JERUSALEMIN SUUTARI

Pilmari

on toki ollut aiheena aiemminkin.
Tämä tunnetaan useissa vanhoissa kulttuureissa.

Kiinalaiset kokevat tämän kaksikkojärjestelmämä, jossa
- Jin symboloi NAISELLISUUTTA, pohjoista, kylmää...
-Jang taas etelää, taivasta, aktiivisuutta, keisaria....

Meillä tunnetuin lienee:
- Suutari pysyköön lestissään ja epäonnistuminen on myös SUUTARI!

Mitä nämä tuovat teidän ajatuksiinne ensimmäisinä?

20

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuo eivät valtettavasti tuo minulle mitään mieleen, mutta Jerusalem tuo vain sodan Israelin ja Palestiinan välillä minun mieleeni.
      Minua kauhistuttaa, että Suomen televisiossa haastatttelussa Israelin asiantuntija professori (nimeä en painanut mieleeni) joka ilmeettömänä sanoi Israelin vain pitävän palestiinalaisten surmaamista " kuin nurmikon leikkuuna " Kylmempää suhtautumista ihmisten eliminoimiseen, en voi kuvitella !!!

      Jing ja Jang taas tosin on hyvinkin mielenkiintoinen näkemys, monine symboleineen
      ihmiskunnan kulttuurihistoriassa.

    • Daavidin poika???

      TOTUUS
      on valitettavasti ollut aina sotien ensimmäinen uhti.
      Raamatussakin jumala oli pitkään
      HERRA SEBAOT - sodan jumala.
      Kukaan uskovainen laulaessaan "Hoosiannaa..." ei vahingossakaan sanallakaan viittaa Daavidin ja hänen sukunsa "hirmutekoihin".
      Jeesus koetaan Daavidin poikana,mutta ei Raamattukaan kerro missään sanallakaan Daavidin "sivuvaimojen" jälkeläisistä - Batseban miehen surmautti ja otti "virallisesti vaimokseen, joten hän on Jeesuksenkin "esiäiti".
      Eräs D. poika raiskasi sisarensa Raamatun mukaan ja Saulin tytärtä kosiessaan toi apelleen sata? vihollissotilaan esinahkaa,
      ...

      • ihme juttu

        Mitä tekemistä historian tiedoilla on "Marian naisista valitun" Jeesuksen synnyttäneen kanssa?


    • alkovisti

      Toisen maailmansodan voittajat tekivät ilmeisen virheen luovuttessaan juutalaisille näille niin pyhän alueen asutettavaksi kompensaationa saksalaisten hologaustista. Alueella on kahdelle uskontosuunnalle tuiki tärkeä Jerusalem, molemmat pitävät sitä perinteisesti omana alueenaan,koska he katsovat olevansa Abrahamin jälkeläisiä ja toisen osapuolen olevan vääräuskoisia. Kun konflikti taustaan lisätään vielä taloudellisesti tärkeä Jordan-virta sekä hammas hampaasta kostokierre. on ilmeistä, että alue on yksi räjähdysherkimmistä alueista. Kysymys ei ole siitä, kuka heitti ensimmäisen kiven vaan siitä seuraavasta kivestä. Syntipukkia ei etsitä, heitetään vaan takaisin.Tilanteesta hyötyjiä ovat lähinnä asekauppiaat, kärsijiä Jerusalemin suutari sekä Jerikon betuiini.

    • Suutari on meillä kielessämme myös kala ja aivan erityinen kala onkin eli sitkeähenkinen. Suutari samoin kuin sen serkku ruutana pystyvät sinnittelemään varsin epäkiitollisissa olosuhteissa hengissä.

      Mitä sitten taas tulee tuohon Jerusalemiin ja sen ympärillä vellovaan mitanottoon, niin tilanteen sponsoreina ovat puuhastelleet suurvallat eli Iso-Britannia, Ranska ja USA jo pitkät ajat. Hinku järjestellä asioita oli niin ylivoimainen, etteivät malttaneet pysyä tervejärkisyyden lestissä. Rauhanpyrkimyksistä tulee kerran toisensa perään suutari.

    • tosiko?

      KIRVESMIES
      on jopa Jeesuksen "kasvatusisä" Joosefin ammatti ja siitä työvälineenä piilukirves
      ja vasara tuli myös kristittyjen apostolien tunnusmerkistöön.
      Veriuhri Jumalan "Karitsa" kuten suuret uhrieläimet yleisesti surmattiin piilukiveellä.
      Roomassa kristityt marttyyrit surmattiin samoin.
      Raamattukin kertoo Mt 3:10-...
      Jumalan tuomion "vertauskuvana.
      /kaksoiskirves, sotakirves

      Raamattu on "jumalan sanaa" ja pyhä kirja edelleen?

      • toinen tosikko

        Olikohan Jeesus ensimmäinen hintti ja työtön? Isänsä kodissa asui 30 ja kierteli miesten kanssa puistoissa, juoden viiniä. Jos hän jotain teki, niin se oli ihme?


    • SUUTARIN
      lapsilla ei ole kenkiä sananlaskun mukaan.
      Ihme, jos olisi kalaa ja leipää...hmm

      • toinen tosikko

        Olikohan puusepän pojalla pitkänenä? Muistelen sitä satua, jossa pojan nenä kasvoi, kun valehteli?

        ps. olisi täällä kalaa ja tuoretta (otin äsken uunista) leipää, kun saisi jostain tuoretta kahvia. Naisentuoksuakin on näin helteellä! ))))


      • ,,,,
        toinen tosikko kirjoitti:

        Olikohan puusepän pojalla pitkänenä? Muistelen sitä satua, jossa pojan nenä kasvoi, kun valehteli?

        ps. olisi täällä kalaa ja tuoretta (otin äsken uunista) leipää, kun saisi jostain tuoretta kahvia. Naisentuoksuakin on näin helteellä! ))))

        Se oli Pinokkio.

        Käy kalahallissa.


      • toine tosikko
        ,,,, kirjoitti:

        Se oli Pinokkio.

        Käy kalahallissa.

        ,,,,
        Tottahan minä sadun muistan ja Pinokkion, mutta muuttettiinko sadussa kuitenkin Pinokkion nimi toiseksi? Olisiko ollut oikea nimi Jeesus? Eikös isä ollut kuitenkin joku puuseppä?

        Hitsi! tuo oikeinkirjoitus ohjaus, kun aina herjaa punaista, että tässä menee ikä ja terveys. Jopa nämä viimeiset elin vuodetkin, kun ei ehdi nuortumaan ja kaunistumaan! Hikoilla vain noita naisten tuoksuja.)))

        Siis, mihis me jäätiinkään? Kalahalliin! Älä unta näe, että lähtisin tästä mihinkään! Sämpylät on uunissa.

        Viikonloppuna olisi mukavat karnevaalit ja olen vihdoinkin välttynyt lastenhoidosta, että nyt olisi mummillakin aikaa pistää elämä risaiseksi,.. kerrankin!

        Vaan ei, ei tälläkään kerralla, sillä se "miehen tuoksu" puuttuu.


      • ,,,,
        toine tosikko kirjoitti:

        ,,,,
        Tottahan minä sadun muistan ja Pinokkion, mutta muuttettiinko sadussa kuitenkin Pinokkion nimi toiseksi? Olisiko ollut oikea nimi Jeesus? Eikös isä ollut kuitenkin joku puuseppä?

        Hitsi! tuo oikeinkirjoitus ohjaus, kun aina herjaa punaista, että tässä menee ikä ja terveys. Jopa nämä viimeiset elin vuodetkin, kun ei ehdi nuortumaan ja kaunistumaan! Hikoilla vain noita naisten tuoksuja.)))

        Siis, mihis me jäätiinkään? Kalahalliin! Älä unta näe, että lähtisin tästä mihinkään! Sämpylät on uunissa.

        Viikonloppuna olisi mukavat karnevaalit ja olen vihdoinkin välttynyt lastenhoidosta, että nyt olisi mummillakin aikaa pistää elämä risaiseksi,.. kerrankin!

        Vaan ei, ei tälläkään kerralla, sillä se "miehen tuoksu" puuttuu.

        Vaikka monta satua olen lukenut, niin Pinokkiota en. Isänsä oli puuseppä, luin netistä.
        Minen enää häpeä, jos sattuu tulemaan virheitä, kyllä nämä jutut aukeaa, vaikka muutama sellainen tuleekin.

        Tuo Kalahalli liittyy vain erääseen vanhaan vitsii, jossa mies kysyy" tyttöjä, tyttöjä?", mutta kun olen kaino ja hento, en kehtova sitä kertoa.
        Ja saakokaan täällä sellaisia kuin vitsejä väännellä.


      • kolinaa kuulen
        ,,,, kirjoitti:

        Vaikka monta satua olen lukenut, niin Pinokkiota en. Isänsä oli puuseppä, luin netistä.
        Minen enää häpeä, jos sattuu tulemaan virheitä, kyllä nämä jutut aukeaa, vaikka muutama sellainen tuleekin.

        Tuo Kalahalli liittyy vain erääseen vanhaan vitsii, jossa mies kysyy" tyttöjä, tyttöjä?", mutta kun olen kaino ja hento, en kehtova sitä kertoa.
        Ja saakokaan täällä sellaisia kuin vitsejä väännellä.

        HYVÄT HYSSYKÄT !
        Satu kertoi jo aikanaan "tynnyrissä kasvaneesta...?
        Ihmettelen, että vielä nytkin on täällä viesteilemässä "lukutaidottomia" höperehtijöitä - sory!
        ISON KIRJAn pääsanoma on puusepän (ottoisäkö)pojan elämän kuvaus syntymästä, joka suurin jhla ja kuolemasta(toinen suuri juhlapäivä) sukuluetteloinween.
        Pinokkio on aivan eri tarinansa.
        - Lue enemmän niin luulet vähemmän.
        Kahvipirtti on yksi (tyhjä tynnyri - mekein?


      • sanos´muuta
        kolinaa kuulen kirjoitti:

        HYVÄT HYSSYKÄT !
        Satu kertoi jo aikanaan "tynnyrissä kasvaneesta...?
        Ihmettelen, että vielä nytkin on täällä viesteilemässä "lukutaidottomia" höperehtijöitä - sory!
        ISON KIRJAn pääsanoma on puusepän (ottoisäkö)pojan elämän kuvaus syntymästä, joka suurin jhla ja kuolemasta(toinen suuri juhlapäivä) sukuluetteloinween.
        Pinokkio on aivan eri tarinansa.
        - Lue enemmän niin luulet vähemmän.
        Kahvipirtti on yksi (tyhjä tynnyri - mekein?

        hyvät hyssykät

        Lukisin mielelläni, jos tämä työtön vetelehtijä olisi edes yhdenkään rivin kirjoittanut itse, mutte ei, ei, ei ole löytynyt?

        Joku on sentään toistanut (kirjoittanut) hänen juttujaan kuulopuheena, mutta eihän Socrateskaan itse kirjoittanut mitään. Hänenkin oppejaan vain toiset kirjoittelee.

        Ei tainnut olla kyllä koululaitostakaan, eikä pakkoruotsia?:)))))


      • ,,,,
        kolinaa kuulen kirjoitti:

        HYVÄT HYSSYKÄT !
        Satu kertoi jo aikanaan "tynnyrissä kasvaneesta...?
        Ihmettelen, että vielä nytkin on täällä viesteilemässä "lukutaidottomia" höperehtijöitä - sory!
        ISON KIRJAn pääsanoma on puusepän (ottoisäkö)pojan elämän kuvaus syntymästä, joka suurin jhla ja kuolemasta(toinen suuri juhlapäivä) sukuluetteloinween.
        Pinokkio on aivan eri tarinansa.
        - Lue enemmän niin luulet vähemmän.
        Kahvipirtti on yksi (tyhjä tynnyri - mekein?

        @kolinaa kuulen

        Suositan käyntiä korvalääkärillä, itse en muita kolinoita nyt kuule, kuin taivaan Ukon vasaroivan salamoitaan, ja jälkijyrinät.
        Minä en tällä satujen saarella asu. Ilmapiiristä johtuen käyn aina vähemmän ja vähemmän.

        Jos tuo lukukommentti on minulle, niin metsään meni.
        Olen aina ollut kirjojen suurkuluttaja. Yliopisto-opiskelussanikin pääaineenani oli kirjallisuus.

        Olisikohan mahdollista, että puhuttaisiin asioista, ei kirjoittajien olemuksista, eikä varsinkaan kukaan asettaisi itseään muiden yläpuolelle?


      • toinen tosikko
        ,,,, kirjoitti:

        @kolinaa kuulen

        Suositan käyntiä korvalääkärillä, itse en muita kolinoita nyt kuule, kuin taivaan Ukon vasaroivan salamoitaan, ja jälkijyrinät.
        Minä en tällä satujen saarella asu. Ilmapiiristä johtuen käyn aina vähemmän ja vähemmän.

        Jos tuo lukukommentti on minulle, niin metsään meni.
        Olen aina ollut kirjojen suurkuluttaja. Yliopisto-opiskelussanikin pääaineenani oli kirjallisuus.

        Olisikohan mahdollista, että puhuttaisiin asioista, ei kirjoittajien olemuksista, eikä varsinkaan kukaan asettaisi itseään muiden yläpuolelle?

        ,,,,

        Ukkonen tuli ja meni. Satujen lukeminenkin on jäänyt, kun lapsenlapset osaavat lukea itse. Lukukommentti ei ollut sinulle tarkoitettu.

        Joskus nuorena tunsin tietäväni paljonkin, mutta nykyisin huomaan, että ei se paljon ollutkaan, joten en missään tapauksessa asettele itseäni kenenkään yläpuolelle, joskaan en ihan jalkoihinkaan sotkeudu.

        Aikuisikäni keplottelin vähillä lukemisilla, sillä opittuani sanojen Debet ja Kredit merkityksen ja numerot, niin numeroita sitten arvoin noihin sarakkeisiin. Välillä kurkkasin pöytälaatikosta, että kumpis´puoli oli kumpikin ja Debet oli se oikeanpuolinen sarake.

        ps. Tunsit varmasti hyvin Panu Rajalan, vai? Ai niin. Ethän sinä vastailekkaan enää toisten kirjoituksiin.


    • säälikskäy

      Ei Pilmaria voi laiskaksi nettailijaksi syyttää.
      Yöllä yhen jälkeen viimeisen viestinsa kirjoitti. Aamulla puoli yksitoista alkoi urakointi. Tähän mennessä jo kolmetoista viestiä kasassa. Pari juomataukoa ollut, ensimmäinen tunti puolilta päivin ja kahden jälkeen puolentoista tunnin siesta.
      Kyllä tuollaine urakointi jo mielen päälle käy.

      • yrittäjäin maailma

        säälikskäy

        Eikös nyt Suomen politiikka korosta yrittelijäisyyttä? Syrjäytyneetkin täytyisi saada framille, ja jos ei töihin, niin kuitenkin "ihmistenilmoille"? Silloin heitä voisi mukamas auttaa?

        Tietenkin tämä meidän "kirjoittajien" apu valuu, kuin vesi hanhen selästä, koska hän ei ketään hyväksy, torjuu kaikki, haukkuu kaikki kirjoittajat "kanoiksi" ja toivoo vain henk.koht. yhteydenottoa, josta taas soimaa, että postinsa on täynnä epäsopivia juttuja??? "Oi Lyyli, Lyyli, vai oliko joku Senior"? Hänen "peräänsä" kaipaan viellä???? Voi, voi?

        Ota siitä nyt mitään selvää? Vanhaa sumppiaan vuodelta 2003 tarjoilee ja haukkuu meidän Kahvipirtinkin, johon sentään tuodaan aina tuoretta syötävääkin. Aivan ihanaa mustikkapiirakkaakin, eikä ole homehtunutta 2003 pakasteisiin!

        Tosin kyllä itseäkin säälittää, jos tulevaisuus on tuollaisen yrittäjän "harteilla"?


    • Lievestuorwetta

      ÄÄNEKOSKELTA
      taitaa kolina kuulua joko pohjoiseen tai koilliseen mennesssä takametsiltä Konginkankaalta tai Konneveden konnilta.

    • hammeenhelma

      Ukkosestako kimurantisti?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe