Saman katon alla kaverin kateus

Saaasha

Huokaus… aina välistä stressaa tämä tilanne ja ajattelin vähän kysellä mielipiteitä tai jotain… omia kokemuksia taikka neuvoja.

Melkein kaksi vuotta sitten muutin yhteen parhaan ystäväni kanssa ja yhteiselo sujuu ihan mutkattomasti paria pientä ikävää juttua lukuun ottamatta. Viimekuukausina, oikeastaan pidempäänkin, välejä on aina välillä kaihertanut kateus. Kämppikseni on suoraan kertonut olevansa kateellinen minulle ulkonäöstäni. Olen ihan nätti naisihminen… hän kadehtii minussa mm kasvoja ja pitkiä jalkoja. En tietenkään voi ulkonäölleni mitään ja hänkin ymmärtää sen, mutta asia kaihertaa välejämme, koska näen miten häneen selkeästi sattuu toisinaan, kun minä laittaudun tai olen nättinä. Tämä taas ahdistaa minua, koska en uskalla enää nauttia siitä, jos laitan kivat vaatteet – minua surettaa, että ystävälleni tulee asiasta paha mieli. Ja jotenkin se tuntuu niin väärältä. Haluan nauttia siitä, että olen nättinä enkä tuntea syyllisyyttä asiasta.

Toisaalta taas suututtaa, koska ystäväni on selkeästi alkanut puuttumaan pukeutumiseeni. Näytän liian huoralta, teiniltä… hän tarkastaa minut aina päästä varpaisiin ja pahinta on, jos minulla on minishortsit. Kyse ei todellakaan ole mistään vesirajapöksyistä, mikään ei vilku edessä eikä takaa, mutta silti saan kuulla asiasta mollausta tyylillä ”aioksä mennä ulos tollases minirievus?” tms. Tai sitten hameet ovat liian lyhkäisiä, koska ne eivät yllä polviin asti tai rintaliivit näkyvät hieman lävitse. En ymmärrä tuota ollenkaan, miksi hänen pitää mollata minua? Sekin ahdistaa ja toisinaan tuijotan surkeana peilikuvaani ja mietin olenko tosiaan aivan liian härön näköinen, vaikka aivan hyvin tiedän, että kaupungilla liikkuu neitokaisia puolet lyhyemmissä hameissa ja pakarat helottaen. Ahdistaa. Haluaisin nauttia laittautumisesta, vaatteista… mutta en viitsi koskaan yhdessä johonkin mennessä edes katsoa mitä päälleni laitan. En halua kuulla mollausta tai jotain siitä, että tuuli voi nostaa hameenhelmaani. Ja auta armias, kun kerroin aloittavani salilla käymisen. Helvetti kun toista suututti, sen näki jo kauas. En saisi ilmeisesti huolehtia itsestäni.

Sitten päästään vähän toiseen aiheeseen. Kateutta on minunkin puolelta ja asia liittyy epäsuorasti edelliseen, muttei taas toisaalta. Kämppikseni saa kohta perinnön. Eikä nyt puhuta pikkurahasta, vaan lähemmäs miljoonasta. Minua kiukuttaa asia, koska hänellä on aina ollut vähän hutiloiva tapa käyttää rahaa (hän ostaa järjettömiä kasoja vaatteita, kosmetiikkaa jnejne.. . parin kuukauden välein heitämme UFFiin jätesäkillisiä vaatteita, joita hän ei enää halua – osassa on vielä hintalappuja). Ja tämä ei ole ensimmäinen perintö. Tässä puolen vuoden aikana hän on saanut kaksi kertaa kymppitonnin ja kerran enemmänkin.

Totta helvetissä olen kateellinen, kun hän voi ostaa tasan mitä tahtoo, syödä tasan mitä tahtoo… mutta ehkä eniten vituttaa se vaatteiden ostaminen. Hän ostaa paljon todella nättejä ja kalliita vaatteita. Minulla ei myyjänä ole varaa juuri mihinkään kummempaan ja vaikka olisikin, saisin todennäköisesti haukut jos käyttäisin niitä. Ärsyttää niin vietävästi, raha-asioista puhuminen on aina tulenarkaa. Hän voi lähteä tekemään mitä haluaa jne. On minullakin haaveita, mutta ne eivät kävele luokseni niin kuin hänelle. Joudun oikeasti näkemään vaivaa ja laskemaan.

Tiedän, että monet varmaan ajattelevat, että muuttakaa erillenne sitten. Tilanne on kuitenkin se, että yhdessä asuminen on aivan vietämän paljon halvempaa ja kyseessä on tärkeä ystävä. Olemme läheisiä, puhumme miltei mistä vain ja meillä on samoja harrastuksia, jota täydentävät elämää aivan hirveästi. (käymme yhdessä pelaamassa tennistä, pelaamme kotona jnejne) en jaksa kaikkea listata, mutta pointti on se, että hän on minulle kuin sisko ja vaikka totta kai erilleen muuttaminen on edessä, tuntuu se tässä vaiheessa vaikealta.

Neuvoja? Analysointia? Ihan mitä vain…

2

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 'sisarkateus'

      Jos hän saa tuollaisen perinnön, niin luulisi olevan jatkossa varaa asustella yksikseenkin. Eiköhän juuri se tervehdyttäisi suhdettanne. Nyt olette tosiaan kuin liian läheiset sisarukset, jotka katsovat, että toisen asiat kuuluvat kokonaisuudessaan itsellenne.

      Sittemmin sinulla olisi taas enemmän tilaa huolehtia itsestäsi ja nauttia pukeutumisesta ilman alentavia kommentteja... ja hänellä oma taipaleensa opetella käyttämään omaisuuttaan, johon hän tuskin taas kaipaa kiukkuista opettajaa. Kyllä te tuosta vielä eriydytte ja itsenäistytte, kun ette ole koko ajan toistenne nurkissa valvomassa ja kadehtimassa, mitä se toinen tänään tekee. :)

    • saaasha

      Totta... huokaus, tuohon tilanne on juuri tainnut karata. Harmillista, ettei erilleen muuttaminen onnistu heti, koska vaihdoimme välissä työpaikan vuoksi asuntoa ja nyt täällä pitäisi porskutella yhdessä ainakin se puoli vuotta. Mitenhän tätä tässä sitten jaksaisi.

      Kiitos kommentistasi :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6519
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4203
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2607
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1548
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe