Välittäjän hyöty (ja vastuu) vuokratessa?

Välittäjää?

Mitäs iloa välittäjästä olisi kun sijoitusyksiötä pääkaupunkiseudulla laittaa vuokralle? Onko välittäjällä mitään suurempaa vastuuta kuin hoitaa sopimukset kunnialla kuntoon? Myydessä olen huomannut, että asunto ei välttämättä liiku itse myyden mihinkään kun välittäjä saa sen piankin kaupaksi mutta vuokratessa varovainen tunnustelu osoitti jo että kysyntää on heti.

Onko hyvillä vuokra-asuntojen välittäjilla rekisteri mahdollisista asiakkaista josta pääsisi suoraan pomimaan potentiaalisia 70-vuotiaita leskirouvia ja maalta muuttavia pappa betalar yliopisto-opiskelijoita? Vai onko heillä kiire saada rahat sopimuksesta ja ensimmäinen ehdolla oleva hunnilauma joka vastaa avoimeen ilmoitukseen saa kämpän?

9

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinulla on hieman kieroutunut käsitys hyvästä vuokralaisesta, mutta kantapään kautta oppii :)

      • Välittäjää?

        No kerro toki lisää. Olen kuullut että sossun asiakas olisi paras vuokralainen mutta sellaista en halua.

        Jos olet välittäjä etkä vain teeskentele sellaista niin osaat varmaan vastata myös kysymyksiin siitä, mitä välittäjä tarjoaa jos asunto ei vaikuta olevan vaikeasti vuokrattava. Voinko esimerkiksi poimia asukaskandidaatteja olemassaolevasta asiakasrekisteristäsi.


      • Varoitan vaan
        Välittäjää? kirjoitti:

        No kerro toki lisää. Olen kuullut että sossun asiakas olisi paras vuokralainen mutta sellaista en halua.

        Jos olet välittäjä etkä vain teeskentele sellaista niin osaat varmaan vastata myös kysymyksiin siitä, mitä välittäjä tarjoaa jos asunto ei vaikuta olevan vaikeasti vuokrattava. Voinko esimerkiksi poimia asukaskandidaatteja olemassaolevasta asiakasrekisteristäsi.

        Ei tuo nimimerkki Välittäjä_LKV voi olla mikään asiansa osaava välittäjä kun täällä palstoilla antaa vain ivallisia mutu-vastauksia. Useimmat hänen kommenttinsa ovat täyttä roskaa. Älä ainakaan häneen luota asuntoasioissa.


      • Välittäjää?
        Varoitan vaan kirjoitti:

        Ei tuo nimimerkki Välittäjä_LKV voi olla mikään asiansa osaava välittäjä kun täällä palstoilla antaa vain ivallisia mutu-vastauksia. Useimmat hänen kommenttinsa ovat täyttä roskaa. Älä ainakaan häneen luota asuntoasioissa.

        Valitettavasti vaan oikeat välittäjätkin tuntuvat usein olevan samoilla linjoilla. Eli kun kyselee että mitä sitä parin tonnin maksua vastaan oikein saa niin vastaukset on melko ympäripyöreitä. Mitään takeita tai varmuutta ei ainakaan ole kaupan. Vuokralaisen varmaan saa mutta ei tuntuisi olevan näin loppukesän kääntyessä kohti syksyä mitään ongelmia saada itsekään vuokraten.

        Onko muilla kokemuksia? Onko välittäjä tarjonnut tiettyyn profiiliin sopivia kandidaatteja? Mikä se paras vuokralainen sitten voisi tuollaiseen asuntoon olla ja mikä noissa esittämissäni ryhmissä on vikana? Kun itse olin aikoinani yliopistolla, en kyllä muista että yksikään olisi lentänyt kämpästä vuokran maksamattomuuden takia tai bilettänyt sen remonttikuntoon. Onko vanhat leskirouvat epätunnollisia maksajia?


      • Välittäjää? kirjoitti:

        Valitettavasti vaan oikeat välittäjätkin tuntuvat usein olevan samoilla linjoilla. Eli kun kyselee että mitä sitä parin tonnin maksua vastaan oikein saa niin vastaukset on melko ympäripyöreitä. Mitään takeita tai varmuutta ei ainakaan ole kaupan. Vuokralaisen varmaan saa mutta ei tuntuisi olevan näin loppukesän kääntyessä kohti syksyä mitään ongelmia saada itsekään vuokraten.

        Onko muilla kokemuksia? Onko välittäjä tarjonnut tiettyyn profiiliin sopivia kandidaatteja? Mikä se paras vuokralainen sitten voisi tuollaiseen asuntoon olla ja mikä noissa esittämissäni ryhmissä on vikana? Kun itse olin aikoinani yliopistolla, en kyllä muista että yksikään olisi lentänyt kämpästä vuokran maksamattomuuden takia tai bilettänyt sen remonttikuntoon. Onko vanhat leskirouvat epätunnollisia maksajia?

        Minun puolestani itse vuokraaminen on ok. Vuokraturva tosin takaa ensimmäisen vuoden vuokranmaksun.

        Noista aloituksessa olleista vahtoehdoista en vuokrasi kummallekaan.

        Eläköityneen leskirouvan mies on todennäköisesti ryypännyt itsensä hengiltä. eli brenkku maistuu leskirouvallekin.

        Tuo pappabetalar opiskelija laittaa 95% varmuudella kämpän täydelliseen remppakuntoon jos on aloittelemassa opiskeluja. Tietenkin tilanne muuttuu jos on jo opiskelujaan päättävä opiskelija joka on jo vakituisessa työssä.

        Mutta ainoat hyvät vuokralaiset ovat vakituisessa käyvät 25-40 v vuokralaiset.


      • Luota Intuitioon
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Minun puolestani itse vuokraaminen on ok. Vuokraturva tosin takaa ensimmäisen vuoden vuokranmaksun.

        Noista aloituksessa olleista vahtoehdoista en vuokrasi kummallekaan.

        Eläköityneen leskirouvan mies on todennäköisesti ryypännyt itsensä hengiltä. eli brenkku maistuu leskirouvallekin.

        Tuo pappabetalar opiskelija laittaa 95% varmuudella kämpän täydelliseen remppakuntoon jos on aloittelemassa opiskeluja. Tietenkin tilanne muuttuu jos on jo opiskelujaan päättävä opiskelija joka on jo vakituisessa työssä.

        Mutta ainoat hyvät vuokralaiset ovat vakituisessa käyvät 25-40 v vuokralaiset.

        Höpö höpö. Hyviä vuokralaisia löytyy kaikista yhteiskuntaluokista, kuten niitä huonojakin. Pitää vain osata löytää ne hyvät. Mutta sellaisestahan LKV ei tiedä mitään.


      • Vähemmän välittäjä
        Luota Intuitioon kirjoitti:

        Höpö höpö. Hyviä vuokralaisia löytyy kaikista yhteiskuntaluokista, kuten niitä huonojakin. Pitää vain osata löytää ne hyvät. Mutta sellaisestahan LKV ei tiedä mitään.

        Mitä mahtaa olla keskuskauppakamari mieltä henkilöstä joka heidän valvomallaan tittelillä urpoilee pitkin suolikaksnelosta? Jos on oikeasti LKV tai LVV -tittelin käyttöön oikeutettu niin voisi edes nimellään esiintyä kun mielipiteet ovat melko töksähteleviä...


    • eimainoksia

      Oli oikea välittäjä tai ei niin vuokraturva nimisen firman hän muistaa aina mainita.

    • kokemusta on

      Kyllä niitä hyviä vuokralaisia on kaikissa ikäryhmissä. LKVllä ei ole omakohtaista kokemusta ja heittää kaikki mutulla niin kuin muutkin hänen vastauksensa.
      Ja mitä oikeisiin välittäjiin tulee niin ei heillä ole mikään tärkeämpää kuin raha. Samanlaisia manneja ovat kuin autokauppiaatkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe