Leväperäinen diagnoosien latelu

Kylmät kädet

Esim. Oulun EMMT:llä ei ole loppuun asti ajateltu, mitä damagea moinen toiminta aiheuttaa. Onko käynyt koskaan edes mielessä, pitkällä tähtäimellä?

9

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylmät kädet

      EMTT*, Eteläinen Mielenterveystoimisto. Määräsivät mulle Seronilia, kun aikoinaan erehdyin kertomaan, että mikään ei tunnu miltään ja kaikki on pelkkää harmaata. Voi jumakauta voitte kuvitella, mitä moinen lääke tekee ihmisille, joilla jo MUUTENKIN kaikki tunteet täysin nollassa.

      No, järjetön ahdistushan siitä syntyi, joka sai käyttäytymään täysin mielipuolisesti. Sen jälkeen löivät mulle diagnoosiksi: Psykoosipiirteinen persoonallisuus, jos oikein muistan.

    • Kylmät kädet

      Minut on leimattu psykopaatiksi, mutta eniten inhoan näitä kaksisuuntais-mielialahäiriö-paskadiagnooseja, joita saa tänä päivänä joka ikinen halukas, joka ei jaksa nousta aamulla töihin.

      Nyky-yhteiskunta on farssi.

      •  K 

        Pistetään jokainen laiska litra-aivo työkyvyttömyyseläkkeelle, eihän meillä niitä edes kovin paljoa jo ennestään ole. Eikä ole tulossakaan,


      • 1+19
         K  kirjoitti:

        Pistetään jokainen laiska litra-aivo työkyvyttömyyseläkkeelle, eihän meillä niitä edes kovin paljoa jo ennestään ole. Eikä ole tulossakaan,

        Mä olen työnarkomaani. Kun mulla on työpaikka niin elän sille työlle. Teen ylitöitä ja jätän vaikka kirjaamatta työtunnit että saisin olla töissä. Vapaapäivinäkin tungen itseäni töihin. Mulle ei merkitse perhe eikä ihmissuhteet mitään. Vapaa-aikaa en tarvitse koska olen onnellinen vain töissä. Kun en voi mennä töihin nukun sen koko vapaa-aikani että työt alkaisi nopeammin. Rakastan kiirettä. Kun sattuu työpäivän päätteeksi niin se on hyvä merkki. Suoritin hyvin. Nyt työkyvyttömyys eläkkeellä katson kuvia entisestä työpaikastani ja lämpö täyttää sydämmeni. Rakastin työtäni, työpaikkaani, aivan kaikkea siellä. Elämäni hajosi kun jouduin luopumaan siitä. Huusin lattialla ensimmäisen päivän kun en päässyt töihin. Itkin viikon, aloin lääkitä itseäni alkoholilla. Meni kuukausi sumussa. Lopulta tajusin että olin sairas. Piti alkaa löytää sisältöä omista lapsista, löytää ystäviä, hoitaa parisuhdetta. Kaikkeen minulle arvottomaan piti keskittyä ja löytää siitä mielekkyys. Opettelen sitä nyt neljättä vuotta. Vaikeaa on.


      • työnvieruksujat
        1+19 kirjoitti:

        Mä olen työnarkomaani. Kun mulla on työpaikka niin elän sille työlle. Teen ylitöitä ja jätän vaikka kirjaamatta työtunnit että saisin olla töissä. Vapaapäivinäkin tungen itseäni töihin. Mulle ei merkitse perhe eikä ihmissuhteet mitään. Vapaa-aikaa en tarvitse koska olen onnellinen vain töissä. Kun en voi mennä töihin nukun sen koko vapaa-aikani että työt alkaisi nopeammin. Rakastan kiirettä. Kun sattuu työpäivän päätteeksi niin se on hyvä merkki. Suoritin hyvin. Nyt työkyvyttömyys eläkkeellä katson kuvia entisestä työpaikastani ja lämpö täyttää sydämmeni. Rakastin työtäni, työpaikkaani, aivan kaikkea siellä. Elämäni hajosi kun jouduin luopumaan siitä. Huusin lattialla ensimmäisen päivän kun en päässyt töihin. Itkin viikon, aloin lääkitä itseäni alkoholilla. Meni kuukausi sumussa. Lopulta tajusin että olin sairas. Piti alkaa löytää sisältöä omista lapsista, löytää ystäviä, hoitaa parisuhdetta. Kaikkeen minulle arvottomaan piti keskittyä ja löytää siitä mielekkyys. Opettelen sitä nyt neljättä vuotta. Vaikeaa on.

        Pienikalloinen bipo? Seppo?


    • Kylmät kädet

      Aspergerin syndrooma ja psykoosipiirteinen persoonallisuus. Noi kaksi diagnoosia sain Oulun EMTT:ltä meilkein kättelyssä.

      • diagnoosit hatusta

        Onko nuo diagnoosit itsesi mielestä päin p#rsettä? Itselläni on ainakin 5 eri diagnoosia,En edes muista mikä tai mitkä niistä jäi voimaan.Eikä edes kiinnosta.
        Psykiatria on totaalista pelleilyä.


      • Kylmät kädet
        diagnoosit hatusta kirjoitti:

        Onko nuo diagnoosit itsesi mielestä päin p#rsettä? Itselläni on ainakin 5 eri diagnoosia,En edes muista mikä tai mitkä niistä jäi voimaan.Eikä edes kiinnosta.
        Psykiatria on totaalista pelleilyä.

        Juu tuohon yhdyn.


    • Dia-gnosis

      Osaksi diagnoosit ikään kuin antavat luvan kokeilla erilaisia lääkkeitä. Nykyisistä diagnooseista esimerkiksi kaksisuuntaiseen ja skitsoaffektiiviseen voidaan kokeilla vähän kaikenlaisia lääkkeitä (masennus, neurolepti, yms), joten niitä diagnooseja sitten myös annetaan vähän kaikille. Niillä diagnooseilla myös tavallaan perustellaan se, että niitä lääkkeitä pitää syödä ja muutenkin totella - "sinulla on tämän niminen sairaus, ja tämä lääke tasaa/poistaa masennusta/poistaa psykoosia sekä on kuin insuliini diabeteekseen". Luin jostain jonkun ulkomaan hoitajan tai muun vastaavan kuvauksen, miten siellä oli kaikenlaisille mahdollisille potilaille annettu diagnoosiksi skitsoaffektiivinen, johon voi kuulua masennusta, maniaa, psykoosia ja niin edelleen. Eli esimerkiksi sellaiseen laatikkoon voidaan laittaa vähän kaikenlaisia potilaita. Kaksisuuntainen on muotoutunut vielä yleisemmäksi laatikoksi. Aikaisemmin maanisdepressiivisyys oli todella harvinainen sairaus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1392
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe