Missä ajassa saatte ansiopäivärahan

liian kauan liitossa

Olen tässä odotellut ensimmäistä ansiopvrahaa parisen viikkoa. Duunit loppu kesäkuussa ja 4 vk keräsin hakemukseen ja sitten lähetin kaikki tarvittavat rotokollat. Ei vaan kuulu rahaa. Kun lafkaan soittaa, lässyttää nauhuri jargoniaansa.Vatsa kurnii.
Velkoojat kohta koputtelee ovella. Näinkö tämä nykyään menee? Kun olet AY liikeen jäsen elät pelkällä uskolla? Kelakin taitaa maksella nopiammin työmarkkinatuet. Ja AY herrat pelaa kolopalloa ja siiderti on kylmiä ja aurinko paistaa. Duunari makaa nurtsilla ja odottaa että naakka laskeutuu suuhun. On tämä kanssa....

Mistä helvetistä tässä maksetaan, kun on työläisen arvo polettu suohon ja rahasystemitkään ei toimi?

17

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämähän selvää

      Ja tännekö arvon työläisen piti jostakin syystä kirjoittaa ??
      Katso liittosi / liitonkassan sivuilta kauanko on hakemusten käsittelyaika !!

    • 1418

      mulla v.2009 kesti vajaat 3kk, mutta silloin oli ruuhkavuosi... sen jälkeen on kellon tarkkuudella tullut aina määräpäivänä. Nehän on kuin pankissa siellä, kyllä ne aikanaan tulee.

    • mmn

      Viime talvena lomautettuna ollessa YTK:lla kesti ensimmäisen hakemuksen jätöstä netin kautta päivälleen viikko maksaa ensimmäiset rahat tilille ja siinä välissä ehtivät jopa pyytää TE-toimistosta lisäselvityksiä. Työkavereille Metallin kassasta kesti 2-3 viikkoa.

    • tyytyväinen_työtön

      minulla kestää 3 päivää, ja rahat ovat tilillä, siis lähetän hakemuksen YTK:hon sunnuntaina ja keskiviikkona on korvaus tilillä, mielestäni ihan hyvää toimintaa.

    • tolloja....

      Miksi täällä väärällä palstalla taas YTK:laiset ovat kirjoittelemassa ??!!
      Ihankuin kuuluisivat johonkin ammattiliittoon !

      • mmn

        Ei kai punakaartin jäsenyys ole edellytys palstalle kirjoittamiselle ja kysymyksiin vastaamiselle?


      • ajatteleaivoillasi

        kuka hullu nykypäivänä enää edes kuuluisi johonkin ammattiliittoon, tuskin kukaan.


      • minä ajattelen aivoi
        ajatteleaivoillasi kirjoitti:

        kuka hullu nykypäivänä enää edes kuuluisi johonkin ammattiliittoon, tuskin kukaan.

        "ajatteleaivoillasi" otahan asioista selvää, ennen kuin huutelet.. Sinä varmaan luovut seuraavista palkankorotuksista.. sillä nehän on ammattiliittojen neuvottelemia.. samoin sairasloma ajan palkasta varmaan luovut.. samoin äitiys/isyysvapaista.. kuin myös hoitovapaista.. Sinä varmaan rupeat tekemään kuusipäiväsitä työviikkoa.. sillä 5 päiväisen työviikon on neuvotellut ammattiliitot.. tämä lista on sitten loputon mitä ammattiliitot on saanut aikaan.. joten luovu sitten niiden neuvottelemista eduista.. Mitä etkö olekkaan valmis luopumaan saavutetuista eduistasi.. jotka AMMATTILIITOT on neuvotellut.

        http://www.sak.fi/tama-on-sak/historia

        tuosta linkistä ammattiliittojen mollaajat voi käydä tsekkaa, miten ammattiliitot vaikuttaa meidän kaikkien elämää.. nuo neuvotellut edut kyllä teille tuntuu kelpaavan.


      • mmn
        minä ajattelen aivoi kirjoitti:

        "ajatteleaivoillasi" otahan asioista selvää, ennen kuin huutelet.. Sinä varmaan luovut seuraavista palkankorotuksista.. sillä nehän on ammattiliittojen neuvottelemia.. samoin sairasloma ajan palkasta varmaan luovut.. samoin äitiys/isyysvapaista.. kuin myös hoitovapaista.. Sinä varmaan rupeat tekemään kuusipäiväsitä työviikkoa.. sillä 5 päiväisen työviikon on neuvotellut ammattiliitot.. tämä lista on sitten loputon mitä ammattiliitot on saanut aikaan.. joten luovu sitten niiden neuvottelemista eduista.. Mitä etkö olekkaan valmis luopumaan saavutetuista eduistasi.. jotka AMMATTILIITOT on neuvotellut.

        http://www.sak.fi/tama-on-sak/historia

        tuosta linkistä ammattiliittojen mollaajat voi käydä tsekkaa, miten ammattiliitot vaikuttaa meidän kaikkien elämää.. nuo neuvotellut edut kyllä teille tuntuu kelpaavan.

        Siitä ammattiliiton neuvottelemasta tämänvuotisesta kahdesta kympistä voisi vaikka luopuakin. Ensi vuonna ei taida tulla senkaan vertaa. Enköhän olisi itse esimiehen kanssa neuvottelemalla saanut ainakin yhtä paljon.


      • etkö muka tiennyt

        Siis hitto pitääkö tämä vääntää rautalangasta. Onko liitolla jotain tekemistä työttömyyspäivärahan kanssa? Ei ole mitään tekemistä, joten täällä voi yhtä hyvin huudella YTK:lainen kuin kuka tahansa saman rahan saavat kuuluipa liittoon tai ei. Ei se hiton liitto välitä pätkääkään työttömän asioista, ajavat vaan työssä käyvän juttuja. Haloo!!


    • liiton rahoilla

      Jos minulta loppuu työt niin nostelen Koneen osinkoja tililtä :)

    • mitta täys liittoa

      Joo katsoin liiton sivuilta ja olin sitten lopulta sinne myös vihdoin ja viimein puhelinyhteydessä. Ja rahaa ei tule ainakaan vielä viikkoon. Aika uskomatonta tana.
      Ja juu, tottakai DUUNARINA tänne pistin kysymystä onko tämä yleistä. Tämähän on SUOMI 24. (Kait täällä tiedetään vielä mikä on Suomi?)

      Ennen nimittäin ei ollut yleistä. Ennen liitoissa oli tytöt piiritoimistoissa jotka ne rahat laski, eikä helvetti ollut heillä tietokoneitakaan. Viikossa tuli rahat. Kuinka ihmeessä?????

      Tiesivät siihen aikaan tarkkaan ketkä heidänkin leivän kustantaa. On näköjään unohtunut, nykyään kun on niin rankkaa naputella tietokoneella vastauksia hakijan valmiiksi sähköisesti tekemään hakemukseen.

      No, kait se on alettava hengittämään tuttujen poliitikkojen niskaan että saadaan tähän maahan UUSI kokonaisvaltainen AY liike nykyisen täysyin hapaattoman ja munattoman valkokaulusjohtoisen velliperseliikkeen tilalle, joka pistää nämä asiat sille tolalle mihin ne oikeasti kuuluu. Hyödyttömät liitot pitää ajaa alas.

      Kattokaas herra ei ole herra ilman duunaria, joka sen hänenkin pankkitilinsä Debit osioon järjestää työllänsä sitä pätäkkää.
      Ja kun sitä duunaria oikein kyykyttää siitä kasvaa siittä sellanen karhu, että kun se karjahtaa, loppuu leipä monesta pöyrästä.

      • nopeat ja hitaat

        No tuohan riippuu aika lailla siitä kassasta missä oot jäsenenä. Toisista saa nopeasti ja toisilla kestää ja kestää. Eikä se mitä lukee käsittelyajaksi nettisivuilla pidä satavarmasti kutiansa. Mihinkäs kassaan kuulut?


    • zum teufell

      Vähälläpä olet vielä selvinnytt.Itse kun aikoinani jäin työtömäksi amm.os57:sta.
      Odottekin 3-kuukautta,liitonrahoja.Onneksi oli vähän kyhnyä"kassakaapissa".
      Hauskinta oli kun,liiton vaatimus ,maksjun suorittamiseen on 14 sekunttia netto ja 15 ratta.=) Kumma ei ole ,viivästykorkoja tai muuta KOMBENSAATIOTA VIELÄ KUULUNUT.Kohta neljävuotta odottanut.Toisaalta kyllähän sen ymmärtää,kun
      metalliliitolla oli 30.000hetaaria metsää,lapin lomakiinteistöt,sijoitusrahastot ja
      muut kiinteistöt,osakerahastot huolehdittavanaan.Että vähän aikaa ,kuluu rahan
      järjestelemiseen.Vuosi oli 2009=)...Samalla jäsenmaksulla saa 57 vähän erillaista,etujenajamista irtisanomis tilanteissa,(METALLILIITTO)Nokia=SAMA LIITTO tavallinen ,metallinjäsen.Irtisanottaessa ei ,puhetakaan mistään EXKTRA KOMBENSAATOISTA.Että näin TYÖN JA TASAARVON TOITOTTAJAT =).....57os

    • Heppari

      4.8.2014 jäin työpaikaltani lomautuksen takia työttömäksi. Kerättyäni kaksi viikoa työttömiä päiviä, laitoin maanantaina 18.8.2014 päivärahahakemuksen metalliliitolle Helsinkiin sähköisesti. Kyseessä ensihakemus ei siis jatko sellainen. Edellisellä viikolla olin laittanut litteet ennakkoon jo menemään. Just kävin kahtomassa tietojani liiton sivuilla ja ensimmäinen päiväraha tililläni 25.8.2014 Toki jos liitteissä tai hakemuksessa puutteita niin se hiastaa käsittelyä sillä työttömyyskassan toimenkuvaan ei kuulemma kuulu niitä perätä "asiakkaalta" Nimimerkillä 4,5 kuukautta 2000-luvulla päivärahoja ootellut :(

      • zum teufell

        VEDÄ KUULE V--TU PÄÄHÄS!!!!
        Oli itse,pääjehun ryhmäilmoitus! revi siitä!!!


    • ja taas

      Näin ollen ja tosiasioihinperustuen, sanoisin että vituiksi meni teidänkin lässytys.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      278
      3018
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      78
      1547
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1276
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe