Olen liian haavoittuvainen

Herkkä nainen

En pärjää tässä älykkäiden, määrätietoisten, suorittavien ja kunnianhimoisten ihmisten maailmassa, koska olen itse niin arka, ihmettelevä ja haavoittuvainen. Pelkään ihmisten pahoja sanoja ja katseita. Pelkään psykologisia pelejä. Pelkään, että ihmiset yrittävät kilpailla kanssani. Rajojani rikotaan jatkuvasti, koska en osaa puolustautua. Olen liian haavoittuvainen.

Omalta kannaltani olisi parempi, jos naiset eivät koskaan olisi poistuneet kotoa yhteiskunnalliseen elämään, kilpailemaan ja tekemään päätöksiä. Nyt, kun yhteiskunnassamme on tapahtunut murros sukupuolten elämänpiirien osalta, naisilta vaaditaan miltei samoja asioita kuin miehiltä: määrätietoisuutta, laskelmointia, kilpailullisuutta...

Ymmärrän sen, että kaikki miehetkään eivät pysty siihen, mutta minkä vuoksi sukupuolten elämänpiirien murros ei suuntautunut vapauttavasti toiseen suuntaan? Nyt _kaikilta_ vaaditaan perinteisen miehisiä ominaisuuksia. Ne ovat ominaisuuksia, jotka ovat miehille tyypillisempiä luonnostaankin, vaikka tietysti on miehiä, jotka ovat erilaisia, kuten jo sanoinkin. Nyt naisenkin pitää "olla mies".

Kyse ei ole minulla uudenlaisten sukupuoliroolien poliittisesta vastustuksesta tai katsomukseni konservatiiviudesta, vaan olen luonnostani, esim. biologisilta temperamenttipiirteiltäni, joille en mahda mitään, niin naisellinen, etten pysty sopeutumaan rankkoihin vaatimuksiin.

Tarvitsen miestä puolustamaan itseäni ja rajojani, en kilpailemaan kanssani. "Kehitys" kulkee väärään suuntaan ja kaikki menee pieleen.

13

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lässyn lässyn

      • Tosimies.

        Sinulla riittää kiihkoa ja vihaa ihan katkeruudeksi asti, olet tyypillinen feministi, mikä on paljon huonompi asia, kuin nimim. Herkkä nainen, joka oli ihailtavan rehellinen kuvatessaan itseään.

        Höpiset omiasi sodankäyneistä mummoista, sellaisia ei suomessa ole, Venäjältä löytyy. Häpäiset valeillasi suomalaisia sotaveteraaneja, miehiä jotka olivat rintamavastuussa, joutuivat tappamaan ja olivat itse vaarassa koko ajan tulla tapetuksi. Heittelet kommentteja pullamössösukupolvesta, et edes tiedä mitä pullamössö on ja ketkä sitä söivät, eivät ainakaan nykyisen nuoret, vaan 1940 - 1960 luvuilla syötiin pullamössöä.

        Sinua ei katsele muutamaa minuuttia pidempään oikea mies, olet tuomittu johonkin vässykkään, jos joskus satut miehen saamaan, juuri sellaiseen itkijäpoikaan, josta itse kerroit. Olet siis itse aiheuttanut itsellesi ongelman.


      • Lässyn lässyn
        Tosimies. kirjoitti:

        Sinulla riittää kiihkoa ja vihaa ihan katkeruudeksi asti, olet tyypillinen feministi, mikä on paljon huonompi asia, kuin nimim. Herkkä nainen, joka oli ihailtavan rehellinen kuvatessaan itseään.

        Höpiset omiasi sodankäyneistä mummoista, sellaisia ei suomessa ole, Venäjältä löytyy. Häpäiset valeillasi suomalaisia sotaveteraaneja, miehiä jotka olivat rintamavastuussa, joutuivat tappamaan ja olivat itse vaarassa koko ajan tulla tapetuksi. Heittelet kommentteja pullamössösukupolvesta, et edes tiedä mitä pullamössö on ja ketkä sitä söivät, eivät ainakaan nykyisen nuoret, vaan 1940 - 1960 luvuilla syötiin pullamössöä.

        Sinua ei katsele muutamaa minuuttia pidempään oikea mies, olet tuomittu johonkin vässykkään, jos joskus satut miehen saamaan, juuri sellaiseen itkijäpoikaan, josta itse kerroit. Olet siis itse aiheuttanut itsellesi ongelman.

        Sinäpä sovitkin hyvin yhteen aloittajan kanssa: tietämätön mutta paljon luuleva tollo, joka ilmeisesti pitää itseään "oikeana miehenä". No, autuaita tuntuvat olevan ne heikkolahjaisimmat, mutta vain sossun avustuksella tietysti.

        Lue enemmän, luulet vähemmän ja ehkä opit myös sen, ketkä keksivät ilmauksen "pullamössösukupolvi" ja milloin. Sitä sopii käyttää aloittajan kaltaisista vinkujista, vaikka toki "sossu-, pizza- ja burgerisukupolvi" antaisikin oikeamman kuvan asiasta. Toisaalta taas ne, jotka ymmärtävät alkuperäisen ilmauksen, ovat lukeneet historiansa muutenkin tarkemmin eivätkä tarvitse nykymaailman apupyöriä maailman hahmottamiseen.

        Taisit muuten kirjoittaa aloituksenkin päiväuniesi jälkeen. Onhan tuo tietysti yksi tapa tuntea itsensä isoksi pojaksi ja päästä myös esittelemään sitä heikkolahjaisempaa puolta itsestään, eikös? :)


      • oiugfhjklölknbvbnm,
        Lässyn lässyn kirjoitti:

        Sinäpä sovitkin hyvin yhteen aloittajan kanssa: tietämätön mutta paljon luuleva tollo, joka ilmeisesti pitää itseään "oikeana miehenä". No, autuaita tuntuvat olevan ne heikkolahjaisimmat, mutta vain sossun avustuksella tietysti.

        Lue enemmän, luulet vähemmän ja ehkä opit myös sen, ketkä keksivät ilmauksen "pullamössösukupolvi" ja milloin. Sitä sopii käyttää aloittajan kaltaisista vinkujista, vaikka toki "sossu-, pizza- ja burgerisukupolvi" antaisikin oikeamman kuvan asiasta. Toisaalta taas ne, jotka ymmärtävät alkuperäisen ilmauksen, ovat lukeneet historiansa muutenkin tarkemmin eivätkä tarvitse nykymaailman apupyöriä maailman hahmottamiseen.

        Taisit muuten kirjoittaa aloituksenkin päiväuniesi jälkeen. Onhan tuo tietysti yksi tapa tuntea itsensä isoksi pojaksi ja päästä myös esittelemään sitä heikkolahjaisempaa puolta itsestään, eikös? :)

        Sinä olet selkeästi mielenterveyspotilas, sekava ja vainoharhainen, ulkoisesti ruma ja lihava, kuten yleensä tuollaiset ilkeät akat ovat.

        Me Naiset ja muun feministisaastan lukeminen ei ole auttanut sinua yhtään, olet niin saatanan tyhmä, valitsemasi nimimerkkisi kertoo kaiken oleellisen pääsi sisällöstä.


      • utelias!
        oiugfhjklölknbvbnm, kirjoitti:

        Sinä olet selkeästi mielenterveyspotilas, sekava ja vainoharhainen, ulkoisesti ruma ja lihava, kuten yleensä tuollaiset ilkeät akat ovat.

        Me Naiset ja muun feministisaastan lukeminen ei ole auttanut sinua yhtään, olet niin saatanan tyhmä, valitsemasi nimimerkkisi kertoo kaiken oleellisen pääsi sisällöstä.

        Minkähän näköinen sinun ulkoinen olemuksesi mahtaa olla? Meinaan vaan, että tekstisi antoi niin ilkeän kuvan sinusta, että kai sinä sitten olet lihava ja ruma ulkoisesti, kuten omasta tekstistäsi päätellen on todennäköistä.


      • ja sinä sitten..
        utelias! kirjoitti:

        Minkähän näköinen sinun ulkoinen olemuksesi mahtaa olla? Meinaan vaan, että tekstisi antoi niin ilkeän kuvan sinusta, että kai sinä sitten olet lihava ja ruma ulkoisesti, kuten omasta tekstistäsi päätellen on todennäköistä.

        Minkäköhän näköinen sinä sitten olet, vihapuheistasi päätellen kaikkien mörköjen mörkö.


      • disclaimer: low-fat
        ja sinä sitten.. kirjoitti:

        Minkäköhän näköinen sinä sitten olet, vihapuheistasi päätellen kaikkien mörköjen mörkö.

        Hauska ketju... kirjoittajat päätyvät jupisemaan yksi toisensa jälkeen muiden kirjoittajien oletetusta ulkonäöstä. Teille mahtaa tulla elämässä suurena yllätyksenä, että myös huolitellun näköinen, laiha ihminen voi olla täynnä ilkeyttä ja katkeruutta...?

        Kenties nettiin tarvittaisiin vastuuvapauslauseke: en ole lihava, joten en voi olla väärässä.


      • Herkkä nainen
        disclaimer: low-fat kirjoitti:

        Hauska ketju... kirjoittajat päätyvät jupisemaan yksi toisensa jälkeen muiden kirjoittajien oletetusta ulkonäöstä. Teille mahtaa tulla elämässä suurena yllätyksenä, että myös huolitellun näköinen, laiha ihminen voi olla täynnä ilkeyttä ja katkeruutta...?

        Kenties nettiin tarvittaisiin vastuuvapauslauseke: en ole lihava, joten en voi olla väärässä.

        :D Mielenkiintoiselle sivuraiteelle ajautui tämä keskustelu.

        Niinhän se on, että ilkeitä on kaiken näköisissä ja kokoisissa. Kaikissa ihmisissä on ilkeyttä ja katkeruutta elämän vaihtuvista tilanteista riippuen, minussakin, vaikka olen tällainen herkkä.


    • 9+8

      Tämä on kopioitu jostain vuosien takaisesta kirjoituksesta! Onko aloittaja sama vai eri, tiedä sitten? Surullista, jos joku pitää mt-ongelmia naisellisuutena.

      • Herkkä nainen

        "Tämä on kopioitu jostain vuosien takaisesta kirjoituksesta"

        En ole kopioinut aloitustani mistään. Ilmeisesti meitä tällaisia naisia sitten on enemmänkin :-)

        Minua kiinnostaisi lukea samoin kokevien kirjoittamia tekstejä. Satutko yhtään muistamaan tämän toisen tekstin otsikkoa, kirjoittajan nimimerkkiä, ajankohtaa tms? Yritin itse hakea palstan keskusteluhausta, mutten löytänyt minun aloitustani muistuttavaa tekstiä.


      • Herkkä nainen

        "Surullista, jos joku pitää mt-ongelmia naisellisuutena."

        Minusta se, että ei ole kunnianhimoinen, suorittava ja kilpailullinen ja on arka, herkkä ja haavoittuvainen, ei ole mielisairautta.


      • happygolucky
        Herkkä nainen kirjoitti:

        "Tämä on kopioitu jostain vuosien takaisesta kirjoituksesta"

        En ole kopioinut aloitustani mistään. Ilmeisesti meitä tällaisia naisia sitten on enemmänkin :-)

        Minua kiinnostaisi lukea samoin kokevien kirjoittamia tekstejä. Satutko yhtään muistamaan tämän toisen tekstin otsikkoa, kirjoittajan nimimerkkiä, ajankohtaa tms? Yritin itse hakea palstan keskusteluhausta, mutten löytänyt minun aloitustani muistuttavaa tekstiä.

        Kyllä ikä ja elämänkokemus auttavat. Ensiavuksi hakeudu johonkin porukkaan, jossa tunnet olevasi turvassa ja hyväksytty. Seurakunnan aikuistyö tuli ekaksi mieleen, mutta onhan noita muitakin...mietitään. Jos ei ev. lut toiminta kiinnosta, haluaisitko kääntyä islamiin? Noin puolitosissaan..
        Joogan ja itämaisten filosofioiden, mietiskelytekniikoiden aloittaminen olisi hyvä harrastus ja toisi uusia tervehenkisiä ystäviä (toivottavasti). Toki herkkyys manipuloiduksi tulemiselle, hyväksikäyttö ainakin henkisesti on vaarana, tähän on tehtävä työtä esim. psykologin kanssa jos koet olevasi vaikeuksissa elämäsi kanssa. Ole onnellinen kuitenkin siitä, että Suomessa naiset saavat kulkea turvassa kaduilla ilman miessaattajaa jne. On paljon hyvääkin nykyajassa.
        Olen itse ehkä lievä aspergernainen, ja elämänhistoriani takia olen usein nuorena tuntenut itseni avuttomaksi, suorastaan kadehtinut niitä alfatyyppisiä sosiaalisia pärjääjiä. Nyt 50 en vain välitä. Olen valikoinut omat pienet piirini ja kiinnostuksen kohteeni. Jos havaitsen "narsistitutkani" antavan signaaleja, häivyn takavasemmalle suosiolla. En pelkää, vain häivyn, tarvittaessa ärhäkästikin itseäni puolustaen sitä ennen.
        Rohkaisuna sinulle: sinusta tulee hyvä rakastava äiti, ja lasten puolesta taisteleminen elämän karikoissa antaa naarasleijonan voimat ja kyvyt jopa sille ujolle pikku lampaankaritsalle lopulta!
        Parempaa loppuelämää!

        Valikoi tarkasti minkä miehen kelkkaan retkahdat.
        Tutustu varuiksi narsismista kertoviin kirjoihin, esim. Raimo Mäkelän.


      • eimekaikkiollamiehiä
        Herkkä nainen kirjoitti:

        "Surullista, jos joku pitää mt-ongelmia naisellisuutena."

        Minusta se, että ei ole kunnianhimoinen, suorittava ja kilpailullinen ja on arka, herkkä ja haavoittuvainen, ei ole mielisairautta.

        Surullista, jos joku pitää naisellisia ominaisuuksia mielenterveysongelmana!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1689
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1574
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1168
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe