Naisten kyvyttömyys tervehtiä

Terve moro hei

Mikä siinä on ettei 20-30v naiset osaa/halua/uskalla sanoa luonnollisissa tilanteissa Moi, Hei, Terve, tms.?

Olen tervehtinyt tämän kesän aikana lukuisia nuoria naisia erilaisissa kohtaamistilanteissa. Esim. lenkillä, salilla, töissä, uutta naapuria, kaupan kassaa, parturia joka leikkasi hiukseni eilen... Harvat vastaa yhtään mitään. Yleisin reaktio on jatkaa eteenpäin tiukka ilme naamalla kuin ei olisi kuulevinaan. Katseen ja kasvojen kääntäminen poispäin on toinen. Samoin nopea, arvioiva vilkaisu ja nenän nostaminen ylöspäin näyttäminen kiireiseltä.

Esitin itselleni kysymyksiä; Onko minussa sellainen vika ettei minua voi edes tervehtiä? Ei, minussa ei ole mitään vikaa. Olen avoin ja sosiaalinen nuori mies. Onko naisilla poikaystävät joiden kanssa on sovittu, ettei muita miehiä saa edes moikata? Ehkä. Entä sinkkunaiset, miksi he eivät tervehdi?

Merkillinen jääkausi ihmisten välisessä tutustumisessa. Ei tällaista kylmyyttä ole ollut koskaan Suomen historiassa, ei edes Ruotsin ja Venäjän vallan aikana. On kuin näkymätön Berliinin muuri ympäröisi tämän päivän nuoria naisia. Mikä heitä oikein vaivaa?

39

294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näillä mennään

      nykypäivänä tervehtiminen on naisten ymmärryksen mukaan suora seksiehdotus.

      • kohtelias mies

        juu, kohta varmaan feministit vaatii että moikkaamisesta saa nostaa ahdistelusyytteen.

        Sairasta...


    • 10+20

      ei ne mummut ja papatkaan tervehdi, vihaisesti vain tuijottavat

      pitäis mennä kirjoittaa asiasta vaikka presidentille

      • Totuus.

        Itse olen ainakin huomannut, että keski-ikäiset ja vanhat ihmiset (sekä miehet että naiset) juttelevat paljon herkemmin. Nuoret (sekä miehet että naiset) sen sijaan eivät juuri koskaan jauha mitään small talkia. Hyvänä esimerkkinä tästä olen minä, joka en tervehdi edes kaupan kassaa.


    • Nih!

      Yksi sana: Narsismi.

    • epäileväinen

      Miksi lenkillä tai salilla pitäisi tervehtiä tuntemattomia ihmisiä? Moikkaileeko miehet siellä keskenään? Ainakaan omalla salillani naiset ei moikkaile keskenäänkään, ellei ole tuttuja.

      Noissa muissa tapauksissa aika tympeää käytöstä naisilta, erityisesti huonoa käytöstä asiakaspalvelijoilta, yleensä liikkeen etikettiin kuuluu että asiakkaita tervehditään.

      • ylimielisyyttä?

        Meidän lähikaupan kesäkassa (n. 22-24v nainen) ei koskaan edes vilkaise silmiin eikä tervehdi, vaikka minä aina sanon moi. Laitankin tänään piruuttani kaupan asiakaspalautelootaan kommentin neidin moukkamaisesta käytöksestä :D


      • hyväntuulinen
        ylimielisyyttä? kirjoitti:

        Meidän lähikaupan kesäkassa (n. 22-24v nainen) ei koskaan edes vilkaise silmiin eikä tervehdi, vaikka minä aina sanon moi. Laitankin tänään piruuttani kaupan asiakaspalautelootaan kommentin neidin moukkamaisesta käytöksestä :D

        Sama kuvio omassa lähikaupassa Vantaalla. Kesäkassa on nätti kuin mikä, mutta niin vmäisen kylmä, ilmeetön ja ylimielinen katse naamalla, että tekisi mieli ihan kysyä, että mistä neidillä kenkä oikein puristaa :)
        Ystävällisyys kun ei maksa mitään.

        Muissakin asiakaspalvelijoissa on joskus havaittavissa samaa. Joskus on käynyt niinkin, että on ystävällinen ja hymyilevä myyjä edellä oleville ja kun tulee mun vuoro niin ensivilkaisun jälkeen tulee kylmyys eikä puhettakaan silmiin katsomisesta tai ystävällisestä hymystä. Olen kuulemma (huomaamattani) varsin flirtti tyyppi, siitä on mulle moni sanonut eri yhteyksissä. Mua on kerran huomattavasti vanhempi nainen (josta en ollut pätkääkään kiinnostunut) pyytänyt naureskellen lopettamaan flirttailun, kun olin vain hyväntuulinen omasta mielestäni. Ehkä mun tapa katsoa/moikata/saapua paikalle saa aikaan pakoreaktion sen takia. Välillä esitän tietoisesti hyvin etäistä ja omissa ajatuksissani olevaa välttääkseni mitään väärinkäsityksiä.

        Ehkä kauniilla nuorilla naisilla on se ajatus, että heitä aletaan heti iskemään jos osoittavat jotain muuta kuin jääkylmää välinpitämättömyyttä.


      • epäileväinen
        hyväntuulinen kirjoitti:

        Sama kuvio omassa lähikaupassa Vantaalla. Kesäkassa on nätti kuin mikä, mutta niin vmäisen kylmä, ilmeetön ja ylimielinen katse naamalla, että tekisi mieli ihan kysyä, että mistä neidillä kenkä oikein puristaa :)
        Ystävällisyys kun ei maksa mitään.

        Muissakin asiakaspalvelijoissa on joskus havaittavissa samaa. Joskus on käynyt niinkin, että on ystävällinen ja hymyilevä myyjä edellä oleville ja kun tulee mun vuoro niin ensivilkaisun jälkeen tulee kylmyys eikä puhettakaan silmiin katsomisesta tai ystävällisestä hymystä. Olen kuulemma (huomaamattani) varsin flirtti tyyppi, siitä on mulle moni sanonut eri yhteyksissä. Mua on kerran huomattavasti vanhempi nainen (josta en ollut pätkääkään kiinnostunut) pyytänyt naureskellen lopettamaan flirttailun, kun olin vain hyväntuulinen omasta mielestäni. Ehkä mun tapa katsoa/moikata/saapua paikalle saa aikaan pakoreaktion sen takia. Välillä esitän tietoisesti hyvin etäistä ja omissa ajatuksissani olevaa välttääkseni mitään väärinkäsityksiä.

        Ehkä kauniilla nuorilla naisilla on se ajatus, että heitä aletaan heti iskemään jos osoittavat jotain muuta kuin jääkylmää välinpitämättömyyttä.

        "Ehkä kauniilla nuorilla naisilla on se ajatus, että heitä aletaan heti iskemään jos osoittavat jotain muuta kuin jääkylmää välinpitämättömyyttä."

        Voi olla toki noinkin, mutta hyvän asiakaspalvelijan pitäisi osata pistää tuollaiset ajatukset syrjään työaikana. Kassatyö on pidemmän päälle veemäistä puuhaa, mutta niin paljon kuin se työntekijää nyppiikin, niin asiakaspalvelussa vitutus ei saisi näkyä. Ehkä näiden neitojen työmoraali ei ole kovin kummoinen. Itse en voinut asiakaspalvelutyötä tehdessäni kuvitellakaan, että käyttäytyisin töykeästi asiakkaita kohtaan, vaikka työskentelin vieläpä liikkeessä, jossa esimies ei ollut hengittämässä koko ajan niskaan...


      • ht palstajumissa
        epäileväinen kirjoitti:

        "Ehkä kauniilla nuorilla naisilla on se ajatus, että heitä aletaan heti iskemään jos osoittavat jotain muuta kuin jääkylmää välinpitämättömyyttä."

        Voi olla toki noinkin, mutta hyvän asiakaspalvelijan pitäisi osata pistää tuollaiset ajatukset syrjään työaikana. Kassatyö on pidemmän päälle veemäistä puuhaa, mutta niin paljon kuin se työntekijää nyppiikin, niin asiakaspalvelussa vitutus ei saisi näkyä. Ehkä näiden neitojen työmoraali ei ole kovin kummoinen. Itse en voinut asiakaspalvelutyötä tehdessäni kuvitellakaan, että käyttäytyisin töykeästi asiakkaita kohtaan, vaikka työskentelin vieläpä liikkeessä, jossa esimies ei ollut hengittämässä koko ajan niskaan...

        On myös todella paljon eroja eri henkilöiden käytöksessä. Ja itse ainakin olen huomannut että se käytös pätee käytännössä kaikkiin normi-asiakkaisiin ainakin.

        Kun on käynyt monen monituista vuotta samassa lähikaupassa ostoksilla, niin aika hyvin tietää ulkoa ketkä kassaneideistä käyttäytyvät mitenkin. Yleensä kaikki kyllä tervehtivät (kuuluu tietysti ammattiin).

        Mutta tosiaan henkilöissä on eroa.
        Yksi on lähes aina pirteä ja tervehtii leveästi hymyillen pirteällä äänellä. Välillä tietysti niitä huonompia päiviäkin.
        Yksi on aina naama hapankorpulla, hymyilee vaan silloin harvoin kun sattuu jotain pientä kommellusta kassalla tai joku muu heittää pientä vitsintynkää.
        Sitten on niitä, jotka ovat jotain siltä väliltä.

        Jokaisella on se oma persoonallisuutensa ja se näkyy - vuodesta toiseen. Ja varmaan osa on myös yleisesti tyytyväisempiä työhönsä ja sitä kautta iloisemmalla tuulella.

        Voin kyllä kuvitella että sitten joidenkin erikoisten asiakkaiden kohdalla, esim. aiemmin töykeästi käyttäytyneiden, alkoholistien, yms. se naaman ilme voi hyvinkin muuttua. Tuskin kuitenkaan pelkän naamakertoimen takia.


    • lämpöhalvaus

      Onneksi nyt on helle. Ei tarvitse jäävuorista murehtia.

      Rannalla voi tervehtiä puolialastonta naista, se on luonnollista.

    • -M-

      Aika tarkkaan tuo tervehtimättömyys tuntuu koskevan hedelmällisessä iässä olevia naisia. Sen jälkeen tapahtuu ilmeisesti jotain, nainen vapautuu jostain roolista ja pystyy tervehtimään jopa miestä.

    • elämä opettaaa

      Kokemus opettaa:
      Kun pirulle antaa pikkurillin, se ve koko käden.
      Kun miehelle sanoo moi, siitä ei ole helppoa enää luikerrella pakoon. Saattaapi joutua antamaan suoria pakkeja mikä ei oo mukavaa.
      Ei tietenkään kaikki miehet oo moin jälkeen juttelemassa ja ehdittamassa tapaamista jne mut koska se 10-50% on, niin kaikki miehet kärsii tästä epäluottamuksesta miehiä kohtaan.

      • Stereotypiat pois

        Epäluottamuksesta? Mitä pahaa juttelemisessa ja tapaamisen ehdottamisessa on.

        On minultakin kerran yksi nainen huijannut viidet ilmaiset ateriat, kahdet leffaliput ja autokyytejä parinsadan euron edestä, häviten sen jälkeen kuin tuhka tuuleen. Ei ollut ystävyydestä puhettakaan saati seksistä.

        Tutustun silti avoimin mielin muihin naisiin. Olisi väärin ja kohtuutonta yleistää kokemani epäluottamus heihin. Eniten se vaikeuttaisi omaa tulevaisuuttani. Kaunan kantaminen koko vastakkaista sukupuolta kohtaan yhden törpön yksilön takia on täysin turhaa. Siksi tervehdin iloisesti aina kun tilanteeseen sopii.


      • elämä opettaaa
        Stereotypiat pois kirjoitti:

        Epäluottamuksesta? Mitä pahaa juttelemisessa ja tapaamisen ehdottamisessa on.

        On minultakin kerran yksi nainen huijannut viidet ilmaiset ateriat, kahdet leffaliput ja autokyytejä parinsadan euron edestä, häviten sen jälkeen kuin tuhka tuuleen. Ei ollut ystävyydestä puhettakaan saati seksistä.

        Tutustun silti avoimin mielin muihin naisiin. Olisi väärin ja kohtuutonta yleistää kokemani epäluottamus heihin. Eniten se vaikeuttaisi omaa tulevaisuuttani. Kaunan kantaminen koko vastakkaista sukupuolta kohtaan yhden törpön yksilön takia on täysin turhaa. Siksi tervehdin iloisesti aina kun tilanteeseen sopii.

        Kyllä mäkin tervehdin esim yli 60 vuotiaita miehiä jotka ymmärtää jo ettei joka naista kannata katsoa himoiten.
        Ai että mitä pahaa tapaamisen ehdottamisessa? Noh...miltä sinusta tuntuisi jos joka päivä eri henkilö yrittäisi myydä sinulle huumeita ja joka päivä joutuisit sanomaan ei kiitos. EI. EI. EI
        Musta se on toisen yksityisyyteen kajoamista että ehdottelee tapaamisia tai koittaa tunkeutua toisen kaveriksi vaikkei tuntematon henkilö ole sellaisen tarpeessa edes. Musta se on vaan ahdistavaa ja vastenmielistä.
        Sinkut pitää hakea sieltä missä sinkut on, ei tutustua summa mutikassa ihmisiin joista ei tiedä mitään.


      • elämä opettaaa
        Stereotypiat pois kirjoitti:

        Epäluottamuksesta? Mitä pahaa juttelemisessa ja tapaamisen ehdottamisessa on.

        On minultakin kerran yksi nainen huijannut viidet ilmaiset ateriat, kahdet leffaliput ja autokyytejä parinsadan euron edestä, häviten sen jälkeen kuin tuhka tuuleen. Ei ollut ystävyydestä puhettakaan saati seksistä.

        Tutustun silti avoimin mielin muihin naisiin. Olisi väärin ja kohtuutonta yleistää kokemani epäluottamus heihin. Eniten se vaikeuttaisi omaa tulevaisuuttani. Kaunan kantaminen koko vastakkaista sukupuolta kohtaan yhden törpön yksilön takia on täysin turhaa. Siksi tervehdin iloisesti aina kun tilanteeseen sopii.

        Kaiken lisäksi suurelle osalle miehistä kyllä on kyllä ja ei on ehkä. Mitä tuumaisit huumekauppiaasta joka tulkitsisi ei vastauksesi ehkä vastaukseksi ja väijyisi sinua uudelleen ja uudelleen? Miehet tietää että naisen mieli voi muuttua ja siksi pitävät ei vastausta ehkänä.Rehellisesti sanottuna minun mieleni ei ole koskaan muuttunut kun teen mielipiteeni ensimmäisen 30 sekunnin sisään mutta kuten esim eilen telkkarissa näimme niin naisen ei voi muuttua kylläksi kun hänen elämäntilanteensakin muuttui.


      • ht palstajumissa
        elämä opettaaa kirjoitti:

        Kyllä mäkin tervehdin esim yli 60 vuotiaita miehiä jotka ymmärtää jo ettei joka naista kannata katsoa himoiten.
        Ai että mitä pahaa tapaamisen ehdottamisessa? Noh...miltä sinusta tuntuisi jos joka päivä eri henkilö yrittäisi myydä sinulle huumeita ja joka päivä joutuisit sanomaan ei kiitos. EI. EI. EI
        Musta se on toisen yksityisyyteen kajoamista että ehdottelee tapaamisia tai koittaa tunkeutua toisen kaveriksi vaikkei tuntematon henkilö ole sellaisen tarpeessa edes. Musta se on vaan ahdistavaa ja vastenmielistä.
        Sinkut pitää hakea sieltä missä sinkut on, ei tutustua summa mutikassa ihmisiin joista ei tiedä mitään.

        "Sinkut pitää hakea sieltä missä sinkut on"

        Aika nihkeä asenne. Tällä palstallakin jatkuvasti toitotetaan ätmeille että olkaa aloitteellisia jos haluatte koskaan naista saada. Ja sitten toisaalta taas tuossa on se totuus siitä naisten suhtautumisesta jos niin erehtyy tekemään.

        Toisaalta, itse en ainakaan kyllä ole koskaan yrittänyt iskeä naista mistään muualta kuin baarista. En siis ole juurikaan syyllistynyt naisten häiritsemiseen kadulla. En ala yleensä juttelemaan kenellekään tuntemattomille naisille.

        Ja oikeastihan kyse tuossakin on vain siitä että onko mies tarpeeksi hyvän näköinen, itsevarmuutta huokuva, yms. Jos sellainen mies tulee kadulla ehdottamaan treffejä, niin yllättäen moni sinkkunainen onkin ihan tyytyväinen ja puhelinnumerot vaihtuvat. Ongelma vain on että moni mies ei tiedä paikkaansa ja menee juttelemaan niille naisille, jotka eivät ole kiinnostuneita. Ja sitten saavat sitä tylyä kohtelua takaisinpäin.

        Sellaista se elämä on. Jatkuvasti pitäisi olla aloitteellinen, mutta ei saisi olla aloitteellinen itseään parempitasoisia kohtaan kun se häiritsee niitä. (Ja tämä muuten pätee sekä kadulla että niissä baareissa)


    • Nuori nainen

      KOSKA ME EI HALUTA CREEPYJÄ STALKKEREITA ELÄMÄÄMME. Koska me ei haluta kontakteja random-äijien kanssa.
      Koska random-äijät haluu meidän huomiota, mutta me ei haluta niiden. Me ei haluta niiltä mitään. Me ei haluta sulta (lenkkipolulla) mitään.

      Koska me ei haluta.

      Meneekö kaaliin?

      Mieti itse paljonko pyyteettömästi teet asioita toisten tarpeiden eteen mikä ei sua yhtään huvita. Miksi meidän pitäis tehdä jotain sun eteen?

      Jos haluut lähestyä naisia, tee se jossain missä on tarkoituskin ottaa vastaan lähestymisiä. Esim. baarissa. Tai Tinderissä.

      • lmao

        lmao


      • laskeudu maahan

        Vähän hysteerinen kirjoitus Nuori nainen, no offense.


      • dsgvsdbds

        aahh, suomalainen nainen. Niin ihq.


      • Anna panna billuu!

        Siis ei tarvitse muuta kuin antaa pillua. Jos annat kerran pillua, niin se on siinä, ruikittuani häivyn etsimään seuraavaa reikää. Ei voi olla liikaa vaadittu. Monenko nussima olet? Varmaankaan et ole enää neitsyt, joten turhaan pihtaat sitä haaraherkkuasi. Lettu levälleen, haarat horolleen, aja karvat pois ja anna seksireikää!


      • ht palstajumissa

        Ette te halua niitä lähestymisiä baareissakaan. Paitsi jos se lähestyjä ei olekaan se "creepy stalkkeri" vaan se ihanan komea uros.


    • huhhuh taas neidit

      Ja sitten naiset vielä ihmettelee, miksei miehet uskalla tulla juttelemaan selvin päin ja miksei oikeassa elämässä satu niitä kutkuttavan romanttisia kohtaamisia...

    • mykkiä kaikki

      Miehet tervehtii vielä huonommin. Ei osata edes työpaikalla tuttujen kesken.

      • ---------------

        Ehkä just siksi kun ei halua leimaantua creepy stalkkeriksi ja joutua kahvipöytäjuorujen keskipisteeksi.


    • moi hei terppa

      Eikö mies voi katsoa naista silmiin ja jos nainen hymyilee, niin vasta sen jälkeen mies sanoisi Moi. Jos nainen vastaa hymyillen moi, niin sen jälkeen voisi kysäistä, että mitä kuuluu ja aloittaa siitä sitten jutustelua ja pyytää lopuksi puhelinnumeroa.

      Ette te miehet sano moi myöskään kaupassa ja kadulla kaikille vastaantulijoille. Minusta se ei vaan ole Suomen tyyli. Olen asunut muutamassa eri kaupungissa ja ainoastaan maaseudulla pienillä paikkakunnilla esim. heilautetaan kättä kaikille, jotka ajavat autolla ohi. Kaupungeissa tämä ei ole tapana.

      • moiheivaan

        asun pienellä paikkakunnalla eikä täälläkään nyt todellakaan tuntemattomille kättä heilutella, saati tervehditä muutenkaan. Sama meno kaikkialla.


      • atm.

        Ei naiset tervehtineet minua edes töissä koskaan.


      • ht palstajumissa

        Jänniä nämä kirjoittamattomat säännöt että ensin pitää saada hymy että voi sanoa edes moi. :)

        Ja käytännössä kai se tarkoittaa sitä että ei voi moikkailla juurikaan naisia. Kun harvoin ne hymyilee. Tai jos hymyilevät, niin tekevät sitä kyllä jostain ihan muusta syystä luultavasti.

        Paras varmaan olla vaan moikkailematta. Ehkä naapuruston nuorille naisille jatkan pikaista moikkailua ja sen jälkeen ohi kävelyä ilman katsekontaktia. Ja naapurin vanhoille rouville voin moikkailla ja jatkaa ihan muutakin jutustelua. Sitä kaikkea säästä ja naapuruston tapahtumista lähtien. Nuoret naiset nyt pitäis hulluna stalkkerina jos sellaisia menee juttelemaan.


    • 29vneitsyt

      Nuorilla naisilla on liian suuret luulot itsestään, luulevat että kaikki ovat heti iskemässä heitä kun vain porukka haluaisi osoittaa hyviä käytöstapoja tervehtimällä toista. Facebook, Tinder yms "sosiaalinen media", joka itse asiassa on epäsosiaalinen media, ovat tehneet naisista hyvinkin kylmiä. Olisi hienoa jos netin keskuspalvelimet menisivät kiinni viikon ajaksi, silloin ihmiset saattaisivat jopa kommunikoida oikeassa elämässä.

      • dsvsdv

        nuo paritussivut on saaneet aikaan sen, että naiset kuvittelee live-elämässäkin jokaisen tuntemattoman moikkauksen olevan joku sairas lähentely-yritys niinkuin siellä netissä. Aivan vieraantuneita todellisuudesta.


    • Sinkkuilija.

      Naiset vihaa suomi miehiä jo lapsesta saakka eikä niille ole opetettu käytöstapoja. Ulkomailla kuin olin nin siellä naiset tervehti minua kaupassa ja rannallakin kun menin jonkun viereen makoilemaan

    • finish.wömyn

      Naiset on niin kaksinaamaisia.

      Ensin haukutaan suomalaisa miehiä kuinka he ovat niin hiljaisia ja sulkeutuneita ja sitten valitetaan ettei voi moikata kun ei yhtään tiedä että mikä STALKKERI se voi olla ja kun itse ollaan niin täydellisiä että voidaan ylimääräisiä huonompia miehiä huiskia pois kun ei kelpaa.

      Mutta jos joku musta mies vähän tervehtii niin heti on suomalaisella huoralla reva märkänä ja jo heti ollaan antamassa persettä puoli-väkisellä jollekin fanaattiselle islamistille joka vielä avoimesti vihaa huoriksi pukeutuneita länsimaalaisia akkoja.

    • vääristymä

      Jos tässä nyt oikeasti on kyse siitä, että naiset tulkitsevat tervehtimisen iskuyritykseksi, on tämä maailma pahasti vinoutunut ja pilattu. Jos avaruudesta tulee joskus vierailijoita maahan elinaikanani, pyydän päästä mukaan kun lähtevät. Häpeän maapalloa.

    • habby

      Jokaikisessä viestiketjussa täällä sinkut-palstalla naiset ja miehet syyttelevät toisiaan ihan kaikesta. Ollaan huoria, ollaan pihtareita, ollaan läskejä, huonoja rakastajia ja kaljupäisiä. Aina se vika on siinä toisessa sukipuolessa eikä siinä jota edustaa.

      Eikö teille syyttelijöille ikinä ole tullut mieleen että tässä ollaan samaa kansaa? Onko suomi ikinä ollut joku sosiaalinen ja räiskyvä kansa? No ei ole. Suomalaiset tunnetaan juroina, hiljaisina ja epäluuloisina mitä tulee tuntemattomiin. Joten jos suomalainen ei moikkaa, nii voivoi. Se valitettavasti on iso osa kulttuuriamme. Naiset ei moikkaa kun ihan liian usein ne satunnaiset kadulla moikkaajat on jotain lipeviä ja vähän vinksahtaneita ällötyksiä. Naisilla ei ole kokemusta fiksuista ja "kunhan vaan huvikseni juttelen, mutten kuitenkaan halua pidätellä jos sinulla on kiire" tyyppisistä keskustelun avauksista. Ja siksi jos joku rupee jutteleen epätavallisessa paikassa niin naisilla soi creep-alert päässä ja ovat kylmiä. Mikä on sääli kun jos oikeasti fiksu mies sattuisi keräämään rohkeutensa niin hänet heti mielletään oudoksi ja kohdellaan sen mukaan.

      suomi on juro maa. Lopettakaa lapsellinen valitus ja tehkää asian eteen jotain. Eli alkakaa jutteleen yllättävästi mutta fiksusti ihmisille jos haluatte muutosta asioihin. Asia ei haukkumalla tai valittamalla parane.

      • ph!!

        paskapuheta!!!!!!!!!!

        kyllä naisia haukkumalla maalimaan saadaan kuri ja järjetys!!!!!!

        !!!!!

        soumessa varsinkin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • ...?

        "Lopettakaa lapsellinen valitus ja tehkää asian eteen jotain."

        Yritetty on. Mutta ei se maailma tainnut siitä paljoa muuttua vaikka sitä yritystä olikin melkoisesti. Nyt on vaihteeksi aika ajatella vain omaa etua. Sellaisessa itsekkäässä maailmassa tässä kuitenkin eletään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe