Onko teillä jotain sanontoja yms?

fnfn

Onko teillä mitään hokemia tai muita sanontoja/sananlaskuja mitkä eksyy usein puheeseen? :D Mitä usein käytetään teidän perheessä tai on teijän lemppareita? Kertokaa, saa olla tunnettuja tai omakeksimiä!

Me käytetään kavereiden kanssa aika usein näitä
"Se oli hyvää niin kauan kuin sitä kesti."
"Homma ei nyt oikein skulaa!"
"Se on sitten sen ajan murhe!"
"Se vähän riippuu mistä se roikkuu."

Joskus kun olin noin 15.v me aina kyseltiin toisiltamme: "Mitä mieltä olet Euroopan parlamentin nykyisestä tilasta?"

En tiiä mitä me käytetään usein meidän perheessä? Ehkä "nopeat syö hitaat", "harjoitus tekee mestarin", "ei kukaan ole seppä syntyessään", "kaksi kärpästä yhdellä iskulla"... Vaikea sanoa näin yhdeltä istumalta.

Yks mun lemppareita on "Airot nou ja venekki vuotaa", minkä luin joskus 10v jostain Hullu luokka-kirjasta :DD Nauroin niin paljon, en ollut koskaan kuullut sitä. Kuulin myös kerran jonkun iskän kaverin sanovan "takana loistava tulevaisuus", mille myös repesin.

Muita lemppareita:
"Pieleen meni kuin Jeesuksen pääsiäinen."
"Hiljaista kuin huopatossutehtaalla."
"Mitäs me pienistä kun ei pienetkään meistä."

Muita älyttömiä hokemia, mitkä vaan putkahtaa päähän ja ne on pakko päästää ulos:
"MINULLA ON POMMPUFIILIS..."
"Bad boys, bad boys, whatcha gonna do, whatcha gonna do when they come for you?"

8

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siiliö

      Minä saatan joskus mahduttaa puheeseeni kommentin: "Hienoa! Mahtavaa!" Sanon sen myös oudolla äänellä ja käytän sanontaa sarkastisesti ja muutenkin. Sanontani kehittyi, kun päädyin hokemaan sitä itsekseni pelatessani erästä peliä. Ja kyllä puhun itsekseni pelatessani. Etenkin tiettyjen pelien kanssa.

    • Lasketaanko "voi vittu"?

    • Onpas muuten. Molemmat ovat peräisin siskoltani. Nyt koko perhe ja monet sukulaiset ja tutut käyttävät näitä:

      "Tee sitte ite saatana"
      " That's it! Somehow!" (Alunperin Simpsoneista, missä Homer keksi tavan ratkaista jokin ongelma. Hän oli aidon ilahtunut keksiessään, että JOTENKIN. Siskoni käytti ilmaisua vittuillakseen, kun joku kysyi miten ihmeessä hän pääsee ilman autoa Helsingistä Riihimäelle tai jotain vastaavaa.)

    • Yeps.

      "Minä en ymmärrä ihmisiä." on yksi. Jankkaan sitä aina kuullessani jotain typerää jonkun tehneen.

      Kun pitää arvata jotain, ja minulle menee arvaus ihan metsään, sanon: "Noh, (se määrä, mikä meni väärin) sinne tai tänne. vrt. Muutama tuhat sinne tai tänne.

      Sitten on jotain muita, jota hoen jatkuvasti.

    • jdhjiojhprjgientuwrv

      Voi ristus saatana!

      • UNiTE

        - Ruki veer
        - njet ponimai/manipoi
        - jolkki palkki
        (Ja ei, en ole venumaasta :D)


      • jaffa

        "Eiksulle taaskaa kerrottu"
        Hoetaa tota kokoajan iskän kanssa, ei mitää ideaa mistä se tuli..
        "Look at my horse, my horse is amazing"
        "Pirkat pilaa itämeren"
        "Himputti"
        "Jumprahuitti"
        "Hittolainen"
        "Pelarkoonia tuu tänne"
        "Mä luen selviytymisopasta"
        "Mitä mieltä olette suomen nykyisestä taloustilanteesta?"
        "Tarkista pörssilukemat, Martti!"
        "Älä sinä tule siihen eteen kun on tässä muutakin tekemistä ku jyrätä sut pois tieltä!"
        Näitä tässä kavereiden kanssa lähinnä tulee hoettua...
        Yksin saatan randomisti huutaa vaikka
        "They see me rollin', they hate it."
        -jaffa


    • 15w

      "voi vitulla päähä!"
      "täh?(ja sitte maagisesti vastaus kysymyksee)"
      "mä en ymmärrä tätä nykyaikaa"(siis näiden "syön kerran viikossa" huomiohuorauksien takia jne...)
      "huutaa ko mykkä paskalla"
      "kaikee jännää"
      ja muita joita en nyt muista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe