Huumetestit?

....................

Tehdääko siivous-alalla huumetestejä ennen töihin valitsemista/työn alkua?

17

1289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+19=33

      Riippuu paikasta, mutta mitä sitten? Kannabis näkyy veressä pari päivää (jollet ole hc-pajauttelija) ja muut huumeet vielä vähemmän aikaa. Yleensä ne, jotka eivät voi sitä 1-2 päivää olla ilman päihteitä eivät ole yleensäkään hakeutumassa työelämään, joten ihmettelen miksi huumetesteihin tuhlataan rahaa.

      • addu

        Miten tämä huumetesti otetaan? Verestä vai syljestä? Joillakin firmoilla on sairasloman sattuessa aina pakko mennä firman sopimuslääkärifirmaan, vaikkei sairaspäivistä maksetakaan. Olen alkanut epäillä, että tekevät huume- ym. testejä työntekijälle siitä mainitsematta, kn työsopimuksessa on luvan antanut.


      • 10+1=1
        addu kirjoitti:

        Miten tämä huumetesti otetaan? Verestä vai syljestä? Joillakin firmoilla on sairasloman sattuessa aina pakko mennä firman sopimuslääkärifirmaan, vaikkei sairaspäivistä maksetakaan. Olen alkanut epäillä, että tekevät huume- ym. testejä työntekijälle siitä mainitsematta, kn työsopimuksessa on luvan antanut.

        Virtsasta. Ja otapa se foliohattu pois päästäsi: mitään siivousfirmaa tuskin oikeasti kiinnostaa onko Erja polttanut lauantai-iltana yhden yrttitupakan vai ei. Joissain siivouspaikoissa huumetesti edellytetään siksi, että paikka on jotenkin erikoinen (esim. lentokenttä) ja sen teettämisestä uusille työntekijöille on sovittu asiakkaan kanssa, mutta itse firmalle se on se ja sama.


    • Siiivoooja

      Ensin ajattelin, että ei minulle ainakaan ole koskaan mitään huumetestejä tehty, mutta tosiaan! Ainahan ne verikokeisiin passittavat, niin työhöntulotarkastuksessa kuin muutenkin asioidessa. Ihan varmasti ottavat joka kerta salaa alkoholi- ja huumetestit. Luultavasti testaavat myös nikotiinin ja sukupuolitaudit, ikään kuin maksa- ja kolesteroliarvojen tarkastelu ei tarpeeksi nöyryyttäisi. Ne lierot! :(

      • 2+9

        Jeps, jeps. Verikokeesta näkyy lisäksi puoluekanta, pankkitilin saldo ja sukupuolinen suuntaus. Ja kaikkein kauhein asia: ahkeruus ja laiskuus näkyvät myös. Älykkyys ei näy, koska pomot jäisivät alakynteen siinä asiassa.
        Oikeasti huumetesti paljastaa huumeidenkäyttäjän. Huumeidenkäyttäjä on paha työturvallisuusriski. En halua joutua vaaran työkaverin huuumeiden käyttämisen takia. Huumeet aiheuttavat idioottimaista ja vastuutonta käytöstä. Huumeiden puute aiheuttaa todellisen ongelman. Huumetta tarvitseva on valmis mihin tahansa saadakseen ainetta lisää.
        Ollaan siis hyvillämme huumetesteistä.


    • kjhghnjm,

      Olen tätä samaa huumetesti-juttua miettinyt, koska näin pätkätyöläisenä olen taas hakemassa uutta työtä. En käytä huumeita, mutta minulle on määrätty psyykkelääkitys. Joo, ne lääkkeet ei ole huumeita, mutta kyllähän se silti kiinnostaa, että mitä kaikkea niistä esim. työhöntulotarkastuksen verikokeista testataan.. Koska olen sen verran tottunut työnhakija, että ei siinä ainakaan työhaastattelussa kannata mainita, että "joo, olen muuten mielisairas...", koska niin sitä työtä ei ainakaan tipu. Olen lääkityksestäni huolimatta varsin työkykyinen, ja näissä työpätkissänikin olen saanut varsin positiivista palautetta.

      • 9+6=15

        Huumetesteissä testataan vain ja ainoastaan yleisimmät huumausaineet. Tosin uusimpia muuntohuumeita ei niiden yleisyydestä huolimatta voida testata, koska uusia tulee niin tiheään tahtiin. Psyykelääkkeesi ei testeissä näy.


    • k0ff

      Ei tämmöisillä aloilla ole testejä. Esim terveydenhuoltoalalla käsittääkseni on.

      Ja jos kyse on reseptilääkkeistä, niin ei siinäkään ole ongelmaa. -Sinullahan on lääkärin kirjoittama resepti. Vaikka en tiedä näkyykö semmoiset edes testeissä, joten siitä tuskin on huolta.

      Lääkitys on henkilökohtainen asia, siitä ei työnantajalle tarvitse sanoa, eikä heidän tarvitse siitä kysellä.

      • 1+12=13

        "Ei tämmöisillä aloilla ole testejä."

        Kyllä on, mutta lähinnä niissä paikoissa missä siivouskohde on jollain tavalla erikoinen, kuten ylempänä sanoin. Myös ravintolatyöntekijöille tehdään nykyään huumetestejä, vaikkei se kuulosta yhtään sen järkevämmältä kuin siivoojien huumetestit.


      • Yyteri11
        1+12=13 kirjoitti:

        "Ei tämmöisillä aloilla ole testejä."

        Kyllä on, mutta lähinnä niissä paikoissa missä siivouskohde on jollain tavalla erikoinen, kuten ylempänä sanoin. Myös ravintolatyöntekijöille tehdään nykyään huumetestejä, vaikkei se kuulosta yhtään sen järkevämmältä kuin siivoojien huumetestit.

        Onko elintarviketehdas "erikoinen kohde"? Alipainepesurihommia siis.


    • k0ff

      Kiitos oikaisusta. Sorry, taisi jäädä joku viesti tästä ketjusta lukematta.

    • Anonyymi

      Jokaisella työpaikalla kannattaisi tehdä yllätyshuumetestejä jotta narkkarit saataisiin pois suojatyöpaikoista ja tolkut tilalle .

      • Anonyymi

        En ole kylläkään narkkari, mutta... Narkkari-tasolla ei käydä töissä. Mutta jos todella siihen kykenee, pisteet tälle narkomaanille. Haluatko tämän mieluummin elävän ja käyttävän aineita verorahoillasi vai palkallaan? Jos henkilön työnteossa on huomautettavaa asia selviää ilman testejäkin ja jos ei, silloin ei ole syytä potkuihin.


      • Anonyymi

        Miksi "tolkku" tarvitsisi suojatyöpaikkaa?


    • Anonyymi

      Haittaakse?

    • Anonyymi

      yleensä sitoudut pyydettäessä käymään 2 vkon sisällä

    • Anonyymi

      halvimman testin tekevät. pitkäaikainen käyttö näkyy verenkuvassa: maksa, munuaiset, leukosyytit, erytrosyytit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe