Vihreä taika on murrettu!!!

Tino Nurmi

Nyt tilastonikkarit tietoa pöytään, koska oli edellinen "ei vihreä" voittaja rotax junnuissa?

Onnea Thomas, Timo ja Dino!!

62

775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noloja tilanteita

      Näin sen kuulu ollakin,eikä vähiten sen takia mitenkä toi renkaiden jako eilenkin tehtiin.Sain omin silmin katsoa miten Tony kuskeilla oli omat renkaat jo valmiiksi pinottu erilleen muiden renkaista,siinä vain meni pieleen kun renkaita jakaneelle vanhemmalle miehelle ei näemmä muistettu mainita mikä on tony kuskien ja mitkä muiden renkaat.Tilanteen pelasti kontissa ollut nuorempi mies joka kiukkuisesti tiuskien opasti rengaspinoa potkimalla mitkä renkaat kuuluu antaa Rmc järjestäjän kuskeille.Itse pidän ekaa ei Tony kuskia kilpailun voittajana.

    • minirotta

      Kannattaa aamulla poiketa lääkärin juttusilla.
      Olet varmaan saanut pahan lämpöhalvauksen kun tommosia hourailet.
      Hyvät oli kapinat.
      Kiitokset eritoten Vihtiläisille.

    • Lisää noloja tilante

      Lauantaina yksi vihreä sai ensiksi aikasakon varaslähdöstä, mutta se peruttiin, ilmeisesti ihmiset ja ajanottojärjestelmä näki väärin...

      Sunnuntaina junnujen aika-ajoryhmien arvonnassa aikamoinen sattuma, kun kaikki vihreen tiimin kuski kakkosryhmässä.

    • VihUA

      Renkaita jakaneena lauantaille voin kyllä todeta että tuodessani renkaita kuskeille en edes tiennyt kenelle olin niitä tuomassa. Settejä tein valmiiksi ja nostelin pöydälle. KAIKKI renkaat tuli luokittain järjestetyistä laatikoista joten mitään rengasetua EI saanut kukaan, tai sitten satunnaiset kuskit jos eri laatikoissa oli "parempia / huonompia" kummeja.

      Ryhmäjako oli järjestävän organisasaation arvonta johon vihti ei osallistunut mitenkään.

      Vihua

    • Vauhtihullu.

      Kiitokset Vihdille erinomaisesti järjestetyistä kisoista, sekä tietysti Markkaselle jälleen erinomaisesti järjestetystä kuulutuksesta.

      Kiitos myös Vihtiläisille yrityksestä oikaista sonnanpuhujia, se kyllä on turhaa. Uusia tarinoita keksitään aina. Mikä vaan vale kelpaa, ettei tarvitse mennä oikeiden syiden ääreen: Treenaaminen, ammattitaito, halu ja kyky.

      Ja lämpimät onnittelut Thomakselle, upea ajo lauantaina. Vuonna 2012 oli edellisen kerran junnuvoittajia usealla merkillä.

      Merkillepantavaa on myös se, että ainoat kisakommentit täällä ovat RMC:stä. Eipä enää muut kisat ketään kiinnosta.

    • Tino Nurmi

      Joo topikin tarkoituksena ei tosiaan ollut aloittaa tätä ikuista juupas eipäs keskustelua, vaan pohdimme voittoa juhliessa edellistä ajankohtaa.

      Mahtavat kisat ja loistavat järjestelyt, kiitos siitä molemmille tahoille, mpt ja vihtiläiset!!

      Ryhmä spekulointi tosin päättyisi esimerkiksi sillä, että lauantaina ryhmät jaetaan sarjataulukon mukaan vuorotellen ja sitten sunnuntaina vain ryhmät vaihtaa ajovuoroa. Uudet osallistujat sitten jonon jatkolle

      • 555

        Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa...


    • Katsoja kauhuissaan

      Aika huima luokka tuo minimax. Lauantaina kävi 18 kuskia ambulanssissa! Siis pelkästään minimax kuskeja!
      Tarttisko tehdä jotain ennen kuin käy huonosti?

    • problem solver

      Tuohon on helppo ratkaisu. Jatkossa ei pyydetä ampulanssia paikanpäälle, joten lanssivierailut on tasan nolla.

    • Luvatonta

      Ei mahdu sääntöjen puitteisiin. Ei ambulanssia, ei kisaa.

    • poiskokoluokka

      Johtuu siitä, että Mini Maxissa on yhtä paljon tehoa kuin Yamahassa. Ei vain yksinkertaisesti sovi pienille kuskeille noin tehokkaat autot. Hyvä, jos edes Raketia pystyvät kunnolla pienimmät ajamaan.

      • kylläkyllä

        Kyllä siellä vielä sattuu johonkin tosi pahasti.


    • 12-15

      Ei minimaxeja nyt ihan 18 käynyt ambulanssilla, mutta 12-15 kyllä. Paljon sekin. Ihan liikaa itse asiassa.

      • tuu jdhjd

        Tasan 18.


      • ianvp

        Eli puolet kuskeista tai hitusen vähemmän. Huoltajien vastuullahan tuo on valita jälkikasvun kilpaluokka, mutta toivon heidänkin ymmärtävän, etteivät kuskit ole tuohon valmiita. Viimeistä Raket/KF6-kauttaan ajavan taitavan kuljettajan voisi tonne päästää, muttei ikinä 10-vuotiasta.
        Ymmärrän turhautumisen AKK:n säätämiseen, mutta onko oman lapsen turvallisuus sen arvoista?


    • kkdjjjd

      Vähän oli suunnitelmissa kokeilla minimaxia mutta yhden päivän sitä touhua katselleena hautasin sen ajatuksen. Täysin päätöntä menoa!
      Ihan väärät rungot ja renkaat tuolle koneelle. Suurin osa autoista oli ihan kauhean näköisiä ajettavia eivätkä kuskien taidotkaan riittäneet noin nopeaan autoon.

      • Isä itsekin

        Muualla maailmassa sitä ajetaan ja monessa maassa hyvinkin suosittu. Jos Suomessa jotkin kokevat sen liian nopeana/vaarallisena voi olla kysymyksessä väärä lajivalinta tai puutteellinen valmennus kuljettajille. Samanlaista sähellystä olen nähnyt ja kokenut muissakin pikkuluokissa, ei eroa. Ps. vauhti ei tapa, vaan nopea pysähdys.


      • Kuljettajien erot
        Isä itsekin kirjoitti:

        Muualla maailmassa sitä ajetaan ja monessa maassa hyvinkin suosittu. Jos Suomessa jotkin kokevat sen liian nopeana/vaarallisena voi olla kysymyksessä väärä lajivalinta tai puutteellinen valmennus kuljettajille. Samanlaista sähellystä olen nähnyt ja kokenut muissakin pikkuluokissa, ei eroa. Ps. vauhti ei tapa, vaan nopea pysähdys.

        Mitä kovemmasta vauhdista pysäys tapahtuu sitä varmemmin se tappaa.

        Kuskien erot ovat todella suuria 10-13 v ikähaarukassa. Joku on ajanut jo 8 vuotta ja on taidoiltaan jo valmis isojen luokkien kisoihin ja toinen on vasta aloittanut eikä ajaminen tai kilpailutilanteiden hallinta ole vielä hallussa.

        Sarjajärjestäjän ja AKK:n vastuulla on että kilpailut ovat turvallisesti järjestettyjä ja kunkin luokan kalusto, ikärajat ja lisenssivaatimukset ovat kuljettajien kokemustason, fyysisten edellytysten ja taitojen kanssa linjassa.

        Kun MiniMaxin vauhti on lähellä isojen luokkien tasoa niin MiniMaxissa pitäisi olla vähintään vaatimus yleisestä lisenssistä jotta myös kuskien kokemus ja taidot ovat noille vauhdeille riittävällä tasolla.


      • ianvp
        Isä itsekin kirjoitti:

        Muualla maailmassa sitä ajetaan ja monessa maassa hyvinkin suosittu. Jos Suomessa jotkin kokevat sen liian nopeana/vaarallisena voi olla kysymyksessä väärä lajivalinta tai puutteellinen valmennus kuljettajille. Samanlaista sähellystä olen nähnyt ja kokenut muissakin pikkuluokissa, ei eroa. Ps. vauhti ei tapa, vaan nopea pysähdys.

        Kerro ihmeessä milloin Raketissa on yli puolet kuskeista käynyt ambulanssilla kisan aikana? Ainahan sitä ajattelee, että kyllä oman muksun taidot riittävät vaikka KZ:aan ja koneiden syy ettei ole pikkuluokissa saatu ensimmäistäkään nousupistettä. Parhaiten kuski kehittyy omalle tasolle soveltuvalla autolla ja tiukoilla kilpailuilla. Tuskin yksikään 10v. kuski pystyy ajamaan isolla rungolla tai 15hp moottorilla.


      • 12-15
        ianvp kirjoitti:

        Kerro ihmeessä milloin Raketissa on yli puolet kuskeista käynyt ambulanssilla kisan aikana? Ainahan sitä ajattelee, että kyllä oman muksun taidot riittävät vaikka KZ:aan ja koneiden syy ettei ole pikkuluokissa saatu ensimmäistäkään nousupistettä. Parhaiten kuski kehittyy omalle tasolle soveltuvalla autolla ja tiukoilla kilpailuilla. Tuskin yksikään 10v. kuski pystyy ajamaan isolla rungolla tai 15hp moottorilla.

        Eii siellä sentään yli puolet käynyt vaikka liikaa joka tapauksessa. Lauantaina 12-15 minimaxia enintään kävi tarkastuksissa kisatapahtumien tai muun syyn takia ja pari kolme muista luokista. Loput haki muista syistä lääkinnällistä apua.
        Tämä on tieto, ei arvaus tai oletus.


    • ajattelija

      sen verran olen minäkin asiasta keskustellu "päättävien" kanssa, että koen jo moisen keskustelun turhaksi.
      vanhemmat haluaa, että ajetaan kovaa. siksi mini maxissa on eniten osallistujia sarjassa.
      se, että isommat luokat ovat hitaanpia tai yhtä nopeita pitäisi ihan oikeasti herättää muitakin kuin täällä kirjoittajia, mutta viimeksi kun asiaa varikolla ihmettelin se kääntyi suuntaan "kansalliset isommat ovat liian hitaita. siksi rotax on suositumpi"

      • Minixmasix

        Maahantuojaa ei varmasti asia kiinnosta. Ihan sama mitä sattuu kunhan rahaa tulee.
        Tuo yleisen lisenssi olis hyvä vaatimus.


      • rmc1
        Minixmasix kirjoitti:

        Maahantuojaa ei varmasti asia kiinnosta. Ihan sama mitä sattuu kunhan rahaa tulee.
        Tuo yleisen lisenssi olis hyvä vaatimus.

        Rotaxit ovat harrasteluokkia joissa vaaditaan peruslisenssi, ei kai harrastajalla muuta yleensä olekaan.

        Mitä luokkaa ehdotatte esim. 13v. 170cm 65kg nuorelle harrastuksen aloittamiseksi? Vai olisiko parempi ettei harrasta lainkaan kartingia?

        10-11v. kuskien kohdalla olen samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa siitä että Minimax on ENSIMMÄISEKSI autoksi liian vaativa, ainakin kisoissa ajettavaksi. Vuosi tai pari Cadettia/Miniä/Micro tms. on paikallaan ennen Minimaxia.

        AKK on järjestänyt luokkia yleisen lisenssin kuskeille. Ja hyvä näin. Toivottavasti pitävät näppinsä erossa erittäin toimivasta Rotax-konseptista.

        Ja vielä muutama sana alkuperäisestä aiheestakin. HIENOA että muunkin värisellä kuin vihreällä rungolla voitetaan kisoja. Ja vieläpä tyylikkäällä ajotyylilläkin!


      • 60v.
        rmc1 kirjoitti:

        Rotaxit ovat harrasteluokkia joissa vaaditaan peruslisenssi, ei kai harrastajalla muuta yleensä olekaan.

        Mitä luokkaa ehdotatte esim. 13v. 170cm 65kg nuorelle harrastuksen aloittamiseksi? Vai olisiko parempi ettei harrasta lainkaan kartingia?

        10-11v. kuskien kohdalla olen samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa siitä että Minimax on ENSIMMÄISEKSI autoksi liian vaativa, ainakin kisoissa ajettavaksi. Vuosi tai pari Cadettia/Miniä/Micro tms. on paikallaan ennen Minimaxia.

        AKK on järjestänyt luokkia yleisen lisenssin kuskeille. Ja hyvä näin. Toivottavasti pitävät näppinsä erossa erittäin toimivasta Rotax-konseptista.

        Ja vielä muutama sana alkuperäisestä aiheestakin. HIENOA että muunkin värisellä kuin vihreällä rungolla voitetaan kisoja. Ja vieläpä tyylikkäällä ajotyylilläkin!

        Kymmenen vuotta sitten kaikki oli hyvin. Oma poika ajoi silloin miniä josta nousi raket junnuun siitä rakettiin ja lopuksi ajeltiin muutama vuosi jammua. Oli selkeää hommaa. Nyt on pakka niin sekaisin luokkien suhteen, että ei mitään järkeä. Harrasteluokka oli muuten pikku-mini. Ja nykyää tämä minimax? Vauhdikasta kehitystä, jossa aikuisten järki on kadonnut tyystin. Katselin vihdis näitä minimaxeja ja pelkäsin pikkupoikien puolesta. Lastensuojelun asia?


      • 13 kuski
        rmc1 kirjoitti:

        Rotaxit ovat harrasteluokkia joissa vaaditaan peruslisenssi, ei kai harrastajalla muuta yleensä olekaan.

        Mitä luokkaa ehdotatte esim. 13v. 170cm 65kg nuorelle harrastuksen aloittamiseksi? Vai olisiko parempi ettei harrasta lainkaan kartingia?

        10-11v. kuskien kohdalla olen samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa siitä että Minimax on ENSIMMÄISEKSI autoksi liian vaativa, ainakin kisoissa ajettavaksi. Vuosi tai pari Cadettia/Miniä/Micro tms. on paikallaan ennen Minimaxia.

        AKK on järjestänyt luokkia yleisen lisenssin kuskeille. Ja hyvä näin. Toivottavasti pitävät näppinsä erossa erittäin toimivasta Rotax-konseptista.

        Ja vielä muutama sana alkuperäisestä aiheestakin. HIENOA että muunkin värisellä kuin vihreällä rungolla voitetaan kisoja. Ja vieläpä tyylikkäällä ajotyylilläkin!

        Ehdotan 13 v 170 cm 65 kg kuskille Rotax junioria joka ei ole kuin sekunnin tai kaksi nopeampi kuin MiniMax eli vauhtieroa ei juuri ole. Tuon kuskin koko ja voimat riittävät hyvin jo myös junnuun.


      • Englanti
        rmc1 kirjoitti:

        Rotaxit ovat harrasteluokkia joissa vaaditaan peruslisenssi, ei kai harrastajalla muuta yleensä olekaan.

        Mitä luokkaa ehdotatte esim. 13v. 170cm 65kg nuorelle harrastuksen aloittamiseksi? Vai olisiko parempi ettei harrasta lainkaan kartingia?

        10-11v. kuskien kohdalla olen samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa siitä että Minimax on ENSIMMÄISEKSI autoksi liian vaativa, ainakin kisoissa ajettavaksi. Vuosi tai pari Cadettia/Miniä/Micro tms. on paikallaan ennen Minimaxia.

        AKK on järjestänyt luokkia yleisen lisenssin kuskeille. Ja hyvä näin. Toivottavasti pitävät näppinsä erossa erittäin toimivasta Rotax-konseptista.

        Ja vielä muutama sana alkuperäisestä aiheestakin. HIENOA että muunkin värisellä kuin vihreällä rungolla voitetaan kisoja. Ja vieläpä tyylikkäällä ajotyylilläkin!

        MiniMaxin alaikäraja on Englannissa 11 vuotta. Sama ikäraja Suomeen ja yleisen lisenssi vaatimukseksi niin sitten MiniMax alkaa olla luokkana järkevä.


    • rotaxi bombardieri

      Rotaxin ajatusfilosofiaan kuuluu antaa harrastusmahdollisuus kaiken ikäisille. Lisenssiluokalle on yläraja, ei alarajaa joka jakaa harrastajat eriarvoiseen asemaan.

      • Alaluokka

        Eikös yläraja lisenssille aseta ihan samalla tavalla kokeneemmat harrastajat eriarvoiseen asemaan?


      • Höpö Höpö

        Rotax on liikeyritys jonka ajatusfilosofiaan kuuluu tehdä mahdollisimman paljon voittoa haalimalla mahdollisimman paljon eri ikäisiä kuskia max luokkiin. Mini max ikäisissä tämä onnistuu hyvin tarjoamalla yli-innokkaiden isien jälkikasvulle liian nopeaa kalustoa liian nuorena.


      • Kaikki on kauppiaita
        Höpö Höpö kirjoitti:

        Rotax on liikeyritys jonka ajatusfilosofiaan kuuluu tehdä mahdollisimman paljon voittoa haalimalla mahdollisimman paljon eri ikäisiä kuskia max luokkiin. Mini max ikäisissä tämä onnistuu hyvin tarjoamalla yli-innokkaiden isien jälkikasvulle liian nopeaa kalustoa liian nuorena.

        Kaikki kartingvalmistajat-sekä runko että moottoritehtaat- ovat liikeyrityksiä eli siis kauppiaita. Niiden tehtävä on ansaita rahaa ja tehdä voittoa. Rotax ei poikkea siitä mitenkään, vai tiedättekö mikä tehdas harrastaa hyväntekeväisyyttä?


      • No sitten
        Kaikki on kauppiaita kirjoitti:

        Kaikki kartingvalmistajat-sekä runko että moottoritehtaat- ovat liikeyrityksiä eli siis kauppiaita. Niiden tehtävä on ansaita rahaa ja tehdä voittoa. Rotax ei poikkea siitä mitenkään, vai tiedättekö mikä tehdas harrastaa hyväntekeväisyyttä?

        Kaikki tehtaat ovat liikeyrityksiä. Jotta tehtaat ja maahantuojat eivät rahan himossa ei ota liikaa riskejä pikkukuskien terveydellä pitää jonkun asettaa rajat luokille kun kauppiasvetoinen itsesääntely ei selvästikään Suomessa toimi.


    • skeptikko

      Ja mini max on varmaan vielä paras busines kun kalustoa pitää korjata koko ajan kun kolaroidaan. On sa kauheeta kattoo - en omaa poikaani laittas tuohon luokkaan.

      • realisti5

        Taitaa tässä minimaxin mollaamisessa olla takana pelko siitä että se vie loputkin kuskit raksuista. Yamahaan ei varmaan uusia kuskeja suuremmin enää tule, ainakaan Rotax-kuskeista.
        Vihdissä taisi olla melkein täysi ruudukko. Kun on paljon kuskeja ja paljon intoa, silloin sattuu ja tapahtuu.


      • Pelko
        realisti5 kirjoitti:

        Taitaa tässä minimaxin mollaamisessa olla takana pelko siitä että se vie loputkin kuskit raksuista. Yamahaan ei varmaan uusia kuskeja suuremmin enää tule, ainakaan Rotax-kuskeista.
        Vihdissä taisi olla melkein täysi ruudukko. Kun on paljon kuskeja ja paljon intoa, silloin sattuu ja tapahtuu.

        Pelkona on enemminkin että Yamaha kuskit siirtyvät nopeampaan Mini Maxiin... onko siinä mitään järkeä että 10v vanhat ajavat noita vauhteja?


      • ku jjkll
        realisti5 kirjoitti:

        Taitaa tässä minimaxin mollaamisessa olla takana pelko siitä että se vie loputkin kuskit raksuista. Yamahaan ei varmaan uusia kuskeja suuremmin enää tule, ainakaan Rotax-kuskeista.
        Vihdissä taisi olla melkein täysi ruudukko. Kun on paljon kuskeja ja paljon intoa, silloin sattuu ja tapahtuu.

        Juu sattuu ja tapahtuu mutta ei muissa luokissa käy yli puolet kuskeista ambulanssissa yhden kisapäivän aikana!


      • No satuja
        ku jjkll kirjoitti:

        Juu sattuu ja tapahtuu mutta ei muissa luokissa käy yli puolet kuskeista ambulanssissa yhden kisapäivän aikana!

        Ei siellä yli puolet käynyt. Lakatkaa nyt kertomasta satuja tai hakekaa tietoonne tosiasiat. Menkää tarkastamaan papereista, montako siellä kävi. Yhteensä 20, joista 12 oli minimaxeja lauantaina kolareiden takia, sitten muutama musita syistä ja loput muista luokista. Edelleenkin se oli liikaa, mutta sunnuntaina läksyt oli jo opittu eikä kolareita tullut läheskään samaan tahtiin.


      • maailma muuttuu
        No satuja kirjoitti:

        Ei siellä yli puolet käynyt. Lakatkaa nyt kertomasta satuja tai hakekaa tietoonne tosiasiat. Menkää tarkastamaan papereista, montako siellä kävi. Yhteensä 20, joista 12 oli minimaxeja lauantaina kolareiden takia, sitten muutama musita syistä ja loput muista luokista. Edelleenkin se oli liikaa, mutta sunnuntaina läksyt oli jo opittu eikä kolareita tullut läheskään samaan tahtiin.

        Vuonna 1997 syntyneet pääsivät 10 vuotiaana ajamaan kansallista mini luokkaa. Sinä vuonna kun täytti 12 sai siirtyä raket junior luokkaan. Nykyään pääsee (on tainnut aina päästä) 10 vuotiaana ajamaan huomattavasti tehokkaampaa minimaxia. Taitaa lapset kehittyä 2000 luvulla melkoisesti nopeammin.


      • Koffista alkoi
        maailma muuttuu kirjoitti:

        Vuonna 1997 syntyneet pääsivät 10 vuotiaana ajamaan kansallista mini luokkaa. Sinä vuonna kun täytti 12 sai siirtyä raket junior luokkaan. Nykyään pääsee (on tainnut aina päästä) 10 vuotiaana ajamaan huomattavasti tehokkaampaa minimaxia. Taitaa lapset kehittyä 2000 luvulla melkoisesti nopeammin.

        Tämä kyllä alkoi jo aikanaan KF6:sta, jonka ikärajan takia aikanaan raksun ikärajaa pudotettiin vuodella vuonna 2009.


      • jjfkfk
        No satuja kirjoitti:

        Ei siellä yli puolet käynyt. Lakatkaa nyt kertomasta satuja tai hakekaa tietoonne tosiasiat. Menkää tarkastamaan papereista, montako siellä kävi. Yhteensä 20, joista 12 oli minimaxeja lauantaina kolareiden takia, sitten muutama musita syistä ja loput muista luokista. Edelleenkin se oli liikaa, mutta sunnuntaina läksyt oli jo opittu eikä kolareita tullut läheskään samaan tahtiin.

        Ja se on ihan ok että 12 kuskia joutuu käymään lanssissa? 1-2 olis vielä jotenkin hyväksyttävissä! 12 ei!


      • Ei OK
        jjfkfk kirjoitti:

        Ja se on ihan ok että 12 kuskia joutuu käymään lanssissa? 1-2 olis vielä jotenkin hyväksyttävissä! 12 ei!

        Ei todellakaan ole OK, mutta pitäydytään silti niissä oikeissa luvuissa.


    • Vihriä kateudesta

      palatakseni asiaan, jatkuuko erään vihreän ylivoima Porissa samaan tapaan kuin kevätpäräyksessä vai ovatko kaikki muut oppineet ajamaan.

      • Ylivoima ei

        todellakaan jatku. Ei ne tule pääsemään helpolla tällä kertaa!


      • Taika ei murtunut
        Ylivoima ei kirjoitti:

        todellakaan jatku. Ei ne tule pääsemään helpolla tällä kertaa!

        Vihdissä kävi työtapaturma. Porissa palataan entiseen. Vihree tiimi pyyhkii kaikilla ensin pöytää sitten vielä takapuolensa. Kyyti tulee olemaan kylmää.


      • omat säännöt
        Taika ei murtunut kirjoitti:

        Vihdissä kävi työtapaturma. Porissa palataan entiseen. Vihree tiimi pyyhkii kaikilla ensin pöytää sitten vielä takapuolensa. Kyyti tulee olemaan kylmää.

        Koska te harrastajat ymmärrätte ettei luokissa jr,maxi ja dd2 teillä ei ole mitään mahdollisuutta ajaa mestaruudesta ellette ole vihreiden teltassa. Sarjan pyörittäjä soveltaa sääntöjäkin omien etujen mukaan kesken kauden tarvittaessa.


      • Käryonkäyny
        omat säännöt kirjoitti:

        Koska te harrastajat ymmärrätte ettei luokissa jr,maxi ja dd2 teillä ei ole mitään mahdollisuutta ajaa mestaruudesta ellette ole vihreiden teltassa. Sarjan pyörittäjä soveltaa sääntöjäkin omien etujen mukaan kesken kauden tarvittaessa.

        Mua hävettäis kuulua vilunkijoukkoon!!


      • Vihreet palasi
        Taika ei murtunut kirjoitti:

        Vihdissä kävi työtapaturma. Porissa palataan entiseen. Vihree tiimi pyyhkii kaikilla ensin pöytää sitten vielä takapuolensa. Kyyti tulee olemaan kylmää.

        Max JR, Max SR ja DD2 voitto MPT:lle, ero voittajaan sekunteja. Ai ei päässeet helpolla? Ihan meni maisemaan vihreet, muut täysin pöytärättejä.


      • Vai ei vilunkipeliä?
        Vihreet palasi kirjoitti:

        Max JR, Max SR ja DD2 voitto MPT:lle, ero voittajaan sekunteja. Ai ei päässeet helpolla? Ihan meni maisemaan vihreet, muut täysin pöytärättejä.

        Kattohan kierosilmä uudestaan tuloksia! Eipä ollu esim. Junnuissa sunnuntaina vihreetä voittajaa, vaikka kilpailunjohtoa myöden yritettiin asia niin junailla, Martin sumaan kun jäi ensin turhan monta vihreetä putkea!!!

        Kyllä toi pelleily on menny jo ihan överiksi! Mistä noita uunoja sinne riittää kantamaan herra T:lle rahaa lapiokaupalla...


      • johdonmukaista
        Vai ei vilunkipeliä? kirjoitti:

        Kattohan kierosilmä uudestaan tuloksia! Eipä ollu esim. Junnuissa sunnuntaina vihreetä voittajaa, vaikka kilpailunjohtoa myöden yritettiin asia niin junailla, Martin sumaan kun jäi ensin turhan monta vihreetä putkea!!!

        Kyllä toi pelleily on menny jo ihan överiksi! Mistä noita uunoja sinne riittää kantamaan herra T:lle rahaa lapiokaupalla...

        Voi Voi Voi.... Jos viittaat siihen martin massakolariin johon jäi noin kolme neljäsosaa kaikista luokan kuljettajista niin sekaan mahtui varmasti muitakin kuin vihreitä putkia.

        Punanen saattoi olla ehkä hiukan hätiköity koska suma olisi saatu purettua hyvissä ajoin ennen kärjen tulemista seuravalla kierroksella....

        Se että Kilpjoht suosii vihreitä niin se on sitten jokaisen oma mielipide....

        Junnuissa sarja johtaja sai eka erässä kymppisekkaa kuten kaikki muutkin keltasella ohittamisesta, eli muutos edelliskauteen kilpjohtajan toiminnassa on ainakin kehittynyt.


      • liafdlig
        johdonmukaista kirjoitti:

        Voi Voi Voi.... Jos viittaat siihen martin massakolariin johon jäi noin kolme neljäsosaa kaikista luokan kuljettajista niin sekaan mahtui varmasti muitakin kuin vihreitä putkia.

        Punanen saattoi olla ehkä hiukan hätiköity koska suma olisi saatu purettua hyvissä ajoin ennen kärjen tulemista seuravalla kierroksella....

        Se että Kilpjoht suosii vihreitä niin se on sitten jokaisen oma mielipide....

        Junnuissa sarja johtaja sai eka erässä kymppisekkaa kuten kaikki muutkin keltasella ohittamisesta, eli muutos edelliskauteen kilpjohtajan toiminnassa on ainakin kehittynyt.

        Kyseisessä kolarissa oli mukana kaksikymmentä (kolmestakymmenestä..) autoa, joista yhtä lukuunottamatta kaikki pääsivät jatkamaan, joten punainen todellakin oli hätiköity.

        Kysymys olikin siitä, että siinä mukana olleet vihreät eivät päässeet radalle takaisin RMC-järjestäjän haluamille sijoille, joten kilpailunjohtaja oli pakotettu "järjestämään" autot uudestaan!!!

        Eli vilunkipeliä...


      • Vihreät palasivat
        Vihreet palasi kirjoitti:

        Max JR, Max SR ja DD2 voitto MPT:lle, ero voittajaan sekunteja. Ai ei päässeet helpolla? Ihan meni maisemaan vihreet, muut täysin pöytärättejä.

        Vihreet todellakin palasi, viisi ekaa vihreitä, kahdeksasn kympin sakissa! Hyvä vihreät!


      • Tony rulettaa
        Vai ei vilunkipeliä? kirjoitti:

        Kattohan kierosilmä uudestaan tuloksia! Eipä ollu esim. Junnuissa sunnuntaina vihreetä voittajaa, vaikka kilpailunjohtoa myöden yritettiin asia niin junailla, Martin sumaan kun jäi ensin turhan monta vihreetä putkea!!!

        Kyllä toi pelleily on menny jo ihan överiksi! Mistä noita uunoja sinne riittää kantamaan herra T:lle rahaa lapiokaupalla...

        Kylläpä vaan ihan sillä OTK kalustolla voitettiin junnut sunnuntainakin.


      • Reikäpäät
        johdonmukaista kirjoitti:

        Voi Voi Voi.... Jos viittaat siihen martin massakolariin johon jäi noin kolme neljäsosaa kaikista luokan kuljettajista niin sekaan mahtui varmasti muitakin kuin vihreitä putkia.

        Punanen saattoi olla ehkä hiukan hätiköity koska suma olisi saatu purettua hyvissä ajoin ennen kärjen tulemista seuravalla kierroksella....

        Se että Kilpjoht suosii vihreitä niin se on sitten jokaisen oma mielipide....

        Junnuissa sarja johtaja sai eka erässä kymppisekkaa kuten kaikki muutkin keltasella ohittamisesta, eli muutos edelliskauteen kilpjohtajan toiminnassa on ainakin kehittynyt.

        Kymmenen sekkaa keltaisista oli naurettava Salomonin tuomio, ettei johtajan uskottavuus menisi ihan kokonaan! Oikea tuomio olisi ollut musta lippu jatkuvasta sääntöjenvastaisesta ajosta. Sen verran törkeesti meni tuuppaamalla ohi kaikkien katsojien silmien alla ratavarikon sikaanissa ainakin kolme kertaa peräjälkeen.

        Ja sillä toisella kotkalaisella ei näytä olevan minkäänlaista käsitystä siitä, mitä radalla saa tehdä ja mitä ei!!!


    • Tietämätön

      Mikä käry on tapahtunut?

      • ti e tä jä

        Joku plommi juttu.


      • immolP
        ti e tä jä kirjoitti:

        Joku plommi juttu.

        Eihän vihreet ny plommijutuista voi kärytä, kun ite itelleen niitä siellä teltassansa värkkäävät!!!


    • Paikallinen

      Tervehdys tietäjät. Ainoa viikonlopun moottorihylky sinisille. Vihreiden tekniikkahylky vääristä renkaista, alla edellispäivän renkaat (paljon kuluneemmat kuin oikeat).

      Torstain treenipäivänä, kun alkoi sataa, oli radalla kaikki paikalla olleet vihreät ja kaksi muuta autoa. Loput olivat varmaan kirjoittamassa tänne kuinka paljon paremmat mosat vihreillä on. Sietäisitte hävetä.

    • Häpee itte

      Kyllä se häpeäminen kuuluu joillekin muille...ja vielä annetaan kuvaa tasapuolisesta luokasta, jota ei manipuloida. Avaa silmäsi tai ota pää sieltä peräaukosta pois.

    • Värisokea

      Entä jos vaikka pari kaveria olisi loukkaantunut , ja olisi tarvittu ambulanssia,
      kait on selvempi katsoa turvallisuusnäkökulmasta

      • Pii Paa

        Niin että ne loukkaantuneet ajelevat ensin puolen kierrosta kilpaa ja jatkavat sitten ambulanssilla matkaa punaisen jälkeen vai...? Voi per****! Älä puutu, jos et ollu edes paikalla!


    • Turvallisuus tärkein

      Keskeytys oli tuossa varmuustoimena aivan oikein. Muusta voidaan vihreitten suhteen ihan aiheesta keskustella, mutta ei tästä. Kun aiemmista lähdöistä oli jo yksi vanhempi kuski sairaalakunnossa, ei varmasti kannattanut riskeerata. Kilpailunjohtaja vastaa viime kädessä siitä, että turvallisuutta ei vaaranneta.

    • Tyhmät

      Kateelliset...

    • Kadehtija

      Miks kusettajia pitäis kadehtia? Onko kusettajana olo kadehdittavaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe