Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma

tosimieshaihattelija

Kokemuksia ja kommentteja kaivataan. Jätin vaimoni 17 yhteisen vuoden jälkeen. Hän oli kaunis, älykäs, hauska ja tavattoman rakastava nainen. Juhlissa ja tilaisuuksissa hänen viereensä iskeytyi aina paikan alfaurokset niin kuin minua ei olisikaan. Hän oli oikea monacon ruhtinatar, sellainen säteilevä laatunainen. Tunsin alemmuudentuntoa ja mustasukkaisuutta vaikka vaimoni ei siihen syytä antanutkaan. Hän ei koskaan toisista provosoitunut tai flirttaillut näiden kanssa.

Vaimoni vaihtoi työpaikkaa ja aloin olla yhä enemmän pois kotoa ja muuttui etäiseksi. Vaikka hän vakuutteli että rakasta vain minua, olin mennä järjiltäni pelkästä ajatuksesta että hän jättäisi minut. Tein muutaman ikävän tempun kuten tsekkailin hänen puhelimensa ja sähköpostinsa aina kun oli mahdollisuus. En löytänyt mitään suhteeseen viittaavaa, mutta ajattelin että kyllähän ihminen osaa jäljet peittää. Vaimoni alkoi hermostua mustasukkaisuuteeni ja välimme olivat kireät. Hän oli sellainen isojen tunteiden ihminen että riitamme olivat aina aika jykeviä, tosin ne sitten päättyivätkin nopeasti suuriin anteeksipyyntöihin ja rakkaudentunnustuksiin. Tiesin että jatkuva epäileminen pahensi tilannetta mutta olin aivan varma että vaimo jossain vaiheessa tunnustaa kun oikein painostan.

Olin niin epätoivoinen että aloin lohduksi katsella jo uutta naista. Yllättäen itseäni parikymmentä vuotta nuorempi todella kaunis nainen osoitti kiinnostusta enkä voinut olla siitä innostumatta. Aloitin salasuhteen joka hiveli itsetuntoani. Suhteemme kehittyi ja eräänä päivänä voimani tunnossa keksin jättää vaimoni. Olihan eromme vain ajankysymys ja parempi että jättäjä olin minä kun rinnalla oli nyt tämä ihastuttava nuori nainen. Olin aika ällikällä miten vaimoni reagoi eroilmoitukseen. Hän romahti täysin eikä voinut ymmärtää päästöstäni. Tajusin että hän rakasti minua silti ilmeisen paljon, ja aloin itsekin epäröidä että meniköhän arvaukseni toisesta miehestä pieleen. Palasimme yhteen, mutta olin myös niin koukussa tähän nuoreen naiseen että jatkoin kuumaa suhdetta. En ole ylpeä siitä että pelasin tätä peliä useamman kuukauden. Ehkä se hiveli että pelko jätetyksi tulemisesta muuttuikin kahden naisen kisailuksi minusta. Ihmettelin myös miten pitkämielinen vaimoni oli vaikka tiesi toisesta naisesta, hän olisi nimittäin antanut anteeksi ja ottanut minut takaisin. Lopulta vaimoni sai tietää että olin tuonut naisen meille yöksi parikertaa ja päätti lopettaa suhteemme lopullisesti. Voin sanoa että ei mitenkään hyvissä tunnelmissa. Hän haukkui minut maan rakoon ja sanoi ettei halua nähdä minua enää koskaan. Luulen että hän myös uhkauksen toteuttaa. En ole koskaan nähnyt häntä niin vihaisena ja loukkaantuneena. Suhtauduin hänen erotessamme hänen itkuunsa ja vihansa ylimielisesti ja ivallisesti, mutta myönnettävä on että vaimoni reaktio oli oikeutettu. Olin ollut hänelle paskapää jo pitkään.

Olen ollut nyt avoimesti tämän uuden nuoren naisen kanssa 10 kk. Olemme rakastuneet toisiimme ja kohta muutamme yhteen, kun tämä ensi-ihastumisen jälkeen edelleen tuntuu hyvältä. Välillä kaipaan kuitenkin vaimoani kovasti. Hänen kanssaan oli niin helppo jutella ja hän ymmärsi minua puolesta lauseesta ja sinäkin oli puolensa että olimme saman ikäisiä. Kait aika normaali tunne tässä vaiheessa. Yhteiset kaverini ovat kertoneet ettei hänellä ole vieläkään ketään toista. Ovat myös kertoneet että hän on hyvin epätoivoinen ja katuu sitä että antoi niin paljon työlleen ja kokee että se johti eroon. Kun olen kavereille esittänyt epäilyni että hänellä oli liittomme aikana suhde, kaikki ovat nauraneet että ei varmasti, olisitpa kuulut miten hän sinusta puhui, hänhän palvoi sinua. Hävettää että olin niin varma asiastani silloin ja kiusasin vaimoani.

Myönnän että hoidin eron törkeästi. Toivon että välimme joskus korjaantuvat. Haluaisin olla hänen ystävänsä ja tavata hänet joskus. Ehkä tämä kaipaus kuluu vain osana eroprosessiin ja haihtuu kohta, mutta on käynyt myös mielessä että entä jos se vahvistuu. Onko muilla salasuhteen valinneilla kokemuksia? Pääsittekö morkkiksesta ja kaipauksesta eroon? Kestikö onni selkeästi nuoremman naisen kanssa vai kuolenko vielä ******kseen yksinäni?

80

2147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lari69

      Ei koskaan tiedä mut kun tarinaasi lukee niin veikkaan et ei ihan pian helpota. Aika kultaa muistot ja tuossa vaiheessa voisit vaikka inhota eksää ja silti muutaman vuoden päästä muistelisit hyvällä. Jos jo nyt totetat että laatunainen niin... no onnea vaan valitsemallasi tiellä. Nykynen hotiosi ei muuten tuosta parane, Arki koittaa viimeistään ensi vuona. Oma mimmi osoittautui ihan muuksi mutta eihän kaikille niin käy.

    • jkhgjkgjh

      Ex-vaimosi kuulostaa sellaiselta aarteelta, että on aika epätodennäköistä, että uusi nainen hänet päihittäisi. Nuoruus viehättää aikansa, mutta jossain vaiheessa saatat katua. Kuten edellinen kirjoitti, jos ihailet vaimoasi nyt, mitenkähän paljon sitten kun ensihuuma uudesta on kaikonnut.

    • tosimieshaihattelija

      Ei se olut pelkkä nuoruus vaikka tokihan se huumasi. Lopulta painoi se että vaimon kanssa oli viime vuosina niin paljon kinaa kaikesta, uuden kanssa oli helpompi aloittaa puhtaalta pöydältä, en ole mikään asioiden setvijä. Uusi naisystävä on nuori, mutta myös ihana ihminen, urheilullinen, älykäs, loistava keskustelija. Olen onnellinen mies kun hän valitsi minut, hän saisi varmasti kenet vaan kolmikymppisen kundinkin.

      Haluaisin pitää vaimoni elämässäni ystävänä, sillä hän oli paras ystäväni ja pidän hänestä todella. Ehkä hän antaa minulle mahdollisuuden ystävänä sitten kun on löytänyt rinnalleen jonkun ja tämä kriisi on ohi?

      • pysy erossa exästä

        Minusta uusi naisesi on horo, eikä yhtään ihana eikä todellakaan älykäs, hänhän aloitti suhteen varatun miehen kanssa!! En arvosta teitä kumpaakaan, mutta varmasti ansaitsette toisenne, pettäjä ja pettämiseen osallistuja.

        Hyvä, kun exäsi pääsi sinusta eroon, hän ansaitsee parempaa. Älä vain tyrkytä itseäsi hänen ystäväkseen, tuollainen ei ole mikään ystävä, mikä sinä olet.


      • aloita
        pysy erossa exästä kirjoitti:

        Minusta uusi naisesi on horo, eikä yhtään ihana eikä todellakaan älykäs, hänhän aloitti suhteen varatun miehen kanssa!! En arvosta teitä kumpaakaan, mutta varmasti ansaitsette toisenne, pettäjä ja pettämiseen osallistuja.

        Hyvä, kun exäsi pääsi sinusta eroon, hän ansaitsee parempaa. Älä vain tyrkytä itseäsi hänen ystäväkseen, tuollainen ei ole mikään ystävä, mikä sinä olet.

        Toi on puppua. Avopuolisoni löysi 13,5 vuoden jälkeen toisen, noita-akan. Taisteltiin tyttären käynneistä, tytär ei halunnut mennä. Exä erosi noin vuosi sitten, hän on asunut omillaan ja on heidän poikansa huoltaja (poika halusi niin). Tyttäreni välit isäänsä ovat parantuneet tosi paljon ja olen siitä onnellinen. Ja nyt kun aikaa on kulunut ja ikää myös, haluaisin exän takaisin, kaikesta huolimatta. En ole pystynyt häntä unohtamaan, hän oli minun ensirakkauteni. Olen itsekin ollut tänä aikana avoliitossa n. 5 vuotta, puolisoni kuoli haimasyöpään. Eikä ole tullut edes mieleen uusi tuttavuus.


    • 884422

      Sä kirjoitat koko ajanvaimosta. Tehän ootte eronneet. Aika paha...

    • ei muuta

      Tyhmä mies.

    • mielenkiintoista kyllä..

      oot järkyttävä pelle ja vaimosi oli sinulle liian nainen ja nyt sinä menet eteenpäin...vai oliko se taaksepäin?ootko uuden kans muuten edelleen huonon itsetuntosi takia vai seksin?ajatteletko vaimoasi vai tätä uutta seksiä harrastsessanne?

    • törkeyden huippu

      Hyi hitto miten törkeä ihminen olet. Minut jätettiin samalla verukkeella, "joku alfa-uros kuitenkin tulee ja nappaa nenän eestä". Meillä ei suhde kest'änyt kovin pitkään, aina sain kuulla juuri tuollaisia asioita sekä epäilyksiä että minulla olis muitakin miehiä. Jatkuva epäily ja mustasukkaisuus on todella alhaista. Mis itse otti siis hatkat ja lateli minulle samanlaisia selityksiä kuin sinulla nyt on. Ystäviä emme ole, vaikka mies niin toivoi. Sen verran loukkaannuin tuosta käytöksestään etten ikimaailmassa häntä halua enää nähdä enkä kuulla hänestä. Se ihminen on minulle KUOLLUT!

      • Oppia ikä kaikki

        Miksi kaikki haukkuvat henkilöä, joka tunnustaa heikkoutensa ja tekemänsä virheet? Hän työntää tarjottimelle omat vikansa kaikien nähtäväksi ja kommentoitavaksi. -En tiedä mitä hän itse hakee tällä, mutta varmaan haluaa päästä synnin tuskastaan. Ja ehkä oppia itse paremmaksi ihmiseksi tunnustamalla heikkoutensa.

        En usko, että hän saa anteeksi ex-vaimoltaan. Tärkeintähän tässä on oma tunnustus ja jossain vaiheessa itselle anteeksianto ja asioiden ymmärtäminen. -On henkilöitä, jotka eivät tule koskaan ymmärtämään tekojaan. Jos hyviä puolia ajattelee tapahtumassa niin, ex-vaimo on päässyt eroon huonostikäyttäytyvästä miehestä eikä tarvitse miettiä paraneeko miehen tavat. Siis ex-vaimolle ehdottamasti hyvä juttu.

        Itseäni inhoittaa eniten ihmissuhdeasioissa ilmaisut:

        1) Puhtaalta pöydältä
        -Aivankuin pääsisit eroon omasta itsestäsi ja tekemisistäsi

        2) Nyt puhaltaa uudet tuulet
        -Tällä halutaan viestittää, että uusi on olemassa eikä vanhaa suhdetta enää arvosteta


      • pysy erossa exästä
        Oppia ikä kaikki kirjoitti:

        Miksi kaikki haukkuvat henkilöä, joka tunnustaa heikkoutensa ja tekemänsä virheet? Hän työntää tarjottimelle omat vikansa kaikien nähtäväksi ja kommentoitavaksi. -En tiedä mitä hän itse hakee tällä, mutta varmaan haluaa päästä synnin tuskastaan. Ja ehkä oppia itse paremmaksi ihmiseksi tunnustamalla heikkoutensa.

        En usko, että hän saa anteeksi ex-vaimoltaan. Tärkeintähän tässä on oma tunnustus ja jossain vaiheessa itselle anteeksianto ja asioiden ymmärtäminen. -On henkilöitä, jotka eivät tule koskaan ymmärtämään tekojaan. Jos hyviä puolia ajattelee tapahtumassa niin, ex-vaimo on päässyt eroon huonostikäyttäytyvästä miehestä eikä tarvitse miettiä paraneeko miehen tavat. Siis ex-vaimolle ehdottamasti hyvä juttu.

        Itseäni inhoittaa eniten ihmissuhdeasioissa ilmaisut:

        1) Puhtaalta pöydältä
        -Aivankuin pääsisit eroon omasta itsestäsi ja tekemisistäsi

        2) Nyt puhaltaa uudet tuulet
        -Tällä halutaan viestittää, että uusi on olemassa eikä vanhaa suhdetta enää arvosteta

        Et kai sentään odota selkään taputuksia pettäjälle?! Jos vaikka joku murhaaja tunnustaisi tekonsa, niin onko se yhtään hyväksyttävämpi teko tunnustuksen jälkeen?!


      • Oppia ikä kaikki
        pysy erossa exästä kirjoitti:

        Et kai sentään odota selkään taputuksia pettäjälle?! Jos vaikka joku murhaaja tunnustaisi tekonsa, niin onko se yhtään hyväksyttävämpi teko tunnustuksen jälkeen?!

        Tuo murha onkin jo sitten kokonaan ihan eri kaliperin juttu, ja minusta huonosti soveltuu tähän esimerkkiin. Avioliitossahan ja seurustelussa ollaan VAPAAEHTOISESTI sen ihmisen kanssa yhdessä, joka koetaan oikeaksi. Kaikki sairaudet ja ihmismielen koukerot eivät välttämättä tule esille avioliiton ensimmäisenä vuonna tai toisena. Ja joskus käy niin, että toinen osapuoli ei olekaan sellainen miltä aluksi näytti. Jos näin tapahtuu, niin sitten erotaan tai tehdään jotain muita korjaustoimenpiteitä.

        -Mutta itse asiaan ja vastaukseen:
        Tässä otit hyvin esille teon ja erittelit sen kiitettävästi tekijästä. Tekohan ei muutu jälkeenpäin miksikään niin kuin itse sanoit. Tekijä voi. -tai ainakin haluaisin uskoa siihen. Emme kai toivo, että murjhaaja jatkaa murhaajana?


      • pysy erossa exästä
        Oppia ikä kaikki kirjoitti:

        Tuo murha onkin jo sitten kokonaan ihan eri kaliperin juttu, ja minusta huonosti soveltuu tähän esimerkkiin. Avioliitossahan ja seurustelussa ollaan VAPAAEHTOISESTI sen ihmisen kanssa yhdessä, joka koetaan oikeaksi. Kaikki sairaudet ja ihmismielen koukerot eivät välttämättä tule esille avioliiton ensimmäisenä vuonna tai toisena. Ja joskus käy niin, että toinen osapuoli ei olekaan sellainen miltä aluksi näytti. Jos näin tapahtuu, niin sitten erotaan tai tehdään jotain muita korjaustoimenpiteitä.

        -Mutta itse asiaan ja vastaukseen:
        Tässä otit hyvin esille teon ja erittelit sen kiitettävästi tekijästä. Tekohan ei muutu jälkeenpäin miksikään niin kuin itse sanoit. Tekijä voi. -tai ainakin haluaisin uskoa siihen. Emme kai toivo, että murjhaaja jatkaa murhaajana?

        Tuo murhaamisjuttu oli vain esimerkki, mutta voi tähän laittaa muitakin: Onko kaupasta näpistäminen, seinien töhriminen, autostereoiden varastaminen, vaimon lyöminen, työkaverin nimittely, verojen maksamisen laiminlyönti tai vaikka eläimen heitteillejättö hyväksyttävämpää tunnustuksen jälkeen?

        Huomaatkos, murhaaminen ei ollut suoraan verrannollinen pettämiseen, vaan vertauskuvallinen ilmaisu.

        Jotenkin tuntuu, ettei ap nyt oikein perinpohjaisesti ymmärrä, että pettäminen on oikeasti toiselle osapuolelle todella raskas juttu.
        Ihmetyttää myös naiset, jotka osallistuvat pettämiseen ja aloittavat suhteen miehen kanssa, joka on pettänyt hänen kanssaan vaimoaan. Täytyy olla molemmissa jotain vajaa-älyisyyttä, kun ottaa kumppanikseen pettäjän ja pettämiseen osallistujan.


      • Voi ei, ei voi
        pysy erossa exästä kirjoitti:

        Tuo murhaamisjuttu oli vain esimerkki, mutta voi tähän laittaa muitakin: Onko kaupasta näpistäminen, seinien töhriminen, autostereoiden varastaminen, vaimon lyöminen, työkaverin nimittely, verojen maksamisen laiminlyönti tai vaikka eläimen heitteillejättö hyväksyttävämpää tunnustuksen jälkeen?

        Huomaatkos, murhaaminen ei ollut suoraan verrannollinen pettämiseen, vaan vertauskuvallinen ilmaisu.

        Jotenkin tuntuu, ettei ap nyt oikein perinpohjaisesti ymmärrä, että pettäminen on oikeasti toiselle osapuolelle todella raskas juttu.
        Ihmetyttää myös naiset, jotka osallistuvat pettämiseen ja aloittavat suhteen miehen kanssa, joka on pettänyt hänen kanssaan vaimoaan. Täytyy olla molemmissa jotain vajaa-älyisyyttä, kun ottaa kumppanikseen pettäjän ja pettämiseen osallistujan.

        Voit pitää pääsi, mutta olennainen juttu vastauksessani oli:

        "Tässä otit hyvin esille teon ja erittelit sen kiitettävästi tekijästä. Tekohan ei muutu jälkeenpäin miksikään niin kuin itse sanoit. Tekijä voi. -tai ainakin haluaisin uskoa siihen. Emme kai toivo, että murjhaaja jatkaa murhaajana? "


        TEHTY TEKO EI MUUTU, TEKIJÄ VOI!


      • ei muutu
        Voi ei, ei voi kirjoitti:

        Voit pitää pääsi, mutta olennainen juttu vastauksessani oli:

        "Tässä otit hyvin esille teon ja erittelit sen kiitettävästi tekijästä. Tekohan ei muutu jälkeenpäin miksikään niin kuin itse sanoit. Tekijä voi. -tai ainakin haluaisin uskoa siihen. Emme kai toivo, että murjhaaja jatkaa murhaajana? "


        TEHTY TEKO EI MUUTU, TEKIJÄ VOI!

        ei ihmiset muutu,tappaja on tappaja raiskari raiskari ja pettäjä pettäjä,teot on osa ihmistä.


      • NäinTälläKertaa
        pysy erossa exästä kirjoitti:

        Et kai sentään odota selkään taputuksia pettäjälle?! Jos vaikka joku murhaaja tunnustaisi tekonsa, niin onko se yhtään hyväksyttävämpi teko tunnustuksen jälkeen?!

        Ei ihme että Suomessa joudutaan salailemaan niin paljon ja lopulta tullaan internetin ihmeelliseen maailmaan keskustelemaan asioista, kun ihmiset ei anna virheille sijaa. Paskamainen temppu on paskamainen temppu, mutta kyllä ap joutuu sen hautaansa asti kantamaan ilman että arvostelijoiden raati hyppii niskaan.

        En tiedä yhtäkään kestänyttä suhde mikä on alkanut samoin. Todennäköisesti vaimo löytää ihmisen jonka kanssa viettää elämänsä onnellisesti loppuun asti ja mies joutuu vatvomaan valintojaan loppuun asti. Mustasukkaisuus on tyhmien ihmisten juttuja. Ennemmin tulee satutetuksi kuin tuhoaa mustasukkaisuudella kaiken.


    • tosimieshaihattelija

      Olen itsekin ihan sekaisin näistä tunteista. En haluaisi elää ex-vaimoni kanssa parisuhteessa, sillä olen vilpittömän rakastunut tähän nykyiseen naiseen. En ajattele exää seksiä harrastaessani. Kaipaan exää syliini silloin kun haluan läheisyyttä, en seksiä. Minulle hän on rakastava, rehellinen ja luotettavin ihminen maanpäällä. Voisin ottaa hänet syliini joka päivä ystävänä, mutta hän tulkitsisi sen väärin, sillä luulen että hän rakastaa minua vielä, kummallinen nainen.

      Koen myös että olen vapaampi ja vahvempi nyt kun ex ei ole elämässäni. Koin ettemme olleet tasavertaiset, jäin aina hänen varjoonsa, en tiedä miksi.

      En tiedä tajuaako kukaan tällä mistä puhun. Kaksi vahvaa tunnetta, mistä voi tietää kumpaa seurata. Onko teille muille kaikki mustavalkoista ja selvää?

      • outo lempi

        On sinulla ainakin itsevarmuutta kun epäilet ex-vaimosi yhä sinua rakastavan kaiken tämän jälkeen. Tarinasi on sinällään inhimillinen. Noita on sattunut maailman sivu. Surullista että uuden elämäsi alussa joudut vilkuilemaan peruutuspeiliin ja vatvomaan ex-vaimoasi. Se kuinka aloitit nykyisen suhteesi kuulostaa tosi oudolta. Varmuuden vuoksi jos vaimollasi olisi joku toinen. Ovatko ihmissuhteet sinulle peliä, jossa tärkeintä on ettei menetä kasvojaan.


      • pysy erossa exästä

        Mitähän nykyisesi tykkäisi, kun kertoisit nämä hänelle: "Kaipaan exää syliini silloin kun haluan läheisyyttä..Voisin ottaa hänet syliini joka päivä".

        Ei ihme, että olet sekaisin, kun aloitit uuden suhteen, vaikka entistä ei ollut kuopattu. En usko, että tämä nykyinen on sinulle ihan hirveän rakas, jos kerran haikailet vielä exäsi perään. Umpirakastunut ei muita ajattele. Miksi muuttaa yhteen, kun on tunteistaan sekaisin?

        Jos exäsi rakastaisi sinua, hän pitäisi sinuun jollain tavalla yhteyttä.

        "Koen myös että olen vapaampi ja vahvempi nyt kun ex ei ole elämässäni. Koin ettemme olleet tasavertaiset, jäin aina hänen varjoonsa"

        Voisiko olla niin, että tämän nuoremman kanssa tunnet olevasi vahvempi, kun olet huomattavasti vanhempi?

        Miksi tunteita pitäisi seurata? Myös järkeä on hyvä käyttää valintoja tehdessä, esim. että lopettaa edellisen suhteen ennen uuden alkua, eikä mene seksuaalisten sytykkeiden johdattelemana pettämään..


      • olisit miettinyt ens
        outo lempi kirjoitti:

        On sinulla ainakin itsevarmuutta kun epäilet ex-vaimosi yhä sinua rakastavan kaiken tämän jälkeen. Tarinasi on sinällään inhimillinen. Noita on sattunut maailman sivu. Surullista että uuden elämäsi alussa joudut vilkuilemaan peruutuspeiliin ja vatvomaan ex-vaimoasi. Se kuinka aloitit nykyisen suhteesi kuulostaa tosi oudolta. Varmuuden vuoksi jos vaimollasi olisi joku toinen. Ovatko ihmissuhteet sinulle peliä, jossa tärkeintä on ettei menetä kasvojaan.

        No nyt ainakin mies on kasvonsa menettänyt, kun varmuuden vuoksi aloitti salasuhteen. Ex-vaimo ei taatusti ymmärrä ja arvostaa miestä entistä vähemmän. En usko, että hänestä oikeaa ystävää tulet saamaan. Mokasit, menetit ja nyt uutta kohti.


      • funtsiasiaa

        Oliskohan miehen vaihdevuodet kysymyksessä?


    • tosimieshaihattelija

      "Pysy erossa exästä": luulen että osuit oikeaan, sillä tunnen itseni vahvemmaksi kun tuo nuori nainen ihailee tekemisiäni ja elämänkokemustani. Enkä todellakaan voisi kertoa hänelle tunteistani exää kohtaan! Olemme tunteneet jo n. 3 vuotta mutta silti hän on etäinen, vähän kuin rakastaja. Se onkin outoa. Tämä nainen jättäisi minut heti jos kertoisin että minulla on vielä tunteita ihmistä kohtaan, jonka kanssa elin 17 vuotta. Sen sijaan vaimoni ei lähtenyt rinnaltani vaikka kerroin että olen pettänyt häntä. Vaimoni on joko enkeli tai hullu.

      Mutta nyt kun ex ei ole enää elämässäni, tajuan mitä muuta kuin ne kinat elämästäni katosi hänen myötään: ihan hirveän paljon rakkautta ja läheisyyttä. Itkin tätä viime yönä, ihan oikeasti itkin.

      Eikä petäjällä saisi olla tunteita? Eikö hän saa kelata valintojaan? Ehkä oppia niistä. Ei kukaan halua olla k*****, mutta sellainen olen ollut. Olen tieni valinnut ja TOIVON että tämä ihanan nykyinen nainen on kanssani elämäni loppuun ja tulen kokemaan jotain sellaista hänen kanssaan mitä saavutin vaimoni kanssa. Mutta TIEDÄN, että ex on sydämessäni lopun elämääni.

      Olen tästä kaikesta aivan sekaisin ja rikki. Onko tämä vain eroprosessin vaihe vai tulenko lopulta ihan hulluksi näistä tunteista?

    • pysy erossa exästä

      "tulen kokemaan jotain sellaista hänen kanssaan mitä saavutin vaimoni kanssa."

      Yksikään ihminen eikä suhde ole toisensa kaltainen. Toisen ihmisen kanssa ei voi koskaan kokea samaa, kuin jonkun toisen kanssa, koska olemme uniikkeja yksilöitä jokainen.

      "Tämä nainen jättäisi minut heti jos kertoisin että minulla on vielä tunteita ihmistä kohtaan, jonka kanssa elin 17 vuotta."

      Tuo kuulostaa valheelliselta yhteiselämältä. Parisuhde voi olla syvä ja läheinen vain, kun molemmat tietävät toistensa tunteet. Elämänkumppani on ihminen, jonka kanssa jaetaan ilot ja murheet, nyt joudut murehtimaan yksinäsi ja se pitää teidät erillään ja kaukana toisistanne.

      "Vaimoni on joko enkeli tai hullu."

      Huomaatko, käytät edelleen nimitystä "vaimo". Olet kahden naisen loukussa, vaimon ja rakastajan. Ihmissuhteet ovat yllättävästi tunteita ravisuttavia, jotkut pelaavat niillä ja pyörittävät useampaa kerrallaan, sitten ovat päästään sekaisin tunteineen.

      Erimielisyydet kuuluvat suhteeseen. Niitä paetaan pettämällä, eikä jäädä selvittämään pohjia myöten.
      Jos et oikeasti halua enää elää exäsi kanssa, kiitä mielessäsi menneestä ajasta ja jatka kevein mielin eteen päin. Jos haluat uudelleen hänen kanssaan suhteeseen, nykyinen kumppanisi ei ole sinulle oikea, vaan pidät häntä vierelläsi paremman puutteessa. Sitten ala tekemään

      Yksi mittari, jolla voi punnita, onko suhteessa sopivan henkilön kanssa, on huomata itsessään ilmeneviä asioita. Saako kumppani esiin parhaat puolesi, tunnetko onnellisuutta hänen kanssaan ollessanne lähekkäin tai kaukana toisistanne?

      • pysy erossa exästä

        "Sitten ala tekemään"
        Tuo on joku outo lause, joka ei kuulu kirjoitukseen :)


    • tosimieshaihattelija

      En pysty tuota enää arvioimaan. Pari viimeistä vuotta kaikki mitä ex teki ärsytti, jopa se että hän ymmärsi ja rakasti. Ahdistuin. Sen sijan kaikki mitä tämä uusi nainen teki oli jotenkin suloista, asiat joita inhosin oli hänen tekemänään jotenkin kivoja. Ymmärrän nyt että tuo kuuluu ihastumisvaiheeseen, nyt hänkin alkaa tehdä jo ärsyttäviä asioita :)

      Näen exän ensi viikolla käytännön asioiden takia. Ehkä yritän katsoa ja kuunnella häntä ihmisenä, en historiana. Jos pystyn.

      Voi kun voisi mennä exän kanssa uudestaan ihan ekoille treffeille ilman tätä omien tunteiden likasankoa :(

    • doffop

      Kuullostaa siltä, että rakastat exääsi ja olet vain ihastunut nuorikkoosi. Aika näyttää kehittyykö ihastuksestasi jotain suurempaa vain haihtuuko kokonaan pois.
      Sinun egollesi tekee hyvää, kun rinnallasi on nuori sinua palvova nainen, mutta henkinen yhteys ja kumppanuus taitaa teiltä puuttua. Jos uusi suhde olisi täydellinen ja tyydyttäisi sinut kaikilla tasoilla niin et edes miettisi exääsi tässä vaiheessa.
      Jos pitäisi ennustaa niin sanoisin, että vuoden kuluttua uusi suhteesi on kuopattu ja haikailet täysipäiväisesti exäsi perään.

    • 1999

      Hmm. Onkohan aloittaja todella mies...

    • tosimieshaihattelija

      Otti kyllä koville tuo tapaaminen. Parempi ettei nähdä, sekoittaa päätä vain entisestään. Ex näytti onnellisesta ja sähdetivältä. Mitä lie tapahtunut viime päivinä?

      Eikö mies saa tilitää ajatuksiaa edes palstoilla miehisyyttään menettämättä? On tässä ekakertaa mennyt elämän palikat kunnolla sekaisin.

      • särkynyt

        Saa tilittää. Käyt selvästi eroprosessia läpi. Tarinasi voisi olla minun ja ex-mieheni niin hyvin siinä asiat täsmää. Minä olin sitoutunut loppuelämäksi. Koskaan en edes harkinnut pettäväni ja tyrkkyjä on pyörinyt aina ympärilläni eli mahdollisuuksia olisi kyllä pettämiseen ollut. Pulmia suhteessamme oli muttei sellaisia joita ei olisi voinut ratkaista. Ex-mieheni puhui viimevuosina aivan liian vähän. Karikot olisi vältetty, jos olisi tunteiden patoamisen sijaan puhunut. Nyt on sitten elänyt valheita ja toista naista pyörittäen. Elämältäni lähti pohja. En voi nähdä häntä ystävänä. Yritän säilyttää kohteliaat välit, vaikeaa sekin, kun tunteita on. Minä tosiaan uskoin, että parisuhde on se vene joka kaikki elämäntyrskyt kestää ja on turvapaikka tässä pahassa maailmassa. Kuinka lapsellisesti ajattelinkaan, onni täytyy löytää vain itsestään. Keneenkään ei voi luottaa.


      • sitä saa mitä tilaa
        särkynyt kirjoitti:

        Saa tilittää. Käyt selvästi eroprosessia läpi. Tarinasi voisi olla minun ja ex-mieheni niin hyvin siinä asiat täsmää. Minä olin sitoutunut loppuelämäksi. Koskaan en edes harkinnut pettäväni ja tyrkkyjä on pyörinyt aina ympärilläni eli mahdollisuuksia olisi kyllä pettämiseen ollut. Pulmia suhteessamme oli muttei sellaisia joita ei olisi voinut ratkaista. Ex-mieheni puhui viimevuosina aivan liian vähän. Karikot olisi vältetty, jos olisi tunteiden patoamisen sijaan puhunut. Nyt on sitten elänyt valheita ja toista naista pyörittäen. Elämältäni lähti pohja. En voi nähdä häntä ystävänä. Yritän säilyttää kohteliaat välit, vaikeaa sekin, kun tunteita on. Minä tosiaan uskoin, että parisuhde on se vene joka kaikki elämäntyrskyt kestää ja on turvapaikka tässä pahassa maailmassa. Kuinka lapsellisesti ajattelinkaan, onni täytyy löytää vain itsestään. Keneenkään ei voi luottaa.

        Selkäänpuukottajien kanssa ei olla ystäviä. Vaimosi säteilee ja on onnellinen kun on päässyt sinusta eroon! Kenties hänellä on jo uutta sutinaa ja huomattavasti parempi mies. Sinun junasi meni jo...


      • puntit tasan
        sitä saa mitä tilaa kirjoitti:

        Selkäänpuukottajien kanssa ei olla ystäviä. Vaimosi säteilee ja on onnellinen kun on päässyt sinusta eroon! Kenties hänellä on jo uutta sutinaa ja huomattavasti parempi mies. Sinun junasi meni jo...

        Sillä on nuorempi mies, joku hyväkroppainen, saa nauttia nuoren miehen kiimasta ja kullista, antaumuksella nuori mies häntä rakastaa, ja nuori mies on kuin marja poimittavaksi kypsemmän naisen lakanoihin, mahtava muisto siitä ainakin jää molemmille. Vaimo on kostonsa ansainnut ja nuorta miestä ja nuoren miehen tiukkaa lihaa ja kosteaa keppiä!!!!


      • VaihdevuodetkoOn

        Näin on kyllä exäs nauttii nuoresta panomiehestä.Mitä se sulla enään tekee,ei mitään.Olet vanha ja huonosti kohdellut exääsi.Luulenpa ettei sinulla mahdollisuuksia enään ole.Tämä nykyinen nuori naikkonenkin pian löytää nuoren villin varsan niin mitä hän vanhalla miehellä tekee.Varsinkin jos sama kohtelu toistuu mitä se oli exän kans.


    • harrrr

      Tehty mikä tehty, tehtyä ei saa tekemättömäksi, turhaan täällä vollotat. Ole mies ja kohtele nykyistä naikkostasi paremmin. Itseppä kaivoit kuopan itsellesi. Mielesi oli jo niin sairastunut että et halunnut nähä todellisuutta. Kysynpä vain. Voitko luottaa nykyiseesi kun et voi luottaa itseesikään.

    • ainomaria_85

      Asiat ei ole aina niin mustavalkoisia.
      Aika kultaa muistot, kukaan muu ei tunne sinua niin hyvin kuin vaimosi ja päin vastoin.
      Ole vastaisuudessa rehellinen itsellesi, siitä se kaikki lähtee.
      Jos kaipaat mennyttä, ehkä on aika olla hetki itseksesi ja kun aikaa on hetki kulunut, ja kykenet olemaan yksin, kutsu vaimo treffeille ja alkakaa puhtaalta pöydältä.
      Äläkä ikinä enää kohtele häntä niin paskasti.
      Aina parisuhteessa tulee vaihe jossa toiseen kyllästyy hetkeksi, silloin täytyy tehdä töitä parisuhteen eteen, ei lähteä syyttelemään toista ja haihattelemaan muiden perään.
      Mutta lähtökohta kaikkeen on, että älä valehtele itsellesi.

    • mitä tohon sanois

      Me ymmärtäisimme ja hyväksyisimme jos nainen pettäisi miehen huonon kohtelun vuoksi tai itsetuntoaan kohentaakseen mutta mies ei toimi noin joten olet hiiri.Ei tuo uusi juttusikaan taida onnistua,minusta tuntuu että haet vain huomiota kirjoituksellasi nösvä,pelkäät nyt että uusikaan ei pidä sua loppuun saakka miehenä ha lähtee,suksihän sinä nyt sitä ex vaimoa taas kehut.Kuule reppana,mene terapiaan ja odottele ihmettä,oot jo sen ikäinenkin että tuskin enää montaa kertaa rakastut,sorppa perheesi puolesta,ellei sellasta ollut ehkä vielä onnaa.Olisko tässä nyt potkua perseelle tarpeeksi.Turhaan sä enää analysoit ebtisrä suhdetta kun uuden aloitit ja kerrot olleesi jopa naimisissa.

    • tosimieshaihattelija

      Näin exän tänään sattumalta kaupungilla. Istui kahvilassa jokun miehen kanssa. Heti näki että niiden välillä on jotain.. On sitten ottanut nuoren kundin laastariksi vaikka itse arvosteli erotessa minun ja naiseni ikäeroa.

      • Satul.

        Mutta ehkä se ei olekaan laastarisuhde hänelle, onhan erostanne jo aikaa. Anna hänen olla onnellinen ja jatkaa elämäänsä eteenpäin. Olen itse tullut samoin petetyksi ja jätetyksi. Ymmärsin, että mieheni ei ole enää se henkilö, joka oli rakastettuni ja ystäväni. Älä haikaile ystävyyden perään, luottamus on menetetty. Itse ainakin olen ystävä vain sellaisten ihmisten kanssa, joita voin arvostaa.


    • tosimieshaihattelija

      Oli pakko soittaa exälle viikonloppuna ja kysyä kuulumisia. En tiedä teinkö tyhmästi, mutta halusin kuulla äänen ja et kaikki hyvin. Oli hyvissä tunnelmissa. Ei puhunut mitään miehestä. Sovittiin että mennään parin viikon sisällä kahville. Ois mahtavaa jos ystävyys meidän välillä alkaisi toimia sillä en haluaisi menettää hänen kaltaistaan ihmistä elämästäni kokonaan. Eikö aika monella ex-parilla kuitenkin toimi ystävyys eron jälkeen ihan hyvin?

      • uuh aaah

        Kyllä se toimii kun molempia panee. Niin kyllähän sinä haluat myös sitä eks vaimoasi. Kohta lähtee nuorikkosi toisen mukaan, eksäsi viekoittelee sinut viattomasti pimperollaan sänkyynsä ja sä uit hänen muhkeisiin muotoihinsa kuin mummon pellavaliinakasaan.Naurti tuosta seikkailustasi hyvä mies! Elämä on lyhyt. Panet molempia niin kauan kun tiedät kumman haluat, kumman pimppi tuntuu ja näyttää paremalle. Ei mut tosissaan, mä ainakin eksänäsi kostaisin ja viekoittelisin sinut sänkyyni, juottaisin vaikka humalaan, saisi kostettua molemmille teille. Sinua pitäisin vain seksilelunani ja kiduttaisin vuosia kunnes mielenterveytesi olisi mennyt. ja suhteesi tuhottu.


    • tosimieshaihattelija

      Ei kyllä sovi yhtään entisen vaimoni tapaan toimia. Vaikea kuvitella että hän haluaisi kostaa. Mut pidän kommenttisi mielessä kun tapaan hänet. Ollaan aina tavatessa fyysisesti lähekkäin, halaillaan jne. että en tiedä onko se sitten jo tuota viekoittelua? En kyllä voisi tämän jälkeen tehdä hänelle enää sitä että hoitelen hänet ja annan toivoa yhteenpaluusta vaikka teen sen vain omien himojen vuoksi.

    • tosimieshaihattelija

      En ole kuullut exästä kolmeen kuukauteen. Ei mene päivääkään ettenkö ajattelisi häntä. Oltu uuden kumppanin kanssa jo puolitoista vuotta yhdessä, ja hän puhuu perheen perustamisesta kun on niin täynnä rakkautta. Mulla pää on jäänyt kiinni menneeseen. Haluaisin nähdä exän ja selvittää menneet pois kummittelemasta, mutta hän ei halua enää tavata minua. Umpikujassa.

      • rajat

        Luin juttusi melko hutaisten, sori, mutta yksi asia nousi esille. En yhtään ihmettele, että sait kenkää exältäsi lopullisesti siinä vaiheessa, kun hän tajusi uuden naisesi olleen kotonanne. Ihmisillä on oma reiivri, oma koti. Toiset ovat siitä tarkempia kuin toiset, mutta itselleni se olisi viimeinen pisara. En myöskään ikipäivänä menisi toisen ihmisen kotiin tunkeilemaan, vaikka minulla olisi hänen kumppaniinsa minkälainen suhde.


      • uuuuuuu

        Oletko muuten miettinyt ikäeronne kannalta, sitä että nuorikkosi tekee sinulle vielä liudan lapsia ? Ja kun et ikäsi puolesta enää jaksa, vaihtaa nuorempaan.


      • VaihdaTaas

        On turha rykiä kun paskat on housussa..


    • Paskamainen on tilanteesi. Ymmärrän hyvin, että tuohon voi ajautua. Ihminen on erehtyväinen, virheellinen ja älyttömän hyvä valehtelemaan itselleen. Mutta et sinä paljon muuta voi enää, kuin hyväksyä sen, että teidän välien selvittely aika meni ilmeisesti ex:si puolelta ohi. Hän on ehkä tehnyt itsensä kanssa selvittelytyön. Olisi varmasti kaivannut sinua silloin kun olit ylimielinen ja ivallinen. Hän joutui vain hyväksymään käytöksesi. Et sinä nyt voi mitään muuta itsekään. Surullista, että ihmiset usein huijaavat itsensä tilanteisiin joissa voivat vain huonommin kuin aikaisemmin. Mutta ei kai silloin voi kun pysähtyä ja miettiä mitä todella haluaa. Haluatko sinä suhteen jossa tunnet "olevasi jotain" kun naisystäväsi ihailee elämänkokemustasi? Vai haluatko suhteen joss sinua ihaillaan ihan vaan siksi, että olet sinä? Mitä sinä haluat? Mikä sinusta tekee onnellisen? Ihan oikeasti, rehellinen vastaus itsellesi saattaisi auttaa selvittämään sekavuutta. Ex-vaimosi suhteen en elättelisi liikoja toiveita. Pettämisestä jää syvät jäljet, eikä suhde voi toimia ilman luottamusta. Joskus tullaan tilanteeseen jossa sitä ei vaan enää pysty uudelleen rakentamaan. Ihmisistä ja asioista täytyy pystyä myös luopumaan. Kukaan ei ole "sinun" . Mutta sitä varten, että joskus saisit elämän jota olet toivonut, syvenny itseesi ja etsi sieltä ne rehelliset vastaukset siihen mitä haluat ja myös siihen mitä sen saavuttaminen sinulta vaatii. Turhaa on etsiä muista ihmisistä onnensa toteuttajaa. Ei kukaan muu kuitenkaa koskaan osaa. Tsemppiä tilanteeseen! Ja näin sivuhuomautuksena, olen nainen joka juuri on eronnut, koska avopuoliso petti.

    • Hubaahubaa ei

      Todella hyvä vastaus ajessandralta. Minullekin ajateltavaa, joka olen itsekin juuri 2 vkoa sitten eronnut nainen, koska avopuoliso petti.

    • Anna_sen_mennä

      Hienoa jos exäsi ei pidä yhteyttä vaan jatkaa elämäänsä. Hän ei kuitenkaan ollut se joka tuhosi suhteen ja lähti pettäen nuoremman sänkyyn.

      Sinun täytyisi nyt sisäistää yksi asia: Exäsi ei ole sinulle mitään velkaa. Hänellä on oikeus jatkaa elämäänsä, eikä hänen tarvita hoivata haurasta huomionkipeää egoasi. Sitä hän selvästi teki liikaa jo kun olitte suhteessa.

      Vaikkaus: Parin vuoden sisään olet jo pettänyt nykyistä naistasikin.

    • Wanha_uggomies

      Uli, uli... olet mulkero ja nyt itket kun tulikin ittelle paha mieli. Niele paskasi ja ole v*ttu mies tekemiesi päätösten kanssa. 0 pistettä.

    • tosimieshaihattelija

      Pitkästä aikaa. Nykyisen naisystävän kanssa elo on alkanut kulkea raiteillaan, ainakin osittain. Olen suht onnellinen, meillä menee hyvin, vaikka yhteenmuuttaminen niin pikaisesti oli ehkä hätiköityä. Tuntui silloin taloudellisesti järkevältä. Joudumme tutustumaan toisiimme vähän liian nopeasti.

      En voi sanoa että ex-vaimo olisi poistunut mielestäni. Näin hänet pitkän tauon jälkeen pari viikkoa sitten. Hän kertoi iloistaan ja suruistaan, huolehti terveydestäni ja käyttäytyi kuin koko erodraama olisi pois pyyhkäisty. En ymmärrä miten hän sen tekee: kohtelee minua kuin hyvää ystävää vaikka olen ollut hänelle täysi paska. Hän kertoi minulle kaiken uudesta elämästään. En pystynyt kertomaan hänelle omastani mitään. En halunnut aiheuttaa hänelle enempää pahaa mieltä kertomalla että minulla on kaikki hyvin. Luulen että hän toivoo salaa että eroaisin ja palaisimme yhteen. Jostain syystä se tuntuu hyvältä että olen edelleen hänelle rakas, kaiken jälkeen.

      En usko että hän on niin onnellinen kuin miltä näyttää. Pari kertaa huomasin noissa tutuissa silmissä sitä samaa surua mitä eromme hänessä aiheutti. Kuulin myös yhteiseltä tutulta että hän käy ilmeisesti vieläkin terapiassa. Olisi pitänyt puhua silloin eromme aikana kaikki selväksi, mutta rakastuminen vei huomioni toiseen naiseen, käänsin exälle ja hänen tunteilleen selkäni. Olen miettinyt häntä taas aika paljon tuon tapaamisen jälkeen. Onko vain syyllisyyttä ja katumusta? Haluaisin jo päästä näistä tunteista eroon. Ajessandra on varmaan oikeessa. En ole purkanut päätäni erosta vielä. Ehkä jo pitäisi mutta miten?

    • tosimieshaihattelija

      Ja tosiaan ex-vaimo ei mitenkään tuonut esille että hänellä olisi tunteita mua kohtaan, mutta tulkitsin niin hänen ystävällisyydestään ja niistä tutuista silmistä. Tunnen ne katseet niin hyvin.

    • 52685

      Olet hyvä kirjoittamaan omista ajatuksistasi, mutta teksteistäsi tulee sellainen vaikutelma, että kykysi asettua toisen ihmisen asemaan on aika rajallinen. Muilla on merkitystä vain sikäli kuin he tyydyttävät sinun tarpeitasi olla haluttu, jolloin toinen ihminen on pelkkä peili, josta katselet kuvajaista itsestäsi. Exänkin kuulumisissa on tärkeää, onko hänellä "tunteita" vai ei, näet hänen silmissään omat toiveesi ja pelkosi.

      On vaikea olla tyydyttävässä parisuhteessa, jos omaa arvoaan mittaa toisen reaktioilla ja tunteilla. Sellainen kumppani on ainakin minulle painajainen. Terapiassa oppii olemaan itsenäinen, aikuinen ihminen. Siitäkin selviää, että tulee hylätyksi. Sinulla ei ole siitä kokemusta, ja näemmä pelkäät sitä niin paljon, että sinulle on hyvin tärkeää ajatella, että exäsi edelleen rakastaa sinua.

    • 52685

      Et aikanaan pystynyt puhumaan exäsi kanssa ja toimimaan reilusti häntä kohtaan, mutta jos kerran olet mielestäsi velkaa anteeksipyynnön, niin ehkä olisi syytä pyytää anteeksi?

      Ero jättämisen, valehtelun ja pettämisen kautta on ollut exällesi traumaattista. Se ei liity siihen, että rakkaus olisi niin suurta (niin kuin nähtävästi ajattelet), vaan pettämisen kautta jätetyksi tullut joutuu käymään kiintymyssuhdetrauman, jonka vaikutukset ovat samanlaisia kuin muissakin traumakokemuksissa. Kun läheinen ihminen kohtelee häikäilemättömästi, niin se vaikuttaa perusluottamukseen - onneksi kuitenkin exäsi vaikuttaa selvinneen siitä, ja oli tarpeeksi viisas hakeutuakseen terapiaan. Nyt hän näkee sinut realistisemmin ilman tunteiden aiheuttamaa pehmennystä tai dramatiikkaa, minkä vuoksi asiallisuus sinua kohtaan on helpompaa. Hänen reaktioistaan (pettämisen yhteydessä) päätellen, hän ehkä tunsi sinut paremmin kuin sinä itse.

      Nykyisen avovaimosi kannalta on mielestäni kurjaa, ettet pääse irti menneistä ja idealisoit entistä vaimoasi ja suhdettanne. Ruoho on vihreämpää aina siellä, missä et juuri nyt ole? Sitäkö tarkoitat haihattelulla (nimimerkkisi)? Avioliittosi ei ollut toimiva, joten erositte. Kykysi olla parisuhteessa emotionaalisesti tasapainoisen naisen kanssa tuntematta itseäsi alakynnessä olevaksi, voi olla asia, johon tulet tulevaisuudessakin törmäämään, mikäli et käsittele asiaa terapiassa.

    • tosimieshaihattelija

      Kiitos ajatuksia herättävästä kommentista 52685. Tiedän itsekin ettei mulla ole kaikki palikat tässä kohdallaan. Ajattelin erovaiheessa että minun pitää olla jonkun lajin vajakki, kun teen kaikkeni että saan tuhottua hyvän suhteen.

      Ja tuo mitä kirjoitit, että entinen puoliso tunsi minut paremmin kuin tunnen itseni. Se oli juuri hänessä todella pelottavaa. Voi kuulostaa kummalta, mutta minusta tuntui että hän tunnisti aina minun kompleksini ennen minua ja käsitteli ne ääneen minun puolestani. Ihan lempeästi ja rakentavasti. Sitäkin kaipaan. Eron aikana intin hänelle asioita vähän tai enemmän) totuutta muotoillen, ja sitten hän sanoi että luulee minun valehtelevan ja hänestä tässä on kyse siitä ja tästä ja reagoin siksi niin että sitä sun tätä. Ja aina, h****tti vieköön, hän puki aina sanoiksi oikeat tuntemukseni paremmin kuin minä. Tuonkin hän usein sanoi, älä valehtele itsellesi.

      Terapiaan en mene. En ole sen tyyppinen ihminen. Ja olisi nykyisen naiseni silmissä kummallista jos itkisin vielä entisen perään. Siksi kai tämä avautuminen täällä. Ei pää kestä enää tätä pyörittelyä yksin. Kiitos niille jotka tänne jaksaa kommentoida. Myös haukut otan vastaan. Olen ne kait isolla työllä ansainnut.

      Tuo nimimerkki on itseasiassa vähän muunneltu entisen puolison sanomisista. Se jäi mieleen yhdestä riidasta kun tämä kahden naisen kanssa pelaaminen paljastui.

    • 52685

      En halunnut vihjata, että olisit "vajakki". Ihminen, joka mittaa arvoaan muiden mittareilla, on jo lapsena jäänyt vaille aitoa rakkautta, joka hyväksyy lapsen juuri sellaisena kuin hän on. Siksi hänen on vaikea tunnistaa oikeaa rakkautta aikuisenakaan, vaan hän epäilee sitä (mustasukkaisuus). Ei siis riitä, että rakastaa, vaan täytyisi osata ottaa myös aito rakkaus vastaan. Sinulla on nytkin kumppani, joka rakastaa sinua, mutta osaatko hänenkään rakkauttaan ottaa vastaan?

      Luulen, että olet saanut hämmästyttävän hyviä vastauksia johtuu siitä, että sinussa on alkanut kriittinen itsetutkiskelun prosessi erosi seurauksena, mikä herättää sympatiaa. Se kannattaisi ehdottomasti hyödyntää ja syventää tätä nykyistä suhdettasi sen avulla. Kuten edellä esitettiin, niin exääsi liittyvä pohdiskelu ja haaveilu pitää sinut erossa nykyhetkestä ja todellisuudesta, jota elät avopuolisosi kanssa. Siitä on tullut salaisuus, joka erottaa teidät toisistanne. Hyvässä parisuhteessa voidaan keskustella ihan kaikesta, siitäkin, mistä on vaikea puhua.

      Aiemmassa liitossasi vaimosi otti vastuun vaikeista asioista puhumisessa ja itse olit "siivellä", mikä oli ilmeisesti yksi syy sille, ettei liittonne toiminut. Voisitko tässä liitossa toimia toisella tavalla? Ja vielä yksi kysymys: millaiset ihmiset sinun mielestäsi ovat sen tyyppisiä, että käyvät terapiassa? :) Exäsi on näköjään sellainen, mutta sinä siis et? Miksi et halua olla tuollainen "terapiassa käyvä" ihminen?

    • 52685

      Minusta siinä, että kuvittelet, että avioliittonne oli hyvä, on melkoinen ristiriita. Ex-vaimosi tuskin on samaa mieltä ;)

      Läpi koko viestiketjun kerrot liitosta, jossa oli vaikeita ongelmia: mustasukkaisuus, epätasapaino tunteiden ja vaikeiden asioiden käsittelemisessä (jäi vaimosi harteille), uskottomuus, valehtelu ja se, ettei suhde enää ollut intohimoinen seksuaalisesti (? kerrot, että et kaipaa seksuaalista läheisyyttä exäsi kanssa). Hyviäkin asioita oli, mutta kyllä nuo kaikki asiat olivat painavia syitä erota. On hyvä, että näet nuo asiat, jolloin on mahdollista olla toistamatta samoja virheitä uudelleen.

    • tosimieshaihattelija

      Umpikujani syy kait siinä että nuo kaikki vaikeat ongelmat liitossamme, mitä luettelit, ne tulivat minun suunnaltani. Voi ihan vilpittömästi nyt sanoa että entinen puolisoni oli ihan uskomattoman kärsivällinen ja ymmärtäväinen. Tiedän että mustasukkaisuuteni teki hänen elämästään helvetin, hän antoi kaiken anteeksi ja ymmärsi, ja kuitenkin, vaikka olin itse ollut helvetin liekeissä ajatuksesta että vaimollani olisi toinen, tein myöhemmin hänelle kaiken sen mistä silloin häntä epäilin. Hän oli seksuaalisesti intohimoinen nainen, minä pidin häntä puutteessa kun kävin hoitelemassa toista naista, vaikka halusinkin vaimoani, en tiedä miksi niin häntä rääkkäsin. Kun riitelimme uuden naiseni kanssa (josta vaimoni ei siis tuolloin tiennyt), purin pahaa mieltäni raivoamalla vaimolleni. Hänen usein toistunut epätietoinen ja ahdistunut kysymyksensä ja katseensa: "mistä sinä olet minulle vihainen"... ja aina keksi jotain mikä olisi hänen vikansa. Se oli kohtuutonta. Julmaa. En tiedä miksi tein niin. Ja se että tuokin paska mitä hänelle tein, hän aina puhui kaiken auki ja antoi anteeksi, tuntui että hänen hyvyytensä ja rakkautensa kuristi minua aina vaan enemmän ja enemmän. Olisi vaikka lyönyt minua jollain niin olisin herännyt.

      Kun vaimoni päätti kaiken, toivoin että etäisyys hänestä hautaa tämän dorian grayn muotokuvan itsestäni, jonka näen peilissä. Olen ottanut jotain opiksi erosta, mutta tunnen kipua siitä, että annan tälle nuorelle naiselle kaikki ne mahdollisuudet ja oppimani asiat, joita en antanut ihmiselle, joka rakasti minua enemmän kuin voin ymmärtää. Mitä ihmettä voin tehdä että pystyisin antamaan tämän kaiken itselleni anteeksi?

      Olen kerran ollut puolen vuoden terapiassa työuupumuksen ja masennuksen takia. Koin se aivan turhaksi. En pysty puhumaan asioista, sehän on jo nähty. Kirjoitan mieluimmin, se on minun tapani kommunikoida. Olen todella kiitollinen näistä täällä saaduista kommenteista. Voisin vaikka lukea jonkun kirjan jos tiedätte hyvän.

      • elämä-maksattaa-

        sinulle vielä tekojesi seuraukset. Elämässä vallitsee karman laki ja tulet vielä huomaamaan, että sitä niittää, mitä on kylvänyt.

        Olet nykyistä, ah, niin ihanaa naistasi, huomattavasti vanhempi ja on hyvin mahdollista, että siitä tulee jossain vaiheessa ongelma suhteessasi häneen, kun tarvitset vaippoja ja hän on vielä kohtuullisen nuori, mutta sinä vanha ukko. Sinut sokaisi oma sukupuolivehkeesi jalkosi välissä nuoreen naiseen, joka mielestäni on ollut erittäin julkea ja häpeämätön alkaessaan suhteen itseään paljon vanhemman varatun miehen kanssa. Mutta niinhän se tänä päivänä menee, että kaikki käy, kaikkea pitää suvaita ja kaikkea pitää ymmärtää.

        Nauti nyt ihmeessä nykyisestä suhteestasi, te kaksi olette ansainneet toisennne - toinen pettäjä ja toinen ah, niin ihana horo, joka sokaisi sinut sängyssä. Syöksyit suinpäin yhteen asumaan ja nuori nainen painostaa nyt sinua hankkimaan lapsia kanssasi. Suurimman virheen teet entisten virheiden lisäksi, jos suostut tällaiseen painostukseen ja hankit lapsia noin sekasortoiseen tunne-elämän tilanteeseesi jälkikasvua.

        Ole nyt "onnesi kukkuloilla," sillä sieltä voi olla nopea syöksy alas rotkoon. Mutta niin sitä makaa kuin petaakin. Katkera on pettäjän tie - voit todellakin elämäsi ehtoopuolella olla yksin jätetty ja yksinäinen mies, joka katuu sitä, että itse sotki elämänsä.
        Voit todella joutua maistamaan omaa lääkettäsi, katkeraa kalkkia, mutta senhän sinä olet itsellesi kattanut ja ansaitset sen.

        Omalla teollasi viskasit pois elämäsi kultakimpaleen, naisen, joka todella rakasti sinua.


    • 52685

      Terapian onnistuminen edellyttää, että terapeutin kanssa synkkaa eli syntyy kontakti (allianssi). Terapiamenetelmällä ei niinkään ole merkitystä (tästä on vankkaa tutkimusnäyttöä). Jos jossain vaiheessa tunnet terapiaa tarvitsevasi, niin etsi sellainen terapeutti yksityiseltä puolelta, jonka kanssa tuntuu toimivan ja saat itsellesi jotain. Käyntejä ei välttämättä tarvitse hirveän monta. kun sopiva terapeutti löytyy. Tosin siinäkin on huomioitava, että sinulla on ilmeisesti ongelmia luottaa muihin ihmisiin, jolloin luottamus terapeuttiinkin on vaikeampaa. Tästä kuitenkin terapeutin tulisi kysyä.

      Mitä tulee entiseen avioliittoosi, niin siinähän oli kaksi osapuolta ja kaksi vastuun kantajaa, et vain sinä yksin. Vaimosi on vastuussa siitä, että ymmärsi, antoi anteeksi ja jäi suhteeseen, jossa tuli kaltoin kohdelluksi jo ennen kuin aloitit sivusuhteen (aiheeton mustasukkaisuutesi). Voit pyytää anteeksi tekojasi, mutta myös hän on vastuussa siitä, ettei uskaltanut vaatia suhteelta sitä, mitä hänelle kuului, ja myös se loi suhteeseenne epätasapainoa. Jos toinen on "hyvä" ja toinen "paha" niin sellainen suhde on pian nakerrettu tyhjäksi emotionaalisesti, ja tilalle tulevat valtapelit, joita ilmeisesti teilläkin oli. Liiallinen kiltteys ja ymmärtäväisyyskin voi olla huono asia, jos toinen on siinä moodissa, että käyttää sitä hyväkseen - ehkäpä ex-vaimosi ei enää ikinä suostuisi moiseen suhteeseen eli otti opikseen liitostanne.

      Olet nyt halukas kantamaan vastuuta, se on paljon, mutta vastuun kantamista helpottaa huomattavasti, jos ymmärtää, mitä meidän jokaisen sisällä oleva "musta laatikko" pitää sisällään. Väestöliitolla (kustantajana) on monia hyviä teoksia parisuhteesta, niitä suosittelen. Väestöliiton sivustoilla on myös hyvää matskua parisuhteesta. Ammattikirjallisuuden lukeminen voi avata silmiäsi, mutta ei korvaa terapiaa. Kun terapiassa syntyy aito kontakti, toimii se samalla mallioppimisena tavalle, jossa suhteessa voi olla sekä rehellinen että toista kunnioittava. Kontaktissa oleminen on pelottavaa, mutta myös palkitsevaa - monet parit ovat kontaktissa vain riidellessään ja siinä vaiheessa kuin rakastuvat. Läheisyys on vaikea juttu. Halusit ehkä työntää pois ex-vaimoasi, koska hänen kykynsä kontaktiin oli parempi. Vaikeudet kontaktissa, luottamuksessa, rehellisyydessä ovat keskeisiä kaikissa parisuhdeongelmissa.

    • tosimieshaihattelija

      Kiitos.

    • Tunnusta_virheesi

      Ex-vaimolle voisi olla tarpeen kuulla sinun suustasi, että sinä olit väärässä ja että ero johtui tosiasiassa vain sinun tyhmyydestäsi. Virheet myöntämällä vapautat hänet miettimästä, mitä hän teki väärin. Yksi helppo tapa kertoa olisi lähettää linkki tälle sivulle.

      Sinun pitää kuitenkin pelata avoimin kortein ja kertoa rehellisesti, onko paluuta yhteen. Jos olet mies, keskityt nykyiseen suhteeseesi niin hyvinä kuin huonoina aikoina, etkä tee enää samanlaista temppua kenellekään. Ex-vaimosi varmasti ymmärtää sen.

    • tosimieshaihattelija

      Näihin kun pystyisi, mutta yritetään.

    • astuuolkapäähän

      Niiltä, jotka ymmärtävät elämän, et saa koskaan anteeksi. Pian huomaat sen itsekin.

      • tosimieshaihattelija

        ???


    • huhhuijakkaa

      Olen aina ihmetellyt mitä nuoret naiset tekevät vanhoilla ukon kääkkänöillä ei mitään.Vaihde vuosissa olevilla ukkeleilla.Minua lähinnä huvittaa moinen.

    • jomokosse

      Laskelmoivat.

      Keski-iän kriisi on viimeinen miehisyyden korskahdus ja sen jälkeen mies lamaantuu seksuaalisesti. Kolmikymppiset naiset ovat seksualissti aika ahdistuneita lapsentekopaineineen, joten kun vanhempi mies on tehnyt tehtävänsä spermanluovuttajana, hän ei häiritse enää lähentelyiltään. Kolmekymppinen vieshän haluaa seksiä koko ajan, mikä samanikäisistä naisista on ahdistavaa.

      Vanhemmassa miehessä on myös se hyvä puoli kolmekylppiselle naiselle että ukolla ei valtavasti ottajia, joten helpompi pitää kotona kuin kolmikymppinen uros.

      Ja ennen kaikkea tietysti taloushyöty. Mies on jo omat asunto ja opintovelkansa maksanut, joten hänet on hyvä velvoittaa maksamaan yhteinen kämppä, ainakin suurin osa siitä.

      Tragediahan tässä on se että mies luulee tulleensa valituksi koska on niin valloittava ja ihana ja saa nuorelta naiselta runsaasti nautinnollista intohimoa. Miten sitten kävikään.

      • ikävästi.taitaa.käydä

        Näin minäkin otaksun, että tässä on käynyt juuri niin, että nuorempi nainen on ihan vain "vahingossa" uinut miehen elämään vaikka ollutkin ihan muut ajatukset mielessä. Vaatii nimittäin melkoista röyhkeyttä mennä kahden ihmisen suhteen väliin se rikkomaan. Tämä nainen oli myös rakastellut miehen ja tämän exän yhteisessä asunnossa pariinkin kertaan. Eikä se häntä mitenkään häirinnyt. Mies myös kertoo, että nykyinen ei ole niin läheinen vaan enemmänkin rakastaja ja siksi kaipaa sitä läheisyyttä mitä sai oikean rakkaussuhteen aikana exänsä kanssa. Mielestäni aika selvä tapaus mies on mennyt lankaan ja tulee sen vielä ikävästi huomaamaan. Entistä ei takaisin saa exä on surutyönsä tehnyt ja menee eteenpäin kun terapiatkin on käyty läpi. Noinkin ihanana ja älykkäänä lämpimänä naisena ei mene kauan kun hän löytää todennäköisesti kaltaisensa ihanan miehen jonka kanssa viettää loppuelämänsä. Sen hän ansaitsee. Aloittajalle tarina ei jatku ihan yhtä positiivisesti. Se on kova paikka jos tuo uusi osoittautuu joksikin muuksi kun on luullut.


      • sivustakatsoen

        Tuttavapiirissä kolme tällaista tapausta. Keski-ikäinen mies on ihan hekumassa nuoresta naisesta ja esitellyt tätä "saalista" kuin pokaalia: kattokaas pojat miten nuori ja kaunis seksikone. Ei mene monta kuukautta kun nuorikko on raskaana koska haluaa perheen nopeasti. Sitten nainen keskittyy ihanaa vauveliinsa ja alkaa nähdä itseään paljon vahemman miehen ällöttävänä kiimaisena seksiävonkaavana äijänä. Mies puolestaan herää huomaamaan että elää seksittämässä liitossa kärttyisän ja nopeasti rupsahtaneen naisen kanssa talonmies-vaipanvaihtajan roolissa.


    • 52685

      Mitenkähän tässä kävi, mitä ap:lle kuuluu?

    • oksettus

      Voi hitto, mikä pölkkypää olet! Kyllä me naiset joudumme sietämään kaikennäköisiä typeryksiä. Toivon sydämestäni, että entinen vaimosi löytää arvoisensa miehen ja pysyttelee vast'edes kaukana tuollaisista pelureista. Nimittäin: helmiä ei kannata heittää sioille. Entinen vaimosi on ollut kaikinpuolin fiksu ja kehittynyt ihminen, samaa ei voi sanoa sinusta!

    • KasvaAikuiseksi

      Kuule sinulla on se keski iän kriisi.Tekee hyvää itsetunnolle kun saa nuoren naisen.Kaikki sinun epäilyksesi exääsi kohtaan osoittaa omasta huonosta itsetunnosta..epävarmuudesta yms.Unohda exä et ansaitse niin hyvää.Olet kohdellut häntä ala arvoisesti.Häpeä!

    • tosimieshaihattelija

      Elän väärän naisen kanssa. Hän on kaunis, urheilullinen ja sosiaalinen. Mutta voisin kirjoittaa pitkän listan siitä mitä hän ei ole. Ennen kaikkea, hän ei ole entinen vaimoni. Uskoin vilpittömästi kolme vuotta sitten että ero oli oikea ratkaisu. Enää en muista miksi.

      Hyvinhän minulla asiat loppujen lopuksi on, mutta se yllätti, miten nopea ihastumisen puoliintumisaika on. Ehkä opin vielä vuosien saatossa rakastamaan nykyistä avovaimoani. Jos en, kärsin tämän parisuhde tuomion, jonka olen itselleni langettanut.

      • voitajuton

        mikä urpo. Mitä jos kasvattaisit selkärangan ja päästäisit nykyisen avovaimosi vapaaksi etsimään mistä joka ei haavele muista kuin hänestä.. kerran se kirpaisee, sattuukin jonkin aikaa mutta sinustakin tulee vain muisto menneisyydestä kun se oikea löytyy


      • kaikkihanmeseuskoaan

        ....uppelis vaan! tulit siis takaisin tänne kirjoittelemaan..


      • Riiiiiii

        Ihminen ei ole väärä, on vain toisilleen sopimattomia ihmisiä tai elämäntilanteita. Tässä tapauksessa ongelma on varmaan ennemmin kohtuuttomissa odotuksissa tai vääristyneissä ajatusmalleissa. Toinen ihminen ei ole eikä hänen pidä ollakaan sinun vaatimustesi kuvajainen. Toisten vikojen listaaminen enää tässä vaiheessa suhdetta ei ole kovin tervettä, ja suhteen nimittäminen parisuhdetuomioksi vielä vähemään. Mitäs jos keskustelisit näistä asioista nuorikon kanssa. Hän ansaitsee tietää totuuden.
        Se, että osaat käsitellä asioitasi kirjoittamalla on jo jotain. Ehdottaisin kuitenkin vielä sitä yksilöterapiaa kokeneen terapeutin johdolla syvempien ajatusmallien läpikäymiseksi. Suullista kommunikointia et myöskään voi välttää loppuelämäsi ajan jos aiot parisuhtessa olla.


    • catjusca

      En lukenut muita vastauksia mutta ainut mikä tuli on että et ansaitse häneltä mitään enää. Kestä valintasi seuraukset kuin mies.

      • tosimieshaihattelija

        Ei ole tarkoituskaan mennä sekoittamaan entisen vaimoni elämää. Emme pidä enää edes yhteyttä, turhan moni asia muistuttaisi mitä heitin pois.Tarkoitus on yrittää eteenpäin nykyisessä suhteessa, vaikka kireää on välillä. Kaukana olen siitä fiiliksestä missä olin ihastuessani tähän naiseen.

        Tämä ei ole muuten mikään todiste siitä ettei kannata lähteä liitosta ihastusten perään. Tapauskohtaisia juttujahan nämä ovat, joillekin voi jolla oikea ratkaisu.


    • 52685

      Ikävä kuulla, että kaipaat edelleen sellaista, mitä ei ole. Toisaalta sanot, että sinulla on kaikki hyvin. Eikö tämä tilanne siinä suhteessa muistuta edellistä liittoasi, jossa oli kaikki hyvin, periaatteessa, mutta et pystynyt nauttimaan siitä, mikä silloin oli? Se on perin inhimillistä, ja paljon kirjallisuutta on kirjoitettu juuri tällaisesta "haihattelusta", jos käytän omaa ilmaisuasi. Johonkin muualle kuin todelliseen tilanteeseen ja ihmissuhteeseen liittyvä haaveilu on ehkä perimmäinen ongelmasi? Ja mietin, tuleeko se sinun kasvuympäristöstäsi vai onko se eksistentiaalinen kysymys, joka sinun tulisi ratkaista. Tällaisia kysymyksiä pohditaan, kun elämässä kohdataan isoja kriiseja, esimerkiksi vakava sairaustuminen. Mihin elämäni kului? Miten sen käytin? Aikuiseksi kasvaminen liittyy paljolti siihen, että ottaa vastuun itsestään ja elämästään eikä jättäydy muiden vietäväksi. On opittava myös antamaan anteeksi ja unohtamaan asiat, jotka ovat mennyttä ja joihin ei enää voi vaikuttaa.

      Yleensä se puoliso, jonka kanssa on eletty keskeiset aikuiseksi kasvamisen vuodet on merkittävä henkilö kasvussa, nyt mietin, mitä olet itsestäsi ja ihmissuhteistasi oppinut erossasi ja ex-vaimosi kanssa eläessäsi? Kuvailet häntä hyvin merkittävänä hahmona, sillä hän rakasti sinua sellaisena kuin olet, koit, että hän ymmärsi sinua, vaikka et olisi edes halunnut sitä. Hänessä tuntuu olevan mielikuvissasi jopa kaikkitietävän äitihahmon piirteitä eli idealisoit häntä voimakkaasti (ehkä edelleenkin teet niin). Nyt hän varjostaa nykyistä suhdettasi poissaolevanakin tai siltä se ainakin kuulostaa.

      Ex-vaimosi tunsi sinut yhteisen historianne kautta, mutta nykyinen vaimosi ei tunne, jos et itse halua itseäsi avata. Viestissäsi tuntui olevan iso pettymys, jonka olet kohdistanut itseesi, mutta myös vaimoosi. Koet jopa, että olet tuominnut itsesi tällaiseen suhteeseen. Tuntuu siltä, ettei vaimollasi ole mitään mahdollisuutta pärjätä näyttämöllä, johon olet hänet sijoittanut. Kun pohdiskelet näitä synkkiä asioita itseksesi ja soimaat itseäsi, niin ne vahvistuvat. Sisäisen puheen avulla saamme itsemme tekemään mitä suurimpia tyhmyyksiä, joten on hyvä kuunnella ulkopuolisten korvin, mitä tuo sisäinen ääni sanoo. Sinä olet omasta mielestäsi tehnyt virheen, aiot elää virheesi kanssa, mutta miten vastaisuudessa toimit itsesi ja vaimosi kannalta oikein? Esimerkiksi tuollainen kysymys tulee mieleeni.

    • tosimieshaihattelija

      Tulipa hieno ajatuskokoelma kommentiksi, 52685! Tosiaan, tilanteessa on samoja fiiliksiä kuin muutama vuosi sitten kun kuvio käynnistyi. Tylsistyminen arkionneen ja halu jostain muusta. Samalla kun muutoksen ja seikkailunhalu kasvoi omassa päässä, siirsin sen vaimoni "viaksi". Uskottelin itselleni että sehän tässä muiden perään on lähdössä niin miksi en minäkin. Nyt olen tilanteessa jossa vihreä ruoho olikin kitkerää. Ja tosiaan, olen alkanut miettiä että kait tähän homaan on nyt panostettava, sillä muuten oljenkorteni keikkuu toisille vesille ja ehkä pelasturengasta on pidettävä vielä mukana. Eli sama fiilis kuin vuosia sitten, tosin ei niin vahvana. Omaa karusellia mennään ympäri kovaa vauhtia.

      Totta etten ole itseäni tähän hommaan täysin avannut. Jotain on välissä. Sitähän tässä jo monta kuukautta on tullut mietittyä.

    • btdtjuubet

      Huhhei, mitä skeidaa tuutin täydeltä. Kuulehan ap, tosimieshaihattelija, sä käytät selkeästi ihmisiä vain välineenä, tyydyttämään omia tarpeitasi. Ihan yhtä paskasti sä kohtelet nyt sitä nykyistä nuorikkoa kuin mitä kohtelit exääsi. Mikä pakko sun on olla nyt sen uuden naisen kanssa, kun et kerta näytä rakastavan häntä tippaakaan? Ikään kuin olisit nyt hänen kanssaan, kunnes löydät taas jonkun toisen vai odotatko exäsi ottavan sinut vielä takaisin? Jos ottaisikin, kauanko menisi, ettet jälleen näe taas samoja " vikoja" exässäsi ja taas olisi vaihdon paikka? Sä kuullostat suoraan sanottuna vain surkealta velliperseeltä, joka syyttelee aina muita omista ongelmistaan. Ihan kuin kaipaisit äitihahmoa, joka sanottaa sun tunnetilat sun puolesta ja pitää sylissä kun sulla on vaikeaa. Seksi on kivempaa tän uuden kanssa, mutta läheisyyttä kaipaat exältä, ..ihanaa kun hää on huolissaan sun voinnista ja blaa blaa. Sä olet kuin pikkupoika, jolla ei ole mitään selkärankaa. Et osaa puhua`??? Mutta osaat kirjoittaa?? Just näin joo. Sä valehtelet kaikille , mutta eniten itsellesi. Et sä sitä exääsi rakasta yhtään , sä näet siinä huolenpitäjän, jonka kanssa elämä oli tuttua ja turvallista, se osas jopa kertoa sulle sun puolesta mitä sä tunnet. Se oli sulle kuin äiti. Tää nykyinen on taas kuin kiva kaunis urheilullinen leikkikalu, ihana ihminen, mutta se on varmaan nainen, joka ei haluu ruveta sun äidiksi, vaan odottaa rinnalleen aikuista miestä, joka kantaa vastuunsa. Ja kun sun pitäisi olla vastuussa omista tunteistasi ja sanoittaakin ne itse ja olla kuin aikamies, niin joo, varmaan sulla on nyt vaikeaa ja rankkaa ja tekee mieli "mamman" syykkyyn, joka huolehti susta ja jopa sun puheista eikä sun tarvinnut omata selkärankaa. Saanen arvata, että oot kuullut molempien naisten suusta myös kommentin : #kasva aikuiseksi". Ja kenties riitaa tulee siitä nykyisen kanssa, ettet sä osaa keskustella , eikä sun puheet ole johdonmukaisia ja sä ärsyynnyt heti jos pitäisi puhua rehellisesti jostain syvällisemmästä tai omista tunteistasi? Exän kanssa varmaan riitti jokapäiväinen diipadaapa, kuten mitä ostaa kaupasta tai käydäänkö tänään saunassa tai miten töissä meni? Ennustan, että tulet lopunikääsi vaihtamaan naista sitä mukaa kun kyllästyt ja vertaamaan kaikkia ah tähän niin täydelliseen exääsi, joka oli sulle kuin äitihahmo. Sun itsetunnolla ei pitkälle pötkitä ja lopulta tulet kituuttamaan yksinäisenä vanhuksena loppuikäsi , katkerana sellaisena, syytellen muita ihmisiä. Sori. Sinuna hakeutuisin terapiaan asap.

    • vaimozzx

      Joo olisipa hauska kuulla miten alottelijalla nykyään menee.
      Arvaisin edellä lukemieni perusteella,että päin persettä.
      Oonko väärässä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6153
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3916
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2299
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1910
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1353
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1030
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe