Etelään

matkakuumetta432

Tekis mieli mennä etelään talvella, vaikka taikkuihin tai kanarialle, millä kikalla saa sossuun maksamaan matkan, mieluiten sellasen jossa juomat sisältyy

9

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .?.

      Anomus vaan sisään ja hyvät perustelut.

    • 15+14

      Kämppää et saa sossua maksamaan (EU:n ulkopuolella), mutta mikäänhän ei sinänsä estä käyttämästä rahoja vaikka siellä Thaimaassa. Jos olet sinkkumies kuten voisi kuvitella, Suomen asuntosi vuokran maksaa kokonaisuudessaan kela ja sossu eli maksettavaksesi ulkomailla jäisi sikäläinen asunto ja eläminen. Eläminen esim. Thaimaassa on selvästi halvempaa kuin Suomessa (jos suostut elämään enemmän paikallisten tyyliin) ja silloin sillä minkä ruokakuluissa säästät saat helposti itsellesi vuokrattua asunnon. Itse asuin aikanaa useamman kuukauden ilmastoidussa hotellissa eikä sekään maksanut kuin 300 euroa kuukaudessa sisältäen siivoukset ja petivaatteet. Vuokrakämpän olisi saanut satasella. Että jos matkan saa maksettua vaikka säästöistä ja kämpän saa satasella, niin vielä jää toimeentulotuesta rälläysvaraa yli thaimaalaisen keskipalkan verran.

      Parempi vaihtoehto olisi lähteä ihan luvan kanssa "työnhakuun" toiseen EU-maahan. Itse suosittelisin Bulgariaa, jossa voi nauttia rantalomasta ja joka taitaa olla Euroopan halvimpia maita. Tässä tapauksessa ei byrokratia aiheuttaisi ongelmia ja kenties olisi mahdollista saada vähän ekstraa neuvoteltua jostain. En ole tarkemmin perehtynyt, mutta homma on ihan laillinen ja normaali työttömyystuki maksetaan Suomesta kunhan ilmoittaudut työnhakijaksi toisessa EU-maassa.

      http://www.rantapallo.fi/bulgaria/

    • 1+18

      Ajatus on vastenmielinen. Mene toki taikkuihin tai kanarialle mutta tee se omilla rahoillasi niinkuin muutkin. En minä tämän takia veroja halua maksaa.

      • matkakuumetta 432

        Siis ne on mun rahoja, niihin on mulla oikeus. Kato toiset on tehty tekemään töitä, toiset tykkää ottaa vähän rennommin tän elämän.


      • jooota
        matkakuumetta 432 kirjoitti:

        Siis ne on mun rahoja, niihin on mulla oikeus. Kato toiset on tehty tekemään töitä, toiset tykkää ottaa vähän rennommin tän elämän.

        Sulla ei mitään rahoja ole. Yhteisistä verovaroista sulle annetaan, mitä laki sallii, ettet kuole nälkään ja viluun. Sen omempaa sulla ei ole. Ota rennosti vaan.


      • matkakuumetta342

        Pitäis vaan saada enemmän, koska ei ole reilua että mä saan vähän ja sä saat paljon enemmän vaikka kumpikin tehdään sitä mistä tykätään, sä töitä ja mä huilin. Pitäis saada vähintään puolet sun palkasta.


      • jooota
        matkakuumetta342 kirjoitti:

        Pitäis vaan saada enemmän, koska ei ole reilua että mä saan vähän ja sä saat paljon enemmän vaikka kumpikin tehdään sitä mistä tykätään, sä töitä ja mä huilin. Pitäis saada vähintään puolet sun palkasta.

        Niinpä. Tehdään molemmat, mistä tykätään. Sun tekemisestä vaan ei mitään tulosta tule eikä rahaa synny. Siksi sun on tyydyttävä siihen, mitä sulle annetaan, kun toiset sen rahan tekevät.

        Selvennän asiaa. Jos minä juoksen saaliin kiinni ja sinä vaan kaukaa katselet nälkäisenä, kun ei huvita juosta, niin mitä luulet, pannaanko saalis puoliksi. Ei panna. Sinä jäät nälkäiseksi. Toisin sanoen minä teen työn, saan palkan ja matkustan vähäksi aikaa Thaimaahan lomailemaan. Sinä et tee työtä etkä saa palkkaa, sinä jäät tänne lekottelemaan omalle sohvallesi.


      • 12+9
        jooota kirjoitti:

        Niinpä. Tehdään molemmat, mistä tykätään. Sun tekemisestä vaan ei mitään tulosta tule eikä rahaa synny. Siksi sun on tyydyttävä siihen, mitä sulle annetaan, kun toiset sen rahan tekevät.

        Selvennän asiaa. Jos minä juoksen saaliin kiinni ja sinä vaan kaukaa katselet nälkäisenä, kun ei huvita juosta, niin mitä luulet, pannaanko saalis puoliksi. Ei panna. Sinä jäät nälkäiseksi. Toisin sanoen minä teen työn, saan palkan ja matkustan vähäksi aikaa Thaimaahan lomailemaan. Sinä et tee työtä etkä saa palkkaa, sinä jäät tänne lekottelemaan omalle sohvallesi.

        Pidä sitten kanssa huolta, että olet yksityisen sektorin nettoveronmaksaja. Jos saat palkkasi verorahoista, niin olet ihan samanlainen pummi, vaikka kokoomusta äänestätkin.


    • 3kk työtönrahoilla

      Thaikkula on idässä... Espanja sen sijaan olisi etelässä, sinne siis!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      754
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe