Kyse salakatselusta?

hieman huolissaan

Kohtasin kadulla herttaisen ihmisen joka halusi kertoa minulle jotain tärkeää.

Olin elänyt koko elämäni ilman että olin koskaan kuullut raamatusta (en ole vielä ehtinyt lukea sitä!) tai jumalasta ja olipa melkoista asiaa! Ei tullut koskaan mieleenkään! Onneksi kuulin asiasta nyt.

Eräs asia jäi kuitenkin vaivaamaan mieltä.

Minulle kerrottiin että tämä jumala näkee kaiken mitä ihmiset tekevät. Jopa heidän omissa kodeissaan. Mutta eikös siinä ole silloin kyse salakatselusta?

Eihän kotirauhan suojaamaan paikkaan saa kurkistella.

Tämä jäi vaivaamaan ja olen miettinyt että jos jumala todella katselee mitä minä teen kotini yksityisyydessä niin haluaisin tehdä kyllä rikosilmoituksen asiasta. Päätin kirjoittaa tänne sillä meitä uhrejahan on vaikka kuinka paljon jos hän katselee meidän kaikkien koteihin.

Mielipiteitä tai lainopillisia neuvoja asian suhteen?

27

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arlene

      Voi jösses sentään,mitä pipipäitä täällä on..Aurinko varmaan pehmittänyt aivot!!!

      • marenkirenki

        Näin on. Eihän mitään jumalia ole olemassakaan.


      • kun et ymmärrä

        Jumala ei ole ih-mi-nen, vaan Hän on Ju-ma-la.

        Oletko katsellut liikaa isoveli valvoo nimisiä tv ohjelmia?

        Jumala tietää uskovaisten asiat ja heillä on suojelusenkeleitä, ja ihmisen elämä kelautuu sieluun ja se katsellaan Jumalan kanssa viimeisellä tuomiolla.


      • Ju-ma-la
        kun et ymmärrä kirjoitti:

        Jumala ei ole ih-mi-nen, vaan Hän on Ju-ma-la.

        Oletko katsellut liikaa isoveli valvoo nimisiä tv ohjelmia?

        Jumala tietää uskovaisten asiat ja heillä on suojelusenkeleitä, ja ihmisen elämä kelautuu sieluun ja se katsellaan Jumalan kanssa viimeisellä tuomiolla.

        Oletko lukenut liikaa uskovaisten juttuja? Jumala ei tiedä mitään koska sitä ei ole olemassa.


    • hieman huolissaan

      Miksi hyökkäät minua etkä asiaani vastaan?

      Eikö raamattu kehoita kunnioittamaan esivaltaa?

      Eikö laki edusta esivallan tahtoa?

      Eikö jumalan tulisi silloin noudattaa lakia itsekkin?



      Eikö se ole jotain pimeää keskiaikaa kun "kuningas" on lain yläpuolella?

      • 9999999

        Jesus -A person who secretly follows someone, sometimes with unlawful intentions.


      • muutama vastaus

        Siinä olet oikeassa että Raamattu kehoittaa kunnoittamaan esivaltaa ja lakeja.

        Jumala ei ole lakien alapuolella joten eipä taida koskea häntä.

        Paholaisen palvojien jumalana on itse pääpiru, se on heidän ruhtinaansa.


    • Hei,KuinSäTonKeksit?

      Jos nämä sankarit käyttäisivät aikansa positiiviseen henkisyyteen pikkunäppärän sonnankehittelyn sijaan, he olisivat jo aikaa sitten valaistuneita.

      • jos et tiennyt

        "sankareita" omasta mielestään löytyy myös pirunpalvojien joukoista.


      • mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
        jos et tiennyt kirjoitti:

        "sankareita" omasta mielestään löytyy myös pirunpalvojien joukoista.

        Mistä niitä pirunpalvojia löytää? Tarvitseeko suurennuslasilla etsiä tatuoinneista jotain risteihin tai pentagrammeihin liittyvää niinkuin tämä "asiantuntija" Keijo Ahorinta?


    • hieman huolissaan

      "heisunsuosikkikeksit"

      Tarkoitatko valaistumisella sitä että palvottaisiin samaa mielikuvitusolentoa ja kätettäisiin samoja vaihtoehtolääketieteellisiä tuotteita?

      Käytäisiinkö samalla kuvaajalla ottamassa valokuvia aurasta?

      Jumalanne salakatselee.

      • väärä paikka?

        vai että keksejä sitä vaan, ja Aku Ankkaa? Ei löydy tästä uskonto nimisestä paikasta.


    • ei ole leikin asia

      Taidat kyllä hävitä käräjäsalissa Kaikkivaltiaan edessä. Oli miten oli, me kaikki joudumme kerran Viimeiselle tuomiolle.

    • hieman huolissaan

      Miksi minä häviäisin jos asiasta käytäisiin oikeutta? Oletteko sitä mieltä, että jumalaa ei kosketa oikein ja väärän käsitteet ja että jumala saa tehdä mitä häntä huvittaa? Itse olen sitä mieltä että sääntöjen pitää olla samat kaikille, oli sitten sikopaimen, kuningas tai jumala.

      Mutta todellakin, vaikea olisi oikeutta käydä. Miten jumalaa voisi kuulustella?Pitäisikö se tehdä rukouksen välityksellä? Miten jumala vastaa kysymykseen: "oletko syyllistynyt salakatseluun"? Entä jos jumala ei saavu oikeuteen?



      Ja nyt kun nimimerkki leikinasia yritti pelotella viimeisellä tuomiolla niin pakkohan tuohon on vastata että jos jatkat samaan tyyliin niin iso paha susi tulee ja puhkuu ja puhisee talosi rikki.

      • lue vastausta

        Silloin Herra vastasi Jobille tuulispäästä ja sanoi:

        2. "Kuka olet sinä, joka taitamattomilla puheilla pimennät minun aivoitukseni?
        3. Vyötä nyt kupeesi kuin mies; minä kysyn sinulta, opeta sinä minua.
        4. Missä olit silloin, kun minä maan perustin? Ilmoita se, jos ymmärryksesi riittää.
        5. Kuka on määrännyt sen mitat - tottapa sen tiedät - tahi kuka on vetänyt mittanuoran sen ylitse?
        6. Mihin upotettiin sen perustukset, tahi kuka laski sen kulmakiven,
        7. kun aamutähdet kaikki iloitsivat ja kaikki Jumalan pojat riemuitsivat?
        8. Ja kuka sulki ovilla meren, kun se puhkesi ja kohdusta lähti,
        9. kun minä panin sille pilven vaatteeksi ja synkeyden kapaloksi,
        10. kun minä rakensin sille rajani, asetin sille teljet ja ovet
        11. ja sanoin: 'Tähän asti saat tulla, mutta edemmäksi et; tässä täytyy sinun ylväiden aaltojesi asettua'?
        12. Oletko eläissäsi käskenyt päivän koittaa tahi osoittanut aamuruskolle paikkansa,
        13. että se tarttuisi maan liepeisiin ja pudistaisi jumalattomat siitä pois?
        14. Silloin se muuttuu niinkuin savi sinetin alla, ja kaikki tulee kuin vaatetettuna esille;
        15. jumalattomilta riistetään heidän valonsa, ja kohonnut käsivarsi murskataan.
        16. Oletko astunut alas meren lähdesuonille asti ja kulkenut syvyyden kuilut?
        17. Ovatko kuoleman portit sinulle paljastuneet, oletko nähnyt pimeyden portit?
        18. Käsitätkö, kuinka avara maa on? Ilmoita se, jos kaiken tämän tiedät.
        19. Mikä on tie sinne, kussa asuu valo, ja missä on pimeyden asuinsija,
        20. että saattaisit sen alueellensa ja tuntisit polut sen majalle?
        21. Kaiketi sen tiedät, sillä synnyithän jo silloin, ja onhan päiviesi luku ylen suuri!
        22. Oletko käynyt lumen varastohuoneissa, ja oletko nähnyt rakeiden varastot,
        23. jotka minä olen säästänyt ahdingon ajaksi, sodan ja taistelun päiväksi?
        24. Mitä tietä jakaantuu valo ja itätuuli leviää yli maan?
        25. Kuka on avannut kuurnan sadekuurolle ja ukkospilvelle tien,
        26. niin että sataa maahan, joka on asumaton, erämaahan, jossa ei ihmistä ole,
        27. niin että autio erämaa saa kylläksensä ja maa kasvaa vihannan ruohon?
        28. Onko sateella isää, tahi kuka on synnyttänyt kastepisarat?
        29. Kenen kohdusta on jää tullut, ja kuka on synnyttänyt taivaan härmän?
        30. Vesi tiivistyy kuin kiveksi, ja syvyyden pinta sulkeutuu kiinni.
        31. Taidatko solmita Otavan siteet tahi irroittaa kahleista Kalevanmiekan?
        32. Voitko tuoda esiin eläinradan tähdet aikanansa ja johdattaa Seulaset lapsinensa?
        33. Tunnetko taivaan lait, tahi sinäkö säädät, miten se maata vallitsee?
        34. Taidatko korottaa äänesi pilviin ja saada vesitulvan peittämään itsesi?
        35. Taidatko lähettää salamat menemään, niin että sanovat sinulle: 'Katso, tässä olemme'?
        36. Kuka on pannut viisautta pilvenlonkiin, tahi kuka antoi pilvenhattaroille ymmärrystä?
        37. Kuka on niin viisas, että laskee pilvien luvun, kuka kaataa tyhjiksi taivaan leilit,
        38. kun multa on kuivunut kovaksi kuin valettu ja maakokkareet toisiinsa takeltuneet?"

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Job.38.html


      • jatkoa vielä
        lue vastausta kirjoitti:

        Silloin Herra vastasi Jobille tuulispäästä ja sanoi:

        2. "Kuka olet sinä, joka taitamattomilla puheilla pimennät minun aivoitukseni?
        3. Vyötä nyt kupeesi kuin mies; minä kysyn sinulta, opeta sinä minua.
        4. Missä olit silloin, kun minä maan perustin? Ilmoita se, jos ymmärryksesi riittää.
        5. Kuka on määrännyt sen mitat - tottapa sen tiedät - tahi kuka on vetänyt mittanuoran sen ylitse?
        6. Mihin upotettiin sen perustukset, tahi kuka laski sen kulmakiven,
        7. kun aamutähdet kaikki iloitsivat ja kaikki Jumalan pojat riemuitsivat?
        8. Ja kuka sulki ovilla meren, kun se puhkesi ja kohdusta lähti,
        9. kun minä panin sille pilven vaatteeksi ja synkeyden kapaloksi,
        10. kun minä rakensin sille rajani, asetin sille teljet ja ovet
        11. ja sanoin: 'Tähän asti saat tulla, mutta edemmäksi et; tässä täytyy sinun ylväiden aaltojesi asettua'?
        12. Oletko eläissäsi käskenyt päivän koittaa tahi osoittanut aamuruskolle paikkansa,
        13. että se tarttuisi maan liepeisiin ja pudistaisi jumalattomat siitä pois?
        14. Silloin se muuttuu niinkuin savi sinetin alla, ja kaikki tulee kuin vaatetettuna esille;
        15. jumalattomilta riistetään heidän valonsa, ja kohonnut käsivarsi murskataan.
        16. Oletko astunut alas meren lähdesuonille asti ja kulkenut syvyyden kuilut?
        17. Ovatko kuoleman portit sinulle paljastuneet, oletko nähnyt pimeyden portit?
        18. Käsitätkö, kuinka avara maa on? Ilmoita se, jos kaiken tämän tiedät.
        19. Mikä on tie sinne, kussa asuu valo, ja missä on pimeyden asuinsija,
        20. että saattaisit sen alueellensa ja tuntisit polut sen majalle?
        21. Kaiketi sen tiedät, sillä synnyithän jo silloin, ja onhan päiviesi luku ylen suuri!
        22. Oletko käynyt lumen varastohuoneissa, ja oletko nähnyt rakeiden varastot,
        23. jotka minä olen säästänyt ahdingon ajaksi, sodan ja taistelun päiväksi?
        24. Mitä tietä jakaantuu valo ja itätuuli leviää yli maan?
        25. Kuka on avannut kuurnan sadekuurolle ja ukkospilvelle tien,
        26. niin että sataa maahan, joka on asumaton, erämaahan, jossa ei ihmistä ole,
        27. niin että autio erämaa saa kylläksensä ja maa kasvaa vihannan ruohon?
        28. Onko sateella isää, tahi kuka on synnyttänyt kastepisarat?
        29. Kenen kohdusta on jää tullut, ja kuka on synnyttänyt taivaan härmän?
        30. Vesi tiivistyy kuin kiveksi, ja syvyyden pinta sulkeutuu kiinni.
        31. Taidatko solmita Otavan siteet tahi irroittaa kahleista Kalevanmiekan?
        32. Voitko tuoda esiin eläinradan tähdet aikanansa ja johdattaa Seulaset lapsinensa?
        33. Tunnetko taivaan lait, tahi sinäkö säädät, miten se maata vallitsee?
        34. Taidatko korottaa äänesi pilviin ja saada vesitulvan peittämään itsesi?
        35. Taidatko lähettää salamat menemään, niin että sanovat sinulle: 'Katso, tässä olemme'?
        36. Kuka on pannut viisautta pilvenlonkiin, tahi kuka antoi pilvenhattaroille ymmärrystä?
        37. Kuka on niin viisas, että laskee pilvien luvun, kuka kaataa tyhjiksi taivaan leilit,
        38. kun multa on kuivunut kovaksi kuin valettu ja maakokkareet toisiinsa takeltuneet?"

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Job.38.html

        1. (38:39) "Sinäkö ajat saaliin naarasleijonalle ja tyydytät nuorten
        leijonain nälän,
        2. kun ne kyyristyvät luolissansa ja ovat väijyksissä tiheikössä?
        3. Kuka hankkii ravinnon kaarneelle, kun sen poikaset huutavat Jumalan puoleen ja lentelevät sinne tänne ruokaa vailla?
        4. (39:1) Tiedätkö sinä vuorikauristen poikimisajat, valvotko peurojen synnytyskipuja?
        5. Lasketko, milloin niiden kuukaudet täyttyvät, ja tiedätkö ajan, milloin ne poikivat?
        6. Ne painautuvat maahan, saavat ilmoille sikiönsä ja vapautuvat synnytystuskistaan.
        7. Niiden vasikat vahvistuvat, kasvavat kedolla; ne lähtevät tiehensä eivätkä enää palaja.
        8. Kuka on laskenut villiaasin vapaaksi, kuka irroittanut metsäaasin siteet,
        9. sen, jolle minä annoin aavikon asunnoksi ja suola-aron asuinsijaksi?
        10. Se nauraa kaupungin kohinalle, ajajan huutoa se ei kuule;
        11. se tähystelee vuorilta laiduntansa ja etsii kaikkea vihantaa.
        12. Taipuuko villihärkä sinua palvelemaan, ja yöpyykö se sinun seimesi ääreen?
        13. Voitko ohjaksilla pakottaa villihärän vaolle, tahi äestääkö se laaksonpohjia sinua seuraten?
        14. Voitko siihen luottaa, siksi että sen voima on suuri, voitko jättää sen haltuun työsi hedelmät?
        15. Voitko uskoa, että se palajaa ja kokoaa viljasi sinun puimatantereellesi?
        16. Kamelikurjen siipi lepattaa iloisesti, mutta asuuko sen sulissa ja höyhenissä haikaran hellyys?
        17. Se jättää munansa maahan, hiekalle helteen haudottaviksi.
        18. Ei se ajattele, että jalka voi ne särkeä ja metsän eläimet polkea ne rikki.
        19. Se on tyly poikasilleen, niinkuin ne eivät olisikaan sen omia; hukkaan menee sen vaiva, mutta ei se sitä pelkää.
        20. Sillä Jumala on jättänyt sen viisautta vaille ja tehnyt sen ymmärryksestä osattomaksi.
        21. Kun se kiitää ilmaa piesten, nauraa se hevoselle ja ratsumiehelle.
        22. Sinäkö annat hevoselle voiman, puetat sen kaulan liehuvalla harjalla?
        23. Sinäkö panet sen hyppimään kuin heinäsirkan? Sen uljas korskunta on peljättävä.
        24. Se kuopii lakeutta ja iloitsee, lähtee voimalla asevarustuksia vastaan.
        25. Se nauraa pelolle, ei säiky eikä väisty miekan edestä.
        26. Sen yllä kalisee viini, välkähtää keihäs ja peitsi.
        27. Käy jyrinä ja jytinä, kun se laukaten taivalta ahmii; ei mikään sitä pidätä sotatorven pauhatessa.
        28. Milloin ikinä sotatorvi soi, hirnuu se: iihaha! Jo kaukaa se vainuaa taistelun, päälliköiden jylisevän äänen ja sotahuudon.
        29. Sinunko ymmärryksesi voimasta jalohaukka kohoaa korkealle, levittää siipensä kohti etelää?
        30. Tahi sinunko käskystäsi kotka lentää ylhäälle ja tekee pesänsä korkeuteen?
        31. Kalliolla se asuu ja yöpyy, kallion kärjellä, vuorilinnassaan.
        32. Sieltä se tähystelee saalista; kauas katsovat sen silmät.
        33. (39:30) Sen poikaset särpivät verta, ja missä on kaatuneita, siellä on sekin."
        34. (40:1) Niin Herra vastasi Jobille ja sanoi:
        35. "Tahtooko vikoilija riidellä Kaikkivaltiasta vastaan? Jumalan syyttäjä vastatkoon tähän!"
        36. Silloin Job vastasi Herralle ja sanoi:
        37. "Katso, minä olen siihen liian halpa; mitäpä sinulle vastaisin? Panen käteni suulleni;
        38. (40:5) kerran minä olen puhunut, enkä enää mitään virka, kahdesti, enkä enää sitä tee."

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Job.39.html


      • lue vastaukset
        jatkoa vielä kirjoitti:

        1. (38:39) "Sinäkö ajat saaliin naarasleijonalle ja tyydytät nuorten
        leijonain nälän,
        2. kun ne kyyristyvät luolissansa ja ovat väijyksissä tiheikössä?
        3. Kuka hankkii ravinnon kaarneelle, kun sen poikaset huutavat Jumalan puoleen ja lentelevät sinne tänne ruokaa vailla?
        4. (39:1) Tiedätkö sinä vuorikauristen poikimisajat, valvotko peurojen synnytyskipuja?
        5. Lasketko, milloin niiden kuukaudet täyttyvät, ja tiedätkö ajan, milloin ne poikivat?
        6. Ne painautuvat maahan, saavat ilmoille sikiönsä ja vapautuvat synnytystuskistaan.
        7. Niiden vasikat vahvistuvat, kasvavat kedolla; ne lähtevät tiehensä eivätkä enää palaja.
        8. Kuka on laskenut villiaasin vapaaksi, kuka irroittanut metsäaasin siteet,
        9. sen, jolle minä annoin aavikon asunnoksi ja suola-aron asuinsijaksi?
        10. Se nauraa kaupungin kohinalle, ajajan huutoa se ei kuule;
        11. se tähystelee vuorilta laiduntansa ja etsii kaikkea vihantaa.
        12. Taipuuko villihärkä sinua palvelemaan, ja yöpyykö se sinun seimesi ääreen?
        13. Voitko ohjaksilla pakottaa villihärän vaolle, tahi äestääkö se laaksonpohjia sinua seuraten?
        14. Voitko siihen luottaa, siksi että sen voima on suuri, voitko jättää sen haltuun työsi hedelmät?
        15. Voitko uskoa, että se palajaa ja kokoaa viljasi sinun puimatantereellesi?
        16. Kamelikurjen siipi lepattaa iloisesti, mutta asuuko sen sulissa ja höyhenissä haikaran hellyys?
        17. Se jättää munansa maahan, hiekalle helteen haudottaviksi.
        18. Ei se ajattele, että jalka voi ne särkeä ja metsän eläimet polkea ne rikki.
        19. Se on tyly poikasilleen, niinkuin ne eivät olisikaan sen omia; hukkaan menee sen vaiva, mutta ei se sitä pelkää.
        20. Sillä Jumala on jättänyt sen viisautta vaille ja tehnyt sen ymmärryksestä osattomaksi.
        21. Kun se kiitää ilmaa piesten, nauraa se hevoselle ja ratsumiehelle.
        22. Sinäkö annat hevoselle voiman, puetat sen kaulan liehuvalla harjalla?
        23. Sinäkö panet sen hyppimään kuin heinäsirkan? Sen uljas korskunta on peljättävä.
        24. Se kuopii lakeutta ja iloitsee, lähtee voimalla asevarustuksia vastaan.
        25. Se nauraa pelolle, ei säiky eikä väisty miekan edestä.
        26. Sen yllä kalisee viini, välkähtää keihäs ja peitsi.
        27. Käy jyrinä ja jytinä, kun se laukaten taivalta ahmii; ei mikään sitä pidätä sotatorven pauhatessa.
        28. Milloin ikinä sotatorvi soi, hirnuu se: iihaha! Jo kaukaa se vainuaa taistelun, päälliköiden jylisevän äänen ja sotahuudon.
        29. Sinunko ymmärryksesi voimasta jalohaukka kohoaa korkealle, levittää siipensä kohti etelää?
        30. Tahi sinunko käskystäsi kotka lentää ylhäälle ja tekee pesänsä korkeuteen?
        31. Kalliolla se asuu ja yöpyy, kallion kärjellä, vuorilinnassaan.
        32. Sieltä se tähystelee saalista; kauas katsovat sen silmät.
        33. (39:30) Sen poikaset särpivät verta, ja missä on kaatuneita, siellä on sekin."
        34. (40:1) Niin Herra vastasi Jobille ja sanoi:
        35. "Tahtooko vikoilija riidellä Kaikkivaltiasta vastaan? Jumalan syyttäjä vastatkoon tähän!"
        36. Silloin Job vastasi Herralle ja sanoi:
        37. "Katso, minä olen siihen liian halpa; mitäpä sinulle vastaisin? Panen käteni suulleni;
        38. (40:5) kerran minä olen puhunut, enkä enää mitään virka, kahdesti, enkä enää sitä tee."

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Job.39.html

        (40:6) Silloin Herra vastasi Jobille tuulispäästä ja sanoi:

        2. "Vyötä nyt kupeesi kuin mies; minä kysyn sinulta, opeta sinä minua.
        3. Sinäkö teet tyhjäksi minun oikeuteni, tuomitset minut syylliseksi, ollaksesi itse oikeassa?
        4. Tahi onko sinun käsivartesi niinkuin Jumalan, ja voitko korottaa äänesi jylinän niinkuin hän?
        5. Kaunistaudu kunnialla ja korkeudella, pukeudu loistoon ja kirkkauteen.
        6. Anna vihasi kiivastuksen purkautua, ja masenna katseellasi kaikki ylpeät.
        7. Nöyryytä katseellasi kaikki ylpeät, ja muserra jumalattomat siihen paikkaan.
        8. Kätke heidät tomuun kaikki tyynni, sulje heidän kasvonsa salaiseen kätköön.
        9. Silloin minäkin ylistän sinua, kun oikea kätesi on hankkinut sinulle voiton.
        10. Katso Behemotia, jonka minä loin niinkuin sinutkin; se syö ruohoa niinkuin raavas.
        11. Katso, sen voima on lanteissa, sen väkevyys vatsalihaksissa.
        12. Se ojentaa jäykäksi häntänsä kuin setripuun, sen reisijänteet ovat lujiksi punotut.
        13. Sen luut ovat niinkuin vaskiputket, sen nikamat niinkuin raudasta taotut.
        14. Se on Jumalan töiden esikoinen; sen luoja ojentaa sille miekan.
        15. Sille kantavat satonsa vuoret, joilla kaikki metsän eläimet leikitsevät.
        16. Lootuspensaiden alla se makaa, ruovikon ja rämeen kätkössä.
        17. Lootuspensaat peittävät sen varjoonsa, puron pajut ympäröivät sitä.
        18. Jos virta hätyyttää, ei se säikähdy, se on huoleton, kuohukoon vaikka itse Jordan sen kitaan.
        19. Kukapa kävisi kiinni sen silmiin, lävistäisi heittoaseella sen turvan?
        20. Voitko onkia koukulla Leviatanin ja siimaan kietoa sen kielen?
        21. Voitko kiinnittää kaislaköyden sen kuonoon ja väkäraudalla lävistää siltä posken?
        22. Rukoileeko se sinua paljon, tahi puhutteleeko se sinua lempeästi?
        23. Tekeekö se liiton sinun kanssasi, että saisit sen olemaan orjanasi ainaisesti?
        24. Voitko leikkiä sillä niinkuin lintusella tahi sitoa sen tyttöjesi pidellä?
        25. Hierovatko pyyntikunnat siitä kauppaa, jakavatko sen kauppamiesten kesken?
        26. Voitko iskeä sen nahan täyteen ahinkaita ja sen pään kala-ahraimia?
        27. (40:32) Laskehan vain kätesi sen päälle, niin muistat sen ottelun; et sitä toiste yritä!
        28. (41:1) Katso, siinä toivo pettää; jo sen näkemisestä sortuu maahan."

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Job.40.html


      • ja dinojakin oli
        lue vastaukset kirjoitti:

        (40:6) Silloin Herra vastasi Jobille tuulispäästä ja sanoi:

        2. "Vyötä nyt kupeesi kuin mies; minä kysyn sinulta, opeta sinä minua.
        3. Sinäkö teet tyhjäksi minun oikeuteni, tuomitset minut syylliseksi, ollaksesi itse oikeassa?
        4. Tahi onko sinun käsivartesi niinkuin Jumalan, ja voitko korottaa äänesi jylinän niinkuin hän?
        5. Kaunistaudu kunnialla ja korkeudella, pukeudu loistoon ja kirkkauteen.
        6. Anna vihasi kiivastuksen purkautua, ja masenna katseellasi kaikki ylpeät.
        7. Nöyryytä katseellasi kaikki ylpeät, ja muserra jumalattomat siihen paikkaan.
        8. Kätke heidät tomuun kaikki tyynni, sulje heidän kasvonsa salaiseen kätköön.
        9. Silloin minäkin ylistän sinua, kun oikea kätesi on hankkinut sinulle voiton.
        10. Katso Behemotia, jonka minä loin niinkuin sinutkin; se syö ruohoa niinkuin raavas.
        11. Katso, sen voima on lanteissa, sen väkevyys vatsalihaksissa.
        12. Se ojentaa jäykäksi häntänsä kuin setripuun, sen reisijänteet ovat lujiksi punotut.
        13. Sen luut ovat niinkuin vaskiputket, sen nikamat niinkuin raudasta taotut.
        14. Se on Jumalan töiden esikoinen; sen luoja ojentaa sille miekan.
        15. Sille kantavat satonsa vuoret, joilla kaikki metsän eläimet leikitsevät.
        16. Lootuspensaiden alla se makaa, ruovikon ja rämeen kätkössä.
        17. Lootuspensaat peittävät sen varjoonsa, puron pajut ympäröivät sitä.
        18. Jos virta hätyyttää, ei se säikähdy, se on huoleton, kuohukoon vaikka itse Jordan sen kitaan.
        19. Kukapa kävisi kiinni sen silmiin, lävistäisi heittoaseella sen turvan?
        20. Voitko onkia koukulla Leviatanin ja siimaan kietoa sen kielen?
        21. Voitko kiinnittää kaislaköyden sen kuonoon ja väkäraudalla lävistää siltä posken?
        22. Rukoileeko se sinua paljon, tahi puhutteleeko se sinua lempeästi?
        23. Tekeekö se liiton sinun kanssasi, että saisit sen olemaan orjanasi ainaisesti?
        24. Voitko leikkiä sillä niinkuin lintusella tahi sitoa sen tyttöjesi pidellä?
        25. Hierovatko pyyntikunnat siitä kauppaa, jakavatko sen kauppamiesten kesken?
        26. Voitko iskeä sen nahan täyteen ahinkaita ja sen pään kala-ahraimia?
        27. (40:32) Laskehan vain kätesi sen päälle, niin muistat sen ottelun; et sitä toiste yritä!
        28. (41:1) Katso, siinä toivo pettää; jo sen näkemisestä sortuu maahan."

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Job.40.html

        (41:2) "Ei ole niin rohkeata, joka sitä ärsyttäisi. Kuka sitten kestäisi
        minun edessäni?
        2. Kuka on minulle ensin antanut jotakin, joka minun olisi korvattava? Mitä kaiken taivaan alla on, se on minun.
        3. En saata olla puhumatta sen jäsenistä, en sen voimasta ja sorjasta rakenteesta.
        4. Kuka voi riisua siltä päällysvaatteen, kuka tunkeutua sen kaksinkertaisten purimien väliin?
        5. Kuka on avannut sen kasvojen kaksoisoven? Sen hammasten ympärillä on kauhu.
        6. Sen ylpeytenä ovat uurteiset selkäkilvet, kiinnitetyt lujalla sinetillä.
        7. Ne käyvät tarkoin toinen toiseensa, niin ettei ilma välitse pääse.
        8. Ne ovat toisiinsa liitetyt, pysyvät kiinni erkanematta.
        9. Sen aivastus on kuin valon välähdys, sen silmät ovat kuin aamuruskon silmäripset.
        10. Sen kidasta lähtee tulisoihtuja, sinkoilee säkeniä.
        11. Sen sieramista käy savu niinkuin kihisevästä kattilasta ja kaislatulesta.
        12. Sen puhallus polttaa kuin tuliset hiilet, ja sen suusta lähtee liekki.
        13. Sen kaulassa asuu voima, ja sen edellä hyppii kauhistus.
        14. Sen pahkuraiset lihat ovat kiinteät, ovat kuin valetut, järkkymättömät.
        15. Sen sydän on valettu kovaksi kuin kivi, kovaksi valettu kuin alempi jauhinkivi.
        16. Kun se nousee, peljästyvät sankarit, kauhusta he tyrmistyvät.
        17. Jos sen kimppuun käydään miekoin, ei miekka kestä, ei keihäs, ei heittoase eikä panssari.
        18. Sille on rauta kuin oljenkorsi, vaski kuin lahopuu.
        19. Ei aja sitä pakoon nuoli, jousen poika, akanoiksi muuttuvat sille linkokivet.
        20. Kuin oljenkorsi on sille nuija, keihästen ryskeelle se nauraa.
        21. Sen vatsapuolessa on terävät piikit, se kyntää mutaa leveälti kuin puimaäes.
        22. Se panee syvyyden kiehumaan kuin padan, tekee meren voidekattilan kaltaiseksi.
        23. Sen jäljessä polku loistaa, syvyydellä on kuin hopeahapset.
        24. Ei ole maan päällä sen vertaista; se on luotu pelottomaksi.
        25. (41:26) Se katsoo ylen kaikkea, mikä korkeata on; se on kaikkien ylväitten eläinten kuningas."

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Job.41.html


      • joko riittää...???
        ja dinojakin oli kirjoitti:

        (41:2) "Ei ole niin rohkeata, joka sitä ärsyttäisi. Kuka sitten kestäisi
        minun edessäni?
        2. Kuka on minulle ensin antanut jotakin, joka minun olisi korvattava? Mitä kaiken taivaan alla on, se on minun.
        3. En saata olla puhumatta sen jäsenistä, en sen voimasta ja sorjasta rakenteesta.
        4. Kuka voi riisua siltä päällysvaatteen, kuka tunkeutua sen kaksinkertaisten purimien väliin?
        5. Kuka on avannut sen kasvojen kaksoisoven? Sen hammasten ympärillä on kauhu.
        6. Sen ylpeytenä ovat uurteiset selkäkilvet, kiinnitetyt lujalla sinetillä.
        7. Ne käyvät tarkoin toinen toiseensa, niin ettei ilma välitse pääse.
        8. Ne ovat toisiinsa liitetyt, pysyvät kiinni erkanematta.
        9. Sen aivastus on kuin valon välähdys, sen silmät ovat kuin aamuruskon silmäripset.
        10. Sen kidasta lähtee tulisoihtuja, sinkoilee säkeniä.
        11. Sen sieramista käy savu niinkuin kihisevästä kattilasta ja kaislatulesta.
        12. Sen puhallus polttaa kuin tuliset hiilet, ja sen suusta lähtee liekki.
        13. Sen kaulassa asuu voima, ja sen edellä hyppii kauhistus.
        14. Sen pahkuraiset lihat ovat kiinteät, ovat kuin valetut, järkkymättömät.
        15. Sen sydän on valettu kovaksi kuin kivi, kovaksi valettu kuin alempi jauhinkivi.
        16. Kun se nousee, peljästyvät sankarit, kauhusta he tyrmistyvät.
        17. Jos sen kimppuun käydään miekoin, ei miekka kestä, ei keihäs, ei heittoase eikä panssari.
        18. Sille on rauta kuin oljenkorsi, vaski kuin lahopuu.
        19. Ei aja sitä pakoon nuoli, jousen poika, akanoiksi muuttuvat sille linkokivet.
        20. Kuin oljenkorsi on sille nuija, keihästen ryskeelle se nauraa.
        21. Sen vatsapuolessa on terävät piikit, se kyntää mutaa leveälti kuin puimaäes.
        22. Se panee syvyyden kiehumaan kuin padan, tekee meren voidekattilan kaltaiseksi.
        23. Sen jäljessä polku loistaa, syvyydellä on kuin hopeahapset.
        24. Ei ole maan päällä sen vertaista; se on luotu pelottomaksi.
        25. (41:26) Se katsoo ylen kaikkea, mikä korkeata on; se on kaikkien ylväitten eläinten kuningas."

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Job.41.html

        Daavidin virsi, kun hän tekeytyi mielipuoleksi Abimelekin edessä ja
        tämä karkoitti hänet luotansa ja hän meni pois.
        2. Minä kiitän Herraa joka aika, hänen ylistyksensä on alati minun suussani.
        3. Herra on minun sieluni kerskaus, nöyrät sen kuulevat ja iloitsevat.
        4. Ylistäkää minun kanssani Herraa, kiittäkäämme yhdessä hänen nimeänsä.
        5. Minä etsin Herraa, ja hän vastasi minulle, hän vapahti minut kaikista peljätyksistäni.
        6. Jotka häneen katsovat, ne säteilevät iloa, heidän kasvonsa eivät häpeästä punastu.
        7. Tässä on kurja, joka huusi, ja Herra kuuli ja pelasti hänet kaikista hänen ahdistuksistansa.
        8. Herran enkeli asettuu niiden ympärille, jotka häntä pelkäävät, ja pelastaa heidät.
        9. Maistakaa ja katsokaa, kuinka Herra on hyvä. Autuas se mies, joka häneen turvaa!
        10. Peljätkää Herraa, te hänen pyhänsä, sillä häntä pelkääväisiltä ei mitään puutu.
        11. Nuoret leijonat kärsivät puutetta ja näkevät nälkää, mutta Herraa etsiväisiltä ei mitään hyvää puutu.
        12. Tulkaa, lapset, kuulkaa minua: Herran pelkoon minä teidät opetan.
        13. Kuka oletkin, joka elää tahdot ja rakastat elämän päiviä, nauttiaksesi onnea:
        14. varjele kielesi pahasta ja huulesi vilppiä puhumasta;
        15. vältä pahaa ja tee hyvää, etsi rauhaa ja pyri siihen.
        16. Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän huutoansa.
        17. Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan, hävittääksensä maasta heidän muistonsa.
        18. Vanhurskaat huutavat, ja Herra kuulee ja vapahtaa heidät kaikista heidän ahdistuksistansa.
        19. Lähellä on Herra niitä, joilla on särjetty sydän, ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli.
        20. Monta on vanhurskaalla kärsimystä, mutta Herra vapahtaa hänet niistä kaikista.
        21. Hän varjelee kaikki hänen luunsa: ei yksikään niistä murru.
        22. Pahuus tappaa jumalattoman, ja jotka vanhurskasta vihaavat, ne tulevat syynalaisiksi.
        23. Herra lunastaa palvelijainsa sielut, eikä yksikään, joka häneen turvaa, tule syynalaiseksi.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ps.34.html


      • Jumala talutusnuoras
        joko riittää...??? kirjoitti:

        Daavidin virsi, kun hän tekeytyi mielipuoleksi Abimelekin edessä ja
        tämä karkoitti hänet luotansa ja hän meni pois.
        2. Minä kiitän Herraa joka aika, hänen ylistyksensä on alati minun suussani.
        3. Herra on minun sieluni kerskaus, nöyrät sen kuulevat ja iloitsevat.
        4. Ylistäkää minun kanssani Herraa, kiittäkäämme yhdessä hänen nimeänsä.
        5. Minä etsin Herraa, ja hän vastasi minulle, hän vapahti minut kaikista peljätyksistäni.
        6. Jotka häneen katsovat, ne säteilevät iloa, heidän kasvonsa eivät häpeästä punastu.
        7. Tässä on kurja, joka huusi, ja Herra kuuli ja pelasti hänet kaikista hänen ahdistuksistansa.
        8. Herran enkeli asettuu niiden ympärille, jotka häntä pelkäävät, ja pelastaa heidät.
        9. Maistakaa ja katsokaa, kuinka Herra on hyvä. Autuas se mies, joka häneen turvaa!
        10. Peljätkää Herraa, te hänen pyhänsä, sillä häntä pelkääväisiltä ei mitään puutu.
        11. Nuoret leijonat kärsivät puutetta ja näkevät nälkää, mutta Herraa etsiväisiltä ei mitään hyvää puutu.
        12. Tulkaa, lapset, kuulkaa minua: Herran pelkoon minä teidät opetan.
        13. Kuka oletkin, joka elää tahdot ja rakastat elämän päiviä, nauttiaksesi onnea:
        14. varjele kielesi pahasta ja huulesi vilppiä puhumasta;
        15. vältä pahaa ja tee hyvää, etsi rauhaa ja pyri siihen.
        16. Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän huutoansa.
        17. Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan, hävittääksensä maasta heidän muistonsa.
        18. Vanhurskaat huutavat, ja Herra kuulee ja vapahtaa heidät kaikista heidän ahdistuksistansa.
        19. Lähellä on Herra niitä, joilla on särjetty sydän, ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli.
        20. Monta on vanhurskaalla kärsimystä, mutta Herra vapahtaa hänet niistä kaikista.
        21. Hän varjelee kaikki hänen luunsa: ei yksikään niistä murru.
        22. Pahuus tappaa jumalattoman, ja jotka vanhurskasta vihaavat, ne tulevat syynalaisiksi.
        23. Herra lunastaa palvelijainsa sielut, eikä yksikään, joka häneen turvaa, tule syynalaiseksi.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ps.34.html

        Sekavaa, ristiriitaista ja väkivaltaista humpuukia on täynnä koko kirja, minkä otteita ei muuten ole syytä floodata tänne tuollaisen litanian muodossa. Voit käyttää linkkejä:

        http://www.vapaasana.net/artikkelit/2007/11/raamatun-julmuuksia-ja-ristiriitoja


    • hieman huolissaan

      Ihan kauheeta roskaa. Esitin sinulle kysymyksen. Et vastannut vaan käytännössä heitit minua raamatulla.

      Ymmärräthän, että raamattusi on minulle yksi satukirja muiden joukossa. Et voi perustella mitään väittämääsi lainaamalla tekstiä suoraan satukirjastasi.

      Jos haluat vastata, tulee sinun osata perustella asiasi jollain muulla tavalla.

    • 1213

      "Mutta eikös siinä ole silloin kyse salakatselusta?"

      Ei, koska asia ei ole salaisuus.

    • hieman huolissn

      Numerosotkun logiikka ei toimi edes maallisissa asioissa.

      Oletetaan setä A sanoo täti B:lle että illalla kun riisut niin istun parkkipaikalla autossani kiikarit kädessä ja ihailen optisesti tehostettua nännipihaanne. Illalla ilkosillaan täti B havaitsee tutun auton ulkona ja soittaa possumäen eemelit paikalle. Maijapartio nappaa setä A:n housut kintuissa ja kiikari kädessä.

      Kyseessä ei ollut salaisuus.
      Kyseessä OLI salakatselu.

      • 1213

        "Oletetaan setä A sanoo täti B:lle että illalla kun riisut niin istun parkkipaikalla autossani kiikarit kädessä ja ihailen optisesti tehostettua nännipihaanne. Illalla ilkosillaan täti B havaitsee tutun auton ulkona ja soittaa possumäen eemelit paikalle. Maijapartio nappaa setä A:n housut kintuissa ja kiikari kädessä."

        Kyseessä on julkinen asia, koska siitä on tiedotettu. Kyseessä voisi olla luvaton katselu ja siitä voisi ehkä tuomita, mutta ei asiaa voi mitenkään mielestäni kutsua salakatseluksi.


    • Erillisyyden harha

      Kun tarkkailet suolesi toimintaa, onko kyseessä salakatselu?

      • Erillisyyden harha

        Tai osuvammin ehkä:

        jos kuulet suolesi mylvivän, syyllistytkö salakatseluun?


    • sen pituinen se

      Aloittaja olet niitä henkilöitä, joiden kanssa en ala haaskaamaan aikaani. Saat olla sydämessäsi niin kiero kuin korkkiruuvi. Itse vastaat sielsutasi iankaikkisuudessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1342
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe