Miksi Jumala sallii pahuuden?

Rankka juttu

Yksinkertaista: Jumala on paha.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanha ja vakaa

      Pahan tekijä on ns. nuori sielu. Vanha jo kokenut sielu on kehittynyt myös henkisesti ja epäitsekkäämmäksi joten hän ei enää tee pahaa vaan hyvää entistä enenmmän. Ehkä jeesus oli sellainen vanha sielu.
      Itsekkyys on kaiken pahan alku, sotienkin.

    • näkövinkkelit

      "Miksi Jumala sallii pahuuden?

      Yksinkertaista: Jumala on paha."


      Yhtä hyvin voimme kysyä: Miksi Jumala sallii hyvyyden?
      Ja voimme vastata: Jumala on hyvä.

      Sinulla on pahuuden silmälasit, sinä haluat nähdä vain pahuutta. Minulla on hyvyyden silmälasit, minä pidän tärkeämpänä nähdä hyvyyttä.

      Voi olla, että olemme molemmat yhtä väärässä. Mutta minä luultavasti olen onnellisempi.

    • kristitty_

      Oletatko itse olevasi hyvä? Jumala on antanut luoduilleen vapaan tahdon, Hän ei tehnyt ihmisistä eikä enkeleistä nukkeja tai robotteja. Pahuudentekijät eivät tule 'pääsemään kuin koira veräjästä', Jumalan täydellisen hyvä ja oikeamielinen ja ehdottoman oikeudenmukainen, Hänen pyhyytensä vaatii että Hän tulee rankaisemaan kaiken pahan ja myös karkoittamaan ja eristämään sen. Uuteen maailmankaikkeuteen ei tulla päästämään mitään pahaa. Kaikki pahuuden harjoittajat heitetään tuliseen järveen. Ihminen ei lakkaa olemasta kun ruumis kuolee, Jumala olisikin epäoikeudenmukainen jos ihmiset vain lakkaisivat olemasta kuollessaan. Kaikki ihmiset ovat pahoja ja ansaitsevat kuolla ja joutua helvettiin. Jeesuksen sovitustyöllä on kuitenkin mahdollista saada synnit anteeksi, tulla hyväksi ja päästä Jumalan valtakuntaan.

      • Snapsi

        Jos jumala on kaikkivaltias niin miksei sitten luonut täydellisyyttä, täydellistä ihmistä? Itseään saa syyttää toheloinnistaan, ei luotujaan!


      • Nähty on

        kristitty_
        23.7.2014 18:03
        Oletatko itse olevasi hyvä.

        Onko hyvyyttä se että mittaa toisen pahuutta/hyvyyttä?
        Oletko aivan varma ikuisesti todella tietoinen toisen motiiveista - et voi olla. Kukaan ei voi tietää toisen ajatuksia.
        Jokin yksittäinen teko saattaa johtaa mitä moninaisempaan lopputulokseen, sinun tekemänäsi johonkin, minun olosuhteissani taas jonnekin muualle? Siksi on lainsäädäntö jotta pysyisi jokin tolkku ja korkein oikeus äänestää tarvittaessa.

        Siis toistaiseksi hyvä - paha on äänestyksen varassa

        Miksi on oltava äärettömän varma että juuri kaveri on aivan syntinen? Ja siitä seuraa että Jumala on kaiken pahan alku?

        Jotenkin siinä logiikka pettää?


      • ...
        Snapsi kirjoitti:

        Jos jumala on kaikkivaltias niin miksei sitten luonut täydellisyyttä, täydellistä ihmistä? Itseään saa syyttää toheloinnistaan, ei luotujaan!

        Silloinhan ihminen olisi robotti tai nukke, ilman valinnan vapautta, pakotettu olemaan täydellinen, orja. Ihminen lankesi aivan itse, Jumala ei ole toheltanut 'mitenkään'. Ja vain Jumala itse on täydellinen.


    • ens Risti sit Kruunu

      Miksi maailmassa pahuutta? Koska olemme Vihollisen=Paholaisen maaperällä, emme vielä Taivaassa.

      • ...

        Miten voi olla taivaassa kun Raamattu sanoo että taivaat tuhoutuvat ja luodaan uusi maa ja uudet taivaat?


    • Rankka juttu

      Pääpointti ei oikeastaan ole se, että maailmassa on pahuutta. Jo luomistyö itsessään on äärimmäistä pahuutta, sillä Jumala loi meidät lähinnä orjikseen ja viihdykkeekseen.

      • ei enempää

        No, sinä olet sitä mieltä, kiitos vain mielipiteestäsi. Sinun mielipiteelläsi tosin ei tietystikään ole todellisuuspohjaa eikä se merkitse muille mitään.

        En viitsi alkaa väittelemään kanssasi hyvyydestä ja pahuudesta tämän enempää.


    • Nähty on

      "ei enempää
      23.7.2014 22:33
      No, sinä olet sitä mieltä, kiitos vain mielipiteestäsi. Sinun mielipiteelläsi tosin ei tietystikään ole todellisuuspohjaa eikä se merkitse muille mitään"

      Iloinen olemme että päädyimme samaan lopputulokseen.
      Eli-
      Mielipiteellä on se arvo joka sillä on sen esittäjälle.

      Sen ymmärryksen soisin esiintyvän laajemminkin.

      • Nähty on

        Aivan juuri telkussa keskustelivat kuinka olisi hyödyllistä ymmärtää keskustelu mielipiteistä joka ei ole keskustelua henkilöstä.

        Koulusivistykseen ei kuulu opettaa eroa henkilö/mielipide jolloin on yhdentekevää mitä sanotaan. Kaikki merkitys on siinä kuka puhuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe