Superfood ja urheilu

sportsmother

Heido, onko porukalla kokemusta kannattaako urheilijoiden syödä näitä superfoodeja? Poikani on urheilija, ja siksi olen alkanut kiinnostumaan ruoka-asisoita enemmän. Onko tiedossa hyviä artikkeleita tai blogeja tms. aiheesta?

13

1137

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • superfood hype

      Superfood on enimmäkseen vain mainostemppu: http://en.wikipedia.org/wiki/Superfood

      Kyllähän ne enimmäkseen on terveellisiä, mutta ne on monesti aika kalliita myös. Jos on varaa niin voihan niitä tietysti panna mukaan tavallisen terveellisen monipuolisen ruokavalion lisäksi.

      Mutta kyllä monet ihan tavalliset ruuat, kuten kauraryyni, pähkinät, marjat, vihannekset, hedelmät, liha, täysjyväpasta, täysjyväriisi j.n.e. on yhtä paljon 'superfood' kuten niin sanotut 'superfoodit'.

      • Puntti ukko

        Superfuudista en tiedä, mutta itse treenaan punttia 10h. Viikossa ja olen jättänyt lisäravinteet pois jo vuosia sitten. Tilalle on tullut lehmän ja vuohen maito suoraan tissistä:) ja luomu munat, joita saan naapureilta. Kotimainen luonnon kala, marjat ja hirvenliha. Omalta kasvimaalta perunaa, sipulia, porkkanaa yms. Vireystila parani paljon, eikä kroppa näytä turvonneelta. Jatkuvat tulehdukset nivelissä loppuivat. Suosittelen.


      • gojihöpö.
        Puntti ukko kirjoitti:

        Superfuudista en tiedä, mutta itse treenaan punttia 10h. Viikossa ja olen jättänyt lisäravinteet pois jo vuosia sitten. Tilalle on tullut lehmän ja vuohen maito suoraan tissistä:) ja luomu munat, joita saan naapureilta. Kotimainen luonnon kala, marjat ja hirvenliha. Omalta kasvimaalta perunaa, sipulia, porkkanaa yms. Vireystila parani paljon, eikä kroppa näytä turvonneelta. Jatkuvat tulehdukset nivelissä loppuivat. Suosittelen.

        Suomesta löytyy superfoodia ihan riittävästi, superfood on mainosmiesten kikka älyttää hyväuskoisia.


      • Anonyymi
        Puntti ukko kirjoitti:

        Superfuudista en tiedä, mutta itse treenaan punttia 10h. Viikossa ja olen jättänyt lisäravinteet pois jo vuosia sitten. Tilalle on tullut lehmän ja vuohen maito suoraan tissistä:) ja luomu munat, joita saan naapureilta. Kotimainen luonnon kala, marjat ja hirvenliha. Omalta kasvimaalta perunaa, sipulia, porkkanaa yms. Vireystila parani paljon, eikä kroppa näytä turvonneelta. Jatkuvat tulehdukset nivelissä loppuivat. Suosittelen.

        Maito itsessään on superfoodia. Esim. raaka-maidossa on mm. laktoferriiniä 0,1 – 0,4 g/l .


    • Puntti_ukko
    • gfsgsgsg

      "Heido" tarkoittaa hei sitten tai näkemiin, jos aloittaa sillä sanalla viestinsä niin pitää olla aika heido.

      • FatnbutterFly

        Fiksu? Liittyikö aiheeseen?


    • OnhanNäitä

      Se on suhteellista monella tapaa.
      On hyötyjä jos haittojakin, henkilökohtaisia juttuja kuten imeytyminen.
      Mun kompromissi on monipuolisuus. Appelsiinistakin riittää puolikas kerralla, mutta sitten on avokadonkin puolikas, kuivattu luumu (sen jälkeen kun lehti "aktiv träning" sen kehui) mustia rusinoita (punarypäleistä; punaviinin terveysedut ilman alkoholia) mantelia, saksanpähkinää, hasselia veteenliotettuna (entsyyminstäjä poistuu ja imeytyminen onnistuu) mutta vain muutamia päivässä, kalliitakin ovat. Banaani ja omena tietysti.
      Liha on vain jäänyt, kalalla varmistaa proteiinin, kuten kalanmaksaöljylusikallinen päivässä varmistaa "aivohuollon" eikä ole vielä liikaa.
      Kananmunaan reagointi on juuri henkilökohtaista (kolesteroli)

      Liisa Veijalainen voitti suunnistuksen maailmanmestaruuden ja oli kasvissyöjä. Myöhemmin hän kertoi laajentaneensa kalan mukaan.
      Aikoinaan kilpakumppani sanoi että Liisa käyttää ravintoainetaulukkoja ja apteekkivaakaa ruokajutuissaan, hänelle se ei ole mahdollista ja hän on kaikkiruokainen.

      Nimenomaan ne eksoottiset marjat, ankaran tutkijan kriteereillä niistä ei varsinaista hyötyä ole osoitettu, väitetään.
      Kahvi (suodatin-) on itse asiassa eliksiiri, punajuuri on tutkittu palautumista edistäväksi, kaakao (se on ainoa kahvimausteeni) on terveyspommi.
      Urheillessa kulutus kasvaa. Esim. spirulina on ravitsevaa, kun niin on mitattu, mutta miksi merestä haavitettu levä maksaa niin .... ?

    • vege-80

      tässä mun vinkki; 1tl spirulinaa, 1tl msm, 1dl luomukaurahiutaleita, 1rkl kaakaojauhetta, 1 banaani, kourallinen pinaattia, marjoja, ja blenderiin. varppina puntti nousee.

    • superfoodie

      Ylläolevan smoothien resepti vaikuttaa hyvälle. Kokeile myös tätä herkkujuomaa
      250g maitorahkaa
      100g mansikoita
      100g mustikoita
      1rl kaakaonipsejä
      1,5dl vettä
      1,5dl mantelijuomaa
      3rl smoothie mix pulveria
      1rl pellavarouhetta

      Nämä kaikki blenderiin ja muutama pyöräytys, niin siinä on todellinen terveyspommi. Pari muuta helppoa reseptiä oli myös tuossa samassa blogissa https://suomenparas.blogaaja.fi/superfood-reseptit-kesa-2016/

    • superfoodia
    • kkkkkjjjj

      Ei spirulinaa. Mahdollinen neuoro- tai maksatoksiini ja silloin varsinkin kun suurin osa eristä tulee Kiinasta. Maasta, jonka maaperä on puhdasta vain 13%. Spirulinan sijaan söisin ihan tavallisia leviä silloin tällöin ja ihan kotimaista pinaattia, nokkosta...

    • Anonyymi

      Sopii mielestäni todella hyvin yhteen. Itse oon tilannut täältä lisäravinteita. Käyn salilla ja lenkeillä aktiivisesti ja olen pelannut jääkiekkoa. Suosittelen täältä tilaamaan.

      https://evolution.fi/

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6382
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4106
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      265
      2529
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1498
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      96
      1348
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1001
    Aihe