Vielä Herzogista

Kun ei tiedä

Mistä ihmeestä me nyt tiedämme, onko tämä mies saanut voimansa Jumalasta vai jostain muusta?

Mika Jantunen haastattelee sitä ja kaikki kuulostaa niin aidolta, vaikka Herzog ei aina niin raamatun mukaisesti puhukaan?

Vai onko tilanne vain hyväksyttävä tällaisenaan - toiset puolta - toiset vastaan.

71

446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

      Minkä "voiman"? Esiintymiskyvynkö? Ei Herzog ole ensimmäinen eikä viimeinenkään vastaava. Ei ole kyse mistään "voimasta", vaan röyhkeydestä, show-elkeistä ja äärettömästä itsevarmuudesta.

      • punnitus

        Minkäs voi jos Jumala antaa hänelle suuren itseluottamuksen. Tänä viikonloppuna hänet punnitaan ilman ennakkoajatuksia.


      • ---
        punnitus kirjoitti:

        Minkäs voi jos Jumala antaa hänelle suuren itseluottamuksen. Tänä viikonloppuna hänet punnitaan ilman ennakkoajatuksia.

        No mikäs siinä, jos suurta itseluottamusta halutaan käytettävän rahanhankintaan hyväuskoisten hölmöjen kustannuksella.


    • ALERT

      Joku oli laskenut Joel Osteenin puheesta 310 sinä -sanaa ja 4 Jeesus -nimeä.

    • Kun ei tiedä

      Voimalla tarkoitin sitä, että siellä tapahtuu ihmeitä, parantumisia ja niin edelleen. Jopa laihtumisia!

      • @@@

        Onko Raamatussa mainittu rasvaimuenkeleistä(painonpudotukset) tai hammaskeijuista(kultapaikoista)? Satoiko kultahileitä tai timantteja? Käskyttivätkö apostolit Jumalan enkeleitä? Keräsikö alkuseurakunnan jäsenet varoja paimenelleen vai puutteessa oleville veljilleen? Kulkivatko Jeesus ja apostolit hevosilla ja vaunuilla? Olivatko he valtaapitävien suosiossa ja vierailivatko palatseissa? Kehottiko Jeesus parannukseen? Mistä lopunajan vaaroista Jeesus varoitti? Ketä Pyhä Henki korottaa? Paljon paljon muutakin. Lue Raamattua ja tutki sen valossa, miten Herzog elää ja opettaa.
        Kiertäisin stadionin todella kaukaa, jos olisin Helsingissä tänä viikonloppuna. Älä mene sinne.


    • -jarmo-

      Olen sitä mieltä, josta jo aiemmin puhuin. Elikkäs mikään menestys ei ole suora Jumalan tahto, vaan sen välikappale. Ihminen turmeltuu 100%sti aina menestyksestä ja rahanvallassa, tavalla tai toisella. Meillä ei ole muuta arvokasta kuin Jeesuksen veri ja kaikki muu on vain liikaa... jopa sukumme, perillisemme, lapsemme ja puolisomme.

      Mooses sai erämaassa mannaa yhdeksi ainoaksi päiväksi joka päivä ja säilötty liika oli mädättämään kaiken sadon.

      Hyvät uskovat! Meidän pitää tämä vertauskuva tajuta.

      Lisäksi, miksi parannumme? Miksi kuolleet heräävät ja sokeat näkevät? Ei siksi että siitä olisi sokealle näkö tai kuolleelle elämä, jos ei sokea näe, eikä kuollut nouse elämään tai rammat kävele. Jeesus sanoi että vaikka hän herättäisi kaikki profeetat Eliasta alkaen ja kivetkin huutaisi, ei kukaan edelleenkään heräisi siitä uskoon ja vain uskovat siitä vahvistuisi. Lisäksi kuolleille profeetoille se olisi vain suuri kärsimys joutua takaisin elämään tässä maailmassa.

      Kehoitan aina ottamaan varauksella. Vasta kun tuo suuri profeetta nousee Suomesta ja Israelista, heidän jälkeensä kuolleita herää, koska niiden eloon saattaminen ei ole heille enää toinen kuolema, jota ei kukaan saisi kärsiä. Tästä johtuen mm. Lasarus ja muutama muu, on temmattu Jeesuksen aikoihin. Se on Jumalan lupausten mukaista toisen kuoleman suhteen.

      • Valistus

        "Meillä ei ole muuta arvokasta kuin Jeesuksen veri ja kaikki muu on vain liikaa... jopa sukumme, perillisemme, lapsemme ja puolisomme."

        Tuollainen on todella sairasta ja kieroutunutta ajattelua. Mielikuvitusolennon arvostaminen tuolla tavalla (yli muun mitä luettelit) on suorastaan järkyttävää ja vastenmielistä. Kaltaisiisi on näköjään syytä suhtautua entistäkin äärimmäisemmällä varauksella.


      • Yksin Jeesus
        Valistus kirjoitti:

        "Meillä ei ole muuta arvokasta kuin Jeesuksen veri ja kaikki muu on vain liikaa... jopa sukumme, perillisemme, lapsemme ja puolisomme."

        Tuollainen on todella sairasta ja kieroutunutta ajattelua. Mielikuvitusolennon arvostaminen tuolla tavalla (yli muun mitä luettelit) on suorastaan järkyttävää ja vastenmielistä. Kaltaisiisi on näköjään syytä suhtautua entistäkin äärimmäisemmällä varauksella.

        Jos Jeesus on mielestäsi mielikuvitusolento, olet vahingossa tullut väärälle palstalle. Ateismi ja vapaa-ajattelu on oman palstansa saaneet keskusteltavakseen.
        Vaihda sivua.


    • Kun ei tiedä

      No hyvä, uskotaan.

      Mutta mitä pitäisi sanoa evankelista Mika Jantusesta - miksi hän ei huomaa muuta kuin hyvää tästä miehestä nimeltään Herzog?

      • -jarmo-

        Hyvä kysymys, koska minäkään en tiedä. En minä uskalla sanoa pahaa Hezogista, jos hän kerran pystyy kääntämään uskoon monia. Mikä minä olen häntä miksikään sanomaan mutta menestys ja ihmeet, eivät ole se pointti, minkä perään kannattaa mennä kenenkään yhtään mihinkään. Kädet ristiin ja näyrä mieli ja saat saman lopputuloksen kuin Herzog. Hän on ihminen, varmaan Jumalan lapsikin, en osaa sanoa mutta jos hän tunnustaa Jeesuksen Kristuksen Herrakseen ja Messiaakseen, en tosiaan uskalla puhua mitään pahaa Herzogista.

        Jokainen tekee evankelioimistaan omalla tavallaan ja itse pidän säkkipuvusta valtavan paljon enemmän kuin liituraidasta :D

        siunausta ystävät!


      • ikäneitoUskovainen
        -jarmo- kirjoitti:

        Hyvä kysymys, koska minäkään en tiedä. En minä uskalla sanoa pahaa Hezogista, jos hän kerran pystyy kääntämään uskoon monia. Mikä minä olen häntä miksikään sanomaan mutta menestys ja ihmeet, eivät ole se pointti, minkä perään kannattaa mennä kenenkään yhtään mihinkään. Kädet ristiin ja näyrä mieli ja saat saman lopputuloksen kuin Herzog. Hän on ihminen, varmaan Jumalan lapsikin, en osaa sanoa mutta jos hän tunnustaa Jeesuksen Kristuksen Herrakseen ja Messiaakseen, en tosiaan uskalla puhua mitään pahaa Herzogista.

        Jokainen tekee evankelioimistaan omalla tavallaan ja itse pidän säkkipuvusta valtavan paljon enemmän kuin liituraidasta :D

        siunausta ystävät!

        Sinä -jarmo- veit sanat suustani ja ajatukset päästäni.
        Olen täysin samaa mieltä!
        Minusta uskovat kielteisine, pahansuopine vouhotuksineen nyt vaan ja ainoastaan tässä herra Herzogista ovat uskomattoman ilkeitä.

        Minä en uskaltaisi lausua mitään puoleen enkä toiseen. Ajatelkaa nyt, miten kauhean monta HYVÄÄ meidän omaa Suomi-poikaa ja -tyttöä onkaan mukana vastuussa ja puhumassa! Tämä kaikki yhteensä on erittäin hyväksi ja siunaavaa. Miksi takertua johonkin, että justiinsa herra H. ei ole ihan täydellinen. Kuka on?

        Näiden risaisten saviastioiden kautta 'se', kumma kyllä, menee.

        Kotona olen ollut itsekseni tv-kokousta pitämässä ja olen ihan totta saanut kosketusta ja apuakin! En voisi mitenkään uskoa, että olisi "väärästä lähteestä".


      • -jarmo-
        ikäneitoUskovainen kirjoitti:

        Sinä -jarmo- veit sanat suustani ja ajatukset päästäni.
        Olen täysin samaa mieltä!
        Minusta uskovat kielteisine, pahansuopine vouhotuksineen nyt vaan ja ainoastaan tässä herra Herzogista ovat uskomattoman ilkeitä.

        Minä en uskaltaisi lausua mitään puoleen enkä toiseen. Ajatelkaa nyt, miten kauhean monta HYVÄÄ meidän omaa Suomi-poikaa ja -tyttöä onkaan mukana vastuussa ja puhumassa! Tämä kaikki yhteensä on erittäin hyväksi ja siunaavaa. Miksi takertua johonkin, että justiinsa herra H. ei ole ihan täydellinen. Kuka on?

        Näiden risaisten saviastioiden kautta 'se', kumma kyllä, menee.

        Kotona olen ollut itsekseni tv-kokousta pitämässä ja olen ihan totta saanut kosketusta ja apuakin! En voisi mitenkään uskoa, että olisi "väärästä lähteestä".

        Niinhän se on... annetaan kaikkien kukkien kukkia ja kavahdetaan syntiä.
        ...ja kiitos :) "ikäneitoUskovainen"


    • Eräs 5

      Profetia tuosta tapahtumasta voivat joutua vastaamaan Jumalalle nuo jotka ovat siinä mukana.
      29.6.2014:NÄIN SANOO HERRA HERRA HERÄTYS EI ALA NIIN KUIN TE LUULETTE HEINÄKUUSSA 2014. SANOO HERRA:VÄÄRÄT PROFEETAT JULISTAVAT VALHEEN HENGESSÄ JA OVAT EKSYTTÄMÄSSÄ KANSAA VÄÄRÄSSÄ VOITELUSSA IHMEITTEN KAUTTA MINÄ SALLIN TÄMÄN JYVÄT TULEVAT EROITTUMMAAN AKANOISTA JA LUSTE TULEE PALJASTUMAAN LOPULLISESTI SILLÄ NÄIN SANOO HERRA MINÄ EN HAJOITA VAAN RAKENNAN SANOO HERRA JA EN MUUTA KIRJOITUKSIA TÄSTÄ JOUTUVAT VASTUUSEN VÄÄRÄT OPETTAJAT JA PROFEETAT SEKÄ SEURAKUNNAT JOTKA HYVÄKSYVÄT TÄMÄN SANANI VASTAISEN OPIN JA OTAN HEIDÄT KIINNI JA NOSTAN HEIDÄT ENSIMMÄISLTÄ SIJOITLTA VIIMEISEKSI SANOO HERRA

      Jari Pasanen vanhimman pastorin ja profeetan näkemys kansakunnat Kristukselle seurakunassa suomessa näin he julistavat : Herätys alkaa kuulemma Deivin Hertsiovin kokouksien jälkeen jota nyt inostetaan kirkkauden herätys nimellä jossa on tv.7 mukana mediassa sekä sekä profeetat Aulikki Hartikainen Veijo Piipponen nimeltään polvijärven pastorit sekä Helsingin sity seurakunta sekä työn päällikkönä Mika Jantunen he uskovat Herätyksen alkavan heinäkuussa 26.7-27.7.2014. tämän massiivisen stadionin

    • 1213

      "Mistä ihmeestä me nyt tiedämme, onko tämä mies saanut voimansa Jumalasta vai jostain muusta?"

      Jeesus on jo sanonut vastaukse paremmin kuin itse voisin sanoa:
      "Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani. Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä."
      Joh. 7:17-18

      Jos olet Jeesuksen opetuslapsi, suosittelen pysymään hänen sanassaan. Herzog voi olla ihan ok, mutta kehottaisin kaikissa tilanteissa pysymään uskollisena Jeesuksen sanalle. Ihmeet voivat olla ihan kivoja, mutta Jeesuksen sanat ovat se, mikä on todella merkityksellistä.

      Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
      Joh. 6:63

      Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."
      Joh. 8:51

      Ymmärrän, että maalliset ihmeet kiinnostavat ja ihmiset kaipaavat niitä, mutta olisi syytä muistaa:

      "Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?' Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan. Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan."
      Mat. 6:31-33

      Kaikki maailman ihmeet ovat lopulta turhia ja arvottomia, jos ihmisen sisimmässä ei tapahdu parannusta vanhurskaaksi.

      "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mat. 25:46

    • 1213

      " Vai onko tilanne vain hyväksyttävä tällaisenaan - toiset puolta - toiset vastaan. "

      On hyvä muistaa myös se, että aikanaan fariseukset olivat Jeesusta vastaan. Tämän päivän fariseukset toimivat samalla tavalla ja vastustavat kaikkea, joka on heidän uaktoriteetille haitallista. Siksi, vaikka Herzog olisi ok, häntä tultaisiin vastustamaan, koska hän ei ole Suomen uskonnollisten johtajien hallinnassa ja hän on uhka heidän vallalleen.

      Jos olet Jeesuksen opetuslapsi, tämä ei ole ongelma, koska sinun kuninkaasi on Jeesus, ei "fariseukset". Herzog ei voi tuoda mitään enempää kuin Jeesus, mutta jos hän tuo Jeesuksen sanaa oikein esiin, se on hyvä.

    • Mitä????

      Miksi mulle tulee selittämätön paha olo ja ahdistus kun koitan katsoa tuota ohjelmaa stadionilta? Ei ole koskaan aikaisemmin minkään uskovien ohjelmaa katsoessa tullut. Mutta jo aiemmankin Suomen vierailun aikana kun katsoin Herzigien puheita tuli paha olo. Kokeeko kukaan muu vastaavaa? Ei mulla Herzogeja vastaan kummempia ole, jotkin opetukset eivät vain ole mielestäni oikeita, mutta varauksella kuitenkin näin ajattelen. Aloin katsomaan ohjelmaa avoimin mielin ja ajatuksella, että nyt yritän ymmärtää ja hyväksyäkin heidän opetuksensa, MUTTA en vaan pysty katsomaan ...

      • Se tökkii

        Mulle tähän mennessä kaikki muu ok ja hyvää, paitsi järkyttävän pitkä ja perusteellinen rahan kerjuu :(:(.


      • Kun ei tiedä
        Se tökkii kirjoitti:

        Mulle tähän mennessä kaikki muu ok ja hyvää, paitsi järkyttävän pitkä ja perusteellinen rahan kerjuu :(:(.

        Minulla - olen siis aloittaja - häiritse se myyntipuhe niistä DVD-levyistä siinä alussa ja en myöskään pitänyt Aulikki Hartikaisen ja Veijo Piipposen aloitus-puheista.

        Niistä olin näkevinäni jotain sellaista, jota en osaa nyt selittää, mutta puhun vain Herzog-ilmiöstä.

        Joku tökkäsi, mutta mikä?


      • -jarmo-
        Kun ei tiedä kirjoitti:

        Minulla - olen siis aloittaja - häiritse se myyntipuhe niistä DVD-levyistä siinä alussa ja en myöskään pitänyt Aulikki Hartikaisen ja Veijo Piipposen aloitus-puheista.

        Niistä olin näkevinäni jotain sellaista, jota en osaa nyt selittää, mutta puhun vain Herzog-ilmiöstä.

        Joku tökkäsi, mutta mikä?

        Hei, kyllä minuakin tökkäs heti alkuunsa tuo Mikko Ainasoja mutta en minä sanonut kuin totuuden, minkä tunnen. En minä halunnut pelosta Jumalan näkökenttää kohtaan liioitella tai värittää Ainasojan puheita, kun hän aloitti tuossa jokin aika sitten kirjoittelemaan palstalle. Mutta mitä enemmän seurasin tätä, sitä enemmän näin siinä paljon hyvää ja lopulta hän oppi itsekin jotain jne.

        Aulikkihan taitaa olla ex. advareita ja profetoi kovasti.. naisena ja advarina se saattaa herättää negatiivisia tunteita. Herzog on taas amerikkalaisen tyylin omannut sikäläinen evankelista, jonka tyyli saattaa suomalaiseen käydä suorastaan päälle.

        Nämä ovat ennakkoasetelmia. Tiesittekö mm. sen ettei helsinkiläisyys tarkoita sitä että kaikki helsinkiläiset ovat diivoja ja lässyttää slangia. Kun -70 luvulla jokapuolelta Suomea muuttoliike suuntautui pääkaupunkiseudulle, niin silloin alkoi varsinainen negatiivinen "stadilaisuus". Varsinkin kun pohjosen poika palasi vuoden työreissulta kotikonnuille kukkoilemaan stadilaisuudesta. Näin syntyi mielikuva siitä, että kaikki hesalaiset on kopeita brassailijoita.

        Kuunneltuani Herzogin haastatteluja, hän vaikutti varsin tasapainoiselta.


      • Quo Vadis

        Vuosi sitten minullekin tuli paha olla ja tosi murheellinen olo katsoessani Herzogin julistusta. Oli suljettava kanava. Mutta nyt ihmeekseni samaa tunnetta ei tullutkaan. Iloitsin etityisesti pelastussanomasta ja parannuskutsusta Jeesuksen luo. Sitä ei tänä päivänä paljoa kuule suomalaisestakaan julistuksesta. Muutenkin mies on jotenkin uudistunut. Ehkäpä Jumalan koulussa me itsekukin ollaan. Niin myös Herzog.
        Otan sen hyvän, minkä hänen julistuksestaan saan. Ja jätän muut Jumalan hoitoon.


    • utelias10

      Minä vasta hetki sitten laitoin tuo kanavan päälle kun en tiennyt että tulee suorana tänään tuo lähetys. Syrjäsilmällä sitä tuossa katsonut ja kuunnellut. Onkohan tuolla paljon porukkaa paikalla, onko näytetty yleisöä?

    • Heenokki

      Älkää antako KENENKÄÄN vedättää itseänne pois vakaalta pohjalta.

    • Takkiin tuli

      Niin vähän on ihmisiä, että ei vahingossakaan näytetä kokonais kuvaa katsomon puolelta, toisin kuin edellisellä kerralla, Hetzogin vierailulla.

      • Helle-Hiki VEROTTAA!

        vähän ja vähän ihmisiä! Sepä nyt kristillisiä ihmisiä "kiehtoo" aivan kuin ilakoida.

        Eikö järki sano, että tänään on hiki-lämpöä liki 30 astetta, ja monikaan ei uskalla tällä täällä lähteä stadionille. siellä on kuuma pätsi, itse en uskaltanut paikalle sen takia.

        Itse olisin mennyt, mutta jo kävely ratikalta Stadionille sisään olisi minulle vaivoineni sekä auringonpoltteen takia ollut liikaa, jäin kotiin ja tv-kokous itsekseen toiminut aivan hyvin.


    • utelias10

      Juuri kun olin kirjoittanut, näytettiin vähän tuolta sivukatsomosta näkymää, mutta ei suoraan yleisöön. Kai siinä lavan edessä kuitenkin on väkeä myös ainakin jonkun verran.

      Nyt tulee parantuneita lavalle todistamaan. Silmä jollain parantunut, ja olikohan sillä ekalla naisella selkä ja vatsa parantunut, meni vähän ohi.

    • Miten on?

      Voiko sielunvihollinen parantaa ihmisen huijaamis tarkoituksessa? Sanooko Sana tästä jotain?

    • utelias10

      Voi.

    • -jarmo-

      Hei kyllä kannattaa ottaa se huomioon, ettemme meistä uskovista kukaan tarvitse Herzogin kaltaista saarnaajaa, ellei uskomme ole hiipumassa ja olemme putoamassa toivon varaan. Miksi sinä hakeudut stadikalle kuuntelemaan hurmosta, mikäli olet tukevasti uskossa, Jumalan koko sotavarustuksessa, etkä kaipaa kammiosi sen enempää rukouksiesi ulkopuolista vahvistusta.

      Se taas ei tee Herzogista sen enempää väärää profeettaa kuin minkään eksyttäjääkään, jos stadikka tulee täyteen ja uskoon tulee vaikka parikin sataa uutta Jeesuksen vastaanottajaa. Ja jos näin tapahtuu, niin varokaa skeptiset kriitikot sanojanne, sillä minä pelkään tilannetta, jossa yhtäkkiä huomaankin haukkuneeni ja moittineeni Pyhän Hengen todellista työtä.

      Kirjoitin jutun Herzogista. Voitte käydä lukemassa, jos kiinnostaa:

      http://www.pelastussanoma.fi/Profetiat/Paivittain.html

      • Elian aika

        Hyvä kirjoitus oli.
        Sun kipuihis haluaisin puuttua sen verran, että Jeesus kyllä maksoi hinnan SEKÄ synneistä ETTÄ sairauksista. "Hänen haavojensa kautta meidät on parannettu." Jes. 53:5
        Turhaanko Häntä lyötiin, jos uskovia ei asia sen kummemmin kiinnosta?

        Kaipaan edelleen (yli 42 vuotta uskossa) kokonaista, täyttä evankeliumia, sitä kaikkea samaa mitä tapahtui Jeesuksen toimiessa maan päällä!!! Hän elää Pyhän Hengen kautta meissä! Ei luovuteta!


    • hyvää on

      Mahtavaa julistusta tv7 kanavalla, ja sana on raamatun mukaista.

      • Edelleen tökkii

        Totta, kaikki tähän mennessä hyvää ja täysin linjassa Sanan kanssa.
        Ja olis pelottavaa jos löytäis itsensä taistelemasta itseään Jumalaa vastaan, vrt Ap.t. 5:39.
        MUTTA kaikkien tv-evankelista juttujen ja väärinkäytösten jälkeen on tullu varovaiseks, varsinkin kaiken suhteen, joka edes haiskahtaa menestysteologialta. Eli se onneton rahan lypsäminen :(:(.
        Kunpa paranemisen ja uskon alueella toimivilla olis vielä uskoa siihenkin, että Herra kyllä antaa ne varat, pitää huolta, ilman sitä piiiiiiiiiiiiitkää kerjäämistä ihmisiltä. En tiedä muista kansoista, mutta suomalaisen korvaan se tuntuu tosi pahalta, ja kaikki mahdolliset ikävät ajatukset heräävät.


    • utelias10

      Minä en sitä Herzogia kerennyt kuullakaan, vaimoansa vain hetken. Mutta nämä muut puhujat on olleet minustakin ihan jees. En ole mitään pahaa havainnut.

    • Sydämen rukous

      Jeesus Kristus, armahda meitä kaikkia, vääriä ja oikeita, arvostelijoita ja arvosteltavia. Jos tiemme on menossa kohti vaivaa, johdata meidät KAIKKI oikealle tielle sinun oman nimesi tähden.

    • vielä tulee

      Nyt alkoi iltakokous klo 17.00 Livenä, myös Tv7 näkyy.

    • Varokaa.

      Kun jotkut on olleet tämän tilaisuuksissa, he ovat kuulemma tunteneet sähköiskuja. Ja sähkö yhdistetään demoneihin useimmiten... Joten en tiedä, toimikaa kuten 1 Joh. kirj. 4:1 sanotaan: ''älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta, sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.''

    • 78ui9o7up

      Huvittaa tää kyräily. Ei uskalleta olla uskossa, ei luoteta mihinkään henkeen.

    • Annanpa olla

      En halua moittia todellakaan Pyhän Hengen työtä! Olen nuori uskossa ja tahdon olla varma siitä että minä ja kaikki muutkin saamme Jumalan sanan mukaista opetusta. Ja siksi minä ainakin olen nyt jotenkin(ehkä liiankin) kriittisellä mielellä... Mutta kun en ymmärrä niitä kultahampaita, kultapölyä ja portaaleja yms.. Ehkä olenkin väärässä...

      • annan neuvon

        Annanpa olla: et ole väärässä vaan epäilysi on oikea. Kultahampaat, portaalit, kultapölyt ja höyhenet ovat epäraamatullisia. Jumalan enkeleitä ei kukaan ihminen voi käskyttää. Demonihenget matkivat oikeita enkeleitä ja niitä voi ihminenkin käskyttää, mutta rajoitetun ajan. Älä mene lankaan vaan kierrä kaukaa tuollaiset ja tutki Raamattua.


    • Kurjaa

      KAIKKI on oikein ja hyvin, paitsi näitten ihmisten mieletön kiinnostus uhreihin. Rahan saaminen kaikin mahdollisin keinoin tuntuu olevan ihan koko tapahtuman keskipiste. Uhraa niin saat. Vasta uhrin jälkeen paranet jne.
      Paraneminen on normaalia kristillisyyttä, ahneus ei.
      Ehdotan, että rukoillaan Herzogien puolesta. Tää alue ei oo heillä kunnossa.

    • Lahjat ovat LAHJOJA

      Uskon, että hän on saanut aidot lahjat ja aidon kutsun Jumalalta. Eikä Jumala lahjojaan kadu eikä peruuta.
      Lahjat ovat lahjoja, ne toimivat vaikka myöhemmät valinnat olisivat vääriä ja vaellus johtaisi sivuun. Sen tähden Jeesus ei kehoittanut tarkkailemaan ihmeitä vaan hedelmiä.
      Herzogit ovat eturintamassa, missä taistelu on armotonta ja houkutukset eri luokkaa kuin meillä taviksilla. Tuntuu, että raha on saanut heistä otteen.
      Rukoillaan!!!

    • -jarmo-

      On tainnut jollain mennä uhrit ja ahneudet sekaisin, vähän kuin hyvä ja paha.
      Eivät ymmärrä kumpaa tekevät ja kumpi on kumpaa. Ehkäpä selvennän:

      Jos menet vaikkapa lukioon, etkä uhraa yhtään päivää lukemiseen ja opiskeluun, luuletko saavasi valkolakin? ...alkaako valjeta?

      Aabel oli tiettävästi lähes synnitön ja erityisesti Jumalan mieleen, kun Kain hänet tappoi. Silloin viaton veri huusi maasta hyvitystä teolle. Alkaako valjeta, miksi Jumalan oli annettava viattomista viattomin, kun mikään muu vuosituhansia uhrattu muu uhri ei kelvannut, ei edes Abrahamin viaton poika olisi kelvannut.
      Kun Jeesus uhrattiin, niin koko maailman synnit oli sovitettu, joten pistä lanttis vaan turvallisin mielin taskuun ja osta sillä irtokarkkeja. Se on täytetty!

      Halleluja, Jeesus Kristus!

      • ilman rahaa

        Ihmiset ovat saitoja nykyään antamaan rahaa kolehtiin, eräs paikallinen kristillinen yhteisö joutui lopettaamaan tomintansa kun ei rahaa laitettu. Ei ihmekkään että joutuu noin voimallisesti ruinaamaan kuin kävi Herzogin kokouksessa, ei homma toimi ilman rahaa tuolla tasolla kulut ovat isot


      • -jarmo-
        ilman rahaa kirjoitti:

        Ihmiset ovat saitoja nykyään antamaan rahaa kolehtiin, eräs paikallinen kristillinen yhteisö joutui lopettaamaan tomintansa kun ei rahaa laitettu. Ei ihmekkään että joutuu noin voimallisesti ruinaamaan kuin kävi Herzogin kokouksessa, ei homma toimi ilman rahaa tuolla tasolla kulut ovat isot

        Mielestäni asia on niin, että jos toimintaan ei ole varaa, se on tarkoitus loppuakin. Esimerkiksi eräs ex. alkoholistimies otti ehtoollisen ja jäi siitä viinakoukku päälle, niin miehellä ei voi olla ollut hyvät aikomukset mieless mennessään ehtooliselle. Siinä kävi "Ananiaat ja Safirat" ja viinaryyppy iski.

        Mikäli Jumala katsoo että joku tarvitsee rahaa, hän saa sitä juuri sen määrämitan 100% varmuudella ja vähän ylikin. Minulle kävi itselleni juuri vasta niin... rukoilin että saisin jostain rahaa erään summan välttämättömään tarkoitukseen mutta koska summa oli niin suuri, niin en vastaanottanut lahjoituksia, joita esim. äitini tarjosi, koska ei sillä rahalla asia olisi miksikään muuttunut. Ja kumma kyllä, en ollut ollenkaan huolissani, vaikka kyse oli tuhansista euroista, enkä edes tarkkaan tiennyt etukäteen kuinka suuresta summan lopulta tarvitsin. Mutta kun se hetki tuli, jolloin noita summia piti tilittää eri suuruisissa erissä, niin lopputulos oli että jokainen summa oli ajallaan ja 50,- jäi käteen. Halleluja Jeesus Kristus. Älkää missään nimessä pelätkö jos todella jotain tarvitsette, mutta ottakaa huomioon ettei Jeesus ole pankkiautomaattikaan, vaan Hän auttaa kun on sen aika.


    • kuuleva

      Jos tarkoitat raamatullisella puhetta kristuksen verestä ja pyhästä hengestä,kuulin ne omin korvin olin paikalla.

    • Pitäkää se mikä on Raamatun mukaista julistusta ja hylätkää se mikä ei ole Raamatun mukaista.

      Sääntö on varsin yksinkertainen.

      • Lillukankukka

        Mutta milläs hylkää ne, jotka eivät Raamattua tunne? Mielestäni sellaisia julistajia ei pitäisi kutsua, joiden puheesta pitää osata erottaa totuus ja hyljätä väärä.


    • avoimin mielin

      Tänään tulee vielä livenä ohjelmaa stadionilta, Suuri Suomi juhla. Alkoi klo 12.00. Davidkin vielä tänään puhuu klo 15.00.

    • tylsä kokous

      Puolet kokouksen ajasta näyttää menevän rahan keräämiseen ja rahasta saarnaamiseen. Iso osa menee myös kaikkien niiden suomalaisten haukkumiseen, jotka eivät ole tulleet mukaan herzogin eksytystapahtumaan.

      • Herra varjeli omansa

        Eilen oli vajaa 1000 ihmistä paikalla uutistiedotteen mukaan ja nyt kuulemma muutama sata..


    • avoimin mielin

      Heillä on ihan todellinen huoli ja murhe nyt rahatilanteestaan. Siksi tämä meni nyt ihan rahankerjuuseen tämä tilaisuus.

      • Älkää eksykö

        Näky-lehti kertoi nettisivuillaan, että "marraskuussa 2013 Jumala puhui Mikalle ja käski häntä menemään Olympiastadionille profetoimaan, että siellä tullaan järjestämään suurtapahtuma": http://nakymagazine.fi/uusin-lehti

        "Suurtapahtuma"...?

        Jokainen voi nyt sitten tuosta osallistujamäärästä päätellä asioitten todellisen laidan.


      • helle ja
        Älkää eksykö kirjoitti:

        Näky-lehti kertoi nettisivuillaan, että "marraskuussa 2013 Jumala puhui Mikalle ja käski häntä menemään Olympiastadionille profetoimaan, että siellä tullaan järjestämään suurtapahtuma": http://nakymagazine.fi/uusin-lehti

        "Suurtapahtuma"...?

        Jokainen voi nyt sitten tuosta osallistujamäärästä päätellä asioitten todellisen laidan.

        Helle on syynä, tv:n äärellä on paljon ihmisiä. Hänen vastavoimatkin ovat väkeä vieneet.


      • .......
        helle ja kirjoitti:

        Helle on syynä, tv:n äärellä on paljon ihmisiä. Hänen vastavoimatkin ovat väkeä vieneet.

        Jos profetia on Jumalasta, olisi tapahtuma ollut silloin suurtapahtuma! Itse kai hän säät ja ilmat säätää.

        TV-7:kin on Jumalasta.


      • ylistetään
        ....... kirjoitti:

        Jos profetia on Jumalasta, olisi tapahtuma ollut silloin suurtapahtuma! Itse kai hän säät ja ilmat säätää.

        TV-7:kin on Jumalasta.

        Jeesusta siellä nytkin korotetaan, eikö se ole Jumalasta?


      • Lillukankukka
        ....... kirjoitti:

        Jos profetia on Jumalasta, olisi tapahtuma ollut silloin suurtapahtuma! Itse kai hän säät ja ilmat säätää.

        TV-7:kin on Jumalasta.

        Niin, Jumala itse on helteen antanut. Mikä lie ollut tarkoitus?


    • bää

      no Jumalahan käyttää myös ateisteja taikka herzogin tyylisiä evankelistoja. heidänkin kauttaan voi ihmisiä tulla Jeesus uskoon ja mikäpä minäkään olen siihen sitten mitään sanomaan.

    • avoimin mielin

      Minä rukoilin järjestäjien puolesta että kaikki kääntyy vielä hyväksi tämän tapahtuman tiimoilta. Amen! Ilkeitä ovat ihmiset jotka tuomitsevat toisia, jotka ihan vilpittömästi toivovat herätystä ja siunausta Suomelle!

    • bää

      kyllä. herätystä tulee rukoilla suomeen ja koko maailmaan. Kyllä Jumala kuulee rukoukset.

    • avoimin mielin

      David Herzog ei ilmeisesti ole vielä puhunut tänään, vaikka piti olla klo 15.00? En ole koko aikaa kerennyt katsoa.

    • bää

      no en minä ole koko stadion tapahtumaa katsonut, kun ihan sieltä täältä tv. kun aina aukeaa meillä siten, että tv7 ekana tulee näkyviin. siinä olen vilkassut hertzogin tapahtumaa ohi mennen. siellä puhui muuten venäjän lähetti johan backman. huusin miehelleni, että tuus ny kattomaan kuka äänessä. oli se hiukka hämillään sen esityksestä.

    • mielipid

      Minäki oon välillä kattonu kolmesta asti josko näkyy pääpuhujaa, niin eipä oo näkyny! Mihin se on joutunut? Onko kyllästynyt kun ei ollukaa stadioni täynnänsä häntä kattomaan? Voi noita ihmisiä jotka tuolla lavalla hihhuloi. En kyllä usko että on Jumalan mielen mukaista tommonen touhu. Ja sitte haukkuvat ihmisiä jotka arvostelee heidän touhujaan että ovat niin uskonnollisuuden siteissä! Höpö höpö sanon minä.

      • ihanaa hanaa

        On ihana ilmapiiri jos vertaa Pietarsaaren eiliseen Pride kulkueeseen, oli ilo ylimmillään mutta kalman tuoksu. Täällä on ihana kirkkauden ilmapiiri ja lämpö.


    • avoimin mielin

      Nyt tuli David areenalle!!

    • bää

      Kiitän Jumalaa tuosta minun miehenikin viisaudesta. sekin näkee että hertzog puhuu kaks naamasesti. sen oppi on new agea ja samaan aikaan se puhuu ihan asiallista Jumalan sanaa. tuollasen matkaan en lähde, kuin hertzog

      • jaakola

        Mäkinen on turvallisempi ja yxnaamanen.


      • kyselenpä vaan

        Siinähän se VAARA piileekin. Puhutaan puhdasta sanaa ja sekoitetaan ovelasti vierasta evankeliumia mukaan. Näin saadaan jopa valitukin lankaan.
        Tuliko siellä uskosta osattomat SYNNINTUNTOON ko. kokouksessa, vai oliko helppoheikkimäistä uskoon tuloa? Käskytettiinkö Jumalan enkeleitä(ylitetty valtuudet)? Luvattiinko "kymmenen kaunista ja yhdeksän hyvää", kun laitat rahaa kolehtiämpäriin(vedotaan ihmisen ahneuteen)? Kiellettiinkö arvostelemasta(muka uskonnollisuuden henki) ja uhkailtiinko seurauksista(Jumalan kosto)?


    • bää

      kuule. mäkisessä ei ole muuta hyvää, kun että se puhuu suomee. saa selvää ainaki että kuis pahasti se puhuu tänään puuta heinää.

    • bää

      no minä kysyn aina tuolta mieheltäni kaikenlaista kun se tietää paljon asioita. se on ollut niin kauan uskossa. sanoin tuosta, että kun itse uskon, että Jumala voi myös käyttää uskosta osatonta taikka hertzogin kaltaista niin että ihminen voi tulla Jeesus uskoon. minun mies siihen sanoi, että niin sitä tulee siinä uskoon kääntyneessä sitten seurata, mitä hedelmää hän kylvää. onko rakkaus, rauha, pitkämielisyys hänen elämässään läsnä. Hedelmistään puu tunnetaan, niin kuin Raamattu sanoo.

      • aikansa kutaki

        Oliiskohan aika vaihtaa ukkoa, kangistunut kaavoihinsa.


    • Watchman on the wall

      "Te eksytte kun ette tunne Kirjoituksia"

      Kirjoituksista eli Raamatusta me tiedämme mikä on oikein ja mikä väärin. Mikä totta ja mikä valhetta.
      Mark. 13:22
      " Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä johtaakseen, Jos mahdollista, valitut harhaan. Pitäkää siis varanne. Minä olen ennalta ilmoittanut teille kaiken. "

      David Herzog on tyypillinen huijari, joka joutuu vielä tilinteon hetkeen siiinä missä kaikki hänen apulaiset ja huijaamansa ihmiset.
      Miksi ette valvoneet?
      Miksi ette tunteneet Jumalan Sanaa, joka varoitti teitä jo ennalta että näin tulee tapahtumaan..

      Ojareksia ja on varoittaneet jo useat eri henkilöt tästä mitä he tekevät, mutta he eivät varoituksia ole halunneet kuulla.
      Jos he eivät vieläkään tee parannusta synnistään ja virheistään Jumalan edessä. Heitä kohtaa tuomio ja varma tuho.

      Muistakaamme että: " Kirves on jo laitettu puun juurelle" Se puu joka Ei tee hyvää hedelmää heitetään samaan tuleen kuin orjantappuratkin.

      Ja tyhmän puhe on kuin orjantappuroiden rätinää padan alla.
      Yhtä tyhjän kanssa.

      YAHUSHUA HA MASHIACH

      SHALOM

      Wednesday, 23 July 2014
      VISION OF DIFFERENT TYPES OF SERVANTS OF GOD (SHEPHERDS OF THE FLOCK): WITH SOME BEING GENUINE SERVANTS OF THE LORD WHILE OTHERS BEING FALSE SHEPHERDS (WOLVES IN A SHEEP CLOTHING)

      http://injesuschrististand.blogspot.fi/2014/07/vision-of-different-types-of-servants.html

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe