Kuulen arvostelevaa ja nimittelevää puhetta

päässäääniää

Joo, elikkä ääniä tosiaan kuuluu, ikäänkuin joku vakoilisi minua tietokoneen kautta ja kuulen niitten vakoilijoiden äänen, että mitä ne sanoo musta. Toden näköisesti ne puheet muodostuvat päässäni läppärin pitämästä huminasta ja muusta äänestä.
Kuulen myös ääniä mennessäni ulos ulkoiluttamaan koiraa. Ikään kuin ikkunoista ja parvekkeilta puhuttaisiin minusta jotain. Tämä tosin on mahdollista oikeastikin.
Ne puheet ovat aina samanlaisia aiheeltaan joka paikassa. Esim. "vittu mikä.. tai onko tuo joku..", niinkuin jotkut keskustelisivat minusta ja nimittelisivät.)
Pahinta tässä on se että ne puheet voi oikeastikkin olla todellisia. Kaikki tämä puheen kuuleminen varmaankin johtuu siitä että olen epävarma, siitä mitä muut ovat mieltä minusta. Kukaan ei ikinä arvostele minua suoraan päin naamaa, eikä kukaan ole sanonut minua miksikään pitkiinaikoihin, joten en tiedä mitä minusta ajatellaan. Olo on siis jotenkin syyllistynyt ja väsynyt tähän tilanteeseen.
Tämä kyseinen "haukkumanimi" /asia joksi kuulen itseäni nimiteltävän on vieläpä juuri sellainen asia mitä vastustan/vihaan/inhon. Aika jännä että minua nimitellään suoraan sanottuna itseni vastakohdaksi. Tai vika on siinä että joku tyhmä voi minua oikeastikkin luulla sellaiseksi, joten en tiedä kuvittelenko vai luullaanko minua oikeasti sellaiseksi. Kaikki tämä alkoi siitä kun näin youtubessa videon, jossa näin näitä tyyppejä joista en pidä, erään asian kanssa minkä itsekkin omistan. Sen jälkeen olen alkanut luulemaan että nyt minuakin luullaan sellaiseksi koska omistan samanlaisen "asian" kuin ne siinä videolla omistivat. Varmaan aika sekavaa tämä teksti, mutta toivottavasti joku sai selvää.
Huvittavaa tästä tilanteesta tekee se että aikaisemmin olen naureskellut naapurustossa olevalle naiselle jolla on varmaan skitsofrenia tai joku muu(puhuu yksin niinkuin kuulisi ääniä ja huutelee ihmisille mennessään) ja nyt olen alkanut muuttumaan samanlaiseksi äänien kuulijaksi itse. Olen jo muutamankerran isoon ääneen vastannut näille äänille mitä kuulen että "en varmana ole", "nyt olette kyllä väärässä","eipäs levitetä tuollaisia vääriä juoruja" ja "nyt kyllä joku puhuu minusta pskaa" . Että nämä "nimittelijät" kuulisivat että ovat väärässä. Tähän tilanteeseen saattaa vaikuttaa myös se että ihmiset ovat olleet tiettyyn aikaan jotenkin nuivia mua kohtaan, tai olen ainakin kuvitellut niin. Kaikki tämä siis siitä ettei minusta ole sanottu oikein mitään hyvää eikä oikein mitään pahaa, pitkään aikaan. Elän siis tiedottomuudesssa jonkin asian suhteen. Tekisi mieli mennä johonkin lasikoppiin yleisellepaikalle arvosteltavaksi, että ihmiset voisivat kirjoittaa anonyymisti johonkin lappuun mitä ajattelevat minusta kun näkevät minut, että voisin möhemmin lukea ne mielipiteet. Joo aika sekavaa...

7

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ÄÄNIÄÄPÄÄSSÄÄÄÄ

      JA MISTÄ MÄ TIEDÄN KUVITTELENKO MÄ TÄN KAIKEN VAI OLENKO IHAN OIKEASTI KUULLUT NÄMÄ PUHEET. VITTU MIKÄ EPÄTIETOISUUS.

      Pitäisi varmaan ostaa jotain pieniä salakuuntelu laitteita ja asentaa niitä esimerkiksi hissiin tai rappuun, että kuulisin myöhemmin onko siellä puhuttu jotain minusta. Sillähän se selviäisi onko totta vai ei. Pääsisi tästä epätietoisuudesta eroon.

      Toisaalta voin kyllä tosihyvin silloinkun en ajattele asiaa tai muista. Välillä vaan nämä äänet putkahtavat esille. Aika normi elämää siis elän MELKEIN AINA.

      On myös mahdollista että joku joka ei pidä minusta, on tahallaan levittänyt minusta jotain tälläisiä asioita kiusatakseen. Tämä taas tarkoittaisi sitä että puheet/pilkat olivatkin todellisia läppäristä kuuluvia lukuunottamatta.
      MISTÄ SITÄ IKINÄ TIETÄÄ!!!!

    • ääääniäääedelleen

      Joku mainitsi toisessa ketjussa gang stalkingin, ja se selittäis monta asiaa,
      Nimittäin jostain syystä, ihmiset naapurustossani tuntuvat inhoavan minua. Erityisesti nuoriso. Ihan niinkuin minua tarkkailtaisiin koko ajan, ja levitettäisiin kiusaamismielessä jotain juoruja, ja neuvottaiin muita levittämään juorua eteenpäin.
      MUTTA MIKSI?????? Olen ihan normaali kaveri joka yrittää elää normaalia elämää.

    • ei mitään ääniä???

      Juuri tältä minusta tuntuu. Eräästä toisesta ketjusta lainattu teksti.

      "Onhan toi ihan pers*estä. Mua on joku vuoden verran noi pas*aiset ahistelleet.
      Mut ei hätää, nyt kun tietää mistä tää kaikki on johtunut on se että, olen ''gangstalkereiden'' uhri.

      Ovat koittaneet ajaa minua kohti itse murhaa, ja monin eri keinoin koittaneet rikkoa mun psyykkeen.
      Perättömät huhut leviää, kaikki kääntyy sua vastaan. Jää yksin ja ahdistelu jatkuu tarkkailuna, manipulointina keskusteluissa, valheilla, seuraamisena, epämääräisinä kommentteina tuntemattomilta ihmisiltä koskien sua. Kyse ei ole paranoiasta, jos en olisi stalkkausta tajunnut olisin voinutkin pahimillaan seota, onneksi järki tuli apuun.

      Katsotaan nyt mitä tässä tapahtuu, uhkauksiakin tullut joten pitää olla valppaana (psygologista pelottelua ilman aikomuksia??).. Niin ja syytä tähän en oikeen tiedä, mutta ainakin haluavat minun pois näilt kulmilta jollakin keinolla..."

      Siis tämä täysin sama on tapahtuntu minulle. Minusta ihan selvästi halutaan päästä naapurustossa eroon. Nyt alkaa valjeta. Ehkä mä en ole kuvitellutkaan mitään.. SAIRASTA

    • ...

      Sairaita ympäristöjä luonnehäiriöisine asukkeineen Suomessa riittää. Ihmeen samanlaisia, ei edes omaperäisiä. Kyse on heidän sairaudestaan, jonka he heijastavat ympäristöön. Pitää erottaa moinen itsestä ja jättää heidän ongelmakseen. Ehkä voisit vaihtaa paikkakuntaa, ei kaikkialla ole kuitenkaan niin ummehtunutta eli terveitä löytyy enemmän. Seurakunnassa uskovien keskellä voisit myös varmaan hengittää vapaammin, kunhan et satu valitsemaan sellaista, jossa sairastetaan hengellisen väkivallan käyttämistä. On hyvä kyllä pyrkiä selvittää, missä määrin kyse on henk.koht. psykologisesta ilmiöstä. Toivon, että löydät hyvän terpan, jolla on kokemusta myös näistä stalkkausasioista ja pystyy myöntämään totuuden eikä psykologisoi kaikkea "sinun parhaaksesi".

    • ...

      Eikös ihan mukanaan voisi kantaa sellaista nauhoitinta, että voisi jälkikäteen kuunnella, tuliko ääni ympäristöstä vai ns. omasta päästä? Myös jos luotettavan kaverin kanssa voisi testailla, että kuulitko sinä tuon.

      • äänenkuulija

        Hyvä idea. Ei ole tullut tuollaista mieleen. Kännykkään nauhuri pyörimään ja ulos kävelemään. Tosin taitaa olla kännyköissä huono mikki siihen tarkoitukseen. Saakohan siitä kohinasta sitten mitään selvää, vaikka joku puhuiskin jotain..
        No kokeiltava ainakin. Kiitos tästä ideasta.

        Joo ja aikaisemmin tuli naapuritkin juttelemaan. Jossain vaiheessa loppuvuodesta ihmiset alkoivat muuttumaan oudoiksi, ja vältteleviksi. Ihan niinkuin olisin tehnyt jotain pahaa. Varmaan joku juoru akka levittänyt perättömiä huhuja. Tuntunut jotenkin siltä että minusta halutaan eroon, ja että muuttaisin pois alueelta. Voi kyllä olla että kuvittelen vaan.


    • Henkka -93

      Luulenpa niin, että olet epävarma ja kaipaat hyväksyntää. Koska et saa mitään reaktioita ja kantoja muilta ihmisiltä, kuvittelet ne ja psyyke syöttää sulle vääriä viestejä, jotka tulevat ihan pelkästään omasta mielikuvituksestasi. Neuvoisin rauhoittumaan ja keskittävän energian johonkin muuhun ja sosialisoimaan enemmän ihmisten kanssa, joilta voit saada tervettä empatian tunnetta ja hyväksyntää. Helposti kun ihmisellä on tylsää, hän rupeaa kehittelemään kuvitelmia ja elämään omassa maailmassaan. Nuo äänet tulevat todennäköisesti vain omasta alitajunnastasi. Jos ongelma äityy pahaksi, kannattaa hakea apua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe