Corvette

jenkkiharrastaja

Taitaa olla uusi vette ylivoimaisesti paras oikea urheiluauto hinta-laatu-suorituskyky suhteessa! Porschekaan ei pärjää.

38

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Prööt

      Noh jokaisellahan on oikeus mielipiteeseen....

    • ehkä kakkonen

      Paras hinta-laatu-suorituskykysuhde on tietenkin Nissan GT-R:ssä tai Nismossa.

      • voi perseensuti

        mielettömän upea perustelu ja logiikka, lähes tulevan insinöörin laskentakaava.


      • tilan säästöä
        voi perseensuti kirjoitti:

        mielettömän upea perustelu ja logiikka, lähes tulevan insinöörin laskentakaava.

        Ne kehut testeissä kun ovat niin pitkiä, mutta googlettamalla löytää myös suorituskykytietot ja hinnat.


    • Enzo F

      Kun esitetty yhtälö jaetaan ajo-ominaisuuskertoimella, alkaa teinicorolla vaikuttaa mielenkiintoiselta vaihtoehdolta.
      Jo sanaparina yhdysvaltalainen urheiluauto ei kuulosta uskottavalta. Joitain suhteettomalla moottorilla varustettuja lasikuiturimpuloita on sieltä tullut. Raskas, tehokas moottori kevyen korin keulalle. siinä amerikkalaisen "urheiluauton" malli.

      Oikeat urheiluautot tulevat Italiasta. Merkkejä tuskin tarvitsee mainita.

      • Tuokin on totta, mutta

        No joo.. Mut aika hyvin tuo Veten perusmalli pärjäsi Tekniikan Maailman ratatestissä esim. Hurricania vastaan ja noita saa sentään kolme yhden Lambon hinnalla. Pointtihan oli juuri hinta-suorituskykysuhde. Tottakai suurella rahalla saa mut jenkkien tapa on ollut tarjota suorituskykyä kohtuuhinnalla.


      • ^^^^^^^^^^

        Kyllä Corvette on OIKEA urheiluauto. Tietysti ellei pidä auton nopeutta radalla merkittävänä, niin settenhän voi ajelle vaikka jollain italialaisella "urheiluautolla".
        Corvette on radalla osoittautunut huomattavasti nopeammaksi, kuin yksikään Ferrari.
        Nurburgringin radalla Ferrari Enzo on ollut lähes 7 SEKUNTIA hitaampi, kuin Corvette.

        Mutta jos urheiluauton kriteeriksi riittää punaisuus, niin sitten voi ostaa vaikka Ferrarin taio jonkun muun fiiatin.


      • Enzo F
        Tuokin on totta, mutta kirjoitti:

        No joo.. Mut aika hyvin tuo Veten perusmalli pärjäsi Tekniikan Maailman ratatestissä esim. Hurricania vastaan ja noita saa sentään kolme yhden Lambon hinnalla. Pointtihan oli juuri hinta-suorituskykysuhde. Tottakai suurella rahalla saa mut jenkkien tapa on ollut tarjota suorituskykyä kohtuuhinnalla.

        Jompikumpi meistä on käsittänyt urheiluauton idean väärin. Kun lempilukemistoon VW:n mainoslehdet ei kuulu, en tiedä tuosta "testistä mitään".
        Mitkä autot oli tetissä mukana? Millä rengastuksella ja kuka ajoi? Ilmeisesti testin tarkoituksena oli selvittää auto jolla ajetaan nopein ratakierros.
        Onko F1 mukava ja helppo ajaa? Osaava kuski saa aikaan hyviäkin kierrosaikoja mutta tuskin ajelee vain ajonautinnon vuoksi.
        Mielestäni urheiluauton tulee olla tasapainoinen ajettava. Moottorin teho ei ole määräävä tekijä.
        Rata-autot ovat erikseen. Urheiluauton tulee olla ajo-ominaisuuksiltaan hyvä ja teho/paino-ominaisuuksien kohdallaan. Eikä tyylikäs muotoilukaan ole pahitteeksi. Corvette (lasikuituista Stingray-malliaan lukuunottamatta) näyttää lihavalta litistetyltä perheautolta.


      • Enzo F
        ^^^^^^^^^^ kirjoitti:

        Kyllä Corvette on OIKEA urheiluauto. Tietysti ellei pidä auton nopeutta radalla merkittävänä, niin settenhän voi ajelle vaikka jollain italialaisella "urheiluautolla".
        Corvette on radalla osoittautunut huomattavasti nopeammaksi, kuin yksikään Ferrari.
        Nurburgringin radalla Ferrari Enzo on ollut lähes 7 SEKUNTIA hitaampi, kuin Corvette.

        Mutta jos urheiluauton kriteeriksi riittää punaisuus, niin sitten voi ostaa vaikka Ferrarin taio jonkun muun fiiatin.

        Sittenhän voit ajaa hampaat irvessä rataa ympäri kierrosaikojen takia. Taitaa olla tylsää touhua ensimmäisen päivän jälkeen. Itse hankin urheiluauton nautiskellakseni ajosta mutkaisella maantiellä. Kommunikointikin vänkärin kanssa on helpompaa ilman kypärää.

        Mutta tule pois radalta jos sinne tulee rata-ajoon rakennettu Fiat600. Kulkevalla autolla on ikävä hidastella kierroksella ohitettavien takia.


      • ^^^^^^^^^^
        Enzo F kirjoitti:

        Sittenhän voit ajaa hampaat irvessä rataa ympäri kierrosaikojen takia. Taitaa olla tylsää touhua ensimmäisen päivän jälkeen. Itse hankin urheiluauton nautiskellakseni ajosta mutkaisella maantiellä. Kommunikointikin vänkärin kanssa on helpompaa ilman kypärää.

        Mutta tule pois radalta jos sinne tulee rata-ajoon rakennettu Fiat600. Kulkevalla autolla on ikävä hidastella kierroksella ohitettavien takia.

        Eiköhän Corvettella tuo nautiskelu maantiellä ole huomattavasti mukavampaa, kuin jollain meluisalla Ferrarilla.
        Corvette on nopeampi, sisämelultaan hiljaisempi ja kaikin tavoin huomattavasti käyttäjäystävällisempi kuin Ferrari.
        Statusarvo Ferrarissa on parempi, siinä on Ferrarin ainoa vahvuus.

        Itse en ole ajanut kuin yhdellä Ferrarilla (328), mutta ainakaan se ei mitenkään sykähdyttänyt, oma Corvetteni pesee sen mennen tullen kaikilla osa-alueilla.
        Ja samaa sanoi tuon Ferrarin omistaja, jonka aikaisempi harrasteauto oli ollut C4-Corvette.

        Ehkä sinunkini pitäisi ajaa Corvettella, ennen kun alat arvostelemaan sen ajo-ominaisuuksia, joista et selvästikään tiedä yhtään mitään.


      • Enzo F
        ^^^^^^^^^^ kirjoitti:

        Eiköhän Corvettella tuo nautiskelu maantiellä ole huomattavasti mukavampaa, kuin jollain meluisalla Ferrarilla.
        Corvette on nopeampi, sisämelultaan hiljaisempi ja kaikin tavoin huomattavasti käyttäjäystävällisempi kuin Ferrari.
        Statusarvo Ferrarissa on parempi, siinä on Ferrarin ainoa vahvuus.

        Itse en ole ajanut kuin yhdellä Ferrarilla (328), mutta ainakaan se ei mitenkään sykähdyttänyt, oma Corvetteni pesee sen mennen tullen kaikilla osa-alueilla.
        Ja samaa sanoi tuon Ferrarin omistaja, jonka aikaisempi harrasteauto oli ollut C4-Corvette.

        Ehkä sinunkini pitäisi ajaa Corvettella, ennen kun alat arvostelemaan sen ajo-ominaisuuksia, joista et selvästikään tiedä yhtään mitään.

        Ensin oli kierrosajat tärkeät.
        Mutta yht'äkkiä foordi onkin mukavmpi, hiljaisempi ja käyttäjäystävällisempi. Et huomanut mainita hiili ja vesijalanjälkeä, marttakehon mielipidettä ja luontoliiton raporttia.
        Mutta jos olet hankintaasi tyytyväinen ja pidät sitä ylivertaisena, onnea siitä. Sitä ei kukaan tule sinulta pois ottamaan. Itseäni ei autosi kiinnosta vähääkään.


      • ^^^^^^^^
        Enzo F kirjoitti:

        Ensin oli kierrosajat tärkeät.
        Mutta yht'äkkiä foordi onkin mukavmpi, hiljaisempi ja käyttäjäystävällisempi. Et huomanut mainita hiili ja vesijalanjälkeä, marttakehon mielipidettä ja luontoliiton raporttia.
        Mutta jos olet hankintaasi tyytyväinen ja pidät sitä ylivertaisena, onnea siitä. Sitä ei kukaan tule sinulta pois ottamaan. Itseäni ei autosi kiinnosta vähääkään.

        Niin, Corvette on nopea ja käyttäjäystävällinen, Ferrari ei ole kumpaakaan.
        Millä tavalla "foordi" liittyy keskusteluun?

        Ilmeisesti argumenttisi autojen ominaisuuksista loppuivat, kun mukaan piti ottaa aiheeseen liittymätöntä lätinää.

        Hanki kokemuksia vertailtavista autoista (molemmista) ja kommentoi vasta sitten niiden ominaisuuksia.


      • Autoilija A
        ^^^^^^^^ kirjoitti:

        Niin, Corvette on nopea ja käyttäjäystävällinen, Ferrari ei ole kumpaakaan.
        Millä tavalla "foordi" liittyy keskusteluun?

        Ilmeisesti argumenttisi autojen ominaisuuksista loppuivat, kun mukaan piti ottaa aiheeseen liittymätöntä lätinää.

        Hanki kokemuksia vertailtavista autoista (molemmista) ja kommentoi vasta sitten niiden ominaisuuksia.

        Miksi muuten Ferrari ei olisi "käyttäjäystävällinen"?

        Tietysti se on vain kesä-auto, vaikka kyllä Helsingissä ainakin toissa talvena pyöri yksi California talvellakin liikenteessä.

        Ferrarin sisustan työn jälki on aivan eri luokka kuin Corveten, toki hintakin on sitten aivan erilinen. Yhtään Ferraria en ole ajanytm paria vetteä kylläkin, Silti en puhuisi niistä samana päivänä, varsinkin jos puhutaan saman ikäisistä peleistä, vaikkapa tämän vuosituhannen tuotteista.

        Ferrarin väri muuten on keltainen, ei punainen niin kuin monet luulevat.


      • ^^^^^^^^
        Autoilija A kirjoitti:

        Miksi muuten Ferrari ei olisi "käyttäjäystävällinen"?

        Tietysti se on vain kesä-auto, vaikka kyllä Helsingissä ainakin toissa talvena pyöri yksi California talvellakin liikenteessä.

        Ferrarin sisustan työn jälki on aivan eri luokka kuin Corveten, toki hintakin on sitten aivan erilinen. Yhtään Ferraria en ole ajanytm paria vetteä kylläkin, Silti en puhuisi niistä samana päivänä, varsinkin jos puhutaan saman ikäisistä peleistä, vaikkapa tämän vuosituhannen tuotteista.

        Ferrarin väri muuten on keltainen, ei punainen niin kuin monet luulevat.

        Ferrari on erittäin hankala ja kallis huollettava.
        Kyllä, Ferrarin sisutan viimeistely on hienoa työtä, todellakin aivan eri luokkaa, kuin suurina sarjoina tehdyn Corvetten.
        Mutta minulla on kokemusta vain yhdestä Ferrarista, joten kirjoitan siitä.
        Huolimatta hienosta viimeistelystä, sisusta rämisee ja natisee, jonka kuulee järkyttävän moottorin melun takaakin.
        Moottori toimii hienosti, vaihdelaatikko ei.

        Kannattaisi todellakin koeajaa aivan itse, niin ehkä unelma hieman karisisi.

        Tämän vuosituhannen Ferrarista en voi sanoa mitään, koska en ole sellaisessa edes istunut, saatika ajanut. Muta enpä ole ajanut tämän vuosituhannen Corvetteakaan.


      • Enzo F
        ^^^^^^^^ kirjoitti:

        Niin, Corvette on nopea ja käyttäjäystävällinen, Ferrari ei ole kumpaakaan.
        Millä tavalla "foordi" liittyy keskusteluun?

        Ilmeisesti argumenttisi autojen ominaisuuksista loppuivat, kun mukaan piti ottaa aiheeseen liittymätöntä lätinää.

        Hanki kokemuksia vertailtavista autoista (molemmista) ja kommentoi vasta sitten niiden ominaisuuksia.

        Jahas. Teinimäistä kiukuttelua havaittavissa. Eipä nuo omat argumenttisi juurikaan vakuuta. Mustatuntuu-tietoa. Mitään faktaa et ole esittänyt. Et edes kierrosajoista. Siihen ei riitä että kävitte "poikien" kanssa radalla.
        Minulle kaikki Pohjoisamerikasta tulevat autot ovat foordeja. Enkä tunne minkäälaista mielenkiintoa mitään foordia kohtaan.
        Mistä sen Ferrarin tähän keskusteluun otit? Ainoa Italialainen automalli minkä mainitsin oli Fiat 600. Ehkä kannattaisi vastata kirjoitettuun tekstiin omien ajatusten sijasta.
        mutta jos olet tehnyt mielestäsi oikean autovalinnan, onnittelen siitä.


      • ^^^^^^^^
        Enzo F kirjoitti:

        Jahas. Teinimäistä kiukuttelua havaittavissa. Eipä nuo omat argumenttisi juurikaan vakuuta. Mustatuntuu-tietoa. Mitään faktaa et ole esittänyt. Et edes kierrosajoista. Siihen ei riitä että kävitte "poikien" kanssa radalla.
        Minulle kaikki Pohjoisamerikasta tulevat autot ovat foordeja. Enkä tunne minkäälaista mielenkiintoa mitään foordia kohtaan.
        Mistä sen Ferrarin tähän keskusteluun otit? Ainoa Italialainen automalli minkä mainitsin oli Fiat 600. Ehkä kannattaisi vastata kirjoitettuun tekstiin omien ajatusten sijasta.
        mutta jos olet tehnyt mielestäsi oikean autovalinnan, onnittelen siitä.

        Mainitsemani Nurburgringin rata-ajat on aivan yleisesti kaikkien saatavilla olevaa tietoa, netistä ne löytyy oikein helposti.
        Minä olen radalla käynyt vain omalla Corvetellani, mutta ajamani kierrosajat ei ole maininnan arvoisia, koska ne eivät kerro mitään autoni suorituskyvystä, ne kertovat vain jotain omista taidoistani.

        Ehkä sinun pitäisi todellakin hankkia kokemusta autoista, jos sinulle kaikki Pohjoisamerikasta tulevat autot on foordeja.

        Ferrarin otin mukaan sinun kirjoituksesta "Oikeat urheiluautot tulevat Italiasta. Merkkejä tuskin tarvitsee mainita" ja nimimerkistä "Enzo F".

        Mutta kuten jo itse kirjoituksellasi annoit ymmärtää, sinulla ei ole minkäänlaista kokemusta Corvettesta.
        Arvostellaksesi ko. autoa, sinulla pitäisi olla omaa kokemusta siitä, tai edes ottaa selville muiden tekemien testien tulokset.

        Kiitos onnitteluistasi "oikean" autovalintani johdosta, olen itsekin ollut valintaani tyytyväinen jo useiden vuosien ajan.


      • hah hah
        Enzo F kirjoitti:

        Jompikumpi meistä on käsittänyt urheiluauton idean väärin. Kun lempilukemistoon VW:n mainoslehdet ei kuulu, en tiedä tuosta "testistä mitään".
        Mitkä autot oli tetissä mukana? Millä rengastuksella ja kuka ajoi? Ilmeisesti testin tarkoituksena oli selvittää auto jolla ajetaan nopein ratakierros.
        Onko F1 mukava ja helppo ajaa? Osaava kuski saa aikaan hyviäkin kierrosaikoja mutta tuskin ajelee vain ajonautinnon vuoksi.
        Mielestäni urheiluauton tulee olla tasapainoinen ajettava. Moottorin teho ei ole määräävä tekijä.
        Rata-autot ovat erikseen. Urheiluauton tulee olla ajo-ominaisuuksiltaan hyvä ja teho/paino-ominaisuuksien kohdallaan. Eikä tyylikäs muotoilukaan ole pahitteeksi. Corvette (lasikuituista Stingray-malliaan lukuunottamatta) näyttää lihavalta litistetyltä perheautolta.

        Yksikään ferrari ei ole hyvä ajettava maantiellä ja tuskin misään, eivät pärjää enää formuloissakaan, vilpillä aikaisemminkin.

        Corvette on taatusti hyvä ajaa maantiellä, säädettävä jousitus ja elektroniikka pitää siitä huolen. Ferrari panostanut lähinnä ääneen ja epäonnistunut siinäkin, mutta kyllähän sellaisella kulutuksella täytyy mökää lähteä


      • Auoilija A
        ^^^^^^^^ kirjoitti:

        Ferrari on erittäin hankala ja kallis huollettava.
        Kyllä, Ferrarin sisutan viimeistely on hienoa työtä, todellakin aivan eri luokkaa, kuin suurina sarjoina tehdyn Corvetten.
        Mutta minulla on kokemusta vain yhdestä Ferrarista, joten kirjoitan siitä.
        Huolimatta hienosta viimeistelystä, sisusta rämisee ja natisee, jonka kuulee järkyttävän moottorin melun takaakin.
        Moottori toimii hienosti, vaihdelaatikko ei.

        Kannattaisi todellakin koeajaa aivan itse, niin ehkä unelma hieman karisisi.

        Tämän vuosituhannen Ferrarista en voi sanoa mitään, koska en ole sellaisessa edes istunut, saatika ajanut. Muta enpä ole ajanut tämän vuosituhannen Corvetteakaan.

        Aika hankalaa, jos toinen kirjoittaa uudehkoista (alle 10 vuotta) vanhoista autoista ja toinen museorekisterissä olevista.

        Uudet Ferrarit ovat helppoja ajaa, hienosti viimeisteltyjä ja tehokkaita pelejä. Poissa on viime vuosituhannen "Fiat"-laatu.


      • ^^^^^^^^^^^^
        Auoilija A kirjoitti:

        Aika hankalaa, jos toinen kirjoittaa uudehkoista (alle 10 vuotta) vanhoista autoista ja toinen museorekisterissä olevista.

        Uudet Ferrarit ovat helppoja ajaa, hienosti viimeisteltyjä ja tehokkaita pelejä. Poissa on viime vuosituhannen "Fiat"-laatu.

        Ja tuon kerrot täydellisen tietämättömyyden antamalla varmuudella.
        Itse mainitsit ettet ole yhdelläkään Ferrarilla ajanut, mutta kuitenkin kehut niiden helppoa ajettavuutta:) Eikö tuo itsestäsi vaikuta yhtään huvittavalta?

        Mainitsemani rata-ajat on kuitenkin aivan tuoreita, joten niistä näkee autojen nopeuden ja sen, kuinka auton teho siirtyy tiehen. Siinä Ferrari on selvä altavastaaja Corvetteen verrattuna.
        Ainoat "kilpailussa" mukana olevat, on Corvette ja Nissan GTR, kaikki muut urheiluautot on jo jääneet sekuntien taakse jälkeen, vaikka ne hinnaltaan on moninkertaisia näihin nopeimpin verrattuna.

        Uusien ja museorekisterissä olevien väliin mahtuu Suomen harrasteautokannasta hyvin suuri osa.


      • Enzo F
        ^^^^^^^^^^^^ kirjoitti:

        Ja tuon kerrot täydellisen tietämättömyyden antamalla varmuudella.
        Itse mainitsit ettet ole yhdelläkään Ferrarilla ajanut, mutta kuitenkin kehut niiden helppoa ajettavuutta:) Eikö tuo itsestäsi vaikuta yhtään huvittavalta?

        Mainitsemani rata-ajat on kuitenkin aivan tuoreita, joten niistä näkee autojen nopeuden ja sen, kuinka auton teho siirtyy tiehen. Siinä Ferrari on selvä altavastaaja Corvetteen verrattuna.
        Ainoat "kilpailussa" mukana olevat, on Corvette ja Nissan GTR, kaikki muut urheiluautot on jo jääneet sekuntien taakse jälkeen, vaikka ne hinnaltaan on moninkertaisia näihin nopeimpin verrattuna.

        Uusien ja museorekisterissä olevien väliin mahtuu Suomen harrasteautokannasta hyvin suuri osa.

        No linkitä ne Nurburgringin rata-ajat. Siellä on vuosien aikana muutama ratakierros tehty. Ja niitä kierrosaikojakin lienee riittävästi.

        Eikö mielestäsi urheiluautolla voi tehdä muuta kuin ajaa rataa ympäri? Onnea "hienolle" harrastukselle.
        Itse kävin tänään puolison kanssa nautiskelemassa kahvit viihtyisässä kahvilassa. Ja mutkateitä pitkin ajellen rantabaariin, josta ostetuita jäätelöitä nautiskelimme veneitä tutkaillen. Sitten käväisimme keskustassa katsomassa kun ihmiset paistuivat umpiautoissaan. Koko reissun aikana oli taivas kattona, tietenkin. Oli hauska seurata ihmisiä kun kävivät autoni luona ihmettelemässä sen merkkiä ja mallia.

        Kun mainitsit Ferrarin "metelistä", urheiluauton moottorin äänen pitääkin kuulua. On hyvä todeta että selän takana tapahtuu jotain.

        Perheautot tehdään ilmastoinnilla (kun kohta kirjoitat foordin tehokkaasta ilmastoinnista), äänettömällä moottorilla, tunnottomalla ohjauksella, "helpolla" ajettavuudella. Ja rumalla ulkonäöllä.


      • ^^^^^^^^
        Enzo F kirjoitti:

        No linkitä ne Nurburgringin rata-ajat. Siellä on vuosien aikana muutama ratakierros tehty. Ja niitä kierrosaikojakin lienee riittävästi.

        Eikö mielestäsi urheiluautolla voi tehdä muuta kuin ajaa rataa ympäri? Onnea "hienolle" harrastukselle.
        Itse kävin tänään puolison kanssa nautiskelemassa kahvit viihtyisässä kahvilassa. Ja mutkateitä pitkin ajellen rantabaariin, josta ostetuita jäätelöitä nautiskelimme veneitä tutkaillen. Sitten käväisimme keskustassa katsomassa kun ihmiset paistuivat umpiautoissaan. Koko reissun aikana oli taivas kattona, tietenkin. Oli hauska seurata ihmisiä kun kävivät autoni luona ihmettelemässä sen merkkiä ja mallia.

        Kun mainitsit Ferrarin "metelistä", urheiluauton moottorin äänen pitääkin kuulua. On hyvä todeta että selän takana tapahtuu jotain.

        Perheautot tehdään ilmastoinnilla (kun kohta kirjoitat foordin tehokkaasta ilmastoinnista), äänettömällä moottorilla, tunnottomalla ohjauksella, "helpolla" ajettavuudella. Ja rumalla ulkonäöllä.

        Oletko todella niin avuton, ettet itse kykene niitä aikoja etsimään?

        Kyllä urheiluautolla voi ajaa paljon muutenkin, kuin vain kovia rata-aikoja.
        Mutta ne rata-ajat kertoo auton suorituskyvyn ja ajettavuuden rajat.
        Jos tyytyy keskinkertaisiin ajo-ominaisuuksiin ja pitää auton merkkiä tärkeimpänä valinnan kriteerinä, niin sitten voit olla fiiattiisi tyytyväinen. Fiiatin olet itse maininnut, joten liene perusteltua olettaa sinun sellaisella "nautiskelevan".

        Vai kävitte katsomassa, kun umpiautoissa "ihmiset paistuivat"? Ellet ole huomannut, niin nykyään lähes jokaisessa autossa on ilmastointi. Tällä ilmalla umpiautossa huomattavasti viilempää, kuin avo-tai targa-autossa.
        Ehkä se aluksi on kiva katsella kun ihmiset käy auto ihmettelemässä, mutta kyllä siihen parissakymmenessä vuodessa tottuu ja turtuu.
        Itselläni on aina ollut sellaisia autoja, ettei markettien parkkipaikalla ole ollut sekaannuksen vaaraa.

        En kyllä käsitä, miksi moottorin pitäisi meluta. Edellinen harrasteautoni oli lähinnä kiihdytyskilpaan rakennettu katulaillinen auto, jonka moottorin äänen todellakin kuuli ja kaasua painaessa ymmärsi,. miksi autossa on selkänojat.
        Mutta siihen meteliin kyllästyin melko nopeasti.
        Jos se melu olisi vielä kuulunut suoraan selän takaa, niin varmasti oliisn kyllästynyt siihen vieläkin nopeammin.
        Sellainen keskimoottorinen auto on vaimollani kulkuvälineenä, joten sellaisestakin löytyy kokemusta.

        Kuinka nämä mainitsemasi "perheautot" nyt taas liittyy tähän keskusteluun?


      • Enzo F
        ^^^^^^^^ kirjoitti:

        Oletko todella niin avuton, ettet itse kykene niitä aikoja etsimään?

        Kyllä urheiluautolla voi ajaa paljon muutenkin, kuin vain kovia rata-aikoja.
        Mutta ne rata-ajat kertoo auton suorituskyvyn ja ajettavuuden rajat.
        Jos tyytyy keskinkertaisiin ajo-ominaisuuksiin ja pitää auton merkkiä tärkeimpänä valinnan kriteerinä, niin sitten voit olla fiiattiisi tyytyväinen. Fiiatin olet itse maininnut, joten liene perusteltua olettaa sinun sellaisella "nautiskelevan".

        Vai kävitte katsomassa, kun umpiautoissa "ihmiset paistuivat"? Ellet ole huomannut, niin nykyään lähes jokaisessa autossa on ilmastointi. Tällä ilmalla umpiautossa huomattavasti viilempää, kuin avo-tai targa-autossa.
        Ehkä se aluksi on kiva katsella kun ihmiset käy auto ihmettelemässä, mutta kyllä siihen parissakymmenessä vuodessa tottuu ja turtuu.
        Itselläni on aina ollut sellaisia autoja, ettei markettien parkkipaikalla ole ollut sekaannuksen vaaraa.

        En kyllä käsitä, miksi moottorin pitäisi meluta. Edellinen harrasteautoni oli lähinnä kiihdytyskilpaan rakennettu katulaillinen auto, jonka moottorin äänen todellakin kuuli ja kaasua painaessa ymmärsi,. miksi autossa on selkänojat.
        Mutta siihen meteliin kyllästyin melko nopeasti.
        Jos se melu olisi vielä kuulunut suoraan selän takaa, niin varmasti oliisn kyllästynyt siihen vieläkin nopeammin.
        Sellainen keskimoottorinen auto on vaimollani kulkuvälineenä, joten sellaisestakin löytyy kokemusta.

        Kuinka nämä mainitsemasi "perheautot" nyt taas liittyy tähän keskusteluun?

        Tulihan se ilmastointi, vaikka etukäteen varoitin. Et ole päässyt kokemaan avoauton fiilistä. Corvettea tuskin kukaan käy lähempää katsomassa ja Corollaasi muutama, ja toteaa "ei tää mun oo".
        Moottorin ei kuulu meluta. Sen äänen pitää kuulua. Ja selän takaa siksi että keskimoottorilla auton valmistaja on panostanut ajo-ominaisuuksiin.
        Miltä se Corvettesi näyttää - perheautolta.
        "Sellainen keskimoottorinen vaimollani"...jepjep.

        Olen hyvinkin avuton etsimään tietoja jotka muut esittävät faktoina, ja jotka ei itseäni kiinnosta. Puhut pa5kaa tai laitat linkin.


      • ^^^^^^^^
        Enzo F kirjoitti:

        Tulihan se ilmastointi, vaikka etukäteen varoitin. Et ole päässyt kokemaan avoauton fiilistä. Corvettea tuskin kukaan käy lähempää katsomassa ja Corollaasi muutama, ja toteaa "ei tää mun oo".
        Moottorin ei kuulu meluta. Sen äänen pitää kuulua. Ja selän takaa siksi että keskimoottorilla auton valmistaja on panostanut ajo-ominaisuuksiin.
        Miltä se Corvettesi näyttää - perheautolta.
        "Sellainen keskimoottorinen vaimollani"...jepjep.

        Olen hyvinkin avuton etsimään tietoja jotka muut esittävät faktoina, ja jotka ei itseäni kiinnosta. Puhut pa5kaa tai laitat linkin.

        Alkuun linkki: http://nurburgringlaptimes.com/lap-times-top-100/
        Noin vaikeaa se oli :)
        No, kädettömille kaikki on hankalaa:)

        Avoautolla ensimmäiset kokemukset on vuodelta 1987, niitä on kaveriipiirissäni ollut aivan riittävästi vuosien aikana.
        Itselläni ja vaimollani on vain kaksi targa-kattoista autoa, sekä yksi roadster, joka ymmärtääkseni lasketaan avoautoksi. Se roadsteri on keksimoottorinen.
        Voin toki sen sinulle myydäkin, jos sinulla vain on rahaa sen ostoon. Voin myydä sen vaikka tänään, koska meidän autot on omia, eikä rahoitusliikkeen.

        Japanilaista autoa minulla ei ole ollut koskaan. Tämän hetkinen käyttöautoni on nelivetoinen, amerikkalainen SUV, joka yksittäisenä automallina pitää hallussaan patenttiennätystä innovaatioistaan. Jos kiinnostaa enemmän, niin sen mallin valmistus on aloitettu 2002.

        Ilmeisesti et ole kovin hyvin selvillä ajo-ominaisuuksista, joista kuitenkin koko ajan jauhat.
        Keskimoottorisuus, tai yleensäkään moottorin sijoitus ei kerro auton ominaisuuksista yhtään mitään. Jos se keskimoottorinen olisi hyvä, niin silloin varmaankin sellainen keskimoottorinen Ferrari, olisi nopeampi kuin etumoottorinen Corvette.

        Mutta voithan sinä edelleen sillä fiiatillasi sompaillessasi kuvitella ajavasi urheiluautoa:)


      • Enzo F
        ^^^^^^^^ kirjoitti:

        Alkuun linkki: http://nurburgringlaptimes.com/lap-times-top-100/
        Noin vaikeaa se oli :)
        No, kädettömille kaikki on hankalaa:)

        Avoautolla ensimmäiset kokemukset on vuodelta 1987, niitä on kaveriipiirissäni ollut aivan riittävästi vuosien aikana.
        Itselläni ja vaimollani on vain kaksi targa-kattoista autoa, sekä yksi roadster, joka ymmärtääkseni lasketaan avoautoksi. Se roadsteri on keksimoottorinen.
        Voin toki sen sinulle myydäkin, jos sinulla vain on rahaa sen ostoon. Voin myydä sen vaikka tänään, koska meidän autot on omia, eikä rahoitusliikkeen.

        Japanilaista autoa minulla ei ole ollut koskaan. Tämän hetkinen käyttöautoni on nelivetoinen, amerikkalainen SUV, joka yksittäisenä automallina pitää hallussaan patenttiennätystä innovaatioistaan. Jos kiinnostaa enemmän, niin sen mallin valmistus on aloitettu 2002.

        Ilmeisesti et ole kovin hyvin selvillä ajo-ominaisuuksista, joista kuitenkin koko ajan jauhat.
        Keskimoottorisuus, tai yleensäkään moottorin sijoitus ei kerro auton ominaisuuksista yhtään mitään. Jos se keskimoottorinen olisi hyvä, niin silloin varmaankin sellainen keskimoottorinen Ferrari, olisi nopeampi kuin etumoottorinen Corvette.

        Mutta voithan sinä edelleen sillä fiiatillasi sompaillessasi kuvitella ajavasi urheiluautoa:)

        Tulihan jonkin linkki kädettömälle. Miksi nähdä vaivaa kun asian tärkeänä näkevä tekee sen. En viitsinyt sitä avata kun kierrosajat radalla ei kiinnosta. Jos kiinnostaisi, ajelisin radalla sitä varten rakennetulla autolla.
        Eikä minua kiinnosta siviiliautosikaan. Urheiluautoista tässä keskustellaan. Mutta pätemisentarvetta jos on...

        Tämä keskustelu ei taida johtaa mihinkään. Minua kiinnostaa urheiluautot, niidet tekniikka ja ajo-ominaisuudet. Myös historia ja vanhempi kalusto.
        Ajat radalla jätän rata-autojen suoritukseksi. Ei voi vähempää kiinnostaa.
        Rata-ajoilla mitattuna esimerkiksi MG pienellä moottorilla ei ole sportti ollenkaan. Kuitenkin hyvinkin arvostettu auto.
        Voit pitää kuutiotuumasi ja rata-aikasi. Itse nautiskelen fiiliksestä ja ajo-ominaisuuksista.


      • Prööt
        hah hah kirjoitti:

        Yksikään ferrari ei ole hyvä ajettava maantiellä ja tuskin misään, eivät pärjää enää formuloissakaan, vilpillä aikaisemminkin.

        Corvette on taatusti hyvä ajaa maantiellä, säädettävä jousitus ja elektroniikka pitää siitä huolen. Ferrari panostanut lähinnä ääneen ja epäonnistunut siinäkin, mutta kyllähän sellaisella kulutuksella täytyy mökää lähteä

        Ehkäå vanhemmat ferrarit olivat tuota, mutta uudet tämän vuosituhannen on kyllä hyviä joka osas aalueella.


      • Prööt
        Enzo F kirjoitti:

        Tulihan jonkin linkki kädettömälle. Miksi nähdä vaivaa kun asian tärkeänä näkevä tekee sen. En viitsinyt sitä avata kun kierrosajat radalla ei kiinnosta. Jos kiinnostaisi, ajelisin radalla sitä varten rakennetulla autolla.
        Eikä minua kiinnosta siviiliautosikaan. Urheiluautoista tässä keskustellaan. Mutta pätemisentarvetta jos on...

        Tämä keskustelu ei taida johtaa mihinkään. Minua kiinnostaa urheiluautot, niidet tekniikka ja ajo-ominaisuudet. Myös historia ja vanhempi kalusto.
        Ajat radalla jätän rata-autojen suoritukseksi. Ei voi vähempää kiinnostaa.
        Rata-ajoilla mitattuna esimerkiksi MG pienellä moottorilla ei ole sportti ollenkaan. Kuitenkin hyvinkin arvostettu auto.
        Voit pitää kuutiotuumasi ja rata-aikasi. Itse nautiskelen fiiliksestä ja ajo-ominaisuuksista.

        Kaikki ajat tuolla "ringillä" ovat epävirallisia, joten niiden vertailu on osittain turhaa.


      • Enzo F
        Prööt kirjoitti:

        Kaikki ajat tuolla "ringillä" ovat epävirallisia, joten niiden vertailu on osittain turhaa.

        Siis "käytiin poikien kanssa radalla"-tyylisiä. No eipä yllätä.


      • Autoilija A
        ^^^^^^^^^^^^ kirjoitti:

        Ja tuon kerrot täydellisen tietämättömyyden antamalla varmuudella.
        Itse mainitsit ettet ole yhdelläkään Ferrarilla ajanut, mutta kuitenkin kehut niiden helppoa ajettavuutta:) Eikö tuo itsestäsi vaikuta yhtään huvittavalta?

        Mainitsemani rata-ajat on kuitenkin aivan tuoreita, joten niistä näkee autojen nopeuden ja sen, kuinka auton teho siirtyy tiehen. Siinä Ferrari on selvä altavastaaja Corvetteen verrattuna.
        Ainoat "kilpailussa" mukana olevat, on Corvette ja Nissan GTR, kaikki muut urheiluautot on jo jääneet sekuntien taakse jälkeen, vaikka ne hinnaltaan on moninkertaisia näihin nopeimpin verrattuna.

        Uusien ja museorekisterissä olevien väliin mahtuu Suomen harrasteautokannasta hyvin suuri osa.

        Täydellinen tietämättömyys koski Ferrarin ratissa oloa.

        Corvette on isolla moottorilla varustettu keskinkertainen tekele. Ferrari on viimeistelty laatutuote joka suhteessa, siitä se hintakin tietysti muodostuu.

        Corvette on luokassaan hyvä auto, Ferrari on luxus-urheiluatuo, joka on aivan eri maailmasta. Siitä paljon paremmasta johon Corvetella ei ole mitään asiaa.

        ---------------

        Muutamia vuosia sitten edmunds.com teki Ferrarille kestotestin, vuoden aikana mittariin tuli 15000 mailia eikä yhtään raportoitua vikaa. Auto oli koko konttorin väen käytössä, ja sai kaikilta hyvänb arvosanan käytettävyydestä jokapäiväisessä ajossa.


      • HAH HAH
        Enzo F kirjoitti:

        Tulihan jonkin linkki kädettömälle. Miksi nähdä vaivaa kun asian tärkeänä näkevä tekee sen. En viitsinyt sitä avata kun kierrosajat radalla ei kiinnosta. Jos kiinnostaisi, ajelisin radalla sitä varten rakennetulla autolla.
        Eikä minua kiinnosta siviiliautosikaan. Urheiluautoista tässä keskustellaan. Mutta pätemisentarvetta jos on...

        Tämä keskustelu ei taida johtaa mihinkään. Minua kiinnostaa urheiluautot, niidet tekniikka ja ajo-ominaisuudet. Myös historia ja vanhempi kalusto.
        Ajat radalla jätän rata-autojen suoritukseksi. Ei voi vähempää kiinnostaa.
        Rata-ajoilla mitattuna esimerkiksi MG pienellä moottorilla ei ole sportti ollenkaan. Kuitenkin hyvinkin arvostettu auto.
        Voit pitää kuutiotuumasi ja rata-aikasi. Itse nautiskelen fiiliksestä ja ajo-ominaisuuksista.

        Väität ettet avannut kun ferrarit loisti poissaolollaan, vain muutama häntäpäässä ))


      • ottaneet oppia?
        Autoilija A kirjoitti:

        Täydellinen tietämättömyys koski Ferrarin ratissa oloa.

        Corvette on isolla moottorilla varustettu keskinkertainen tekele. Ferrari on viimeistelty laatutuote joka suhteessa, siitä se hintakin tietysti muodostuu.

        Corvette on luokassaan hyvä auto, Ferrari on luxus-urheiluatuo, joka on aivan eri maailmasta. Siitä paljon paremmasta johon Corvetella ei ole mitään asiaa.

        ---------------

        Muutamia vuosia sitten edmunds.com teki Ferrarille kestotestin, vuoden aikana mittariin tuli 15000 mailia eikä yhtään raportoitua vikaa. Auto oli koko konttorin väen käytössä, ja sai kaikilta hyvänb arvosanan käytettävyydestä jokapäiväisessä ajossa.

        Joko ferrarillakin ovat alkaneet panostaa mukavuuteen ja ajettavuuteen katukäytössä? Ei vaan silti oikein hyvä missään, edes radalla eivät pärjää. Ulkonäkö makuasia, mutta minusta melko rumia niin sisältä kuin ulkoakin.
        Moottori jo turvallisuudenkin kannalta parempi olla edessä, ferrarilla henki lähtee melko varmasti nokkakolarissa tai muutenkin.


      • hah hah
        Autoilija A kirjoitti:

        Täydellinen tietämättömyys koski Ferrarin ratissa oloa.

        Corvette on isolla moottorilla varustettu keskinkertainen tekele. Ferrari on viimeistelty laatutuote joka suhteessa, siitä se hintakin tietysti muodostuu.

        Corvette on luokassaan hyvä auto, Ferrari on luxus-urheiluatuo, joka on aivan eri maailmasta. Siitä paljon paremmasta johon Corvetella ei ole mitään asiaa.

        ---------------

        Muutamia vuosia sitten edmunds.com teki Ferrarille kestotestin, vuoden aikana mittariin tuli 15000 mailia eikä yhtään raportoitua vikaa. Auto oli koko konttorin väen käytössä, ja sai kaikilta hyvänb arvosanan käytettävyydestä jokapäiväisessä ajossa.

        Kun ferraria pitää huoltaa muutaman tuhannen kilometrin välein, niin ei kai siihen oikein ehdi muita vikoja tullakaan.

        ferrari on liian hidas urheiluautoiksi, niin sitä pitää nimittää luxus-urheiluautoksi?
        Jenkit kutsuu sellaisia "all show, no go"-autoiksi.

        Corvettessa ja ferrarissa on muuten saman kokoiset moottorit (6,2l).

        Et näköjään tiedä niistä(kään) mitään.


      • (-_-)
        ottaneet oppia? kirjoitti:

        Joko ferrarillakin ovat alkaneet panostaa mukavuuteen ja ajettavuuteen katukäytössä? Ei vaan silti oikein hyvä missään, edes radalla eivät pärjää. Ulkonäkö makuasia, mutta minusta melko rumia niin sisältä kuin ulkoakin.
        Moottori jo turvallisuudenkin kannalta parempi olla edessä, ferrarilla henki lähtee melko varmasti nokkakolarissa tai muutenkin.

        Kriteerisi urheiluauton valinnassa on selviytyminen nokkakolarista. Lienee parasta että jatkat avensiksella ajoa.


    • gs birotor

      Taitaa kuitenkin tuo Nissan GT_R olla paras tuossa hinta/suorituskyky vertailussa.

    • Corvette C7

      Mitä yhteistä on VW Golfilla ja Chevrolet Corvettella?
      -
      -
      -
      -
      -
      -
      -
      -
      -
      -
      -
      -
      -
      -
      -
      -
      -
      -
      -
      -
      Vastaus: kumpikin on mallisarjansa seitsemännessä sukupolvessa nyt.

    • prik et srtatton

      Se on niinku servolet korvetessa voi sormen laittaa ovien ja luukkujen niinku saumoihin niinku onko vähä horo? Ei ihme että niillä niinku on tuumamitta amerikassa niissä tehtaissa niinku 2.54 senttiä.

    • molempi parempi
    • Roaming

      Jenkkiautojen hinnat rommaa nopeasti, joten halvemmasta hinnasta huolimatta, on rahoja hävinnyt kankkulan kaivoon enemmän muutaman vuoden jälkeen, jos unohdetaan ne erityisen kallit autot.

      • heh . .

        Ferraissa romahtaa kerralla paljon kun romuttaa, mutta mitäpä sitä kuolleena tai halvaantuneena rahoilla tekisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe