Uusi Ocu halvan näköinen

edellinen kauniimpi

Onko palstalla muita, joiden mielestä edelliskorinen Ocu on tyylikkäämpi kuin tämä uusin ja jotenkin jämäkämmän näköinen. Uudessa sorruttu pellinpokkaustekniikkaan etenkin takapäässä ja takavalotkin rumemmat.

32

287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onko se niin?

      No, kauneus on tietenkin katsojan silmässä, mutta olen kyllä osittain samaa mieltä. Asiaan vaikuttanee se, että itselläni on Ocu Combi vm. -10. Itsekkin olen vähn funtsinut sitä, ettei vähän tyylikkäämpi ulkonäkö olisi varmaan maksanut paljon.

      Tai sitten on vaan niin, että edellisestä Ocusta tehtiin liiankin tyylikäs, ja tehdas haluaa palata alkuperäiseen strategiaan, jossa kohderyhmänä ovat ne asiakkaat, jotka eivät halua auton ulkonäön kiinnittävän mitään ylimääräistä huomiota.

    • ikävä suunta

      Ocusta en oikein osaa sanoa eikä kiinnostakaan, mutta harmissani olen Yetin muutoksista.
      Uusi Yeti sai liiaksi perinteisen Skodan ulkonäköä ja menetti näin persoonallisuuttaan ja nyt alkaa muistuttaa aivan tavallista jokamiehen massa-autoa.
      En oikein ymmärrä miksi persoonallisesta ja viehättävästä Yetistäkin piti tehdä täysin yhdentekevän, joka tavalla mielenkiinnottoman näköinen bulkki.

      Lienee sitten konsernin strategiaa tehdä jokaisesta autosta tyylittömiä, huomaamattomia, ketään ärsyttämättömiä, niin tavallisen näköisiä kuin vain mahdollista. Volkkari on jo tällainen ollut pidempäänkin Skodan (poislukien Yeti) ohella. Sitten Audi ja Seat ovat vielä säilyttäneet persoonallisuuttaan ja toivottavasti näin jatkossakin.

      Ikävästi näyttää tällä siltä, että konsernissa tavoitellaan kahta merkkiä, joista tehdään näitä huomaamattomia ja persoonattomia jokamiehen ja -naisen bulkkimalleja, VW kalliimpi bulkki ja Skoda halvempi bulkki, joiden tavoite on vain myydä mahdollisimman paljon suurille ostajajoukoille ja sitten kaksi persoonallisempaa eli Audista persoonallinen ja kalliimpi ja sitten Seat persoonallinen ja halvempi.

      Voi tosiaan käydä niin, että seuraava autoni ei enää em syistä olekaan Yeti. Harmillista, koska auto on tosi hyvä ja omassa luokassaan hyvinkin edullinen ja olen ollut siihen tyytyväinen.

    • Uusi kauniimpi

      Minusta taas vanhassa korissa (joka sattuu itselläkin olemaan) on akseliväli liian lyhyt suhteessa auton pituuteen. Uuden korin sivuprofiili on huomattavasti tasapainoisempi. Pellinpokkkaukset ovat silmissäni vain hienosäätöä, jolla ei kokonaisuutta niin kauheasti muuteta. Uusi Ocu on mielestäni tasapainoisimman näköinen Skoda, mitä koskaan on markkinoilla ollut.

      • Hieno se on

        Occu on ihan tyylikäs auto, sekä ulkoa että sisältä. Siis käytännöllinen auto autoksi eikä niinkuin jotkut japsit jotka muistuttavat menneiden vuosien hiekkarantastereoita. Pullistelevaa hetken muodin mukaista ulkomuotoa on vaikka kuin mutta sisusta enimmäkseen ahdasta, ja hirvityksinä keskikonsolit jotka ovat kuin moottoripyörän bensatankkeja.

        Jotkut japsifarkut mielestäni kauhean näköisiä littanoita niin kuin olisi isketty isolla moukarilla katon takaosaan. Ikkunoiden tarkoitus kun on olla riittävän isoja että niistä näkee ulos, myös taakse ja takaviistoon.


      • tuo on totta

        Pidempi akseliväli tekee sivuprofiilista sulavamman. Keulan ilmeeseen kaipaisin uudistusta, etenkin tuo iänikuinen maski joutaisi jo mennä eikä uusi logokaan olisi pahitteeksi. Led-päivävalot kanssa vähän halvan oloiset


    • 350

      Ledipäivävalot on ihan hienot kun ovat valaistut tasaisesti. Uuden Ocun suurin ongelma ulkonäössä on mielestä oudon lättänä perä. En sitten tiedä onko sieltä parempi näkyvyys taakse, kuin muissa autoissa. Se olisi ainoa järkevä selitys tuollaiselle muotoilulle.

      • 350

        Jos jonkun automerkin logo joutaisi hiiteen, niin Hyundain! Se logo ei enää vastaa merkin nykymuotoilua.


    • Kauppias hoitaa

      Halpis volsu on ihan itsensä näköinen Rahikaiselle ajateltu.

    • Simply

      Skodan vaatimattomaan olemukseen kuuluu myös tylsä ulkonäkö vakiona.

    • iiihahaaaa

      Onhan siinä myöskin jäykkä taka-akseli....kuten hevoskärryissä.

      • Nooh,

        jäykällä taka-akselilla on pärjätty Mesopotamian ajoista asti. Pärjätään Sovjet itä-aikoinakin


    • Opaskoira

      Puusilmien kulkine.

    • Ocu 3.n omistaja

      No Skoda on halpa auto joten saa se nyt ollakin halvan näköinen.

      • aika köyhä

        Tunnusluvut:
        - 40.000 euroa hankintahinta
        - kiihtyvyys 7,5 sek. 0-100/km/h


      • Ocu 3.n omistaja
        aika köyhä kirjoitti:

        Tunnusluvut:
        - 40.000 euroa hankintahinta
        - kiihtyvyys 7,5 sek. 0-100/km/h

        -30.000 euroa hankintahinta
        - kiihtyvyys 8,4 sek. 0-100/km/h
        Ps. Minua ei haittaa jos joku sanoo autoani halvan näköiseksi. Sanoja tuskin pystyy ostamaan edes uutta Octaaviaa.


    • Huuhaata

      Mutta näiden palstalla riehuvien totisten, huumorintajuttomien skoda-ihmisten mielestä se on maailman hienoin ja kaunein auto. Oikea helmi.

      • Valinnan vapaus

        Tottakai me on ostettu Skoda, Oikea Helmi. Osta sinä p@ska Tojota.


      • helemihän se on

        Juupa juu, helmihän se. Siksi sinulla ei olekkaan Skodaa, koska eihän siolle helmiä. Eihän?


    • Toyota Corolla

      näinhän se vääjäämättä on .Edellinen versio oli kauniinpi. Eniten kuitenkin ihmetyttää sen hinta. Sehän on kalliimpi kuin Toyota Auris, Auris taasen on taattua Toyota laatua Octavia on ihan perinteinen itäauto, joka kilpailee lähinnä Ladan kanssa. Sokota ei voi mennä kovin hyvin kaupaksi, sillä Suomessa ei ole enää niin paljoa kommareita. Muut ei kylläkään moiseen sorru. Toyota Auris on taasen kokoluokkansa paras auto. se on hyvä ajaa, mitä skodasta ei voi sanoa. Lienee siinä suhteen surkeimpia mitä vielä tehdään.

      • Toy ota, jos et muuta sa

        Tojotasta viis, mutta olet selvästi aistivammainen. Kommareita ei Landlordin lisäksi enää ole ja Skoda menee hyvin kaupaksi. Asutko kenties USA:ssa Skoda-vapaalla vyöhykkeellä?


      • onks omat hampaat?

        Ja että Toyota hyvä ajaa? Voi poika parka, sehän on kuin sian selässä istuis. Kävisit koeajamassa Skodan niin huomaat eron. Siks toisekseen Toyotat on pieniä ku peräreijät. Ota vähänkin matkatavaraa tai ku käyt kaupassa, pitää katolle köytellä suksiboxia. Matkustajat taas saavat hengenahdistuksen ahtaissa sisätiloissa. Hampaattoman puheita nuo sinun juttusi.


      • skoda=laatu
        Toy ota, jos et muuta sa kirjoitti:

        Tojotasta viis, mutta olet selvästi aistivammainen. Kommareita ei Landlordin lisäksi enää ole ja Skoda menee hyvin kaupaksi. Asutko kenties USA:ssa Skoda-vapaalla vyöhykkeellä?

        Ei Skodaa myydäkkään USAssa, kun Skoda ei suostu tiputtamaan laatuaan USAn markkinoita varten


      • Ihanko totta!
        skoda=laatu kirjoitti:

        Ei Skodaa myydäkkään USAssa, kun Skoda ei suostu tiputtamaan laatuaan USAn markkinoita varten

        ;-D...


      • 11+19
        skoda=laatu kirjoitti:

        Ei Skodaa myydäkkään USAssa, kun Skoda ei suostu tiputtamaan laatuaan USAn markkinoita varten

        No Venäjälle kelpaa vähän heikompikin laatu autojen osalta. Ei tarvitse 'tiputtaa laatua', kelpaa sellaisenaan.
        :-)


      • Toyota Corolla
        onks omat hampaat? kirjoitti:

        Ja että Toyota hyvä ajaa? Voi poika parka, sehän on kuin sian selässä istuis. Kävisit koeajamassa Skodan niin huomaat eron. Siks toisekseen Toyotat on pieniä ku peräreijät. Ota vähänkin matkatavaraa tai ku käyt kaupassa, pitää katolle köytellä suksiboxia. Matkustajat taas saavat hengenahdistuksen ahtaissa sisätiloissa. Hampaattoman puheita nuo sinun juttusi.

        Älä ny viitsi kaikkihan sen tietää, että Toyota on maailman paras automerkki. Skoda on itäauto, eikä siitä muuksi muutu. Voihan Skoda olla paras itäauto, mutta kyllä se on kaukana Toyota ominaisuuksista. Skodan kestävyys on rodettu kehnoksi. Toyotan taasen maailman parhaaksi. Kaikilla Toyotilla ajaa vähintään miljoona kilometriä.


      • onks omat hampaat?
        Toyota Corolla kirjoitti:

        Älä ny viitsi kaikkihan sen tietää, että Toyota on maailman paras automerkki. Skoda on itäauto, eikä siitä muuksi muutu. Voihan Skoda olla paras itäauto, mutta kyllä se on kaukana Toyota ominaisuuksista. Skodan kestävyys on rodettu kehnoksi. Toyotan taasen maailman parhaaksi. Kaikilla Toyotilla ajaa vähintään miljoona kilometriä.

        Nuo sinun juttusi ovat vain sinun aivojen luomaa illuusiota. Kuka esim. on todennut Skodan kestävyyden huonoksi, sinun aivojesi illuusioko? Ei Skoda kuitenkaa syö öljyä 150 000 km jälkeenkään, kuten kaikki Toyotat. Kaikkihan sen tietää, eiks jeh? Voipihan sillä Toyotalla ajaakin sen miljoona km, kun vaihtaa 5 moottoria ja 4 koria kaikkine teknisine osineen. Vaan eipä taida persus kestää istua niin pitkään Toyotan penkeissä, niin tietysti, jos on sellainen paviaanin tyynyvarustus takalistossa, ehkäpä silloin kestääkin.


    • kaalivankkurit

      Ei skoda ole koskaan tyylikäs ollut, eikä tule olemaankaan, mutta myönttettäköön, että vielä rumempaan suuntaan on mennyt. Edellinen oli parempi. Jopa Skodan logokin sisälsi vihreää väriä ja mustaa, toisin kuin tämä nykyinen.

      • voi olla

        Kauneus on katsojan silmässä, kai sen tiedät? On hölmöä kinastella tyylikkyydestä tai kauneudesta, ne on maku asioita. Eikö kannattais keskittyä olennaiseen?


    • rumeni vanhasta

      Samaa fundeerannut. Varsinki farmarina uusi Oktaavi on kolho peräosastaan. Kapeat pienet takavalot kuin vm 1971 Citroen GS farmarissa. Myös liftbakin peräosa on askeettinen ja kolho ja siinä peräosan pituus näyttää suhteettomalta muuhun koriin verrattuna eli mittasuhteet pielessä. Itsellä farmarimalli ja en vaan totu siihen peräosan muotoon, se on yksiselitteisesti ruma. Kakkoskoppa ennen faceliftia oli onnistunut, etenkin liftbakkina.

    • Ruma & Halpa

      Käskytys käynyt Volkkarilta. Pakko tehdä ruman ja halvan näköinen. Kun jo Audit on sämpylöitä ja Volkkarit munattomia sämpylöitä niin Sokotasta pitää tehdä venäläinen, että arvojärjestys säilyy.

    • se minulle kertokaa

      Edelleenkin, mistä löytyy speksit rumalle ja mistä kauniille?

      • automallit muuttuvat

        Ja miten tehdään "venäläinen"?

        Autojen mallimuutoksista: Ajoin v. 2001 Nissan Primeralla (P11) pitkään. Kun uusi P12-malli tuli v. 2002 oli selvää, että ei ole kiire vaihtaa tuon näköiseen. Ja saivathan ne myös laadun pilattua, joten se siitä. Ja mitään Kaskaita ei meille huolita. Tällisia järkytyksiä ei Skoda ole pystynyt tälle juntille tuottamaan... ;)


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      295
      3239
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1601
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1117
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe