Toyota GT on ylihintainen etana

Golf GT

Toyatan pitäisi ymmärtää pysyä halpojen peruskatiskoiden valmistajana. Ns urheilumalli GT86 kirjaa pohjoismaisessa yhteistestissä ratakierroksella vain saman kolmanneksi hitaimman ajan kuin reilut 13.000€ halvempi alemman segmentin Polo ja häviää kaikille muille VAGeille. Poislukien Audin SUVin

89

844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika noloa

      Nopeusmittauksessa voitti vain Fiat 500:n. Teroille tiedoksi, faktat löytyy TM 14/2014.

    • AutoPelle

      Niin nurburgringillä alle 8:40 ... joo onpa tosi huono 200hp autolle vakiorenkailla.

      Jostain syystä tuon auton ajo-ominaisuuksia ja ajettavuutta kehutaan varauksetta. "nautittava" lienee se oleellisin käytetty termi liki kaikissa arvioissa ja sehän on se tärkein asia. vai ostaako joku sporttiauton auton liikennevalokiihdytyksiä varten tai ratakisoja varten?

      Jos valolähdöt on se pihvi niin vanhoista jenkeistä saa helposti nopeampia kuin Ferrarit tai mikään Volkkari... mutta onko siinä mitään mieltä.

      Mene poju kokeilemaan varttimailia kisoihin tai vaikka ihan vaan radalle päiväksi. Voit yllättyä kuinka 150hp ratasportit vie sinun Golfiasi mennen tulleen.

      • herää jo

        Oletko taas lukenut Toyotan mainoslehteä?


      • nätti boulevardiauto

        Tuollainen ostetaan vain ja ainoastaan ulkonäön vuoksi, ei noilla arvoilla ja ominaisuuksilla ole eroa perheautoihin.
        Rata-autot ja muut kisalaitteet voi jättää keskustelun ulkopuolelle, niin erimaailmasta ne ovat.


      • kumman ottaisit
        nätti boulevardiauto kirjoitti:

        Tuollainen ostetaan vain ja ainoastaan ulkonäön vuoksi, ei noilla arvoilla ja ominaisuuksilla ole eroa perheautoihin.
        Rata-autot ja muut kisalaitteet voi jättää keskustelun ulkopuolelle, niin erimaailmasta ne ovat.

        Onko ulkonäössä mielestäsi 15000 euron ero?
        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288665247469.html


      • kalliita ovat

      • Golf GT

        Nautittava kyllä, mutta pirun hidas. Kevyt 150 hv ratasportti hyvällä alustalla voi olla kova pala Golfillekin.
        200 hv GT86 ei sitä ole, katso vaikka testin kierrosaikoja.
        Ihme nuhapumppu on tuo kone, alavääntöä ei löydy lainkaan ja yläkierroksillakin vähemmän kuin esim Hondan kaksilitraisista vapareista jo 15v sitten.


      • 323212
        kumman ottaisit kirjoitti:

        Onko ulkonäössä mielestäsi 15000 euron ero?
        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288665247469.html

        No miksi maksaa Audista 50ke kun saman suorituskyvyn saa Skodana 30ke?
        Eihän niissä mitään eroa ole? Samataen miksi ostaa 520 kun paljon nopeamman saa kun ostaa 120? Miksi BMW tekee 5-sarjaa kun ne on ihme nuhapumppuja. tekisivät vain 1-sarjaa.


      • se suuri ero
        323212 kirjoitti:

        No miksi maksaa Audista 50ke kun saman suorituskyvyn saa Skodana 30ke?
        Eihän niissä mitään eroa ole? Samataen miksi ostaa 520 kun paljon nopeamman saa kun ostaa 120? Miksi BMW tekee 5-sarjaa kun ne on ihme nuhapumppuja. tekisivät vain 1-sarjaa.

        Skoda nyt vaan ei ole mikään Audi, oli siellä pellin alla samoja osia tai ei. Jo istumalla kuskin paikalle tajuat hintaeron syyt. Kyseiset Tojo ja Subaru ovat 95% sama auto eri logoin.


      • maailman "paras"?
        se suuri ero kirjoitti:

        Skoda nyt vaan ei ole mikään Audi, oli siellä pellin alla samoja osia tai ei. Jo istumalla kuskin paikalle tajuat hintaeron syyt. Kyseiset Tojo ja Subaru ovat 95% sama auto eri logoin.

        Ja hauskinta Teron tappioksi on, että Toyotan on pitänyt hankkia kilpailijalta apuja.


      • Puutarhajyrsin
        Golf GT kirjoitti:

        Nautittava kyllä, mutta pirun hidas. Kevyt 150 hv ratasportti hyvällä alustalla voi olla kova pala Golfillekin.
        200 hv GT86 ei sitä ole, katso vaikka testin kierrosaikoja.
        Ihme nuhapumppu on tuo kone, alavääntöä ei löydy lainkaan ja yläkierroksillakin vähemmän kuin esim Hondan kaksilitraisista vapareista jo 15v sitten.

        Eikös siinä ole laakerivikainen subarun maatalousmoottori?


      • Golf GT
        nätti boulevardiauto kirjoitti:

        Tuollainen ostetaan vain ja ainoastaan ulkonäön vuoksi, ei noilla arvoilla ja ominaisuuksilla ole eroa perheautoihin.
        Rata-autot ja muut kisalaitteet voi jättää keskustelun ulkopuolelle, niin erimaailmasta ne ovat.

        "ei noilla arvoilla ja ominaisuuksilla ole eroa perheautoihin"

        On eroa koska GT on hitaampi kuin esimerkiksi perheauto Golf. Jos tekee kalliin bulevardisportin niin miksei teksisi siitä edes yhtä nopeaa kuin halvempi perheauto on?
        Jos rakentaa vain nätit kuoret hitaalle perusluuskalle niin se pitäisi edes hinnoitella se halvaksi niinkuin jenkit tekevät.


      • järkeä?
        se suuri ero kirjoitti:

        Skoda nyt vaan ei ole mikään Audi, oli siellä pellin alla samoja osia tai ei. Jo istumalla kuskin paikalle tajuat hintaeron syyt. Kyseiset Tojo ja Subaru ovat 95% sama auto eri logoin.

        tojotalla ja subarulla on 1 95% samaa tavaraa oleva auto. entäs vw, seat,skoda,audi? samaa romua kaikki ja hintaeroa 10 000?? kyllä kusetetaan ihmisiä


      • eipetteritiedä
        maailman "paras"? kirjoitti:

        Ja hauskinta Teron tappioksi on, että Toyotan on pitänyt hankkia kilpailijalta apuja.

        Mitäs apuja se on subarulta hankkinut?

        Perusmoottori joka sopii urheiluautoon hyvin matalanpainopisteen ansiosta. Muu onkin sitten ihan toyotaa kaikki. Olisiko surabun osuus tuosta autosta 10% ???

        Ja juurihan täällä tuota moottoria haukutaan ja se on auton huonon osa-alue. Eli onko se sitten suurikin apu kun on pilannut koko hienon auton teidän mielestä??

        Ota nyt sittn selvää näitä provopttereistä.


      • Golf GT
        eipetteritiedä kirjoitti:

        Mitäs apuja se on subarulta hankkinut?

        Perusmoottori joka sopii urheiluautoon hyvin matalanpainopisteen ansiosta. Muu onkin sitten ihan toyotaa kaikki. Olisiko surabun osuus tuosta autosta 10% ???

        Ja juurihan täällä tuota moottoria haukutaan ja se on auton huonon osa-alue. Eli onko se sitten suurikin apu kun on pilannut koko hienon auton teidän mielestä??

        Ota nyt sittn selvää näitä provopttereistä.

        "Muu onkin sitten ihan toyotaa kaikki. Olisiko surabun osuus tuosta autosta 10% ???"

        Kannattaisi varmaan tarkastaa hieman faktoja ennen kuin munaa itsensä kirjoittamalla täyttä paskaa.

        "The 86 is a series of grand tourer sports coupés jointly developed by Toyota and Subaru and solely manufactured by the latter"

        kertoo: http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_86.

        Eli yhteistyö-projekti on kyseessä ja valmistuksesta huolehtii Subaru.


      • 423423432
        se suuri ero kirjoitti:

        Skoda nyt vaan ei ole mikään Audi, oli siellä pellin alla samoja osia tai ei. Jo istumalla kuskin paikalle tajuat hintaeron syyt. Kyseiset Tojo ja Subaru ovat 95% sama auto eri logoin.

        Olet aika sokea tumpelo jos et erota GT86 sisutan ja ulkopuolen eroa Polosta mutta erotat Skodan Audin.

        Jos sinun tärkein asia oli se kierrosaika radalla riippumatta siitä kuinka hauska autolla on rataa kiertää niin miksi ihmeessä nyt yhtäkkiä pitääkin olla Audi vaikka Skoda on halvemmalla nopeampi.


      • AutoPelle
        Golf GT kirjoitti:

        Nautittava kyllä, mutta pirun hidas. Kevyt 150 hv ratasportti hyvällä alustalla voi olla kova pala Golfillekin.
        200 hv GT86 ei sitä ole, katso vaikka testin kierrosaikoja.
        Ihme nuhapumppu on tuo kone, alavääntöä ei löydy lainkaan ja yläkierroksillakin vähemmän kuin esim Hondan kaksilitraisista vapareista jo 15v sitten.

        No ainakin GT86n kone reagoi välittömästi. Ei ole turboviivettä.

        Oletko seurannut Virittäjät ohjelmaa missä Mika Salo arvioi tuunattuja autoja radalla. paras moottori Mikan mukaan ollut Rodissa missä vakio Letukan vinkkeli. Syynä se että kone reagoi välittömästi ja antaa voimaa joka tilanteessa ennustettavasti. SIihen ei ohjelmassa testatut tukakuivaimet ole kyenneet vaikka tehoa on monissa aivan tolkuttomasti, se vaan ei ole aina helposti käytettävissä mikä tekee ajamisesta vaikeaa.

        Jos Salo sanoo näin niin olisin taipuvainen uskomaan häntä ennemmin kuin palstan teinejä.


      • Golf GT
        AutoPelle kirjoitti:

        No ainakin GT86n kone reagoi välittömästi. Ei ole turboviivettä.

        Oletko seurannut Virittäjät ohjelmaa missä Mika Salo arvioi tuunattuja autoja radalla. paras moottori Mikan mukaan ollut Rodissa missä vakio Letukan vinkkeli. Syynä se että kone reagoi välittömästi ja antaa voimaa joka tilanteessa ennustettavasti. SIihen ei ohjelmassa testatut tukakuivaimet ole kyenneet vaikka tehoa on monissa aivan tolkuttomasti, se vaan ei ole aina helposti käytettävissä mikä tekee ajamisesta vaikeaa.

        Jos Salo sanoo näin niin olisin taipuvainen uskomaan häntä ennemmin kuin palstan teinejä.

        AutoPellellä ei taida olla ajokokemusta ahdetuista bensakoneista. Jos olisi, ei laukoisi tuollaisia päättömyyksiä.
        Nykykoneissa on yleensä pieni ja nopeasti reagoiva ahdin, joka antaa ensisijaisesti hyvän alaväännön ja toissijaisesti jonkin verran enemmän huipputehoa.
        Tällainen kone antaa nimenomaan jokapäiväisessä käytössä hyödyllistä lisävoimaa kun konetta ei tarvitse kierrättää vaan VÄÄNTÖÄ on käytössä koko kierroslukualueella. Ei tarvitse vinguttaa niinkuin alle kaksilitraisia vapareita väkisin joutuu. Isot kutoset ja kasit on sitten eri juttu, mutta ne ovat sellaisia bensarosvoja ettei niillä kukaan halua omalla kustannuksella ajaa.

        Tehdäänpä testi: nimeä Pelle ne bensaturbot, joilla olet viimeisen kolmen vuoden aikana ajanut.


      • Golf GT
        AutoPelle kirjoitti:

        No ainakin GT86n kone reagoi välittömästi. Ei ole turboviivettä.

        Oletko seurannut Virittäjät ohjelmaa missä Mika Salo arvioi tuunattuja autoja radalla. paras moottori Mikan mukaan ollut Rodissa missä vakio Letukan vinkkeli. Syynä se että kone reagoi välittömästi ja antaa voimaa joka tilanteessa ennustettavasti. SIihen ei ohjelmassa testatut tukakuivaimet ole kyenneet vaikka tehoa on monissa aivan tolkuttomasti, se vaan ei ole aina helposti käytettävissä mikä tekee ajamisesta vaikeaa.

        Jos Salo sanoo näin niin olisin taipuvainen uskomaan häntä ennemmin kuin palstan teinejä.

        Kaivelin hieman lukuja jotta asia ei jäisi pelkkien mielikuvien varaan:

        Toyota VTT 1,33 huipputeho 73kW -- Vääntö 128 / 3800 rpm
        Vastaava TSI 1,2 on 77kW versio, siinä vääntöä 175 alueella 1400-4000

        Hieman isompi kone Toyota 1,6. Huipputeho 97kW -Vääntöä 160 / 4400 rpm
        Vastaavaa TSI olisi 1.4 joko 92kW tai 103kW versio vääntöarvot 200 alueella 1500-4000 tai 250 alueella 1500-3000 rpm.

        Kuten näkyy, bensaturbot eivät ole ylikireitä kilpakoneita vaan nöyrästi vääntäviä työjuhtia. Jokapäiväiseen liikenteeseen ja käyttöön tarkoitettuja. Ei tarvitse vaihtaa niin usein kun voimaa on käytössä aina.


      • melkoone sportti
        järkeä? kirjoitti:

        tojotalla ja subarulla on 1 95% samaa tavaraa oleva auto. entäs vw, seat,skoda,audi? samaa romua kaikki ja hintaeroa 10 000?? kyllä kusetetaan ihmisiä

        no ei nyt noinkaan. Noissa eurooppalaisissa kilpailijoissa on joitain yhteneviä osia ja kun tutkii hieman eri versioita, niin ei ne hinnanerot ole ole kovinkaan suuret.

        noloitahan tuossa Subu/toyo yhteistyössä on se, ettei kyseinen etana käynyt kaupaksi aiottuun hintaan, vaan hintaa piti pudottaa huimasti, että kiinnostus heräisi.
        Mahtava vääntökonehan tuo, hehee.


      • luotettavuus
        Golf GT kirjoitti:

        Kaivelin hieman lukuja jotta asia ei jäisi pelkkien mielikuvien varaan:

        Toyota VTT 1,33 huipputeho 73kW -- Vääntö 128 / 3800 rpm
        Vastaava TSI 1,2 on 77kW versio, siinä vääntöä 175 alueella 1400-4000

        Hieman isompi kone Toyota 1,6. Huipputeho 97kW -Vääntöä 160 / 4400 rpm
        Vastaavaa TSI olisi 1.4 joko 92kW tai 103kW versio vääntöarvot 200 alueella 1500-4000 tai 250 alueella 1500-3000 rpm.

        Kuten näkyy, bensaturbot eivät ole ylikireitä kilpakoneita vaan nöyrästi vääntäviä työjuhtia. Jokapäiväiseen liikenteeseen ja käyttöön tarkoitettuja. Ei tarvitse vaihtaa niin usein kun voimaa on käytössä aina.

        Mutta huolto/korjauskulut ovatkin sitten paljon kalliimpia turbomoottoreissa, samalla turbomoottorien käyttöikä on lyhyempi. niistä näköjään vaikenet aivan tarkoituksella.

        ". Isot kutoset ja kasit on sitten eri juttu, mutta ne ovat sellaisia bensarosvoja ettei niillä kukaan halua omalla kustannuksella ajaa."
        Mutta nuo isot kutoset ja kasit kestävät tuplasti enemmän ajokilometrejä ilman moottorin aukaisemista kuin suurinosa turbomoottoreista.


      • Golf GT
        luotettavuus kirjoitti:

        Mutta huolto/korjauskulut ovatkin sitten paljon kalliimpia turbomoottoreissa, samalla turbomoottorien käyttöikä on lyhyempi. niistä näköjään vaikenet aivan tarkoituksella.

        ". Isot kutoset ja kasit on sitten eri juttu, mutta ne ovat sellaisia bensarosvoja ettei niillä kukaan halua omalla kustannuksella ajaa."
        Mutta nuo isot kutoset ja kasit kestävät tuplasti enemmän ajokilometrejä ilman moottorin aukaisemista kuin suurinosa turbomoottoreista.

        Toinen turbomoottori menossa, ei toistaiseksi lisäkuluja. Turbo-ahdin on yksinkertainen laite eikä aihuta mitään lisäkustannuksia huolto-ohjelmaan.

        Toki se on yksi komponentti lisää ja saattaa vikaantua jossain vaiheessa. Pidän tätä riskiä sen verran pienenä ja vaihtokustannusta niin alhaisena etten enää edes harkitse vapareita.
        Bensapuolella käy niinkuin dieselpuolella on käynyt jo aikaa sitten, vapaastihengittävät häviävät markkinoilta huonompien käyttöominaisuuksien takia.

        Autojen kolmansille ja neljänsille omistajille tuo kestävyysasia nousee ehkä isommaksi asiaksi. Uusien autojen kaupassa ahdettu moottori ei aiheuta minkäänlaista ahdistusta 90% ostajissa. He arvostavat enemmän parempaa surituskykyä ja taloudellisuutta ensimmäisestä käyttöpäivästä lähtien kuin mahdollista yhden komponentin remonttia joskus 200.000 km kohdalla.


      • luotettavuus
        Golf GT kirjoitti:

        Toinen turbomoottori menossa, ei toistaiseksi lisäkuluja. Turbo-ahdin on yksinkertainen laite eikä aihuta mitään lisäkustannuksia huolto-ohjelmaan.

        Toki se on yksi komponentti lisää ja saattaa vikaantua jossain vaiheessa. Pidän tätä riskiä sen verran pienenä ja vaihtokustannusta niin alhaisena etten enää edes harkitse vapareita.
        Bensapuolella käy niinkuin dieselpuolella on käynyt jo aikaa sitten, vapaastihengittävät häviävät markkinoilta huonompien käyttöominaisuuksien takia.

        Autojen kolmansille ja neljänsille omistajille tuo kestävyysasia nousee ehkä isommaksi asiaksi. Uusien autojen kaupassa ahdettu moottori ei aiheuta minkäänlaista ahdistusta 90% ostajissa. He arvostavat enemmän parempaa surituskykyä ja taloudellisuutta ensimmäisestä käyttöpäivästä lähtien kuin mahdollista yhden komponentin remonttia joskus 200.000 km kohdalla.

        Entä montako turbon öljynpaluuntiivistettä on vaihdettu?


      • Golf GT
        luotettavuus kirjoitti:

        Entä montako turbon öljynpaluuntiivistettä on vaihdettu?

        "Entä montako turbon öljynpaluuntiivistettä on vaihdettu?"

        Aivan nevörhöörd komponentti mulle. Onks tämä samanlainen juttu kuin Kuplan kannentiiviste?


    • yxi voittaja

      Mitä sitten? Sehän on muile yx ja sama minkä auton ostat ja jos auto pysyykin vain autokaupassa, niin sillä ei ole mitään väliä kulkeeko se miljoonan vai hitaamin kuin Pihtiputtaan mummo. Omasta autosta jo kannattaa edes vähän väitellä, mutta ei paljoa kehua, sillä voittaja löytyy aina.

    • teessse itse mies

      No ei kai kinkit rupee halvalla tekee sulle tehokasta ralli autoo liukuhihnalla se olisi konkurssi pian

    • poitiuopoåi

      Jeremy Clarkson Top Gearista totesi koeajaessaan Ferrarin F12 autoa, että hän ottaisi mieluummin Lexus LFA:n .

      Mikähän yhtiö noita Lexuksia tekee...

      • SporttiBiili

        Kun katsoo TMn rata-artikkelia ja siitä erityisesti ajettavuus arvosanaa niin vain kaksi autoa oli parempia kuin GT86. Huonompia oli mm. sportti Golf joka on niin maan perusteellisen nopea ... mutta tylsä päältä ja ajoltaan.

        Eipä ole tarvinnut yhtään autoa ostaa sen perusteella mikä on nopein radalla mutta onpa tullut osettua sen eprusteella mikä on hauska ajaa ja näyttää hyvältä.


      • Teron hikinen vääntö

        no huumori ohjelmhan tuo onkin. mitä tekemistä tuolla jutulla on tässä asiayhteydessä?


      • Golf GT
        SporttiBiili kirjoitti:

        Kun katsoo TMn rata-artikkelia ja siitä erityisesti ajettavuus arvosanaa niin vain kaksi autoa oli parempia kuin GT86. Huonompia oli mm. sportti Golf joka on niin maan perusteellisen nopea ... mutta tylsä päältä ja ajoltaan.

        Eipä ole tarvinnut yhtään autoa ostaa sen perusteella mikä on nopein radalla mutta onpa tullut osettua sen eprusteella mikä on hauska ajaa ja näyttää hyvältä.

        Hyvä yritys. Kaivelet isosta taulukosta yhden numeron jossa GT pärjää ja pidät sitä jotenkin merkittävänä asiana.

        Jos katsot taulukon yhteenlaskettua pistemäärää niin perheauto Golfilla on selkeästi paremmat pisteet kuin sportti GT:llä. 39 vs 36.

        Niinkuin avauksessa kirjoitin. Jos Toyotan tavoitteena on tehdä mukavia autioja niin pysyköön siellä perusautojen puolella. Turha työntää nokkaa urheiluautojen puolelle jos osaaminen sillä saralla ei riitä.


      • huono on huono
        Golf GT kirjoitti:

        Hyvä yritys. Kaivelet isosta taulukosta yhden numeron jossa GT pärjää ja pidät sitä jotenkin merkittävänä asiana.

        Jos katsot taulukon yhteenlaskettua pistemäärää niin perheauto Golfilla on selkeästi paremmat pisteet kuin sportti GT:llä. 39 vs 36.

        Niinkuin avauksessa kirjoitin. Jos Toyotan tavoitteena on tehdä mukavia autioja niin pysyköön siellä perusautojen puolella. Turha työntää nokkaa urheiluautojen puolelle jos osaaminen sillä saralla ei riitä.

        TM:n talvitestissä Tojon GT joka tapauksessa oli selkeästi viimeinen.

        Että ajatus kauniisiin kuoriin puetusta perheautosta ei sovi. Sama firman perheautot kun olivat edes jonkin verran paremmilla sijoilla samassa testissä.


      • tulipas rukkanen
        huono on huono kirjoitti:

        TM:n talvitestissä Tojon GT joka tapauksessa oli selkeästi viimeinen.

        Että ajatus kauniisiin kuoriin puetusta perheautosta ei sovi. Sama firman perheautot kun olivat edes jonkin verran paremmilla sijoilla samassa testissä.

        lopputulos surgee. tehään perheautoo parempaa ja huonompi tuli!


    • poitiuopoåi
      • Golf GT

        "vertailu Ferrari 599 HGTE vs. Toyota....eeh... Lexus LFA-

        ei pärjää Ferrari, eiei-voivoi, mitenhän golf gt...BUAAAAHHHH....."

        Toi LFA ei tee GT:stä yhtään sen parempaa autoa, aivan turha ottaa sitä esimerkiksi.
        Aivan yhtä turhaa olisi tuoda esille VW Veyronia. Ei se tee Golfista yhtään sen nopeampaa vaikka pyyhkiikin LFA:lla perseensä.


    • poitiuopoåi

      Kyllähän maailman suurin autonvalmistaja tekee erilaisia autoja autonostajille , eikä lapsellisille "mulla on isompi kuin sulla" pikkupoika-asteelle jääneille surkimuksille.

      Lexus LFA nyt sattuu vieläkin olemaan monien mielestä maailman paras urheiluauto, ei se mitään, on tai ei, aina joku on jossain suhteessa parempi, jossain huonompi

      Faktaa kuitenkin on että joku vw veyron ei ole mm. huonon ajettavuutensa takia minkäänlainen varteenotettava kilpailija parhaiden urheiluautojen kärkipäähän, mutta väliäkös sillä, ei haittaa pätkääkään.

    • viiksetpoisjahoitoon

      Pikkupojat täällä juttelee autoista joihin heillä ei ole koskaan varaa ja vaikka rahat saisi pankista lainaksi niin tuskin saisivat autoja. Nämä valmistajat valitsevat kelle myyvät. Amis poikien märkiä unia taas koko ketju täynnä.

    • Sim sam

      Muutamat tekee pers nettoa 20000-25000 egee parissa vuodessa,mut jos rahaa on niin mikä ettei.

    • Golf GT

      http://www.iltalehti.fi/autot/2014072918527191_au.shtml

      Tässä esimerkki siitä mihin automaailma on menossa. Ohutvääntöiset vaparit kokevat saman kuin ahtamattomat dieselit aikanaan.
      Viiden vuoden päästä kukaan johtava autonvalmistaja ei kehtaa tarjota vapareita muuten kuin vaihtoehtoina junteille.

      • puhallin-orkesteri

        ajat muuttuu... kolmisenkymmentä vuotta sitten euroopassa naureskeltiin pienille japanilais-turbomoottoreille, joita vastaan eurooppalaisilla ja amerikkalaisilla oli tarjota, huonolla menestyksella, yli litraa isommalla iskutilavuudella varustetua vapari moottoria, esim subaru 1.8turbo vs ~kolmilitrainren vapari-sierra...


      • kopysaku
        puhallin-orkesteri kirjoitti:

        ajat muuttuu... kolmisenkymmentä vuotta sitten euroopassa naureskeltiin pienille japanilais-turbomoottoreille, joita vastaan eurooppalaisilla ja amerikkalaisilla oli tarjota, huonolla menestyksella, yli litraa isommalla iskutilavuudella varustetua vapari moottoria, esim subaru 1.8turbo vs ~kolmilitrainren vapari-sierra...

        Niimpä, japsit teki jopa turbo moottoripyöriäkin sarjatuotantona 80 luvulla....


      • läpihoro
        kopysaku kirjoitti:

        Niimpä, japsit teki jopa turbo moottoripyöriäkin sarjatuotantona 80 luvulla....

        Japsit tekivät myös ydinvoimalan, joka ei pidä vettä. Eikä nyttemmin säteilyä.


      • AsiantuntijaPetteri
        läpihoro kirjoitti:

        Japsit tekivät myös ydinvoimalan, joka ei pidä vettä. Eikä nyttemmin säteilyä.

        "Fukushima I -voimalan ydinonnettomuudet seurasivat 11. maaliskuuta 2011 tapahtunutta Sendain maanjäristystä ja sen jälkeistä tsunamia. Ydinvoimalan reaktorit 1, 2 ja 3 sammuivat automaattisesti maanjäristyksen seurauksena, ja pääsähköverkon pimentyessä voimalan piti siirtyä käyttämään varageneraattoreita. Tsunamin jälkeen myös varageneraattorit lakkasivat toimimasta, jolloin reaktori 1:n jäähdytysveden pinta alkoi laskea ja polttoainesauvat paljastuivat. Reaktorin ydin ylikuumeni ja aiheutti säteilyvaaratilanteen."

        Kerro lisää asiasta kun tiedät kaiken noin hyvin.


      • fasfasfdsa
        läpihoro kirjoitti:

        Japsit tekivät myös ydinvoimalan, joka ei pidä vettä. Eikä nyttemmin säteilyä.

        Itse asiassa amerikkalaista tekniikkaa tuo ydinvoimala


      • oot tietomies
        AsiantuntijaPetteri kirjoitti:

        "Fukushima I -voimalan ydinonnettomuudet seurasivat 11. maaliskuuta 2011 tapahtunutta Sendain maanjäristystä ja sen jälkeistä tsunamia. Ydinvoimalan reaktorit 1, 2 ja 3 sammuivat automaattisesti maanjäristyksen seurauksena, ja pääsähköverkon pimentyessä voimalan piti siirtyä käyttämään varageneraattoreita. Tsunamin jälkeen myös varageneraattorit lakkasivat toimimasta, jolloin reaktori 1:n jäähdytysveden pinta alkoi laskea ja polttoainesauvat paljastuivat. Reaktorin ydin ylikuumeni ja aiheutti säteilyvaaratilanteen."

        Kerro lisää asiasta kun tiedät kaiken noin hyvin.

        nettiselainta käyttämällä selkiää, että vuotaa liki koko ajan ydinkakkaa. vikasietoisuuden tarkoitus on muuten se, että on vikasietoisuutta. jaappani on maanjäristys- ja tsunamialuetta (koko sana on jaappania). jos järkensä semmoinen, että ajattelevat, että heillä sitten muualla kyllä järisee, mutta ei ydinvoimalan kohdalla, ja tsunamitkin kiertävät sen armosta kaukaa, niin enpä suurena tappiona ihmiskunnalle pidä, vaikka menisi ydinkakkansa mukana koko siitos

        hienosti muuten kuittaat ikään kuin omaksi osaamiksesi sen, mitä netistä copypeistillä löydät


      • ihme foolia
        fasfasfdsa kirjoitti:

        Itse asiassa amerikkalaista tekniikkaa tuo ydinvoimala

        no joo, nyt tässä vaiheessa on. uutistiedoissa oltiin jonnii verran toista mieltä.


    • No missäs sitä

      saa sataakahtakymppiä lujempaa edes ajaa? Tuskin sen markkinasegmentiksi rata-autoilijoita on ajateltukaan.Tarkoitus on etupäässä saada aikaan vauhdikkaalla muotoilulla kateellinen v-tutus kaalikupee-skoodailijoille, toivonsa menettäneille farkku-isukeille ja muille "järki"autoilijoille.

      • mopoautojen kingi

        meinaat, ettei tojotalla tarvii lujaa päästäkään. no eihän nyttenkään pääse


    • Golf GT

      Ymmärrän että voi rakentaa nätin auton jossa on vain tavallisen perheauton suorituskyky. Sitähän on tehty aina.
      Jos sellaisen tekee niin hinnoittelun tulee olla senmukainen, aivan kuten alkuperäiset Mustangit yms.

      Tässä tapauksessa tojo on mennyt hinnoitteluss pahasti harhaan. Kyllä mua vituttaisi maksaa melkein 50.000 menevän näköisestä autosta kun reilun kymppitonnin halvemmista perheautoista näkyy vain perävalot.

      Jaa että missäkö voi ajaa yli 120? Oikeastaan jokaisessa Keski-Euroopan valtiossa.

    • ssggsdsggf
      • ideasta ihan kiinni

        Hyvin pärjää tojon gt jos viittii siihen ostaa kaikenlaista viristysosaa,mm. moottorin


    • Golf GT

      Nojoo, tuon linkin takainen GTI:n aika on 2010 ajettu vanhalla mallilla.

      Tämän vuoden testissa 13.000 halvempi Polo oli tasoissa GT:n kanssa kierrosajassa ja edellä huippunopeudessa. Todellinen hintaero on vielkin suurempi koska GT oli hinnakas paketti "viritysosia". Tiedä olisiko päässyt maaliin valoisan aikaa vakiokunnossa.

      Golf R joka on lähempänä GT:n hintaluokkaa onkin sitten jo melkein 3 sek nopeampi.

      • hdhdfhgd

        Joo ja GT86 kierrosaikapankin aika on ajettu 2012 ja se silloin volkkarilla ei ollut parempaakaan tarjota.

        Mutta kysyä sopii ketä vittua kiinnostaa joku 250heppanen etuvetonytky, on muuten kamalia ajaa jo 200heppaset etuvetoset.
        Niin onhan se tietty hieno laite liikennevaloista kyykyttelyyn jos voitto on tärkein kriteeri.

        GT86 ei ole suunniteltukaan viivalta lähtöön saati moottoriratojen nopeimmaksi autoksi, se laite on kehitetty hauskanpitoon. Golf taas on taas ensisijaisesti suunniteltu välineeksi hakea tuoretta pullaa Lidlistä ja viemään kakarat tarhaan, näin ollen auto on auttamatta epävakaa ja puskeva etuvetokottero. Jälkikäteen tilannetta on sitten yritetty korjata alustasarjalla ja sähköisillä ominaisuuksilla jotka pitää auton tiellä.
        Turha sitten muuten luulla että noilla elekronisesti ohjatuista perhekotteroista on radalle kuin kahdeksi kierrokseksi, ensin alkaa jarrunesteet kiehumaan ja vähän päästä jarrut on fyysisesti tuhoutuneet käyttökelvottomaksi.

        PS. Tiedän kokemuksesta


      • Golf GT
        hdhdfhgd kirjoitti:

        Joo ja GT86 kierrosaikapankin aika on ajettu 2012 ja se silloin volkkarilla ei ollut parempaakaan tarjota.

        Mutta kysyä sopii ketä vittua kiinnostaa joku 250heppanen etuvetonytky, on muuten kamalia ajaa jo 200heppaset etuvetoset.
        Niin onhan se tietty hieno laite liikennevaloista kyykyttelyyn jos voitto on tärkein kriteeri.

        GT86 ei ole suunniteltukaan viivalta lähtöön saati moottoriratojen nopeimmaksi autoksi, se laite on kehitetty hauskanpitoon. Golf taas on taas ensisijaisesti suunniteltu välineeksi hakea tuoretta pullaa Lidlistä ja viemään kakarat tarhaan, näin ollen auto on auttamatta epävakaa ja puskeva etuvetokottero. Jälkikäteen tilannetta on sitten yritetty korjata alustasarjalla ja sähköisillä ominaisuuksilla jotka pitää auton tiellä.
        Turha sitten muuten luulla että noilla elekronisesti ohjatuista perhekotteroista on radalle kuin kahdeksi kierrokseksi, ensin alkaa jarrunesteet kiehumaan ja vähän päästä jarrut on fyysisesti tuhoutuneet käyttökelvottomaksi.

        PS. Tiedän kokemuksesta

        R toki raapii joka kulmasta. Et taida paljoakaan tietää autoista.


      • hdhdfhgd
        Golf GT kirjoitti:

        R toki raapii joka kulmasta. Et taida paljoakaan tietää autoista.

        Kävimpä lukemassa sen artikkelin jota täällä niin hehkutat.

        Rata oli näköjään 2km pitkä josta pääsuora lievän kaarteen kera silmämääräisesti arvioituna ainakin 800metriä pitkä. Rata siis suosii suurta tehoa ja säästää elektronisesti ohjatun auton jarruja.

        Pieni lainaus Volkswagen Golf R
        "Lievä aliohjautuminen lämmittää kuitenkin hitaasti mutta tehokkaasti etupyöriä, mistä syntyy ominaisuuksia heikentävä lumipalloefekti. Myös jarrut pehmenevät, ja niiden tunto heikkenee."

        Tämä tarkoittaa ihan suomeksi sanottuna ja kaunistelematta sitä että kun auto ei omin avuin pysy tiellä niin se pidetään siellä elektronisesti jarruttelemalla milloin mitäkin pyörää, eli radalla käytännössä kokoajan.
        Asiaan hieman perehtyneenä uskallan väittää että käytännössä Golffilla on ajettu yksi aika-ajokierros ja sitten on jäähdytelty jarruja useamman kierroksen ajan ajamalla kierroksia jarruttamatta lainkaan jotta koko testi voidaan ylipäätään suorittaa turvallisesti.
        Jos olisi ajettu GT86 kanssa kilpaa vaikka kymmenen kierrosta niin noin suorahkolla radalla viimeistään kolmannella kierroksella olisi Golffin jarrujen nesteet kiehumispisteessä ja kymmenen kierroksen kohdalla GT86 olisi kierroksen verran edellä.


      • pois vaivoista
        hdhdfhgd kirjoitti:

        Kävimpä lukemassa sen artikkelin jota täällä niin hehkutat.

        Rata oli näköjään 2km pitkä josta pääsuora lievän kaarteen kera silmämääräisesti arvioituna ainakin 800metriä pitkä. Rata siis suosii suurta tehoa ja säästää elektronisesti ohjatun auton jarruja.

        Pieni lainaus Volkswagen Golf R
        "Lievä aliohjautuminen lämmittää kuitenkin hitaasti mutta tehokkaasti etupyöriä, mistä syntyy ominaisuuksia heikentävä lumipalloefekti. Myös jarrut pehmenevät, ja niiden tunto heikkenee."

        Tämä tarkoittaa ihan suomeksi sanottuna ja kaunistelematta sitä että kun auto ei omin avuin pysy tiellä niin se pidetään siellä elektronisesti jarruttelemalla milloin mitäkin pyörää, eli radalla käytännössä kokoajan.
        Asiaan hieman perehtyneenä uskallan väittää että käytännössä Golffilla on ajettu yksi aika-ajokierros ja sitten on jäähdytelty jarruja useamman kierroksen ajan ajamalla kierroksia jarruttamatta lainkaan jotta koko testi voidaan ylipäätään suorittaa turvallisesti.
        Jos olisi ajettu GT86 kanssa kilpaa vaikka kymmenen kierrosta niin noin suorahkolla radalla viimeistään kolmannella kierroksella olisi Golffin jarrujen nesteet kiehumispisteessä ja kymmenen kierroksen kohdalla GT86 olisi kierroksen verran edellä.

        "GT86 olisi kierroksen verran edellä."

        Ja sehän kannattaakin laittaa kierrätykseen.


    • Golf GT

      Just näin. Maksettu testi jossa rata ja mittaustapa on valittu Toyotaa sorsivaksi ja VAGeja suosivaksi. Niinkuin aina.
      Olen myös kuullut että Tojoa ajoi kuski joka painoi 170kg ja rata kasteltiin aina kun GT päästettiin radalle.

      Tosi miehekkäästi te otatte noi tilanteet kun tulee dunkkuun eri testeissä. Neitimäisempi voisi alkaa keksimään jotain naurettavia selityksiä.

      • hdhdfhgd

        Ei se ollut mikään keksitty selitys vaan realistinen arvio tilanteesta.
        Jos yhtään lohduttaa niin esim. Ford Focus ST:n jarrut sulivat yhden Spinneri lehden testissä yhden lämmittelykierroksen ja yhden aika-ajokierroksen jälkeen Ahvenistolla, jonka jälkeen auto piti viedä merkkihuoltoon jarrujen ilmaukseen, eli volkkari ei ole ongelmansa kanssa yksin. Samanlaisia ongelmia on ympäri maailmaa ja volkkarillakin olisi, mutta taitaa tuo R-malli jäädä niin marginaalimalliksi ettei asia välttämättä kantaudu julkisuuteen ikinä.


    • Golf GT

      Sulle ei näytä menevän kaaliin että R on neliveto eikä sitä voi verrata etuvetoon esim ST.

      Lisäksi väitän että R pieksee GT:n myös pidemmässä stintissä. Noi apuhärpäkkeet voi kytkeä pois päältä ja sen lisäksi R:llä ei tarvitse ajaa lähelläkään limittejä pitääkseen GT taustapeilissä. Melkein kolme sekuntia noin lyhyellä radalla on todella paljon.

      • hdhdfhgd

        Kyllä se meni kaaliin, se ei muuta sitä tosiasiaa että ne on molemmat suunniteltu siihen pullan hakuun ja sitten niistä on yritetty väkisin tehdä rata-autoja. Jos sillä jonkinlaiseen tulokseen pääsee ilman että elektroniikka ajaa on ajokokemus varmaan todella mielekäs, joka mutkassa mennään eturenkaat linkussa ja kuski rystyset valkoisena ratissa kiinni kuolemaa halveksuen.

        Oikeestaan se on aivan sama se sun höpöttää jostain Golf R:stä kun sä et semmosta koskaan sattuneesta syystä tule saamaan. Sitäpaitsi 300 hepan luokassa on parempiakin autoja.
        GTI Golf taitaa olla parempi vertailupari GT86 kanssa ja sitä GT86 vie radalla pitkässä juoksussa sata nolla.


      • se ei meeeee
        hdhdfhgd kirjoitti:

        Kyllä se meni kaaliin, se ei muuta sitä tosiasiaa että ne on molemmat suunniteltu siihen pullan hakuun ja sitten niistä on yritetty väkisin tehdä rata-autoja. Jos sillä jonkinlaiseen tulokseen pääsee ilman että elektroniikka ajaa on ajokokemus varmaan todella mielekäs, joka mutkassa mennään eturenkaat linkussa ja kuski rystyset valkoisena ratissa kiinni kuolemaa halveksuen.

        Oikeestaan se on aivan sama se sun höpöttää jostain Golf R:stä kun sä et semmosta koskaan sattuneesta syystä tule saamaan. Sitäpaitsi 300 hepan luokassa on parempiakin autoja.
        GTI Golf taitaa olla parempi vertailupari GT86 kanssa ja sitä GT86 vie radalla pitkässä juoksussa sata nolla.

        mutta siittä ei päästä, että tojo gt ei sitten vaan kulje


      • ylihintainen etana

        "Lisäksi väitän että R pieksee GT:n myös pidemmässä stintissä. Noi apuhärpäkkeet voi kytkeä pois päältä ja sen lisäksi R:llä ei tarvitse ajaa lähelläkään limittejä pitääkseen GT taustapeilissä. Melkein kolme sekuntia noin lyhyellä radalla on todella paljon."

        Olet hyvin oikeassa ja asia on testattukin.
        Nordschleife on pitkä "stintti". Golf óR pieksee siinä GT-86:n yli puolella minuutilla. Myös uusi Golf GTI on samalla radalla ja saman kuljettajan (Horst von Saurma) ajamana lähes 16 sekuntia nopeampi kuin saman tehopainon omaava GT-86. GTI:n sisarmalli Seat Leon Cupra 280 DSG on sitten oma lukunsa. Se on tällä hetkellä nopein luokassaan Nordschleifella ja puheena olevaa japsikinneriä 44,9 sekuntia nopeampi.
        http://fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html
        Saman linkin takaa löytyy lisää GT-86:n (ja muidenkin) edesottamuksia muillakin radoilla ja linja on sama kuin Nordschleifessa.


      • Hyvä linkki
        ylihintainen etana kirjoitti:

        "Lisäksi väitän että R pieksee GT:n myös pidemmässä stintissä. Noi apuhärpäkkeet voi kytkeä pois päältä ja sen lisäksi R:llä ei tarvitse ajaa lähelläkään limittejä pitääkseen GT taustapeilissä. Melkein kolme sekuntia noin lyhyellä radalla on todella paljon."

        Olet hyvin oikeassa ja asia on testattukin.
        Nordschleife on pitkä "stintti". Golf óR pieksee siinä GT-86:n yli puolella minuutilla. Myös uusi Golf GTI on samalla radalla ja saman kuljettajan (Horst von Saurma) ajamana lähes 16 sekuntia nopeampi kuin saman tehopainon omaava GT-86. GTI:n sisarmalli Seat Leon Cupra 280 DSG on sitten oma lukunsa. Se on tällä hetkellä nopein luokassaan Nordschleifella ja puheena olevaa japsikinneriä 44,9 sekuntia nopeampi.
        http://fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html
        Saman linkin takaa löytyy lisää GT-86:n (ja muidenkin) edesottamuksia muillakin radoilla ja linja on sama kuin Nordschleifessa.

        Näyttipä siltä ettei Golfin mistään mallista ollut vastusta EVO:ille ja WRX:ille


    • Golf GT

      "Kyllä se meni kaaliin, se ei muuta sitä tosiasiaa että ne on molemmat suunniteltu siihen pullan hakuun ja sitten niistä on yritetty väkisin tehdä rata-autoja. "

      No sehän tässä mua eniten huvittaakin. VW:n pullahakua varten suunnittelema auto pieksee Tojon alusta asti sportiksi suunnitteleman GT:n kolmella sekunnilla.
      Ajatteles kuinka paljon GT ottaisi tukkaan sellaiselta VW:ltä joka on suunniteltu alunperinkin nopeaksi eikä siinä olisi kaikkea sitä monikäyttöisyyttä mitä Golfista löytyy.

      • hdhdfhgd

        Se nyt vaan ei ole mikään amerikantemppu laittaa 300heppanen kone johonki rupuseen pullakärryyn ja voittaa sillä joku hienokulkunen sporttiauto pelkkien hevosvoimien turvin.

        Todellakin on menty siitä mistä aita on matalin.

        Voisin luetella tusinan parempia autoja kuin tuo Golf R mutta siihen tuskin on tarvetta koska mikäli nyt olen oikein ymmärtänyt Golf R ei edes myydä suomessa ja tokkopa sulla siihen olis rahaakaan, puheet kun on kuin semmosella miehellä jolle äiti tekee vielä eväät.


      • Golf GT
        hdhdfhgd kirjoitti:

        Se nyt vaan ei ole mikään amerikantemppu laittaa 300heppanen kone johonki rupuseen pullakärryyn ja voittaa sillä joku hienokulkunen sporttiauto pelkkien hevosvoimien turvin.

        Todellakin on menty siitä mistä aita on matalin.

        Voisin luetella tusinan parempia autoja kuin tuo Golf R mutta siihen tuskin on tarvetta koska mikäli nyt olen oikein ymmärtänyt Golf R ei edes myydä suomessa ja tokkopa sulla siihen olis rahaakaan, puheet kun on kuin semmosella miehellä jolle äiti tekee vielä eväät.

        "Golf R ei edes myydä suomessa ja tokkopa sulla siihen olis rahaakaan, puheet kun on kuin semmosella miehellä jolle äiti tekee vielä eväät. "

        Mitä väliä sillä on onko mulla rahaa ostaa R tai sulla rahaa ostaa GT. Nyt puhutaan siitä että viidenkympi tojo on surkean hidas hintaansa nähden.

        Ja jos välttämättä haluat jauhaa massiasiaa niin mun täytyy tunnustaa että mulla on kuusinumeroinen duuni IT-alalla, asun maksetussa talossa ja voisin ostaa R:n tänään jos mua huvittaisi. Mä en vaan tarvii noin kireää peliä, joten ajan hieman lievemmällä Golfilla.


    • hdhdfhgd

      "Mitä väliä sillä on onko mulla rahaa ostaa R tai sulla rahaa ostaa GT. Nyt puhutaan siitä että viidenkympi tojo on surkean hidas hintaansa nähden."

      Kieltämättä kallis on mutta saman auton saa huomattavasti halvemmalla Subaruna, ja onkin parempi tuote hintaansa nähden kuin yksikään tehomallin volkkari. Ei pelkästään ajo-ominaisuuksiensa puolesta vaan myös laadullisesti. Volkkarit nyt tunnetusti porsii milloin mistäkin kun taas GT86 on osoittautunut luotettavaksi jopa radalla.

      "Ja jos välttämättä haluat jauhaa massiasiaa niin mun täytyy tunnustaa että mulla on kuusinumeroinen duuni IT-alalla, asun maksetussa talossa ja voisin ostaa R:n tänään jos mua huvittaisi. Mä en vaan tarvii noin kireää peliä, joten ajan hieman lievemmällä Golfilla. "

      Uskokoon ken tahtoo. Omasta puolestani voin sanoa että mulla on 4vuoden sisällä ostetuissa harrastepeleissä ja autossa kiinni yhden tommosen Subarun hinta uutena, vain auto on ollut käytetty. Eli omalta kohdaltani on ihan realistista että jätän moottoripyörä ja mönkijäharrastukset taakse ja ostan ittelleni hieman sportimman kärryn. Itse asiassa niin olen suunnitellut tekevänikin, paitsi että mönkijä jää mökille pörräilyvälineeksi, siitä kun tykkää vaimo ja lapsetkin.

      • Golf GT

        "Kieltämättä kallis on mutta saman auton saa huomattavasti halvemmalla Subaruna, "

        No just näin. Mitä tojopomoilla liikkuu päässä kun hinnoittelu tehdään noin päin persettä?
        Etanalle etanan hinta. Täytyy olla tosi urpo ostakseen GT tuolla hinnalla.


      • hdhdfhgd
        Golf GT kirjoitti:

        "Kieltämättä kallis on mutta saman auton saa huomattavasti halvemmalla Subaruna, "

        No just näin. Mitä tojopomoilla liikkuu päässä kun hinnoittelu tehdään noin päin persettä?
        Etanalle etanan hinta. Täytyy olla tosi urpo ostakseen GT tuolla hinnalla.

        Tästä viestistä käykin ilmi kaikki oleellinen, olet täällä vain pahaa oloasi purkamassa ko. merkkiä kohtaan ...se on täysin toissijaista että tuote on loistava, kiinnostava ja ympäri maailmaa kehuja kerännyt.

        PS. Nyt loppuu aika keskustella kaltaistesi räkänokkien kanssa mutta odotahan faceliftin yhdeydessä esiteltävää uutta moottoria, mitään supermullistavaa ei ole tulossa, mutta voi olla että volkkarimiehen mielipaha ei ainakaan vähene.


      • kökkö pysyy kökkönä
        hdhdfhgd kirjoitti:

        Tästä viestistä käykin ilmi kaikki oleellinen, olet täällä vain pahaa oloasi purkamassa ko. merkkiä kohtaan ...se on täysin toissijaista että tuote on loistava, kiinnostava ja ympäri maailmaa kehuja kerännyt.

        PS. Nyt loppuu aika keskustella kaltaistesi räkänokkien kanssa mutta odotahan faceliftin yhdeydessä esiteltävää uutta moottoria, mitään supermullistavaa ei ole tulossa, mutta voi olla että volkkarimiehen mielipaha ei ainakaan vähene.

        Kyllä oleellista on, että tuote ei pärjää, ei testeissä, eikä livenä. ei sitä puhumiset muuta. gt kaipais heti päivityksen. varsinkin alustaan. sitte koneeseen


      • Aasiantuntija
        kökkö pysyy kökkönä kirjoitti:

        Kyllä oleellista on, että tuote ei pärjää, ei testeissä, eikä livenä. ei sitä puhumiset muuta. gt kaipais heti päivityksen. varsinkin alustaan. sitte koneeseen

        Sä oletkin sitte alustasta eri mieltä ku kaikki asiantuntijat ympäri maailmaa


      • Golf GT
        hdhdfhgd kirjoitti:

        Tästä viestistä käykin ilmi kaikki oleellinen, olet täällä vain pahaa oloasi purkamassa ko. merkkiä kohtaan ...se on täysin toissijaista että tuote on loistava, kiinnostava ja ympäri maailmaa kehuja kerännyt.

        PS. Nyt loppuu aika keskustella kaltaistesi räkänokkien kanssa mutta odotahan faceliftin yhdeydessä esiteltävää uutta moottoria, mitään supermullistavaa ei ole tulossa, mutta voi olla että volkkarimiehen mielipaha ei ainakaan vähene.

        "mutta odotahan faceliftin yhdeydessä esiteltävää uutta moottoria, mitään supermullistavaa ei ole tulossa, mutta voi olla että volkkarimiehen mielipaha ei ainakaan vähene. "

        Et taida olla se penalin terävin kynä. Mua vain säälittää kun hyväuskoisille tyrkytetään ylihintaista "sporttia". Mielipaha iskisi jos olisin sattunut tuollaisen ostamaan.
        Jälleenmyyntiarvon romahtaminen on varmaan luokkaa Alfa, tuollaista ei VW-tuotteissa tapahdu.


      • Golf GT
        Golf GT kirjoitti:

        "mutta odotahan faceliftin yhdeydessä esiteltävää uutta moottoria, mitään supermullistavaa ei ole tulossa, mutta voi olla että volkkarimiehen mielipaha ei ainakaan vähene. "

        Et taida olla se penalin terävin kynä. Mua vain säälittää kun hyväuskoisille tyrkytetään ylihintaista "sporttia". Mielipaha iskisi jos olisin sattunut tuollaisen ostamaan.
        Jälleenmyyntiarvon romahtaminen on varmaan luokkaa Alfa, tuollaista ei VW-tuotteissa tapahdu.

        Sen verran vedän takaisin että Phaeton on ehkä samantyyppinen harha-askel VW:ltä.


      • hdhdfhgd
        Golf GT kirjoitti:

        "mutta odotahan faceliftin yhdeydessä esiteltävää uutta moottoria, mitään supermullistavaa ei ole tulossa, mutta voi olla että volkkarimiehen mielipaha ei ainakaan vähene. "

        Et taida olla se penalin terävin kynä. Mua vain säälittää kun hyväuskoisille tyrkytetään ylihintaista "sporttia". Mielipaha iskisi jos olisin sattunut tuollaisen ostamaan.
        Jälleenmyyntiarvon romahtaminen on varmaan luokkaa Alfa, tuollaista ei VW-tuotteissa tapahdu.

        "Et taida olla se penalin terävin kynä."

        Pelkkä ulosannin taso kertoo minun olevan sinua monta luokkaa ylempänä.

        Phaeton mikälie ei tainnut tuoda volkkarille euroakaan, GT86 taas on mennyt maailmalla kaupaksi niin että esim. Australiassa kaikki autot oli myyty ennen ku niitä oli edes tuotu maahan. Yhdysvalloissa erittäin suosittu rakenteluauto.


      • kun se ei kulje
        hdhdfhgd kirjoitti:

        "Et taida olla se penalin terävin kynä."

        Pelkkä ulosannin taso kertoo minun olevan sinua monta luokkaa ylempänä.

        Phaeton mikälie ei tainnut tuoda volkkarille euroakaan, GT86 taas on mennyt maailmalla kaupaksi niin että esim. Australiassa kaikki autot oli myyty ennen ku niitä oli edes tuotu maahan. Yhdysvalloissa erittäin suosittu rakenteluauto.

        "Yhdysvalloissa erittäin suosittu rakenteluauto. "

        Niihän mä aattelin, että jotain laittoo se tarttis. Ennenku mihinkään pääsee.


      • BRZ haaveilija
        kun se ei kulje kirjoitti:

        "Yhdysvalloissa erittäin suosittu rakenteluauto. "

        Niihän mä aattelin, että jotain laittoo se tarttis. Ennenku mihinkään pääsee.

        Semmonen tyypillinen kompuraviritys 280hv ja 0-100 alle 5sekunttia ...ei sillä tietenkään vielä volkkarin 1.4 sihauttajalle pärjää ja ajo ominaisuuksissakin varmasti jäädään toiseksi jos tekniikanmaailmassa niin on sanottu mutta sanotaanko että hyvä alku


      • tappio tuli
        BRZ haaveilija kirjoitti:

        Semmonen tyypillinen kompuraviritys 280hv ja 0-100 alle 5sekunttia ...ei sillä tietenkään vielä volkkarin 1.4 sihauttajalle pärjää ja ajo ominaisuuksissakin varmasti jäädään toiseksi jos tekniikanmaailmassa niin on sanottu mutta sanotaanko että hyvä alku

        TM:ssä oli esim. siinä talvitestissä aika tarkka selko, miten testi oli suoritettu. Ei syytä uskoa foolausta. Tai jos on, mene esittämään asiasi TM:lle.

        Tojo GT jäi viimeiseksi!!!


      • jjhgdfghnjmk
        tappio tuli kirjoitti:

        TM:ssä oli esim. siinä talvitestissä aika tarkka selko, miten testi oli suoritettu. Ei syytä uskoa foolausta. Tai jos on, mene esittämään asiasi TM:lle.

        Tojo GT jäi viimeiseksi!!!

        Niin talvitestissä, buahaahahaa kertoo ehkä millaisille typeryksille kyseinen lehti on suunnattu.
        Se joka on takavetoisella joskus oppinut ajamaan naureskelee ihan yleisesti tuollaisille testauksille jossa autot testataan 70v mummoja silmälläpitäen.


      • yks asiantuntija
        Aasiantuntija kirjoitti:

        Sä oletkin sitte alustasta eri mieltä ku kaikki asiantuntijat ympäri maailmaa

        TM laitto geeteen testissä viimoseksi.


      • ei riitä laatu
        jjhgdfghnjmk kirjoitti:

        Niin talvitestissä, buahaahahaa kertoo ehkä millaisille typeryksille kyseinen lehti on suunnattu.
        Se joka on takavetoisella joskus oppinut ajamaan naureskelee ihan yleisesti tuollaisille testauksille jossa autot testataan 70v mummoja silmälläpitäen.

        Aikuinen mies ajaa takavetoisella. Se on osaavalle kuskille talvellakin parempi auto kuin etuvetoinen. Huono takavetoinen on tietysti huono talvella sekä kesällä. Tojon GT:tä en ostaisi.


    • Golf GT

      Mitä luulet, paljonko tuollaisesta saa vaihdossa parin-kolmen vuoden jälkeen? Tuskin paljoakaan enempää kuin samanlaisesta Subarusta joka lähtee 35k€:sta.
      Sanoisin että Toyota on pannut kuivana kakkoseen GT:n ostajia.

      • Vesa Jokinen

        EVVK


      • ei hyvänen aika
        Vesa Jokinen kirjoitti:

        EVVK

        Ootko ihan tunnoton, jos joku sua sillai laittaa


      • Bend over tero
        Vesa Jokinen kirjoitti:

        EVVK

        Vesa tykkää pitää nilkoistaan kiinni kun sugar-daddy rankaisee takaapäin. Tyypillinen tero.


      • Tojotero
        Bend over tero kirjoitti:

        Vesa tykkää pitää nilkoistaan kiinni kun sugar-daddy rankaisee takaapäin. Tyypillinen tero.

        Onko se sugar-daddy jonku volkkarivillen kaveri tai fantasiajuttu?


      • herttanen vallan
        Tojotero kirjoitti:

        Onko se sugar-daddy jonku volkkarivillen kaveri tai fantasiajuttu?

        Tero esittää kainoa, kokematonta.


    • Ajamisen iloa GT86

      HUOM! gt86 on kaikkein hitaimmin kiihtyvä auto ja jättää taakseen mm 3 kpl niitä nopeampia autoja! miten selität sen? niinpä meni jauhot suuhun,yski pois . Totuus on erinomaiset ympäri maailmaa kehutut ajo-ominaisuudet ja ajamisen ilo!

      • ei vaan kulje

        Paljon ja aktiivisesti unohtelet, että saat maailman mieleiseksesi.


    • jäi liikkeeseen

      No joo, nätti auto, mutta vähän alitehoinen, itse harkittin tuollaisen ostamista ja kävin koeajamassakin.

      Mutta viereisessä liikkeessä oli käytetty Audi TT 3.2 quattro, jota kävin myös koeajamassa ja kun se kulki paljon iloisemmin, niin jäi Toyota sitten ostamatta.

      Mikäli olisivat vähän isomman ja tehokkaamma koneen laittaneet tuohon Toyota-Subaruun niin olisin saattanut ostaa, mutta vähintään 250 heppaa pitäisi olla.

      • hidas

        eihän tuo GT mihinkään kulje.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1175
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      14
      1083
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe