Onko oikeesti uusioperheet

tämäkö lasten elämää

näin sekasin? Näähän on ihan hirveitä koostumuksia. Miten lasten annetaan elää niissä? Pelotellaanko lapset hiljaiseksi vai miksi nämä ei oikeesti tule esille?
Eihän aikuinenkaan anna itseään kohdella näin huonosti mitä täällä sa lukea! Olen järkyttynyt.

21

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

      Niin kyse on siitä näissä kirjoituksessa yksi on ex vaimo kotrolli friikki ja pitää kaikkia miesten uusia petoina perheen rikkojina on narsisti toinen on uusikko sosiopaatti kontrolli friikki joka pitää miehen lapsia ex:ää vihollisena ja vaatii nykyise ja ex miehen elättämään omat lapset ja esintyy kaikki voipana kuin pullonhenki. Ja itse koitan kunnioittaa ex:n kotirauhaa ja kykyä päättää ketä lapset tapaa ja sitä vaadin myös ex:ltä enkä kysele häneltä mistään muusta kuin lapsista enkä kerro hänelle mistään muusta kuin lapsista (ja kun sopimukset on oikein laadittu niin minun ei ole tarvinnut keskustellä hänen kanssa n.5-6vuoteen ollenkaan).

    • ei ole olemassa kuin

      Ensinnäkin, ei ole olemassa uusioperhietä. On vain ydinperhe, yksi ainoa perhe on ihmsellä. Yhdessä voi asua ketä tahansa, mutta perhe se ei ole.
      Perhe tehdään itse,, mies ja yhteiset lapset.
      Ei perhettä voi keneltäkään ottaa ja eikä kasta ketä tajansa jotta olisi perhe.

      Perhe on vain yksi aino biologinen muoto, aviopari ja yhteiset lapset.
      Kaikkea voi kuvitella, vaikka että olet iines ankka... mutta niin voi vaan kuvitella, asioita voi kuvitella.

      Lapset kärsii muuttamisesta, ja vaihtuvista ihmisitä jatkuvasti, haukkumisista, ja häiriköinnistä mitä nämä yhteiselot täälläkin saavat aikaan. Lpaset ovat niitä kärsijöitä ja erojen maksajia, ja siten vielä pitäisi sopeutua ja leikkiä onnellista että saa muuttaa viikotain ja nähdä vieraita ihmisiä ja leikkiä onnellista.

      Jotenkin säälittävää.

      • ..........

        Älä jaksa vitun ääliö jängätä asiasta!!! Uusioperhe on olemassa jossa eronnut/eronneet rupeavat seurustelemaan ja muuttavat yhteen avioituvat ehkä hankkivat yhteisen lapsen omien lisäksi= uusio/uusiperhe ainakin näiden yhteisen elämän alkaneiden silmissä (on entinen perhe/aviopuoliso ja on uusiperhe/aviopuoliso). Vai onko sinusta mahdoton ajatus että rakastuu uuteen naiseen eron jälkeen vai eronkin jälkeen ex miehesi pitää rakastaa sinua vaikka jakaisit persettä toisille???


      • yksi perhe vain!
        .......... kirjoitti:

        Älä jaksa vitun ääliö jängätä asiasta!!! Uusioperhe on olemassa jossa eronnut/eronneet rupeavat seurustelemaan ja muuttavat yhteen avioituvat ehkä hankkivat yhteisen lapsen omien lisäksi= uusio/uusiperhe ainakin näiden yhteisen elämän alkaneiden silmissä (on entinen perhe/aviopuoliso ja on uusiperhe/aviopuoliso). Vai onko sinusta mahdoton ajatus että rakastuu uuteen naiseen eron jälkeen vai eronkin jälkeen ex miehesi pitää rakastaa sinua vaikka jakaisit persettä toisille???

        Kuten sanoin, kaikkea voi kuvitella olla olemassa. Sinäkin voit kuvitella olevasi nalle puh, tai teletappi! Mikä estää, mutta eihän sillä ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.

        Ei ne miehen lapset kuulu kuin omaan perheeseen, ne voivat käydä isän luona kylässä, mutta eivät asu siellä, eikä kuulu siihen yhteiseloon. Meillä ei ikinä ole ollut kuin yksi perhe, en ole koskaan nähnyt sitä mahdollista toista kotiamme, en koskaan. Ei ole laspsetkaan, täällä he ovat aina asuneet kun isä heidät hylkäsi ja vaihtoi sutturoihin.


      • .........
        yksi perhe vain! kirjoitti:

        Kuten sanoin, kaikkea voi kuvitella olla olemassa. Sinäkin voit kuvitella olevasi nalle puh, tai teletappi! Mikä estää, mutta eihän sillä ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.

        Ei ne miehen lapset kuulu kuin omaan perheeseen, ne voivat käydä isän luona kylässä, mutta eivät asu siellä, eikä kuulu siihen yhteiseloon. Meillä ei ikinä ole ollut kuin yksi perhe, en ole koskaan nähnyt sitä mahdollista toista kotiamme, en koskaan. Ei ole laspsetkaan, täällä he ovat aina asuneet kun isä heidät hylkäsi ja vaihtoi sutturoihin.

        Kyllä minulla on uusperhe johon kuuluu vaimo,omat ja yhteinen lapslapsi ME OLEMME PERHE!!! Esim. Jos sattuu jotain ikävä vaikka kuolen niin se kerrotaan perheelle eli vaimolle ja lapsille ei ex vaimolle ainakaan viranomaisten taholta, perunkirjoituksissa läsnä on perhe eli vaimo ja lapset ei ex puoliso. Lesken eläkkeen saa vaimo perhe eläkkeen saa omat lapset ei ex vaimo. Ainoa minkä ex vaimo saa on 100%:n yksihuoltajuus ilman elatusmaksuja ja lapsille kuuluu


      • lapsi parat
        ......... kirjoitti:

        Kyllä minulla on uusperhe johon kuuluu vaimo,omat ja yhteinen lapslapsi ME OLEMME PERHE!!! Esim. Jos sattuu jotain ikävä vaikka kuolen niin se kerrotaan perheelle eli vaimolle ja lapsille ei ex vaimolle ainakaan viranomaisten taholta, perunkirjoituksissa läsnä on perhe eli vaimo ja lapset ei ex puoliso. Lesken eläkkeen saa vaimo perhe eläkkeen saa omat lapset ei ex vaimo. Ainoa minkä ex vaimo saa on 100%:n yksihuoltajuus ilman elatusmaksuja ja lapsille kuuluu

        Kuten sanoin kaikkea voi kuvitella. Sinulla on perhe vain sen uuden vaimon ja hänen yhtiesten lasten kanssa, mutta teidän perheeseen ei kuulu sinun lapset entisestä avioliitosta, eikä uudne naisen enitsestä liitosta, he eivät ole teidän perhettä.

        Kuten sanoin, perhe tehdään itse, siihen ei oteta mistään henkilöitä, sieltä täältä. Kenlläkään ei ole kuin yksi perhe. Sinä et kuulu enää ex vaimon ja yhtisten lasten perheeseen, jos olet häippässyt sieltä.

        Ainoa mitä ex vaimo saa on pitää huolta hylätyistä lapsista, raataa yksin lasten ja työn ja kodin kanssa... haukut ja vihat, halveksunnat lstne huonon kohtlun ja lohduttamisen heitä kohtaan... niinpä, se on lasten äidin osa. Halveksittu ja huono äiti vaikka ikanaan on kelvannut, että lapsetkin piti tehdä.


      • ........
        lapsi parat kirjoitti:

        Kuten sanoin kaikkea voi kuvitella. Sinulla on perhe vain sen uuden vaimon ja hänen yhtiesten lasten kanssa, mutta teidän perheeseen ei kuulu sinun lapset entisestä avioliitosta, eikä uudne naisen enitsestä liitosta, he eivät ole teidän perhettä.

        Kuten sanoin, perhe tehdään itse, siihen ei oteta mistään henkilöitä, sieltä täältä. Kenlläkään ei ole kuin yksi perhe. Sinä et kuulu enää ex vaimon ja yhtisten lasten perheeseen, jos olet häippässyt sieltä.

        Ainoa mitä ex vaimo saa on pitää huolta hylätyistä lapsista, raataa yksin lasten ja työn ja kodin kanssa... haukut ja vihat, halveksunnat lstne huonon kohtlun ja lohduttamisen heitä kohtaan... niinpä, se on lasten äidin osa. Halveksittu ja huono äiti vaikka ikanaan on kelvannut, että lapsetkin piti tehdä.

        Kyllä kuuluu niin kauan kun on yhteishuoltajuus ja lapset asuu osan aikaameillä.
        Sulla näyttää olevan vaikea myöntää että olen lapsilleni 100%:ti isä eron jälkeenkin ja lapseni on osa perhettä eikä se sinun kuvitelmista mihinkään muutu vaikka kuinka vänkäät lapseni on perhettä


      • UUSperheellinen

        Ymmärsinkö nyt oikein että, ydinperhe on mies ja yhteiset lapset myös sinun mielestä. Ok, nyt sitten voit lopettaa sen iän ikuisen jauhamisesi "onnen ydin perheestäsi"! Kiitos!


      • .........
        lapsi parat kirjoitti:

        Kuten sanoin kaikkea voi kuvitella. Sinulla on perhe vain sen uuden vaimon ja hänen yhtiesten lasten kanssa, mutta teidän perheeseen ei kuulu sinun lapset entisestä avioliitosta, eikä uudne naisen enitsestä liitosta, he eivät ole teidän perhettä.

        Kuten sanoin, perhe tehdään itse, siihen ei oteta mistään henkilöitä, sieltä täältä. Kenlläkään ei ole kuin yksi perhe. Sinä et kuulu enää ex vaimon ja yhtisten lasten perheeseen, jos olet häippässyt sieltä.

        Ainoa mitä ex vaimo saa on pitää huolta hylätyistä lapsista, raataa yksin lasten ja työn ja kodin kanssa... haukut ja vihat, halveksunnat lstne huonon kohtlun ja lohduttamisen heitä kohtaan... niinpä, se on lasten äidin osa. Halveksittu ja huono äiti vaikka ikanaan on kelvannut, että lapsetkin piti tehdä.

        Niin mulla on ollut lapset syntymästä saakka osa elämää ja eron jälkeen se aika on aikataulutettu jolloin saan ottaa heidät luokse ja lapset saa tulla meille milloin haluavat riippuu ex vaimosta milloin päästtää. En hylännyt erossa lapsiani vaan erosin vaimostani . Ja kyllä lapseni kuuluu perheseen aina isyys ei katoa eroon


      • .........
        lapsi parat kirjoitti:

        Kuten sanoin kaikkea voi kuvitella. Sinulla on perhe vain sen uuden vaimon ja hänen yhtiesten lasten kanssa, mutta teidän perheeseen ei kuulu sinun lapset entisestä avioliitosta, eikä uudne naisen enitsestä liitosta, he eivät ole teidän perhettä.

        Kuten sanoin, perhe tehdään itse, siihen ei oteta mistään henkilöitä, sieltä täältä. Kenlläkään ei ole kuin yksi perhe. Sinä et kuulu enää ex vaimon ja yhtisten lasten perheeseen, jos olet häippässyt sieltä.

        Ainoa mitä ex vaimo saa on pitää huolta hylätyistä lapsista, raataa yksin lasten ja työn ja kodin kanssa... haukut ja vihat, halveksunnat lstne huonon kohtlun ja lohduttamisen heitä kohtaan... niinpä, se on lasten äidin osa. Halveksittu ja huono äiti vaikka ikanaan on kelvannut, että lapsetkin piti tehdä.

        Niin mulla on ollut lapset syntymästä saakka osa elämää ja eron jälkeen se aika on aikataulutettu jolloin saan ottaa heidät luokse ja lapset saa tulla meille milloin haluavat riippuu ex vaimosta milloin päästtää. En hylännyt erossa lapsiani vaan erosin vaimostani . Ja kyllä lapseni kuuluu perheseen aina isyys ei katoa eroon


      • olet vieras heille
        ......... kirjoitti:

        Niin mulla on ollut lapset syntymästä saakka osa elämää ja eron jälkeen se aika on aikataulutettu jolloin saan ottaa heidät luokse ja lapset saa tulla meille milloin haluavat riippuu ex vaimosta milloin päästtää. En hylännyt erossa lapsiani vaan erosin vaimostani . Ja kyllä lapseni kuuluu perheseen aina isyys ei katoa eroon

        Ei ole sama olla isä koko ajan kui olla isä kerran viikossa. Sun omat lapset ei kuulu enää sun perheeseesi.


      • ......
        olet vieras heille kirjoitti:

        Ei ole sama olla isä koko ajan kui olla isä kerran viikossa. Sun omat lapset ei kuulu enää sun perheeseesi.

        Kuuluu kyllä perheseen ja tulee aina kuulumaan... ...olen heidän isä erosta huolimatta olen heidän isä ja olen osa heidän perhettä vaikka asuisivat toisella puolella maapalloa ,


      • ole vaikka robin hoo
        ...... kirjoitti:

        Kuuluu kyllä perheseen ja tulee aina kuulumaan... ...olen heidän isä erosta huolimatta olen heidän isä ja olen osa heidän perhettä vaikka asuisivat toisella puolella maapalloa ,

        Sinä voit kuuluttaa kaikki kylän ihmiset perheeseen jos siltä tuntuu, sitä ei kukaan estä.

        Kaikkea voi kuvitella ja keksiä.
        Mutta oikeita perheitä ei ole kuin yksi, ja jos se yksi hajoaa, ei tule perhettä vaan tulee yhteis elo, yhties asumista, avoliitto.. ei ne kaikki 20 lasta kuulu sun perheeseen.


    • Lempi Kyllikki

      MUsta on kiva olla äiti kun ei ole omia, nyt voi komentaa ja määrätä muiden lapsia. Tää vanhin on 21 vuotias ja olen hänelle auktoriteetti. Komennan ja käskytän, yritän kasvattaa häntä meileni mukaan. Meillä on 10 v ikäeroa, joten olen nuori äiti hänelle, ja hän kunnioittaa minua ja sanookin äidiksi. Toinen lapsi on 19 v ja hänen kanssaan on ongelmia, kun ei meinaa ymmärtää kunnioittaa eikä sanoa äidiksi, viakk akuinka märään ja opetan. Olisi kivajos muuttaisivat pois miednkodista, tai heidn... miten vaan, sanoinkin miehelleni että voisi sanoa lapsilleen ettei asuisi enää täällä, sillä ovat kyllin vanhoja muuttamaan, ja ainahan minä voin tehdä heille sääntöjä ja neuvoa tarpeen tullen. Heidän äiti on kyllä ollut aika saamaton, häiriköi meitä jatkuvasti.

      • ..........

        Hei et sinäkään ole malli esimerkki terveestä ihmisestä oot aivan hirveä "äitipuolen" kuvatus jolle määrääminen/käskeminen menee kasvatuksen edelle olet niin äärinmäinen että muistuta sitä katkeraa ex ämmää! Ei tollasta ketään kunnioita... ...ja tietäisin että olet oikeasti kirjoituksesi kaltainen niin viranomaiset saisivat etsiä sinut


      • äiti koko kylälle
        .......... kirjoitti:

        Hei et sinäkään ole malli esimerkki terveestä ihmisestä oot aivan hirveä "äitipuolen" kuvatus jolle määrääminen/käskeminen menee kasvatuksen edelle olet niin äärinmäinen että muistuta sitä katkeraa ex ämmää! Ei tollasta ketään kunnioita... ...ja tietäisin että olet oikeasti kirjoituksesi kaltainen niin viranomaiset saisivat etsiä sinut

        Kyllähän täällä näyttää kaikki ihmiset leikkivät äitiä ja isää, ja ihan mitä vaan. Minäkain taidan olla äiti tuolle naapurin tytölle, joka tässä käy joka pivä, ja annan myös hänelle ruokaa tai limukkaa tai karkkia... kuuluko se mun perheeseen. Olenko hänen äiti?
        Juu voin sitä leikkiä. Leiki sinäkin, äitiä kaikille.


      • .........
        äiti koko kylälle kirjoitti:

        Kyllähän täällä näyttää kaikki ihmiset leikkivät äitiä ja isää, ja ihan mitä vaan. Minäkain taidan olla äiti tuolle naapurin tytölle, joka tässä käy joka pivä, ja annan myös hänelle ruokaa tai limukkaa tai karkkia... kuuluko se mun perheeseen. Olenko hänen äiti?
        Juu voin sitä leikkiä. Leiki sinäkin, äitiä kaikille.

        Meillä ainakin on vaimo on äiti omille lapsilleen ja minun lapsille hänellä on etunimi niin kuin hänen lapset kutsuvat minua etunimellä. Ja toistemme lapsille voimme olla opettajan kaltainen kasvattaja/auktoriteetti... ...ei asiasta kannata tekemällä tehdä vaikeampaa mitä se on. Ex puolisotkin voisi hyväksyä realiteetit että heidä entisillä puolisoilla on uudet kumppanit lapset tapaa vanhempansa kumppanin ollesaan isän/äidin luona
        eikä olla katkera ydin perse tai narsistinen uusikko....


    • Luuleminen

      Kyllä minulla on uusperhe johon kuuluu vaimo,omat ja yhteinen lapslapsi ME OLEMME PERHE!!

      Puhuit jos kuolet ei siitä ilmoiteta ex-vaimolla, jos lapsesi hänen kanssaan ovat alaikäisiä ja teillä on yhteishuotajauus, niin ihan varmasti ex-Vaimolle ilmoitetaan lasten huoltajan ominaisuudessa.
      Lapset saavat perhe-eläkkeen jälkeesi, kuten myöskin muut korvaukset, kuten kuulukin. Ex puolisosi on saanut avioeron osituksessa osana, joten hänen ei ole enää saava mitään. (Ellet ole unohtanut muuttaa vapaa-ehtoisissa vakuutuksissa edunsaajaa).

      Tälle uudelle puolisolle ei sen päivän jälkeen kuulu ex-liiton lastesi asiat millään tasolla, eikä hän hoida asioita heidän puolestaan, joskin jos perintöosa lapsillasi on tarpeeksi suuri, silloin sitäkin valvoo edunvalvonta ja äidit ei ex eikä nykyinen voi käyttää varoja mielensä mukaan. Lasten etua valvotaan.

      Näytät olevan hyvin katkera ex-puolisollesi, joten rakkautesi häneen ei taida ollakaan päättynyt kokonaan. Sitä sitä vihaa ketä rakastaa.

      • Onnen ydin perhe

        Olimme todella katkeria iakanaan kun perheenrikkoja hajoitti perhemme ja lapseni jäivät ilman isää, tottkai olimme, melko pitkään.
        Mutta kun huomasimme, miten huono isä ja mies meillä oli, pikkuhiljaa ymmärsimme, etä mies ei ollut meidän arvoinen, oli helppo luovuttaa ja ymmärtää, että näin sen pitikin mennä, huonot pois meidän elämästä ja lastemme läheltä. Oikeasti oli hyvä, tulomme nousi kun jäuin yh äidiksi, ja elämämme oli tosi laadukasta.

        Meidän elämään ei ole koskaan kuulunut nämä perheenrikkojat eikä ex isä ex mies ole koskaan niitä tyrkyttänytkään meille, ymmärsi itsekin, että he eivät kuulu meidän elämään, eikä sallinut meille enepää ongelmia ja tottakai häntä hävetti että antoi moisen perheenrikoja tulla väliin.
        Hyvin on pitänyt sutturat poissa meiltä, emmehän mekään mene niitä katsomaan, hyi.

        Mies tajusi, että teki väärin eikä pakota meitä näkemään sutturoita, ei kehtaa tuoda niitä lähellemme. Hyvä niin. Tajusi, että kun tekee väärin, ei ole mitää sijaa vaatia miten me elämämme elämme ja ketä kuuluu meidän läheisiin, häne ei kuulu eikä suttura se perheenrikkoja.

        Hänen juna meni jo, ei äijän käppyrällä ole pokkaa alkaa vaatimaan mitään meiltä. Eniten se menetti kuin me, onneksi.

        Olemme erittäin onnellisia, mutta mies parka, surullinen ja yksin, kun kukaan ei välitä. Sitä saa mitä tilaa.


      • ........

        Niin vakuutus korvaukse menne ainakin sopimuksen mukaan 1.as lainaan 2. Vaimo ja lapset 50/50 elikä lasten 50% jaetaan 3osaan ja irtain omaisuus kuuluu asuntoon josta vaimo omistaa50% ja minun osuudesta vaimo saa 50% eli 75/25% ja tämä 25% jaetaan taasen 3... ...ja vaimolla säästetty raha ostaa itselleen tämä 25%:ia. Ja edunvalvoja on olemassa. Ja siitä että olen vihainen kyllä oot oikeassa teen kaikkeni ettei ex pääse lähellekkään meitä !!


    • Katkeruus ja tuho

      Älä kuitenkaan kosta lapsillesi, sillä niinhän sinä nyt teet. Eli koetapa päästä yli tuon katkeruutesi ja anna lasten pitää äiti, jos sinä et äitiä hyväksy, kuitenkin tämä äiti on lasten ainoa oikea äiti.

      Sinun uusi vaimosi ei ole yhtään ihmeellisempi, kun saa vallan, hän varmasti aika pian unohtaa entisen liittosi lapset.
      Teidän jokaisen tulisi kohdata näitä asioita työn teossanne, silloin näkisitte miten suurta vääryyttä avioerojen jälkeen lapset saavat kohdata ja varsin usein vielä omalta katkeroituneelta vanhemmaltaan.

      Aina, joka ikinen päivä tulisi muistaa että omat lapset eivät ole syypäitä eroonne, joten älkää koskaan kostako heille riitojanne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe