lihava ratsastaja

liian pallo

Rakastan ratsastusta ja hevosia koko sydämmeni pohjasta mutta minusta tuntuu että hevoset kuolevat alleni sillä olen oikeasti ylipainoinen 14v 162cm 70kg. Sanokaa te kestääkö ne ratsut minua. Olen mennyt isolla eestin hevosella ja isohkoilla poneilla ja jopa pienellä ja sirolla ponilla.
Kuinka paljon painoa hevoset tai ponit yleensä kestää painoa. Oon ainaki kuullu et moni hevonen kestäis painoo jotain 100kg mutta onko se totta

12

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • drfare

      Tämä, että sinusta tuntuu 'hevosen kuolevan allesi' on todennäköisimmin vain oman pääsi sisällä. Sinulla on toki pari hassua kiloa ylipainoa pituuteesi nähden, mutta hevoselle olet ihan peruskauraa, hyvin se jaksaa sinut kantaa.

    • Minna Oulusta

      Totta, 70 kg hevosen tai ison ponin selässä ei tunnu missään. Ja olet sen verran pitkä että pienen ponin selkään ei kannattaisi mennäkkään, jalkasi vain laahaisivat maata. Tai voithan laittaa rullaluistimet jalkaasi.

      • Joku vaaaa

        Olen 172 cm ja 82kg. Minkä kokoinen hevonen sopii mulle ja minkä rotuinen.


      • berni -99
        Joku vaaaa kirjoitti:

        Olen 172 cm ja 82kg. Minkä kokoinen hevonen sopii mulle ja minkä rotuinen.

        Sinulle sopisi hyvin vielä joku 150 senttinen hevonen. Pystyt varmaan menemään vielä pienemmälläkin kunhan ponilla on sitten niitä lihaksia. Rodulla ei ole merkitystä, mutta voimakkaita hevosia on esim. Suomenhevoset ja eestinhevoset.
        Mutta suosittelen sinulle n. 150 senttistä tai isompaa lihaksikasta ratsua. :)


    • maican ja minttu

      oon minäki vähän ylipainoinen, 131 cm ja 34-35kg ja ratsastan issikoilla mintussa ja mascotissa

      • berni -99

        No pystyt hyvin menemään vielä shettiksellä niin issikoille olet lastenleikkiä...


    • liianpallo

      Okei kiitos vastauksista. Pelkäsin jo että kaikki jotka tulevat tänne keskusteluun alkavat haukkua mutt te ette onneksi :)

    • Minna Oulusta

      Yleisohje:
      Kysykää painorajoista vasta sitten kun paino alkaa olla n. 90 - 100 kg, Pituudella ei ole väliä kun hevosen kantokyvystä puhutaan.
      Ihan sama oletko 140 cm vai 180 cm jos paino on kuitenkin sama, esim 70 kg. Vain esteettinen näkymä on erilainen, toinen on selvästi pyöreä, toinen oikea luuviulu,
      Hevoselle silläkään ei ole merkitystä.

    • tyttö..

      Et ole!

    • 11hohhoijaa1

      Nojoo hei! Et todellakaan ole liian painava pollelle! Mietipä, kun normaalikokoinen aikuinen painaa n. 70 kg.. Jos heppa ei kestäisi tuota niin eihän olisi paljoaa aikuisratsastajia ;)

    • pikkuponiratsuna

      No et ole liian painava, paitsi ehkä jollekkin shettikselle tms, kuten mitäkin :'D... Oon n. 160 cm, paino hipuu 50 kg... Ja meen edelleen shettisristeytyksellä, jolla säkää joku 115 cm... Ponilla on painoraja 50 kg, joten mäkään en tartte valitusta et meen liian pienel ponil, vika kesä ku ratsastan sil :7 Muttasiis, helpostihan meet vähän isommalla ponillakin, kunhan sillä ponilla on lihasta :)

    • kuvien kumartaja

      ajatelkaahan vain, elokuvissa samalla hevosella menee KAKSI AIKUISTA, ja joskus leirivarusteet lisänä, esin länkkäreissä. tai sirkuksessa on kolmekin aikuista yhden pollen selässä. Entisaikaan oli temppeliherrojen ritarikunta, ja sen säännöissä määrättiin KAKSI SOTILASTA VARUSTEINEEN saman hevosen selkään.
      Mtyöskin aikuiset miehet , painoa joskus sadan kilon seutuvilla, ratsastavat, ja vaelluksella on tavaraakin mukana jOTEN HEVOSEN KANTOKYKY ON SIINÄ 150 KG,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe