Rajalan asiakaspalvelu - umpipaskaa

3 + 4

Rajalaan ei kannata rahojaan kantaa jos kameroita tai linssejä ostaa.

Niin umpipaska asiakaspalvelu tällä putiikilla on.

27

1018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsestä se on kiinni millaista asiakaspalvelua saa, asioi sitten missä hyvänsä.

    • Olen ollut Rajalan asiakas vuosia ja tehnyt monta kauppaa niin rungoista kuin laseistakin. Aina olen saanut hyvää palvelua ja asiani on hoitunut.

      Täällä Lounais-Suomessa Rajalalla on nyt kilpailua kun JAS on avannut liikkeen melkein Turun Rajalan naapuriin ja Raisiossa on Kalefoto joten en minä Rajalan armoilla ole.

      En tiedä mitä sinulle on tapahtunut ja mikä on ollut syynä mutta minun on vaikeaa uskoa noin todella tapahtuneen jos et itse ole jotain harmia aiheuttanut.

    • Hki 1 3

      Omasta puolestani täällä pks alueella voin sanoa, että Rajalan "uudessa" liikkeessä Postitalossa ei kannata asioida, ellei ole ostoksiaan tilannut etukäteen omaohjauksella netin kautta. Myymälässä on ravintolatyyliin lappu: Odota myyjää (hovimestaria?) tässä, sillä erotuksella, että myyjää ei kuitenkaan ikinä tule. Kun lapun luona on seissyt puoli tuntia, ajattelee kurkkivansa sitten ominpäin vitriineihin, huomaa myös liikkeen olevan niin pimeä (VALOkuvaus?) ettei siellä juuri eteensä näe. Sillä aikaa onkin lapun eteen jäänyt jo joku muu seisomaan (odottelemaan yli puoli tuntia?), joten ehkei enää viitsikään lapun luo suunnistaa. Kolmena eri päivänä yritin liikkeestä tehdä melko suurtakin ostosta (kuljen siitä päivittäin ohi) ja luovutin. Systeemi ei vaan toimi, olisi edes vuoronumerojärjestelmä, voisi istua kahvilassa odottelemassa myyjää...
      Muissa Rajalan myymälöissä on vielä toistaiseksi ollut ihan asiallista palvelua, ovat vaan harmittavasti varustettu paljon pienemmin varastoin.

      Pitkälti olen siirtynyt nettikauppojen ääreen minäkin, vaikka yritin parhaani mukaan tukea palvelumyymälöitä, niiden monasti korkeammista hinnoista huolimatta. Korkeampi hinta kuitenkin edellyttäisi myös sitä palvelua.

    • 920

      Itse kävin ostamassa Tampereen Rajalasta parit Sandiskin muistikortit, halvemmalla myivät kuin nettikaupassa ja palvelu oli hyvää.
      Yleensä teen vähät tarvittavat hankinnat lähimmällä kunnon kamerakauppiaalla.

      Digikuvaamisen etuja filmikuvaamiseen verrattuna on siinä, että laite ja tarvikehankintoja ei tarvitse tehdä koko ajan.

      • yunyi

        Et ole sitten filmille kuvannutkaan? Kun ostaa jääkaappiin vaikka 6 12 filmin päksiä on 12x6x36 ruutua. Mitä se on? Se on n. 2 600 ruutua! Filmille kuvaaja ei räiskikään, kuin lapsi digilelullaan joka suuntaan 900 ruutua. Filmikuvaaja hieman pohtii ja miettii. Hän nimittäin harrastaa valokuvausta.


      • 920
        yunyi kirjoitti:

        Et ole sitten filmille kuvannutkaan? Kun ostaa jääkaappiin vaikka 6 12 filmin päksiä on 12x6x36 ruutua. Mitä se on? Se on n. 2 600 ruutua! Filmille kuvaaja ei räiskikään, kuin lapsi digilelullaan joka suuntaan 900 ruutua. Filmikuvaaja hieman pohtii ja miettii. Hän nimittäin harrastaa valokuvausta.

        Kyllä filmillekkin oon kuvannut, mutta Mamiya RB:lle yhdelle filmille sai 10 ruutua. Eikä se tietysti siihen filminhankintaan loppunut, kehitykset päälle, joko kotona tai sitten labbiksessa.
        Digiaikana riittää kun ostaa sillointällöin ulkoisen kiintolevyn ja Epsonin tulostimeen paperirullia ja musteita.

        Lapset on lapsia, mutta minä en räiski mielettömästi digikamerallakaan.


      • fhffjdgshf

        Yhdessä asiassa olet väärässä. Digi vaatii enemmän laitehankintoja, kuin filmi.
        Filmikamerat oli myös pitkäikäisempiä, eikä vaihtohimoa tullut joka toinen vuosi.
        Minulla on yli 30-vuotiaita toimivia kameroita, joita ei tarvitsisi vaihtaa, jos filmiä käyttäisi.
        Filmikauppaan ei tosin ole asiaa, kun hankkii kerralla tarpeeksi muistikortteja.

        Digikuvausessa on vielä sekin haitta, että pitää olla melko tehokas tietokone kuvien setvimiseen. Säilyttäminen ja varmuuskopiointi on oma ongelmansa.
        Lopulta suurin osa ajasta menee kuvien "jälkihoitoon", eikä itse kuvaamiseen jää aikaa, vaikka harva digifani sitä kehtaa tunnustaa.


      • 920
        fhffjdgshf kirjoitti:

        Yhdessä asiassa olet väärässä. Digi vaatii enemmän laitehankintoja, kuin filmi.
        Filmikamerat oli myös pitkäikäisempiä, eikä vaihtohimoa tullut joka toinen vuosi.
        Minulla on yli 30-vuotiaita toimivia kameroita, joita ei tarvitsisi vaihtaa, jos filmiä käyttäisi.
        Filmikauppaan ei tosin ole asiaa, kun hankkii kerralla tarpeeksi muistikortteja.

        Digikuvausessa on vielä sekin haitta, että pitää olla melko tehokas tietokone kuvien setvimiseen. Säilyttäminen ja varmuuskopiointi on oma ongelmansa.
        Lopulta suurin osa ajasta menee kuvien "jälkihoitoon", eikä itse kuvaamiseen jää aikaa, vaikka harva digifani sitä kehtaa tunnustaa.

        Just-joo.
        Mulla on vanhin käytössä oleva digirunko kohta 10-vuotias ja sillä saa moneen tilanteeseen riittävän hyviä kuvia kun puhutaan VALOKUVAAMISEN HARRASTAMISESTA. Monella kuvaaminen on kalustoharrastamista, ja sehän vaatiikin ainaista kalustorunkkausta.
        Vähän sama juttu se on tietsikankin kanssa.
        Moni vannoo filmikuvauksen nimeen, mutta samassa käänteessä ilmenee että he skannaavat negansa, sekin vaatii tietsikalta yhtä paljon potkua kuin kunnon digikuvaaminen.

        Kunnon filmikuvaaja tekee mahdolliset paperivedokset optisilla menetelmillä, eikä millään sekajärjestelmillä.


      • 920 kirjoitti:

        Just-joo.
        Mulla on vanhin käytössä oleva digirunko kohta 10-vuotias ja sillä saa moneen tilanteeseen riittävän hyviä kuvia kun puhutaan VALOKUVAAMISEN HARRASTAMISESTA. Monella kuvaaminen on kalustoharrastamista, ja sehän vaatiikin ainaista kalustorunkkausta.
        Vähän sama juttu se on tietsikankin kanssa.
        Moni vannoo filmikuvauksen nimeen, mutta samassa käänteessä ilmenee että he skannaavat negansa, sekin vaatii tietsikalta yhtä paljon potkua kuin kunnon digikuvaaminen.

        Kunnon filmikuvaaja tekee mahdolliset paperivedokset optisilla menetelmillä, eikä millään sekajärjestelmillä.

        "Just-joo.
        Mulla on vanhin käytössä oleva digirunko kohta 10-vuotias ja sillä saa moneen tilanteeseen riittävän hyviä kuvia kun puhutaan VALOKUVAAMISEN HARRASTAMISESTA."

        Ei kyseessä ole harrastaminen tai ammattilaisuus, sen enenpää kuin sunnuntairäpsintä, vaan mikä laatu on riittävä juuri itselle.


      • haitta?
        fhffjdgshf kirjoitti:

        Yhdessä asiassa olet väärässä. Digi vaatii enemmän laitehankintoja, kuin filmi.
        Filmikamerat oli myös pitkäikäisempiä, eikä vaihtohimoa tullut joka toinen vuosi.
        Minulla on yli 30-vuotiaita toimivia kameroita, joita ei tarvitsisi vaihtaa, jos filmiä käyttäisi.
        Filmikauppaan ei tosin ole asiaa, kun hankkii kerralla tarpeeksi muistikortteja.

        Digikuvausessa on vielä sekin haitta, että pitää olla melko tehokas tietokone kuvien setvimiseen. Säilyttäminen ja varmuuskopiointi on oma ongelmansa.
        Lopulta suurin osa ajasta menee kuvien "jälkihoitoon", eikä itse kuvaamiseen jää aikaa, vaikka harva digifani sitä kehtaa tunnustaa.

        Olet kai ymmärtänyt kaiken ihan väärin. Mitään tietokonepakkoa ei ole eikä kai tulekaan.

        ”Digikuvausessa on vielä sekin haitta, että pitää olla melko tehokas tietokone kuvien setvimiseen.”
        —miksi et voi viedä muistikorttia liikkeeseen niinkuin filmin? Mihin siinä tietokonetta tarvitaan?


      • 920
        haitta? kirjoitti:

        Olet kai ymmärtänyt kaiken ihan väärin. Mitään tietokonepakkoa ei ole eikä kai tulekaan.

        ”Digikuvausessa on vielä sekin haitta, että pitää olla melko tehokas tietokone kuvien setvimiseen.”
        —miksi et voi viedä muistikorttia liikkeeseen niinkuin filmin? Mihin siinä tietokonetta tarvitaan?

        “—miksi et voi viedä muistikorttia liikkeeseen niinkuin filmin? Mihin siinä tietokonetta tarvitaan?”

        Tämä on paras konsti tavalliselle näppäilijälle, ja uusi muistikortti viikeistään silloin kun edellinen on täynnä.


      • haitta?
        920 kirjoitti:

        “—miksi et voi viedä muistikorttia liikkeeseen niinkuin filmin? Mihin siinä tietokonetta tarvitaan?”

        Tämä on paras konsti tavalliselle näppäilijälle, ja uusi muistikortti viikeistään silloin kun edellinen on täynnä.

        ”… kun edellinen on täynnä”
        —filmiaikana oli useimmilla tapana kuvata filmi täyteen. Joulu ja Juhannuskuvat samaan rullaan.
        Muistikortilla tuollaisesta ei ole mitään etua. Kortin voi viedä ”hoitoon” vaikka siinä olisi vain yksi kuva. Eikä maksa enempää kuin täysinäisen kortin kuva, eikä tarvitse ostaa aina uutta korttia. Kahdella kortilla pärjää ihan kivasti kun toinen on aina kamerassa.

        Filmiaikana monilla oli tehokas tietokone, kallis skanneri ja valokuvatulostin sekä tarpeelliset ohjelmat .


      • 920
        haitta? kirjoitti:

        ”… kun edellinen on täynnä”
        —filmiaikana oli useimmilla tapana kuvata filmi täyteen. Joulu ja Juhannuskuvat samaan rullaan.
        Muistikortilla tuollaisesta ei ole mitään etua. Kortin voi viedä ”hoitoon” vaikka siinä olisi vain yksi kuva. Eikä maksa enempää kuin täysinäisen kortin kuva, eikä tarvitse ostaa aina uutta korttia. Kahdella kortilla pärjää ihan kivasti kun toinen on aina kamerassa.

        Filmiaikana monilla oli tehokas tietokone, kallis skanneri ja valokuvatulostin sekä tarpeelliset ohjelmat .

        Sitä vaan, että kun muistikortti on täynnä, niin ostetaan uusi ja jätetään kuvat sille vanhalle arkistoon, pysyvät siellä yhtä hyvin kuin negat ennenvanhaan...kun ne laitettiin ties minne laatikkoon.
        Toki viisas tallentaa ne jonnekkin muualle myös. Ja voi käydä teettämässä vaikka kuvan kerrallaan.


      • Valokuvaaja69
        yunyi kirjoitti:

        Et ole sitten filmille kuvannutkaan? Kun ostaa jääkaappiin vaikka 6 12 filmin päksiä on 12x6x36 ruutua. Mitä se on? Se on n. 2 600 ruutua! Filmille kuvaaja ei räiskikään, kuin lapsi digilelullaan joka suuntaan 900 ruutua. Filmikuvaaja hieman pohtii ja miettii. Hän nimittäin harrastaa valokuvausta.

        Mikäköhän siinä aina on, että jostain pölyjen seasta aina esille kiipeää yksi jolle tekniikka ja välineet on valokuvausta tärkeämpää ja tulee kertomaan, kuinka hän kuvaakin filmille joten on muita parempi?


      • kfjakjshfjhg
        920 kirjoitti:

        Kyllä filmillekkin oon kuvannut, mutta Mamiya RB:lle yhdelle filmille sai 10 ruutua. Eikä se tietysti siihen filminhankintaan loppunut, kehitykset päälle, joko kotona tai sitten labbiksessa.
        Digiaikana riittää kun ostaa sillointällöin ulkoisen kiintolevyn ja Epsonin tulostimeen paperirullia ja musteita.

        Lapset on lapsia, mutta minä en räiski mielettömästi digikamerallakaan.

        Hohohooo.
        Digiaikana pitää olla ohjelmia, tietokone ja ne pitää vaihtaa parin vuoden välein.
        Kovalevyjä pitää lisätä sitämukaa, kun kuvia kertyy.
        Pitää myös huolehtia, että alkuperäistiedostot pysyy lukukelpoisina, kun ohjelmat muuttuu.
        Kamera pitää vaihtaa muutaman vuoden välein ja kaikki sen lisälaitteet, mahdollisesti objektiiveja lukuunottamatta.
        Muistikorttien tyyppi vaihtuu, eikä vanhat enää toimi ja uudet vaatii uuden kortinlukijan, tai siirto-ohjelman. Jos on useamman merkkisiä kameroita tulee sekavaa, jos kaiken mukana tulleen sälän asentaa. Sitten nen mainokset, joita jotkin ohjelmat tuo mukanaan.
        Pitää ostaa parempia tulostimia, kallista paperia ja mustetta. Tulosteet tulee usein kalliimmiksi kuin labrassa teetetyt.

        Kansa ei vain näe kaikkia piilokuluja, eikä ajanhukkaa. Digikuvaus on vielä niin nuorta, ettei kaikkia haittoja edes tiedosteta.
        Digitaalisuus on täyden idiootin politiikkaa, mikä lopulta tuhoaa kaikki luonnonvarat laitteiden lyhytikäisyyden ja vaikeasti käsiteltävän jätteen vuoksi. Monista "digi" materiaaleista on jo huutava pula.
        Aiheesta voisi kirjoittaa väitöskirjan. Varoitusen sanoja on kyllä kuultu, mutta kukaan ei kuuntele.

        Ainut kuvausalue, jossa digistä on etua on video, koska se ei kulu käytössä ja muokkaaminen on helpompaa.

        Lapset ne aina ensiksi uuteen höynähtää.


    • palvelua?

      Minusta Turun Rajalassa saa Suomen parasta asiakaspalvelua ja Porissa huonointa.

    • ostajakin

      Minä taas olen ostanut kaikki laitteeni Porista. Viimeksi ostamani kamera oli viikonloppuna kotisovituksessa. Maanantaina soitin lähettämään laskun


      .

      • palvelua?

        Lieneekö sitten vika mun naamassa kun saan asioin turussa kun saan paljon huonompaa palvelua Porissa jossa asun?


    • "Rajalaan ei kannata rahojaan kantaa jos kameroita tai linssejä ostaa.

      Niin umpipaska asiakaspalvelu tällä putiikilla on. "

      Älä käy siellä itä-rajalassa.
      Siellä ne saattaa ampuuva singolla silmien väliin.

    • Fotaaja123456

      Ainakin Turun, Porin ja Kuopion myymälöissä on palvelua saanut. Helsingin Postitalon myymälässä asiakaspalvelu on tuntematon käsite. Rauhassa siellä asiakas saa olla.

      • Fotaaja123456

        Piti vielä mainita, että Tampereen myymälässä on myös ollut ihan hyvä meininki.


      • Rajala_ei_enää_ikinä

        Unohdit vielä mainita, että olet rajalalla töissä?


    • Monopooli

      Alalle siis tarvitaan tervettä kilpailua.

    • palvelusta

      On umpipa…a ja ei ole.
      Ylivoimaisesti parasta palvelua olen saanut Turun Rajalassa. Porin Rajalaan en mene enää vaikka siitä maksettaisiin.

      • Kävin tänään Turun Rajalassa ja sain varsin hymyilevää ja miellyttävää palvelua vaikka en edes lopulta ostanut mitään.


    • KuvaavaToimittaja

      Aina kun olen näyttänyt DeskClerkille tissin poskea, niin olen saanut Canonini heti huoltoon.

    • Anonyymi

      Samaa mieltä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5510
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3527
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1652
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1624
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      77
      1087
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1078
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe