Jäähdytyksen arvo

OKPorhoRuhtinas

Millä te siellä kassulla pidätte luukkunne viileänä? Nyt en tarkoita peräluukkua.

OK talossa tämäkin hoituu monella tapaa. Itsellä mm. ilmalämpöpumppu puhaltaa kylmää kyLuutnantin kanssa peuhatessa

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luki.

      On teillä kauheita asuntoja,minulla on aina kesä talvet ja kesät sama lämpö,vähintään 25 yleensä aina 27 talvellakin,en suostu miedompaa kerran asun omassa.

      Meillä lämmitetään kunnon leivin uuni ja varaavat takat niin johan on mukavaa,joka päivä kylvetään saunassa sieläkin oltava vähintään 100 astetta,ja sitten pulahdetaan kylpyameeseen joka sijaitsee terassin vierellä kesäisin.

      Onko teillä talvella eri lämmöt?meillä on aina sama tasainen alle 25 ei saa olla.27 on paras mahdollinen.

    • Kantakaupunki

      Täällä kantakaupungin 35m2 perheasunnossani, johon sinulla ei olisi varaa, ei tarvitse ilmastointia.

      Koska naapurit eivät näe sisään toisin kuin ok-talossa, minä oleskelen alasti asunnossani. Yöt nukun ilman peittoa, aamulla lakana on usein kietoutunut kaulani ympärille, siitä on sitten kätevä vääntää hiet pois.

      Päivät menevät krapulassa maatessa, mukavaa kun ei tarvitse tehdä itse mitään.

      Illalla sitten palveluita käyttämään, eli alakerran baariin ryyppäämään, tähän sinulla ei olisi varaa, näin se vaan on.

      • Luki.

        , "aamulla lakana on usein kietoutunut kaulani ympärille, siitä on sitten kätevä vääntää hiet pois."

        Älä nyt kumminkaan väänä liian rutakasti meinaan jos olet puoli unessa, niin se on kaula sielä välissä ja loppuu happi,et tiedosta oletko unessa joten voi tulla haaveri huomaamattaan.

        Sattaa kannattaa se pää otttaa pois ensin ennen kuin väänät,jää muuten perillisille se perheasuntosi 35m2.

        Suriskohan ne sielä alakerran baarissa jos moinen sattuu?varmaan laulaisivat irwinnin ei tippa tapa ja ämpäriin ei huku.....muisto konsertti.


    • Luki.

      Ei tosiaan minulla ole varaa maksaa 35 m2 perheasunnosta kantakaupungista,ei sillä saisi tuottoa,ei minulla ole varaa sellaiseen.

      Ja minulla ei tosiaan ole varaa ryypätä ei todellakaan,ainoastaan kahvia niin kuin nytkin juon että tulisi sopivan lämmin olo.

      Vai näkee sisään,no ei nää ei,meillä sattuu olemaan sellaiset kun markiisit kaikissa ikkunoissa jotka sulkevat täysin kaiken eli ei nää eikä kuule.

      Sitäpaitsi en osta koskaa ok-taloa missä ei täys yksityisyys,nyt keväällä möin kohteen jossa oli reilun siis reilun kaksi metriset aidat ympärillä täydellisellä yksityisyydellä,eli voi kävellä alasti pitkin pihoja jos haluaa,en tosin halunnut.

      Tässsäkin kohteessa oli valtavat markiisit ikkunoissa ja kolmatta metriä korkeat aidat suojasi täydellisen yksityisyyden.

      On sulla kyllä ankeaa sielä lakanoissa kieriä.Ja kuunella muita alakerran renejä.

      Mutta itsehän olet maksanut tuosta,itse en maksaisi sentiäkään.Joten taas tulisi ostaja vajaus,monella ei ole varaa maksaa siitä 35m2 perheasunnosta,tai on sairas.

    • Neukkukuutio

      Mitäs siinä neukkukuution jäähdyttämisessä on ongelma?? Hobby hallista ilmastointilaite osarilla ja styroxpala ikkunaan ja poistoputkelle reikä.
      Niin yksinkertaista!

    • Luki.

      Sielä perheasunnossa sitä on mukavaa olla piilosilla,menenkö keittiö komeroon vai saniteettitiloihin vai peräti vaatekomeroon tosin sekin taitaa olla nyt lasten huoneena ,niinkö?

      Sielä on mukavaa kuunella eritasoisia lauluguruja alakerrasta meinaan ja loppu säestykset tulevat illalla ikkunan olessa auki kun porukka jää paikallen huutelee.

      Illalla toki käyt palvelua ottamassa,tosin pitäähän siitä maksaa varakkaiden perheasunnon omistajien.

      Onko ensitalveksi uusitut lapiot ja kolat jo valmiina hankittu?ei taida siitä alakerran palvelusta saada niitä,no kävet hakemaan muutamia kilometrejä kehäteille niin ehkä saat jos saat.

      On se sullakin elämää ei edes parveketta.No eipähän tarvii lumia luoda sieltä,enää ei ole kuin lumet oven edessä ja katu että pääset sinne alakerran baariin.

      Kyllä kelpaa kaiken työnpäälle kaataa kaljat kitusiin.

    • kt-jäbä

      Itselläni on lasten puhallettava uima-allas olohuoneessa ja siihen olen hakenut jääliikkeestä jäitä. Mukavasti tuommoinen 100kg jäämöhkäle viilentää asuntoa, pitää laadukkaat pirkka oluset viileänä ja lapset saavat kylmää vettä juotavakseen kun jää kimpale sulaa.

    • Luki.

      Tä ?

      Onko se noin vaikeaa,pitää hakea kaukaa sielä ja raahata pitkin käytävää 100kg jäämöhkälettä.

      Meillä ok-taloissa jos tarvitsemme sellasta me laittamme hieman vettä arkkupaskastimeen ja annetaan jäähtyä, sitten virrat pois ja hieman annetaan sulaa ja pulahdetaan kyytiin,riittävän iso kun on niin mahtuu koko perhe ja olo on laakista raikas.Hyvin kaun.

      Sitten kun se tuntien päästä lämpenee liikaa niin virtaa kehiin ja avot .

      Näin mennään ok-taloissa ja tilaa on, ihan erihuoneet ei tarvii olohuoneessa /makuuhuoneessa /keittiössä ,pällistellä.

    • Luki.

      Mutta ymmärtäähän sen ettei 35m2 asunnossa ole liijemmin tilaa suurehkolle arkkupakastimelle.

      Hei mutta nythän minä vasta hokasin,sähän voit majoittua sellaiseen ja tehdä tilejä,ostat noita arkkuja riviin sinne monta kipaletta,ja ilmoitat vuokralle nykyaikasen vuokrausen (kapseli nimikkeellä) aatteleppa ihan ite ,asut ilmaseksi ja vuokraat pien kapseleita esim: 6 kpl ,ripottelet vaan niitä pitkin prheasuntoa 35m2 kyllä mahtuu,muista ilmoittaa yhteis suihkusta ja vessan pöntöstä.

      Sähän rikastut vuodessa ja 10 vuodessa olet vivuttamalla hankinnut samalla tyylillä monta 35m2 perhe asuntoa.

      http://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/262125-lentokentalla-voi-ottaa-torkut-kapselissa

      Tästä ideasta otan 15% voitto osuudet 25 vuoden aikajanalla.

      Sinulle jää vaan vaiva hommata ne arkut sinne ja vivutukset päälle.

    • Luki.

      Mä tein susta entistä rikkaamman ja otan vaan 15% muodollisen korvauksen tuotosta.

      Henkilön hinta voisi olla kapseleissa vuorokausi taksan perusteisia tai jopa kuukausi pohjaisia.

      olisko 30 e vuorokaudessa sopiva,lasketaan 6 kertaa 30e on 180e vuorokausi täydellä kapasiteetilla.

      Tämä kerrottuna 21.5 olisi 3870 kuussa ,no vuokraa voidaan nostaa sesonkina,joten tiliä siitä tulee,vuodessa helposti liki 50000eemeliä.

      No miltäs kuulostaa kantakaupungin kingistä??????,mä tein susta varakaan ja itse saan vain 15%.

    • whoknowswins

      Muinoin kassulaisena minulla oli naapurissa nainen, joka istui helteellä parvekkeella tyhjässä kylpyammeessa. Emaliamme kylmeni yöllä ja oli virkistävän vilpoinen iltapäivän helteessä. Kannattaa kokeilla, jos on tarvetta ja saumaa.

      • Luki.

        "Muinoin kassulaisena minulla oli naapurissa nainen, joka istui helteellä parvekkeella tyhjässä kylpyammeessa. Emaliamme kylmeni yöllä ja oli virkistävän vilpoinen iltapäivän helteessä. Kannattaa kokeilla, jos on tarvetta ja saumaa. "

        Minulla se on täynnä vettä nytkin ulkona kannen alla terassin vierellä,siis kylpyamme,se on luxusta ,maksaa uutena mukavasti.


      • ok-kusipalju
        Luki. kirjoitti:

        "Muinoin kassulaisena minulla oli naapurissa nainen, joka istui helteellä parvekkeella tyhjässä kylpyammeessa. Emaliamme kylmeni yöllä ja oli virkistävän vilpoinen iltapäivän helteessä. Kannattaa kokeilla, jos on tarvetta ja saumaa. "

        Minulla se on täynnä vettä nytkin ulkona kannen alla terassin vierellä,siis kylpyamme,se on luxusta ,maksaa uutena mukavasti.

        Paljussa seisova vesi, ja vielä auringossa. Hyi helvеtti!!! Sama kuin uiskentelisi kunnan viemärissä.


      • Luki.
        ok-kusipalju kirjoitti:

        Paljussa seisova vesi, ja vielä auringossa. Hyi helvеtti!!! Sama kuin uiskentelisi kunnan viemärissä.

        niin paljut on saastaisia,niitä pidä lämmittää.

        Kylpyamme on erikseen,se vettä täyteen ja kansi kiini,käyttää sitä virkistymiseen ja laskee veden pois,aina uusi vesi tilalle,ei koskaan samaan veteen.


    • Luki.

      SUUNITELMA PERHEASUNNON TÄYSKAPASITETTIIN.

      Tuolaisessa 35m2 perheasunnosaa saadaan lisättyä hieman liikevaihtoa kun laajannamme alussa vain ihan siten että aloitat aamupalan valmistuksen ja tarjoilet sen suoraan arkkupakastimille (kapseleihin) valmiina ,niistä ollaan valmiit maksamaan myös.

      Luonnollisesti tässä vaiheessa et voi enään alakerran palveluja käyttää koska palvelun pitää toimi 24/7 .

      Yritykssen laajentuessa joudut palkaamaan muutaman jokaisen asuntoon.

    • Tosi on

      Kiitos kysymästä, oikein hyvin on ilmastointi järjestetty. Edellinen asukas oli ostanut ilmalämpöpumpun ja se on parvekkeella. Kaikki luvat on taloyhtiöltä saatu, sisällä nyt 22 astetta, mukavan vilpoista. 39 neliön yksiö, hyvin riittää yhdelle.

    • Ilmastoinnilla me

      Vanha keksintö, joka on näköjään levinnyt jo savimajoihin asti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe