Pihlajanmarjaan

Empivä

Saatiin eilen tarjous asunnosta Pihlajamäkeen valmistuvasta talosta. Vähän mietityttää vuokran suuruus... Onko muita tarjouksen saaneita?
Sijainti kiinnostaa ihan liikenneyhteyksienkin takia, 15 minuutissa keskustaan ja kaikki päivittäispalvelut ihan vieressä. Onko alueella jo asuvaa, joka voisi kertoa kokemuksiaan?

29

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vsdfnvsdalsdl

      Asun vähän pohjoisempana Pihlajamäestä. Alue on kai ihan OK, tosiaan palvelut lähellä, mm. Viikin ostoskeskuskin, Pihlajamäen ostarin lisäksi. Ainoa mikä minua tuossa Pihlajanmarjan talossa ihmetytti oli että käytännössä kävely/pyörätie kulkee talon lävitse.

      Mutta 15 minuuttia keskustaan? Bussilla ja autollakin useimmiten 25 minuttia.

      • fadfff

        Joo 5 minuuttia kävelyä bussipysäkille, 10 minuuttia odottelua ja 25 minuttia matkaan. Eli 40 minuuttia!!!!!


      • Hhgfddtt
        fadfff kirjoitti:

        Joo 5 minuuttia kävelyä bussipysäkille, 10 minuuttia odottelua ja 25 minuttia matkaan. Eli 40 minuuttia!!!!!

        Aikataulujakin on olemassa....


    • haku suoritettu

      Millaisella numerolla saitte asunnon? Itsellä ei taida olla saumoja kun on niin "tuore" numero 15xxxx......

      • Empivä

        Saatiin tarjous vanhalla numerolla, joka haettu jo 90-luvulla. Haettiin vain yhtä tiettyä huoneistoa. Matka-aika tosiaankin oli eilen päivällä omalla autolla kohteesta Kaisaniemeen vain 15 minuuttia. Ymmärrän, että aika bussilla ruuhkaisampaan aikaan kestää varmasti tuon 25-30 minuuttia, joka ei ole paha sekään.


      • Jätkäsaari
        Empivä kirjoitti:

        Saatiin tarjous vanhalla numerolla, joka haettu jo 90-luvulla. Haettiin vain yhtä tiettyä huoneistoa. Matka-aika tosiaankin oli eilen päivällä omalla autolla kohteesta Kaisaniemeen vain 15 minuuttia. Ymmärrän, että aika bussilla ruuhkaisampaan aikaan kestää varmasti tuon 25-30 minuuttia, joka ei ole paha sekään.

        Jos asunnon saamisen kanssa ei ole kiirettä, niin suosittelisin odottamaan ja hakemaan Hason valmiistakin kohteista hyviltä paikoilta ja myös tulevia uusia asumisoikeusasuntoja. Teillä on niin hyvä numero, että tuolla saa melkein minkä asunnon tahansa. Minä sain esim. kaksion Jätkäsaaresta v. 2006 haetulla numerolla, tosin peruutuspaikan. Jos ehdottomasti haluatte Pihlajamäkeen, niin sitten kannattaa tietysti ottaa.


      • Empivä
        Jätkäsaari kirjoitti:

        Jos asunnon saamisen kanssa ei ole kiirettä, niin suosittelisin odottamaan ja hakemaan Hason valmiistakin kohteista hyviltä paikoilta ja myös tulevia uusia asumisoikeusasuntoja. Teillä on niin hyvä numero, että tuolla saa melkein minkä asunnon tahansa. Minä sain esim. kaksion Jätkäsaaresta v. 2006 haetulla numerolla, tosin peruutuspaikan. Jos ehdottomasti haluatte Pihlajamäkeen, niin sitten kannattaa tietysti ottaa.

        Hyvä pointti! Asutaan tällä hetkellä omassa talossa ja nyt alkaa ikä painamaan sen verran, ettei piha -ja lumitöitä jaksa. Alunperin ajattelimme muuttoa keskustaan, mutta mietimme, että "maalla" asumisen jälkeen ehkä kuitenkin kaipaamme vähän luontoa ympärillemme. Hyvät liikenneyhteydet keskustaan ovat kuitenkin tärkeät ihan kulttuuririentojenkin takia. Lisäksi haluamme ihan kunnollisen kokoisen parvekkeen, jossa voi istuskella tai vaikka grillata, kun tästä pihastakin aiotaan luopua. Ja joku varmaan tähänkin kommentoi, että miksette osta omaa; emme saisi talomme hinnalla Helsingistä haluamamme kokoista/tasoista asuntoa ilman lainanottoa, ja se ei nyt vaan "eläkeläisenä" kiinnosta. Ennemmin nauttisimme elämästä.


      • ertyuil
        Empivä kirjoitti:

        Hyvä pointti! Asutaan tällä hetkellä omassa talossa ja nyt alkaa ikä painamaan sen verran, ettei piha -ja lumitöitä jaksa. Alunperin ajattelimme muuttoa keskustaan, mutta mietimme, että "maalla" asumisen jälkeen ehkä kuitenkin kaipaamme vähän luontoa ympärillemme. Hyvät liikenneyhteydet keskustaan ovat kuitenkin tärkeät ihan kulttuuririentojenkin takia. Lisäksi haluamme ihan kunnollisen kokoisen parvekkeen, jossa voi istuskella tai vaikka grillata, kun tästä pihastakin aiotaan luopua. Ja joku varmaan tähänkin kommentoi, että miksette osta omaa; emme saisi talomme hinnalla Helsingistä haluamamme kokoista/tasoista asuntoa ilman lainanottoa, ja se ei nyt vaan "eläkeläisenä" kiinnosta. Ennemmin nauttisimme elämästä.

        Mitähän naapurit mahtaa teidän grillaushommista tykätä? Ehkä olisi parempi pysyä omakotitalossa.


      • Grillikylki
        ertyuil kirjoitti:

        Mitähän naapurit mahtaa teidän grillaushommista tykätä? Ehkä olisi parempi pysyä omakotitalossa.

        Kyllä parvekkeella voi grillata, ei kylläkään hiiligrillillä. Ota asioista selvää!


    • bjgjh

      Paskaa aluetta, täynnä mutiaisia ja spurguja, kannattaa käydä lähi ympäristössä pyörimässä niin selviää

      • lkasjfkjdskljflkds

        Oi kun sievästi kirjoitettu.

        Millaista siellä Eirassa sitten on?


    • Pihlajanmarjaan

      Saimme tarjouksen ja aiomme hyväksyä sen. Vaikuttaa mukavalta alueelta. Numeromme on 128xxx.

      • Empivä

        Mekin päätimme hyväksyä tarjouksen. Kävimme vielä eilen tutustumassa alueeseen ja huomasimme, että on ihan mukavaa muuttaa alueelle, jossa ympäristö on jo valmiiksi rakennettua, eivätkä talot ole kiinni toisissaan. Lähimmälle bussipysäkille, kauppaan ja terveysasemalle on vain 200-300 metrin matka.


      • Mekin halutaan

        Minkä kokoisen asunnon saitte? Meillä haussa 2-3h, eikä olla saatu tarjousta, numero 14xxx. Harmittaa, jos ei saada tarjousta, nyyh


    • raken taja

      Pihlajamäen ostoskeskus on kauhia. Varmaan purkavat sen jossakin vaiheessa ja rakentavat talot ja kaupat sille alueelle.

      Rakentamista siis riittää sielläpäin!

    • Minä tiedän..

      Pihlajanmäki on yksi Helsingin huonoimmista alueista. Ostarin ympäristö on aivan kamala. Juoppoja ja narkkeja täynnä. Minulla on todellakin kokemusta tästä alueesta. Ikinä en muuttaisi!!

      • Minäkin tiedän

        Jokaisella ostarilla, jopa täällä Munkkivuoressa, on omat häirikkönsä ja juopponsa. Asuin aiemmin vuokralla Pihlajamäessä ja ei se touhu ollut sen kummempaa siellä, kuin täälläkään. Eiköhän jokainen normityyppi käy ostarilla asioimassa, eikä viettämässä vapaa-aikaa? Hain itsekin kohteesta kaksiota suht uudella numerolla, tarjousta ei ole kuulunut. Siis niin paha fiilis jäi alueesta, että takasin halusin!


    • raken taja

      Viettäkää yksi iltapäivä tuolla ostarilla. Käykää kaupassa, kahvilassa yms. Ymmärrätte ettei tule ikävä noita kulmia!!!!!!

      • dasDSDKASKLJD

        Kyllä on kauhiaa.


      • Heh heh

        Mä ainakin oon töissä iltapäivälllä, kaupassa voin käydä ennen kotiin menoa.


      • Hui hai sulle
        Heh heh kirjoitti:

        Mä ainakin oon töissä iltapäivälllä, kaupassa voin käydä ennen kotiin menoa.

        Omaan kokemusta kummastakin ostoskeskuksesta ja sanonpa vaan, että kuin yö ja päivä. Ja ei tarvitse sanoa varmaan kumpaan suuntaan...


      • Näinkö
        Hui hai sulle kirjoitti:

        Omaan kokemusta kummastakin ostoskeskuksesta ja sanonpa vaan, että kuin yö ja päivä. Ja ei tarvitse sanoa varmaan kumpaan suuntaan...

        Taidat olla oikein ostoskeskus-luuraaja....


    • Raken taja

      Sen verran vielä että osalla ei varmaan ole jälkikasvua (kommenteista päätellen) mutta toisilla saattaa olla.

      Kun tutustuu tuohon ostarin alueeseen niin voi tulla mielipide että onko paikka lapsille hyvä.

      • Vaikea kävellä

        Näinhän se on, jos ei ole lapsia, samat asiat ei paina vaa'assa. Vanhemmiten kiinnittää muihin asioihin enemmän huomiota, esim.kävelymatkaan bussipysäkille, kauppaan, terveysasemalle sekä asunnon sijaintiin keskustasta ym. Minäkin muuttamassa Pihlanmarjaan tästä syystä.


    • Miten toimia

      Minä ihmettelen noita numeroita ja asuntojen jakoa ja tarjouksia. Itselläni on 8:lla alkava numero jonka olen hakenut v. 2005. Terveydellisistä syistä en ottanut tarjottua uutta asuntoa vastaan. Tämän jälkeen minulle tiedustellessani seuraavia uusia kohteita samalta alueelta ilmoitettiin, että minulle ei tarjota asuntoa koska olen kieltäytynyt. Kieltäytyä saa kolme kertaa, mutta sitä ei tapauksessani huomioitu. Pihlajamäkeen en hakenut. Olisi kiva tietää miten tässä tulisi toimia jotta olisi joskus asumisoikeusasunnon omistaja.
      Äskettäin sain ilmoituksen vanhasta asumisoikeusasunnosta, mutta se olisi pitänyt ottaa vastan n. 3 viikon sisällä ja se on melko mahdottomuus. Muutto on sentään iso asia. Nyt istun täällä sydän kurkussa ja pelkään, että asia taas katsotaan kieltäytymiseksi.

    • jokin virhe?

      Ei vuonna 2005 voinut saada 8:lla alkavaa numeroa, ne olivat silloin ykkösellä alkavia ja kuusinumeroisia.

      • jatkoa edelliseen

        Vai oletko jostain muualta kuin pääkaupunkiseudulta? Siellä on tietenkin eri numerot.


    • jokin virhe

      Minähän tässä sotkin ajatuksissani vuosilukuja, vuonna 2005 Helsingissä saattoi tosiaan olla 8:lla alkavat numerot. Varmaan saat sillä hyvän asunnon.

    • Miten toimia

      jokin virhe, minäkin toivon samaa kuin mainitsit, että saisin hyvän asunnon. Onko olemassa jokin tilasto mistä näkisi miten numeroita on jaettu, vai miten tiesit numeroni jakovuoden?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe