Pelko ihmisiä kohtaan

Avaus teille

Olen luonteeltani sosiaallinen ihminen, mutta samalla pelkään ihmsiä. Rakastan puhua vieraiden kanssa pientä small talkkia mutta sitten jos ihminen alkaa tutustua minuun tulee minulle joku aivan käsittämätön pelko ja ahdistus tila päälle..
Hankala selittää kun ei itsekkään ymmärrä että mitähän vittua tässä oikeen tapahtuu.

9

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hersböff

      Avaus taidettu käsittää.
      Eiköhän tuo viimeinen kirjoittamasi lause sisällä kaiken olennaisen.

    • ...

      Ehkä olet liian vaativa itseäsi kohtaan.
      Jonka takia et osaa olla rento oma itsesi

      • Henkka -93

        Aivan, ehkä olet epävarma omasta itsestäsi ja siitä kuinka tulisi käyttäytyä? Mulla on paljonkin kokemusta tällaisesta.


    • ...

      Millaisia kokemuksia

      • Henkka -93

        Olikohan tää mulle?

        No sellaisia, etten osaa olla oma itseni seurassa ja koen, että mun pitää jotenkin ylittää itseni ja asetan itselleni liikaa vaatimuksia. Lisäksi mulla on heikko itsetunto ja koen, että mun pitää aina omaksua joku rooli seuran ja tilanteen mukaan. Nää seikat on johtaneet siihen, että mulla on puhjennut sosiaalisten tilanteiden pelko ja jännitysoireita. Mulla on lääkityksenä venlafaksiini, se on auttanut, ja olen lopettanut asioiden ylianalysoinnin ja saanut edes jonkinlaista itsevarmuutta :)


    • sosiaalinen erakko

      Sama täällä. Miten voisin tavata itseni kaltaisia? Mukava olisi vaihtaa ajatuksia, ja saada ehkä helpotusta tilanteeseen.

    • ....

      Mulle kanssa sosiaaliset tilanteet on vaikeita.

    • en osaa selittää, mutta samankaltaisia tuntemuksia on.

      Olen luonteeltani yhtä aikaa avoin, että yksityisyyttä varjeleva... pelottaa se, että kun en tunne small talkin sääntöjä, saatan siinä pikkujutustelun lomassa paljastaa tuntemattomalle jotain hyvinkin yksityistä, jolloin tunnen oloni loukatuksi. Olen aivan varma, että tätä tietoa voidaan jotenkin käyttää minua vastaan. Enkä siksi haluaisi kertoa kenellekään yhtään mitään itsestäni... En voisi kuvitellakaan meneväni johonkin bb taloon tai vastaavaan, aivan hurja ajatus.

      • PelkojaOn

        Mua jäi kiinnostaa se, että tunnet itsesi loukatuksi sen jälkeen, kun olet kertonut (vahingossa?) jotain intiimia itsestäsi. Mitä tarkoitat tuolla? :)

        itse pelkään myös ihmisiä, mitä ne ajattelevat minusta, tuntuu et oon oikeastaan vaan semmoinen epämääräinen ihminen kun olen muiden kanssa.. Ei oo tietynlaista "minää"... Mut ainakin tuun toimeen ihmisten kanssa... :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe