LIDL-bussi

__________

Milloin täällä Mikkelissä alkaa bussit kulkea viemässä asiakkaita lähitaajamista Lidl:iin?
Ei tarvitsisi olla edes ilmainen, varmasti olisi kysyntää.
On meillä autokin, neljäkin, mutta kun alkaa tuo Lidlin parkkipaikka olla aina täynnä.

22

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monta vuottahan

      siihen menikin ennenkuin maalaiset tajusivat alkaa ostamaan Lidlistä.

    • K-kaupasta laatua

      Luojan kiitos on sen verran paalua, että voi ajaa aina Carlsonin katolle jossa on aina tilaa. Asutaan vaimon kannsa kahdestaan joten ei ole suurta väliä mitä ruoka maksaa, kuukaudessa taitaa ruokaan mennä noin 1000 €

      • umpinuija

        Paalua sulla on päässä, sillä se jolla sitä todella osaa katsoa edullisia vaihtoehtoja. Vain nuijat maksaa enemmän kuin on tarpeen. Aja sinne tai tänne niin päätäs et saa uusiksi. Ihme että joku muija on noin ameeba aivon kanssa ruvennut.


      • DI-Ameba
        umpinuija kirjoitti:

        Paalua sulla on päässä, sillä se jolla sitä todella osaa katsoa edullisia vaihtoehtoja. Vain nuijat maksaa enemmän kuin on tarpeen. Aja sinne tai tänne niin päätäs et saa uusiksi. Ihme että joku muija on noin ameeba aivon kanssa ruvennut.

        Monelle Lidliin meno vaatii auton ja olen kuullut, että Lidl on monesti aivan tukossa niin parkkipaikkojen kuin kassojekin osalta. Ainakin minulle oma vapaa-aikani on sen verran arvokasta, että en halua viettää sitä kaupassa.

        Viime vuonnan matkustin lähes 100 päivää Aasiassa myyntipäällikön hommissa (sopivaa duunia ameballe), joten vapaa-aika Suomessa on välillä vähän kortilla. Ymmärrän sen ,että jotkut haluavat ostaa Lidlistä, mutta jos on varaa käyttää joidenkin mielestä "liian" kallista kauppaa, niin eiköhän se ole jokaisen oma asia. Tämä on ihan sama kuin arvostelisi jonkun kallista autoa. Tällä periaatteella kaikkien luulisi olevan kaikkein järkevintä ajella esim Kialla, mutta aika moni haluaa kuitenkin ajella statussyistä kalliimmalla menopelillä.

        Lisäksi koitan ajatella mahdollisimman isänmaallisesti, enkä antaa eurojani saksalaisille. Perheeni ruokalasku (2 henkeä) taitaa olla luokkaa 12 k€ per vuosi, joten en koe mitenkään käyttäväni paljoa rahaa ruokaan. Prosentuaalisesti nettotuloista luokkaa 15 %. Paljon enemmänkin siihen saisi menemään jos haluaisi. Hyvä ja terveellinen ruoka on myös sijoitus omaan hyvinvointiin ja näin ollen parempaan tulevaisuuteen.


      • hahahaha
        DI-Ameba kirjoitti:

        Monelle Lidliin meno vaatii auton ja olen kuullut, että Lidl on monesti aivan tukossa niin parkkipaikkojen kuin kassojekin osalta. Ainakin minulle oma vapaa-aikani on sen verran arvokasta, että en halua viettää sitä kaupassa.

        Viime vuonnan matkustin lähes 100 päivää Aasiassa myyntipäällikön hommissa (sopivaa duunia ameballe), joten vapaa-aika Suomessa on välillä vähän kortilla. Ymmärrän sen ,että jotkut haluavat ostaa Lidlistä, mutta jos on varaa käyttää joidenkin mielestä "liian" kallista kauppaa, niin eiköhän se ole jokaisen oma asia. Tämä on ihan sama kuin arvostelisi jonkun kallista autoa. Tällä periaatteella kaikkien luulisi olevan kaikkein järkevintä ajella esim Kialla, mutta aika moni haluaa kuitenkin ajella statussyistä kalliimmalla menopelillä.

        Lisäksi koitan ajatella mahdollisimman isänmaallisesti, enkä antaa eurojani saksalaisille. Perheeni ruokalasku (2 henkeä) taitaa olla luokkaa 12 k€ per vuosi, joten en koe mitenkään käyttäväni paljoa rahaa ruokaan. Prosentuaalisesti nettotuloista luokkaa 15 %. Paljon enemmänkin siihen saisi menemään jos haluaisi. Hyvä ja terveellinen ruoka on myös sijoitus omaan hyvinvointiin ja näin ollen parempaan tulevaisuuteen.

        Menikö tunteisiin? :DD


    • Onneksi on K-kauppa

      Varaa pitää 4 autoa, mutta ruoka pakko hakea Lidlistä. No kukin tavallaan. Itse en Lidlin palveluja käytä koska suosin laadukasta kotimaista ruokaa, jota lidlistä ei saa. Eikä ole edes K-kaupassa kallista. Lihat, kalat, leivät ja kotimaiset kasvikset todella edullisia keskustan Pikantissa.

      • plussakortillinen

        Etpä oo Lidlissä käynytkään. Kilo kotimaisia kirsikkatomaatteja, kurkkua, kermajuustoa, kaura- tai ruisleipää 2 pussia gluteenitonta sämpylää kun sitäkin perheessämme tarvitaan, paketti broilerin rintaleikkettä ja possua, kilo parsakaalia ja täysjyväriisiä (ei ole kotimaista kuten ei muissakaan kaupoissa). Tuon "korin! ostan useasti Lidlistä ja samaa kotimaista laatua vieläpä samoilla tuotemerkeillä kuin Pikantissa (poikkeuksena tietenkin tuo riisi) mutta lähes kymmenen euroa halvemmalla. Jos joku tuote/tuotteet k-tarjouksessa niin voi ero jäädä pienemmäksi.


      • Laatu maksaa
        plussakortillinen kirjoitti:

        Etpä oo Lidlissä käynytkään. Kilo kotimaisia kirsikkatomaatteja, kurkkua, kermajuustoa, kaura- tai ruisleipää 2 pussia gluteenitonta sämpylää kun sitäkin perheessämme tarvitaan, paketti broilerin rintaleikkettä ja possua, kilo parsakaalia ja täysjyväriisiä (ei ole kotimaista kuten ei muissakaan kaupoissa). Tuon "korin! ostan useasti Lidlistä ja samaa kotimaista laatua vieläpä samoilla tuotemerkeillä kuin Pikantissa (poikkeuksena tietenkin tuo riisi) mutta lähes kymmenen euroa halvemmalla. Jos joku tuote/tuotteet k-tarjouksessa niin voi ero jäädä pienemmäksi.

        Itse syön paljon paikallisten pientilojen tuotteita, joita Lidlistä on turha etsiä. Edelleen ruokapöytääni kuuluu laadukkaat marinoimattomat lihat, joiden ostopaikkana Lidl on umpisurkea.

        Mutta Suomi on vapaa maa ja jokainen ostakoon ruokansa sieltä mistä katsoo sen lompakolleen sopivimmaksi. Itse panostan laatuun, kotimaisuuteen, hyvään palveluun ja asiantuntemukseen, joten valintani on K-kauppa. On itsestään selvää, että kaikki edellä mainittu maksaa, mutta mielelläni sijoitan rahaa niihin. Kysymys on kuitenkin vain joistain sadoista euroista per kuukausi, jolla ei ole juurikaan merkitystä kokonaisuuden kannalta.


      • Näin se vain on
        plussakortillinen kirjoitti:

        Etpä oo Lidlissä käynytkään. Kilo kotimaisia kirsikkatomaatteja, kurkkua, kermajuustoa, kaura- tai ruisleipää 2 pussia gluteenitonta sämpylää kun sitäkin perheessämme tarvitaan, paketti broilerin rintaleikkettä ja possua, kilo parsakaalia ja täysjyväriisiä (ei ole kotimaista kuten ei muissakaan kaupoissa). Tuon "korin! ostan useasti Lidlistä ja samaa kotimaista laatua vieläpä samoilla tuotemerkeillä kuin Pikantissa (poikkeuksena tietenkin tuo riisi) mutta lähes kymmenen euroa halvemmalla. Jos joku tuote/tuotteet k-tarjouksessa niin voi ero jäädä pienemmäksi.

        Eipä tarvii Lidlissä käydä kun tietää totuuden. Tuttu on siellä töissä ja hänen kertomuksensa viimeistään vakuuttavat minut kiertämään sen kioskin kaukaa. Vaikka tuttu on siellä töissä, niin hän ei itsekään osta ruokiaan sieltä. Kertoo kaiken.

        Halpaa ja hyvää ei ole.


      • Tyhmää maksaa liikaa
        Laatu maksaa kirjoitti:

        Itse syön paljon paikallisten pientilojen tuotteita, joita Lidlistä on turha etsiä. Edelleen ruokapöytääni kuuluu laadukkaat marinoimattomat lihat, joiden ostopaikkana Lidl on umpisurkea.

        Mutta Suomi on vapaa maa ja jokainen ostakoon ruokansa sieltä mistä katsoo sen lompakolleen sopivimmaksi. Itse panostan laatuun, kotimaisuuteen, hyvään palveluun ja asiantuntemukseen, joten valintani on K-kauppa. On itsestään selvää, että kaikki edellä mainittu maksaa, mutta mielelläni sijoitan rahaa niihin. Kysymys on kuitenkin vain joistain sadoista euroista per kuukausi, jolla ei ole juurikaan merkitystä kokonaisuuden kannalta.

        Niin... toisille "minä" on tärkein. "minulla on varaa, minä haluan kaikkea... jne". Mutta toisilla ei ole mahiksia, jos kolmen lapsen yksinhuoltaja ja pätkätöissä. Täällä kirjoitellaan totuudesta kuitenkin vailla asiapohjaa: jos Oltermanni maksaa Lidlissä lähes 3 euroa vähemmän kilolta verrattuna Pikanttiin ja marinoimaton kotimainen broileri tai possu samaten lähes 2 euroa niin on se vain tyhmää maksaa liikaa. No tietenkin nuo lähitilojen tuotteet ovat erikseen mutta ne ovatkin jo meidän mahiksissa toinen juttu; "bettre folke". Ovathan monessa muussakin kulissit ne tärkein, makso mitä makso. Ja uskon, että jos ostan Lidlistä samaa kotimaista marinoimatonta broilerin lintaleikettä paljon halvemmalla, marinoin roseepippurilakkaliköörimarinaadissa ja laitan vielä pienen oman minttuseoksen joukkoon niin "hienohelmat" eivät taatusti erota sen "lähemmästä lähiruoasta". Joku nyt kirkuu sitten jotta onko varaa tuollaisiin "liköörijuttuihin". On varaa kun ei vedä loppupulloa huiveliin, niin kuin "bättre folke" ajattelee... tai tekisi, kuinka vain. "Näin se vain on" luulee tietävän totuuden. No tietäähän hän murusen kokonaisuudesta mutta jos saman valmistajan sama tuote on Lidlissä 3 euroa halvempi, niin kyllä totuus on vain puhetta. Kävin tuossa Vantaalla Citarissa ja katselin/kiertelin noita "hyllykilometrejä". Ihmettelin tuotteiden paljoutta ja sitä, että rahaa seisoi kilometritolkulla. Kyllä ne tietenkin ajastaan kaupaksi menevät mutta ketkä niiden seisokkiajan pääomakustannukset maksavat? Voitte vastata itse jos uskallatte. Kun menin Lidliin, sieltä löytyi samat peruskotimaiset välttämättömät elintarvikkeet kuin Mikkelistä. En siis joudu maksamaan toisten vaatimasta "överiyltäkylläisyydestä" vaan vain siitä, mihin minulla on varaa ja kuitenkaan en tarvitse laadusta tinkiä, kun osaan ajatella, vertailla ja valmistaa ihan peruskotimaisista raaka-aineista takuulla hyvää lähiruokaa. "Halpaa ja hyvää ei ole" pitää paikkansa mutta minun pitääkin ajatella jotta "yhtä hyvää halvemmalla", jolloin pääsen ostoksissa "Lidl 85 % ja loput muualta tarjouspohjaisesti". Ja takuulla yhtä hyvää ja kotimaista.


      • Tämä on vähän
        Laatu maksaa kirjoitti:

        Itse syön paljon paikallisten pientilojen tuotteita, joita Lidlistä on turha etsiä. Edelleen ruokapöytääni kuuluu laadukkaat marinoimattomat lihat, joiden ostopaikkana Lidl on umpisurkea.

        Mutta Suomi on vapaa maa ja jokainen ostakoon ruokansa sieltä mistä katsoo sen lompakolleen sopivimmaksi. Itse panostan laatuun, kotimaisuuteen, hyvään palveluun ja asiantuntemukseen, joten valintani on K-kauppa. On itsestään selvää, että kaikki edellä mainittu maksaa, mutta mielelläni sijoitan rahaa niihin. Kysymys on kuitenkin vain joistain sadoista euroista per kuukausi, jolla ei ole juurikaan merkitystä kokonaisuuden kannalta.

        samalla tasolla kuin ilmiö nimeltä "Suomiauto" jolloin suomalainen on valmis maksamaan enemmän kotimaassa linttaan poljetusta autosta vaikka hyvä tuontiauto olisi paljon järkevämpi ratkaisu. Kyllä teidät tollot on saatu aivopestyä niin totaalisesti ettei järkiperusteet paljoa paina. Omapa on asianne. Ostakaa mistä haluatte sitä kuuluisaa "puhdasta soomalaista" ruokaa ja bonuksia sekä pisteitä kaupan päälle.


    • dfhftgty

      Korkeampi hinta K ja S-ryhmän kaupoissa kertoo vain sen että kauppa ottaa suuremman katteen tuotteistaan. Toki niissä hinnoissa maksetaan vielä hienojen myymälöiden hankintakustannuksiakin, mutta tuskin hinnat tippuvat sittenkään kun ne on maksettu. Lidl voisi myydä halvemmallakin, mutta eipä tarvitse kun kaksi suurta kotimaista pitävät omat hintansa korkeina.

      Hyvä tietysti kuluttajan kannalta, että on valinnan varaa. Turha on toisia syyllistää, ostakoon jokainen mistä parhaaksi katsoo ja olkoon onnellinen valinnan mahdollisuudestaan.

    • Ostamisen vapaus

      Lidlillä ja K-kaupalla on vähän eri toimintakonsepti ja asiakaskunta. Siinä missä Lidl myy hyvin rajoitettua noin 2000 artikkelia ja suuressa K-kaupassa voi olla liki 30 000 artikkelia. On aivan selvää, että noin suuren artikkelimäärän ylläpito on kalliimpaa ja vaatii suuret tilat ja hyvin organisoidun järjestelmän.

      K-kaupoissa minun kokemukseni mukaan löytyy lähes poikkeuksetta kaikki mitä ruokakaupasta hakee, koskaan ei ole tarvinnut tehdä paikkokeikkaa. Lidlistä olen kuullut, että sieltä löytyy Siwa-tyyliin suosituimmat ruokatavarat, mutta ei juuri muuta.

      Mutta kuten tälläkin palstalla on todettu, on hyvä, että on vaihtehtoja mistä valita. Meidän perheessä K-kaupan käyttö on kai tullut verenperintönä. Omat ja vaimoni vanhemmat ovat aina hoitaneet ruokaostokset K-kaupasta, joten se on aika luonnollinen valinta myös jälkipolvelle. Toisaalta koskan asun kerrostalossa aivan ydinkeskustassa, on Pikantti lähikauppani. Lidliin joutuisi menemään autolla, mutta Pikanttiin on 5 minuutin kävely.

      Yksi merkittävä tekijä on myös pientilojen tuotteet, joita pyrin suosimaan. Näiden osalta Lidlin valikoima hieman ontuu. Myös luomutuotteita käytän aina kun niitä on tarjolla.

    • robertson1

      Lidliä käytän joskus harvoin, mutta pääasialliseksi ruuanostopaikaksi siitä ei ole, aivan liian rajattu valikoima meidän talouteen. Ja ei jaksa sieltä hakea osaa vähän halvemmista tuotteista ja sitten ajaa toiseen kauppaan täydennykselle. Uskon kyllä että isolle osaa ihmisistä sieltä löytyy kaikki mitä tarvitsee.

      • Vain 1 pysähdys ok

        Täysin samaa mieltä. Perustarvikkeet löytyy, mutta jos meinaa oikeasti laittaa ruokaa, niin joutuu turvautumaan myös muihin ruokakauppoihin. Kaupasta toiseen juokseminen ottaa niin paljon aikaa, että ainakaan minä en siihen kallista vapaa-aikaani tuhlaa. Sieltä ostetaan mistä nopeimmin laatuaruokaa saa.


    • VRvärkki

      Siinä Honkkarin ja Tokmannin takanahan on käytöstä poistettu rataosuus. Siinä voisi liikennöidä junan tapainen joka kuskaisi asiakkaita, tosin en tiedä missä se radan toinen pää on :D

    • Lidl-bussi tänne!

      Tuppuralasta Lidliin ja takaisin. Olisi kyllä tilausta, niin ei tarvisi ostaa kaikkea Prismasta ja Citymarketista. Autottomalle Lidliin liian pitkä matka mennä kävellen ja vielä kantaa ostokset. ;)

    • kerjäläinen

      Mitä sitä turhaa nuukailemaan, LIDL jokaiseen kaupungin osaan, niin on varaa köyhilläkin ostaa ruokaa.

      • 1 riittää

        Suurin osa keskustassa ja kantakaupungissa asuvista tuskin kaipaa Lidliä keskustaan. Keskustassa on jo Pikantti ja kauppahallista saa ostettua kanssa laadukkaita lähituotteita. Jätetään Lidlit laitakaupunkialueille


    • bus stop

      Juu, jokaiseen laitakaupungin alueeseen LIDL.

      Ja sitten torin laidalta ilmaiseksi liikennöivä bussi, joka kulkee puolen tunnin välein LIDL, Hong Kong, Tokmanni-alueelle.

    • Aina on parkkiin mahtunut. Onneksi snobit pysyykin poissa.

      • Markkinatalous

        Käsittämätöntä toisten ihmisten mollaamista, käytän kaikenlaisia ja "-merkkisiä" kauppoja Suomessa ja joskus ulkomaillakin, Lidlit on perusvarmoja ja edullisia ostopaikkoja, aina niissä on parkkitilaakin ollut ja kassajonot ihan samanlaisia kuin muuallakin. Jos olen tarvinnut jotain erikoisempaa on sitä varten ketjukauppoja yllin kyllin, samoin kuin erikoiskauppoja, Mikkelin kauppahallissakin poikkean ja torilta suoritan ostoksia. Yrittäjänä ja palveluammatissa olen oppinut aina pitämään kaikkia ihmisiä ja heidän rahaansa arvossaan, yhtä tyytyväisenä otan euron "köyhemmältä" siinä missä kympin "rikkaammalta". Näin toimii talouselämä kapitalismissa. Oli tässä lähinaapurissa pitkähkö keskitetyn talouden kokeilu, sinnekö vielä joku haluaa, samanhintaisen sapuskan paratiisiin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe