Terapeutti: Helsinkiin saapuva Herzog on huijarisaarnaajan arkk

Terapeutti: Helsinkiin saapuva Herzog on huijarisaarnaajan arkkityyppi



http://www.hs.fi/kaupunki/Terapeutti Helsinkiin saapuva Herzog on huijarisaarnaajan arkkityyppi/a1406088430913?jako=def2281ae5d8e0957afb4dac3e1a281a&ref=mob-traf-isios-1


http://goo.gl/HaK3pw


Hengellinen väkivalta -kirjan kirjoittanut Janne Villa sanoo, että David Herzog on huijarisaarnaajan arkkityyppi

Hengellinen väkivalta -kirjan kirjoittaja, terapeutti Janne Villa sanoo, että viikonloppuna Olympiastadionilla saarnaava David Herzog on erittäin epäilyttävä ja vastuuton saarnaaja.

"Tekstiensä pohjalta hän on huijarisaarnaajan arkkityyppi, joka tietää itse valehtelevansa", Villa sanoo.

Hän sanoo, että saarnaajan puheet voivat vaikuttaa haitallisesti ihmisiin, jotka ovat vaikeassa elämäntilanteessa joko fyysisesti tai psyykkisesti.

"Henkisesti herkempien mielenterveys voi vaarantua."

Villan mielestä järjestävien tahojen, muun muassa Good News for Everyone -järjestön, olisi pitänyt miettiä tarkemmin, tulisiko tilaisuutta järjestää ollenkaan.

"Kaveri on käynyt Suomessa ja ollut suosittu. Järjestäjillä on varmaan hyvä tarkoitus, mutta Herzogin taustat olisi pitänyt tutkia. Järjestäjät väittävät olevansa kristittyjä, mutta Herzogin sanoma poikkeaa myös kristinuskosta. Nämä kuolleistaherättämisjutut ovat ihan poskettomia ", Villa sanoo.

HS kertoi keskiviikkona miehestä, joka sanoi parantuneensa pimeän pelosta tultuaan uskoon Herzogin tilaisuudessa. Villa ei halua kyseenalaistaa ihmisten kokemuksia, mutta sanoo, että kokonaisuutena tilaisuus on arveluttava.

"Riskiä ei pitäisi ottaa. Tietysti tämä on hankalaa, koska uskonnonvapauden nimissä aikuiset ihmiset saavat osallistua mihin huuhaahan haluavat."

Uskontojen uhrien tuki UUT ry:n toiminnanjohtaja Joni Valkila pitää erityisen haitallisena sitä, että ihmiset saattavat jättää hakeutumatta lääkäriin ajatellessaan uskon parantavan.

"On myös ongelmallista että jotkut hankkivat itselleen huomattavia taloudellisia resursseja pyytämällä lahjoituksia hengellisissä tilaisuuksissa. Ihmisiä manipuloidaan uskomaan että heitä siunataan tässä elämässä, että he välttyvät rangaistuksilta kuoleman jälkeen tai pääsevät taivaaseen jos he antavat rahaa herran työhön", Valkila kommentoi HS:lle sähköpostitse.

Uskoon tulleen pimeän pelko katosi saarnaajan tilaisuudessa19:07
Helsinkiin saapuva saarnaaja lupaa ihmeitä11:44

15

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvät hyssykät!
      • voipimeyttä

        Herzogilla olisi työsarkaa Palestiinassa. Siellä hän voisi herättää henkiin Israelin tappamat noin 550 palestiinalaista.
        - Kun Herzog pääsee vauhtii elämysjuhlassaan, niin saamme kompuroida amalgaamipaikkojen ja stadinion nurmella vellovan läskin seassa. Sillä hän on luvannut uudet kultaiset hampaat ja sulattaa ylimääräiset rasvat pois lihavilta.

        - Kuka pöljäke kuolleita sinne stadionin helteeseen raahaa ruumishuoneiden kylmäkaapesta?

        - Uskovatkin ovat sortuneet hakemaan elämyksiä eikä puhdasta Jumalan Sanaa!


      • voipimeyttä kirjoitti:

        Herzogilla olisi työsarkaa Palestiinassa. Siellä hän voisi herättää henkiin Israelin tappamat noin 550 palestiinalaista.
        - Kun Herzog pääsee vauhtii elämysjuhlassaan, niin saamme kompuroida amalgaamipaikkojen ja stadinion nurmella vellovan läskin seassa. Sillä hän on luvannut uudet kultaiset hampaat ja sulattaa ylimääräiset rasvat pois lihavilta.

        - Kuka pöljäke kuolleita sinne stadionin helteeseen raahaa ruumishuoneiden kylmäkaapesta?

        - Uskovatkin ovat sortuneet hakemaan elämyksiä eikä puhdasta Jumalan Sanaa!

        >>Herzogilla olisi työsarkaa Palestiinassa.>>

        Niinpä olisi. Vaan ei näytä rahanahnetta luimua sellainen kiinnostavan.

        >>Siellä hän voisi herättää henkiin Israelin tappamat noin 550 palestiinalaista.>>

        Päivitetty luku: yli 800 palestiinalaista.
        http://yle.fi/uutiset/laakintatyontekijat_gazassa_jo_yli_800_kuolonuhria/7375041

        >>Kuka pöljäke kuolleita sinne stadionin helteeseen raahaa ruumishuoneiden kylmäkaapesta?>>

        Hehee, voisihan sitä toki kokeilla. Siinäpä tulisi konkreettisesti todistetuksi Herzogin puoskarointi huijaukset kerta heitolla.
        Eivät ne herää, eivät sitten millään!!!


      • voipimeyttä kirjoitti:

        Herzogilla olisi työsarkaa Palestiinassa. Siellä hän voisi herättää henkiin Israelin tappamat noin 550 palestiinalaista.
        - Kun Herzog pääsee vauhtii elämysjuhlassaan, niin saamme kompuroida amalgaamipaikkojen ja stadinion nurmella vellovan läskin seassa. Sillä hän on luvannut uudet kultaiset hampaat ja sulattaa ylimääräiset rasvat pois lihavilta.

        - Kuka pöljäke kuolleita sinne stadionin helteeseen raahaa ruumishuoneiden kylmäkaapesta?

        - Uskovatkin ovat sortuneet hakemaan elämyksiä eikä puhdasta Jumalan Sanaa!

        Jumala on auttanutkin. On ohjannut kaikki hamasin Israeliin ampuvat raketit metsään ei ihmiskohteisiin


      • 294u29j4

        Onhan jotkut ihmiset heränneet kuolleista, mutta ne ovat tapahtuneet odottamatta, ei yrittämisestä herättää toinen kuolleista. En usko, että yrittämällä toista voisi saada nousemaan kuolleista.


      • siankärsämö
        294u29j4 kirjoitti:

        Onhan jotkut ihmiset heränneet kuolleista, mutta ne ovat tapahtuneet odottamatta, ei yrittämisestä herättää toinen kuolleista. En usko, että yrittämällä toista voisi saada nousemaan kuolleista.

        Mutta miksi ihminen pitäisi saada nousemaan kuolleista? Varsinkin miksi uskova haluttaisiin herättää, kun kerran on Taivaassa?
        Maailmassa on muutenkin tungos ihmisistä ja uutta tuppaa lisää. Jokaiselle on oma aikansa täällä, toisilla pidempi, toisilla lyhyempi. Elämä maailmassa ei ole oikeudenmukaista, eikä tule olemaan.


    • kaikkea ja kanssa

      Vitsiksihän tuo kai oli tarkoitettu Herzogilta (IS:n jutussa), tosin äärettömän huono ja mauton sellainen, eikä osoita ainakaan myötätuntoa omaisiaan surevia ihmisiä kohtaan. Tosin en ole aiemminkaan saanut Herzogista mitään empaattista kuvaa.

      • O sancta simplicitas

        Vitsi?????????


        Efesolaiskirje 5
        4 Älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta. {-38}
        4 Myöskään rivoudet, typerät jutut tai kaksimielisyydet eivät teille sovi, teidän suuhunne sopii kiitos. {-92}

        Se "uskovainen", joka menee tuollaisen tyypin kokoukseen, ei hae sieltä ainakaan Jumalan Sanaa!!!


    • Vitsi vitsillä

      Herzog vitsailee itse vaikka mistä, hyvä kun saa takaisin samalla mitalla.

    • O sancta simplicitas

      Kerrot vain muiden mielipiteistä, vaan et (suoraan) omaastasi, jota saa kissain ja koirain kanssa etsiä aloituksestasi.
      En sen vuoksi/tähden/takia voi plussata aloitustasi!
      Aloituksesi olisi pitänyt tuoda selvästi esille omakin kantasi asiaan!
      Oletko kahden vaiheilla, tämän ihmisen suhteen, ja että onko hän saarnaajana Jumalasta?
      Minusta hän ei vaikuta Jumalan mieheltä!

      • O sancta simplicitas

        "Terapeutti: Helsinkiin saapuva Herzog on huijarisaarnaajan arkkityyppi"

        Vai oletko sinä itse tuo terapeutti?

        Otsikko ei ole sinun, aloittajan, vaan jonkun muun, terapeutin!

        Oletko sinä itse siis tuo terapeutti?

        Vai oletko eri mieltä tuon " terapeutin " kanssa?

        Aloituksestasi en saa selvää, että oletko "terapeutin" kanssa samaa vai eri mieltä!


      • Asiallinen aloitus
        O sancta simplicitas kirjoitti:

        "Terapeutti: Helsinkiin saapuva Herzog on huijarisaarnaajan arkkityyppi"

        Vai oletko sinä itse tuo terapeutti?

        Otsikko ei ole sinun, aloittajan, vaan jonkun muun, terapeutin!

        Oletko sinä itse siis tuo terapeutti?

        Vai oletko eri mieltä tuon " terapeutin " kanssa?

        Aloituksestasi en saa selvää, että oletko "terapeutin" kanssa samaa vai eri mieltä!

        Aloituksessa nostettiin esille se, että tällainen kirjoitus on Hesarissa julkaistu. Tämä on keskustelupalsta, ei mielipidekirjoitusten osasto. Täällä voi siis vallan mainiosti tehdä aloituksen, jossa herätetään keskustelua jostain tietystä aiheesta.

        Itse ajattelen, että on hienoa, kun lääketieteen ammattilainen ottaa kantaa näihin huijarisaarnaajiin.


      • Asiallinen aloitus
        O sancta simplicitas kirjoitti:

        "Terapeutti: Helsinkiin saapuva Herzog on huijarisaarnaajan arkkityyppi"

        Vai oletko sinä itse tuo terapeutti?

        Otsikko ei ole sinun, aloittajan, vaan jonkun muun, terapeutin!

        Oletko sinä itse siis tuo terapeutti?

        Vai oletko eri mieltä tuon " terapeutin " kanssa?

        Aloituksestasi en saa selvää, että oletko "terapeutin" kanssa samaa vai eri mieltä!

        Aloituksessa nostettiin esille se, että tällainen kirjoitus on Hesarissa julkaistu. Tämä on keskustelupalsta, ei mielipidekirjoitusten osasto. Täällä voi siis vallan mainiosti tehdä aloituksen, jossa herätetään keskustelua jostain tietystä aiheesta.

        Itse ajattelen, että on hienoa, kun lääketieteen ammattilainen ottaa kantaa näihin huijarisaarnaajiin.


      • O sancta simplicitas
        Asiallinen aloitus kirjoitti:

        Aloituksessa nostettiin esille se, että tällainen kirjoitus on Hesarissa julkaistu. Tämä on keskustelupalsta, ei mielipidekirjoitusten osasto. Täällä voi siis vallan mainiosti tehdä aloituksen, jossa herätetään keskustelua jostain tietystä aiheesta.

        Itse ajattelen, että on hienoa, kun lääketieteen ammattilainen ottaa kantaa näihin huijarisaarnaajiin.

        No enhän minä sitä!

        No enhän minä sitä!

        Kysyin vain!

        Kysyin vain!

        Onko aloittaja samaa mieltä tuon terapeutin kanssa?

        Onko aloittaja samaa mieltä tuon terapeutin kanssa?

        Itse olen!

        Itse olen!

        Olen aivan samaa mieltä kanssasi siinä, , että on hienoa, kun lääketieteen ammattilainen ottaa kantaa näihin huijarisaarnaajiin.

        Olen aivan samaa mieltä kanssasi siinä, , että on hienoa, kun lääketieteen ammattilainen ottaa kantaa näihin huijarisaarnaajiin.


    • hyvä,hyvä

      Hesarin sivulla tämä henkilö sanoo totuuden itsestään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      336
      3794
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1458
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1308
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1292
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1264
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1221
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe