Vatsan äärimmäinen turvotus

Vatsaongelmia

Eli tosiaan vatsa on aivan äärimmäisen turvoksissa! Näytän ihan että olisin raskaana....
Turvotus on niin voimakasta, että tuntuu, että puhkean hetkenä minä hyvänsä ja esimerkiksi vanhat leikkausarvet navan lähellä kiristävät todella kivuliaasti. Tämä ongelma on ollut noin viikon verran...

Voiko kyse olla ruoansulatusogelmasta? Kuntoilen 4-6 kertaa viikossa ja syön PT:n suunnitteleman ruokavalion mukaan, missä ei ole mukana mm. sokeria tai hiivaa. Hiilarit tulevat lähinnä vihanneksista, juureksista, aamupuurosta ja silloin tällöin syön täysjyväpastaa. Syön puuron joukossa visiblin-lisäkuitua. Leipää en syö. Myös kaalit paprikan lopetin, mutta turvotus vain pahenee. Lisäksi en ole tehnyt ruokavaliossa muutosta moneen kuukauteen, joten sekään ei selitä asiaa...

Mietin, että voiko kyseessä sittenkin olla vatsalihaksen revähtymä? Olin 5 viikkoa ilman treeniä streptokokin aiheuttaman kovan flunssan ja 10pv antibioottikuurin vuoksi ja nyt menin maanantaina salille. Jotenkin vatsalihasten kipu ei vaikuta ihan "normaalilta" lihaskivulta. Kipu on voimakkaampaa ja en tahdo pystyä edes nojaamaan taaksepäin kun sattuu niin kovin. Vai onko tämäkin turvotuksen aiheuttama oire?

Kiitos jos joku osaa vastata!

117

13115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sameheree

      Mulla oli kans hirveetä turvotusta, ei varsinaisesti lisääntynyttä ilmaa mahassa, vaan turvonnut olo ja näytin kans ihan raskaana olevalta. Oon saanut ärtyvän suolen hoitoon visibliniä, mutta lopetin sen käytön kun ei siitä ollut huomattavaa hyötyä. Ja kuinka ollakkaan, turvonnut maha hävis ! Kannattaa kokeilla olla ilman visibliniä, jos vaan mahdollista, se kun aika isosti turpoo mahassa nesteiden joukossa. Tietty mulla vielä on vähän turvotusta mutta se on sellaista "normaalia". Aamuisin tyhjään mahaan lasi vettä ja aamukahvi, saavat vatsan toimimaan luonnollisesti paljon paremmin kuin visiblin. Ja noista kivuista vielä sen verran, että mulla kans tuntu vähän lihaskivun tyylistä kipua, etenkin vasemmassa kylkikaaressa ja luulin sen revähtäneen kun kipu säteili selkäänkin. Ehkä se oli jotain ärtyneen suolen oireilua mikä liittyi vielä lisääntyneeseen turvotukseen. Toivottavasti olosi helpottuu, ei oo kiva tunne ! :)

      • vastaanotolle!

        Onhan taas lääkärikirjat tarkkaan luettu.


      • tättä

        kuules.. sulla on sappikivet tai muuta vaivaa sapen toiminnassa eli käyppä ultrassa.. muuttuu ajan kans tuskalliseksi nuo kivut pikkuhiljaa luulisimpa etten ole pahastikkaan väärässä oireistas


      • maniskiitso
        tättä kirjoitti:

        kuules.. sulla on sappikivet tai muuta vaivaa sapen toiminnassa eli käyppä ultrassa.. muuttuu ajan kans tuskalliseksi nuo kivut pikkuhiljaa luulisimpa etten ole pahastikkaan väärässä oireistas

        syökää aktiviaa


      • konstit on monet
        vastaanotolle! kirjoitti:

        Onhan taas lääkärikirjat tarkkaan luettu.

        Maitohappo bakteereja oletteko kokeillut? Molkosan maitoheraa veteen tai Fin molkea jota saa S-marketistakin, auttaa ruuansulatukseen ja maksan ja munuaisten toimintaan. Helteet ovat paisuttaneet minunkin vatsaani ja päätin lopettaa nyt leivän syönnin kokonaan ja pysyä kaurapuurolinjalla puuroon lisään lesettä sekä Pellavansiemenrouhetta. Paljon vettä.


      • olisikohan?
        maniskiitso kirjoitti:

        syökää aktiviaa

        kuollut vauva vatsassa?


      • siivous?

        FAIRY:llä astianpesuaineellahan lähtee wc-pytyt puhtaaksi? Sehän on posliinia? Fairy irrottaa lian ja rasvan pois!


      • leku1
        olisikohan? kirjoitti:

        kuollut vauva vatsassa?

        pieraise tai käy lekurilla tuskin täältä apua saat.


      • AAA2

        hei mitä jos kävisit hakemassa lähetteen terveyskeskuksesta Hellikobakteri kokeisiin
        nimittäin itselläni oli vastaavat vaivat 2 vuotta meinasin tulla hulluksi turvotuksesta ja kivuista piti jäädä kotiin turvotus oli niin suuri vaiva . sanotaan että bakteeri alkaa lapsena en tiedä mutta vaivat tuli vasta 2v sitten. kuurin jälkeen oloni koheni ja olen voinut syödä ja juoda mitä huvittaa eikä turvota, tietenkin pikkasen joskus normaalisti ,turvotus ei enää hallitse elämääni ja uloste kulkee ilman lisä kuitu kuutioitkin.


      • Häh
        olisikohan? kirjoitti:

        kuollut vauva vatsassa?

        Voiko miehelläkin olla... Ei saatana mihin tää maailma on menossa.


    • Vatsaongelmia

      Kiitos sameheree! :)

      Mulla tosiaan nyt pikkuisen helpotti, kun jätin tämän lisäravinteen pois! Vatsani on muutenkin kova kaveri temppuilemaan jos mistäkin milloinkin. Ajattelin, että tänään syön kevyttä ruokaa usean kerran päivässä ja katson jos tilanne palaa. Aamullakin oli vielä jonkun verran turvotusta, mutta onneks laski eilisestä! :O

      Mä voisin kuvitella, että saattaisi itselläkin olla jotan ärtyvään suoleen viittaavaa, varsinkin kun on vatsa todellinen prenkka... Oletko jollakin tietyillä esim. ruoka-aineilla saanut hillittyä tilannetta? Mitkä erityisesti sinulle eivät sovi?

      Kun tässä muutenkin syö jo tarkkaan, niin tuntuu ettei kauheasti "poisjätettävää" enää ole. Muuten alan elämään pölyllä ja teellä :D

      • sameheree

        Kiva kuulla et on olo vähän helpottunut:) juu, vatsan temppuilua sitä täälläkin riittää(nytkin makaan lattialla, jalat seinää vasten kun maha kipuilee). Sellasta ruoka-ainetta, mikä erityisesti itsessään auttais ei oikeestaan mulla oo. Kauratuotteet ainakin ovat sopivia,eikä aiheuta mitään oireilua. Gefilustuotteita oon myös käyttänyt ja syönyt paljon maitohappobakteereja, kai ne on auttanut pidemmällä aikavälillä, kun nyt en enää varsinaisia maitohappobakteeri kapseleita tarvitse käyttää. Oireilua pahentavia ruokia on mm. ksylitolituotteet, ruisleipä, kaali, kurkku, "sokerimehut", hiilihapolliset juomat ja jotkin vehnätuotteet. Toisaalta, liikaa kun katson mitä syön niin stressaan siitäkin vatsallani..Kahvikin kuului kielletryjen listaan, mutta kun maha tuntui rauhoittuneen niin otin sen mukaan elämään, eikä se ole aiheuttanut ongelmia. Tässä oli nyt melkein kaksi viikkoa lähes "normaalia ja kivutonta vatsa elämää", mutta ajattelin testata pitkästä aikaa kurkkua, ja se varmaan aiheutti taas vatsan nipistelyt. Tai sitten syynä oli tavalliseen maitoon tehty ruoka. Lääkäri nimittäin ehdotti että aloittaisin luomumaidon käytön, ja en itse siihen oikein uskonut, mutta nyt on kyllä pakko myöntää että se taitaa toimia ! Luomumaidon käytön jälkeen ei ole ollut vatsaongelmia läheskään niin paljon, ja noin kaksi viikkoa käytön aloittamisesta huomasin että taitaa olla ennätys kivuttomien päivien kanssa ja turvonnut olokin helpottui. Itse oon käyttänyt luomua vaan juomamaitona(ja samaa tietty ruuanlaitossa), ruokakermassa ja jogurtissa. Kaiken muuttaminen luomuksi tuntui niin hankalalta, että ainakin alkuun pääsee muutamalla luomutuotteella joista on jo huomattavaa hyötyä. Kannattaa kokeilla!:)


      • Ilmaa ilmaa

        Ärtyvään suoleen: tutustu FODMAP ruokavalioon.


      • Ei enää nektariineja
        Ilmaa ilmaa kirjoitti:

        Ärtyvään suoleen: tutustu FODMAP ruokavalioon.

        Ahaa mie katsoin just mitä pitää välttää ja oon ostanut viime aikoina juuri nektariineja eikä ole olleet edes kypsiä mutta niitä syön himoon. Justiinsa niitä pitää välttää kivellisiä hedelmiä persikat nektarit jne.


    • Vatsaongelmia_taas

      Minulla on laktoosi-intoleranssi, joten syön jo kaikki maitotuotteet laktoosittomina. Tämä auttoi aikanaan paljonkin vatsaongelmiin (noin 5 vuotta sitten), mutta sitten on tullut lisää....

      Löysin apteekista valmisteen (Nogasin), joka sisältää ruoansulatusentsyymiä. Näitä otetaan joko ennen ja jälkeen ruokailun 1-3 kapselia. Mä totesin nämä mulle sopiviksi! Olen yleensä ottanut 1-2 kapselia lounaan ja päivällisen aikaan ja turvotus pysyy kurissa. (tai lähennä turvottaa ilman sitä jumalatonta kipua!) Suosittelen koittamaan. Ja nämä ovat ihan "luonnollisia", sillä ovat vain ruoansulatuksessa muodostuvaa tavaraa. Sain terveydenhoitajalta neuvon koittaa valmistetta ja tykkäsin!

      Veikkaan myös, että osaksi tämän hervottoman turvotuksen syy saattaa olla tuo ihan mahdoton kuumuus! Kun en ole ikinä ollut näin pömppö! Uskaltauduin jopa vaa'alle ja paino ei ollut noussut grammaakaan siitä, mitä keväällä hoikimmillani olin... Eli kyse on täysin joko ruoansulatuksesta, tai sitten mulla "ei ole pakki kunnossa", eli en ole treenannut syviä vatsalihaksia tarpeeksi suhteessa suoriin. Tämä aiheuttaa myös kovaa pömpötystä, sillä keskivartalo ei saa pidettyä ruokaa sulattavaa vatsalaukkua kunnolla "kasassa"... Mutta tätä epäilen siinä suhteessa, että kun usein turvotukseen liittyy ainakin minulla kipuilu...

      • sameheree

        Nogasinit ovat tosiaan hyviä, itsellä ollut myös käytössä niitä. Ja tuo kuumuus voi kans olla yksi syy, mulla tuntuu mahakin kipuilevan enemmän näin kauheilla helteillä kun ei jaksa lenkkeillä tuolla paahteessa. Taas tuli käytyä lääkärissä eilen ja sain lääkkeeksi litalginia, pitäisi auttaa mahakipuun ja suolen venymiskipuun turvottaessa.


    • pprrrrrrrrrr

      hapan kaali piimä

      • Gynelle heti

        Kipin kapin gynelle! Voi olla munasarjassa häikkää!!!


      • 565435737342262
        Gynelle heti kirjoitti:

        Kipin kapin gynelle! Voi olla munasarjassa häikkää!!!

        ..taikka jos vaikka T-I-I-N-E.. ;-D


    • onnistunu

      Precosan-jauhetta päivittäin. Joku vieras pöpö päässyt pinnalle antibiootin takia.

    • Oma ryhmä o

      Hae kirjastosta kirja , syö oikein oman tyyppisi mukaan , jos kuulut o ryhmään jätä maitotuotteet ja vehnätuotteet niin olo paranee.

    • syö hyvin

      vähän viittaa tuohon sinun ruokavalioon.Kun kuntoilet säännöllisesti pitää
      sydöäkin hyvin.Eli kehosi on reagoinut että ruokaa ei tule tarpeeksi jolloin se lyö aineenvaihdunnan lukkoon.Suosittelen muutamaa päivää ilman kuntoilua
      ja vähäsen jopa ylensyöntiä.Näin keho tuntee kaiken taas olevan normaalia
      ja vatsa alkaa toimia

    • kuituja vettä

      hedelmät vihannekset

    • ascites

      Kannattaisi käydä lääkärissä tarkastuksessa ensin.
      Ettei vatsassa olisi oikeasti jotain vialla, muu kuin ruokavalio.

    • Varoitus ja järki

      Suoli saattaa olla tukossa, Lisäravinteet ja liika kuitu tukkivat paksunsuolen salakavalasti.
      Naapurilta puhkesi paksusuoli oltuaan ensin useita kuukausia turvonneena, niin että luulin hänen olevan raskaana, sitten joutui kipujen vuoksi hätäleikkaukseen, poistettiin puolimetriä suolta, meinasi heittää henkensä, tuli vielä paiseita komplikaatioina ja lopuksiikää paksusuoliavanne.

      Pitäkää nyt huoli muustakin kun iänikuisesta laihdutus kuntoilusta. Lääkääriin ja pian, kumpainenkin.

    • Probi Mage auttaa

      Probi Mage kapselit, ei siis mitkä tahansa kapselit, vaan juuri nuo. Ne ovat auttaneet kaikenlaisiin vatkakipuihin, ruokamyrkytykseen, hammassärkyyn, suutulehdukseen. Yritän pitää niitä aina kotona, vaikka täällä Kanarialla niitä ei saa apteekista, vaan täytyy tilata Ruotsista.

    • 0lli

      Jos et ole ruokavaliossassi tehnyt muutoksia,niin olet ehkä tehnyt ne ehkäisyssä.?

    • ylvi

      Täällä sama juttu, minulla on ärtyvä paksusuoli. Nyt tukaluuden aikana vatsaa turvottaa aivan hirveästi, muutenkin jo tukala olo, ja vatsa vaan lisää sitä. Minulla on käynyt mielessä, että tämä pitkään jatkunut (ja jatkuva!) helle stressaa, ja stressi turvottaa. Kuten täällä jo kävi ilmi, pienet annokset itselleen sopivaa ruokaa, eikä iltapainotteista syömistä. Tsemppiä!

      • HERROJEN SAUNAKIULU?

        KOKEILE SAATANASITÄ SAUNAKIULUA, JOTA HERRAT TYRKYTTÄÄ NIIN KOVASTI,


    • maidottomuus!

      itselläkin oli joskus samantapaisia oireita..mutta kappas, kun jätin maitotuotteet ja turhan leivän puputtamisen pois niin olo SELKEÄSTI parani.
      itsellä iho myös reagoi voimakkaasti maitotuotteisiin..itsellä tuli punaisia pieniä kutisevia pisteitä ihoon liiasta maidosta..ja tottakai kaasuvaivoja ja ns. "limaisempi" kurkku.
      ja maitotuotteet muutenkin tuntuivat turvottavan ihan järkyttävän paljon. olipa suolisto-ongelmia muitakin..mm. peräpukamat..verenvuotoa..maitotuotteiden käytön lopettamisen jälkeen noitakaan ongelmia ei ole enää ollut.

      tätä nykyä olen korvannut maidon soijamaidolla ja jas tahdon jogurttia niin käytän soijajogurttia(maustamatonta). olen muutenkin jättänyt paljon turhaa sokeria pois ruokavaliosta ja pitkästä aikaa olo on normaali ja suolikin tuntuisi toimivan normaalisti.
      eli kokeile täyttä maidottomuutta..vaatii hieman aikaa ennenkuin tulee selkeä muutos olotilaan mutta kannattaa kokeilla.

      itsekin jos jonkinmoisia kikkoja ja kuitujuttuja kokeilleena...

    • sinitta

      Munasarjat kannattaa tutkituttaa. Jos kasvain, pääsee isoksi ilman suurempia oireita.

    • Turhaa arvailla

      En miettisi vaan juoksisin jo lääkäriin !

      • Ei rahaa lääkäriin

        Terveyskeskuslääkäri ei tiedä mitään turha sinne on mennä.


    • vanha kettu

      Kesän lämpö on tehnyt pienen kepposen, et ole juonut tarpeeksi. Se visiblin ei toimi jos ei nestettä ole tarpeeksi, eikä sellaisen ravintolisän syöminen päivittäin ole hyväksi. Kun saat paljon kuitua etkä tarpeeksi nestettä (kesällä nesteen lisätarve voi olla moninkertainen talveen verrattuna), voi alkaa tyrät rytkyä, niin sanoaksemme.

    • Yksi vaivainen

      Sulje laktoosi-intoleranssi ja keliakia pois, samoin ruoka-allergiat. Kerro asiasta PT:lle, ja käy ihmeessä lääkärissä, jos et saa vaivaa kuriin!

      - Hiili auttaa akuuttiin hätään.

      - Nogasin-niminen tuote taitaa sisältää vain yhtä entsyymiä, lisäksi apteekissa on valmisteita, joissa on useita entsyymejä.

      - Antibioottikuurilla voi olla osuutta asiaan: korjaa tilanne maitohappobakteereilla.

      - Jos vaivaan liittyy ummetusta, sekin pitäisi hoitaa, koska vaivat voivat aiheuttaa toisiaan.

      - Kokeile pienempiä annoksia.

    • Tuikku4

      Yksinkertainen neuvo, mene lääkäriin!

      T

    • Ei enää turvotusta

      Minulla oli aina ennen vatsan turvotusta ja paljon ilmavaivoja. Kun siirryin lähes 2 kuukautta sitten Paleo-ruokavalioon (googlaa Paleo Suomi) eli jätin kerralla pois viljat, sokerin ja kaikki maitotuotteet, niin eipä turvota eikä koske vatsaan. Ennen minua närästi usein ja varsinkin nukkumaan mentyäni. En voinut syödä ruisleipää, kaalia, omenaa yms. Nyt ei närästä ja voin syödä mitä vaan, kun kuuntelen kehoani ja syön sen mukaisesti. Jos joku ei sovi, niin se tökkii, kun olen herkistynyt oikeasti kuuntelemaan elimistöäni. Jos syön jotakin sopimatonta, vatsa ja suolisto kyllä ilmoittaa siitä.

      Olen syönyt muutamia kertoja leipäpalan, mutta ei se enää maistu hyvältä eikä sitä kaipaa. Maitotuotteita olen lisännyt varovasti, mutta maustamattomana, ettei tule sokeria. Viljassa on hiivaa ja sokeri ruokkii sitä, jolloin monia alkaa turvottaa.

      Tätä kannattaa kokeilla, mutta aina ensin kannattaa myös käydä lääkärissä jonkun vakavamman vaivan pois sulkemiseksi.

      • Ei enää turvotusta

        Siis leivässä on hiivaa...ei itse viljassa.


    • faarrttt

      elekee piättäkö sitä pierua akat.

    • Lepoa ja maitohappob

      Minua vaivasi pitkään melkein päivittäin nouseva turvotus. Vatsa oli myös kipeä. Turvotusta ei tule jos pidän riittävän pitkä tauon syömisessä yön aikana. Ainakin 10 tuntia, joskus enemmänkin. Lisäksi maitohappobakteeri tabletti aina aamiaisen yhteydessä. Ruoansulatuskin tarvitsee lepoa että jaksaa sitten taas.

    • PaljoinNähnytHoitsu

      Mene lääkäriin. vatsassasi on ilmeisesti streptokokki beeta G bakteeri joka voi lähteä milloin tahansa siellä hapettomassa tilassa lisääntymään voimakkaasti ja se tappaa jopa puolessa tunnissa sen jälkeen. Se kuorii, tai nylkee ihmisen tavallaan elävältä. On kivuliaimpia kuolemia mitä ihminen joutuu kokemaan. Joten mene kokeisiin ja nopeella. Vaadi kunnon kokeet että saavat selville mikä bakteeri on kyseessä. kefeksiini saattaa auttaa siihen bakteeriin, ellei se ole todella pahasti immuuni. !!!!

    • myös turvottaa nää

      jos sulla on sappi-tai munuaiskivi?

    • annapa pierun tulla

      Älä pidättele pierujasi, vihannekset ja juurekset pierettävät.

    • Rikkitikkitavi
    • Maidoton

      Itselläni voimakasta turvotusta oli vuosikausia, kunnes tajusin jättää kaikki maitotuotteet pois. Sen jälkeen vyötärön ympärysmitasta lähti nopeasti useampia senttejä pois. Itse en voi käyttää mitään maitotuotetta vähäisimmässäkään määrin. Hyviä kalkin lähteitä löytyy muualtakin kuin vain maitotuotteista, ja saahan kalkkia myös purkista.

      Syynä vatsan turvotukseen (mulla myös hengitysteiden ylenmääräiseen limankertymiseen) oli maitoproteiini. Siis maitovalkuainen, ei laktoosi eli maitosokeri. Laktoosi-intoleranssitesteissä olin aina saanut "puhtaat" paperit.

      Moni ihminen on tietämättään allerginen maitoproteiinille, ja jos googlaat asiasta niin saat tietoa, jonka mukaan maitoproteiini ei muka yleensä aiheuta aikuiselle ihmiselle ongelmia. Mutta ainakin minulle aiheutti vuosikausien vaivat.

    • maitohappobakteeri

      Mene lääkäriin. Sitten kun pääset parempaan kuntoon ala ottaa probiootteja kuurina.

    • älä leiki liikaa

      ei kannata leikkiä kikkelin kanssa ainakaan ilman kortsua 9kk vatsa turpoaa mutta kyllä se sitten räjähtää muista kumit ettei turpoa enään

    • Theo2013

      Mene lääkäriin se kuuntelee kuuluuko suoliston normaaleja ääniä.Jos ei niin tukossa on ja joudut tutkimuksiin ja ehkä vatsa /suoli huuhteluun mikä on vain hyvä,Jenkit yleensä julkimot käy vaikkeivat tarvitsekkaan,oli lehti juttu.

    • Sovussa vatsan kans-

      Ensin vatsaongelmissa pitäisi sulkea pois laktoosi-intoleranssi ja keliakia. Sitten todelliset elimelliset sairaudet. Jos mitään ei löytyisi, kokeilisin jättää pois kaikki ns. prosessoidut eli käsitellyt tuotteet, ts. kaikki puolivalmisteet ja valmisruuat, koska niiden todellisesta sisällöstä ei ole mitään varmaa tietoa. Ei tuotteen pakkauksessa luetella kaikkia mukana olevia aineita. Usein siellä on mukana myös erilaisia keinotekoisia säilyvyyttä lisääviä tai makua sääteleviä 'paranteita', joitten vaikutusta yksilöihin ei voi edes aavistaa. Tuota Visibliniä epäilisin heti eniten, kuten joku sitä käyttänyt kertoikin.

      Mitä sitten tilalle, jos prosessoidut jäävät pois? Tuotteita, jotka ovat "ruokaa jo omassa pakkauksessaan" kuten kasvikset, vihannekset, hedelmät eli kaalit, porkkanat, lantut, yrtit, omenat, appelsiinit jne. Niistäkin jotkut voivat aiheuttaa joillekin oireita; se sitten heti pois ruokavaliosta. Erilaiset puuroryynit ym. vastaavat ovat varmaan syyttömiä tuon kaltaiseen vatsan paisumiseen. Mutta kaikenlaiset limu- ym. juomat sokereineen ja koukuttavine aineineen ovat kyllä aika epäilyttäviä, jos vatsan ongelmat kasvavat noin suuriksi.

      Omien oireitteni kanssa olen päätynyt raakakasvisravintoon, lisänä vain leipää, maitoa, jugurtteja ja paljon (pohja)vettä pitkin päivää eikä keho ole temppuillut millään tavalla. Syön vain kaksi kertaa päivässä enkä harrasta lainkaan välipaloja. Onko välipalojen mainostamisessa takana pelkästään ruokateollisuus eli myynnin lisääminen? Ei kannata puputtaa jotakin koko ajan. Ruuansulatukselle pitää antaa aikaa myös laiskotella välillä.

    • Onhan niitä kaikkia

      Oli tuo sama myös minulla. Olin syönyt monta päivää jouluruokia enkä tullut ajatelleeksi etten ollut edes vessassa käynyt.

      Kävin paskalla joka oli totisesti paskojen paska. Itsekin yllätyin siitä määrästä ja vessan putket huusi hoosiannaa. Sen jälkeen ei paljoa turvotteluja ollut nähtävissä. Läskiä senkin enemmän.

      Ne jouluruuat olivat kertyneet pehmeiksi läskikerroksiksi ympäri kehoani vähän joka puolelle.

      Nyt olen joulun jälkeen laihduttanut ne läskit pois. Se paskahätä palautuu tasaisesti silloin tällöin. Kusellakin juoksen 24/7.

    • 20+1

      Paras neuvo tulee täältä.
      Jätä viljatuotteet, varsinkin vehnä, pois ja maailma kirkastuu.
      Kokeile ensin vaikka pari viikkoa

    • uskomua

      ummetusta! dieetti aiheuttaa helposti sitä.

      • voi johtua

        Tuostakin voi johtua.


      • Luumuilija

        Luumu ja laksativituotteet auttavat, ettei vatsa kovetu. Juuston mässäilyä on myös merkittävästi vähennettävä.

        Neloselta tuli varhain sunnuntain aamuna ennen kahdeksan uutisia ihmisen suolille suotuisista bakteereista kertova ohjelma. Kyllä kuitua varsinkin kaalista saa, helposti, jos viljatutotteet heivattu veks. Ohjelmassa mainittiin Tattaripuro jne.


    • tälläistä

      Visiblin ja vastaavat kuitulisät voivat enemmänkin aiheuttaa ongelmia kuin vähentää niitä. Yleensä ensisijaisesti näitä ei ole parempi käyttää, vaan maitohappobakteereita ja sen lisäksi jos tarvitsee tuollaisia niin sitten ottaa.

      Antibioottikuuri voi laukaista ongelmat elimistössä, jos niitä ei ollut aikaisemmin (koska antibiootit tuhoavat suoliston hyviä bakteereita). Turvotus taas johtuu yleensä ilmasta ja elimistön huonot bakteerit eivät sulata ruokaa kunnolla.

      Jos ongelma on täysin uusi niin se voi olla väliaikainen->suoliston bakteeristolta vie aikaa normalisoitua tai sitten pidempiaikainen eli elimistö on mennyt heikompaan kuntoon.

      Maitohappobakteereillakin voit saada asian kuntoon nopeasti, mutta tuossakin ratkaisee oikea lajike. Yleensä muutos näkyy parin päivän sisälläkin, mutta vähintään viikossa. Toisaalta maitohappobakteerit eivät ole niitä halvimpia.

      Täältä voit katsoa neuvoja:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12258678


      Täysjyvävalmisteet ja puurovalmisteet voivat lisätä ongelmia. Tuossakin riippuu että mitä viljoja käytät.

    • Helppo niksi

      Uskon samariinin auttavan.Hyvin yksinkertainen konsti.Aina aterian jälkeen, samariinia lasillinen.

    • hepsuli

      ja niin hyvää kuin se aamuinen kaurapuuro onkin..kokeile jättää pariks viikoks pois..mulla samoja ongelmia..ja nyt ihan eri olo kun ei oo tullut kaurapuuroo mätettyy!!:)

    • lapsi tulossa

      Minullakin vatsa turpoo kun syön aterialla kilon verran kaalia. Onneksi en enää syö yhdellä kertaa noin paljoa kaalia.
      Toisella kertaa kun vatsa alkoi "turpoa" niin sen aiheutti raskauden tila ja muutaman kuukauden jälkeen ulos tulikin aika potrea poika.
      Vatsan turpoamiseen voi olla useita syitä, mutta tässä ehkä ne kaksi yleisintä "kotidiagnoosia" eli runsas ilman muodostus tai raskaus (näin naisella).
      Miehillä yletön vatsan turpoaminen johtuu useimmin vähäisestä liikunnasta ja oluen juomisesta (tästä se nimitys 'kaljavatsa' tulee) ja liiallisesta makkaran syönnistä.

    • estoihin ihastuneet

      Lääkärit ja sairaanhoitajat Jos tähystetään niin älkää antako vatsahapon lääkitystä. ennen tähystystä , sen jälkeen voitte syöttää sitä ihan vapaasti.

    • http://j.gs/4D2b

      näinhän se vähän menee
      http://j.gs/4D2b

    • mikä avuksi ???

      Mistä johtuu erikoisesti pallean turvotus,
      pallea nousee leukaa kohti uhkaavasti,
      kiitos neuvosta,
      tosi tympääntyny
      joskus olen sanonu lääkärille että pallea on leikattava pienemmäksi ne on kieltäytyneet asiasta,

      • ei muuten turpoa

        Pallea ei turpoa, mutta tunne johtuu närästyksestä.


      • mikä vikana ?
        ei muuten turpoa kirjoitti:

        Pallea ei turpoa, mutta tunne johtuu närästyksestä.

        jos ei turpa, niin ainaki k a sv a a , on suurempi kuin vatsanpeitteet,

        mistä liikakasvu johtuu,

        en tunne närästystä,


    • teetä ensin testi

      Oletko unohtanut raskaustestin mahdollisuuden? Luulisi naisen tajuavan tämänkin mahdollisuuden jos vatsan ympärys kasvaa muutamassa kuukaudessa. Toki muitakin syitä voi olla, yksi aika yleinen syy on: vähäinen liikunta ja liika syöminen. Muuallakin voi kävellä kuin vaan sohvan ja jääkaapin väliä.

    • ex kohtalontoveri

      Minulla oli sama ongelma tuossa puolisen vuotta sitten, kesti pari viikkoa. Lääkärit sanoivat että on saattanut mennä flunssavirus tms. mahaan. Meni itsekseen ohi.

    • Arvalla.. . ..

      GMO ne aiheuttaa

      • aitova

        Komppaan,,GMO on mahdollinen syyllinen.
        Ainakin tuotantoeläimille aiheuttaa vakavia suolistoongelmia,,
        Suurin osa kansasta ei varmaankaan tiedä,että syö GMO-soijjalla ruokittujen eläinten lihaa..
        Suurimmat ja ahneimmat lihatalot(Atria ja HK) käyttää tällä hetkellä,,Onneks löytyy vielä pienempiä jalostajia..


    • ammatti apu

      Oliskohan mitään jos menisit Lääkäriin vaivasi kanssa. Oireista päätellen kyse ei ole ihan pienestä mitättömästa lisäravinteista johtuva. Anna lääkärin selvittää vaivasi, ei yleisö äänestyksen.

    • isoäiti tiesi

      Kaikki lääkärit eivät edes osaa erottaa närästystä ja raskautta toisistaan. Pieniin raskauspahoinvointeihinkin tyrkytetään närästyslääkkeitä neuvolla "kyllä se siitä".
      Vatsa pullottaa ihan hyvin, mutta närästyksenä sitä vaan pidetään.
      Paremman tiedon sain isoäidiltäni eli olen todellakin raskaana. Nykylääkärit taitaa olla siinä oletuksessa, että kaikki tietyn ikäiset naiset syövät ehkäisypillereitään eivätkä vietä öitään miehen vieressä.

    • heppu23

      itselläkin vatsa reistaili puolitoista vuotta... niin pahasti että työpaikka meni sairaslomien takia. lääkärit eivät löytäneet mitään ''syytä'' vaan syy oli kuulemma mun pään sisällä. Apu löytyi maitohappobakteerista. Eikä niistä höpönlöpön mansikan makusista sotkuista vaan ainoasta oikeasta. koska ne mitä apteekit tuputtavat eivät periaatteessa tehoa oikein, koska maitohappobakteerissa täytyy olla sekä pre- että probiootteja. ainoastaan yhdestä apteekin myymästä maitohappobakteerituotteesta löytyy näitä. hintaki on kohillaan... muistaakseni noin 40€ paketti (60kapselia) (Gastronel ). suosittelen kokeilemaan. Tämä tuote eheyttää suoliston normaalin bakteerikannan. Varsinki jos on syönyt useampia antibioottikuureja lähiaikoina.

    • Herätys idiot

      Kuulostaa mahasyövän ensioireilta. Kiireesti lääkäriin.

    • Tuttu tilanne

      Tuon antibioottikuuri on todennäköisesti aiheuttanut tuon turvotuksen. Maitohappobakteerit korjaavat tämän ongelman ja normalisoivat vatsasi nopeimmin. (Antibiootit ovat siis tuhonnet vatsastasi hyviä bakteereja.)

      iherb.com on paras paikka tilata näitä.
      http://www.iherb.com?rcode=RIM992

      Tuolta kannattaa tilata maitohappobakteereita, jotka myös tehoavat.

      Jarro-Dophilus EPS on tehokkainta/parasta lääkettä tämän ongelmaan. Apteekistakin saa maitohappobakteereita mutta niiden sisältämät määrät tuntuvat olevan onnettoman pieniä, enkä havainnut purkin syötyäni mitään kun taas tuon Jarro-Dophiluksen vaikutuksen havaitsen jo yhdestä tabletista!

      Kannattavinta on ostaa 60 tai 120 kappaleen paketti, joiden hinnat ovat noin 12 euroa ja 21 euroa:

      http://www.iherb.com/Jarrow-Formulas-Jarrow-Dophilus-EPS-60-Capsules/124#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=dophilus&rc=42&sr=null&ic=2

      http://www.iherb.com/Jarrow-Formulas-Jarro-Dophilus-EPS-120-Capsules/7006#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=dophilus&rc=42&sr=null&ic=1

      P.S. Koodilla RIM992 saat noin 5 euron alennuksen tilauksen loppusummasta.

      alv-raja USA-tilauksille on noin 35 euroa eli jos tilauksessi loppusumma ylittää tämän, niin joudut maksamaan alv:n, jos tulli sattuu pysäyttämään paketin. Tuo vero yli 35 euron tilauksille on 14%.

      Siellä on kaksi mahdollista toimitustapaa Suomeen. Toinen on DHL, jolloin kuriiri tuo paketin ovellesi alle viikossa tilauksesta ja hinta on noin 5 euroa. Toinen on perinteinen lentorahti, joka kestää noin 2-3 viikkoa ja maksaa noin 2 euroa.

      • Tuttu tilanne

        Niin noista rajoista vielä...

        35 euroa on tämän hetken kurssilla noin 47 dollaria (eli jos tilauksesi arvo pysyy tämän alapuolella niin varmistat sen ettät joudu maksamaan mitään lisämaksuja, jotka olisivat esim. alv 14%)


    • Laktoosissa?

      Laktoositonta ruokavaliota kannattais kokeilla. Itsellä aiheuttu tuo maito sinänsä
      sellaisenaan ja kerma kastikkeissa vatsalle epämukavan olon.

    • A2 maitoa

      A2 maitoa!

      A1 on huono, ja pilaa mahan todella monelta. Eli vuohet, lampaat ja vain tietyt lehmärodut.

      Googleta lisää jos et usko kokemuksiini perustuvaa väitettä.

    • Vesi vanhin

      Muistakaa juoda. Helle vaatii paljon enemmän nestettä, suoliston toimintakin. Tästä ei kai liikaa muistuteta. Jos lisäät kuitupitoista ravintoa, vaatii se myös nestettä, kuten nuo lääkkeetkin, joita vastauksissa on mainittu. Neste ei ole alkoholipitoinen juoma, eikä myöskään kahvi. Kuppi kahvi vaati vähintäänkin kupillisen vettä. Ja suolaakin helteillä.

    • tjtkry,r5uketyjn

      älä juo kaljaa se turvottaa

    • Maksakirroosi

      Ei ole enää kiirettä lääkäriin...

    • fasturiinderrigy

      oisiko lääkärissä käynti paikallaa??jos maha on kun jalkapallo niin saattaa olla vatsa aortta tukossa, mikä hoitamattoman räjähtää sisuksii, sitten on hengenlähtö lähellä.

      • en tahdo pelotella

        Kleistin perheessä oli juuri tällainen tapaus. Vaiva aiheuttaa välittömän kuoleman ellei sitä leikata heti ennen puhkeamista. http://areena.yle.fi/tv/2120802

        Naisille tulee myös paljon helpommin vaivoja alkoholista, painoonkin suhteutettuna helpommin kuin miehille. Maksakirroosi on parantumaton ja johtaa kuolemaan jos se on päässyt alkamaan.


    • läskiä

      Todennäköisesti mahasi on pelkkää läskiä. Ei se ole turvonnut.

    • Lautamaha

      Syitä on monia ja kannattaa harkita lääkärin puoleen kääntymistä, jos vaiva ei mene ohi.

      Mutta itselläni oli kamalaa turvotusta parisen vuotta, mutta lääkärit eivät löytäneet mitään syytä. Kaiken maailman kuituja ja laksatiiveja tarjosivat, ikään kuin en olisi kaikkea jo kokeillut.

      Sitten jätin kotimaiset viljat pois ruokavaliosta. Se ei ollut ollenkaan niin vaikeaa kuin luulin. Päin vastoin, nyt huomaan syöväni terveellisemmine, mm juureksia ja kuituja enemmän kuin ennen. Turvotus lakkasi ja on pysynyt pois. Keliakiaa ei minulla ole.

      Tällainen on todella yleistä. Syytä en vaivaan tiedä, joku voi tietää. Nyt kun olen puhunut esim työkavereille tästä, on ilmennyt, että moni on itse, tai tuntee ihmisen, joka on tehnyt saman ratkaisun samasta syystä.

      Jo muutaman viikon kokeilu kertoo, auttaako vai ei.

    • eafhi

      Kärsin itse samankuuloisesta järkyttävästä kroonisesta turvotuksesta joka lähti kun lopetin vatsahapposalpaaja Zoltin käytön kokonaan, viime jouluna reväytin vatsalihakseni ja se kipu oli enemmänkin sykkivää ja aaltoilevaa, syvää kipua.

    • YKSIMIES56V

      NAINENTYTTÖON TOSI HYVÄN NÄKÖISIÄNÄINKESÄLLÄ KUN NIILÄON MASSUNETU KOHOLLAN

      • olet hyvänäköinen!

        Itselläsi on kyrpäkohollaan?!


    • Helppo homma!

      Lasi vettä ja pikkiriikkisen ruokasoodaa lasiin, sekoitus ja juo. Auttaa 10ssä minuutissa. Turvotuksesi johtuu todennäköisesti käymistilasta, jonka aiheuttaa sokeri ja/tai mahdollisesti hiiva/hiilihydraatti tuotteet. Pahimmat ovat itse sokeri, leivät, pastat joissa erityiseti sellaiset joihin on lisääty kuitua, kokojyvää jne..
      Ruokasooda auttaa vatsan ph tasoon happamoivasti.

    • Raskaana olet...

      ;-)

      No ei, mutta vitsit sikseen, suosittelen kuitenkin raskaustestin tekemistä, sillä tuo kuulostaa aivan raskauden alkuviikkojen oireilulta.

    • liian hapokasta
    • viljatturvottaa

      Jätät viljat ja maitotuotteet pois.

      • urheile!

        PIERE JA PASKANNA JA JUO PALJON RAIKASTA VETTÄ JA LIIKU JA HEILU, VAIKKA TANSSI TAI HEILUTA SIIVOUSMOPPAA!


    • Ovis/menkat/vauva

      Jos ongelma toistuu niin kannattaa kalenterin kans seurata, milloin turvotusta ja millon menkat ja ovulaatio? Itsellä joinakin kuukausina turvotus ihan järkyttävää muutama päivä ovulaation tienoilla ja sitten taas useamman päivän ennne ku menkat alkaa, aivan sama mitä syö, mutta kävely (mielellään pari-kolme kertaa päivässä ja kevyt tahti) helpottaa.

    • siinase

      happovaiva

      Minulta poistui kun söin kolmena päivänä peräkkäin Ranixal-tabletteja. Apteekistz ilman reseptiä.

      • Se on happovaiva

        Naurettavia nuo kaikki muut vastaukset. Kyseesä on todellakin happovaiva ja Ranixal-laukaisee tuon turvotuksen nopeasti.


    • Kuka mikä miksi

      Oma tarinani.
      Olin todella pulleavatsainen ja aina kipeä. Ramppasin lääkärissä ja kuvattiin. Suolistossa näkyi vasemmalla puolella musta möykky, mutta lääkäri sanoi että se on normaalia.
      Aloitin laihduttamaan ja samalla täysin lisäaineeton ruokavalio käyttöön.
      Kaksi kuukautta kului ja sain valtavan kipukohtauksen vasemalle puolelle vatsaa missä se musta möykky oli.Oksensin ,ripuloin ja kylmä hiki valui. Vatsaan sattui kaksi päivää ja lopulta ripuloin verta.En mennyt lääkäriin.
      Sitten kipu helpotti vaikka vatsa olikin pitkää vielä samasta kohtaa kipeä. Se jälkeen vatsa on ollut pieni ja ilmaa ei kerry vatsaan.Siellä varmaankin tukos irtosi kovalla kivulla.
      Tästä on nyt 3 vuotta ja kipu ei ole palannut. Paino tippui 20 kiloa ja on pysynyt poissa. Lisäaineeton ruokavalio on jäänyt pysyväksi.
      Uskon että ruuan monet lisäaineet aiheuttaa monta vaivaa ihmiselle.

      En juo käsiteltyä maitoa vaan tilamaito tankista. Liha luomua tilalta ja myös marjat. Voi kun tietäistte ystävät kuinka paljon laktoosi ongelmat johtuu käsitellyistä maitotuotteista. Raakamaito ei aiheuta oireita.

      Ikää nyt 52 vuotta. Paino 60 kiloa ja kaikki toimii kuin ajatus. Voin vain kysyä, mikä menopaussi :D

    • pallomahalla

      Veikkaisin sappikiviä, itsellä ollut niiden kanssa ongelmaa, leikattu pois mutta oireita on mulle jäänyt ja kaikki kuidut vaan pahentaa mitä viljasta suinkin voi saada.. Eli karsin viljan pois, ja turvotus on tiessään. Ärtyvä suoli lisänä tässä mullakin, mutta kannattaa antaa lääkärin tunnustella se mahan alue, ja pyytää päästä ultraan jossa sappikivet todetaan. Itsellä tuntui iso vanne mahan ympärillä ja oksetti, kun kivet tulehtui. Tuli kiire sappirakon poistoon..

    • dreeni

      Ei varmaan aloituksessa liene kyse vakavasta askites-oireesta, joka johtuu alkoholin aiheuttamasta maksakirroosista.
      Tällöin vatsaonteloon alkaa kertyä nestettä. Eräältä sukulaiseltani sitä poistettiin punktion kautta yli 10 litraa kerralla sairaalassa.

      • tri mengele

        Mistä tiedät että ei ole? Etelän sivistyneesti juovissa maissa kirroosi on hyvin yleinen, koska viiniä lipitellään säännöllisesti, eikä kirroosiin tarvita humalahakuista juomista.
        Nuorison ryyppäämistä seuranneena pelkään pahoin, että meille tulee paljon lisää viinan aiheuttamia kuolemantapauksia seuraavina vuosikymmeninä. Viina tappaa, mutta useimmat varsin hitaasti.
        Kai olette kuitenkin huomanneet, että ihmiset usein kuolevat mahan alueen sairauksiin? Suolistosyövät johtuvat usein viinasta vaikka puhutaan elintasosairaudesta.


    • tosi tympääntyny -

      suureen palleaan, se nousee kohti leukaa,,,



      Pallea on kuin pallo, aivan erillinen kohouma ylävatsassa,
      keränny läskiä paljon vain siihen kohtaan,
      lääkäri ei aikonu leikata,
      ei ole närästystä, tai ainakaa en tunne
      Tahdon pallea leikkauksen,
      mitähän se maksaa,
      kuka niitä leikkauksia tekee,

    • Itellä ollu koko kesän turvotusta mahassa, välillä toimii liianki hyvin, toisinaan vaan väsyttää ja oksentaminen auttaa. Pahinta kipu on kun on syönnyt tukevasti. Meen tänään lääkäriin, jospa noi verikokeista selviäis, onko jokin virus iskenyt...

    • Gluteeniton

      Minulla on ollut kuvailemasi vaiva. Jätin kaiken viljan pois. Toisin sanoen gluteenin jätin pois ruokavaliosta. Monilla saattaa olla myös gluteeniyliherkkyys, vaikka ei olisikaan varsinaista keliakiaa.

      Puuroa voi syödä, mutta kannattaa syödä gluteenitonta kaurapuuroa (esim. urtekram).

      Monissa lisäravinteissa esim. palautusjuomat jne. on makeutusaineita. Ne eivät tee hyvää vatsalle. Mieluummin pieni määrä sokeria kuin makeutusaineita. Joillekin sopii paremmin riisiproteiini kuin esim. hera tai soija.

      Oma vatsani on rauhoittunut hyvin paljon, kun jätin gluteenin pois. Myös ärtynyt paksusuoli rauhoittuu, kun viljan jättää pois.

    • laula

      HELLE! Saa ihmiset epävireeseen...

    • Pierunpilkkoja

      Kannattaa kokeilla apteekista saatavaa Cuplatonia. Edullinen ja vaaraton apu.

    • lass2

      ÄLÄ KIRJOITA TROLLIJUTTUJA vaan mene pätevälle sisätautilääkärille!

    • minnea

      Se on meilllä kaikilla henkilökohtaista tuonsuuntainen oireilu, ei kaikilla päde samat asiat ja oireet samalla tavalla. Täällä tuntuu olevan kaikki niin viisaita, että miksi edes lääkäreitä onkaan, onko ne vaan sitä rahastusta varten. Nähähän vastaa kaikkiin sairauksiin aina, miten niitä hoidetaan, Mutta mene sinä sinne lääkäriin jos et muuten selviä, ei täältä kannata apua hakea.

      • Hopshop

        Silloin tavataan vastata kun kysytään. Miksi siitä siis syyttää muita? Eipä kukaan taida kieltää lääkäriin menemästä.


    • vatsako

      Sulla on ilmiselvä maksakirroosi joka on edennyt askitesvaiheeseen. Ettet vaan
      syö kaikenmaailman kiinalaisia rohdosvalmisteita ( lisäravinteita )

      Eräskin aktiivikuntoilija nainen päätyi em. syystä maksan siirtoon. Onneksi sai
      siirrännäisen koska ei ollut pilannut maksaansa viinalla.

      Eli lääkäriin ja vauhdilla. Tältä palstalta et oikeaa diaknoosia saa.

    • Johtuisko stressistä
    • Syitä on monia

      Minulla on kolme diagnoosia vatsalaukusta, jotka varmaan pitävätkin paikkansa, mutta kivun provosoi tietty asia. Jos en ole riittävästi venytellyt vartalon lihaksia, niin vatsalaukku kipeytyy ja vatsa turpoaa. Kun venyttelen, niin ilmaa suolesta tulee runsaasti. Joskus venytellessä rangasta kuuluu niksahdus -ääni myöskin. Jos se kuuluu, niin vatsalaukkukipu loppuu heti. Kipuni ja turvotukseni on mitä ilmeisemmin rankaperäistä. Olen siitä vakuuttunut.

    • paleo1

      Kokeile paleo-ruokavaliota. Viljat, maito, palkokasvit pois tai ainakin vähemmälle. www.helsinkipaleo.com

      • Miestissit ja PulleaMaha

        Hei,

        olen 32v työtön loiseläjä ja minulla on muhkeat reidet sekä pylly, myös mahani on kuin tiineellä lehmällä Naiselliset miestissitkin löytyy. En kuntoile enkä tee töitä runkkaan vain ja nautiskelen hyvää punaviiniä päivittäin sekä syön hyvin, nukun perse paljaana. välillä toivonkin että joku antaisi pyllylleni oikeen rajun käsittellyn läimiä se tulipunaiseksi ym

        Mutta onhan se kivaa olla yhteiskunnan elätti


      • ihmettelijä?
        Miestissit ja PulleaMaha kirjoitti:

        Hei,

        olen 32v työtön loiseläjä ja minulla on muhkeat reidet sekä pylly, myös mahani on kuin tiineellä lehmällä Naiselliset miestissitkin löytyy. En kuntoile enkä tee töitä runkkaan vain ja nautiskelen hyvää punaviiniä päivittäin sekä syön hyvin, nukun perse paljaana. välillä toivonkin että joku antaisi pyllylleni oikeen rajun käsittellyn läimiä se tulipunaiseksi ym

        Mutta onhan se kivaa olla yhteiskunnan elätti

        Kuinka Mies voi juoda punaviiniä?


    • erikko14

      laihduta

    • Mimmi

      Syö riittävästi kuitua ja juo pakuria. Pakurin löydät googlettamalla.

      • osta varoiksi arkku

        Polta myös korvakynttilää, osta ruotsalaista maitoa eikä mitään kotimaista ruokaa. Mitä eksottisempia, sen parempia. Poppamiehet tietävät kaiken ruoasta ja ihmisestä, luota heihin. Matkusta Afrikkaan, käy halaamassa äiti ammaa.
        Kyllä niillä toimenpiteillä maksakirroosi paranee vaikka länsimainen lääketiede ei sitä osaa parantaa.


      • Tsemppaava epätoivoinen
        osta varoiksi arkku kirjoitti:

        Polta myös korvakynttilää, osta ruotsalaista maitoa eikä mitään kotimaista ruokaa. Mitä eksottisempia, sen parempia. Poppamiehet tietävät kaiken ruoasta ja ihmisestä, luota heihin. Matkusta Afrikkaan, käy halaamassa äiti ammaa.
        Kyllä niillä toimenpiteillä maksakirroosi paranee vaikka länsimainen lääketiede ei sitä osaa parantaa.

        Olen kärsinyt turvotuksesta ja ilmavaivoista pitkään. Myös ummetus ja painonlasku ovat ongelmallisia. Ruokavaliostani on karsittu pois viljat (keliakia), maitotuotteet,hiiva, soija yms. ja käytän fodmap-dieettiä. Kaikki erilaiset lääkkeet, probiootit yms. myös kokeiltu.Tutkittu on, diagnoosina ärtynyt suoli. Itse en enää usko diagnoosiini, koska oireet ja olotila ovat kammottavat. Energia ei riitä pystyssä pysymiseen.
        Meitä vatsavaivaisia tuntuu olevan paljon. Kehotan hakeutumaan ensin lääkäriin ja tutkimuksiin. Tämän jälkeen kaikkia jo aiemmissakin kommenteissa esitettyjä vaihtoehtoisia ruokavalioita ja muita vaihtoehtohoitoja kokeilemaan, jos ei lääkäri löydä syytä vaivoihin.
        Tsemppiä kaikille!


    • TerhiHH

      Suosittelen vatsa ja suolistovaivoihin uutta fermix juomaa. Jokaisella tutullani juoma toimii. Iso peukku

    • Anja-

      Fermix päätin kokeilla ja juoma vei vatsakivut ja turvotuksen . Hyvä tuote vaikka maku aika...noh kyllä sen lasin saa juotua aamulla. Suosittelen kaikille

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3548
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      194
      1648
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1317
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1182
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      863
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      845
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      804
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      799
    9. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      51
      799
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe