Luomusynnytys

Kolmas raskaus

Nyt tarvittais kokemuksia ja neuvoja luomusynnytykseen. Luonnollisia kivunlievityskeinoja, aromaterapiaa, akupunktiota ym...

8

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei kolmas raskaus,
      itselleni kaikkein paras apu oli äitiysjooga, jossa kuulosteltiin omaa kehoa ja harjoiteltiin hengitystekniikkaa ("synnytyslaulua"). Onkohan paikkakunnallasi tai seudullasi jotain luomuhenkistä synnytysvalmennusta tarjolla tai doulaa, jonka kanssa voisit käydä läpi näitä kivunlievityskeinoja? Myös tens-laite on lääkkeetön kivunlievityskeino, sillä johdetaan sähköimpulssia selkään, jolloin se katkaisee kipuviestin aivoihin ja lievittä siten kipua. Monissa synnytyssairaaloissa on akupunktiota taitavia kätilöitä.

      Itse lueskelin myös paljon materiaalia bebesinfo.fi sivustolta sekä synnytyskertomuksia voimaannuttavan synnytyksen blogista (voimaannuttavasynnytys.blogspot.fi). Toivottavasti näistä ajatuksista pääset alkuun!

      Sinikka-pappi

    • s.j.m

      Siinäpäs oli kristillinen näkökulma. Kas kun ei samalla tehdä alkujumppana kumarrukset mekkaa kohti. Jos vielä tekee ristinmerkin ensiksi rintaan tulisi kerralla hoidettua suurimmat uskonnot...

      Millä pappi voi tommosen allekirjottaa??? Itse en olisi uskaltanu tunnustaa. hukassa on kirkko pahoin...


      Alottajalle: Ennen lääketieteen kehitystä, naiset synnytti saunas. Lämpö lievittää kipuja ja rentouttaa. Monissa sairaaloissa on sauna. Sen lisäksi suihku ja eteenkin kylpyamme on hyviä rentouttamaan. Vesisynnytyksiä saa jossain sairaaloissa. Kysele etukäteen. Itse helpotin oloa avautumisvaiheessa ammeessa. (Ne sairaalan ammeet on isompia kun kerrostaloissa...)
      Mutta kyllä mä nautin myös lääketieteen hienouksista puudutuksista...

      • 3*äiti

        Mulla takana kolme luomusynnytystä. Luomusynnytyksiä en itse halunnut saati suunnitellut vaan ne vaan tulivat ihan itsestään nopeiden synnytysten vuoksi. Tuska ja kipu on sanoin kuvaamaton, en suosittele kenellekkään. Varsinkin ensimmäisen synnytyksen jälkeen olin kuin maantien jyrän alle jäänyt ja kolme viikkoa kului ennen kuin pääsin istumaan edes toisella pakaralla vaivalloisesti.. itse suosittelen käyttämään kipulääkityksiä varsinkin jos kyseessä ensimmäinen lapsi. Oma vointi synnytyksen jälkeen on tärkeä asia ja se että voimat riittàvät vauvan hoitamiseen.


    • ROCK99

      LYÖMYSYNNYTYS ÖN KIVYLIÄS TÖIMENPIDE

    • lillun

      Hei! Minulla on yksi luomusynnytys takana.

      Huomasin, että supistukset on helpompi kestää, kun pitää kasvot rentoina. Keskity ihan kunnolla, ettet irvistä supistusten mukana. Muutenkin yritä pitää koko keho rentona. Toimi vaiston varassa, hae "turvallisen" ja mukavan tuntuista asentoa.
      Minulla "turvapaikka" oli pesukone. Se oli ainoa paikka mihin nojaaminen tuntui hyvältä.
      Lämmin suihku myös auttaa. Vokaalien ääntely auttaa ja rentouttaa. (aaaaaeeeeiiiiooouuuu)

      Tärkeintä on, että pysyt rentona, luotat kehoosi. Älä stressaa. Keskity vain pysymään rentona. Älä mene paniikkiin supistuksen tullessa, vaan keskity kestämään kipu pysymällä rentona ja hengittelemällä.

    • äiti vain

      Olen synnyttänyt kaikki kolme lastani ilman mitään kuvunlievitystä. Onneksi synnytykset olivat normaaleja ja nopeita.
      Hengittely ehkä auttoi vähän kipuun, samoin monitoriin tuijotus, jolloin näki, milloin supistus alkoi hellittää. Huutaminenkin ehkä auttoi. Aluksi auttoi käveleminen, mutta jouduin pian mittauslaitteisiin, enkä päässyt liikkumaan. Kun kätilö kävi, kyselin aina, kuinka kauan tämä vielä kestää. Mistäpä hän sitä olisi tiennyt, mutta kun hän sanoi, ettei mene enää kauan, se helpotti.
      Tilanne oli erittäin intensiivinen, ja takaraivossa oli tieto siitä, että tämä ei ikuisesti kestä ja että kohta minulla on lapsi. Se teki kivuista jotenkin positiiviset.
      Pelkkä ajatuskin, että joku olisi tullut hieromaan tms. oli kauhea. Viimeisen lapseni synnytinkin lähes yksin, soitin kelloa vasta kun alkoi ponnistuttaa. Ponnistusvaihe olikin sitten orgastinen kokemus.
      Kyllä synnytyskivut kestää kun ei muutakaan voi. Onneksi ne loppuvat kuin seinään, kun lapsi on maailmassa, ja unohtuvat pian.

    • Miesisä

      Synnytykseen kannattaa panostaa. Luomusynnytykseen.

      Kannattaa tutkia ennakkoon ja opiskella.

      Katso Youtubesta hyödylliset videot

      Aktiivinen synnytys ry

      vesisynnytys

      Haikarapesä

      Vammalan luonnollisen synnytyksen paikka

      Hollannin kotisynnytys

      Orgasminen synnytys

      ei rokotteille, ei k vitamiinille

      rintaruokkinta

      oman vesialtaan vuokraus

      synnyttäminen veteen

      kipu kannattaa, sillä se mittaa äidin rakkautta vauvaan

    • yx luomu

      Paras on asenne "minä en valita mistään, olen hiljaa niin kauan ku pystyn, kestän tämän ja katson loppuun saakka, vielä ei ole kaikista kivuliain hetki vaikka teenkin kuolemaa, minä synnytän luomusti kävi miten kävi".

      En toki suosittele tätä kaikille vaan tapauskohtaisesti. Jokainen on yksilö ja tapaukset yksilöllisiä.

      Kannattaa kuitenkin muistaa että luonnollinen kipu aiheuttaa kehossa luonnollisten kivunlievitysmenetelmien käyttöön oton. Jos koittaa kipua jotenkin ulkoisesti lievittää niin se hidastaa, vähentää kivunlievityshormonien toimintaa.

      Jokaisen tulee silti saada itse valita tapansa synnyttää, jos siihen on mahdollisuus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6629
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4283
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2700
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1588
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1084
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe