kokemuksia finkraft, 220 energia tai fortumin opiskelijasähköstä

mievaantytsy

Kaipailisin kokemuksia kyseisistä yhtiöstä. Tarjoaisivat halvimman sähkön minulle... 220 näyttää olevan aika pinnalla täällä keskustelujen puolella, joten kiinnostaa yhtiöstä sekä plussat ja miinukset! Myös Fortumin opiskelijasähkö näyttää olevan kai ihan ok juttu? Taikka HKI energian plussa-sähkö?

Ja jos joku voisi asiallisesti ystävällisesti selittää mistä sähkölaskut koostuvat? Sähkönsiirtomaksusta, kulutuksesta ja kuukausimaksusta?

Olen muuttamassa 28m2 yksiöön ja mietin ensimmäistä kertaa sähkölaskua joten aivan hukassa asian kanssa !

84

8116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hattiwattinen

      Kokonaishinnasta noin puolet muodostuu sähkön siirtomaksusta, jonka laskuttaa paikallinen sähköverkkoyhtio. Tähän osuuteen ei kilpailuttaminen vaikuta.

      About toinen puoli muodostuu energian hinnasta, jonka voi kilpailuttaa. Sähköenergian myyjillä on tavallisesti myös kuukausimaksu. Esim. tällä laskurilla voi selvittää mistä saa tällä hetkellä parhaan hinnan http://www.sahkonhinta.fi/

      Kertomistasi vaihtoehdoista suosittelen Fortumia ja HKI Energiaa. Kannattaa googlettaa millaisia kokemuksia ihmisillä on ollut eri yhtiöistä. Itse vaihdan yhtiötä aika useinkin.

      • zzzake

        Meille tullut sähkö jo toista vuotta 220 sähköyhtiöstä eikä ongelmia ole kyllä ollut...halpaa kylläkin muihin verrattuna...


      • asdasdasd5
        zzzake kirjoitti:

        Meille tullut sähkö jo toista vuotta 220 sähköyhtiöstä eikä ongelmia ole kyllä ollut...halpaa kylläkin muihin verrattuna...

        Meilläkin on tullut ja kusivat linssiin ihan huolella. Tyytyväiset asiakkaat ovat yleensä niitä jotka eivät tiedät sähköstä mitään.


    • CaveatEmptor-TGTBT

      Valitettavasti vilpilliisesti sopimuksia muuttavat, laskutusepäselvyyksiin hitaasti reagoivat ja huonoin yhteystiedoin toimivat yritykset ovat pilanneet alan maineen.

      On syytä olla epäileväinen jos joku pieni ja uusi yrittäjä tarjoaa sähköenergiaa poikkeuksellisen halvalla. Vähintään kannattaa googlailla muiden kokemuksia ko. yrityksestä ja etsiä löytyykö yrityksen omistajista ja johtajista riittävästi tietoa. Mikäli löytyy kovasti negatiivista palautetta on turvallista olettaa, että palautteeseen on syynsä vaikka ehkä jotkut muut kirjoittajat haluavat leimata negatiivisesti kirjoittaneet kilpailijoiksi ja vaikka jotkun kirjoittajat ovat ehkä aidosti tyytyväisiä. Kannattaa myös rehellisesti arvioida omaa halutkkuutta seurata kuukausikaupalla, että sopimuksesta pidetään kiinni ja valmiutta alkaa tarvittaessa kiistelemään ja käräjöimään vääryydiksi kokemistaan asioista.

      Periaatteessa kuluttajansuoja on sähkösopimuksissa hyvä mutta siitä huolimatta valppauden herpaantuminen voi asiakkaalle tulla kalliiksi ja rahojaan voi joutua odottelemaan pitkään. Pahimpien huijarien yritykset kaatuvat ennen kuin kaikkien asiakkaiden korvaukset on täysin maksettu.

      • Sähköenergian hinta on vapaasti kilpailutettavissa. Ei voi olla niin, että pienet myyjät ovat huonoja ja isot hyviä. Mikäli vain "tutut ja nimekkäät" sähköyhtiöt olisivat ainoita vaihtoehtoja sähkönmyynnissä, niin veikkaanpa että monessakaan suomalaisessa kodissa ei nautittaisi kovinkaan halvoista sähkösopimuksista. :)


    • Hyvin nukkuva

      HKI Plussaan olen ollut tyytyväinen. Myyjä on luotettava ja asiakaspalvelu pelaa. Finkraftista ei ole kokemusta. 220 Energiaan en enää sekaannu.

    • Kerro toki mikä sinua jäi kaivertamaan. Otamme mielellämme vastaan palautetta. :)

      • Hyvin nukkuva

        Vieläkö? Kuinka moneen kertaan te oikein haluatte sitä palautetta?


      • Hyvin nukkuva kirjoitti:

        Vieläkö? Kuinka moneen kertaan te oikein haluatte sitä palautetta?

        Kerroit, että et sekaannu enää 220 Energiaan, mutta et kertonut miksi. Kuulisimme syyn mielellämme, jotta voimme kehittää toimintaamme. :)


      • Hups1s
        energia220 kirjoitti:

        Kerroit, että et sekaannu enää 220 Energiaan, mutta et kertonut miksi. Kuulisimme syyn mielellämme, jotta voimme kehittää toimintaamme. :)

        Laittakaa laskutuksenne kuntoon niin minäkin saatan tulla uudestaan asiakkaaksi
        parhaillaan laskuja tuli teiltä alle kahteen kuukauteen neljä, yhteydenotto lähes mahdotonta, siihen sitten txt viestit että maksuja pystyssä, just eikä kaikkia laskuja edes tullut sähköpostiin. Tulevat työsähköpostiini. Eihän teidän laskutuksenne kanssa pysynyt mukana lainkaa. aivan mahdotonta touhua. No sain lopulta hyvityslaskuja ja kaikki lopulta ok. Onko tämä turbo laskutus tarkoitettu vanhuksille jotka eivät uskalla ottaa yhteyttä vaan maksavat kiltisti. aivan sama. nyt vaihtui vuosi ja sama h...tin laskurumba alkoi taas. vaihdoin kioskia.


      • entinen_asiakas

        Ihan samat kokemukset 220energiasta! Muistutuksia tulee, mutta alkuperäistä laskua ei ole tullut ollenkaan. Ihan jatkuvasti saa olla yhteydessä asiakaspalveluun näiden selvittämiseksi. Mulle ainakin riitti, olkoon vaikka kalliimpi jossain muualla mutta jos toimiva laskutus niin hyvä!


      • KaupanKati

        Sama kokemus minulla. Perintätoimiston kautta tulivat laskut, ja alkuperäisiä ei saanut edes pyytämällä. Kuluttajaneuvojaan olin useasti yhteydessä näistä asioista. Onnellinen olin, kun pääsin eroon tästä yrityksestä.


      • pötsilleks

        pidin tätä yhtenä vaihtoehtona, mutten enään... hyvä näin..


      • pkaelli

        mullakin oli ongelmia 220:n kanssa. oli ihan mahdotonta saada heitä kiinni kun aina oli vastaajassa viesti et "olemme koulutuksessa" (näemmä joka iikka samaan aikaan) tai "vaihteessamme on teknistä vikaa"

        vaihdoin yhtiötä. ei todella huvita "säästää" 30e per vuosi ja samalla sekoilla 100e edestä


    • FacebookSuojelee

      Valinnan mahdollisuus ja kunnon kilpailu ovat hyviä asioita se on selvä. Joistakin uusista ja pienistä toimijoista voi kasvaa jatkossa suuria ja menestyviä jos ne onnistuvat voittamaan käyttäjien luottamuksen. Energia220 on ainakin siinä mielessä oikealla polulla, että se kommunikoi näillä palstoilla avoimesti.

      Myös toimittajiin tyytymättömien käyttäjien kannattaisi kommunikoida avoimemmin. Sen sijaan, että purnaa suomi24 sivuilla nimettömästi kannattaisi esimerkiksi perustaa facebook sivu, jossa esittää asiansa tositteineen ja pyytää muita samoin kokeneita liittymään sivulle jäseneksi ja esittämään oman tarinansa. itse asiassa en tiedä joko tällaisia sivuja jo olisikin enkä myöskään miten ne löytäisi. Joku paremmin asiaa tunteva voisi ehkä opastaa.

      • 5+6

        Ongelmallisinta kilpailutuksessa on se että osalla sähkönmyyjistä on tapana tehdä muutaman kuukauden alennusmyyntejä uudelle asiakkaalle. Tämä alennettu hinta näkyy kilpailutuskoneissa ja antaa lopullisesta hinnasta väärän kuvan. Toki on asiakkaan vika jos ei lue sopimusta ja sähkönmyyjä voi nostaa vain kädet pystyyn ja räpsytellä silmäripsiä. Kuitenkin asiakaspalvelijoilla on muutakin tekemistä kuin kuunnella näitä huijaus, yms. puheluita tällaisen myynnin edistämisen vuoksi ja mitäpä yrityksen imagoon sitten tämä tekee...


      • Kiitos viestistäsi! :) Valinnan vapaus valita oma sähkömyyjänsä ja alan kilpailu ovat tosiaan erittäin positiivisia juttuja. Mukavaa, että koet sen hyväksi asiaksi, että olemme tällä palstalla läsnä. Ja hyvä idea tuo Facebook-juttu. Ja nimenomaan se, että syytös todistettaisiin. Jos joku on toiminut väärin, siitä olisi olemassa jonkinlaista näyttöä. Tämä olisi ennen kaikkea hyödyllinen kuluttajalle, koska he joutuvat joka päivä arvuuttelemaan mikä asiakaspalaute on totta ja mikä ei ole.


      • 5+6 kirjoitti:

        Ongelmallisinta kilpailutuksessa on se että osalla sähkönmyyjistä on tapana tehdä muutaman kuukauden alennusmyyntejä uudelle asiakkaalle. Tämä alennettu hinta näkyy kilpailutuskoneissa ja antaa lopullisesta hinnasta väärän kuvan. Toki on asiakkaan vika jos ei lue sopimusta ja sähkönmyyjä voi nostaa vain kädet pystyyn ja räpsytellä silmäripsiä. Kuitenkin asiakaspalvelijoilla on muutakin tekemistä kuin kuunnella näitä huijaus, yms. puheluita tällaisen myynnin edistämisen vuoksi ja mitäpä yrityksen imagoon sitten tämä tekee...

        Me haluamme pitää asiakkaamme tyytyväisinä ja tarjoamme siksi pysyvästi edulliset hinnat. Jos et halua sitoutua määräaikaiseen sähkösopimukseen, löydät meiltä myös toistaiseksi voimassa olevan sähkösopimuksen. :)


      • 5+6
        energia220 kirjoitti:

        Me haluamme pitää asiakkaamme tyytyväisinä ja tarjoamme siksi pysyvästi edulliset hinnat. Jos et halua sitoutua määräaikaiseen sähkösopimukseen, löydät meiltä myös toistaiseksi voimassa olevan sähkösopimuksen. :)

        Osaatteko puhua muusta kuin itsestänne? Siis ihan yleisellä tasolla keskustella.

        Täällä ei juurikaan keskustella voi sähköstä kun aina esille nousee eräs yritys ja vain heidän kantansa.


      • asdasd2
        5+6 kirjoitti:

        Osaatteko puhua muusta kuin itsestänne? Siis ihan yleisellä tasolla keskustella.

        Täällä ei juurikaan keskustella voi sähköstä kun aina esille nousee eräs yritys ja vain heidän kantansa.

        Selvä trolli se o


      • kWh-mittari
        energia220 kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi! :) Valinnan vapaus valita oma sähkömyyjänsä ja alan kilpailu ovat tosiaan erittäin positiivisia juttuja. Mukavaa, että koet sen hyväksi asiaksi, että olemme tällä palstalla läsnä. Ja hyvä idea tuo Facebook-juttu. Ja nimenomaan se, että syytös todistettaisiin. Jos joku on toiminut väärin, siitä olisi olemassa jonkinlaista näyttöä. Tämä olisi ennen kaikkea hyödyllinen kuluttajalle, koska he joutuvat joka päivä arvuuttelemaan mikä asiakaspalaute on totta ja mikä ei ole.

        Surffailin tässä uutta sähkön tuottajaa ja te (Energia 220) se ette ainakaan tule olemaan, sen verran typerä henkilö on tämän "aspa" profiilin takana ja siihen päälle vielä nämä muiden huonot kokemukset.

        Lopettakaa tuo hymiöiden käyttö, se tekee teistä todella typerän näköisiä.


      • SähköSepi
        5+6 kirjoitti:

        Ongelmallisinta kilpailutuksessa on se että osalla sähkönmyyjistä on tapana tehdä muutaman kuukauden alennusmyyntejä uudelle asiakkaalle. Tämä alennettu hinta näkyy kilpailutuskoneissa ja antaa lopullisesta hinnasta väärän kuvan. Toki on asiakkaan vika jos ei lue sopimusta ja sähkönmyyjä voi nostaa vain kädet pystyyn ja räpsytellä silmäripsiä. Kuitenkin asiakaspalvelijoilla on muutakin tekemistä kuin kuunnella näitä huijaus, yms. puheluita tällaisen myynnin edistämisen vuoksi ja mitäpä yrityksen imagoon sitten tämä tekee...

        Jep Finkraft on just tämmönen huijari. Kilpailutuskoneen keulilla nytkin yleisähköhinnalla 4,95 jolla tein sopimuksen vuoden 2015 alusta. Nostivat hinnan 6,99:iin 1.4 alkaen sähkölaskuun pienellä painetulla ilmoituksella. Kuvittele uusia otetaan sisään hinnalla 4,95 ja siitten parin kuukauden päästä 60%in hinnan korotus.


      • Honi
        SähköSepi kirjoitti:

        Jep Finkraft on just tämmönen huijari. Kilpailutuskoneen keulilla nytkin yleisähköhinnalla 4,95 jolla tein sopimuksen vuoden 2015 alusta. Nostivat hinnan 6,99:iin 1.4 alkaen sähkölaskuun pienellä painetulla ilmoituksella. Kuvittele uusia otetaan sisään hinnalla 4,95 ja siitten parin kuukauden päästä 60%in hinnan korotus.

        Finkraft on huijari firma, en ole sopinut 5 vuoden sopimus, mutta sähkö myyjä itse kirjoittanut sopimukseen 5 vuoden sopimus, en huomannut sitäkään kuin allekirjoitukseen. Jos haluaa lopettaa sopimukseen, niin pitää maksaa jotain korvaukset, noin yli 1000€. Finkraff oy:n kanssa pitää olla varovainen.


      • asdasdasdasdadadsdadf
        Honi kirjoitti:

        Finkraft on huijari firma, en ole sopinut 5 vuoden sopimus, mutta sähkö myyjä itse kirjoittanut sopimukseen 5 vuoden sopimus, en huomannut sitäkään kuin allekirjoitukseen. Jos haluaa lopettaa sopimukseen, niin pitää maksaa jotain korvaukset, noin yli 1000€. Finkraff oy:n kanssa pitää olla varovainen.

        Minä ainakin tilasin finkraftin myyjältä sähköt tuossa keväällä ja ihan tuli selkeä oikeanlainen soppari postissa niinkun muualtakin. Kokeillaan nyt tuota pörssisähköä et jääkö halvemmaks ku kiinteehintasella , aika pientä on tämä kerrostaloasunnon kulutus ainakin et eipä tolla väliä oo jos heittää euron suuntaa tai toisee :P


    • realistikin

      Olisiko syy 220 Enerigan huonoon maineeseen se, että ihmisillä on huonoja kokemuksia firmasta? Ja mikäli näin on, niin olisiko syy kuitenkin myös firmassa eikä vain asiakkaissa?

      Ks. pohjatiedoksi http://www.kkv.fi/Ajankohtaista/Tiedotteet/2014/kuluttaja-asiamies-vei-220-energian-markkinaoikeuteen-lainvastaisesta-sahkosopimusten-myynnista/ ja firman vastine http://www.220energia.fi/karpasesta-tuli-harkanen/

      Oma kuukausimaksuni nousi ilman niinikään ilman ennakkoilmoitusta 0 eurosta/kk 3 euroon/kk. Toki, kyllähän sen yhden laskun pohjalla luki:

      "1.11.2013: Spot -hinnalla tarkoitetaan sähkön hintaa Nord Pool -sähköpörssissä ostettuna Suomen hinta-alueella. Asiakkaan maksama energiahinta saadaan kertomalla laskutusjakson jokaisen tunnin energiankulutus vastaavan tunnin spot-hinnalla, johon on lisätty sähkönmyyjän välityspalkkio ja laskemalla tuntikohtaiset hinnat yhteen. Tämä summa laskutetaan asiakkaalta laskutusjakson keskihintana, joka saadaan jakamalla maksettava euromäärä jakson laskutettavalla energiamäärällä. Tuntikohtaisia energiahintoja ei eritellä sähkölaskulla. 220 Energian Spot -hinta määräytyy Nord Pool Spot As:n Suomen hinta-alueen keskihinnan mukaan ja lisäämällä keskihintaan 0,3 C / kWh. Perusmaksu on myös 2,99 € / kk."

      Tästä olisi pitänyt raksuttaa, että tuo teksti = nostamme hintoja. Ei sillä että sinne asti kukaan normaali laskunmaksaja lukisikaan kun lukee erittelyiden jälkeen pohjalla. Mitenköhän kerrostalon mummo tästä ymmärtäisi että sähkösi hinta juuri kallistui, kun ei nuorempikaan laskunmaksaja koko pränttiä huomioinut. Jos firma haluaa informoida asiakkaita hinnannoususta, niin se voi lähettää asiasta erillisen sähköpostin, koska laskutkin toimitetaan sitä kautta ja spostihan ei käytännössä maksa mitään. Kyse ei siis ole kustannusten optimoinnista, 220 Energia ei vain halunnut selkeästi viestiä hintojen noususta, koska eiköhän se tuon myötä olisi muutaman asiakkaan menettänyt.

      No, kuitenkin kun asiasta otin yhteyttä asiakaspalveluun, niin sieltä luvattiin hyvittää 2 kuukauden perusmaksu perusteettomasti perittynä. Sainkin myös rahat takaisin, ei siinä mitään. Sellainen maku jäi vain suuhun, etteivät asiassa edes taistelleet vastaan - aivan kuin olisivat tienneet jo että ilmoitusta ei ole selkeästi annettu. Kuten ei ollutkaan.

      Vaikka oikeus lopulta toteaisikin 220 Energian epäselvän hinnankorotusilmoituksen lailliseksi, niin kuinka moni haluaa olla sellaisen firman asiakas, joka ei selkeästi ilmoita hintojaan? No, itse vaihdoin toiseen sähköyhtiöön.

      Pientä? Olisi minulla toinenkin esimerkki:

      Itse tilasin 220 Energian pörssisähköä, jonka hinnaksi ilmoitettiin indeksi marginaali, kuten normaalistikin. Ongema tässä oli vain, että tuo indeksi, joka normaalisti on Nordpoolin indeksin keskiarvo (suomen keskiarvo tjsp. päivittäin laskettuna), olikin 220 Energialla heidän *oma indeksinsä*, johon OLI JO LASKETTU 0,3snt/kWh MARGINAALIA. Lopputulemana siis asiakkaana maksoinkin Nordpoolin indeksin päälle 0,3snt/kWh (220 Energian oma lisä) 0,2snt/kWh ("normaali" marginaali) = 0,5snt/kWh preemiota.

      Vastauksena kysymykseeni "Onko laillista ilmoittaa pörssisähkössä 0,2snt/kWh marginaali (hintavertailut ym.) ja sitten sopimusehdoissa piilossa kertoa että perusindeksi onkin Nordpoolin spot 0,3snt/kWh? Millä perusteilla todelliset hinnat saa piilottaa sopimusehtojen taakse?" tuli vain:

      "Sopimusehtojen alla näkyvät maksut eivät ole piilotettuja, vaan näkyvissä kaikille."

      Siitäpä kaivelemaan sopimusehtoja!

      Vastasin heille vielä tuolloin:

      ---

      Lainaus sivuiltanne: "Hankinta-sähköllä saat energian aina markkinahintaan. Seuraamme pohjoismaalaisen sähköpörssin Nord Poolin hintoja ja saat sähkön aina todellisen markkinatilanteen mukaan hinnoiteltuna. Hinta määräytyy Suomen alueen toteutuneen kuukauden keskihinnan mukaan."

      Marginaali: 0,2 senttiä / kWh

      Missään ei suoranaisesti sanota, mihin indeksiin hinta on sidottu, mutta kuluttajana olettaisin noudattavan Nord Poolin indeksiä, kun kerran puhutaan seuraavan Nord Poolin hintoja joihin lisätään marginaali 0,2 snt/kWh.

      Edes nettisivujen kautta hankintasopimusta tilattaessa ei mainita selkeästi, miten hinta määräytyy. Lukee vain "pörssihinta, marginaali 0,2 snt/kWh".

      Mistä asiakkaan pitäisi tietää, että todellinen marginaali onkin 0,5 snt/kWh (0,3 0,2)? Itse en löytäny tuota tietoa kuin sopimusehdoista.

      ---

      Tähän ei tullut enää vastausta. Eli 220 Energian asiakkaana lukekaa sopimusehdot suurennuslasilla, tiedä mitä sinne on piilotettu. Noh, nykyisin heiltä ei näytä koko pörssisähköä löytyvän joten eipä ole enää suoraa linkkiä (vain tuo suora lainaus yllä).

      Eli eli, kun katsoo hieman noiden hymyilevien :) :) :) 220 Energian vastausten taakse niin ymmärtänee mikä siellä heitä niin kovasti hymyilyttää...

      • 5+6

        Tästä tuli mieleen yksi tapa "huijata" asiakkaita jota on käytetty internetin aikana. Kun vertaillaan omatoimisesti sähkönhintoja on ollut jossain vaiheessa havaittavissa sellaista että ensimmäisellä sivulla vierailukerralla hinta on poikkeuksellisen edullinen mutta toisellla kertaa hinta onkin noussut huomaamattomasti ja myös samalla sopimuksen sisältö jota ei välttämättä huomaa.

        Tämän mahdollistaa tunnistetiedot jotka jäävät koneelle kun vieraillaan eri sivuilla ja sen mukaan voidaan määrittää sivuston sisältöä erilaiseksi käyntimäärien mukaan. Tyhjentämällä selaimen keksit ja välimuisti saa taas alkuperäiset hinnat takaisin.


      • 5+6 kirjoitti:

        Tästä tuli mieleen yksi tapa "huijata" asiakkaita jota on käytetty internetin aikana. Kun vertaillaan omatoimisesti sähkönhintoja on ollut jossain vaiheessa havaittavissa sellaista että ensimmäisellä sivulla vierailukerralla hinta on poikkeuksellisen edullinen mutta toisellla kertaa hinta onkin noussut huomaamattomasti ja myös samalla sopimuksen sisältö jota ei välttämättä huomaa.

        Tämän mahdollistaa tunnistetiedot jotka jäävät koneelle kun vieraillaan eri sivuilla ja sen mukaan voidaan määrittää sivuston sisältöä erilaiseksi käyntimäärien mukaan. Tyhjentämällä selaimen keksit ja välimuisti saa taas alkuperäiset hinnat takaisin.

        Mielenkiintoista. Äskettäin taidettiin uutisoida myös etelänmatkoista ja lentojen hinnoista, että samaa olisi ollut havaittavissa niissä.


    • AapeliAaltonen

      Juu.Tämä riitti ko. yhtiötä.Vaikeuksia voi hakea vähemmälläkin kuten
      minulla kävi entisen Marketenergian kanssa.
      Onneksi suomi on vapaa maa ja tällainenkin keskustelu on sallittua.
      Tämän omakotitalon sähkö maksetaan sitten Korpelan Energialle.
      Par kymppiä hinnaneroa ja rahat eivät mene ainakaan minnekkään
      Luxemburgiin tai Cayman saarille.

      • Onpas sinulla erikoiset kuvitelmat rahavirroistamme. Voisitko perustella väitteesi vai tulitko tänne vain pelkkä trollailu mielessäsi? Onko sinulla mielestäsi tarkka tieto siitä mihin eri yritysten rahat virtaavat?


      • eegoo
        energia220 kirjoitti:

        Onpas sinulla erikoiset kuvitelmat rahavirroistamme. Voisitko perustella väitteesi vai tulitko tänne vain pelkkä trollailu mielessäsi? Onko sinulla mielestäsi tarkka tieto siitä mihin eri yritysten rahat virtaavat?

        Minkälainen firma pänkkää suomi24 keskustelupalstoilla asiakkaiden kanssa???????
        Ei oikein nyt vakuuta. vastauksennekin ovat aika, no mitenkä nyt sanoisin... ehkä jätän sanomatta ja suosittelisin 220:aa vastaamaan teille lähetettyihin suoriin asiakaspalutteisiin ja kyselyihin keskustelupalstoilla roikkumisen sijaan.


      • kWh-mittari
        energia220 kirjoitti:

        Onpas sinulla erikoiset kuvitelmat rahavirroistamme. Voisitko perustella väitteesi vai tulitko tänne vain pelkkä trollailu mielessäsi? Onko sinulla mielestäsi tarkka tieto siitä mihin eri yritysten rahat virtaavat?

        Siis ei helvetti että te olette kujalla siellä piuhan toisessa päässä! :D


    • somejtn

      Millainen oli kokemuksesi Market Energian nyk. Finkraftin kanssa?

      • Timidus

        Pari kuukautta ollut Finkraftin asiakkaana ja hintalupaus piti juuri kaksi kuukautta ja kolmannelle kuulle hinta nousi kerrasta 59 %, ja asiakkuuteni päättyy kyllä heti siihen nostoon. Netissä tarjoavat samaan aikaan vain 10 prosenttia noussutta hintaa. Käsittämätöntä ryöstön yritystä.


      • NoFinkraft

        Do not buy electricity from FINKRAFT (http://www.finkraft.fi/).
        The prices form their webpage valid only for few monthes after signing contract.
        They significantly increase the price after 3 months, but they keep low prices for the same contract at their webpage.
        When I asked why I should pay more, they told that low prices at webpage only for new customers!
        I made new contract with lower prices, but after 3 months the price again go up significantly.
        You should keep this in mind and change contract every 3 months. As for me I prefer another electricity supplier with lower prices.


      • Honi

        Finkraft on huijari firma, en ole sopinut 5 vuoden sopimus, mutta sähkö myyjä itse kirjoittanut sopimukseen 5 vuoden sopimus, en huomannut sitäkään kuin allekirjoitukseen. Jos haluaa lopettaa sopimukseen, niin pitää maksaa jotain korvaukset, noin yli 1000€. Finkraff oy:n kanssa pitää olla varovainen.
        Sähkö hinta ei ole halpa kui mainittu, nousi hinta melkein 50% kahden kuukauden jälkeen.


    • Kaukolämp. kesähelt.

      Puolueettoman hintavertailun (esim. http://www.sahkonhinta.fi) kaikkein halvimpien vaihtoehtojen hinnat voivat muuttua käytössä ihan yhtäkkiä kalliimmiksi tai olla alunperinkin kalliimpia kuin minkä ajatuksen hinnasta olet saanut eli halvimpien vaihtoehtojen kanssa saa olla tarkkana. HUOM! Joissain sähkönhintavertailuissa ei ole läheskään kaikkia vaihtoehtoja edes mukana tai ei ole puolueeeton.

      Fortum ei kai minkään luotettavien vertailutietojen mukaan ole koskaan ollut halvimpia yhtään missään, ei edes tämä uusi kuukausimaksullinen "fiksu" vaihtoehto, mutta koskapa toisaalta yksikään valtion omistava (tai aikoinaan valtion omistuksessa ollut) yritys olisi pystynyt mitään halvalla tuottamaan. Valtiolla tai kunnalla kun on töissä niin ei ole sanasta 'säästäväisyys' tai 'järkevä toiminta' ikinä kuultukaan.

      Siirtomaksu on aina vakio eli noin puolet hinnasta ja sille et voi mitään. Ainoastaan sähkön hintaan voit vaikuttaa eli puoleen koko hinnasta ja nämä hinnat sitten elävät ajan mittaan, joten voit halutessasi jossain vaiheessa vaihtaa seuraavaan vaihtoehtoon.

      Niin ja keskustelupalstoilla käy myös energiayhtiöiden edustajia kirjoittelemassa ja jakelemassa muka puolueetonta tietoa salanimillään eli nykyään jokaisen pitäisi ottaa tällaisista asioista itse selvää!

      • VarokaaFinnkraftia

        Finnkaft on huijarifirma. "Myynyt" Alzheimerista kärsivälle äidilleni puhelimitse sähkösopimuksen, vaikka me lapset huolehdimme kaikista äidin raha-asioista. Mitään allekirjoitettua sopimusta ei ole olemassa, huomaisimme asian vasta, kun ihmettelimme Finnkraftin maksumuistutusta, joka löytyi äitini pöydältä.
        Näyttää olevan kuluttaja-asiamiehen uhkasakko firmalle päällä ja menossa markkinaoikeuteenkin.


    • öjhjokghiohg

      Aivan sama meininki kuin muutama vuosi sitten Market Energialla, 220:n edeltäjällä.

      Firman loppua kohti sähkö olisi pitänyt maksaa 5kk ennakkoon !!

      Pääsin onneksi eroon 220-huijaresita

      Palautuksina rahoja en saanut koskaan.

      Samat henkilöt säveltävät 220 energiassakin. Homma perustuu täysin petokseen Pelkäävät viranomaisia ja uhkasakkoja.


      VAIHDA FIRMAA, ILMOITA ETTÄ MUUTAT vaikkapa Napoliin/telttaan !!!

    • Ex-asiakas

      Kysymys 220 energialle. Miksi kaikkien muiden sähköyhtiöiden kanssa olen aina tiennyt, että hinta nousee, jos se on ollut noustakseen, mutta Market Energian ja 220 energian kanssa koko homma on yhtä suurta arvailua?

      Miksi ette voi vaikka ottaa mallia yhtiöiltä, jotka hoitavat asian hyvin ja viestittävät kaikista mutoksista selkeästi? Miksi mielummin tuhlaatte aikaa selittelyyn vaikkapa tällaisella palstalla?

      Tiedottaminen on helppoa. Yhtä helppoa kuin harhaanjohtaminenkin. On oma valinta, kumpaa harrastaa.

      • eisittenvoiymmärtää

        Samaa mieltä. Muut yhtiöt ilmoittavat tästä ihan nettisivuilla. Paitsi 220 energia/suomen energiayhtiö/market energia.

        Oi miksi te haluatte olla samassa ryhmässä?`Moni negatiivinen palaute jäisi tulematta tännekkin palstalle.


    • seniori varatuomari

      En koskisi tähän yhtiöön pitkällä kepilläkään, nyt yrittävät saada nuoria tietämättömiä vipuun facebook:n sivuilla "vuoden ilmaisilla sähköillä".
      Valitettavan moni on langennut tähänkin täkyyn facebookissa...

      • Kyseessähän on siis kilpailu, jossa palkintona on yhdelle henkilölle sähköt koko vuodeksi. Tarkoitus ei siis ole saada nuoria "vipuun" Facebookin kautta. :)


      • Ex asiakas myös

        Huijari firma on kyseessä! Laskutetaan miten sattuu ja palautuksi ei saa takaisin. Älkää ihmeessä tehkö sopimusta kyseisen yhtiön kanssa!!! Rahat kyllä vievät! Asiakaspalvelu on syvältä sieltä mihin aurinko ei paista!


      • tesgdftrdfdrg
        energia220 kirjoitti:

        Kyseessähän on siis kilpailu, jossa palkintona on yhdelle henkilölle sähköt koko vuodeksi. Tarkoitus ei siis ole saada nuoria "vipuun" Facebookin kautta. :)

        Maksatteko siis siirtolaskut?


      • Lskdkdkdd
        tesgdftrdfdrg kirjoitti:

        Maksatteko siis siirtolaskut?

        Mukset vittu vastaa


    • hopihoi

      Minulle tulee sähköt tästä 220 energia yhtiöstä kahteen omakotitaloon ja on kaikkein halvin toimittaja tällä hetkellä. Sopimukseni on kaksivuotinen ja hyvin on sähköt tulleet ja laskutus pelaa ihan moitteetta e-laskutuksena. Minusta tämä toiminta on ihan yhtä hyvää kuin muillakin yhtiöillä , vain sähkö on huomattavasti edullisempaa. Olen kilpailuttanut sähköni toimittajat siitä asti kuin kilpailutus on ollut mahdollista, joten jonkin verran kokemusta tästäkin on. En oikein ymmärrä noita valittajia , joku ei saa muka yhteyttä firmaan , voin sanoa kokemuksesta kerran otin yhteyttä sähköpostilla ja vastaus tuli seuraavana päivänä . Toistaiseksi minä olen erittäin tyytyväinen ko. sähkön toimittajaan .

      • Arimo

        Kovasti tuntuu 220 energia olleen kiinnostuksen kohteena ja "hyvin" tunnutaan firma tunnetun. Kirjoitusten taso on paikoin kovin ala-arvoinen. Melkein ainoan positiivisen löysin tästä hopihoi:sta. Itselläni on ollut määräaikainen sopimus 220 energian kanssa eikä sopimuksen kanssa ole ollut ongelmia. Hinta pysynyt samana -- ainoa muutos on ollut valtion yksipuolisesti nostama energiavero. Mutta sehän ei ole yhtiön "vika". Laskentatapa on laskutuksessa hieman monimutkainen, mutta ei silti virheellinen. Siihen pitää hieman paneutua ennenkuin aukeaa.
        Minusta firma on tayttänyt lupauksensa ja pannut monen muun firman ajattelemaan myyntihintaansa uudestaan. Ja sehän on tervetullutta kilpailua. Spot-sähkössä on taas erilainen laskentatapa ja siihen kuuluvat asiakkaalle näennäisesti yllätyksenä tulevat hintaheilahtelut. Pitää tietää mihin "ryhtyy" kun sen valitsee.
        Minusta 220 energia on toiminut jopa varsin asiakasystävällisesti ja joustavasti. Aikaisemmin laskutus oli "muotoiltu" siten, että se oli 3-sivuinen ja viimeisellä sivulla oli vain muutama rivi ja toisilla sivuilla taas "ylimääräistä" tyhjää. Kun tulostin kaksipuoleisena, tuli aina vielä toinen paperi, jossa oli vain vähän tekstiä. Kirjoitin heille ja ehdotin tarkistamaan ohjelmapohjaa siten, että tulisi 2-sivuinen. Näin myöhemmin tapahtui ja siitä olen kovin kiitollinen; ehkä jotkut muutkin. Muille sähköyhtiöille olen myös joskus ehdottanut parannuksia, mutta he eivät ole korvaansa lotkauttaneet asiakkaan palautteeseen.
        Olen ollut aina sitä mieltä, että puhelimitse tulleisiin sähkösopimustarjouksiin en koskaan haksahda. Mutta kuinka ollakaan, eräs suuren yhtiön puhelinmyyjä soitti ja puhui ummet ja lammet. Sopimus 220 energian kanssa oli umpeutumassa eivätkä he olleet enää kilpailun kärjessä. Tein sopimuksen ja muutaman päivän perästä kun vertailin, heidänkin hintansa oli pudonnut pienemmäksi kuin mitä saivat minulle myytyä. Ei hinta nyt hirveän huono ole, mutta halvemmallakin olisi saanut.-


    • Kyösti

      Ei todellakaan 220 energian asiakaspalvelu toimi.Vastaavat jos vastaavat.Joka asiassa yrittävät jollain tavalla huijata.

    • Tyytyväinenasiakas

      Minulla on sopimus Vaasan energia OY:n kanssa (yö & päiväsähkö). Yhtiö myy lähes halvinta sähkoä koko maassa, eikä se ole mikään huijariyhtiö, mitä tällä palstalla lukee. Vähän aikaa sitten sähkönhintaa laskeskettiin suhdanteiden myötä. En ole vaihtamassa luotettavaa sähkönmyyntiyhtiötä mihinkään toiseen, kun mistään ei ole valittamista ja sähkön hinta on ihan kohdallaan :)

      • Äimistynyt

        Todella on luotettava yhtiö tämä Vaasan Sähkö Oy. Itse olin toistakymmentä vuotta kyseisen yhtiön asiakkaana, mutta torvelona vaihdoin halvemman hinnan perässä FINKRAFTille, josta ei voi sanoa samaa!
        Nyt toki korjasin virheeni ja palaan takaisin Vaasan Sähkö Oy:n asiakkaaksi.

        Kaksi kuukautta meni edullisella hinnalla ja kuukausimaksutta FINKRAFTilla, mutta sitten aivan huikea hinnankorotus: 4.98 snt/ kWh -> 6.99 snt/kWh sekä kuukausimaksu 0 € -> 2.99 € ja lisäksi varmasti vielä lähes 5 €/kk paperilaskusta!

        Ilmoitus hinnankorotuksesta niin pienellä präntillä laskun lopussa, että hyvin vaikea edes hahmottaa, mitä tekstissä sanotaan.
        En missään tapauksessa voi suositella kyseistä yritystä.
        Muut yhtiöt pudottavat hintojaan kustannusten pienetessä, vaan mitäpä tekee FINKRAFT, nostaa hintojaan.

        Uskomatonta, mutta tulipahan tämäkin yhtiön testattua.


      • Sähkönostaja

        Virheistä tulee opittua, että luotettavaa sähköyhtiötä ei kannata vaihtaa !!


    • Äimistynyt

      Kokemukseni FINKRAFTista, että en missään nimessä suosittele kenellekään kyseistä yritystä.

      Kaksi kuukautta meni sovitulla edullisella hinnalla ja kuukausimaksutta FINKRAFTilla, mutta sitten aivan huikea hinnankorotus: 4.98 snt/ kWh -> 6.99 snt/kWh sekä kuukausimaksu 0 € -> 2.99 € ja lisäksi varmasti vielä lähes 5 €/kk paperilaskusta!

      Ilmoitus hinnankorotuksesta on niin pienellä präntillä laskun lopussa, ettei oikein tahtonut hahmottaa, mitä tekstissä sanotaan. Näin varmasti tarkoituskin.

      Muut yhtiöt pudottavat hintojaan kustannusten pienetessä, vaan mitäpä tekee FINKRAFT, nostaa hintojaan.

      Itse olin toistakymmentä vuotta erittäin tyytyväinen Vaasan Sähkö Oy:n asiakas, mutta torvelona vaihdoin halvemman hinnan perässä FINKRAFTille!
      Nyt on virhe korjattu ja asiakkuus palautettu takaisin Vaasan Sähkö Oy:lle.

    • actionxxx

      Laskutushuijausfirmoiksi on arvioitu, Marketenergia, finkraft ja 220energia.

      • Honi

        Pitääkö tehdä rikos ilmoitukseen poliisille laskutushuijausfirmat?


    • Huolet_on

      Pari vuotta oli sopimus 220 Energian kanssa, mutta nyt päättyi. Viimeinen niitti oli se, että olisi pitänyt helmikuun alussa maksaa sähkölasku tulevasta käytöstä toukokuun loppuun saakka (4 kk etukäteen). Ilmeisesti tarjoavat nykyisin myös veloitusta jälkikäteen. Sanoin sopimuksen irti, jonka jälkeen katkaisivat sähköt yllättäen ja ilmoittamatta 6 viikkoa etuajassa. Onneksi joku oli sattumalta kotona, sillä asiakaspalvelu olisi ollut kiinni töistä tullessani. Ilmeni virheeksi ja niitä sattuu, mutta jouduin soittamaan monta puhelua verkkoyhtiölle ja 220 Energian asiakaspalveluun ennen kuin sain sähköt takaisin. Yleensä virheen tekijä korjaa tekemänsä virheet, mutta tässä se ei mennyt ihan niin. Nykyisiä hintoja en ole vertaillut vielä, mutta voin maksaa hieman enemmän jos kaikki vaan toimii.

    • kwdflwdfvnsdlkjvc

      Otti kuusi viikkoa ja 21 päivää saada ennakkomaksut takaisin. Selvitys miten yhtiö oli päätynyt n. 500 euron palautukseen oli järjettömän sekava, mutta hyväksyttiin tuo palautus sen jälkeen kun olin käynyt KAIKKI 220 energialle maksetut laskut läpi ja tullut siihen tulokseen, että 2400 euroa kahden vuoden sähköistä on käypä hinta. Mitään automaattista palautusta ei ylimääräisistä rahoista tullut, vain negatiivinen lasku jossa luki pienellä präntillä, että saadaksesi tämän 500euroa, täytyy itkeä siitä asiakaspalveluun. Soitto aspaan ja kuusi viikkoa lähti tikittämään ja sitten rahat tuli tilille.

      Teille jotka elätte siinä toivossa, että seuraava sähköyhtiö irtisanoo 220 energian sopimuksen, niin itse törmäsin tällaiseen ilmiöön: Helenistä soitettiin, ettei sopimusta pystytä irtisanomaan heidän toimesta, koska väliin on tullut joku mystinen sähköyhtiön vaihtoesto. Se nyt ei vienyt kuin vuorokauden kun ilmoitin sähkönsiirtäjälle, että purkakaa sellainen perkeleen esto ja kertokaa kuka sellaisen on sinne laittanut. Siitä, kuka eston on laittanut, ei sähkönsiirtäjällä ollut mitään sähköistä saati paperista merkintää, mutta sellainen oli putkahtanut tietoihini sen jälkeen kun sopimus 220 energian kanssa oli tehty.

      ===ILMOITA, ETTÄ MUUTAT BRYSSELIIN JA IRTISANO SÄHKÖSOPIMUS 220-HUIJAREIDEN KANSSA.

      ===VAIHDA SITTEN SÄHKÖSOPIMUS PUOLISON NIMIIIN JONKIN REHELLISEN SÄHKÖYHTIÖN KANSSA.

      ===RAHOJASI ET SAA TAKAISIN.

      • Sähköinsinööri

        Kannattaa olla tarkkana sähkölaskujen kanssa. Finkraft laskutti kahteen kertaan elokuulta! Pahoittelivat, että on tekninen virhe?
        ""Emme valitettavasti osaa tällä hetkellä sanoa tarkemmin kuin että vika/virhe on ollut se, että kulutuslukemien merkkaaminen laskutetuksi järjestelmässämme ei ole toiminut edellistä laskuanne käsitellessä oikein ja tästä syystä samat kulutukset on laskutettu uudelleen tällä viimeisimmällä laskullanne.""
        Kuinkahan monelta menee huomaamatta?


    • söppö

      moi
      En hauku mutten kehukkaan 220 Energian toimintaa mutta suosittelisinko 220 Energiaa kenellekkään ?

      vanhana asiakkaana törmäsin ogelmiin 220 Energian kassa montakertaa enkä ikävä kyllä ole ainoa joka on joutunut painimaan 220 Energian kassa toiminta oli vain 220 Energian kohdalla sellasta etten voinut enään luottaa sähköyhtiöön joten irtisanoin sähkösopimuksen heti sen jälkeen kun se oli mahdollista

      nyt kun olen lukenut 220 Energian keskustelu Foorumia olen löytänyt monta kohtalontoveria jotka painivat samojen ogelmienkassa kun minä aikoinaan valitettavasti ei täälä foorumilla puhuta palturia 220 Energian niin sanotuista "virheistä " ymmärtäisin jos virheitä sattuis mutta luulis ettei niitä sattuis kuitenkaan ihan noin usealle tiedän mitä ajatteletta muttakun lupasin olla olla haukkumatta koitan pitää mölyni mahassa moni varmaan tietää miten soppa kiehuu sisällä ja kuinka haluaisin kertoa teille 220 Energiasta mitä ne on en kuitenkaan tehe sitä täälä ja nyt kuitenkaan

      pitäisikö teidän 220 Energian porukan nyt yrittää ryhdistäytyä ja ottaa itteänne niskasta kiini ja nakkoa ne selkäragatomat "virheitten" tekiät pihalle sieltä vain onko tosiaan ettei sielä ylempiportaalta löydy yhtään rehellistä porukaa vain oletteko kaikki niitä selkäragatomia anteeksi jos nyt satuin vähän haukkuun teitä selkäragattomiksi mutta tosiasia on ette koskaan saa enään niitä luurankoja pois sieltä kaapista kummittelemasta enään joten kai onni petti ja toivo jätti jo uppoavan sähkö yhtiönne joten "virheitten" teko voi jatkua sillä kaikki on jo menetetty vain mitä mieltä oletta ? näinkö te sielä jo ajatteletta

      joten palataanko aikasempaan kysymykseen suosittelisinko 220 Energiaa kenellekkään ? mikä osasit lukea sieltä täältä osaat käyttää maalaisjärkeä löydät vastauksen tähän kysymykseen kirjoituksesta

      joten ei kannata edes kysyä 20 Energia mikset ole tyytyväinen jos vastaisin pääsisi sellainen peto irti että perheen pienempien korvat pitäisi peitää siltä haukkuvalta hyökyaaolta joka purkautuisi teitävastaan parempi kun säästättä itsenne siltä ja jos haluat voit mennä lukeen niitä muitten lähettämiä haukkuvia hyölkyaaltoja säästä itsesi ja minut siltä vaivalta jos olet sen verran viisas löl viisas onkohan niitä sielä edes sori

      ps: ihan mielenkiinolla seuraan edelleen teidän tekosia ja naureskelen teile täällä aina välillä

    • 220_eikiitos

      Vaimo maksoi sähkölaskun kahteen kertaan tammikuussa huomaamatta sitä itse.
      Seuraavassa laskussa luki, että ylisuoritus vähennetään seuraavassa laskussa, mutta Firma ei tosin ollutkaan mikään 220 energia, vaan normaalisti toimiva suomalainen sähköyhtiö

    • kertakäyttöfirmoja

      > Virheistä tulee opittua, että luotettavaa sähköyhtiötä ei kannata vaihtaa !!
      Kaikki tietänevät näiden halvimpien tarjoajien toimintatavat:
      1. Myyvät pörssisähköä kiinteällä hinnalla jonka toivovat kattavan kulut. Mutta eipä hätää jos muuttuu tappiolliseksi. Pillit pussiin ja putkahtaa esiin eri nimellä
      2. Erikseen tai täydentäen kerätään euroja ennakkolaskusekoiluilla
      Netti on loistava apu kertakäyttöfirmojen arvioimisessa

    • Onkohalpaasähkoa

      Onko 220 energia, joka vaihtoi nimensä We@el:ksi, juuri tuollainen firma, joka temppuilee laskutuksen kanssa, eli jättää laskuttamatta jonkin aikaa ja sitten jälkikäteen karhuaa laskuja, maksumuistutuskulujen kanssa, vaikkei sähköntilaajalla ole edes ollut mahdollisuutta, maksaa laskua, kun sitä ei ole ajoissa tullut ?

      Miten pitäisi toimia, jos joutuu kyseisenalaisen vedätyksen kohteeksi ?

      • ilmaistasähköä

        On se juuri sellainen. Tuttavalla on meneillään jännät paikat, kun vaihtoi sähkönmyyjää. Ei halunnut siirtyä Werelin asiakkaaksi. Laskua ei ole 220 firmasta kuulunut vieläkään.


      • hanttiinvaan

        Pitää toimia siten, että ilmoittaa sinne kirjallisesti riitauttavansa laskun, jossa on aiheettomia kuluja. Se ei ole asiakkaan vika, jos firman laskutus ei toimi. Olkoon sitten tahallista tai tahatonta.


      • eesti_pojat_vedättää

        Juurikin noin, mutta tuo toimii vain rehellisten yritysten kanssa. Minulla on nyt täysi sekamelska muutaman kympin takia. Olen sähköpostilla reklamoinut laskuista Werel Oy:n asiakaspalveluun. Olen pitänyt tarkkaa kirjaa siitä, että maksan laskuista riidattoman osuuden. Tosin heidän seuraavassa laskussa nuo riidattomat osat oli jälleen pielessä tai tuplaten/kolmanteen kertaa laskutettu, eli tein uuden reklamaation. Aikamoista tuuleen huutamista, kun minulle ei ole vielä kertaakaan vastattu sähköposteihin. Varmaan minulle tulee kohta karhukirjeitä noista "liian vähän" maksamistani laskuista? Mitenköhän siinä tilanteessa minun tulisi toimia? Mistähän saisi apua?


    • Edullinen1

      Sain halvimman mahdollisen sähkösopimuksen Finkraftilta sähkön kilpailutus palvelusta osoitteessa http://helppohinta.fi/artikkelit/finkraft. Sähkön kilpailutus on todella kannattaa, koska säästin vuodessa yli 100€!

      • hahhahaha

        No nyt oli kyllä läpinäkyvin mainos aikoihin


      • Finkraft_oikeuteen

        Kyllä kannatti Edullinen1:n kilpailuttaa, sillä kuluttaja-asiamies haastoi juuri Finkraftin riistohintojen takia markkinaoikeuteen. Toistaiseksi voimassa olevien sopimuksien hintaa nostettiin yksipuolisella päätöksellä 40-60% omatekoisin selityksin. Markkinaoikeus on firmalle tuttu juttu muutaman vuoden takaa, jolloin firman nimi oli Market Energia Sähkönmyynti Oy. Mikä mahtaa olla firman nimenä ensi vuonna, jos sen nykyinen nimi kärsii inflaation markkinaoikeuden päätöksen jälkeen? En ole Finkraftin asiakas enkä sellaiseksi tule, vaikka muistelen sieltäkin pari puhelua tulleen jossain vaiheessa.


      • Sähkömökö
        Finkraft_oikeuteen kirjoitti:

        Kyllä kannatti Edullinen1:n kilpailuttaa, sillä kuluttaja-asiamies haastoi juuri Finkraftin riistohintojen takia markkinaoikeuteen. Toistaiseksi voimassa olevien sopimuksien hintaa nostettiin yksipuolisella päätöksellä 40-60% omatekoisin selityksin. Markkinaoikeus on firmalle tuttu juttu muutaman vuoden takaa, jolloin firman nimi oli Market Energia Sähkönmyynti Oy. Mikä mahtaa olla firman nimenä ensi vuonna, jos sen nykyinen nimi kärsii inflaation markkinaoikeuden päätöksen jälkeen? En ole Finkraftin asiakas enkä sellaiseksi tule, vaikka muistelen sieltäkin pari puhelua tulleen jossain vaiheessa.

        Nimi on nykyään GNP Energy


    • sähkönkuluttaja

      Werel, siis ex 220 Emergia on todella hankala sopimuskumppani. Petyin suuresti vuoden sopparin loppuessa kun lähettelivät uusia laskuja vaikka MÄÄRÄaikainen soppari oli jo loppunut. Piti todistaa kirjallisesti että soppari on lopetettu vaikka näin oli jo tehty aikaisemmin. Eikä edes ensimmäinen yhteydenotto kaikesta puheesta päätellen lopettanut laskuja. Lisäksi firma päätti jotenkin sopparimme sähkösiirtäjän kanssa niin ettei uusi sähkönmyyjä voinut tehdä sopimusta siirtäjän kanssa ja meiltä meni sähkö asunnosta pariksi päiväksi, esim. jääkaapin sisältö meni uusiksi. Finkraftiin en luottaisi yhtään enempää, firma on haastettu oikeuteen markkinointatavoista sekä on juuri selvityksessä aiheettomien hintakorotuksien takia. Välttäkää näitä pieniä sähköfirmoja, ei oikein toimi asiat kun tulee jokin ongelma, esim. asiakaspalvelussa se laatu mitataan.

    • Vartoosvähän

      Finkraft taitaa olla yksi niitä oikein huijarifirmoja. Ei taira olla ihan puhtaat jauhot pussissa kun laskut nousee yhtäkkiä 60% ja oikeudessa käydään aina silloin tällöin.

    • Pettunyt

      Laitan oman kokemukseni, jotta muut hyötyvät. Vuonna 2013 otin Finkraftilta 5,59 snt/kWh -hintaisen sopimuksen määräaikaisena (mitä en tietenkään myöhemmin muistanut). Oli halvin tarjokkaista.

      Kahden vuoden määräajan jälkeen hinta nousi 0,4 snt/kWh. Huomasin vuoden myöhemmin ja kyselin asiakaspalvelusta. Yhden e-laskun alareunassa löytyi lopulta asiakaspalvelun opastuksella pienellä fontilla maininta korotuksesta.

      Jäi todella huono fiilis.

    • Entinen_asiakas

      Werelistä: Vertailun mukaan halvin. Heti alkuun tuli neljän kuukauden laskut kuudessa viikossa. Firman nimi ja sopimusehdot muuttuivat kuukauden asiakkuuden jälkeen. Eivät jostain syystä osaa vielä 2000-luvullakaan tulostaa viivakoodia laskuihinsa, jotta maksaminen olisi mahdollisimman vaivalloista. Lasku päivänkin myöhässä, niin välittömästi viiden euron huomautusmaksu. Lasku lähtee perintätoimistoon heti eräpäivän jälkeen ja muistutukset tulevatkin Alektum groupista. Kaiken huippuna se, että ensin lähetellään hyvällä katteella karhukirjeitä ja heti perään tulee ilmoitus liikasuorituksesta. Liikasuorituksen saa takaisin kätevästi ehkä jo kolmen viikon kuluttua siitä, kun lähetät palautusanomuksen asiakaspalveluun.

    • Entinen_asiakas2

      Unohtui edellisestä: Jostain kumman syystä laskut tipahtavat luukusta niin, että eräpäivä on aina loppukuusta. Arvatkaapa huvikseen, että miksi.

    • Tonttumikätonttu

      Minä menin hapaan Finkraftin kanssa. Tein pörssisähkösopimuksen jolle he antoivat arvion vuoden hinnasta perustuen edellisvuosien kulutuksiin (meidän tottumukset eivät ole olennaisesti muuttununeet, jos ovat niin energiaasääväänsuuntaan). Nyt sopimusta jäljellä 1,5 kk ja tähän mennessä laskumme on jo 1,7 kertaa suurempi kuin heidän arvio.

      • Näin_meitä_vedätetään

        Finkraftin edullinen hinta kesti vain 3 kuukauden etukäteislaskutuksen ajan. Tarjouksen 3,79 snt/kWh oli seuraavassa laskutusjaksossa 5,03-5,91 snt/kWh kuukaudesta riippuen. Nyt tarjotaan taas eri nimistä tuotetta kamppanja hintaan ja oletettavasti kolmen kuukauden päästä taas uuden nimistä tarjoustuotetta. Vanhan tuotteen hinta pomppaa ensimmäisen laskutusjakson jälkeen ylös ja aina muutama asikas jää maksamaan korkeampaa hintaa.

        Vihrä älyenergia taas toimii seuraavasti. Tein 29.11 sähkön toimittajan vaihdon Vihreälle Älyenergialle. Energiaviraston vertailussa hinta oli 3,79 snt/kWh ja kuukausimaksu 2,95€. Sähkön toimitus alkoi 13.12. Tammikuussa tulleessa laskussa energian hinta on kuitenkin 5,42 snt/kWh. As. palvelun selityksen mukaan tarjoushinta 3,79 snt/kWh oli voimassa vain sopimuksen teko kuukauden (marraskuu) ja joulukuun kulutus laskutetaan normaalilla hinnalla 5,42 snt/kWh. Eli, jos teet sopparin kuukauden ensimmäisenä päivänä, jolloin sähkön toimitus alkaa puolen kuun tienoilla, saat jopa kaksi viikkoa edullista tarjous sähköä. Jos teet sopparin puolen kuun jälkeen ja toimitus alkaa seuraavan kuun puolella, laskutetaan sähkö "normaali" hinnalla ja niin myös tästä eteenpäin, eli näillä tarjoushinnoilla ei ole mitään käytännön merkitystä. Vertailuun annetaan tietenkin aina kunkin kuukauden tarjoushinta.

        Eli yhteenvetona, market yhtiöt eivät näytä pystyvän pitkällä aikavälillä toimittamaan sähköä halvemmalla kuin edullisimmat sähköä tuottavat yhtiöt, mikä on sinällään järkeen käypää.


    • Joopajuu

      Saapa nähdä miten käypi. Puhelinmyyjä oli soittanut eläkkeellä olevalle äidilleni ja saanut kaupiteltua sopparin Finnkraftille. Yli kaksi viikkoa on jo kulunut eikä postista ole vielä tullut mitään papereita/sopimuksia jotta voisi perua. Eikä äidilläni olen edes sähköpostia minne olisi voinut sopimuksen tietoja lähettää. Olisi tietysti pitänyt soittaa heti Finnkraftille ja perua sopimus, mutta sain vasta tänään tietää koko hommasta. Äiti asuu rivitaloyksiössä jossa ei paljon kulutusta ole, joten tuskin kannatti edes yhtiötä vaihtaa. Ja nyt kun lukee tätä keskustelua niin pelolla odotellaan mitä tuleman pitää. Aina olen sanonut äidilleni että älä vastaa outoihin numeroihin ja että katson netistä mistä ollaan soiteltu. Nyt erehtyi vastaamaan ja kaupat tuli. Ja nyt äiti rupesi stressaamaan tuotakin asiaa, ihan kuin sairastamassaan agressiivisessa syövässä ei olisi tarpeeksi murhetta.

      • 2vuotta

        Sama kävi minun 91 vuotiaalle äidillenikin. Yritin perua hänen 2-vuotisen puhelinsopimuksen mutta kovasti selitettiin. että pätevä on ja korvausvaatimuksilla uhkailtiin sopimusrikosta . Eipä voi suositella.


      • Tyttärentyttärentytär

        Finkraft jatkaa tätä linjaansa. Melkein identtinen tapaus Joopajuun kanssa tässä äskettäin. Peruminen tosi hankalaa, varsinkin kun sopimus tulee tai ei tule kirjallisena. VAROITTAKAA VANHUKSIANNE epämääräisten sopimusten tarjoajista, vaikka puhuisivat yhdeksän hyvää ja kahdeksan kaunista. Finkraft nostaa hintojaan yhtäkkiä, maksun muistutuslisä on pilvissä (40 euroa) ja asiointi todella takkuista! Eikö näitä koske mitkään normaalit säännöt? Onko mentävä aina kulutttajaviranomaisten kautta?


    • Jobbari67

      Aivan karmeeta kusetusta... Ensimmäisen vajaan kuukauden tai ei oikeastaan yhtään saa sähköä edullisesti. Arvioitu hinta 01.04-30.04 hinta oli 4,65snt/kwh. Tänään katsoin laskun ja toteunut oli 5,98snt/kwh..... HALPAA!!! Jostain ihmeen syystä vielä laskutettu 01.05.-02.05 6,18snt/kwh.... Arvio 03.05-31.05. 2018 on taas tuo 4,65snt/kwh..... No en todellakaan jää odottelemaan mikä se todellinen on. Tänään on tehtävä johkin muuhun yhtiöön uusi sopimus...

    • Jobbari67

      Niin ja nyt tämä Rehti ja rehellinen yritys on taas vaihtanut nimeänsä..... Sen verran taas ryvettynyt tuo vanha niimi. Uusi on GNP ENERGY... Muistakaa pysyä kaukana....

    • suurikuluttaja

      Epäilempä, että tämä yhtiö katoaa lopullisesti, niin suuria ennakkolaskuja on lähetetty. Firmaanhan ei sa mitään yhteyttä, puhelimessa vastaa mahdollisimman vastemmielinen "palvelussamme on ruuhkaa... " ääni. Yritän välttää tuon viimeisen kiristyslaskun maksamisen(todellinen kulutus o n. 20% tuosta laskusta. Nythän laskutus on siirretty kaveriroistoille, että siellä vedotaan "ei ole meidän asiamme...".
      Miten on madollista, että sellaista perushyödykettä kuin sähköä myyvät tällaiset hämäräfirmat.
      Olen vaihtanut yhtiötä.

    • Sähkömökö

      Market Energia, Finkraft vaihtanut taas nimensä!

      Viimeisin tieto Alkupvm Tietolähde
      Toiminimi GNP Energy Finland Oy
      20.04.2018
      Patentti- ja rekisterihallitus
      Yritysmuoto Osakeyhtiö 04.01.2010 Patentti- ja rekisterihallitus
      Kotipaikka VANTAA 28.05.2014 Patentti- ja rekisterihallitus
      Yrityksen kieli Suomi 27.07.2016 Verohallinto
      Päätoimiala Sähkön kauppa (35140) 04.11.2009 Verohallinto
      Postiosoite Äyritie 12 B
      01510 VANTAA

      Puhelin 0968988780 15.03.2010 Yhteinen
      Sähköposti 03.06.2014 Yhteinen
      www www.finkraft.fi 03.06.2014 Yhteinen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe