Alan vaihto mielessä? Näin se käy!

Pauli.Kansanmies

Rakennusala on muuttunut radikaalisti, alanvaihtoon on moni jo ryhtynyt.
Rakennusalan palkkasaatavia palkkaturvan kautta hakevat Suomessa tällä hetkellä noin 8000 Viroloista rakennusalan työmiestä ja naista. Suomalaisia on noin 5000 ihmistä. Määrä on lisääntymään päin kun rakennusalan työpaikat vähenevät. Tämä saattaa lisätä keinottelua entisestään. Virolaiset rakennusalan ihmiset ovat yliedustettuina Suomen palkkaturvasaatavien haussa – ainakin rakennusalalla.

- Pimeän työn torjujia uhkaillaan rakennustyömailla.
- Rakennusalan talousrikollisuus on saatava kuriin.
- Rakennusalan kadonnut moraali.
- Miten järjestäytynyt rikollisuus näkyy kotiseudullasi?
-Poliisin mukaan ammattimaiset rikollisliigat leviävät yhä laajemmalle Suomeen ja myös pikkupaikkakunnille. Oletko sinä huomannut järjestäytyneen rikollisuuden vaikutukset paikkakunnallasi?




Arkisto
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/talous/alan-vaihto-mielessa-nain-se-kay/

13

1257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • spacesnow

      Validettavasti näin se usein suomalaisen rakennusurakoitsijan kanssa menee: jos pimeästä palkasta kieltäytyy - kenkää ja lopputili/lomarahat maksamatta. Arvellaan, että ulkomaalainen lähtee kotiin ja tilalle tulee toinen joka ottaa rahat pimeästi. Yllätys yllätys - virolainen osaakin hakea maksamatta rahat palkkaturvasta. Itse olen palkka odottelemassa jo 8 kk... mutta olen 10 v maksanut tuloista kaikki verot ja näin sen pitäisi jatkossakin mennä.
      Ihmettelen vain miten jaksavat valtiota pettävät huijaribisnesmiehet Itsenäisyyspäivänä Suomen lippua tankoon vetää...

    • Bolse

      Näin se homma etenee kokkarijohtoisessa maassa. Mitä isot edellä, sitä pienet perässä.

      • .....*...

        Juu käräjöimään joutuu, sai jo tarpeekseen koko alasta. Touhutkoon minun puolesta mitä ikinä lystäävät.


    • Olen onnistunut, jo vuosi toisella alalla: mieskin voi sanoa, että ihanaa ja mahtavaa.
      En kadu päivääkään :)

      • Fakta juttu

        Vaihdoin itsekin kun tympäännyin puolijauhoisiin koijareihin. Nyt menee paljon paremmin.


      • loggong bois.
        Fakta juttu kirjoitti:

        Vaihdoin itsekin kun tympäännyin puolijauhoisiin koijareihin. Nyt menee paljon paremmin.

        Nyt menee tosi hyvin, mustamaalaaminen ja tekaistujen juttujen takia ei kannata kärsiä. Nykyinen työ on vakituista kestänyt vuoden ilman taukoa ja pitäisi olla vakituinen. Kannattaa vaihtaa alaa.


      • fhfhfffjg
        loggong bois. kirjoitti:

        Nyt menee tosi hyvin, mustamaalaaminen ja tekaistujen juttujen takia ei kannata kärsiä. Nykyinen työ on vakituista kestänyt vuoden ilman taukoa ja pitäisi olla vakituinen. Kannattaa vaihtaa alaa.

        Palkatkin maksetaan nyt suhteellisen nopeasti ja hyvin.... Ei tarvitse odotella palkkoja piikissä...


    • Vaihtakaa alaa

      Itse sain tarpeekseni jo 10 vuotta sitten.
      Luin itseni Lähihoitajaksi.
      Paljon kevyempi työ. Palkka tulee aina oikein ja ajallaan.
      Lomautuslappuja ei jaella ja työpäivän jälkeen jaksaa vielä puuhastella kotihommiakin.
      Kesälomankin saa pitää ihan ajallaan ja kokonaan.

      Tervetuloa.

    • gygugvj

      On muuten erilaisia työkavereita, ei paineita siitä, että työkaverit yrittää hommata potkuja tekaistuilla syillä, oman aseman lujittamiseksi.

      • Dhtejurxf

        Lemminkäinen?


      • vituttaahanse

        justiin näin kävi minulla muut työntekijät puhu ns paskaa ,olemattomia josta seuraus nyt 5kk lomautettuna muut töissä


    • Hauska vitsi..

      Rakennusala on kyllä täysin sairas!

      Mutta onneksi meillä on hyvät Poliitikot "Varsinkin Kokoomus" joka tekee ahkerasti työtä alan tervehdyttämiseksi.

      Kiitos kuuluu heille.

      • kussut

        Niin tää oli sitte VITSI.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe