Umpikujassa?

9+18

Sairastan tautia joka hankaloittaa elämääni aika ajoin. Kuumuus on minulle myrkkyä ja sairauteen kuuluu myös väsymyskausia. Lepo on minulle siis tärkeää. Nyt kun hellettä on jatkunut jo pitkään on vointini ollut heikko. Kuuma vaikeuttaa myös nukkumista sillä asunto on kuin pätsi. Olen viimeiset pari viikkoa (ainakin) nukkunut todella huonosti ja herännyt yöllä itkemään pahaa oloani. Olo on löysä ja vaikea, jalkoihin koskee ja muutenkin on hankalaa...

Mieheni on luvannut ymmärtää ja tukea minua sairauteni kanssa. Nyt kun viimeaikainen oloni on aiheuttanut sen, ettei minulla tee mieli seksiä, on tämä ymmärrys alkanut kuitenkin kaikota. Tosin mies sanoo ymmärtävänsä, mutta käyttäytyy mielestäni päinvastaisella tavalla... Viime yhdynnästä on nyt viikko. Tässä välissä olen kuitenkin kerran avustanut miehen itsetyydytystä keikistelemällä peppuani ja hieromalla paikkojani, hän pitää tätä kiihottavana ja tykkää siitä. Nyt mies on kuitenkin kärttyinen ja toistaa kuinka ei voi ymmärtää miten parisuhteessa ei voi haluta toiselle hyvää seksuaalisesti. Monesti olen saanut kuulla miten olisi ihanaa rakastella, laueta sisälleni, saada suihinottoa jne... Samaan aikaan minä yritän vain selvitä päivästä toiseen järjissäni. Nuo "vihjailut" tuntuvat vain pahalta ja hoputtamiselta. Sama kuin mies sanoisi ääneen että alas nyt voida paremmin ja haluta seksiä. Tulee epäonnistunut olo, kuin olisin pettänyt mieheni. Mies on seksinnälissään kärttyinen ja minua kohtaan oikeastaan aika inhottava. Hän saattaa tiuskia ja sanoa minulle ilkeästi. Pienestäkin asiasta tulee riitaa. Tämä kaikki hankaloittaa minun halujeni heräämistä vielä vain enemmän...

Mies sanoo että minun pitäisi ymmärtää häntä, kun hänkin ymmärtää minua (?). Minun pitäisi kuunnella hänen tiuskimistaan ja unohtaa ne heti, koska hänellä on oikeus omassa olossaan olla minulle ilkeä. Minä vain toivoisin että mies voisi olla puhumatta seksistä silloin kun minä en siihen selvästikään kykene ja antaisi minun toipua rauhassa. Jos hän vain pitäisi minua hyvänä ja antaisi minun levätä, seksihalutkin heräisivät paljon aiemmin. Kumman tässä pitäisi katsoa peiliin ja olla ymmärtäväisempi?

7

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9+13

      Kuullostaa painostavalta. Oletteko kunnolla keskustelleet tästä asiasta? Sinulla on sairaus jolle et voi mitään. Jos puhutaan toisen ymmärtämisestä niin kyllä minusta sinua pitäisi etusijassa kuunnella ja ymmärtää. Onhan voimavarasi loppuneet kaikessa ja terveys on aina etusijalla. Onko ihminen itsekäs jos vaatii toiselta sellaista mihin hän ei aina tarvittaessa kykene..vai.. onko ihminen silloin itsekäs jos ei terveydellisistä syistä jaksa olla toiselle mieliksi....minusta tuo ensimmäinen on enemmänkin niin. Ole rohkeasti itsekäs..siihen sinulla on oikeus.

    • Colt45

      Aika lapsellinen tyyppi. Näytä kirjoituksesi sille, eihän me sitä täältä voida muuttaa.

    • älä suostu

      Olisiko hyvä muuttaa toiseen asuntoon, joka on edes joitakin asteita "viileämpi". Ja jäähdytin, tuuletin, unilääke, vesisuihku välillä, vettä. Juotko tarpeeksi ja suolaa ruuassa, että imeytyy. Oletko hakenut niksejä ja apua kuumuuteen. Paljonko mittari näyttää sisällä, hanki se? Kysy suvulta ja tutuilta myös apua kuumuuden kitekemiseen.

      Miehen käytös on väärin ja hyvin ikävää sua kohtaan. ÄLÄ missään nimessä suostu (rakkaudesta tai muutenkaan) miehen painostukseen, seksioikkuihin ja miellytä häntä väkisin, teet silloin itseäsi ja hyvinvointiasi vastaan. Pariterapia vai ero? Älä jää kärsimään! Onko mies aidosti suhteessa, kuulostaa rakkaudettomalta, narsistiselta eli itsekkäältä käytökseltä hänellä - himot vievät. Vaikea uskoa, etteikö olisi kuunnellut kun kerrot olotilastasi. Tilanne on tosi paha suhteessa, joten kysy vaikka yksin neuvoja parisuhdeneuvojalta salaa, jos mies ei lähde sinne. Tai kriisikeskukseen voi soittaa nimettömänä ja jutella, ilman isoja kriisejäkin näissä tilanteissa. Mies petti sut, sinä et ole pettänyt häntä, kai sen järkikin jo sanoo! Alistaako mies seksiin tai yrittää konrtolloida? Kiusaa kun olet kipeä? Henkistä väkivaltaa? Voimia.

    • 11+8

      Minä kyllä ymmärrän kumpaakin. Itse sairastan masennusta ja oli tuossa vaikeampi kausi kun ei jaksanut mitään. Vessassa käynti jo vaati ponnisteluja, ruokaa ei jaksanut syödä ja sen mikä söi niin oksensi, puhumaan ei pystynyt kun ei tullut ääntä. Olin juuri kotiutunut suljetulta kuukausi sitten niin sinnekään ei kehdannut takaisin änkeä. Seksi ei todellakaan käynyt mielessä. Mulla vaan on mies jota se ei edes kiinnosta mun kanssa. Kun olen parempi niin kärsin puutteesta. On turhauttavaa aina olla se joka anelee. Mies sitten harrastaa seksiä mutta naamasta näkee että sitä ei kiinnosta yhtään. Edellisessä liitossa minulla ei ollut mitään haluja ja alistuin pakkoseksiin josta tuli hirveä olo. Minusta tuntuu että en ole oppinut mitään. Neuvoja voi antaa, mutta lähinnä miehellesi, että antaisi sun olla. Jos sulla ei ole voimia ja voit huonosti niin ei sua saa kiusata. Toivotaan että helteet tasoittuisi tai löytäisitte viileämmän paikan.

    • ei ymmärrystä

      Miehet ei ymmärrä sairautta. Sairaana saat olla yksin, näin se menee. En enää huolis miestä asumaan kanssani koska sairauteni voisi olla miehelle taakaksi.

      Sairaus ei edes näy, terveeltä näytän ja toimin lähes normaalisti, mitä nyt tämä sairaus vaatii jonkun verran suunnittelua ja varovaisuutta tietyissä asioissa. Seksin harrastamista se ei haittaa mutten viitsi enää "kouluttaa" yhtäkään miestä ymmärtämään mitä tämä sairaus on.
      Koen etten voi toiselta ihmiseltä vaatia että jaksaisi vierelläni tämän kanssa. Onneksi on mielenterveys kuitenkin minulla säilynyt vastoinkäymisistä huolimatta.

    • alk per

      Olen kertonut kaikki asiat miehelle mitä tähänkin kirjoitin. Hänen mielestään kuitenkin minun pitäisi ymmärtää hänen kiukutteluaan ihan yhtä lailla kuin hänenkin pitää ymmärtää minun sairauttani. Mies kokee että samalla tavalla kun minulla on vaikeaa taudin takia, on hänellä vaikeaa kun hän ei saa seksiä. Ja himot/hormonit/mitkälie saavat hänet kiukkuiseksi ja sanomaan asioita ilkeästi. Minun pitäisi vain niellä tämä. Onkohan kyseessä jotenkin erityisen hormooneilla käyvä mies kun ei pysty itseään hillitsemään... (en ole koskaan törmännyt aiemmin tällaiseen)

      Lähdimme karkuun asunnon kuumuutta ja toivottavasti saan nyt levätä. Olohan ei tietenkään heti parane kun on monta viikkoa jo kärsinyt.... Eniten nyt kuitenkin vaikuttaa tuo miehen inhottava käytös. Vaikka fyysisessti ehkä jo kykenisinkin seksiin, ajaa mies käytöksellään minua kauemmas.

      Olen myös alkanut miettiä kun tautini vaikuttaa enemmän elämääni, että pitäisiköhän elää vain yksin. Miksi kiduttaa toista ihmistä taudilla joka ei ole osunut hänen kohdalleen, vaan minun? Ehkä pitäisi vain opetella elämään yksikseen, eipähän tarvisi miettiä mitä kärsimyksiä aiheuttaa toisille. Emme ole edes naimisissa ja olemme aika nuoria (kolmenkympin molemmin puolin). Mies ehtisi hyvin löytää terveen vaimon ja minä voisin alkaa opetella elämää omissa oloissani.

      AP

    • 3+5

      Siis mitä? Teillä on ollut VIIKKO taukoa seksistä sinun pahan olon takia ja mies ilkeilee sinulle? Ja tässä välissä olet kuitenkin auttanut häntä itsetyydytyksessä? Onkohan nyt turhan hätäinen mies kyseessä? Tuohan on ihan normaali tauko seksissä, varsinkin jos toinen on kipeä. Omituista touhua... Ja sinä haluat olla tuollaisen kanssa suhteessa? Sanoisin että sinun ei tarvitse miettiä yksinoloa oman tautisi takia vaan tuon miehen että oppisi ymmärtämään parisuhteessa myös toista osapuolta. Kuulostaa todella itsekeskeiseltä tyypiltä! Ei kenenkään pallit räjähdä viikossa, varsinkaan jos omat kädet toimii. Hyh mikä mies :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe