeetä se lipittäminen.
        Nuukana miehenä jos joskus raatsis lipun ostaa niin en mä aistejani turruttais millään .
        Mä yrittäisin kuunnella mikä siin jatsis niin ihmeellistä on et sitä ei selvinpäin voi kuunnella.


      • masamuku
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Väsymättä on lapsia valistettava oikeelle tolalle,likka kun lähti jatseille niin kovin oli tärkeetä se lipittäminen.
        Nuukana miehenä jos joskus raatsis lipun ostaa niin en mä aistejani turruttais millään .
        Mä yrittäisin kuunnella mikä siin jatsis niin ihmeellistä on et sitä ei selvinpäin voi kuunnella.

        :):) Jospa se joillekin maistuu vain maustamalla?
        Mies tykkää jatsista, minä en oikein. En ymmärrä sen sisimmäistä sielua.
        Tuntuisi turhalta turruttua, siinähän kallis musa menisi ohi korvien, tosin eihän tippa tapa, sanotaan.


      • hermoja raastavaa
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Väsymättä on lapsia valistettava oikeelle tolalle,likka kun lähti jatseille niin kovin oli tärkeetä se lipittäminen.
        Nuukana miehenä jos joskus raatsis lipun ostaa niin en mä aistejani turruttais millään .
        Mä yrittäisin kuunnella mikä siin jatsis niin ihmeellistä on et sitä ei selvinpäin voi kuunnella.

        Minun makuuni jatsi on sellaista musiikkia, että ei sitä selvinpäin kuuntele pirukaan.


      • hermoja raastavaa kirjoitti:

        Minun makuuni jatsi on sellaista musiikkia, että ei sitä selvinpäin kuuntele pirukaan.

        Hermoja raastavalle.
        Jotain tommosta mäkin ajattelin, hammasta purren on joukkoon työnnyttävä.
        On sellaset korkeen tason tanssit joissa on käytävä näyttäytymässä.
        Koskahan Olavinlinnan ja Kaustisen ja kuhmon porukka yllättää meiät jotka tuulipuvuissamme humpataan.


    • eikysyväeksy

      tyhymä minä kun en ymmärtäny oliko tiukanpipon kysymys pori jazz ;(
      en osallistunu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe