Linux Mint muuttui parilla muutoksella omakseni

Mint on hyvä

Linux Mint on harvinaisen käyttäjäystävällinen ja helposti muokattavissa käyttäjän omien tarpeiden mukaiseksi. Poistin kaikki tietokoneen käyttöhistorian tallentamiset käytöstä ja poistin historiatiedot sitten. Seuraava vaihe oli asentaa selaimeen tarpeelliset laajennukset kuten AdBlock Edge, Https Everywhere (Effin laajennos muuten), ghostery ja lightbeam sekä tubedownloaderi.
Lisäksi asensin yleisesti netin käyttöä turvaamaan Pirate Linuxin, jonka mukana tulee myös Vidalia Tor bundle.

Viimeiseksi siirsin paneelin ruudun yläreunaan ja asensin Mac OsX:n dockia matkivan Cairo dockin ja liitin siihen tarvitsemani ohjelmakuvakkeet ja sitten aivan lopuksi käynnistin ja conffasin palomuurin estämään liikenne koneelleni.

Jälkityönä olen asennellut ohjelmia, mm. laittoman Tv-Maxen (Suomessa laiton, sisältää ilmaiseksi kanavia, jotka ovat Suomen tekijänoikeuslain alaisia ja maksullisia yleensä). Lisäksi asensin valokuvaukseen liittyviä ohjelmia pari kappaletta ja qbittorrentin sekä XBMC:n. Asensin myös Netflixin piraattiversion eli Popcorntimesin. Sääpalvelun asensin lisäksi Mintiin.

Käytössä Linux mint on kevyt koneelle, nopea ja jouheva, etenkin kun ei enää tarvitse pelleillä windows XP-tyyppisen valikon kanssa vaan dock hoitaa homman.

31

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfsffgg56

      Olisko lyijyvuoratut verhot tarpeen tai ainakin pimennysverhot?

      • yksityisyys kunniaan

        On se vaan kumma kun sinun mielestäsi on vainoharhaista suojella omaa yksityisyyttään lisäämällä tietyt työkalut joilla netissä surffailusta saa suhteellisen anonyymia toimintaa. Windows-vajakit haluavat näköjään avata nettisurffailunsa vapaasti poliisin ja muidenkin toimijoiden seurattavaksi.

        Me kaikki emme halua nyt joka tapauksessa ruveta viranomaisten harjoittaman vakoilun uhreiksi, joten minäkin suojelen yksityisyyttäni piilottamalla nettitoimintani arvioivilta silmiltä.

        Asetan yksityisyyteni valtion etujen ja yhteiskunnan turvallisuustarpeiden edelle, aina. Yksilönä minulla on oikeus irtisanoutua yhteiskunnan valvonnasta.


      • hihhuli hoitoon
        yksityisyys kunniaan kirjoitti:

        On se vaan kumma kun sinun mielestäsi on vainoharhaista suojella omaa yksityisyyttään lisäämällä tietyt työkalut joilla netissä surffailusta saa suhteellisen anonyymia toimintaa. Windows-vajakit haluavat näköjään avata nettisurffailunsa vapaasti poliisin ja muidenkin toimijoiden seurattavaksi.

        Me kaikki emme halua nyt joka tapauksessa ruveta viranomaisten harjoittaman vakoilun uhreiksi, joten minäkin suojelen yksityisyyttäni piilottamalla nettitoimintani arvioivilta silmiltä.

        Asetan yksityisyyteni valtion etujen ja yhteiskunnan turvallisuustarpeiden edelle, aina. Yksilönä minulla on oikeus irtisanoutua yhteiskunnan valvonnasta.

        Vaikutat sellaiselta yksilöltä, ettei sinulla pitäisi olla oikeuksia. Vain velvollisuuksia, ja niitäkin ainoastaan yksi: mennä vankilaan loppuiäksesi!


      • yksityisyys kunniaan
        hihhuli hoitoon kirjoitti:

        Vaikutat sellaiselta yksilöltä, ettei sinulla pitäisi olla oikeuksia. Vain velvollisuuksia, ja niitäkin ainoastaan yksi: mennä vankilaan loppuiäksesi!

        Suomihan on jo valmiiksi vankila ja kyttäyshelvetti. Ei, en aio mennä vankilaan vaan itse asiassa valmistaudun selviytymään ilman yhteiskuntaa ylipäätään. Se on survivalismin ydin, ei tarvitse mitään armopaloja yhteiskunnalta.


    • Linuks tuhooo...†

      Mintissä on vain kovin ikäviä bugeja jo syntyessään:

      http://tinypic.com/player.php?v=2mi5c3b&s=5#.UxpSWWdWHb1
      http://tinypic.com/player.php?v=194301&s=5#.UxpSXGdWHb0
      http://tinypic.com/player.php?v=nzpqm9&s=5#.UxpSaGdWHb1
      http://tinypic.com/player.php?v=fcnpeb&s=5#.UxpSbWdWHb0
      http://tinypic.com/player.php?v=2r77acm&s=5#.UxpSdGdWHb0
      http://tinypic.com/player.php?v=33faiax&s=5#.UxpSeWdWHb0
      http://tinypic.com/player.php?v=2mos74j>&s=5#.UxpVyWdWHb1
      http://tinypic.com/player.php?v=110dfuo>&s=5#.UxpVzmdWHb1
      http://tinypic.com/player.php?v=2vhvsr9>&s=5#.UxpVz2dWHb1
      http://tinypic.com/player.php?v=317gvv8>&s=5#.UxpV02dWHb2

      Noista kun pääsisitte eroon, niin sitten laitan ne toiset kaksikymmentä bugia lisää!

      • Windowsin linuks ongelmista pitäisi kysyä Windows palstoilla. Mint ei liity mitenkään Microsoftin juttuihin.


    • uppista keikkaa

      laitoin uppista minttiläisille (kun olin osasyyllinen siihen, että ketjun sivujuonne siivottiin asiattomana (nimim. "hihhuli potenssiin 2" :)

    • "uusi kurttaus"!

      "............parilla muutoksella.............."?

      Siis vaihdoit "salasanan" ja asensit Windows seiskan apupyöräksi siihen minttuun?

      Oletko jo keksinyt nimen sille rynttäykselle? Ehdotan, että nimeät se " linuks kurttaus #666"!

      • Linux Mint on hyvä

        En todellakaan asentanut windowsia enkä asenna koskaan. Käytän nimenomaan vain Linux mintiä.

        Nyt jokapäiväisessä käytössä Mintin kanssa toimineena voin sanoa olevani hyvin tyytyväinen Linux Mintiin. Kaikki toimii niin kuin pitääkin, eikä mitään suurempaa jälkiasentelua tarvinnut tehdä ihan perusasioiden kohdalla, toisin kuin Ubuntussa.

        Mint palvelee enemmän kuin erinomaisesti, on vakaa, luotettava ja turvallinen sekä kevyt koneelle verrattuna Ubuntuun jota ennen käytin.

        Mint on oikeastaan kaikki mitä voi käyttöjärjestelmältä haluta kotikäyttäjänä ja päälle bonuksena vielä ilmainen käyttää eikä tule viruksia eikä NSA-valvontaa mukana.

        Pelaajapojille Mint ei sovi, ei nimittäin ole massojen suosimien pelien alusta. Minulle tuolla ei ole merkitystä, olen aikuinen ihminen enkä pelaa tietokoneella.

        Voin suositella Linux Mintiä kenelle tahansa kotikäyttäjälle, kyseessä on helpoin mahdollinen suoraan paketista käyttövalmis Linux-jakelu.

        Miksi minun pitäisi keksiä Linux Mintille nimi? Sillähän on jo nimi, vitun idiootti windows-vajakki pelle!!!


    • loistava Mint!

      Mint on vaan aivan loistava. Kaikki päivän asiat sujuvat kitkattomasti Mintillä, ei mitään ongelmia käytössä ikinä. Tänäänkin olen hoitanut pankkiasiat pois alta, katsonut uutiset, tutustunut erämaailman tarjontaan ja olenpa ehtinyt pilkata jumalaakin julkisesti palstalla.

      Kaikkein parasta on se, että tämän kaiken olen tehnyt ilmaiseksi softalla josta en maksanut veroja enkä lisenssimaksujakaan. Linux lisäohjelmistoineen on aina täysin ilmainen meille käyttäjille, te muut tietysti maksatte sen ilmaisen lounaan hinnan korkeampina hintoina windowsista jonka ostatte.

      Linux Mint on aivan loistava työkalu päivittäisessä käytössä. Ei mitään syytä maksaa rehellisen ihmisen tavoin softasta kun ilmaiseksi saa parempaa.

      • Windows 8

        "Mint on vaan aivan loistava. Kaikki päivän asiat sujuvat kitkattomasti Mintillä, ei mitään ongelmia käytössä ikinä. Tänäänkin olen hoitanut pankkiasiat pois alta, katsonut uutiset, tutustunut erämaailman tarjontaan ja olenpa ehtinyt pilkata jumalaakin julkisesti palstalla. "

        Ei siltä vaikuta kun et pysty sillä tekemään yhtään enempää kuin minä omalla puhelimellani.


      • Loistava Linux
        Windows 8 kirjoitti:

        "Mint on vaan aivan loistava. Kaikki päivän asiat sujuvat kitkattomasti Mintillä, ei mitään ongelmia käytössä ikinä. Tänäänkin olen hoitanut pankkiasiat pois alta, katsonut uutiset, tutustunut erämaailman tarjontaan ja olenpa ehtinyt pilkata jumalaakin julkisesti palstalla. "

        Ei siltä vaikuta kun et pysty sillä tekemään yhtään enempää kuin minä omalla puhelimellani.

        Pystyminen ja tarvitseminen ovat kaksi eri asiaa. Kaikki pystyvät käyttämään esim WinKuraa, mutta kaikkien ei tarvitse.


      • Windows 8
        Loistava Linux kirjoitti:

        Pystyminen ja tarvitseminen ovat kaksi eri asiaa. Kaikki pystyvät käyttämään esim WinKuraa, mutta kaikkien ei tarvitse.

        "Pystyminen ja tarvitseminen ovat kaksi eri asiaa. Kaikki pystyvät käyttämään esim WinKuraa, mutta kaikkien ei tarvitse. "

        älä valehtele, teillä on winkkarit täynnä viruksia ja haittaohjelmia aina :) Olette niin onnettomia surkimuksia että ei ees windows pysy teillä näpeissä, toisin kuin pihtiputaan mummoilla.

        Siksihän te linuxia rassaattekin kun ei Windows luonnistu.


      • Windows imee
        Windows 8 kirjoitti:

        "Pystyminen ja tarvitseminen ovat kaksi eri asiaa. Kaikki pystyvät käyttämään esim WinKuraa, mutta kaikkien ei tarvitse. "

        älä valehtele, teillä on winkkarit täynnä viruksia ja haittaohjelmia aina :) Olette niin onnettomia surkimuksia että ei ees windows pysy teillä näpeissä, toisin kuin pihtiputaan mummoilla.

        Siksihän te linuxia rassaattekin kun ei Windows luonnistu.

        Luulet että käyttistä pitää rassata? Sen siitä saa kun ei osaa kuin windowsin.


      • paska windows
        Windows imee kirjoitti:

        Luulet että käyttistä pitää rassata? Sen siitä saa kun ei osaa kuin windowsin.

        Miksi pitäisi tapella käyttökelvottoman ja turvattoman windowsin kanssa kun voi käyttää turvallista ja ilmaista Linuxia? Windows Visvan kanssa tappelu näytti millainen paska windows on, joten olen iloinen etten osaa minkäänlaista windowsia käyttää. Riittää kun osaan käyttää Linuxia ja Os X:ää.


      • Loistava Linux
        paska windows kirjoitti:

        Miksi pitäisi tapella käyttökelvottoman ja turvattoman windowsin kanssa kun voi käyttää turvallista ja ilmaista Linuxia? Windows Visvan kanssa tappelu näytti millainen paska windows on, joten olen iloinen etten osaa minkäänlaista windowsia käyttää. Riittää kun osaan käyttää Linuxia ja Os X:ää.

        Akkunavajakit ovat niin tottuneet rassaamaan käyttistään, että luulevat, että oikeitakin käyttöjärjestelmiä pitää jatkuvasti säätää. Ei tarvitse. Niitä vain käytetään ilman sen suurempaa huolenpitoa, niinkuin tietysti on tarkoituskin. Päivitykset tietysti ajallaan. Että näin.


      • Mint loistaa
        Loistava Linux kirjoitti:

        Akkunavajakit ovat niin tottuneet rassaamaan käyttistään, että luulevat, että oikeitakin käyttöjärjestelmiä pitää jatkuvasti säätää. Ei tarvitse. Niitä vain käytetään ilman sen suurempaa huolenpitoa, niinkuin tietysti on tarkoituskin. Päivitykset tietysti ajallaan. Että näin.

        En ole koskaan joutunut säätämään enkä rassaamaan mitään Linuxin kanssa. Linux on vakaa ja hoitaa itse itsensä, ei tarvetta millekään rassaamiselle. Päivitykset tulevat ajallaan ja asentuvat helposti, ei kikkailua siinäkään.

        Olen käyttänyt Linuxia 8 vuotta jokapäiväisesti, joten tiedän mistä puhun. Linux on helppo käyttää kun sen osaa (windows-vajakit eivät osaa edes asentaa Linuxia, sekin on heidän vajaalle älylleen liikaa). Minulle Linux on helppo, kuin kävelisi puiston läpi hyvässä säässä auringonpaisteessa ilman mitään ongelmaa.

        Olen nähnyt monenlaista Linuxia, mm. Ubuntu, puppy Linux, TAILS, Sabayon Linux, Android ja Linux Mint. Jokaista osaan käyttää ilman mitään ongelmia.

        Windowsin kanssa joutui säätämään koko ajan ja taistelemaan virusten sekä windowsin epävakauden kanssa. Vista oli kaikin tavoin karmaisevan huono windows ja viimeinen jota koskaan käytin.


    • Min loistaa

      Edelleen Mintiä käyttävänä sanon, että Mint oli ja on loistava valinta, eikä tarvetta palata Ubuntuun ole. Mint on kevyt, varmatoiminen, vakaa ja turvallinen käytössä ja nykyisin vieläpä hienokin kun työpöytä on asettelultaan ja ulkonäöltään kohdallaan juuri minulle.

      Eikä muuten ole pienintäkään tarvetta käyttää myöskään mitään MS:n kuraa, joten windows ei koskaan palaa elämääni takaisin ja on ollut pois jo 8 vuoden ajan elämästäni.

      Kaikki toimii loistavasti, lisälaitteet ja nettitikut ja kaikki, mitään ongelmia ei ole ollut eikä voi tullakkaan koskaan, sillä olen taitotasoltani kokenut Linuxin käyttäjä.

      8 vuotta maksamatta Alveja ja lisenssimaksuja ohjelmistoista ja jätän jatkossakin maksamatta. Ilmaiseksi otan ja käytän enkä maksa laillisista ohjelmista niiden tekijöille mitään.

    • Mint loistaa

      Tämäkin on aina hyvä ase lyödä windows-vajakkeja päähän. Käytän edelleen Linux Mintiä enkä maksa lisenssimaksuja mistään softasta kenellekään. Windowsia en tule ikinä asentamaan enkä tarvitsemaan yhtään mihinkään.

      Windows-vajakki, ime sitä sykkivää!

      • ♥ linux-vajari ♥

        Miten sydäntä imetään?


      • sykkivä on kyrpä
        ♥ linux-vajari ♥ kirjoitti:

        Miten sydäntä imetään?

        Se sykkivä on kyrpä, vitun vajakki-idiootti!


      • Windows on parempi
        sykkivä on kyrpä kirjoitti:

        Se sykkivä on kyrpä, vitun vajakki-idiootti!

        Pitääkö niitä lisenssimaksuja sitten maksaa koko ajan? Eikö se kerta ostos riitä? Minulla ainakin kerta ostos riittää aina vuoteen 2020 asti!

        Windows-7 Home Premium

        120€ ja ei kovin paljoa varsin toimivasta käyttöjärjestelmästä. Siitä ei vuotta kohden tule montaakaan euroa!

        Toki tiesin linuksin ilmaisuuden ja olen niitä käytänytkin, mutta olivat perin vajavaisia ja rajoittuneita kaiken muun vaikeuden lisäksi.

        Linuks ei siis tule kysymykseen tietokoneen käyttöjärjestelmää hankittaessa.


      • ryöstöhinta
        Windows on parempi kirjoitti:

        Pitääkö niitä lisenssimaksuja sitten maksaa koko ajan? Eikö se kerta ostos riitä? Minulla ainakin kerta ostos riittää aina vuoteen 2020 asti!

        Windows-7 Home Premium

        120€ ja ei kovin paljoa varsin toimivasta käyttöjärjestelmästä. Siitä ei vuotta kohden tule montaakaan euroa!

        Toki tiesin linuksin ilmaisuuden ja olen niitä käytänytkin, mutta olivat perin vajavaisia ja rajoittuneita kaiken muun vaikeuden lisäksi.

        Linuks ei siis tule kysymykseen tietokoneen käyttöjärjestelmää hankittaessa.

        120 euroa on ryöstöhinta mistä tahansa tuotteesta maailmassa. Käyttöjärjestelmän ja ylipäätään kaiken softwaren ja viihteen tulee olla ilmaista käyttäjälleen (maksakoot muut kulut sitten ulkoistetusti).

        Linux on ainoa käyttöjärjestelmä joka tulee kysymykseen tietokoneen käyttöjärjestelmää hankittaessa, muut ovat maksullisia ja NSA:n sekä poliisin vakoilemia. En halua yhteiskunnan vahtivan tekemisiäni, enkä hyväksy edes poliisin olemassaoloa.


    • linuks varkaat

      Eikös s24 sivuston sääntöjen mukaan ole laitonta mainostaa tai yllyttää varastukseen, tai yleensä laittomiin yllytyksiin?????

      • suksi vittuun!

        On ja mitä sitten? Kukaan ei yllyttänyt mihinkään missään kohtaa. Vaikka olisi yllyttänyt niin se ei kuulu sitten sinulle pätkän vertaa. Suksi vittuun tältä palstalta, vajakki pelle!


      • suksi v*tulle.......
        suksi vittuun! kirjoitti:

        On ja mitä sitten? Kukaan ei yllyttänyt mihinkään missään kohtaa. Vaikka olisi yllyttänyt niin se ei kuulu sitten sinulle pätkän vertaa. Suksi vittuun tältä palstalta, vajakki pelle!

        Omistatko sinä sodat sivun? Mene "hiihtelemään" itse sinne "karvalammelle"!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Tuliko se selväksi!
        suksi vittuun! kirjoitti:

        On ja mitä sitten? Kukaan ei yllyttänyt mihinkään missään kohtaa. Vaikka olisi yllyttänyt niin se ei kuulu sitten sinulle pätkän vertaa. Suksi vittuun tältä palstalta, vajakki pelle!

        Mika lopettaa heti tuon haistattelun! Olet pannut sen jo liian monen viestin nimimerkiksi. Pitää pystyä sotimaan asiallisesti, niin kuin me normaalit tietokoneen käyttäjät teemme.


    • Linux Mint loistaa

      Näin modataan Linux Mint silmää miellyttäväksi:

      http://aijaa.com/AKPpzt

      Sattuupa olemaan mun Linux Mintin työpöytä kaiken lisäksi.

      • mintin maistiaiset

        Kaunista katsella vaikka koko päivä, mutta siihen se HYVYYS sitten jääkin!


      • et vaan osaa
        mintin maistiaiset kirjoitti:

        Kaunista katsella vaikka koko päivä, mutta siihen se HYVYYS sitten jääkin!

        Ei jää kun sitä osaa käyttää. Sinä saatanan vajakki et osaa, joten eihän se Linux kaltaisellesi tavis pellelle sovi. Linux on vaikea ja vaativa, joten se ei ole ihan joka pojan lelu.


    • Ubuntu rules

      Mint on hyvä ja Ubuntu on paras.
      Vintöötti-imuri on yksinkertaisesti paska.

    Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe