Masennus minulla?

Tyttötää.

Olen 15-vuotias tyttö etelä-suomesta. Olen joutunut koulukiusaamisen kohteeksi ylipainoni vuoksi jo 1lk. asti (menen nyt 9lk). Minulla on eronneet vanhemmat, jotka suorastaan vihaavat toisiaan.. Minulla oli muutama kaveri ja harrastus. Mutta nyt viimeisen vuoden aikana olen joutunut varmaankin elämäni pahimpaan tilanteeseen. Ensin muutimme vain eri kaupungin osaan, joo kavereita näki. Silti jotenkin jäin ulkopuolelle joten silloin alotin jo syrjäytymisen. Näin kyllä koulussa heitä. Viimevuoden 2013 loppupuolella muutin äitini kanssa Helsinkiin, josta suutuin hyvin paljon, koska jouduin uuteen kouluun ja pelkään uusia ihmisiä. Noh ei sielläkään, minua ei hyväksytty, koska puhuin tamperelaisittain olin iloisempi kuin muut. Lopetin kouluun menemisen koska en kestänyt yksinoloa ja ilkeitä katseita tai naurua joka kohdistuu minuun. No sitten äidin kanssa meni huonosti ja muutin kriisimajoitukseen, sen kautta sitten tänne paikkakunnalleni isäni luokse. Ja kesäloma alkoi eli en ehtinyt kouluun enään. Vuosi sitten kokeilin viiltelyllä helpottaa oloani, no alitajuntaisesti ajattelin sen auttavan joten jatkoin. Hävettää!!:/ No nyt muutin iskälleni enkä ole nähnyt kavereita ei huvita. En halua nähdä ketään. Viimesen 3viikkoa olen nyt maannut sängyssä huoneessani itkien. En jaksa mitään. Olen kokoajan väsynyt itkuinen ja manaan itseäni. Tunnen oloni kaikkia huonommaksi ja kritikoin kokoajan vain itseäni. En siedä peilikuvaani, en mitään itsessäni. Mutta en halua puhua kenellekkään. Joka johtaa isäni huutoihin "Olet laiska" "Tuo on lapsellista maata kokoajan" Koska isäni tuskin tietää tunteistani. Olen miettinyt itsemurhaa usein nähnyt mielikuvia omasta kuolemasta, lääkkeillä, hirtolla tai asetta käyttäen. En vain ole uskaltanut tehdä sitä. Mietin miksi jatkaa luuserina seuraavat 70vuotta kun kaiken voisi lopettaa nytten? ;_;

10

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomi24onperseestä

      Nykyaikahan on ihan perseestä, koska jos oot vähänkin erilainen kuin muut nii sua tullaa syrjimään ja kiusamaan eikä sua kukaan tuu ymmärtämää et miks oot tollanen. Sun pitäs sit vissii laihduttaa ja käyttäytyä niin kuin muutkin koska ainut keino selviytyä kiusaamiselta nykyään on vain sulautua massaan ja olla samanlainen kuin muut.

    • exviiltelijääää

      Tuo kiusaaminen on kyllä todella syvältä. Itsekin siitä kärsin eskarista lähtien ja juurikin ylipainon takia, vaikken mielestäni ollut edes ylipainoinen silloin joskus eskarin ja toisen luokan välillä, kun kuvista myöhemmin olen itseäni katsonut :P iteeki ihan yläasteen loppuun sitä oon joutunut kokemaan. Nyt kun olen menossa lukion toiselle niin ihmiset on sen verran viisastunut että ei sitä sellaista nimittelyä kuule vaan se on sitten syrjimistä. Uskon kuitenkin että meille jokaiselle on kavereita ja kaikkea muuta jossain. Ootko käynyt riparia? Entä jos hakeutuisit isoseks? Mä oon ite sitä kautta saanu tosi paljon itsevarmuutta ja kavereita. Ja mä tosiaan oon ollu tosi ujo ja hiljanen mutta se isostelu on muuttanu mua tosi paljon, vaikken uskonu että musta on siihen ja ei se haittaa vaikket uskois mihinkää jumalaa. Ja vaikka menisit isoskoulutukseen niin ei tarvis mennä pakolla leirille jos et haluu.
      Suosittelisin sun ottavas ittees niskasta kiinni ja menevän ulos tai jotain vaikka se ei tuntuiskaa helpolta, mutta sitten kun vauhtiin pääsee niin tulee hyvä olo! Tai ainakin parempi :D sitten kun koulut alkavat niin suosittelisin että puhuisit terkkarille, kuraattorille, psykologille tms. koska ei oikeasti kannata jäädä noiden asioiden kanssa yksin. Koska ite tiedän että se ei todellakaa oo helppoo eikä yhtään hyväks! Ja lopeta ihmeessä viiltely, koska siitä jää vain rumia jälkiä. Nimim. Entinen viiltelijä. Ja itsari ei tosiaan ole ratkaisu. Mä ite mietin sitä tosi tosissani parin vuoden ajan kunnes nyt olen ollut noin puoli vuotta ilman itsetuhosia ajatuksia :) kyllä sitä kannattaa katsoa mitä tulevaisuudella on annettavana :)

      • Hei, Hyvä että päätit kirjoittaa tilanteestasi tänne. Joskus jo pelkkä ajatusten kirjoittaminen voi helpottaa oloa. Toivottomalta tuntuvan elämäntilanteen pohtiminen yksin on kuitenkin raskasta. Tällaisessa tilanteessa ulkopuolinen tuki on tärkeä voimavara. Asioista keskusteleminen auttaa jäsentämään omia ajatuksia ja tarjoaa uusia näkökulmia, mikä usein helpottaa jaksamista. Jos haluat keskustella tilanteestasi puhelimitse, voit aina soittaa Valtakunnalliseen kriisipuhelimeen. Puhelun voi soittaa nimettömänä ja se maksaa operaattorin veloittaman puhelumaksun verran. Valtakunnallisen kriisipuhelimen numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-07, viikonloppuisin ja arkipyhinä 15-07. Jos taas haluat jutella kasvotusten, ympäri Suomea toimii kriisikeskuksia, joihin voit varata ajan ja tulla keskustelemaan paikan päälle. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät osoitteesta: http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus/kriisikeskusverkosto/alueelliset_kriisikeskukset. Käynnit eivät maksa mitään. Jos haluat mieluummin kertoa ajatuksistasi ja tuntemuksistasi lisää kirjoittamalla, voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net). Tukinetissä pääset keskustelemaan kahden kesken tukihenkilön kanssa. Tukinet -live päivystää joka arkipäivä 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, jotka ymmärtävät tilannettasi oman kokemuksensa kautta. Kiireellisessä tilanteessa voit ottaa yhteyttä paikkakuntasi psykiatriseen päivystykseen. Lähimmän psykiatrinen poliklinikan yhteystiedot löydät etsimällä netistä hakusanalla "psykiatrinen päivystys paikkakuntasi" tai "psykiatrinen poliklinikka paikkakuntasi".
        Vuoroveto-kriisikeskus / Helene


    • Tyttötää

      Ongelma vaan, masennuslääkkeet lisäävät painon samantien takasin ja polvet ei kestä juoksemista, koska ne on pihdit ja usein leikatut.

      • jokuvaaaaa

        Tuskinpa heti ollaan tunkemassa lääkkeitä jos jollekin puhuu. Ei varsinkaan nuorille heti anneta mitään lääkkeitä. Ja ulkoilla voi muutenkin kuin juoksemalla :P


    • Hei,

      Kuulostaa siltä, että hyötyisit ajatustesi ja kokemustesi jakamisesta jonkun luotettavan ihmisen kanssa. Kouluterveydenhoitaja on yksi hyvä vaihtoehto tähän sitten, kun kesäloma loppuu ja koulu jälleen alkaa. Nyt kesällä keskusteluapua on saatavilla esimerkiksi soittamalla Valtakunnalliseen kriisipuhelimeen. Puhelut maksavat vain operaattorin veloittaman puhelumaksun. Valtakunnallisen kriisipuhelimen numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-07, viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15-07.

      Jos koet, että haluat kertoa olostasi lisää kirjoittamalla voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net).

      Net-Tuki Live päivystää kesällä joka arkipäivä klo 15-17 ja elokuun puolivälistä alkaen klo 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, joilla on samankaltaisia kokemuksia.

      Lämpimin terveisin,
      SOS-kriisikeskus

      • Trollhättan-Riisikeskus

        Hei sinulla on vakava ongelma sinun kannattaa ottaa yhteyttä riisikeskukseen jossa sinua autetaan.Sinun kannattaa vierailla osoitteessa www.Tukiainen.net


    • -99,tyttö

      Moi! Älä tapa ittees, äläkä viiltele. Taino mikäs mä oon sanoo oon ollu viikon kuivil viiltelystä ja haluisin tappaa itteni et sillee....
      Mut aattelin et jos haluut voitaisbjutella vaik sähköpostitse?
      Oon kans menos ysille nyt.jos haluisit jutella mun sähköposti on:
      [email protected]
      Must olis kiva jutella sunkaa ja kuunnella sun juttujas. Masenuksestakin voi selvitä!
      Mul on kans ollu toi koulkiusaaminen, henkistä. Oikeesti voisit lähettää mulle sähköpostii ni voitais jutella! Vaikken tunne sua, sulla varmasti on merkistystä! Jutellaan sähköpostilla jooko?

      • tyttötää

    • 17+16

      Eikö täällä ketään osaa kappalejakoa???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe