Kehun Ubuntu 14.04. LTS:a

Tänään asensin pöytäkoneeseeni Ubuntu 14.04. LTS:n. Se toimii hyvin, on vakaa (yksikään ohjelma ei ole kaatunut päivän aikana) ja nopea. Olen kopioinut gigatavukaupalla tiedostojani ulkoiselta kiintolevyltä Ubuntu-koneelle ja todella joutuisasti bitit siirtyvät.

Tämä on hyvä käyttöjärjestelmä!

28

395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitäpä sitä voisi enempiä odottaakaan winhihhuleilta.

      • plus tyyppi

        plussasin sua.... :)


      • plus tyyppi kirjoitti:

        plussasin sua.... :)

        Kiitos kannatuksesta :-)


    • missä ne trollit o?

      liian positiivinen kirjoitus, ei sovi oikeen tälle koko saitille :)

    • wintrollaat ei kirj

      Hih minua onkin sanottu Facebookin porukoitteni keskuudessa hyvin positiiviseksi tyypiksi :-D En yleensä ala nettipalstoilla huutamaan ja kiroomaan, kun menee huonosti ja jotain pas-k-a-a sattuu tapahtumaan (hoidan purkautumiseni muulla tavalla).

      No antaapa katsoa, tuleeko vielä joku winidiootti ja tubutintrolli höpisemään tähän :-D

    • Ei sovelluksia.

      Yksikään ohjelma, tuo meni yli, siis onko siinä mitä ohjelmia mukana?

      • kauan

        Onhan siinä monta kymmentä, ainoa mikä puuttuu on Market-Windowsin ainoa eli IE.



    • Onko mitään ohjelmia? No niitähän piisaa joka lähtöön, tuhansittain (en ole jaksanut edes kahlata läpi koko tuota ohjelmavarastoa)! On toimistosovelluksia, postiohjelmia, kuvankäsittelyohjelmaa, FTP-clienttia (esim. Filezilla) ja kaikenlaista.

      Tietysti wiruswindowsiin ja sen rajoittuneisuuteen tottuneelle voi olla varsin vaikea tätä asiaa sisäistää, kun haittaohjelmia ja viruksia ei Ubuntulle ole.

      • Trollaattori tosiaan

        Nehän on netissä olevia ohjelmia, puhuin mukana tulleista sovelluksista.
        Ohjelmavarasto ei ole ubuntussa.

        Tietysti jos on wirusimuri tubutin ubuntun rajoittuneisiin ohjelmiin tottunut niin voi ola varsin vaikea sisäistää windowsin laajaa ohjelmatarjontaa.


      • windows imee
        Trollaattori tosiaan kirjoitti:

        Nehän on netissä olevia ohjelmia, puhuin mukana tulleista sovelluksista.
        Ohjelmavarasto ei ole ubuntussa.

        Tietysti jos on wirusimuri tubutin ubuntun rajoittuneisiin ohjelmiin tottunut niin voi ola varsin vaikea sisäistää windowsin laajaa ohjelmatarjontaa.

        Enemmänhän siinä on ohjelmia mukana ja toiminnallisuutta kuin windowsissa. Eihän juuri asennetulla windowsilla voi tehdä vielä yhtään mitään, kun Ubuntu taipuu vaikka mihin.
        Ubuntun sovellusvalikoima on tietysti osa Ubuntua, käyttäjä sitten asentaa sieltä vain itselleen tarpeelliset ohjelmat. Windows-käyttäjille tämä voi olla vaikea ymmärtää, koska windows toimii eritavalla.


      • Trollaattori tosiaan kirjoitti:

        Nehän on netissä olevia ohjelmia, puhuin mukana tulleista sovelluksista.
        Ohjelmavarasto ei ole ubuntussa.

        Tietysti jos on wirusimuri tubutin ubuntun rajoittuneisiin ohjelmiin tottunut niin voi ola varsin vaikea sisäistää windowsin laajaa ohjelmatarjontaa.

        "Nehän on netissä olevia ohjelmia, puhuin mukana tulleista sovelluksista. Ohjelmavarasto ei ole ubuntussa."

        Ubuntu on se ohjelmavarasto, ja se sijaitsee palvelimella. Windowsissa ei ole juuri mitään ohjelmia. Ubuntussa on vähintään 1000x enemmän ohjelmia.


    • Asennuksen jälkeen on perusohjelmat valmiina ja kuten sanoin - en viitsisi toistaa itseäni - niin Ubuntun sovellusvalikoimasta saa lisää tuhansittain softia. Miksi jokainen mahdollinen sovellus pitäisi olla heti asennuksen jälkeen kiintolevyllä?

      Vai onko sen wirusimijä Windowsin mukana mukamas heti asennuksen jälkeen esim. täysversio Officesta (ilmaiseksi!) ja PhotoShopista (tai edes Gimp)?

      • Ubuntu.

        Sinäkait sen Ubuntun sovellukset tiedät, Ubuntuhan on wirusimijä Windows.


      • Ubuntu. kirjoitti:

        Sinäkait sen Ubuntun sovellukset tiedät, Ubuntuhan on wirusimijä Windows.

        Taidatkin olla, kuten arvelinkin, tyylipuhdas windowstrolli ja sekaisin kuin seinäkello, kun väität Canonicalin Ubuntu-käyttöjärjestelmää wirusimijä Windowsiksi!

        Eiköhän isäpappasi voisi jo tulla laittamaan sen sinun Windows XP-koneesi kiinni ja aika sinun käydä nukkumaan.

        Tai alapas sinä vaan eheyttelemään kiintolevyäsi ja etsimään viruksia koneeltasi.


      • Ubuntu.
        wintrollaattori kirjoitti:

        Taidatkin olla, kuten arvelinkin, tyylipuhdas windowstrolli ja sekaisin kuin seinäkello, kun väität Canonicalin Ubuntu-käyttöjärjestelmää wirusimijä Windowsiksi!

        Eiköhän isäpappasi voisi jo tulla laittamaan sen sinun Windows XP-koneesi kiinni ja aika sinun käydä nukkumaan.

        Tai alapas sinä vaan eheyttelemään kiintolevyäsi ja etsimään viruksia koneeltasi.

        Enhän se minä niin väittänyt, vaan sinähän se puhuit wirusimuri windowsista.

        Etkö sinä tuolla sanonut että :
        Hih minua onkin sanottu Facebookin porukoitteni keskuudessa hyvin positiiviseksi tyypiksi :-D En yleensä ala nettipalstoilla huutamaan ja kiroomaan, kun menee huonosti ja jotain pas-k-a-a sattuu tapahtumaan (hoidan purkautumiseni muulla)

        Vähän alkaa kuulostamaan toiselta, mutta olkoon.


      • wintrollaat ei kirj
        Ubuntu. kirjoitti:

        Enhän se minä niin väittänyt, vaan sinähän se puhuit wirusimuri windowsista.

        Etkö sinä tuolla sanonut että :
        Hih minua onkin sanottu Facebookin porukoitteni keskuudessa hyvin positiiviseksi tyypiksi :-D En yleensä ala nettipalstoilla huutamaan ja kiroomaan, kun menee huonosti ja jotain pas-k-a-a sattuu tapahtumaan (hoidan purkautumiseni muulla)

        Vähän alkaa kuulostamaan toiselta, mutta olkoon.

        Älytön kommentti ei ansaitse enempää. Suosittelen perehtymistä Ubuntuun esim. suomenkielisen Ubuntu-sivuston ja foorumin avulla.

        Enkä minä kironnut, vaan vastasin ala-arvoiseen trollausviestiin sen ansaitsemalla tavalla.


      • mukava yhteisö.
        wintrollaat ei kirj kirjoitti:

        Älytön kommentti ei ansaitse enempää. Suosittelen perehtymistä Ubuntuun esim. suomenkielisen Ubuntu-sivuston ja foorumin avulla.

        Enkä minä kironnut, vaan vastasin ala-arvoiseen trollausviestiin sen ansaitsemalla tavalla.

        ubuntun yhteisöjen sivuilta mä olen oppini ansainnut :) en tosin omaa kovin hyvää lukupäätä, ni pitää kysel useasti jot data tallentuu :) ne nörtit hakkerit kyl tylsistyy herksti, mut ku sanoo että "en oo" mikää hakkeri, ni sit alkaa yleens "homma rulaan" :)
        sanoo vaan alussa että onn nii noob, tai aloittelija, että ne osaa oiken opastaa :)
        ei ne siltikään osaa opastaa, jos olet aloittelija. niin minä koin ja meni iha hepreaksi koko homma, laitoin vaan omaan pikkiin :) siellä vika on :) oli.


    • cixro

      Ei ole mitään syytä ruveta pelleilemään uudemman vrsion kanssa, jos on tyytyväinen hyvin toimivaan 12.04 versioon. Senkin tuki jatkuu vielä vuosia.

      • Minulla ei ole ollut 12.04-versiota.


    • uno

      Ubuntu on hyvä käyttöjärjestelmä monen muunkin linux-distron ohella mutta kirittävää Windows 8:aan jää edelleen.

      Erikoismaininta on kuitenkin pakko antaa linux-jakeluille jotka osaavat esimerkillisen hyvin tunnistaa esimerkiksi läppäriin liitetyn tv:n oikealla resoluutiolla.

    • kernjii

      muuten hyvä, mutta Flas plauer ei toimi ray sivuilla

      • RAY is eval

        Vaatii tosiaan eri flashin. Itse sain sen toimimaan, mutta pistin oitis saitin boikottiin. Ovat hävinneet jo varmaan sen hinnan, jonka olisi tullut maksamaan Linuxin flashillä toimimaan laittaminen :DDD siinäpä kituvat, ahneet porsaat.


      • kernii
        RAY is eval kirjoitti:

        Vaatii tosiaan eri flashin. Itse sain sen toimimaan, mutta pistin oitis saitin boikottiin. Ovat hävinneet jo varmaan sen hinnan, jonka olisi tullut maksamaan Linuxin flashillä toimimaan laittaminen :DDD siinäpä kituvat, ahneet porsaat.

        tääläpä ei kukaan taatana kutiaivo pysty selkokilellä sanomaan, miten flas toimii ray sivuilla


      • kernii kirjoitti:

        tääläpä ei kukaan taatana kutiaivo pysty selkokilellä sanomaan, miten flas toimii ray sivuilla

        Siellä nettiselaimessahan se näkyy olevan lisäosana.


      • kernii
        M-Kar kirjoitti:

        Siellä nettiselaimessahan se näkyy olevan lisäosana.

        joo vaan ei toimi jostain syystä


    • un-sudotus?
    • Kyllä!

      Heh..!

      14 Ubuntu on mahtava!

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe