" Näin sanoo Herra kaikista minun pahoista naapureistani"

Jer 12:

"Jer 12: Näin sanoo Herra kaikista minun pahoista naapureistani, jotka koskevat siihen perintöosaan, minkä minä olen antanut kansalleni Israelille:

"Katso, minä tempaan heidät pois heidän maastansa, ja Juudan heimon minä tempaan pois heidän keskeltänsä.

Mutta senjälkeen kuin minä olen temmannut heidät pois, minä jälleen armahdan heitä ja palautan heidät, itsekunkin perintöosaansa ja itsekunkin maahansa.

Ja jos he oppivat minun kansani tiet, niin että vannovat minun nimeeni: 'Niin totta kuin Herra elää', niinkuin he opettivat minun kansaani vannomaan Baalin kautta, niin heidät rakennetaan minun kansani keskeen.

Mutta jos he eivät kuule, niin minä tempaan pois ja hukutan sen kansan, sanoo Herra.".

21

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksinkertaista

      Tuossahan on selvä Jumalan antama ohje ja rauhan ehdot hamaseille ja plo:le
      ei muuta kuin toimimaan annetun ohjeen mukaan,

      • herrojenherra

        lienee uhkaus Israelille:"Mutta jos he eivät kuule, niin minä tempaan pois ja hukutan sen kansan, sanoo Herra.".

        Katsos kun helluntailaiset kiven kovaan väittävät ettei sellaista kansaa ole kuin palestiinalaiset, joten herralle hukutettavaksi jää vain juutalaiset.


    • Selvä ohje rauhaan!

      "lienee uhkaus Israelille:"Mutta jos he eivät kuule, niin minä tempaan pois ja hukutan sen kansan, sanoo Herra.".

      Tuo ennustus on juuri palestiinalaisille tarkoitettu varoitus, että, jos he jatkavat terroria niin näin siinä lopulla käy:

      "Ja jos he (palestiinalaiset) oppivat minun kansani tiet, niin että vannovat minun nimeeni: 'Niin totta kuin Herra elää', niinkuin he opettivat minun kansaani vannomaan Baalin (bal allahin) kautta, niin heidät rakennetaan minun kansani keskeen.

      Mutta jos he eivät kuule, niin minä tempaan pois ja hukutan sen kansan, sanoo Herra."

      • herrojenherra

        no hyvä, hellarit voivat siis lopettaa höpinän ettei sellaista kansaa kuin palestiinalaiset ole, koska herrakin tunnustaa palestiinan kansan olemassaolon.

        Allah on sama jumala ja itseasiassa juutalaiset sinne on rakenettu musulien keskelle. Ettei vaan herra (allah) hukuttaisi juutalaisia.
        Musuleita ei ollut olemassakaan kun tuo on kirjoitettu, vai onko kirjoitus v 600 jälkeen?

        Mikähän se kansa oli ja vuonna milloin?


      • NytOn muutoksen aika
        herrojenherra kirjoitti:

        no hyvä, hellarit voivat siis lopettaa höpinän ettei sellaista kansaa kuin palestiinalaiset ole, koska herrakin tunnustaa palestiinan kansan olemassaolon.

        Allah on sama jumala ja itseasiassa juutalaiset sinne on rakenettu musulien keskelle. Ettei vaan herra (allah) hukuttaisi juutalaisia.
        Musuleita ei ollut olemassakaan kun tuo on kirjoitettu, vai onko kirjoitus v 600 jälkeen?

        Mikähän se kansa oli ja vuonna milloin?

        Kyllä vain oli, mutta ennen Muhamedia heillä oli yli 350 jumalaa. sitten tuli muhamed ja sanoi, että jumalia on vain yksi ja valitsi noista jumalista yhden ja sanoi. Muslimien uskontunnustuksen "allah akrab"

        Jo Tuomari Gideonin aikana arabinaisien korvissa ja heidän kamelien kauloissa oli poulikuu koruja. Siis sama jumalan palvelus muoto kuin tänäänkin.

        Jeesus on vastaus ja hänen kauttaan tulee rauha maailmaan.


      • lusurit krisulit
        NytOn muutoksen aika kirjoitti:

        Kyllä vain oli, mutta ennen Muhamedia heillä oli yli 350 jumalaa. sitten tuli muhamed ja sanoi, että jumalia on vain yksi ja valitsi noista jumalista yhden ja sanoi. Muslimien uskontunnustuksen "allah akrab"

        Jo Tuomari Gideonin aikana arabinaisien korvissa ja heidän kamelien kauloissa oli poulikuu koruja. Siis sama jumalan palvelus muoto kuin tänäänkin.

        Jeesus on vastaus ja hänen kauttaan tulee rauha maailmaan.

        juttelee viisaita...


    • 135

      Juudan heimo on temmettu pois naapurimaista ja syyrialaiset on temmattu ties minne Turkkiin, Irakiin, Jordaniaan, Ruotsiin, Suomeen.

      Kristityt taas odottavat ylöstempausta taivaaseen, taivas lienee kuolemanjälkeinen tila.

    • Israelson(Ei kirj.)

      Shalom!
      Mitä tekemistä palestiinalaisialla on lupauksille jotka on luvattu Israelin valtiolle, Juudalle ja Efraimin jälkeläisille, Israelin 12 heimolle, juutalaisille?

      Muslimi palestiinalaiset eivät usko Jeshuaan eikä Abba Jahveen, eivätkä he polveudu Jaakobista !

      Myös eteläisen Juudan juutalaisten jälkeläiset ja juutalaisuuteen kääntyneet (noin 20 suuntausta), palvelee valtaosaltaan epäjumala baalia !
      (Juudan juutalainen Jeshua kertoi että juutalaiset ilman Herraa ovat saatanan synagookaa.)
      Koska heillä ei ole yhteyttä Abba YHWH Jumalaan ilman Herraa Jeshuaa (jes.53).
      Näin on aina hirmuiseen Herranpäivää asti. Jolloin vain 1/3 Israelinväestöstä pelastuu (sak.13:7-9).


      Tuo palestiina oppi ja tulkinta Jer.12 kohdasta on Israel Update ylläpitäjä Jarin G levittämiä juttuja.

    • hyvä/pahaVaihtoehto

      Nämä jakeet on palestiinalaisille ja yleensä vihamielisille Israelin vihollisille:

      Jer 12: Näin sanoo Herra kaikista minun pahoista naapureistani, jotka koskevat siihen perintöosaan, minkä minä olen antanut kansalleni Israelille:

      Ja jos he oppivat minun kansani tiet, niin että vannovat minun nimeeni: 'Niin totta kuin Herra elää', niinkuin he opettivat minun kansaani vannomaan Baalin kautta, niin heidät rakennetaan minun kansani keskeen.

      Mutta jos he eivät kuule, niin minä tempaan pois ja hukutan sen kansan, sanoo Herra.".

      Mutta jos he kääntyvät raamatullisille linjoille niin heidät asutetaan.

      • kysyjä-1

        eikös tuossa ole ristiriiita, jumalahan kerran jo hukutti lähes koko ihmiskunnan ja lupasi ettei tee sitä toiste? Eikä jumalaan voi luottaa, onko jumalan sana arvotonta?


      • Jumala hallitsee
        kysyjä-1 kirjoitti:

        eikös tuossa ole ristiriiita, jumalahan kerran jo hukutti lähes koko ihmiskunnan ja lupasi ettei tee sitä toiste? Eikä jumalaan voi luottaa, onko jumalan sana arvotonta?

        Vedet tai suuret vedet, on vertauskuva kansoista ja suurista ihmismääristä, ja hukkuminen tarkoitaa hukkumista häviämistä muiden kansojen sekaan.

        Nyt lopunajalla Israelin12 heimon jälkeläiset kootaan suurista meristä ja vesistä yhteen ja he palaa maahan koska ovat Jaakobin jälkeläisiä. Uskonto heillä voi olla mikä tahansa.

        Profetioiden mukaan Jumala puhdistaa ja pesee omaisuuskansansa jälkeläiset vasta Israelissa. Tähän Jumalan Israelin kansaan on liittynyt ihmisiä jotka ovat pakanataustaisia. On jaloja oksia ja metsäpuun oksia, se on koko Jumalan Israel (room.11). Jeshuassa oksastettuna he ovat yhteydessä Aabrahamin Jumalaan, Iisakin Jumalaan, Jaakobin Jumalaan. Ilman Herraa Jeshuaa he ovat vielä ulkona ja hukkuneina kansojen sekaan.


      • Israel on syytön
        kysyjä-1 kirjoitti:

        eikös tuossa ole ristiriiita, jumalahan kerran jo hukutti lähes koko ihmiskunnan ja lupasi ettei tee sitä toiste? Eikä jumalaan voi luottaa, onko jumalan sana arvotonta?

        "eikös tuossa ole ristiriiita, jumalahan kerran jo hukutti lähes koko ihmiskunnan ja lupasi ettei tee sitä toiste? Eikä jumalaan voi luottaa, onko jumalan sana arvotonta?"

        Tässä kohtaa ei tarkoiteta veteen hukuttamisesta, vaan se tarkoittanee, että he hukkuvat omaan "jumalattomuuteensa".

        Huom! Hehän ovat arabiveljiensä suunnittelemassa vankilassa, nimeltä UNRWA.

        Ja myös se, että he itse omaehtoisesti poistuivat Israelista ja uskon veljet tavallaan perustivat heille heille sopivan isänmaan.


      • Shema Israel
        kysyjä-1 kirjoitti:

        eikös tuossa ole ristiriiita, jumalahan kerran jo hukutti lähes koko ihmiskunnan ja lupasi ettei tee sitä toiste? Eikä jumalaan voi luottaa, onko jumalan sana arvotonta?

        Jumalahan voi hukuttaa vaikka kansojen mereen, niinkuin Israelin 10 kadonnutta sukukuntaa, ei siihen vettä tarvita. Ero on vain siinä, että Jumala tietää kyllä missä minkäkin kansan rippeet ovat, ihmiset eivät niitä edes geenitutkimuksillaan saavuta. Kääntäkää tieltäni itsekukin, palvovaa yhtä ainoaa Jumalaa, Israelin Herra Sebaotia ja Hänen Poikaansa, Lihaksi tullutta Sanaansa, niin menestytte.


    • KTS (Ei kirj.)

      Me toki tietenkin toki tuemme kunnon kristittyinä palestiinalaisia ja jätämme nämä raamatunlauseilla kekkaloivat laitalahkolaiset omaan surkeuteensa.

      HYVÄ!
      HIENOA!

    • 20+6

      Eihän muiden ihmisten tarvitse elää sinun uskonnollisten ohjeiden mukaan. Miksi alat vahingoittamaan muita ihmisiä uskomuksiesi perusteella. Eihän muutkaan saa alkaa sinua kiduttamaan, jos heidän uskonkirjansa sellaiseen kehottaa. Sehän on kamalaa terroria.

      Pitää osata lopettaa jo tappaminen ja tuhon aiheuttaminen. Molemmat / kaikki osapuolet. Israel, hamas, plo, ja mitä muita siellä on. Kyllä aikuisten ja sivistyneiden ihmisten pitää osata elää suvassa sovussa.

      Aivan järjetöntä toimintaa. Järkyttää katsoa ulkopuolisena kun vielä Suomessakin vauhkotaan ja tuetaan tappamista. En hyväksy minkään osapuolen raketti-iskuja tai tappamista. Tyhmää, eläimellistä.

      • Siunautaan!

        Israel on tässä kohtaa syytön osapuoli ja hyvin sovinnollinen.

        Herra siunatkoon sinua Israel ja varjelkoon sinua.

        Herra valistakoon kasvonsa sinun puoleesi ja olkoon sinulle rauhan!


      • 10+6
        Siunautaan! kirjoitti:

        Israel on tässä kohtaa syytön osapuoli ja hyvin sovinnollinen.

        Herra siunatkoon sinua Israel ja varjelkoon sinua.

        Herra valistakoon kasvonsa sinun puoleesi ja olkoon sinulle rauhan!

        Voi Herra Paratkoon.

        Tuossa touhussa ei syytöntä osapuolta ole. Alueen ylikansoitus, miehitys, talous- ja ruoka-apujen estäminen, kotien hajottaminen, siviilien pommitus jne Syitä löytyy valtava lista. Kumpikaan osapuoli ei ole syytön.

        Asia on niin, että kovapäisyydellä sille alueelle ei rauhaa rakenneta. Asennemuutosta vaaditaan, henkistä asennemuutosta. Tuollainen syyttömyyden huutaminen ja Herran kiljuminen on aivan lapsellista.


    • 11+10

      Erityisesti minä murehdin juutalaisia sotilaita, heillä varmasti olisi muutakin tekemistä kuin ampua lohikäärmeitä alas taivaasta, että monipäinen peto putoaisi tulijärveen.

      Ainoat jalot ritarit tässä maailmassa.

      • juutalaisia?

        IDF:ssa sattuu olemaan myöskin arabimuslimeja sotimassa,he ovat tällöin yhtä lailla israelilaisia sotilaita ja puolustavat maataan kuten juutalaisetkin.


      • Hyvä esimerkki
        juutalaisia? kirjoitti:

        IDF:ssa sattuu olemaan myöskin arabimuslimeja sotimassa,he ovat tällöin yhtä lailla israelilaisia sotilaita ja puolustavat maataan kuten juutalaisetkin.

        Nämä ovat jaloja palestiinalaisia jotka puolustavat kansaansa Israelia.


    • 6+10

      Joo, näkyi olevan myös tyttöjä, mutta tuskin muslimeja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe