Kyläsairaala ykkösellä

heluna(ko)

Kuka muu on jäänyt koukkuun tähän sarjaan? Joka ilta pitää istua telkun ääreen 10 yli 5 jos vaan mahdollista. Suosikkejani ovat tohtorit Weatherhill ja Ormerod ja tietenkin "talonmieskaksikko".

11

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyläsairaala seuraa hienosti näiden kyläpoliisisarjojen aikakautta ja ainakin itse olen suorastaan tykästynyt po. aikakausien musiikkiin, jota mm. tässä sarjassa viljellään runsaasti.

    • ...

      Seurailen aika aktiivisesti. Hyvin tehtyä brittiläistä viihdettä, loistavaa musaa. Juonet aika kaavamaisia, mutta niinhän se yleensäkin sarjoissa on. Pidän nimenomaan brittisarjoista myös kielen takia, oikein ilo kuunnella niitä, tönköstä jenkkislangista jotenkin tullut kystä kyllin, kunnon brittiaksentti aina jes.

      Mun mielestä toi sarja muuttui myöhemmin polisisarjaksi, suomessakin kovin suosituksi "Heartbeat", elikäs suomeksi "Sydämenasialla, se siis ei sairaalamiljöössä enenpi poliisiasemalla. Mutta muuten täysin samanlainen kuin tämä sairaalasarjakin, samanlainen formaatti, just ajoitus ja lavatus, musakin. Sydämen asialla ehkä vähän vauhdikkaampi. Mun mielstä muuten osa näyttelijöistäkin jatkoi. Näille pitkille sarjoille ominaista, että näyttelijät vaihtuvat matkan varrella. Näissä uudet ei näyttele entisiä rooleja, vaan niille luodaan oma imago, elikkäs eri ihmisiä, vaikka sarja koko ajan sama.

      Ihan hittikamaa kumpikin.

      =DW=

      • ...

        Muuten.

        Ne pyörivät nyt yhtä aikaa ykkösellä. Kyläsairaala aamulla edellisen illan uusintana, elikkäs kahdesti päivässä ja Sydämen asialla kerran illalla, koska koko sarja on jo esitetty suomessa, eli se on kokonaisuudessaan uusinta.

        =DW=


    • ++´´++

      Samojen osaajien tekemä, musa isossa osassa. Uusinnan uusintoja, mutta silti pitävät otteeessaan.
      Samoja näyttelijöitä kuin Sydämen asiassa vierailee Kyläsairaalassa.
      Weatherhill ja Ormerod ovat oikeassakin elämässä aviopari.

      Amy Robbins/Jill Weatherill on muuten Paul MC Cartneyn serkku.

    • phoca5

      Ensin oli Sydämen asialla, myöhemmin alkoi kyläsairaala.

      • ...

        Itse asiassa just noin. Kyläsairaala oli ikäänkuin sivujuonne tai sivusarja Sydämen asialla sarjaan. Piti oikein wikistä tarkistaa.

        Nyt kun ne menee suomen telkkarissa päällekkäin, välillä hankala hokata, kumpaa katsoo, kun tullut kateltua kumpaakin. Ja just, kun kummissakin täysin sama formaatti ja jopa samoja näyttelijöitä.

        Toi ois faneille hyvä aihe, jos Tupla tai kuitti- visailu olisi vielä suomessa menossa, knoppia knopin perään kyllä piisaisi :D


        =DW=


    • heluna(ko)

      Ohhoh kylläpäs päätty sarja inhottavasti:(

      • ------

        Totta. Liekö joskus aietta jatkaa, mutta tosi pottumaisesti loppui. Sarjan teko loppui v. 2011.


      • *09*0*
        ------ kirjoitti:

        Totta. Liekö joskus aietta jatkaa, mutta tosi pottumaisesti loppui. Sarjan teko loppui v. 2011.

        Kuulin että Kyläsairaalan uusia jaksoja aletaan esittämään syksymmällä.

        Tänään alkanut kiva Kleistin perhe aamulla klo 10.00. Sitä esitettiin viime talvena lauantai- ja sunnuntai aaumuisin. En ehtinyt katsomaan olivatko jaksot uusintoja vai uutta sarjaa. Tosin en ehtinyt talvellakaan katsomaan kaikkia jaksoja.

        Saksalainen Vuoristolääkärin tapainen sarja.

        Iltaisin (klo 17.10) kait näkyy joku etsivä naispari.


    • #piippa#

      Mulla jäi nyt viimeinen jakso katsomatta. Mutta kuoliko lopussa Ormerodin lääkäripariskunta? Jotenkin muistelen edellisestä katselukerrasta. Muistinko oikein?

      • ---

        Et muistanut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe