pyhäkköoppi

näin se vain on

Täällä väitetään toistuvasti, että parhaat adventistiteologit eivät löydä todisteita pyhäkköoppiin ja että se on vain kasvonjenpesua ...

Kyseisten väitteiden esittäjä(t) valehtelee korvan heiluen. Jokainen voi lukea vaikka tämän:

https://adventistbiblicalresearch.org/sites/default/files/pdf/Gane, Christ at his sanctuary.pdf

186

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilmi tuli

      Googlaapa "Desmond Ford", saat lisätietoa tästä oppikokouksesta, joka todistettavasti on kokonaiset viisi vuotta etsinyt epätoivon vimmalla raamatullisia todisteita "pyhäkköopille" ja "tutkivalle tuomiolle", mutta omaksi kauhukseen joutuivat päätelauselmassaan toteamaan, ettei löytynyt. Mutta ei sitten sen vertaa selkärankaa löytynyt, että olisi kirkonlaajuisesti tehty parannusta tästä valheesta: päätettiin mieluummin jatkaa huuhaan opettamista, ettei kasvoja menetettäisi. Mutta kuten totuudella yleensä on tapana, se tulee ilmi - ennemmin tai myöhemmin, tavalla tai toisella. Ja niinpä ei tämäkään kokouksen loppulauselma salassa pysynyt....

      • näin se vain on

        Fordin höpinät on osoitettu huuhaaksi jo ajat sitten.


      • Ilmi tuli
        näin se vain on kirjoitti:

        Fordin höpinät on osoitettu huuhaaksi jo ajat sitten.

        Ei Ford yksin sitä faktaa todennut, ei vaan enää voitu poistaa adv. Teologiasta tätä harhaa, "koska olemme edenneet pyhäkköopin opetuksessa jo liian pitkälle, emme voi poistaa menettämättä kasvojamme."


      • höpönlöpön
        Ilmi tuli kirjoitti:

        Ei Ford yksin sitä faktaa todennut, ei vaan enää voitu poistaa adv. Teologiasta tätä harhaa, "koska olemme edenneet pyhäkköopin opetuksessa jo liian pitkälle, emme voi poistaa menettämättä kasvojamme."

        Ford ja kumppanit puhuvat huuhaata. Valehtelet sinäkin.

        Pyhäkköoppi on Raamatussa ja pysyy.


      • Odottaen
        höpönlöpön kirjoitti:

        Ford ja kumppanit puhuvat huuhaata. Valehtelet sinäkin.

        Pyhäkköoppi on Raamatussa ja pysyy.

        Höpönlöpön - kun kerran nuo adventismin johtavat teologit eri maista yhteenkokoontuneina viiden vuoden tutkimusen jälkeen eivät voineet sille raamatullista perustaa esittää, niin sinäpä varmaan heitä viisaampana, oppineempana ja älykkäämpänä voit osoittaa sen luvun ja jakeenSanassa, jossa näin lukee!


      • haloo!!!!!
        Odottaen kirjoitti:

        Höpönlöpön - kun kerran nuo adventismin johtavat teologit eri maista yhteenkokoontuneina viiden vuoden tutkimusen jälkeen eivät voineet sille raamatullista perustaa esittää, niin sinäpä varmaan heitä viisaampana, oppineempana ja älykkäämpänä voit osoittaa sen luvun ja jakeenSanassa, jossa näin lukee!

        Tuo on ikivanhaa tietoa, joka ei enää pidä lainkaan paikkaansa. Lue aloittajan linkistä, miten NYKYTEOLOGIT todistavat asian Raamatusta.


      • haloo!!!!
        Odottaen kirjoitti:

        Höpönlöpön - kun kerran nuo adventismin johtavat teologit eri maista yhteenkokoontuneina viiden vuoden tutkimusen jälkeen eivät voineet sille raamatullista perustaa esittää, niin sinäpä varmaan heitä viisaampana, oppineempana ja älykkäämpänä voit osoittaa sen luvun ja jakeenSanassa, jossa näin lukee!

        Oletko juuttunut 1950-luvulle? Nyt eletään vuotta 2014. Fordin kriisi 1980 sai kirkon tutkimaan asiaa huomattavasti paremmin kuin aikaisemmin. Kirkko vastasi kaikkiin vastaväitteisiin jo 1990-luvulla. Olet täysin hukassa jaarituksinesi.


      • pyh!
        Odottaen kirjoitti:

        Höpönlöpön - kun kerran nuo adventismin johtavat teologit eri maista yhteenkokoontuneina viiden vuoden tutkimusen jälkeen eivät voineet sille raamatullista perustaa esittää, niin sinäpä varmaan heitä viisaampana, oppineempana ja älykkäämpänä voit osoittaa sen luvun ja jakeenSanassa, jossa näin lukee!

        Dan. 7:9-10 "Kun minä sitä katselin, istuimet asetettiin paikoilleen, ja Ikiaikainen istuutui. Hänen pukunsa oli valkea kuin lumi ja hänen hiuksensa ja partansa kuin puhdas villa. Hänen valtaistuimensa oli tulen liekkejä, ja sen pyörät olivat palavaa tulta. Hänen luotaan lähti liikkeelle tulinen virta. Tuhannet ja taas tuhannet palvelivat häntä, miljoonat seisoivat odottaen hänen edessään. Oikeus asettui istumaan, ja kirjat avattiin."

        Dan. 8:13-14 "Sitten minä kuulin pyhien enkelien puhuvan, ja yksi heistä kysyi toiselta: "Kuinka kauan meidän täytyy katsella tätä? Päivittäinen uhri on poissa, jumalattomuus levittää tuhoa, ja pyhäkkö ja palvelus on tallattu maahan!" Toinen vastasi: "Niin kauan, että kaksituhatta kolmesataa iltaa ja aamua on kulunut; sitten nousee pyhäkkö taas kunniaan."

        2. Kor. 5:10 "Meidän kaikkien on tultava Kristuksen tuomioistuimen eteen, jotta kukin saisi sen mukaan, mitä ajallisessa elämässään on tehnyt, hyvää tai pahaa."

        Saarn. 12:13-14 "Tässä on lopputulos kaikesta, mitä nyt on kuultu: pelkää Jumalaa ja pidä hänen käskynsä. Tämä koskee jokaista ihmistä. Jumala vaatii tuomiolle kaikista salatuistakin teoista, niin hyvistä kuin pahoista."

        Ap.t. 24:25 "Mutta kun Paavali puhui Jumalan tahdon mukaisesta elämästä, halujen hillitsemisestä ja tulevasta tuomiosta, Felix pelästyi ja sanoi: "Saat mennä. Kutsun sinut taas toiste, kun minulla on aikaa."

        Room. 12:19 "Älkää ottako oikeutta omiin käsiinne, rakkaat ystävät, vaan antakaa Jumalan osoittaa vihansa. Onhan kirjoitettu: "Minun on tuomio, minä maksan tekojen mukaan" -- näin sanoo Herra."

        1. Piet. 4:17 "On tullut tuomion aika, ja tuomio alkaa Jumalan huoneesta. Mutta jos se alkaa meistä, mikä onkaan niiden loppu, jotka eivät taivu uskomaan Jumalan evankeliumia?"

        Hepr. 2:17 "Niinpä hänen oli tultava joka suhteessa veljiensä kaltaiseksi, jotta hänestä tulisi armahtava ja uskollinen ylipappi ja hän voisi Jumalan edessä sovittaa kansansa synnit."

        Hepr. 5:4-5 "Kukaan ei itse ota tätä arvoa itselleen, vaan ylipapin kutsuu Jumala, joka kutsui jo Aaronin. Siten ei Kristuskaan itse korottanut itseään ylipapin arvoon, vaan hänet korotti se, joka sanoi hänelle: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin,"

        Hepr. 7:26-28 "Juuri tällaisen ylipapin me tarvitsimme. Hän on pyhä, viaton ja tahraton, hänet on erotettu syntisistä ja korotettu taivaita korkeammalle. Toisin kuin muiden ylipappien, hänen ei tarvitse päivittäin uhrata ensin omien syntiensä ja sitten kansan syntien sovittamiseksi. Hän on antanut kertakaikkisen uhrin uhratessaan itsensä. Laki tekee ylipappeja ihmisistä, jotka ovat heikkoja, mutta lakia myöhemmin vannottu vala nostaa ylipapiksi Jumalan Pojan, joka on saavuttanut ikuisen täydellisyyden.

        Hepr. 8:1-2 "Tulemme nyt asian ytimeen: Meillä on ylipappi, joka on asettunut taivaissa istuimelleen Majesteetin valtaistuimen oikealle puolelle. Hän toimittaa palvelusta taivaan pyhäkössä, todellisessa pyhäkköteltassa, jota ei ole pystyttänyt ihminen vaan Herra itse."

        Hepr. 9:22-25 "Lain mukaan melkein kaikki puhdistetaan verellä, eikä anteeksianto ole mahdollinen, ellei vuodateta uhriverta. Kun siis taivaan todellisuuden kuvat on näin puhdistettava, tulee itse todellisuus puhdistaa paremmin uhrein. Kristus ei mennytkään ihmiskäsin tehtyyn pyhäkköön, joka on vain todellisen pyhäkön kuva, vaan itse taivaaseen ollakseen nyt Jumalan edessä puhumassa meidän puolestamme. Hänen tarkoituksenaan ei myöskään ole antaa uhriaan toistuvasti, niin kuin tavallinen ylipappi kerran vuodessa vie kaikkeinpyhimpään verta, joka ei ole hänen omaansa."


        Tuossa muutama adventtikirkon pyhäkköoppiin liittyvä Raamatun teksti. Jos et ymmärrä, et ymmärrä. Turha meille on päätäs aukoa.


      • Kannanottoa

        Se on "epä viisasta" alkaa antamaan omia nimiä Raamatun tapahtumille, esimerkinä sellaisesta on tämä "tutkiva tuomio"-nimike, joka antaa eri lukijoille erilaisia mielikuvia siitä mitä nimellä tarkoitetaan. Adventtikirkolla on valitettavasti tällaisia nimikkeitä eri asioille, tarkoituksella tehdä evankeliumia ymmärrettäväksi - ehkä, valitettavasti tulos on kuitenkin usein päinvastainen.


      • Odottaen
        haloo!!!! kirjoitti:

        Oletko juuttunut 1950-luvulle? Nyt eletään vuotta 2014. Fordin kriisi 1980 sai kirkon tutkimaan asiaa huomattavasti paremmin kuin aikaisemmin. Kirkko vastasi kaikkiin vastaväitteisiin jo 1990-luvulla. Olet täysin hukassa jaarituksinesi.

        Sinulle "haloo" kaikkine huutomerkkeinesi - joo, olen "juuttunut"... En tosin 1950-luvulle (kuten en mihinkään muihinkaan adventismin esittämiin päivämääriin...) olen "juuttunut" Jumalan Sanaan, Pyhään Raamattuun ja sen mukaan uskon. Ja se mitä siellä ei ole - ADVENTISMIN pyhäkköoppia tutkivine tuomioineen esimerkiksi -, niin siellä EI ole ja sillä sipuli. Adventistit sotkevat oman teologiansa sepittelyt ja Raamatun muuttumattoman Sanan keskenään ja kuvittelevat (jotkut kai oikeasti uskovatkn!) noiden asioiden muka olevan raamatullisia. Minulle ovat muuten ihan vanhemman polven adevntistitkin sanoneet, etteivät he usko noihin em. Oppeihin ja että ne ovat pelkkää puppua alusta loppuun. Että sillei.


      • pyh!
        Odottaen kirjoitti:

        Sinulle "haloo" kaikkine huutomerkkeinesi - joo, olen "juuttunut"... En tosin 1950-luvulle (kuten en mihinkään muihinkaan adventismin esittämiin päivämääriin...) olen "juuttunut" Jumalan Sanaan, Pyhään Raamattuun ja sen mukaan uskon. Ja se mitä siellä ei ole - ADVENTISMIN pyhäkköoppia tutkivine tuomioineen esimerkiksi -, niin siellä EI ole ja sillä sipuli. Adventistit sotkevat oman teologiansa sepittelyt ja Raamatun muuttumattoman Sanan keskenään ja kuvittelevat (jotkut kai oikeasti uskovatkn!) noiden asioiden muka olevan raamatullisia. Minulle ovat muuten ihan vanhemman polven adevntistitkin sanoneet, etteivät he usko noihin em. Oppeihin ja että ne ovat pelkkää puppua alusta loppuun. Että sillei.

        Pyhäkköoppi on Raamatussa, hyväksyt tai et.


      • Kerro, missä!
        pyh! kirjoitti:

        Pyhäkköoppi on Raamatussa, hyväksyt tai et.

        Kiva, jos löytyi! Nyt sanot vaan sitten, missä khdin, niin kaikkien on pakko uskoa se!


      • siinä se
        Kerro, missä! kirjoitti:

        Kiva, jos löytyi! Nyt sanot vaan sitten, missä khdin, niin kaikkien on pakko uskoa se!

        Hepr. 8:1-2 "Tulemme nyt asian ytimeen: Meillä on ylipappi, joka on asettunut taivaissa istuimelleen Majesteetin valtaistuimen oikealle puolelle. Hän toimittaa palvelusta taivaan pyhäkössä, todellisessa pyhäkköteltassa, jota ei ole pystyttänyt ihminen vaan Herra itse."

        Kumma jos et tuota osaa lukea.


      • Kerro, missä!
        siinä se kirjoitti:

        Hepr. 8:1-2 "Tulemme nyt asian ytimeen: Meillä on ylipappi, joka on asettunut taivaissa istuimelleen Majesteetin valtaistuimen oikealle puolelle. Hän toimittaa palvelusta taivaan pyhäkössä, todellisessa pyhäkköteltassa, jota ei ole pystyttänyt ihminen vaan Herra itse."

        Kumma jos et tuota osaa lukea.

        Tuttu kohta. Mutta täällä Jeesus on istunut taivaaseenastumisestansa asti, eikä 22.10.1844 lähtien, kuten adventismin pyhäkköoppi opettaa. Raamatun pyhäkkö on eri asia kuin adventismissa sepusteltu tuohon mainittuun päivämäärään liittyvä. Kummallisine tutkivine tuomioineen. Ei ole olemassa mitään oikeudenkäyntejä ennen Jeesuksen paluuta, Raamatun mukaan. Saatikka, että Jeesuksen sovitustyö jotenkin jatkuisi "pyhäkössä"; se tapahtui Golgatan ristillä "kertakaikkiaan"( kuten Raamattu todistaa) ja "Se on täytetty!" (kuten Jeesuksen huuto ristiltä kuului). Uskontunnustuskin sen kiteyttää: "...astui ylös taivaisiin, istuu Isän, Kaikkivaltiaan oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita."


      • pyh!
        Kerro, missä! kirjoitti:

        Tuttu kohta. Mutta täällä Jeesus on istunut taivaaseenastumisestansa asti, eikä 22.10.1844 lähtien, kuten adventismin pyhäkköoppi opettaa. Raamatun pyhäkkö on eri asia kuin adventismissa sepusteltu tuohon mainittuun päivämäärään liittyvä. Kummallisine tutkivine tuomioineen. Ei ole olemassa mitään oikeudenkäyntejä ennen Jeesuksen paluuta, Raamatun mukaan. Saatikka, että Jeesuksen sovitustyö jotenkin jatkuisi "pyhäkössä"; se tapahtui Golgatan ristillä "kertakaikkiaan"( kuten Raamattu todistaa) ja "Se on täytetty!" (kuten Jeesuksen huuto ristiltä kuului). Uskontunnustuskin sen kiteyttää: "...astui ylös taivaisiin, istuu Isän, Kaikkivaltiaan oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita."

        Olet väärässä, kun et näköjään tiedä mitään koko pyhäkköopista.

        Taivaassa on oikeudenkäynti ennen Jeesuksen paluuta. Se on täysin selvää, kun lukee nämä tekstit:

        Dan. 7:9-10, 22 "Kun minä sitä katselin, istuimet asetettiin paikoilleen, ja Ikiaikainen istuutui. Hänen pukunsa oli valkea kuin lumi ja hänen hiuksensa ja partansa kuin puhdas villa. Hänen valtaistuimensa oli tulen liekkejä, ja sen pyörät olivat palavaa tulta. Hänen luotaan lähti liikkeelle tulinen virta. Tuhannet ja taas tuhannet palvelivat häntä, miljoonat seisoivat odottaen hänen edessään. Oikeus asettui istumaan, ja kirjat avattiin ... kunnes Ikiaikainen saapui ja Korkeimman pyhät saivat oikeutensa ja tuli hetki, jolloin pyhät ottivat haltuunsa vallan."

        Tuossa kuvaillaan taivaallinen oikeudenkäynti ENNEN Jeesuksen paluuta ja pyhien valtakuntaa.

        Sama juttu toistuu Ilmestyskirjassa:

        Ilm. 14:6-7 "Minä näin taas uuden enkelin, joka lensi korkealla taivaan laella. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille. Hän kuulutti kovalla äänellä: "Pelätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia - - hänen tuomionsa aika on tullut! Kumartakaa häntä, joka on luonut taivaan, maan ja meren ja vesien lähteet."

        Jeesuksen paluu (Herran päivä) kuvaillaan vasta jakeissa 14-20, joten tuo TUOMION AIKA tapahtuu ENNEN KUIN JEESUS TULEE TAKAISIN. Mitä järkeä olisikaan julistaa parannussanomaa enää sitten kun Jeesus on jo tullut takaisin.

        Että kyllä se on niin, että SINÄ KIELTÄYDYT USKOMASTA RAAMATTUA.

        Sitten vetoat Raamatun ulkopuoliseen uskontunnustuslitaniaan, jolla ei ole mitään arvovaltaa kun luetaan RAAMATTUA. Typerää touhua.


      • Kerro, missä!
        pyh! kirjoitti:

        Olet väärässä, kun et näköjään tiedä mitään koko pyhäkköopista.

        Taivaassa on oikeudenkäynti ennen Jeesuksen paluuta. Se on täysin selvää, kun lukee nämä tekstit:

        Dan. 7:9-10, 22 "Kun minä sitä katselin, istuimet asetettiin paikoilleen, ja Ikiaikainen istuutui. Hänen pukunsa oli valkea kuin lumi ja hänen hiuksensa ja partansa kuin puhdas villa. Hänen valtaistuimensa oli tulen liekkejä, ja sen pyörät olivat palavaa tulta. Hänen luotaan lähti liikkeelle tulinen virta. Tuhannet ja taas tuhannet palvelivat häntä, miljoonat seisoivat odottaen hänen edessään. Oikeus asettui istumaan, ja kirjat avattiin ... kunnes Ikiaikainen saapui ja Korkeimman pyhät saivat oikeutensa ja tuli hetki, jolloin pyhät ottivat haltuunsa vallan."

        Tuossa kuvaillaan taivaallinen oikeudenkäynti ENNEN Jeesuksen paluuta ja pyhien valtakuntaa.

        Sama juttu toistuu Ilmestyskirjassa:

        Ilm. 14:6-7 "Minä näin taas uuden enkelin, joka lensi korkealla taivaan laella. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille. Hän kuulutti kovalla äänellä: "Pelätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia - - hänen tuomionsa aika on tullut! Kumartakaa häntä, joka on luonut taivaan, maan ja meren ja vesien lähteet."

        Jeesuksen paluu (Herran päivä) kuvaillaan vasta jakeissa 14-20, joten tuo TUOMION AIKA tapahtuu ENNEN KUIN JEESUS TULEE TAKAISIN. Mitä järkeä olisikaan julistaa parannussanomaa enää sitten kun Jeesus on jo tullut takaisin.

        Että kyllä se on niin, että SINÄ KIELTÄYDYT USKOMASTA RAAMATTUA.

        Sitten vetoat Raamatun ulkopuoliseen uskontunnustuslitaniaan, jolla ei ole mitään arvovaltaa kun luetaan RAAMATTUA. Typerää touhua.

        Uskontunnustuksen, jossa lyhyessä muodossa kiteytettynä on kristinuskon perustat, laitoin vain lopuksi siihen lisäksi. En vedonnut siihen pääasiassa. Päivämäärä 22.10. 1844, adv. pyhäkköoppi ja ns. tutkiva tuomio ( jotka siis molemmat perustuvat tuohon harhalaskuiseen päivämäärään ), eivät raamatullisiksi muutu, vaikka sinä kuinka huudat, "pyh!". Raamattu sanoo, että Jumala on sovittanut maailman itsensä kanssa "kertakaikkisella uhrillaan" ja Jeesus itse ristiltä huusi: "Se on täytetty!". Uskon mieluummin Raamatun sanaan kuin adventismin konstruktioihin. Oletko koskaan tullut tietämään tuosta adv. teologien oppikokouksesta, jossa viiden vuoden pohdinnan ja etsimisen jälkeen jouduttiin toteamaan :"Emme voi perustella näitä oppeja Raamatulla. "? Kun ei viidessä vuodessa raamatullista perustetta löytynyt, niin.... Huuda, mitä huudat, minä luen rauhallisesti Jumalan sanaa ja siihen luotan. Alkuperäisenä, ilman adventismia.


      • näin todettu !
        Kerro, missä! kirjoitti:

        Uskontunnustuksen, jossa lyhyessä muodossa kiteytettynä on kristinuskon perustat, laitoin vain lopuksi siihen lisäksi. En vedonnut siihen pääasiassa. Päivämäärä 22.10. 1844, adv. pyhäkköoppi ja ns. tutkiva tuomio ( jotka siis molemmat perustuvat tuohon harhalaskuiseen päivämäärään ), eivät raamatullisiksi muutu, vaikka sinä kuinka huudat, "pyh!". Raamattu sanoo, että Jumala on sovittanut maailman itsensä kanssa "kertakaikkisella uhrillaan" ja Jeesus itse ristiltä huusi: "Se on täytetty!". Uskon mieluummin Raamatun sanaan kuin adventismin konstruktioihin. Oletko koskaan tullut tietämään tuosta adv. teologien oppikokouksesta, jossa viiden vuoden pohdinnan ja etsimisen jälkeen jouduttiin toteamaan :"Emme voi perustella näitä oppeja Raamatulla. "? Kun ei viidessä vuodessa raamatullista perustetta löytynyt, niin.... Huuda, mitä huudat, minä luen rauhallisesti Jumalan sanaa ja siihen luotan. Alkuperäisenä, ilman adventismia.

        Te antikristilliset ette ymmärrä muutenkaan Raamatun sanaa, pyhäkkö-oppia, ettekä muutakaan.


      • Käsitteet!
        näin todettu ! kirjoitti:

        Te antikristilliset ette ymmärrä muutenkaan Raamatun sanaa, pyhäkkö-oppia, ettekä muutakaan.

        Uudestisyntyneet Jumalan lapset eivät ole antikristillisiä! Niitä ovat ateistit ja vaikka muslimit; siis ihmiset, jotka ovat kristinuskoa VASTAAN. Tämän ketjun kirjoittajissa en ole havainnut ateisteja enkä muslimeja.


      • Asiaa kirjoitettu
        haloo!!!! kirjoitti:

        Oletko juuttunut 1950-luvulle? Nyt eletään vuotta 2014. Fordin kriisi 1980 sai kirkon tutkimaan asiaa huomattavasti paremmin kuin aikaisemmin. Kirkko vastasi kaikkiin vastaväitteisiin jo 1990-luvulla. Olet täysin hukassa jaarituksinesi.

        Haloooolle!!!!! Tässäpä vuodelta 2013 asiasta kirjoitettua.
        www.rethinkingadventism.com/support-files/investigative_judgment_doctrine.pdf


      • pyh!
        Kerro, missä! kirjoitti:

        Uskontunnustuksen, jossa lyhyessä muodossa kiteytettynä on kristinuskon perustat, laitoin vain lopuksi siihen lisäksi. En vedonnut siihen pääasiassa. Päivämäärä 22.10. 1844, adv. pyhäkköoppi ja ns. tutkiva tuomio ( jotka siis molemmat perustuvat tuohon harhalaskuiseen päivämäärään ), eivät raamatullisiksi muutu, vaikka sinä kuinka huudat, "pyh!". Raamattu sanoo, että Jumala on sovittanut maailman itsensä kanssa "kertakaikkisella uhrillaan" ja Jeesus itse ristiltä huusi: "Se on täytetty!". Uskon mieluummin Raamatun sanaan kuin adventismin konstruktioihin. Oletko koskaan tullut tietämään tuosta adv. teologien oppikokouksesta, jossa viiden vuoden pohdinnan ja etsimisen jälkeen jouduttiin toteamaan :"Emme voi perustella näitä oppeja Raamatulla. "? Kun ei viidessä vuodessa raamatullista perustetta löytynyt, niin.... Huuda, mitä huudat, minä luen rauhallisesti Jumalan sanaa ja siihen luotan. Alkuperäisenä, ilman adventismia.

        Minä luotan Raamattuun, joka opettaa pyhäkköoppia ja annan piut paut babylonin porttokirkoille.


      • etkö tiennyt?
        Kerro, missä! kirjoitti:

        Uskontunnustuksen, jossa lyhyessä muodossa kiteytettynä on kristinuskon perustat, laitoin vain lopuksi siihen lisäksi. En vedonnut siihen pääasiassa. Päivämäärä 22.10. 1844, adv. pyhäkköoppi ja ns. tutkiva tuomio ( jotka siis molemmat perustuvat tuohon harhalaskuiseen päivämäärään ), eivät raamatullisiksi muutu, vaikka sinä kuinka huudat, "pyh!". Raamattu sanoo, että Jumala on sovittanut maailman itsensä kanssa "kertakaikkisella uhrillaan" ja Jeesus itse ristiltä huusi: "Se on täytetty!". Uskon mieluummin Raamatun sanaan kuin adventismin konstruktioihin. Oletko koskaan tullut tietämään tuosta adv. teologien oppikokouksesta, jossa viiden vuoden pohdinnan ja etsimisen jälkeen jouduttiin toteamaan :"Emme voi perustella näitä oppeja Raamatulla. "? Kun ei viidessä vuodessa raamatullista perustetta löytynyt, niin.... Huuda, mitä huudat, minä luen rauhallisesti Jumalan sanaa ja siihen luotan. Alkuperäisenä, ilman adventismia.

        Etkös sinä tiedä, että Jeesuksen sanat "se on täytetty" on PYHÄKKÖOPPIA?


      • pyh!
        Asiaa kirjoitettu kirjoitti:

        Haloooolle!!!!! Tässäpä vuodelta 2013 asiasta kirjoitettua.
        www.rethinkingadventism.com/support-files/investigative_judgment_doctrine.pdf

        Ratzlaf on HURU-UKKO. Hän ei tiedä asiasta yhtään mitään vaikka kuinka inttää. Ihan sama mitä se hörhö kirjoittaa. Nakkaan hänen meuhkaamisensa suoraan saunan uuniin.


      • Outo!
        etkö tiennyt? kirjoitti:

        Etkös sinä tiedä, että Jeesuksen sanat "se on täytetty" on PYHÄKKÖOPPIA?

        Nimimerkille "etkö tiennyt": HÄH???


      • Liittyy?
        etkö tiennyt? kirjoitti:

        Etkös sinä tiedä, että Jeesuksen sanat "se on täytetty" on PYHÄKKÖOPPIA?

        Miten Jeesuksen sanat ristiltä "Se on täytetty!" liittyvät päivämäärään 22.10.1844?


      • Huruile vaan!
        pyh! kirjoitti:

        Ratzlaf on HURU-UKKO. Hän ei tiedä asiasta yhtään mitään vaikka kuinka inttää. Ihan sama mitä se hörhö kirjoittaa. Nakkaan hänen meuhkaamisensa suoraan saunan uuniin.

        Ratzlaff on adventistiteologi.


      • Älä Kinaa turhista
        Kerro, missä! kirjoitti:

        Tuttu kohta. Mutta täällä Jeesus on istunut taivaaseenastumisestansa asti, eikä 22.10.1844 lähtien, kuten adventismin pyhäkköoppi opettaa. Raamatun pyhäkkö on eri asia kuin adventismissa sepusteltu tuohon mainittuun päivämäärään liittyvä. Kummallisine tutkivine tuomioineen. Ei ole olemassa mitään oikeudenkäyntejä ennen Jeesuksen paluuta, Raamatun mukaan. Saatikka, että Jeesuksen sovitustyö jotenkin jatkuisi "pyhäkössä"; se tapahtui Golgatan ristillä "kertakaikkiaan"( kuten Raamattu todistaa) ja "Se on täytetty!" (kuten Jeesuksen huuto ristiltä kuului). Uskontunnustuskin sen kiteyttää: "...astui ylös taivaisiin, istuu Isän, Kaikkivaltiaan oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita."

        Ok, nyt tuli siis esille että oikeastaan on nimimerkki "kerro missä" samaa mieltä adventistien kanssa (jos jätetään ajankohta pois) .

        Molemmat tunnustavat todeksi tämän Hepr. 8:1-2 opetuksen:

        "Tulemme nyt asian YTIMEEN:
        Meillä on ylipappi, joka on ASETTUNUT taivaissa istuimelleen Majesteetin valtaistuimen oikealle puolelle. Hän TOIMITTAA PALVELUSTA TAIVAAN PYHÄKÖSSÄ, todellisessa pyhäkköteltassa, jota ei ole pystyttänyt ihminen vaan Herra itse."
        ---

        Kuinka tärkeää on kiistellä ajoista?
        On aivan selvä asia että nuo sanat kertovat että Vapahtajamme oli asettunut taivaan pyhäkköön jo kun nuo sanat kirjoitettiin... ja toimittaa siellä palvelustaan (ja tätä kutsuu Raamattu jopa "asian ytimeksi" )

        Mitä muuten tarkoittaa sanat "Se on täytetty? "

        Juu, ne sanat tarkoittavat, että kun viaton antoi elämänsä lunnaaksi muiden elämästä (siis kun Jeesus murhattiin) ja kävi lävitse sen tuskan tien joka päättyi hänen kuolemaansa ja joka oli välttämätön jotta ihmiskunta voisi jälleen "valita elämän" kuoleman sijaan ..
        Siis se osa joka ansioittaa lunastuksen ja Lunastajan - siis tärkeän osan ihmisten pelastuksesta - oli täytetty. Lunastaja oli osoittaitunut "arvolliseksi" ja on nyt asettunut taivaissa istuimelleen Majesteetin valtaistuimen oikealle puolelle. Jossa hän toimittaa palvelusta taivaan pyhäkössä, todellisessa pyhäkköteltassa, jota ei ole pystyttänyt ihminen vaan Herra itse.

        Siellä Lunastajamme on ollut viimeiset 2000 vuotta - Jumalan valtaistuimen oikealla puolella - mutta nyt näyttää siltä että me elämme ns. "lopun ajan loppua" jos sanonta sallitaan .. asia josta kai monet ovat samaa mieltä .. niin adventistit kuin muutkin inttäjät - siis miksi kinata ajoista ?


      • Raamattu puhtaana!
        Älä Kinaa turhista kirjoitti:

        Ok, nyt tuli siis esille että oikeastaan on nimimerkki "kerro missä" samaa mieltä adventistien kanssa (jos jätetään ajankohta pois) .

        Molemmat tunnustavat todeksi tämän Hepr. 8:1-2 opetuksen:

        "Tulemme nyt asian YTIMEEN:
        Meillä on ylipappi, joka on ASETTUNUT taivaissa istuimelleen Majesteetin valtaistuimen oikealle puolelle. Hän TOIMITTAA PALVELUSTA TAIVAAN PYHÄKÖSSÄ, todellisessa pyhäkköteltassa, jota ei ole pystyttänyt ihminen vaan Herra itse."
        ---

        Kuinka tärkeää on kiistellä ajoista?
        On aivan selvä asia että nuo sanat kertovat että Vapahtajamme oli asettunut taivaan pyhäkköön jo kun nuo sanat kirjoitettiin... ja toimittaa siellä palvelustaan (ja tätä kutsuu Raamattu jopa "asian ytimeksi" )

        Mitä muuten tarkoittaa sanat "Se on täytetty? "

        Juu, ne sanat tarkoittavat, että kun viaton antoi elämänsä lunnaaksi muiden elämästä (siis kun Jeesus murhattiin) ja kävi lävitse sen tuskan tien joka päättyi hänen kuolemaansa ja joka oli välttämätön jotta ihmiskunta voisi jälleen "valita elämän" kuoleman sijaan ..
        Siis se osa joka ansioittaa lunastuksen ja Lunastajan - siis tärkeän osan ihmisten pelastuksesta - oli täytetty. Lunastaja oli osoittaitunut "arvolliseksi" ja on nyt asettunut taivaissa istuimelleen Majesteetin valtaistuimen oikealle puolelle. Jossa hän toimittaa palvelusta taivaan pyhäkössä, todellisessa pyhäkköteltassa, jota ei ole pystyttänyt ihminen vaan Herra itse.

        Siellä Lunastajamme on ollut viimeiset 2000 vuotta - Jumalan valtaistuimen oikealla puolella - mutta nyt näyttää siltä että me elämme ns. "lopun ajan loppua" jos sanonta sallitaan .. asia josta kai monet ovat samaa mieltä .. niin adventistit kuin muutkin inttäjät - siis miksi kinata ajoista ?

        Adventismi väittää, ettei ristin työ ollut täydellinen ts. ei riittävä, vaan Jeesus jatkaa muka sovitustyötään taivaassa, koska pyhäkkö kuulemma puhdistaa. (Mitä epäpuhdasta taivaassa on, että sitä pitää alkaa puhdistamaan?). Ja että sovitustyö saa päätöksensä vasta Jeesuksen palatessa. Tuo adventismin maaginen päivämäärä 22.10.1844 (jota siis Raamatusta ei kyselyistä huolimatta tunnu löytyvän) on kaiken ratkaiseva tekijä. Ilman sitä ei koko pyhäkköoppia eikä tutkivaa tuomiota olisi olemassakaan. Ongelma vaan on siinä, että ko. päivämäärä on harhalaskelmien tulos. Eli ei merkitse mitään, ei yhtään mitään.

        Raamattu sanoo, että Jumala sovitti maailman itsensä kanssa Pojassansa KERTAKAIKKISELLA uhrillaan. Tämähän kuului myös Jeesuksen huudosta: "Se on täytetty!" Kun jotakin on täytetty, se on saatettu päätökseen. Ei siitä puutu mitään! muutoinhan tuo lause kuuluisi suomeksi "Sitä on täytetty" (partit.) tai "Sitä on alettu täyttää". Mutta ei, se ON täytetty (perf.). Fakta mikä fakta, ei siitä mihinkään pääse.
        Jeesus on myös istunut siellä Isän, Kaikkivaltiaan oikealla puolella taivaaseenastumisestansa saakka. Ei vasta 22.10.1844 lähtien.

        Symptomaattista koko tässä adventismin lisäoppien konstruktiossa on tuo ainainen LISÄILYN tarve. Kaikkeen Raamatun ilmoitukseen on pakonomaisesti lisättävä sitä ja tätä. Ellenin näkyjä. Erityisoppeja. Erotukseksi ja eristäytymiseksi muusta kristikunnasta. Adventisteilta on täysin hukassa se Raaamtun vakava sana, ettei mitään saa lisätä! Ei mitään! (Ilm.kirja!) Eivät niin ikään piittaa "Ei yli sen mikä on kirjoitettu!" -varoituksesta. Raamattu kun ei adventisteille valitettavasti riitä.


      • etkös tiennyt?1
        Liittyy? kirjoitti:

        Miten Jeesuksen sanat ristiltä "Se on täytetty!" liittyvät päivämäärään 22.10.1844?

        Ai et tiedä? No siten tietysti, taivaallisessa oikeudenkäynnissä syksystä 1844 alkaen enkeleille on paljastettu, ketkä ovat osallisia ristin "se on täytetty" sovituksesta ja ketkä eivät.


      • höpönlöpön
        Raamattu puhtaana! kirjoitti:

        Adventismi väittää, ettei ristin työ ollut täydellinen ts. ei riittävä, vaan Jeesus jatkaa muka sovitustyötään taivaassa, koska pyhäkkö kuulemma puhdistaa. (Mitä epäpuhdasta taivaassa on, että sitä pitää alkaa puhdistamaan?). Ja että sovitustyö saa päätöksensä vasta Jeesuksen palatessa. Tuo adventismin maaginen päivämäärä 22.10.1844 (jota siis Raamatusta ei kyselyistä huolimatta tunnu löytyvän) on kaiken ratkaiseva tekijä. Ilman sitä ei koko pyhäkköoppia eikä tutkivaa tuomiota olisi olemassakaan. Ongelma vaan on siinä, että ko. päivämäärä on harhalaskelmien tulos. Eli ei merkitse mitään, ei yhtään mitään.

        Raamattu sanoo, että Jumala sovitti maailman itsensä kanssa Pojassansa KERTAKAIKKISELLA uhrillaan. Tämähän kuului myös Jeesuksen huudosta: "Se on täytetty!" Kun jotakin on täytetty, se on saatettu päätökseen. Ei siitä puutu mitään! muutoinhan tuo lause kuuluisi suomeksi "Sitä on täytetty" (partit.) tai "Sitä on alettu täyttää". Mutta ei, se ON täytetty (perf.). Fakta mikä fakta, ei siitä mihinkään pääse.
        Jeesus on myös istunut siellä Isän, Kaikkivaltiaan oikealla puolella taivaaseenastumisestansa saakka. Ei vasta 22.10.1844 lähtien.

        Symptomaattista koko tässä adventismin lisäoppien konstruktiossa on tuo ainainen LISÄILYN tarve. Kaikkeen Raamatun ilmoitukseen on pakonomaisesti lisättävä sitä ja tätä. Ellenin näkyjä. Erityisoppeja. Erotukseksi ja eristäytymiseksi muusta kristikunnasta. Adventisteilta on täysin hukassa se Raaamtun vakava sana, ettei mitään saa lisätä! Ei mitään! (Ilm.kirja!) Eivät niin ikään piittaa "Ei yli sen mikä on kirjoitettu!" -varoituksesta. Raamattu kun ei adventisteille valitettavasti riitä.

        Puhut höpönlöpön.

        Adventtikirkko EI OPETA että ristintyö ei olisi täydellinen. Et ymmärrä koko oikeudenkäynnin luonnetta ollenkaan kun tuollaisia vääriä syytöksiä lauot.


      • pyh!
        Huruile vaan! kirjoitti:

        Ratzlaff on adventistiteologi.

        Ei ole. Se on adventtikirkosta eronnut harhaoppinen eksyttäjä.


      • pyh!
        Raamattu puhtaana! kirjoitti:

        Adventismi väittää, ettei ristin työ ollut täydellinen ts. ei riittävä, vaan Jeesus jatkaa muka sovitustyötään taivaassa, koska pyhäkkö kuulemma puhdistaa. (Mitä epäpuhdasta taivaassa on, että sitä pitää alkaa puhdistamaan?). Ja että sovitustyö saa päätöksensä vasta Jeesuksen palatessa. Tuo adventismin maaginen päivämäärä 22.10.1844 (jota siis Raamatusta ei kyselyistä huolimatta tunnu löytyvän) on kaiken ratkaiseva tekijä. Ilman sitä ei koko pyhäkköoppia eikä tutkivaa tuomiota olisi olemassakaan. Ongelma vaan on siinä, että ko. päivämäärä on harhalaskelmien tulos. Eli ei merkitse mitään, ei yhtään mitään.

        Raamattu sanoo, että Jumala sovitti maailman itsensä kanssa Pojassansa KERTAKAIKKISELLA uhrillaan. Tämähän kuului myös Jeesuksen huudosta: "Se on täytetty!" Kun jotakin on täytetty, se on saatettu päätökseen. Ei siitä puutu mitään! muutoinhan tuo lause kuuluisi suomeksi "Sitä on täytetty" (partit.) tai "Sitä on alettu täyttää". Mutta ei, se ON täytetty (perf.). Fakta mikä fakta, ei siitä mihinkään pääse.
        Jeesus on myös istunut siellä Isän, Kaikkivaltiaan oikealla puolella taivaaseenastumisestansa saakka. Ei vasta 22.10.1844 lähtien.

        Symptomaattista koko tässä adventismin lisäoppien konstruktiossa on tuo ainainen LISÄILYN tarve. Kaikkeen Raamatun ilmoitukseen on pakonomaisesti lisättävä sitä ja tätä. Ellenin näkyjä. Erityisoppeja. Erotukseksi ja eristäytymiseksi muusta kristikunnasta. Adventisteilta on täysin hukassa se Raaamtun vakava sana, ettei mitään saa lisätä! Ei mitään! (Ilm.kirja!) Eivät niin ikään piittaa "Ei yli sen mikä on kirjoitettu!" -varoituksesta. Raamattu kun ei adventisteille valitettavasti riitä.

        Taivaan kirjoissa on SINUN SYNTISI.


      • pyh!
        Raamattu puhtaana! kirjoitti:

        Adventismi väittää, ettei ristin työ ollut täydellinen ts. ei riittävä, vaan Jeesus jatkaa muka sovitustyötään taivaassa, koska pyhäkkö kuulemma puhdistaa. (Mitä epäpuhdasta taivaassa on, että sitä pitää alkaa puhdistamaan?). Ja että sovitustyö saa päätöksensä vasta Jeesuksen palatessa. Tuo adventismin maaginen päivämäärä 22.10.1844 (jota siis Raamatusta ei kyselyistä huolimatta tunnu löytyvän) on kaiken ratkaiseva tekijä. Ilman sitä ei koko pyhäkköoppia eikä tutkivaa tuomiota olisi olemassakaan. Ongelma vaan on siinä, että ko. päivämäärä on harhalaskelmien tulos. Eli ei merkitse mitään, ei yhtään mitään.

        Raamattu sanoo, että Jumala sovitti maailman itsensä kanssa Pojassansa KERTAKAIKKISELLA uhrillaan. Tämähän kuului myös Jeesuksen huudosta: "Se on täytetty!" Kun jotakin on täytetty, se on saatettu päätökseen. Ei siitä puutu mitään! muutoinhan tuo lause kuuluisi suomeksi "Sitä on täytetty" (partit.) tai "Sitä on alettu täyttää". Mutta ei, se ON täytetty (perf.). Fakta mikä fakta, ei siitä mihinkään pääse.
        Jeesus on myös istunut siellä Isän, Kaikkivaltiaan oikealla puolella taivaaseenastumisestansa saakka. Ei vasta 22.10.1844 lähtien.

        Symptomaattista koko tässä adventismin lisäoppien konstruktiossa on tuo ainainen LISÄILYN tarve. Kaikkeen Raamatun ilmoitukseen on pakonomaisesti lisättävä sitä ja tätä. Ellenin näkyjä. Erityisoppeja. Erotukseksi ja eristäytymiseksi muusta kristikunnasta. Adventisteilta on täysin hukassa se Raaamtun vakava sana, ettei mitään saa lisätä! Ei mitään! (Ilm.kirja!) Eivät niin ikään piittaa "Ei yli sen mikä on kirjoitettu!" -varoituksesta. Raamattu kun ei adventisteille valitettavasti riitä.

        Puhut potaskaa koska et tunne Raamattua.

        Hepr. 9:23-24 "Kun siis taivaan todellisuuden kuvat on näin puhdistettava, tulee itse todellisuus puhdistaa paremmin uhrein. Kristus ei mennytkään ihmiskäsin tehtyyn pyhäkköön, joka on vain todellisen pyhäkön kuva, vaan itse taivaaseen ollakseen nyt Jumalan edessä puhumassa meidän puolestamme."

        Tuo mukaan taivaan temppeli pitää puhdistaa. Ihan sama mitä intät vastaan.


      • lueppa Raamattua
        Raamattu puhtaana! kirjoitti:

        Adventismi väittää, ettei ristin työ ollut täydellinen ts. ei riittävä, vaan Jeesus jatkaa muka sovitustyötään taivaassa, koska pyhäkkö kuulemma puhdistaa. (Mitä epäpuhdasta taivaassa on, että sitä pitää alkaa puhdistamaan?). Ja että sovitustyö saa päätöksensä vasta Jeesuksen palatessa. Tuo adventismin maaginen päivämäärä 22.10.1844 (jota siis Raamatusta ei kyselyistä huolimatta tunnu löytyvän) on kaiken ratkaiseva tekijä. Ilman sitä ei koko pyhäkköoppia eikä tutkivaa tuomiota olisi olemassakaan. Ongelma vaan on siinä, että ko. päivämäärä on harhalaskelmien tulos. Eli ei merkitse mitään, ei yhtään mitään.

        Raamattu sanoo, että Jumala sovitti maailman itsensä kanssa Pojassansa KERTAKAIKKISELLA uhrillaan. Tämähän kuului myös Jeesuksen huudosta: "Se on täytetty!" Kun jotakin on täytetty, se on saatettu päätökseen. Ei siitä puutu mitään! muutoinhan tuo lause kuuluisi suomeksi "Sitä on täytetty" (partit.) tai "Sitä on alettu täyttää". Mutta ei, se ON täytetty (perf.). Fakta mikä fakta, ei siitä mihinkään pääse.
        Jeesus on myös istunut siellä Isän, Kaikkivaltiaan oikealla puolella taivaaseenastumisestansa saakka. Ei vasta 22.10.1844 lähtien.

        Symptomaattista koko tässä adventismin lisäoppien konstruktiossa on tuo ainainen LISÄILYN tarve. Kaikkeen Raamatun ilmoitukseen on pakonomaisesti lisättävä sitä ja tätä. Ellenin näkyjä. Erityisoppeja. Erotukseksi ja eristäytymiseksi muusta kristikunnasta. Adventisteilta on täysin hukassa se Raaamtun vakava sana, ettei mitään saa lisätä! Ei mitään! (Ilm.kirja!) Eivät niin ikään piittaa "Ei yli sen mikä on kirjoitettu!" -varoituksesta. Raamattu kun ei adventisteille valitettavasti riitä.

        Etkös sinä tiedä, että Jumalan valtaistuin liikkuu paikasta toiseen?


      • et silleen
        Kerro, missä! kirjoitti:

        Tuttu kohta. Mutta täällä Jeesus on istunut taivaaseenastumisestansa asti, eikä 22.10.1844 lähtien, kuten adventismin pyhäkköoppi opettaa. Raamatun pyhäkkö on eri asia kuin adventismissa sepusteltu tuohon mainittuun päivämäärään liittyvä. Kummallisine tutkivine tuomioineen. Ei ole olemassa mitään oikeudenkäyntejä ennen Jeesuksen paluuta, Raamatun mukaan. Saatikka, että Jeesuksen sovitustyö jotenkin jatkuisi "pyhäkössä"; se tapahtui Golgatan ristillä "kertakaikkiaan"( kuten Raamattu todistaa) ja "Se on täytetty!" (kuten Jeesuksen huuto ristiltä kuului). Uskontunnustuskin sen kiteyttää: "...astui ylös taivaisiin, istuu Isän, Kaikkivaltiaan oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita."

        Raamattu kertoo että jeesus meni maailmanaikojen lopulla Kaikkeinpyhimpään vasta, sehän lukee Raamatussa t. b


      • Ei päätä häntää
        etkös tiennyt?1 kirjoitti:

        Ai et tiedä? No siten tietysti, taivaallisessa oikeudenkäynnissä syksystä 1844 alkaen enkeleille on paljastettu, ketkä ovat osallisia ristin "se on täytetty" sovituksesta ja ketkä eivät.

        "Etkös tiennyt?1" - voi onneton , minkälaista puppua sinä kirjoitat!


      • Ei päätä häntää
        etkös tiennyt?1 kirjoitti:

        Ai et tiedä? No siten tietysti, taivaallisessa oikeudenkäynnissä syksystä 1844 alkaen enkeleille on paljastettu, ketkä ovat osallisia ristin "se on täytetty" sovituksesta ja ketkä eivät.

        "Etkös tiennyt?1" - voi onneton , minkälaista puppua sinä kirjoitat!


      • etkös tiennyt?
        Ei päätä häntää kirjoitti:

        "Etkös tiennyt?1" - voi onneton , minkälaista puppua sinä kirjoitat!

        Ei se ole puppua. Jos opit Raamattua syvällisesti, niin tuo on se mitä sieltä löytyy.


      • Outo olet
        lueppa Raamattua kirjoitti:

        Etkös sinä tiedä, että Jumalan valtaistuin liikkuu paikasta toiseen?

        Ei Jumala skeittaile!


      • Lunastettu
        pyh! kirjoitti:

        Taivaan kirjoissa on SINUN SYNTISI.

        Minun Jeesuksen nimessä ja veressä anteeksiannetut syntini on upotettu armon mereen!!! Rannalla kyltti: Onkiminen kielletty!


      • Sääliksi käy!
        etkös tiennyt? kirjoitti:

        Ei se ole puppua. Jos opit Raamattua syvällisesti, niin tuo on se mitä sieltä löytyy.

        22.10.1844 on TÄYSIN epäraamatullinen päivämäärä, ihmisten harhalaskujen tulosta ja siihen koko,tämä adventismi nojaa, voi teitä onnettomia!


      • höpöhöpö!!!!!!
        Sääliksi käy! kirjoitti:

        22.10.1844 on TÄYSIN epäraamatullinen päivämäärä, ihmisten harhalaskujen tulosta ja siihen koko,tämä adventismi nojaa, voi teitä onnettomia!

        Ja höpöhöpö.

        1844 tulee Raamatusta siten, että 2300 vuotta kestävä profetia päättyy tuon vuoden syksyllä. Koska tapahtuma on suuri sovituspäivä, sitten katsotaan kalenterista milloin se oli. Alkuperäisen laskutavan mukaan se on 22.10. vuonna 1844 eikä syyskuussa, jota juutalaiset tuohon aikaan käyttivät.

        Se ei ole mikään harhalaskelma. Ihan sama mitä intät.


      • Höphöpö
        Lunastettu kirjoitti:

        Minun Jeesuksen nimessä ja veressä anteeksiannetut syntini on upotettu armon mereen!!! Rannalla kyltti: Onkiminen kielletty!

        Höpöhöpö.


      • pyh!
        Outo olet kirjoitti:

        Ei Jumala skeittaile!

        Ei niin, vaan valtaistuin LENTÄÄ. Mene ja lue Raamattusi paremmin.


      • Huh sinua!
        pyh! kirjoitti:

        Ei niin, vaan valtaistuin LENTÄÄ. Mene ja lue Raamattusi paremmin.

        Pyhillä on tainnu lentää viimeisetkin järjen rippeet korkeassa kaaressa johonkin kauas pois...


      • pyh!
        Käsitteet! kirjoitti:

        Uudestisyntyneet Jumalan lapset eivät ole antikristillisiä! Niitä ovat ateistit ja vaikka muslimit; siis ihmiset, jotka ovat kristinuskoa VASTAAN. Tämän ketjun kirjoittajissa en ole havainnut ateisteja enkä muslimeja.

        Olet väärässä tuossakin. Raamatun mukaan antikristukset lähtevät seurakunnasta eli ovat kristittyinä itseään pitäviä.


      • pyh!
        Sääliksi käy! kirjoitti:

        22.10.1844 on TÄYSIN epäraamatullinen päivämäärä, ihmisten harhalaskujen tulosta ja siihen koko,tämä adventismi nojaa, voi teitä onnettomia!

        Se on helppo laskea Raamatun profetioista, mutta sinä vain vänkäät koska et USKO.


      • näin se vain on
        Lunastettu kirjoitti:

        Minun Jeesuksen nimessä ja veressä anteeksiannetut syntini on upotettu armon mereen!!! Rannalla kyltti: Onkiminen kielletty!

        Etkös sinä tiedä, että anteeksiannetut synnit on kirjattu taivaan kirjoihin? Jos ei ole, ei niitä silloin ole anteeksi saatukaan.


      • pyh!
        Huh sinua! kirjoitti:

        Pyhillä on tainnu lentää viimeisetkin järjen rippeet korkeassa kaaressa johonkin kauas pois...

        Ei et usko vai? Lue Hesekielin kirjan ensimmäinen luku. Ja sitten jatkat lukemista seuraavasta luvusta. Kyllä lentää.


      • ei ymmärrä
        Odottaen kirjoitti:

        Höpönlöpön - kun kerran nuo adventismin johtavat teologit eri maista yhteenkokoontuneina viiden vuoden tutkimusen jälkeen eivät voineet sille raamatullista perustaa esittää, niin sinäpä varmaan heitä viisaampana, oppineempana ja älykkäämpänä voit osoittaa sen luvun ja jakeenSanassa, jossa näin lukee!

        Odotuksesi palkitaan!!

        Selitä sitten, miksi Jeesus tekee Pappispalvelusta, siinä oikeassa majassa, joka on käsittä tehty.?
        Jeesus jokaTaivaan Pyhäkön rakensi silloin kun hänellä ei ollut käsiä!
        Kädet ja käsivarret, jossa on lihaa ja verta, hän sai vasta ,kun Maria synnytti pojan!

        Jeesus oli aiemmin Henki, eikä hengellä ole lihaa eikä luita niin kuin näette minulla olevan, kertoi Jeesus opetuslapsilleen!

        Kerro siis ( odottaen), mitä se pappispalvelus sitten on taivaassa, jos Jeesus koko ajan istuu Isänsä oikealla puolella Taivaassa? t. b

        " Jos sinulle annetaan hebrealaiskirja, ja sanotaan lue tämä, niin sinä sanot: " En voi lukea, se on minulle salattu" t. b


    • Hei-

      Nk. Pyhäkköoppi on hiukan "väärä" sana -joku muu sana voisi olla sopivampi.

      Minusta nk. pyhäkköoppi on koko Raamatun idea ja ideologia.
      Ei Raamatussa mitään muuta olekaan.

      Eli siis Vanhan liiton aikana profetoitiin ja odotettiin Jeesuksen I adventtia.
      Telttapalvelus oli tarkka kopio Jeesuksesta ja Jeesukseen liittyvästä toiminnannasta.
      Jeesus jätti paikkansa pyhäkössä toistaiseksi ja tuli itse maan päälle antaen itsensä uhriksi että jokainen maajussi ajan loppuun saakka saisi mahdollisuuksia pelastukseen jos sen vain tajuaisi.
      Maallinen telttamaja olisi tavalla tai toisella saanut loppunsa.
      Sitten taivaan palvelevat enkelit Hebr 1:14, ja Jeesus Kristus Ylipappi Hebr 8:1-2, 4:14-16-
      mm.
      >>> Tässä on koko Raamatun idea ja missio- etten minä ainakaan tajua mitä ihmiset vinkuvat "pyhäkköoppia" ihmetellen ?!


      Siunausta
      Jari Laurila

    • Sekaisinko olet?

      Jarille! Tuollaista "pyhäkköoppia" ja siihen liittyvää "tutkivaa tuomiota" (lähtölaukaus harhalaskelma 22.10.1844 ) ei koko muu kristikunta tunne lainkaan, se on vain adventismin sepustuksia! Joten että ko. "pyhäkköoppi" olisi - kuten kirjoitat - "koko Raamatun idea ja ideologia" , niin huhhuh, Jari! "Ei Raamatussa mitään muuta olekaan" - häh? Oletko, Jari, nauttinut jotain "aineita" vaiko saanut auringonpistoksen tässä koto-Suomemme ihanassa suvessa, kun tuollaista puppua kirjoittelet? Vai onko sinulla jokin adventistien oma "Raamattu"? Ihan näin hurjaa väitettä kuin nyt sinulta, en ole kuullut edes adventistiteologien suusta, niin paljon kuin heidän puheitaan/saarnojaan olenkin kuunnellut.

      • pyh!

        Koko muu kristikunta onkin harhaoppinen.


      • lue niin opit

        Monet teologit eri kirkoissa opettavat, että pyhäkkö on yksi Raamatun kantavia teemoja Eedenistä ikuisuuteen. Eikö ole tullut opeteltua?


      • Muut raamatullisia
        lue niin opit kirjoitti:

        Monet teologit eri kirkoissa opettavat, että pyhäkkö on yksi Raamatun kantavia teemoja Eedenistä ikuisuuteen. Eikö ole tullut opeteltua?

        Adventistit opettavat, ei muut, väitteelläsi ei ole mitään realistista pohjaa!


      • höpöhöpö!!!!!!
        Muut raamatullisia kirjoitti:

        Adventistit opettavat, ei muut, väitteelläsi ei ole mitään realistista pohjaa!

        Sopii ottaa Gordon Wenham Word Biblical Commentary sarjan Genesiksen selitysteos käteen, niin huomaat että on muitakin.

        Monet maailman johtavista Raamatun pyhäkköopin tutkijoista on ihan muita kuin adventisteja.


      • näin siis
        höpöhöpö!!!!!! kirjoitti:

        Sopii ottaa Gordon Wenham Word Biblical Commentary sarjan Genesiksen selitysteos käteen, niin huomaat että on muitakin.

        Monet maailman johtavista Raamatun pyhäkköopin tutkijoista on ihan muita kuin adventisteja.

        siis Gordon Wenhamin ...


      • pyh!
        Muut raamatullisia kirjoitti:

        Adventistit opettavat, ei muut, väitteelläsi ei ole mitään realistista pohjaa!

        Muut on HARHAOPPISIA!


      • Muut raamatullisia
        höpöhöpö!!!!!! kirjoitti:

        Sopii ottaa Gordon Wenham Word Biblical Commentary sarjan Genesiksen selitysteos käteen, niin huomaat että on muitakin.

        Monet maailman johtavista Raamatun pyhäkköopin tutkijoista on ihan muita kuin adventisteja.

        Olen niin paljon ollut tekemisissä eri kirkkokuntien/seurakuntien ( pääasiassa vapaiden suuntien) kanssa, että voin vuosikymmenien kokemuksella vakuuttaa, ettei minkään muun seurakunnan kuin adventtikirkon saarnatuolista julisteta pyhäkköoppia (päivämäärää 22.10.1844), ja tutkivaa tuomiota. Nämä ovat ainoastaan adventismin erityisoppeja, jotka nimenomaan erottavat heidät muusta kristikunnasta!

        Jos sinulla on toisenlaisia kokemuksia eri kirkkokunnista (eli tiedät varmuudella siellä opetettavan noita kahta toisiinsa liittyvää oppia), niin ole hyvä ja kerro, mitkä ne ovat! Siis täällä Suomessakin? Lähden sinulta tiedon saatuani oitis ottamaa selvää eli otan kontaktia heidän johtoonsa varmistaskseni asian todenperäisyyden. Ellei väitteesi kuitenkaan sattuisi pitämään paikkaansa, olet valehdellut.


      • höpöhöpö!!!!!!
        Muut raamatullisia kirjoitti:

        Olen niin paljon ollut tekemisissä eri kirkkokuntien/seurakuntien ( pääasiassa vapaiden suuntien) kanssa, että voin vuosikymmenien kokemuksella vakuuttaa, ettei minkään muun seurakunnan kuin adventtikirkon saarnatuolista julisteta pyhäkköoppia (päivämäärää 22.10.1844), ja tutkivaa tuomiota. Nämä ovat ainoastaan adventismin erityisoppeja, jotka nimenomaan erottavat heidät muusta kristikunnasta!

        Jos sinulla on toisenlaisia kokemuksia eri kirkkokunnista (eli tiedät varmuudella siellä opetettavan noita kahta toisiinsa liittyvää oppia), niin ole hyvä ja kerro, mitkä ne ovat! Siis täällä Suomessakin? Lähden sinulta tiedon saatuani oitis ottamaa selvää eli otan kontaktia heidän johtoonsa varmistaskseni asian todenperäisyyden. Ellei väitteesi kuitenkaan sattuisi pitämään paikkaansa, olet valehdellut.

        En minä puhunut kirkkokunnista, vaan teologeista ja tutkijoista.


      • Muut raamatullisia
        höpöhöpö!!!!!! kirjoitti:

        En minä puhunut kirkkokunnista, vaan teologeista ja tutkijoista.

        Jos kerran nuo teologit ja tutkijat olisivat ko. opit raamatullisiksi todenneet, niin silloinhan niitä myös opetettaisiin! Taitas olla niin, että ovat kylläkin tutkineet ja epäraamatullisiksi todenneet!! Eli tutkittu ja huuhaaksi havaittu!!!


      • Kannanottoa

        Riippuu siitä mitä asioilla tarkoitetaan - n.s. "koko kristikunta" ei todellakaan ole mikään oikean raamatuntulkinnan mittapuu jos ei ole adventismikaan kaikkine nimikkeineen ..
        Niin sanottu "pyhäkköoppi" on (jos sillä Raamatun opetuksia tarkoitetaan) aivan selvä ja raamatullinen. Se tarkoittaa nimittäin vain sitä että Vt:n pyhäkkö on esikuva siitä mitä tuleman pitää (niinkuin koko Vt omalla tavallaan on).
        Tulee myös muistaa kuinka "koko kristikunta" on ihmisiä kohdellut kautta aikojen, kiduttaen heitä ja tappamalla heitä esimerkiksi sodissa ja polttorovioilla. Pane siihen sitten lisäksi ikuisella helvetillä uhkailu ja muu mielivaltainen ihmisten hallitseminen. Kirkko juuri kielsi ihmisiltä esimerkiksi Raamatun lukemisen. Vuosisatojen ajat papit lukivat Raamattua latinaksi sunnuntaisaarnoissaan ja selittivät sitten kansalle mitä halusivat..

        Ja nyt monet jälleen vetoavat näihin katolisuudesta lähteneisiin kirkkoihin vaikka tänä päivänäkin ne uhkailevat herkkäuskoisia helvetin ikuisella piinalla ja vaikka tänä päivänäkin niiden papit liian usein paljastuvat varkaiksi tai pahimmassa tapauksessa jopa pedofiileiksi.. Nykyisen paavin anteeksi pyynnöt ovat vain pintavirettä .. mitään sellaista todellista katumusta jossa asioita paljastettaisiin rehellisesti ei kirkoista valitettavasti löydy.


      • Yksin Raamattu!
        Kannanottoa kirjoitti:

        Riippuu siitä mitä asioilla tarkoitetaan - n.s. "koko kristikunta" ei todellakaan ole mikään oikean raamatuntulkinnan mittapuu jos ei ole adventismikaan kaikkine nimikkeineen ..
        Niin sanottu "pyhäkköoppi" on (jos sillä Raamatun opetuksia tarkoitetaan) aivan selvä ja raamatullinen. Se tarkoittaa nimittäin vain sitä että Vt:n pyhäkkö on esikuva siitä mitä tuleman pitää (niinkuin koko Vt omalla tavallaan on).
        Tulee myös muistaa kuinka "koko kristikunta" on ihmisiä kohdellut kautta aikojen, kiduttaen heitä ja tappamalla heitä esimerkiksi sodissa ja polttorovioilla. Pane siihen sitten lisäksi ikuisella helvetillä uhkailu ja muu mielivaltainen ihmisten hallitseminen. Kirkko juuri kielsi ihmisiltä esimerkiksi Raamatun lukemisen. Vuosisatojen ajat papit lukivat Raamattua latinaksi sunnuntaisaarnoissaan ja selittivät sitten kansalle mitä halusivat..

        Ja nyt monet jälleen vetoavat näihin katolisuudesta lähteneisiin kirkkoihin vaikka tänä päivänäkin ne uhkailevat herkkäuskoisia helvetin ikuisella piinalla ja vaikka tänä päivänäkin niiden papit liian usein paljastuvat varkaiksi tai pahimmassa tapauksessa jopa pedofiileiksi.. Nykyisen paavin anteeksi pyynnöt ovat vain pintavirettä .. mitään sellaista todellista katumusta jossa asioita paljastettaisiin rehellisesti ei kirkoista valitettavasti löydy.

        Meidän (vapaan suunnan ) seurakuntamme pastori ei ole a) katolilainen b) pedofiili c) varas d) ei uhkaile ketään millään e) saarnaa ikuisesta helvetin tulesta. On todella nöyrä Herran palvelija, joten nuo syytöksesi eivät osu lainkaan kohdalleen.

        Mitä tulee ADVENTISMIN pyhäkköoppiin epäraamatullisine päivämäärineen (22.10.1844) ja omituisine tutkivine tuomioineen, niin niille ei kerta kaikkiaan löydy raamatullista perustetta! Kun ei löydy, niin ei löydy, ai että miksikö? No kun Raamatussa ei yksinkertaisesti puhuta mistään tutkivista tuomioista saati sitten pv 22.10.1844 - eikä Raamatun mukaan ole edes olemassa mitään tuomio-oikeudenkäyntejä ennen Jeesuksen paluuta.

        Hirvittävimpiä väitteitä tuossa adventismin opissa on se, ettei Jeesus sovittanutkaan ristillä syntejämme täydellisesti, vaan jatkaa sovitustyötä "pyhäkössä" ja se saa päätöksensä vasta Jeesuksen paluun yhteydessä. Raamattu kylläkin vakuuttaa, että tämä sovitustyö on ristillä tapahtunut "kertakaikkisella uhrilla". Adventistit kritisoivat jyrkästi katolisen teologian kohtaa, jossa eukaristiassa väitetään Jeesuksen uhraavan itsensä aina ja aina uudelleen. (Tietysti tämä kat. oppi on väärä minunkin mielestäni!) Mutta kappas vaan, patahan se siinä kattilaa soimaa... Se mitä RAAMATTU sanoo pyhäköstä on eri asia kuin se, mitä adventismi "pyhäkköopillaan" edustaa; eipäs nyt laiteta puuroja ja vellejä sekaisin!


      • Yksin Raamattu!
        Yksin Raamattu! kirjoitti:

        Meidän (vapaan suunnan ) seurakuntamme pastori ei ole a) katolilainen b) pedofiili c) varas d) ei uhkaile ketään millään e) saarnaa ikuisesta helvetin tulesta. On todella nöyrä Herran palvelija, joten nuo syytöksesi eivät osu lainkaan kohdalleen.

        Mitä tulee ADVENTISMIN pyhäkköoppiin epäraamatullisine päivämäärineen (22.10.1844) ja omituisine tutkivine tuomioineen, niin niille ei kerta kaikkiaan löydy raamatullista perustetta! Kun ei löydy, niin ei löydy, ai että miksikö? No kun Raamatussa ei yksinkertaisesti puhuta mistään tutkivista tuomioista saati sitten pv 22.10.1844 - eikä Raamatun mukaan ole edes olemassa mitään tuomio-oikeudenkäyntejä ennen Jeesuksen paluuta.

        Hirvittävimpiä väitteitä tuossa adventismin opissa on se, ettei Jeesus sovittanutkaan ristillä syntejämme täydellisesti, vaan jatkaa sovitustyötä "pyhäkössä" ja se saa päätöksensä vasta Jeesuksen paluun yhteydessä. Raamattu kylläkin vakuuttaa, että tämä sovitustyö on ristillä tapahtunut "kertakaikkisella uhrilla". Adventistit kritisoivat jyrkästi katolisen teologian kohtaa, jossa eukaristiassa väitetään Jeesuksen uhraavan itsensä aina ja aina uudelleen. (Tietysti tämä kat. oppi on väärä minunkin mielestäni!) Mutta kappas vaan, patahan se siinä kattilaa soimaa... Se mitä RAAMATTU sanoo pyhäköstä on eri asia kuin se, mitä adventismi "pyhäkköopillaan" edustaa; eipäs nyt laiteta puuroja ja vellejä sekaisin!

        Kohdassa e) jäi valitettavasti kirjoitusvirheenä pois sana EI. Siis lause kuuluu e) EI saarnaa ikuisesta helvetin tulesta. Sorry, kirj.virhe!


      • veli.
        Yksin Raamattu! kirjoitti:

        Kohdassa e) jäi valitettavasti kirjoitusvirheenä pois sana EI. Siis lause kuuluu e) EI saarnaa ikuisesta helvetin tulesta. Sorry, kirj.virhe!

        Rauhaa veli nimi merkki yksin Raamattu Olisi mielinkiintoista kuulla minkälainen käsitys teidän pastorilla on ikuisesta piinasta kun mainitsit siitä,että ei ole sitä!

        Siunausta sinulle! yks advari veli.


      • Ja miksi tämä ?
        Yksin Raamattu! kirjoitti:

        Meidän (vapaan suunnan ) seurakuntamme pastori ei ole a) katolilainen b) pedofiili c) varas d) ei uhkaile ketään millään e) saarnaa ikuisesta helvetin tulesta. On todella nöyrä Herran palvelija, joten nuo syytöksesi eivät osu lainkaan kohdalleen.

        Mitä tulee ADVENTISMIN pyhäkköoppiin epäraamatullisine päivämäärineen (22.10.1844) ja omituisine tutkivine tuomioineen, niin niille ei kerta kaikkiaan löydy raamatullista perustetta! Kun ei löydy, niin ei löydy, ai että miksikö? No kun Raamatussa ei yksinkertaisesti puhuta mistään tutkivista tuomioista saati sitten pv 22.10.1844 - eikä Raamatun mukaan ole edes olemassa mitään tuomio-oikeudenkäyntejä ennen Jeesuksen paluuta.

        Hirvittävimpiä väitteitä tuossa adventismin opissa on se, ettei Jeesus sovittanutkaan ristillä syntejämme täydellisesti, vaan jatkaa sovitustyötä "pyhäkössä" ja se saa päätöksensä vasta Jeesuksen paluun yhteydessä. Raamattu kylläkin vakuuttaa, että tämä sovitustyö on ristillä tapahtunut "kertakaikkisella uhrilla". Adventistit kritisoivat jyrkästi katolisen teologian kohtaa, jossa eukaristiassa väitetään Jeesuksen uhraavan itsensä aina ja aina uudelleen. (Tietysti tämä kat. oppi on väärä minunkin mielestäni!) Mutta kappas vaan, patahan se siinä kattilaa soimaa... Se mitä RAAMATTU sanoo pyhäköstä on eri asia kuin se, mitä adventismi "pyhäkköopillaan" edustaa; eipäs nyt laiteta puuroja ja vellejä sekaisin!

        Ja mitä "Raamayttu sanoo pyhäköstä"?
        Kerrohan se, niin katsotaan kuinka paljon kertomuksesi eroaa adventismista.

        Mitä tarkoittaa esimerkiksi se, että käskyt (siis laintaulut) pantiin sisälle "liitonarkkiin" mutta Israelin muuta lakia säilytettiin arkin ulkopuolella?

        Ja mitä tarkoittaa se kun Ilmestyskirjassa 11:19 kerrotaan että:
        Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen liittonsa arkki näkyi hänen temppelissään, ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää ja maanjäristystä ja suuria rakeita.

        Näetkö mitään yhteyttä esimerkiksi näiden kahden raamatunpaikan välillä? Jos et näe, voitko ymmärtää että monet näkevät?


      • Harhalaskutoimitus
        Ja miksi tämä ? kirjoitti:

        Ja mitä "Raamayttu sanoo pyhäköstä"?
        Kerrohan se, niin katsotaan kuinka paljon kertomuksesi eroaa adventismista.

        Mitä tarkoittaa esimerkiksi se, että käskyt (siis laintaulut) pantiin sisälle "liitonarkkiin" mutta Israelin muuta lakia säilytettiin arkin ulkopuolella?

        Ja mitä tarkoittaa se kun Ilmestyskirjassa 11:19 kerrotaan että:
        Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen liittonsa arkki näkyi hänen temppelissään, ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää ja maanjäristystä ja suuria rakeita.

        Näetkö mitään yhteyttä esimerkiksi näiden kahden raamatunpaikan välillä? Jos et näe, voitko ymmärtää että monet näkevät?

        Laskutoimituksella 22.10.1844 suhteen ei ole minkäänlaista raamatullista perustetta! Siksi ei myöskään niillä opeilla, jotka nojautuvat tuohon ihmissten harhalaskelmien päivämäärään. Kun alku on väärä, niin ei siihen tukeutuva jatkokaan voi olla oikea. Näin yksinkertaista se on.


      • veli.
        Harhalaskutoimitus kirjoitti:

        Laskutoimituksella 22.10.1844 suhteen ei ole minkäänlaista raamatullista perustetta! Siksi ei myöskään niillä opeilla, jotka nojautuvat tuohon ihmissten harhalaskelmien päivämäärään. Kun alku on väärä, niin ei siihen tukeutuva jatkokaan voi olla oikea. Näin yksinkertaista se on.

        Jos lukee historiaa, tuleeko sielä ilmi,että ennemmistö on aina oikeassa eihän se tarkoita että vähemmistökään aina olisi, tulee vain ajatus,kun niin usein vedotaan että enemmistö kristikunnasta ei ajattele noin ja silloin se ei voi pitää paikkaansa.

        Siunausta kaikille! olemme veljiä siitä huolimatta vaikka ymmärämme asioita eri tavalla.


      • Yksin Raamattu!
        veli. kirjoitti:

        Jos lukee historiaa, tuleeko sielä ilmi,että ennemmistö on aina oikeassa eihän se tarkoita että vähemmistökään aina olisi, tulee vain ajatus,kun niin usein vedotaan että enemmistö kristikunnasta ei ajattele noin ja silloin se ei voi pitää paikkaansa.

        Siunausta kaikille! olemme veljiä siitä huolimatta vaikka ymmärämme asioita eri tavalla.

        "Veli."-nimimerkille. Kun se sama Raamattu on kaikilla kristityillä ja vain joku pieni promilleosuus kaikista maailman kristityistä esittää oppeja, joille ei raamatullista pohjaa ja perustetta löydy, niin miksi sen suuren enemmistön,pitäisi alkaa pitää näitä - ne Raamatulla koeteltuaan ja epäraamatullisiksi todettuaan - totena ja oikeana? Jos pyhäkköoppi, tutkiva tuomio, adventistit pyhänä jäännöskansana, sunnuntai pedonmerkkinä jne. olisivat raamatullisia opetuksia, niin ne myös OLISIVAT RAAMATUSSA! Adventistit väittävät, että ne siellä olisiivat; mutta kun - kuten toistuvasti näissä ketjuissa - heiltä pyydetään konkreettista raamatunkohtaa väitteittensä tueksi, niin eipä vastausta kuulukaan.... Korkeintaan Flinkin videota tarjotaan. Mutta Raamatusta eivät ole vielä pystyneet paikkaa nimeämään. Hm, mahtaisikohan se johtua siitä yksinkertaisesta asiasta, ettei sellaisia Raamatussa lue lainkaan?!


      • veli.
        Yksin Raamattu! kirjoitti:

        "Veli."-nimimerkille. Kun se sama Raamattu on kaikilla kristityillä ja vain joku pieni promilleosuus kaikista maailman kristityistä esittää oppeja, joille ei raamatullista pohjaa ja perustetta löydy, niin miksi sen suuren enemmistön,pitäisi alkaa pitää näitä - ne Raamatulla koeteltuaan ja epäraamatullisiksi todettuaan - totena ja oikeana? Jos pyhäkköoppi, tutkiva tuomio, adventistit pyhänä jäännöskansana, sunnuntai pedonmerkkinä jne. olisivat raamatullisia opetuksia, niin ne myös OLISIVAT RAAMATUSSA! Adventistit väittävät, että ne siellä olisiivat; mutta kun - kuten toistuvasti näissä ketjuissa - heiltä pyydetään konkreettista raamatunkohtaa väitteittensä tueksi, niin eipä vastausta kuulukaan.... Korkeintaan Flinkin videota tarjotaan. Mutta Raamatusta eivät ole vielä pystyneet paikkaa nimeämään. Hm, mahtaisikohan se johtua siitä yksinkertaisesta asiasta, ettei sellaisia Raamatussa lue lainkaan?!

        Rauhaa veli kun näistä asioista keskustelee tulee tunteita aina mukaan,vähän sama asia kuin Suomi Ruotsi maaottelu tunteet tulee pintaan.
        Pieni vähemmistö meni arkkiin aikoinaan,aika pieni joukko uskoi Jeesukseen Hänen täälä vaeltaessaan Martti Luther sanoi , uskovainen ihminen on harvinainen lintu. E.G.W mainitsee. adventisteistakin vain pieni osa pelastuu.
        Erkki Luukon pitämä puhe pedon merkistä. Audiopankki.com on yksi selostus mikä on pedon merkki. Minkä lainen käsitys sinulla on siitä aiheesta?

        Siunausta sinulle tulee kuuma viikko.


      • Yksin Raamattu!
        veli. kirjoitti:

        Rauhaa veli kun näistä asioista keskustelee tulee tunteita aina mukaan,vähän sama asia kuin Suomi Ruotsi maaottelu tunteet tulee pintaan.
        Pieni vähemmistö meni arkkiin aikoinaan,aika pieni joukko uskoi Jeesukseen Hänen täälä vaeltaessaan Martti Luther sanoi , uskovainen ihminen on harvinainen lintu. E.G.W mainitsee. adventisteistakin vain pieni osa pelastuu.
        Erkki Luukon pitämä puhe pedon merkistä. Audiopankki.com on yksi selostus mikä on pedon merkki. Minkä lainen käsitys sinulla on siitä aiheesta?

        Siunausta sinulle tulee kuuma viikko.

        "Veli" Pedonmerkki on 666 . Kun tulee aika, jolloin ei voi ostaa eikä myydä, ken ei ole tuota pedonmerkkiä otsaansa tai oikeaan käteensä ottanut, silloin on ratkaisun paikka, kumartaako petoa vai ei. Sunnuntain kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Jumala ei Poikansa ylösnousemuspäivää pedonmerkiksi nimeä! Ylösnousemus ei liity pedonmerkkiin millään tavoin. Jos niin olisi, niin silloinhan ylösnousemus olisi antikristuksen voiton merkki ja sitä se ei ikinä voi olla. Ylösnousemus on Jumalan voiton merkki!


      • pyh!
        Muut raamatullisia kirjoitti:

        Jos kerran nuo teologit ja tutkijat olisivat ko. opit raamatullisiksi todenneet, niin silloinhan niitä myös opetettaisiin! Taitas olla niin, että ovat kylläkin tutkineet ja epäraamatullisiksi todenneet!! Eli tutkittu ja huuhaaksi havaittu!!!

        Itse olet huuhaaksi todettu.


      • pyh!
        Yksin Raamattu! kirjoitti:

        Meidän (vapaan suunnan ) seurakuntamme pastori ei ole a) katolilainen b) pedofiili c) varas d) ei uhkaile ketään millään e) saarnaa ikuisesta helvetin tulesta. On todella nöyrä Herran palvelija, joten nuo syytöksesi eivät osu lainkaan kohdalleen.

        Mitä tulee ADVENTISMIN pyhäkköoppiin epäraamatullisine päivämäärineen (22.10.1844) ja omituisine tutkivine tuomioineen, niin niille ei kerta kaikkiaan löydy raamatullista perustetta! Kun ei löydy, niin ei löydy, ai että miksikö? No kun Raamatussa ei yksinkertaisesti puhuta mistään tutkivista tuomioista saati sitten pv 22.10.1844 - eikä Raamatun mukaan ole edes olemassa mitään tuomio-oikeudenkäyntejä ennen Jeesuksen paluuta.

        Hirvittävimpiä väitteitä tuossa adventismin opissa on se, ettei Jeesus sovittanutkaan ristillä syntejämme täydellisesti, vaan jatkaa sovitustyötä "pyhäkössä" ja se saa päätöksensä vasta Jeesuksen paluun yhteydessä. Raamattu kylläkin vakuuttaa, että tämä sovitustyö on ristillä tapahtunut "kertakaikkisella uhrilla". Adventistit kritisoivat jyrkästi katolisen teologian kohtaa, jossa eukaristiassa väitetään Jeesuksen uhraavan itsensä aina ja aina uudelleen. (Tietysti tämä kat. oppi on väärä minunkin mielestäni!) Mutta kappas vaan, patahan se siinä kattilaa soimaa... Se mitä RAAMATTU sanoo pyhäköstä on eri asia kuin se, mitä adventismi "pyhäkköopillaan" edustaa; eipäs nyt laiteta puuroja ja vellejä sekaisin!

        Olet siis harhaoppinen. Et usko enkä hyväksy väitteitäsi. Koskaan.


      • pyh!
        Yksin Raamattu! kirjoitti:

        "Veli" Pedonmerkki on 666 . Kun tulee aika, jolloin ei voi ostaa eikä myydä, ken ei ole tuota pedonmerkkiä otsaansa tai oikeaan käteensä ottanut, silloin on ratkaisun paikka, kumartaako petoa vai ei. Sunnuntain kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Jumala ei Poikansa ylösnousemuspäivää pedonmerkiksi nimeä! Ylösnousemus ei liity pedonmerkkiin millään tavoin. Jos niin olisi, niin silloinhan ylösnousemus olisi antikristuksen voiton merkki ja sitä se ei ikinä voi olla. Ylösnousemus on Jumalan voiton merkki!

        Kyllä on. Intä mitä intät.

        Te vapaitten suuntien hörhöt olette pahimpia Jumalan vihollisia. Aina vastustamassa totuutta. Olette pelkkiä valkeaksi kalkittuja hautoja.


      • etkö ymmärrä eroa???
        Yksin Raamattu! kirjoitti:

        "Veli" Pedonmerkki on 666 . Kun tulee aika, jolloin ei voi ostaa eikä myydä, ken ei ole tuota pedonmerkkiä otsaansa tai oikeaan käteensä ottanut, silloin on ratkaisun paikka, kumartaako petoa vai ei. Sunnuntain kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Jumala ei Poikansa ylösnousemuspäivää pedonmerkiksi nimeä! Ylösnousemus ei liity pedonmerkkiin millään tavoin. Jos niin olisi, niin silloinhan ylösnousemus olisi antikristuksen voiton merkki ja sitä se ei ikinä voi olla. Ylösnousemus on Jumalan voiton merkki!

        Jumala on opettanut meille miten asia on eikä sinun ininäsi sitä miksikään muuta.

        Ei ylösnousemus pedon merkkiin liitykään vaan SUNNUNTAIN PYHITTÄMINEN.


      • häpeä sulle!
        Yksin Raamattu! kirjoitti:

        "Veli."-nimimerkille. Kun se sama Raamattu on kaikilla kristityillä ja vain joku pieni promilleosuus kaikista maailman kristityistä esittää oppeja, joille ei raamatullista pohjaa ja perustetta löydy, niin miksi sen suuren enemmistön,pitäisi alkaa pitää näitä - ne Raamatulla koeteltuaan ja epäraamatullisiksi todettuaan - totena ja oikeana? Jos pyhäkköoppi, tutkiva tuomio, adventistit pyhänä jäännöskansana, sunnuntai pedonmerkkinä jne. olisivat raamatullisia opetuksia, niin ne myös OLISIVAT RAAMATUSSA! Adventistit väittävät, että ne siellä olisiivat; mutta kun - kuten toistuvasti näissä ketjuissa - heiltä pyydetään konkreettista raamatunkohtaa väitteittensä tueksi, niin eipä vastausta kuulukaan.... Korkeintaan Flinkin videota tarjotaan. Mutta Raamatusta eivät ole vielä pystyneet paikkaa nimeämään. Hm, mahtaisikohan se johtua siitä yksinkertaisesta asiasta, ettei sellaisia Raamatussa lue lainkaan?!

        Kaikki adventistien opit ovat Raamatussa. Sillä ei ole mitään merkitystä että sinä et usko. Haluat vain elää synneissäsi. Siksi kiroat adventisteja. On nähty.


      • Yksin Raamattu!
        häpeä sulle! kirjoitti:

        Kaikki adventistien opit ovat Raamatussa. Sillä ei ole mitään merkitystä että sinä et usko. Haluat vain elää synneissäsi. Siksi kiroat adventisteja. On nähty.

        Häpeä sulle-nimimerkille: 1) En kiroa ketään. 2) En ole kironnut tähänkään asti, joten minun tekemänäni sitä et ole voinut "nähdä". 3) Miksi te ette sitten suostu kertomaan, missä kohdin Raamattua ne opit ovat, että toisetkin voisivat ne lukea?
        4) Missä Raamatun luvussa ja jakeessa esim. sanotaan, että sunnuntai on pedonmerkki?


      • kirjoitukset esiin.
        Yksin Raamattu! kirjoitti:

        Häpeä sulle-nimimerkille: 1) En kiroa ketään. 2) En ole kironnut tähänkään asti, joten minun tekemänäni sitä et ole voinut "nähdä". 3) Miksi te ette sitten suostu kertomaan, missä kohdin Raamattua ne opit ovat, että toisetkin voisivat ne lukea?
        4) Missä Raamatun luvussa ja jakeessa esim. sanotaan, että sunnuntai on pedonmerkki?

        Missä Raamatun luvussa ja jakeessa sanotaan, että sunnuntai ON Jumalan merkki?

        Lähdetäänkö niinpäin asiaa tarkastelemaan.

        ts. se alttari, että sanotaan sunnuntai = pyhä = erotettu = Jumalan toimesta.

        Siis Pyhä tarkoittaa aina Jumalan työtä.

        No, yksin raamattu, aletaan selaamaan.


      • Kannanottoa
        Yksin Raamattu! kirjoitti:

        Meidän (vapaan suunnan ) seurakuntamme pastori ei ole a) katolilainen b) pedofiili c) varas d) ei uhkaile ketään millään e) saarnaa ikuisesta helvetin tulesta. On todella nöyrä Herran palvelija, joten nuo syytöksesi eivät osu lainkaan kohdalleen.

        Mitä tulee ADVENTISMIN pyhäkköoppiin epäraamatullisine päivämäärineen (22.10.1844) ja omituisine tutkivine tuomioineen, niin niille ei kerta kaikkiaan löydy raamatullista perustetta! Kun ei löydy, niin ei löydy, ai että miksikö? No kun Raamatussa ei yksinkertaisesti puhuta mistään tutkivista tuomioista saati sitten pv 22.10.1844 - eikä Raamatun mukaan ole edes olemassa mitään tuomio-oikeudenkäyntejä ennen Jeesuksen paluuta.

        Hirvittävimpiä väitteitä tuossa adventismin opissa on se, ettei Jeesus sovittanutkaan ristillä syntejämme täydellisesti, vaan jatkaa sovitustyötä "pyhäkössä" ja se saa päätöksensä vasta Jeesuksen paluun yhteydessä. Raamattu kylläkin vakuuttaa, että tämä sovitustyö on ristillä tapahtunut "kertakaikkisella uhrilla". Adventistit kritisoivat jyrkästi katolisen teologian kohtaa, jossa eukaristiassa väitetään Jeesuksen uhraavan itsensä aina ja aina uudelleen. (Tietysti tämä kat. oppi on väärä minunkin mielestäni!) Mutta kappas vaan, patahan se siinä kattilaa soimaa... Se mitä RAAMATTU sanoo pyhäköstä on eri asia kuin se, mitä adventismi "pyhäkköopillaan" edustaa; eipäs nyt laiteta puuroja ja vellejä sekaisin!

        Yksin Raamattu .... joka ensin kirjoitti koko kristikunnasta ...sanoi:
        #Meidän (vapaan suunnan ) seurakuntamme pastori ei ole a) katolilainen b) pedofiili c) varas d) ei uhkaile ketään millään e) saarnaa ikuisesta helvetin tulesta. On todella nöyrä Herran palvelija, joten nuo syytöksesi eivät osu lainkaan kohdalleen.#

        No, nyt siis myönsit että käyttämäsi "koko kristikuntra" ei olekaan mikään todiste siitä että jokin asia olisi Raamatullinen.


      • Yksin Raamattu!
        Kannanottoa kirjoitti:

        Yksin Raamattu .... joka ensin kirjoitti koko kristikunnasta ...sanoi:
        #Meidän (vapaan suunnan ) seurakuntamme pastori ei ole a) katolilainen b) pedofiili c) varas d) ei uhkaile ketään millään e) saarnaa ikuisesta helvetin tulesta. On todella nöyrä Herran palvelija, joten nuo syytöksesi eivät osu lainkaan kohdalleen.#

        No, nyt siis myönsit että käyttämäsi "koko kristikuntra" ei olekaan mikään todiste siitä että jokin asia olisi Raamatullinen.

        Vastasin noihin yleistäviin, täysin poskettomiin syytteisiin, joista yksikään ei seurakuntamme pastorin kohdalla pidä paikkaansa, vaikka emme olekaan adventtiseurakunta. Älä nyt hämmennä oppikysymyksiä sekaisin rikosten kanssa!
        Vetosin toisessa kirjoituksessani siihen, että JOS nuo adventistien erityisopit sisältyisivät Raamattuun, niin sitten kaikki muutkin kirkot ja seurakunnat olisivat ne sieltä lukeneet. Raamattu on avoin kaikille. Ei siellä mitään sellaista ole "kätkettynä", jota ei saisi lukea kuin yksi kirkkokunta! Paitsi tietysti, jos adventistit vetoavat Clear Word Bible- väännökseen; keskustelun pohjaksi en moista teosta hyväksy.


      • suosittelen
        höpöhöpö!!!!!! kirjoitti:

        Sopii ottaa Gordon Wenham Word Biblical Commentary sarjan Genesiksen selitysteos käteen, niin huomaat että on muitakin.

        Monet maailman johtavista Raamatun pyhäkköopin tutkijoista on ihan muita kuin adventisteja.

        On muuten hyvä!

        Wenham on maailman parhaita Vanhan testamentin ja heprean opettajia:

        http://www.trinity-bris.ac.uk/gordon-wenham


      • Ylösnousemus
        Yksin Raamattu! kirjoitti:

        "Veli" Pedonmerkki on 666 . Kun tulee aika, jolloin ei voi ostaa eikä myydä, ken ei ole tuota pedonmerkkiä otsaansa tai oikeaan käteensä ottanut, silloin on ratkaisun paikka, kumartaako petoa vai ei. Sunnuntain kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Jumala ei Poikansa ylösnousemuspäivää pedonmerkiksi nimeä! Ylösnousemus ei liity pedonmerkkiin millään tavoin. Jos niin olisi, niin silloinhan ylösnousemus olisi antikristuksen voiton merkki ja sitä se ei ikinä voi olla. Ylösnousemus on Jumalan voiton merkki!

        Olet oikeassa "Yksin Raamattu!". Ylösnousemus EI ole pedonmerkki, siitä kuuluu kunnia ainoastaan Jumalalle, ei antikristukselle! Jumala itse valitsi ylösnousemuspäiväksi viikon ensimmäisen eikä sapattia. Antikristuksella ja pedonmerkillä ei ole mitään tekemistä ylösnousemuspäivän kanssa. Koska niillä ei ole ylösnousemukseen osaa eikä arpaa; ne on ylösnousemuksen järisyttävällä voimalla voitettu. Kaikki paha joutuu alistumaan ylösnousemuksen vallan edessä, kuolema, synti ja paholainen on VOITETTU!


      • sana.
        Yksin Raamattu! kirjoitti:

        Vastasin noihin yleistäviin, täysin poskettomiin syytteisiin, joista yksikään ei seurakuntamme pastorin kohdalla pidä paikkaansa, vaikka emme olekaan adventtiseurakunta. Älä nyt hämmennä oppikysymyksiä sekaisin rikosten kanssa!
        Vetosin toisessa kirjoituksessani siihen, että JOS nuo adventistien erityisopit sisältyisivät Raamattuun, niin sitten kaikki muutkin kirkot ja seurakunnat olisivat ne sieltä lukeneet. Raamattu on avoin kaikille. Ei siellä mitään sellaista ole "kätkettynä", jota ei saisi lukea kuin yksi kirkkokunta! Paitsi tietysti, jos adventistit vetoavat Clear Word Bible- väännökseen; keskustelun pohjaksi en moista teosta hyväksy.

        Pedon kuvan tekeminen on viimeisiä vaiheita kehityksessä, jonka tarkoituksena on saada koko maailma antamaan tukensa antikristuksen palvonnalle. Pedon kuva tietysti muistuttaa petoa, on sen näköinen.Sellainen kuva voi olla jokin järjestö, yhteisö, järjestelmä, joka toimii pedon periaatteiden mukaisesti. Tämä merkitsisi luonnollisesti uskonnonvapauden periaatteesta luopumista, mikä tuntuisi sopivan huonosti niin protestanttisuuden kuin nykyaikaisen roomalaiskatolisenkaan kirkon kuvaan. Tiedämme kuitenkin toisaalta, että uskonnonvapaus ei ole kovin kauan kuulunut protestanttisenkaan valtiokirkollisuuden luonteeseen. Suomi sai uskonnonvapauslain vasta 1923, ja silloinkin monien kirkonmiesten vastustuksesta huolimatta.


      • Peto 666 merkki
        sana. kirjoitti:

        Pedon kuvan tekeminen on viimeisiä vaiheita kehityksessä, jonka tarkoituksena on saada koko maailma antamaan tukensa antikristuksen palvonnalle. Pedon kuva tietysti muistuttaa petoa, on sen näköinen.Sellainen kuva voi olla jokin järjestö, yhteisö, järjestelmä, joka toimii pedon periaatteiden mukaisesti. Tämä merkitsisi luonnollisesti uskonnonvapauden periaatteesta luopumista, mikä tuntuisi sopivan huonosti niin protestanttisuuden kuin nykyaikaisen roomalaiskatolisenkaan kirkon kuvaan. Tiedämme kuitenkin toisaalta, että uskonnonvapaus ei ole kovin kauan kuulunut protestanttisenkaan valtiokirkollisuuden luonteeseen. Suomi sai uskonnonvapauslain vasta 1923, ja silloinkin monien kirkonmiesten vastustuksesta huolimatta.

        "Sana." Ergo pedon kuvalla ja sunnuntailla ei sinunkaan mielestäsi ole mitään tekemistä toistensa kanssa? Hyvä niin.


      • Kristus on Voittaja!
        kirjoitukset esiin. kirjoitti:

        Missä Raamatun luvussa ja jakeessa sanotaan, että sunnuntai ON Jumalan merkki?

        Lähdetäänkö niinpäin asiaa tarkastelemaan.

        ts. se alttari, että sanotaan sunnuntai = pyhä = erotettu = Jumalan toimesta.

        Siis Pyhä tarkoittaa aina Jumalan työtä.

        No, yksin raamattu, aletaan selaamaan.

        Jumala olisi voinut valita Poikansa ylösnousemuspäiväksi minkä päivän tahansa, vaikka sapatin, jos olisi halunnut. Mutta Jumala valitsi sunnuntain! Jos sunnuntaina ei olisi tapahtunut "mitään" sen kummempaa kuin tavallisena ti tai to esimerkiksi, niin se olisi vain päivä päivien joukossa. Mutta su, viikon ensimmäisenä päivänä todella TAPAHTUI!!! Kristuksen ylösnousemuksessa voitettiin kuolema, synti, paholainen, kaikki pimeyden vallat - järisyttävää! Ylösnousemus ei ole millään tavoin merkityksetön tapahtuma tai jokin so what-olankohautus eikä sillä ole mitään, EI MITÄÄN tekemistä antikristuksen tai pedonmerkin kanssa. Sitä ei tarvitse yrittääkään demonisoida; ei tule onnistumaan.


      • pyh!
        Kristus on Voittaja! kirjoitti:

        Jumala olisi voinut valita Poikansa ylösnousemuspäiväksi minkä päivän tahansa, vaikka sapatin, jos olisi halunnut. Mutta Jumala valitsi sunnuntain! Jos sunnuntaina ei olisi tapahtunut "mitään" sen kummempaa kuin tavallisena ti tai to esimerkiksi, niin se olisi vain päivä päivien joukossa. Mutta su, viikon ensimmäisenä päivänä todella TAPAHTUI!!! Kristuksen ylösnousemuksessa voitettiin kuolema, synti, paholainen, kaikki pimeyden vallat - järisyttävää! Ylösnousemus ei ole millään tavoin merkityksetön tapahtuma tai jokin so what-olankohautus eikä sillä ole mitään, EI MITÄÄN tekemistä antikristuksen tai pedonmerkin kanssa. Sitä ei tarvitse yrittääkään demonisoida; ei tule onnistumaan.

        Sunnuntain pyhittäminen on pedon merkki, intä mitä tahansa vastaan. Te vapaitten suuntien hörhöt olette pahimpia Jumalan lain vihaajia. Olette aina olleet ja siksi ansaitsette kovimmat tuomiotkin.


      • Kristus on Voittaja!
        pyh! kirjoitti:

        Sunnuntain pyhittäminen on pedon merkki, intä mitä tahansa vastaan. Te vapaitten suuntien hörhöt olette pahimpia Jumalan lain vihaajia. Olette aina olleet ja siksi ansaitsette kovimmat tuomiotkin.

        "Pyh!" Mites, kun Jumalan sanassa sanotaan: "Nyt ei siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat." Taisit jäädä heikommalle seisoskelemaan siihen langettamasiesi tuomioiden kanssa... Jeesus on Voittaja! Hänen voittonsa pysyy, latelit sinä mitä tahansa. Kuinka mahtavaa!!!


      • kumoilija mestarit
        Yksin Raamattu! kirjoitti:

        Meidän (vapaan suunnan ) seurakuntamme pastori ei ole a) katolilainen b) pedofiili c) varas d) ei uhkaile ketään millään e) saarnaa ikuisesta helvetin tulesta. On todella nöyrä Herran palvelija, joten nuo syytöksesi eivät osu lainkaan kohdalleen.

        Mitä tulee ADVENTISMIN pyhäkköoppiin epäraamatullisine päivämäärineen (22.10.1844) ja omituisine tutkivine tuomioineen, niin niille ei kerta kaikkiaan löydy raamatullista perustetta! Kun ei löydy, niin ei löydy, ai että miksikö? No kun Raamatussa ei yksinkertaisesti puhuta mistään tutkivista tuomioista saati sitten pv 22.10.1844 - eikä Raamatun mukaan ole edes olemassa mitään tuomio-oikeudenkäyntejä ennen Jeesuksen paluuta.

        Hirvittävimpiä väitteitä tuossa adventismin opissa on se, ettei Jeesus sovittanutkaan ristillä syntejämme täydellisesti, vaan jatkaa sovitustyötä "pyhäkössä" ja se saa päätöksensä vasta Jeesuksen paluun yhteydessä. Raamattu kylläkin vakuuttaa, että tämä sovitustyö on ristillä tapahtunut "kertakaikkisella uhrilla". Adventistit kritisoivat jyrkästi katolisen teologian kohtaa, jossa eukaristiassa väitetään Jeesuksen uhraavan itsensä aina ja aina uudelleen. (Tietysti tämä kat. oppi on väärä minunkin mielestäni!) Mutta kappas vaan, patahan se siinä kattilaa soimaa... Se mitä RAAMATTU sanoo pyhäköstä on eri asia kuin se, mitä adventismi "pyhäkköopillaan" edustaa; eipäs nyt laiteta puuroja ja vellejä sekaisin!

        Yksin Raamattu. . Te ette ymmärrä Raamatusta yhtään mitään. Raamatun sanan kumoamisessa olette kyllä mestareita kerrassaan.


      • Haluan tietää!
        kumoilija mestarit kirjoitti:

        Yksin Raamattu. . Te ette ymmärrä Raamatusta yhtään mitään. Raamatun sanan kumoamisessa olette kyllä mestareita kerrassaan.

        Missä kohtaa Raamatussa on, että sunnuntai on pedonmerkki 666 tai ylipäänsä, että sunnuntai on pedonmerkki ollenkaan? Jos te adventistit kerran tiedätte sen raamatunkohdan ( ja muut eivät? ), niin miksi te sitä jemmailette ettekä kerro toisille? Sitten syyttelette, etteivät toiset muka ymmärrä? Jos toiset kristityt eivät tuota paikkaa Raamatusta ole löytäneet, niin nimetkää nyt ihmeessä vihdoinkin, kun kerta tiedätte! Eikä muuten kukaan voi "kumota" sellaista, mitä ei ole edes löytänyt.


      • Miten laitetaan?
        kumoilija mestarit kirjoitti:

        Yksin Raamattu. . Te ette ymmärrä Raamatusta yhtään mitään. Raamatun sanan kumoamisessa olette kyllä mestareita kerrassaan.

        Miten se pedonmerkki 666 laitetaan sinne ihmisten otsaan tai oikeaan käteen? Onko se joku mikrosiru, joka laitetaan jo synnytyslaitoksella? Onko jo ihmisiä, joille se on asennettu? En ole vielä nähnyt.


      • Adv. sekoitukset
        kumoilija mestarit kirjoitti:

        Yksin Raamattu. . Te ette ymmärrä Raamatusta yhtään mitään. Raamatun sanan kumoamisessa olette kyllä mestareita kerrassaan.

        Taas tätä adventistista pöyhkeilyä, etteivät toisten seurakuntien uskovat, uudestisyntyneet Jeesuksen seuraajat ymmärtäisi Raamatusta yhtään mitään!?!?!?!
        Kyllä se vaan niin on, että Pyhän Hengen kuljettamana ja opastamana kristityt ymmärtävät Raamattua aivan niin kuin Jumala on sen antanut ja tarkoittanut. Adventismin kiemuroita kristittyjen lienee välillä vaikea ymmärtää ja vielä vaikeampi sitä seikkaa, että adventistit ajattelevat ADVENTISMIN olevan sama kuin Raamattu.


      • kumoilija mestarit
        Haluan tietää! kirjoitti:

        Missä kohtaa Raamatussa on, että sunnuntai on pedonmerkki 666 tai ylipäänsä, että sunnuntai on pedonmerkki ollenkaan? Jos te adventistit kerran tiedätte sen raamatunkohdan ( ja muut eivät? ), niin miksi te sitä jemmailette ettekä kerro toisille? Sitten syyttelette, etteivät toiset muka ymmärrä? Jos toiset kristityt eivät tuota paikkaa Raamatusta ole löytäneet, niin nimetkää nyt ihmeessä vihdoinkin, kun kerta tiedätte! Eikä muuten kukaan voi "kumota" sellaista, mitä ei ole edes löytänyt.

        Ette edes Ilmestyskirjaa ymmärrä kun teiltä muuttuu viisautta ja ymmärrystä. Teille ei ymmärrys tule vaikka kuinka toisi totuuden esille.

        Te näytätte kulkevan peite silmillä ajan loppuun asti.


      • Jumalan antama eksyt
        Adv. sekoitukset kirjoitti:

        Taas tätä adventistista pöyhkeilyä, etteivät toisten seurakuntien uskovat, uudestisyntyneet Jeesuksen seuraajat ymmärtäisi Raamatusta yhtään mitään!?!?!?!
        Kyllä se vaan niin on, että Pyhän Hengen kuljettamana ja opastamana kristityt ymmärtävät Raamattua aivan niin kuin Jumala on sen antanut ja tarkoittanut. Adventismin kiemuroita kristittyjen lienee välillä vaikea ymmärtää ja vielä vaikeampi sitä seikkaa, että adventistit ajattelevat ADVENTISMIN olevan sama kuin Raamattu.

        Jumala on lähettänyt VÄKEVÄN EKSYTYKSEN HENGEN niille, joilla ei ole rakkautta totuuteen voidaksenne pelastua.


      • Antiellunisti
        Jumalan antama eksyt kirjoitti:

        Jumala on lähettänyt VÄKEVÄN EKSYTYKSEN HENGEN niille, joilla ei ole rakkautta totuuteen voidaksenne pelastua.

        Eksytyksen henki on Ellen G White!


      • Ellenin hymy !
        Antiellunisti kirjoitti:

        Eksytyksen henki on Ellen G White!

        Siellä se Elleni sitten oikealla puolella naureskelee teille, vasemmalla puolella oleville. Kuis teille näin kävi !


      • Ellun käry!
        Ellenin hymy ! kirjoitti:

        Siellä se Elleni sitten oikealla puolella naureskelee teille, vasemmalla puolella oleville. Kuis teille näin kävi !

        Ellu on palava poroksi!


      • ei pala
        Ellun käry! kirjoitti:

        Ellu on palava poroksi!

        Olen 100% varma, että Ellen ei pala poroksi, vaan laulaa lasimerellä Mooseksen, Jumalan, palvelijan, virttä ja Karitsan virttä


      • Älä moiti, kerro!
        kumoilija mestarit kirjoitti:

        Ette edes Ilmestyskirjaa ymmärrä kun teiltä muuttuu viisautta ja ymmärrystä. Teille ei ymmärrys tule vaikka kuinka toisi totuuden esille.

        Te näytätte kulkevan peite silmillä ajan loppuun asti.

        "Kumoilija mestarit"-nimimerkki! Miksi et vastaa kysyjän "Haluaa tietää!" esittämään selkeään kysymykseen, vaan sen sijaan moitit ja haukut? Jos olet adventisti, niin sinulla varmasti on vastaus. Onko teille opetettu, ettette saa tuota tiedossanne olevaa raamatunkohtaa muille kristityille kertoa? Kerro se hänelle ja sen jälkeen voit katsoa, ymmärtääkö hän sen vai ei. Jos et suostu tuota raamatunpaikkaa paljastamaan, niin sitten ei tarvitse toista moittiakaan. Tämä on minun mielipiteeni.


      • Salaseuraklaani
        Miten laitetaan? kirjoitti:

        Miten se pedonmerkki 666 laitetaan sinne ihmisten otsaan tai oikeaan käteen? Onko se joku mikrosiru, joka laitetaan jo synnytyslaitoksella? Onko jo ihmisiä, joille se on asennettu? En ole vielä nähnyt.

        Nimim. "Miten laitetaan?" Eivät taida adventistit sitä sinulle kertoa, se on heidän keskenäinen salaisuutensa! Omituinen salaseura ja sisäänlämpiävä klaani.


      • pyh!
        Kristus on Voittaja! kirjoitti:

        "Pyh!" Mites, kun Jumalan sanassa sanotaan: "Nyt ei siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat." Taisit jäädä heikommalle seisoskelemaan siihen langettamasiesi tuomioiden kanssa... Jeesus on Voittaja! Hänen voittonsa pysyy, latelit sinä mitä tahansa. Kuinka mahtavaa!!!

        Ja Jeesuksen voittoa EI LUETA niiden hyväksi, jotka tahallaan taistelevat Jumalan pyhää lakia vastaan. Te ette ole Kristuksessa. Piste.


      • pyh!
        Adv. sekoitukset kirjoitti:

        Taas tätä adventistista pöyhkeilyä, etteivät toisten seurakuntien uskovat, uudestisyntyneet Jeesuksen seuraajat ymmärtäisi Raamatusta yhtään mitään!?!?!?!
        Kyllä se vaan niin on, että Pyhän Hengen kuljettamana ja opastamana kristityt ymmärtävät Raamattua aivan niin kuin Jumala on sen antanut ja tarkoittanut. Adventismin kiemuroita kristittyjen lienee välillä vaikea ymmärtää ja vielä vaikeampi sitä seikkaa, että adventistit ajattelevat ADVENTISMIN olevan sama kuin Raamattu.

        Jos et ymmärrä adventismia, et ymmärrä Raamattuakaan, koska ne ovat sama asia.


      • Pilkkaatte Raamattua
        pyh! kirjoitti:

        Jos et ymmärrä adventismia, et ymmärrä Raamattuakaan, koska ne ovat sama asia.

        Ohoh, nyt paljastui adventismin "salaisuus"! On korotettu ihan Jumalan Pyhäksi Sanaksi!!! Tästä jumalanpilkasta joudutte viimeisellä tuomiolla vastaamaan, adventistit! Meille kristityille Raamattu on kaiken yläpuolella eikä sen veroinen ole mikään -ismi, ei mikään!


      • Tässä ero
        Jumalan antama eksyt kirjoitti:

        Jumala on lähettänyt VÄKEVÄN EKSYTYKSEN HENGEN niille, joilla ei ole rakkautta totuuteen voidaksenne pelastua.

        Raamatun TOTUUS on Jeesus! Rakastan Herraani!
        Adventtitotuus on pyhäkköoppi ja tutkivatuomio. Dislike!


      • Antiellunisti
        Ellenin hymy ! kirjoitti:

        Siellä se Elleni sitten oikealla puolella naureskelee teille, vasemmalla puolella oleville. Kuis teille näin kävi !

        Ettei nyt sitten Ellulta se hymy hyytyisi....


      • pyh!
        Antiellunisti kirjoitti:

        Eksytyksen henki on Ellen G White!

        Sinussa se eksytyksen henki on.


      • pyh!
        Pilkkaatte Raamattua kirjoitti:

        Ohoh, nyt paljastui adventismin "salaisuus"! On korotettu ihan Jumalan Pyhäksi Sanaksi!!! Tästä jumalanpilkasta joudutte viimeisellä tuomiolla vastaamaan, adventistit! Meille kristityille Raamattu on kaiken yläpuolella eikä sen veroinen ole mikään -ismi, ei mikään!

        Eli et ymmärrä asiasta yhtään mitään.

        Raamattu = adventtitotuus


      • pyh!
        Tässä ero kirjoitti:

        Raamatun TOTUUS on Jeesus! Rakastan Herraani!
        Adventtitotuus on pyhäkköoppi ja tutkivatuomio. Dislike!

        Adventtitotuus = Jeesus
        Pyhäkköoppi = Jeesus

        että häntä siis disliketat


      • Luin palstaa
        pyh! kirjoitti:

        Adventtitotuus = Jeesus
        Pyhäkköoppi = Jeesus

        että häntä siis disliketat

        Pyhäkköoppiko Jeesus, häh? Siis maailman valkeus, Vapahtaja, Lunastaja, Jumalan Poika, herrojen Herra ja kuningasten Kuningas - tätä kaikkeako pyhäkköoppi on? Ja kun Raamattu sanoo, että kaikkien polvien on notkistuttava Jeesuksen edessä, niin kaikkien adventistien polvien on notkistuttava sinun tulkintasi mukaan sitten pyhäkköopin edessä? Ja kumarrettava sitä? Paljon on hurjia väitteitä adventismista kuultu, mutta tämä on kyllä ihan niitä hurjimpia.


      • tutkimaan vaan !
        Salaseuraklaani kirjoitti:

        Nimim. "Miten laitetaan?" Eivät taida adventistit sitä sinulle kertoa, se on heidän keskenäinen salaisuutensa! Omituinen salaseura ja sisäänlämpiävä klaani.

        Näistä on jo niin monta vuotta tälläkin palstalla kirjoitettu, että kyllä pitäisi ymmärtää. Kuka viitsii jatkuvasti vääntää samoista asioista.

        Tutki ylifariseus_1:sen kirjoituksia "Ilmestyskirjan peto tunnistettu", niin kyllä selvenee.


      • Älä moiti, kerro!
        tutkimaan vaan ! kirjoitti:

        Näistä on jo niin monta vuotta tälläkin palstalla kirjoitettu, että kyllä pitäisi ymmärtää. Kuka viitsii jatkuvasti vääntää samoista asioista.

        Tutki ylifariseus_1:sen kirjoituksia "Ilmestyskirjan peto tunnistettu", niin kyllä selvenee.

        Ai mikä ihmeen ylifariseus? En ole nähnyt enkä lukenut.


      • !!!!,,
        Älä moiti, kerro! kirjoitti:

        Ai mikä ihmeen ylifariseus? En ole nähnyt enkä lukenut.

        Täältä löytyy www.ylifariseus_1 ilmestyskirjan peto tunnistettu.fi Ei muuta kuin lukemaan !


      • pyh!
        Luin palstaa kirjoitti:

        Pyhäkköoppiko Jeesus, häh? Siis maailman valkeus, Vapahtaja, Lunastaja, Jumalan Poika, herrojen Herra ja kuningasten Kuningas - tätä kaikkeako pyhäkköoppi on? Ja kun Raamattu sanoo, että kaikkien polvien on notkistuttava Jeesuksen edessä, niin kaikkien adventistien polvien on notkistuttava sinun tulkintasi mukaan sitten pyhäkköopin edessä? Ja kumarrettava sitä? Paljon on hurjia väitteitä adventismista kuultu, mutta tämä on kyllä ihan niitä hurjimpia.

        Etkö mitään ymmärrä?


      • pyh!
        Luin palstaa kirjoitti:

        Pyhäkköoppiko Jeesus, häh? Siis maailman valkeus, Vapahtaja, Lunastaja, Jumalan Poika, herrojen Herra ja kuningasten Kuningas - tätä kaikkeako pyhäkköoppi on? Ja kun Raamattu sanoo, että kaikkien polvien on notkistuttava Jeesuksen edessä, niin kaikkien adventistien polvien on notkistuttava sinun tulkintasi mukaan sitten pyhäkköopin edessä? Ja kumarrettava sitä? Paljon on hurjia väitteitä adventismista kuultu, mutta tämä on kyllä ihan niitä hurjimpia.

        Pyhäkköoppi on alusta loppuun Jeesusta. Ihan sama mitä te hörhöt intätte vastaan.


      • tästä on kyse
        Yksin Raamattu! kirjoitti:

        Meidän (vapaan suunnan ) seurakuntamme pastori ei ole a) katolilainen b) pedofiili c) varas d) ei uhkaile ketään millään e) saarnaa ikuisesta helvetin tulesta. On todella nöyrä Herran palvelija, joten nuo syytöksesi eivät osu lainkaan kohdalleen.

        Mitä tulee ADVENTISMIN pyhäkköoppiin epäraamatullisine päivämäärineen (22.10.1844) ja omituisine tutkivine tuomioineen, niin niille ei kerta kaikkiaan löydy raamatullista perustetta! Kun ei löydy, niin ei löydy, ai että miksikö? No kun Raamatussa ei yksinkertaisesti puhuta mistään tutkivista tuomioista saati sitten pv 22.10.1844 - eikä Raamatun mukaan ole edes olemassa mitään tuomio-oikeudenkäyntejä ennen Jeesuksen paluuta.

        Hirvittävimpiä väitteitä tuossa adventismin opissa on se, ettei Jeesus sovittanutkaan ristillä syntejämme täydellisesti, vaan jatkaa sovitustyötä "pyhäkössä" ja se saa päätöksensä vasta Jeesuksen paluun yhteydessä. Raamattu kylläkin vakuuttaa, että tämä sovitustyö on ristillä tapahtunut "kertakaikkisella uhrilla". Adventistit kritisoivat jyrkästi katolisen teologian kohtaa, jossa eukaristiassa väitetään Jeesuksen uhraavan itsensä aina ja aina uudelleen. (Tietysti tämä kat. oppi on väärä minunkin mielestäni!) Mutta kappas vaan, patahan se siinä kattilaa soimaa... Se mitä RAAMATTU sanoo pyhäköstä on eri asia kuin se, mitä adventismi "pyhäkköopillaan" edustaa; eipäs nyt laiteta puuroja ja vellejä sekaisin!

        Jokainen joka ymmärtää Raamattua, tajuaa sen, ettei Jeesus vuodattanut kaikkea vertaan ristillä.
        Hänhän antoi kerta uhrin, mutta sitähän hän juuri käyttää Kaikkein Pyhimmässä, samaa verta, jonka hän uhrasi Golgatalla!

        Jos kerran kristikansa on Jeesuksen ylösnousemuksen ja taivaaseen astumisen jälkeen rukoillut: " Isä meidän, joka olet taivaisssa....Niin missä mukamas ne synnit ovat jos eivät taivaassa?

        Itsehän ne olette sinne toimittaneet, ja vaatineet että Jeesuksen pitäisi antaa ne anteeksi, oman verensä kautta!!

        Euhän Jeesus missään maanpäälä ole, vaan taivaassa, puhdistamassa omalla uhrillaaan syntejämme, jotka toimititte itse taivaaseen, kun rukoilitte: " Ja anne meille meidän syntimme anteeksi"..Ja sitten luettelitte, yksityiskohtaisesti mitä syntiä teitte.

        Aiotteko ajatella ja vaatia, että teidän syntinne ovat niin rakkaita, ettei niitä saa tutkia, ja puhdistaa sitä paikkaa, jossa syntinne ovat?

        Heb 9: 23

        "Taivaalliset kuvat, tarkoittavat tietenkin pyhäkköä Taivaassa, jonka kuva ja malli maanpäällinen pyhäkkö oli!
        Mikä ihmeen automaatti ja robotti se Jeesus mukamas on!!?

        Ottakaa selvää VT mitä Pappispalvelusta papit tekivät Mooseksen aikaan!!

        Sitä samaa palvelustahan Jeesus tekee taivaassa, mutta ei eläinten veren kautta, vaan oman verensä kautta!

        Eikö Jeesuksella mukamas ole samaa verta suonissaan, jonka hän vuodatti ristillä?

        Lue Heb 9: 9...Ei tämä sana " Nykyistä aikaa" tarkoita meidän aikakauttamme, vaan hebrealaiskirjeen kirjoittajan nykyistä aikaa!

        Sitä aikaa jolloin eläinuhrit olivat toiminnassa!

        " Tehdäkseen pappispalvelusta kaikkeinpyhimmässä, siinä oikeassa majassa, jonka on rakentanut Herra, eikä ihminen " Heb 8: 2( kuten maallisen pyhäkön ihmiset rakensivat, sen ohjeen mukaan, mikä Moosekselle vuorella näytettiin"!!

        Kyse oli Taivaan temppelin kopio, varjokuva!

        Eihän Jeesus voinut olla Ylimmäinen pappi maanpäällä, koska se virka oli jo jaettu jollekkin! Kaifasko se oli?

        " Meni , ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta
        kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen" Heb 9: 12

        Teidän , useimpien aivot eivät käsitä, miksi Jeesuksen uhri maanpäällä, ei riitä takaamaan sitä, saatko iankaikkisen armon ja iankaikkisen lunastuksen??

        Höh, sehän on niin selvää!

        Eihän taivaaseen oteta synnissä eläviä uskovia, vaan vanhurskaita! Eli rehellisiä uskovia!

        Jeesushan tietenkin enkeleineen tutkii, kuka sanoo olevansa uskossa, mutta kellä on toisen miehen muija puolisonaan, kuka pyhittää sunnuntain, kuka huoraa, kuka homoilee, kuka kantaa kourassaan epäjumalaa jne. jne

        Juuri näitä ja muita syntejähän te pyydätte anteeksi jeesukselta, joka juuri on tekemässä pappispalvelusta, omiensa puolesta.

        Eu hän jumalattoman maailman puolesta, tee pappispalvelusta, eikä heitä tutki,
        kuka mitäkin on tehnyt , vaan Jumalan valtakunnan perillisiä!

        Itsekin myönnätte, että se ja se jäi taipaleelle, ja luopui uskostaan, mutta teidän mielestä jeesus ei saisi reagoida siihen mitenkään, vaan hänen veriautomaattinsa pitäisi olla aina toiminnassa, ja mitään tutkimuksia ei saisi tehdä!

        Aivan samoin kuin seurakunta tekee tutkimuksia, jäsenistään, kuka elää mitenkin, ja kuka erotetaan ja kuka armahdetaan, ja ketä ei armahdeta!

        Samoin Jeesuskin tekee.

        Hänhän sanoo: " Jos jumalaton saisi armon, ei hän opi vanhurskautta ( rehellisyyttä) vaan taivaan maassakin hän tekisi vääryyttä"!!

        Pitääkö teidän mielestä, mukamas uskova, joka tekee seurakunnassa ollessaan vääryyttä, pelastaa ilman tutkimusta Jeesuksen verellä taivaaseen???

        Katso vaikka että vastaus on EI

        " Ja vaeltakaa rakkaudessa, niin kuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi henkensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle " suloiseksi tuoksuksi" Ef 5: 2

        Hassuja olette! Te siis saatte haista " paskalle" ( tekojen paska"), ja teidän ei tarvitse uhrata katumusta, tunnustamista, eikä tarvitse hyljätä syntiä jne... ja tätä kaikkea ei saisi Jeesus teissä tarkailla ja tutkia!

        Aivan hullua! Eihän nyt Jumala niin hullu ole, että oman verensä kautta ottaisi taivaaseen uskovia, jotka tekevät laittomuutta ja elävät synnissä!!!

        Johan jeesuksen Isäkin kippurassa nauraisi että: " Poika oletkos mennyt järiltäsi? Vasta päästiin eroon saatanasta, ja sen joukoista, ja nyt olet keräämässä samanlaista porukkaa tänne uudelleen!"

        Toki Isä haluaa, että Poika tutkii vähän, että keitä hän oikein aikoo taivaaseen, jossa ei ole syntiä ja syntisiä, päästää!

        Eihän olisi mitään järkeä siinä, että Jeesuksen työ Taivaassa olisi jo alkanut, ennen kuin Jeesus uhrasi itsensä, todellisena uhrina! Vasta antamansa uhrin jälkeen hän ryhtyi tähän pappisvirkaan! t. benkku


      • Mikä jae?
        etkö ymmärrä eroa??? kirjoitti:

        Jumala on opettanut meille miten asia on eikä sinun ininäsi sitä miksikään muuta.

        Ei ylösnousemus pedon merkkiin liitykään vaan SUNNUNTAIN PYHITTÄMINEN.

        Missäs kohtaa Raamatussa on KIELLETTY ( kuolemantuomion uhalla?) viettämästä ylösnousemuspäivän juhlaa? Jae esiin tai sitten lopetatte tuon sunnuntain demonisoimisen! Tietääkseni Jumala ei ole sunnuntaita millään lailla kironnut.


      • Vietä rauhassa
        Mikä jae? kirjoitti:

        Missäs kohtaa Raamatussa on KIELLETTY ( kuolemantuomion uhalla?) viettämästä ylösnousemuspäivän juhlaa? Jae esiin tai sitten lopetatte tuon sunnuntain demonisoimisen! Tietääkseni Jumala ei ole sunnuntaita millään lailla kironnut.

        Ei sitä missään ole kielletty, vaikka adventistit mieluusti sen sillä tavalla tuovatkin julki, että ylösnousemuspäivän vietto on niin kauhea synti, että se vie oitis kadotukseen! Voit viettää ylösnousemuspäivää ihan rauhassa, ei Jumala siitä ketään rankaise. Anna adventistien uhkailla vaan, eivät he kieltoon mitään raamatunpaikkaa koskaan tule löytämään.


      • haloo!!!
        Mikä jae? kirjoitti:

        Missäs kohtaa Raamatussa on KIELLETTY ( kuolemantuomion uhalla?) viettämästä ylösnousemuspäivän juhlaa? Jae esiin tai sitten lopetatte tuon sunnuntain demonisoimisen! Tietääkseni Jumala ei ole sunnuntaita millään lailla kironnut.

        Etkö sinä tajua, että sunnuntain pyhittäminen on OMILLA TEOILLA PELASTUMISTA KOSKA JUMALA EI OLE SUNNUNTAITA PYHITTÄNYT.


      • Vietä rauhassa!
        haloo!!! kirjoitti:

        Etkö sinä tajua, että sunnuntain pyhittäminen on OMILLA TEOILLA PELASTUMISTA KOSKA JUMALA EI OLE SUNNUNTAITA PYHITTÄNYT.

        Halooolle! Etkö sinä tajua, että ylösnousemuksen juhliminen on riemujuhla, jolla ei ole mitään tekemistä "omien tekojen kautta pelastumisen" kanssa?!?!?!?! Ei kukaan, joka menee sunnuntaina jumalanpalvelukseen Herraa ylistämään tee sitä "tekona", jolla jotenkin "pelastaisi itsensä". Raamattu ei missään kiellä kokoontumasta sunnuntaisin jumalanpalvelukseen! Lue Apt.teot! Sinulla taitaa olla piuhat vähän sekaisin. Vai menetkö sinä jumalanpalvelukseen sen takia, että pelastusit?


      • voi sua reppanaa
        Muut raamatullisia kirjoitti:

        Jos kerran nuo teologit ja tutkijat olisivat ko. opit raamatullisiksi todenneet, niin silloinhan niitä myös opetettaisiin! Taitas olla niin, että ovat kylläkin tutkineet ja epäraamatullisiksi todenneet!! Eli tutkittu ja huuhaaksi havaittu!!!

        Rakastat syntejäsi etkä halua tehdä parannusta. Siksi et halua uskoa Jeesuksen ylipappeuteenkaan.


      • pyh!
        Vietä rauhassa! kirjoitti:

        Halooolle! Etkö sinä tajua, että ylösnousemuksen juhliminen on riemujuhla, jolla ei ole mitään tekemistä "omien tekojen kautta pelastumisen" kanssa?!?!?!?! Ei kukaan, joka menee sunnuntaina jumalanpalvelukseen Herraa ylistämään tee sitä "tekona", jolla jotenkin "pelastaisi itsensä". Raamattu ei missään kiellä kokoontumasta sunnuntaisin jumalanpalvelukseen! Lue Apt.teot! Sinulla taitaa olla piuhat vähän sekaisin. Vai menetkö sinä jumalanpalvelukseen sen takia, että pelastusit?

        Teillä ne piuhat sekaisin. Te yritätte pyhittää sunnuntaita, jota Jumala ei ole määrännyt ja halveksitte sapatin pyhittämistä, jonka Jumala on käskenyt.

        Uusi testamentti ei missään käsky kokoontua sunnuntaisin viettämään ylösnousemusjuhlaa. Sellaista ei ole eikä tule.

        Ylösnousemuksen muisto on KASTE, ei sunnuntai.


      • aamen, totisesti
        Kristus on Voittaja! kirjoitti:

        "Pyh!" Mites, kun Jumalan sanassa sanotaan: "Nyt ei siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat." Taisit jäädä heikommalle seisoskelemaan siihen langettamasiesi tuomioiden kanssa... Jeesus on Voittaja! Hänen voittonsa pysyy, latelit sinä mitä tahansa. Kuinka mahtavaa!!!

        Kristus on Voittaja! Koska hän on vanhurskas eli rehellinen!

        " Vanhurskaan hedelmä on elämänpuu, ja viisas voittaa sieluja"! Snl 11: 30

        " Katso, vanhurskas saa palkkansa maan päällä,
        saati jumalaton ja syntinen" , jae 31

        Kristuksen voitto, ei sinua auta, jos olet jumalaton ja syntinen, ja pyhität sunnuntain, kuljet jeesus kuvat kourassasi, ja toinen käsi on toisen miehen vaimon kädessä, jonka vatsa on litteä, koska tuli aborttiklinikalta! t. b

        Kristuksen tähden sinun on menetettävä sunnuntai pyhä, epäjumalat, sianlihan syönti, ja toisten vaimot, ja pidettävä kaikki tuo roskana-- että voittaisit omaksesi Kristuksen ja hänen kauttaan kaiken, mikä tuleva on! t. b


      • yhteiset talkoot
        Vietä rauhassa kirjoitti:

        Ei sitä missään ole kielletty, vaikka adventistit mieluusti sen sillä tavalla tuovatkin julki, että ylösnousemuspäivän vietto on niin kauhea synti, että se vie oitis kadotukseen! Voit viettää ylösnousemuspäivää ihan rauhassa, ei Jumala siitä ketään rankaise. Anna adventistien uhkailla vaan, eivät he kieltoon mitään raamatunpaikkaa koskaan tule löytämään.

        " Jos tahdot päästä elämään sisälle pidä käskyt" kertoi Jeesus

        Sapatti käsky: " Muista pyhittää ....on IV.s -käsky

        Sunnuntaista ei ole mitään käskyä Raamatussa. tosin silloin saa kokoontua, vaikka perunapellolle, talkoisiin! t. b


      • seli, seli, seli

        Sekaisinko olet??
        Jari ei ole sekaisin, mutta sinulle kaikki kirjoitus on kuin lukittu huone, et pääse sinne sisälle, etkä ymmärrä.

        Jos ymmärrät, niin selitä tämä: " Ja hän sanoi minulle ( Danielille) " Kahtatuhatta kolmeasataa iltaa ja aamua; sitten pyhäkkö asetetaan jälleen oikeuteensa" ( toimimaan) Dan 8: 14

        " Tarkkaa, ihmislapsi, sillä näky tarkoittaa lopun aikaa" jae 17

        Joten selitähän nyt, miksi on kuluva 2300 v. kun Pyhäkkö, lopun aikana asetetaan taas toimintaansa? Katsotaan nyt ensin selityksesi!, heh t. b


      • pää pölkylle?
        Kristus on Voittaja! kirjoitti:

        "Pyh!" Mites, kun Jumalan sanassa sanotaan: "Nyt ei siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat." Taisit jäädä heikommalle seisoskelemaan siihen langettamasiesi tuomioiden kanssa... Jeesus on Voittaja! Hänen voittonsa pysyy, latelit sinä mitä tahansa. Kuinka mahtavaa!!!

        Kuinkas sinä olet Kristuksessa Jeesuksessa, jos kerran Kristus eli aivan toisenlaisilla säännöillä ja tavoilla kuin sinä?

        Sinunhan piti olla Kristuksen seuraaja, ja olla kuuliainen hänelle.

        Mutta näyttää siltä, ettei mikään asia ole samalla tavalla! t. b


      • Ylösnousemus
        yhteiset talkoot kirjoitti:

        " Jos tahdot päästä elämään sisälle pidä käskyt" kertoi Jeesus

        Sapatti käsky: " Muista pyhittää ....on IV.s -käsky

        Sunnuntaista ei ole mitään käskyä Raamatussa. tosin silloin saa kokoontua, vaikka perunapellolle, talkoisiin! t. b

        Ja vaikka Herraa ylistämään saa kokoontua, benedi, mitään jumalanpalveluskieltoa ei Sanasta löydy!


      • Kristus on Voittaja!
        pää pölkylle? kirjoitti:

        Kuinkas sinä olet Kristuksessa Jeesuksessa, jos kerran Kristus eli aivan toisenlaisilla säännöillä ja tavoilla kuin sinä?

        Sinunhan piti olla Kristuksen seuraaja, ja olla kuuliainen hänelle.

        Mutta näyttää siltä, ettei mikään asia ole samalla tavalla! t. b

        "Aamen totisesti" ja "pää pölkylle" eli benedi, sinulle! En tiedä, keneksi minua luulet, mutta en syö sianlihaa, en ole hyljännyt sapattia, en palvo epäjumalia enkä ole lesbo (vihjauksesi toisten miesten vaimoista...). Enkä ole syyllistynyt abortteihin, en omiin enkä toisten. Abortti on murha. En kulje Jeesus-kuva kourassa. Olen naimisissa ensimmäisen aviomieheni kanssa ja parin lapsen äiti. Onko vielä syytteitä jäljellä sinulla minun suuntaani?

        Sinua, benedi, vain ilmeisesti ottaa kovastikin päähän, etten ole samaa mieltä kanssasi siitä, että sunnuntai ylösnousemuspäivänä olisi "tyhjää täynnä ja pimmeetä puolillaa", vaan että tunnustan viikon ensimmäisen päivän meille kristityille merkittäväksi päiväksi siksi, koska Vapahtajamme nousi sunnuntaina kuolleista! Sapatin hylkäämisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Mutta saat polkea jalkaa ja kiukuta, jos niin haluat...


    • veli..

      Luterilainen rovasti Felix Lujanen huomauttaa tämän johdosta, Kuitenkin Rooman paavikirkko ensisijasa vastanee tämän Ilmestyskirjan petokirkon piirteitä, kuten sen jo Luther luonehti. Lujanen, kahden pedon edessä, s.97.

      Täälä kysellään pedon merkistä. Erkki Luukkolta on lyhyt puhe pedon merkistä voi kuunnella audiopankki.com
      Siunausta kaikille!

      • Vastatkaa, advarit!

        Veli. Sinä se varmaan osaat sanoa, miten se pedonmerkki 666 a) liittyy ylösnousemuspäivään b) laitetaan ihmisille otsaan tai oikeaan käteen. Siis laitetaanko jotain ihon alle jo synnytyslaitoksella?
        Oletko adventisti? Miksi tähän ei kukaan ole kyselijöille vastannut? Kauhea vouhkaminen adventisteilla yleensä "pedonmerkki, pedonmerkki, pedonmerkki...", mutta sitten kun ihmiset kyselevät, niin menee jauhot suuhun ja luu kurkkuun eikä kukaan kuitenkaan vastaa... Vai haluavatko pitää sisäpiirin salatietonaan?


      • pyh!
        Vastatkaa, advarit! kirjoitti:

        Veli. Sinä se varmaan osaat sanoa, miten se pedonmerkki 666 a) liittyy ylösnousemuspäivään b) laitetaan ihmisille otsaan tai oikeaan käteen. Siis laitetaanko jotain ihon alle jo synnytyslaitoksella?
        Oletko adventisti? Miksi tähän ei kukaan ole kyselijöille vastannut? Kauhea vouhkaminen adventisteilla yleensä "pedonmerkki, pedonmerkki, pedonmerkki...", mutta sitten kun ihmiset kyselevät, niin menee jauhot suuhun ja luu kurkkuun eikä kukaan kuitenkaan vastaa... Vai haluavatko pitää sisäpiirin salatietonaan?

        Sinä se et ymmärrä, että käsi kuvaa toimintaa ja otsa ajatusmaailmaa.

        Tässä on Jumalan merkki:

        5. Moos. 6:4-8 "Kuule, Israel! Herra on meidän Jumalamme, Herra yksin. Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja koko voimastasi. Pidä aina mielessäsi nämä käskyt, jotka minä sinulle tänään annan. Teroita niitä alinomaa lastesi mieleen ja puhu niistä, olitpa kotona tai matkalla, makuulla tai jalkeilla. Sido ne merkiksi käteesi ja pidä niitä tunnuksena otsallasi."

        ja tässä saatanan merkki:

        Ilm. 13:16-18 "Se pakottaa kaikki, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat, ottamaan oikeaan käteensä tai otsaansa merkin. Kenenkään ei ole lupa ostaa eikä myydä mitään, ellei hänellä ole tätä merkkiä, joka on pedon nimi tai sen nimen luku. Tässä vaaditaan viisautta. Se, jolla on ymmärrystä, laskekoon pedon nimen lukuarvon: se on erään ihmisen luku, ja se luku on kuusisataakuusikymmentäkuusi."

        NUO OVAT TOISTENSA VASTAKOHDAT.

        Ja että tietäisit, niin tässä Danielin kirjassa MIKÄ ON SE ASIA, jossa tämä näkyy tämä pedon toiminta:

        Dan. 7:25 "Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan JUHLA-AJAT JA LAIN. Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen ajaksi, kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi."

        Ja mikäs onkaan juhla-aika laissa? SAPATTI.


      • pyh!
        Vastatkaa, advarit! kirjoitti:

        Veli. Sinä se varmaan osaat sanoa, miten se pedonmerkki 666 a) liittyy ylösnousemuspäivään b) laitetaan ihmisille otsaan tai oikeaan käteen. Siis laitetaanko jotain ihon alle jo synnytyslaitoksella?
        Oletko adventisti? Miksi tähän ei kukaan ole kyselijöille vastannut? Kauhea vouhkaminen adventisteilla yleensä "pedonmerkki, pedonmerkki, pedonmerkki...", mutta sitten kun ihmiset kyselevät, niin menee jauhot suuhun ja luu kurkkuun eikä kukaan kuitenkaan vastaa... Vai haluavatko pitää sisäpiirin salatietonaan?

        Kyllä sinulle on jo kerrottu, mutta et halua uskoa totuutta.


      • Näin on
        pyh! kirjoitti:

        Sinä se et ymmärrä, että käsi kuvaa toimintaa ja otsa ajatusmaailmaa.

        Tässä on Jumalan merkki:

        5. Moos. 6:4-8 "Kuule, Israel! Herra on meidän Jumalamme, Herra yksin. Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja koko voimastasi. Pidä aina mielessäsi nämä käskyt, jotka minä sinulle tänään annan. Teroita niitä alinomaa lastesi mieleen ja puhu niistä, olitpa kotona tai matkalla, makuulla tai jalkeilla. Sido ne merkiksi käteesi ja pidä niitä tunnuksena otsallasi."

        ja tässä saatanan merkki:

        Ilm. 13:16-18 "Se pakottaa kaikki, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat, ottamaan oikeaan käteensä tai otsaansa merkin. Kenenkään ei ole lupa ostaa eikä myydä mitään, ellei hänellä ole tätä merkkiä, joka on pedon nimi tai sen nimen luku. Tässä vaaditaan viisautta. Se, jolla on ymmärrystä, laskekoon pedon nimen lukuarvon: se on erään ihmisen luku, ja se luku on kuusisataakuusikymmentäkuusi."

        NUO OVAT TOISTENSA VASTAKOHDAT.

        Ja että tietäisit, niin tässä Danielin kirjassa MIKÄ ON SE ASIA, jossa tämä näkyy tämä pedon toiminta:

        Dan. 7:25 "Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä ja pyrkii muuttamaan JUHLA-AJAT JA LAIN. Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen ajaksi, kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi."

        Ja mikäs onkaan juhla-aika laissa? SAPATTI.

        Mikrosiru se on, joka asetetaan ihon alle! Otsaan tai oikeaan käteen. Ja ilman sitä et voi ostaa etkä myydä. Kuolet nälkään. Siinä on koodi 666. Mutta ei se ylösnousemuspäivään liity, vaan kaupantekoon.


      • Pedonmerkkiluku
        Näin on kirjoitti:

        Mikrosiru se on, joka asetetaan ihon alle! Otsaan tai oikeaan käteen. Ja ilman sitä et voi ostaa etkä myydä. Kuolet nälkään. Siinä on koodi 666. Mutta ei se ylösnousemuspäivään liity, vaan kaupantekoon.

        Just näin, nimimerkki "näin on"! Se on ihon alle asennettava mikrosiru tai iholle pantava leima, jota ei voi pestä pois. Mahdollisesti myös tatuointi. Joka tapauksessa nähtävissä ja tunnistettavissa - ilman sitä ei ole mahdollista pysyä hengissä. Se luku on 666, kuten Raamattu sanoo. Sunnuntai on viikon ensimmäinen päivä (ei kuudes), joten sunnuntaihin luku ei liity.


      • on näin !
        Näin on kirjoitti:

        Mikrosiru se on, joka asetetaan ihon alle! Otsaan tai oikeaan käteen. Ja ilman sitä et voi ostaa etkä myydä. Kuolet nälkään. Siinä on koodi 666. Mutta ei se ylösnousemuspäivään liity, vaan kaupantekoon.

        Monet tulee ymmärrykseen vasta sitten kun Jeesus sanoo: Menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät minä en ole koskaan tuntenut teitä.

        Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa.

        Ylösnousemuspäivä ei liity Jumalan kymmenkäskyn lakiin millään tavalla. Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole.


      • Luin palstaa
        on näin ! kirjoitti:

        Monet tulee ymmärrykseen vasta sitten kun Jeesus sanoo: Menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät minä en ole koskaan tuntenut teitä.

        Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa.

        Ylösnousemuspäivä ei liity Jumalan kymmenkäskyn lakiin millään tavalla. Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole.

        Hyvä, kun vastasit, "on näin!" Minäkin olen aina ollut sitä mieltä, ettei pedonmerkki 666 liity ylösnousemuspäivään millään tavalla, vaikka jotkut sitä yrittävät todistella. Vaikeahan se on kuvitella, että sirulla tai leimalla olisi jotain tekemistä sunnuntain kanssa.


      • on näin!
        Luin palstaa kirjoitti:

        Hyvä, kun vastasit, "on näin!" Minäkin olen aina ollut sitä mieltä, ettei pedonmerkki 666 liity ylösnousemuspäivään millään tavalla, vaikka jotkut sitä yrittävät todistella. Vaikeahan se on kuvitella, että sirulla tai leimalla olisi jotain tekemistä sunnuntain kanssa.

        Sunnuntai on arkipäivä ja pedon merkki. sunnuntai ei ole Jumalan pyhittämä pyhäpäivä, vaan ihmisen keksintö pyhäksi, siksi pedon merkki. Ihminen peto kun on tehnyt muutoksia.


      • Ajan merkit
        on näin! kirjoitti:

        Sunnuntai on arkipäivä ja pedon merkki. sunnuntai ei ole Jumalan pyhittämä pyhäpäivä, vaan ihmisen keksintö pyhäksi, siksi pedon merkki. Ihminen peto kun on tehnyt muutoksia.

        Ovatko kaikki muutkin arkipäivät pedonmerkkejä? Minusta pedonmerkki 666 sopisi parhaiten perjantaille, kun se on kuudes viikonpäivä ja koska muslimit ovat muuttaneet sapatin pyhyyden perjantaille tehden siitä pyhä- ja lepopäivän. Kyllä tämä olisi loogisin selitys pedonmerkkipäivälle, kun kerran tuo lukukin 666 sopii täysin. Ja islam kun on niin kristinuskonvastainenkin - vainoaa ja tappaa kristittyjä joka päivä. Afganistanissakn juuri äsken kaksi kristittyä suomalaista rakkauden lähettilästä ja se ISIS siellä Irakissa teurastaa kristittyjä, jotka eivät käänny muslimeiksi. Selvät merkit ovat paljastumassa, ei tarvitse kuin seurata uutisia. "Tunnistakaa ajan merkit", sanoo Raamattu.


      • Siru tulee
        on näin! kirjoitti:

        Sunnuntai on arkipäivä ja pedon merkki. sunnuntai ei ole Jumalan pyhittämä pyhäpäivä, vaan ihmisen keksintö pyhäksi, siksi pedon merkki. Ihminen peto kun on tehnyt muutoksia.

        Kyllä, se on mikrosiru! Tulossa on.


      • Ajan merkit kirjoitti:

        Ovatko kaikki muutkin arkipäivät pedonmerkkejä? Minusta pedonmerkki 666 sopisi parhaiten perjantaille, kun se on kuudes viikonpäivä ja koska muslimit ovat muuttaneet sapatin pyhyyden perjantaille tehden siitä pyhä- ja lepopäivän. Kyllä tämä olisi loogisin selitys pedonmerkkipäivälle, kun kerran tuo lukukin 666 sopii täysin. Ja islam kun on niin kristinuskonvastainenkin - vainoaa ja tappaa kristittyjä joka päivä. Afganistanissakn juuri äsken kaksi kristittyä suomalaista rakkauden lähettilästä ja se ISIS siellä Irakissa teurastaa kristittyjä, jotka eivät käänny muslimeiksi. Selvät merkit ovat paljastumassa, ei tarvitse kuin seurata uutisia. "Tunnistakaa ajan merkit", sanoo Raamattu.

        666 on babylonialainen pyhä luku.

        Muut selitykset ovat silkkaa leikkimistä.

        Tässä teille yksi selitys luvulle 666:
        http://www.pxleyes.com/images/contests/clothes-pin/fullsize/666-4cbc8e7416e76_hires.jpg


      • löytyy totuus !
        Siru tulee kirjoitti:

        Kyllä, se on mikrosiru! Tulossa on.

        Te eksytte kun ette tunne kirjoituksia, tai ette haluakaan tuntea ! Lukemaan vaan jokainen ylifariseus_1:sen kirjoitusta Ilmestyskirjan peto tunnistettu


      • Valitse Raamattu!
        löytyy totuus ! kirjoitti:

        Te eksytte kun ette tunne kirjoituksia, tai ette haluakaan tuntea ! Lukemaan vaan jokainen ylifariseus_1:sen kirjoitusta Ilmestyskirjan peto tunnistettu

        Raamattu antaa paremman vastauksen, kuin ihminen ylifariseus!


      • Merkki 666
        v.aari kirjoitti:

        666 on babylonialainen pyhä luku.

        Muut selitykset ovat silkkaa leikkimistä.

        Tässä teille yksi selitys luvulle 666:
        http://www.pxleyes.com/images/contests/clothes-pin/fullsize/666-4cbc8e7416e76_hires.jpg

        Arabialaisin numeerisin arvoin saadaan 666 sanoista Islam. Allah ja Mohammed. Muslimit ovat muuttaneet ajan ja lain, kun ovat hyljänneet sapatin ja muuttaneet sen pyhyyden ja lepopäivän perjantaiksi. Huom! 6. päivä!


      • ?????,,
        Valitse Raamattu! kirjoitti:

        Raamattu antaa paremman vastauksen, kuin ihminen ylifariseus!

        Selitä Raamatusta Ilm.13:15-18. Odotan sinulta Minkä vastauksen olet löytänyt valitessasi Raamatun ?
        Viisaat ja ymmärtäväiset kyllä tämänkin ymmärtävät.


      • veli.
        Vastatkaa, advarit! kirjoitti:

        Veli. Sinä se varmaan osaat sanoa, miten se pedonmerkki 666 a) liittyy ylösnousemuspäivään b) laitetaan ihmisille otsaan tai oikeaan käteen. Siis laitetaanko jotain ihon alle jo synnytyslaitoksella?
        Oletko adventisti? Miksi tähän ei kukaan ole kyselijöille vastannut? Kauhea vouhkaminen adventisteilla yleensä "pedonmerkki, pedonmerkki, pedonmerkki...", mutta sitten kun ihmiset kyselevät, niin menee jauhot suuhun ja luu kurkkuun eikä kukaan kuitenkaan vastaa... Vai haluavatko pitää sisäpiirin salatietonaan?

        Tämä o tarkoitettu nimimerkki vastatkaa advarit. Rauhaa veli ,tulin juuri töistä joten en ole pystynyt vastaamaan. Itse olen puutteelinen ja vajavainen armosta pelastettu syntinen advari.Näitä sivuja kun lukee niin tulee monesti mieleen, Herra armahda meitä advareita.Tässä jotain ajatuksia pedon merkistä, uskon että tulevaisuudessa Jeesus tuo lisää valoa ja tietoa pedon merkistä.
        Mihin evankeliuminjulistus tähtää? Room.1:5,6
        Mikä on Jumalan sinetin ulkonaisen merkin vastakohta? Ilm.13:16,17
        Kuinka monet tulevat petoa kumartamaan? Ilm.13:7,8
        Mikä on oleva heidän kohtalonsa? Ilm.14:9-11
        Mitä Jumalan uskolliset lapset saavat kokea? Ilm.12:17
        Miten Jumala rohkaisee niitä, jotka päättävät totella Häntä Ilm.3:10
        Taas toisin tuon Erkki Luukon puheen aiheesta audiopankki.com
        Ja eihän se pelasta meitä vaikka tietäisimme kaiken jos emme elä lähellä Jeesusta Yksi vanha adventisti pastori sanoi kerran. vain yksin Jeesus vain yksin Jeesus. Tämä lämmitti mieltäni. Siunausta.


      • Vastauksia?
        veli. kirjoitti:

        Tämä o tarkoitettu nimimerkki vastatkaa advarit. Rauhaa veli ,tulin juuri töistä joten en ole pystynyt vastaamaan. Itse olen puutteelinen ja vajavainen armosta pelastettu syntinen advari.Näitä sivuja kun lukee niin tulee monesti mieleen, Herra armahda meitä advareita.Tässä jotain ajatuksia pedon merkistä, uskon että tulevaisuudessa Jeesus tuo lisää valoa ja tietoa pedon merkistä.
        Mihin evankeliuminjulistus tähtää? Room.1:5,6
        Mikä on Jumalan sinetin ulkonaisen merkin vastakohta? Ilm.13:16,17
        Kuinka monet tulevat petoa kumartamaan? Ilm.13:7,8
        Mikä on oleva heidän kohtalonsa? Ilm.14:9-11
        Mitä Jumalan uskolliset lapset saavat kokea? Ilm.12:17
        Miten Jumala rohkaisee niitä, jotka päättävät totella Häntä Ilm.3:10
        Taas toisin tuon Erkki Luukon puheen aiheesta audiopankki.com
        Ja eihän se pelasta meitä vaikka tietäisimme kaiken jos emme elä lähellä Jeesusta Yksi vanha adventisti pastori sanoi kerran. vain yksin Jeesus vain yksin Jeesus. Tämä lämmitti mieltäni. Siunausta.

        Nimim. "Veli." Nimimerkki jolle vastasit kysyi: a) miten pedonmerkki 666 liittyy ylösnousemuspäivään? b) kuinka pedonmerkki asennetaan ihmisen otsaan tai oikeaan käteen?


      • veli.
        Vastauksia? kirjoitti:

        Nimim. "Veli." Nimimerkki jolle vastasit kysyi: a) miten pedonmerkki 666 liittyy ylösnousemuspäivään? b) kuinka pedonmerkki asennetaan ihmisen otsaan tai oikeaan käteen?

        Rauhaa veli Vastauksia? Näin minä olen ymmärtänyt asioita vaikka uskon että tulevaisuudessa saamme kaikki Jumalan lapset lisää niin tietoa kuin valoa.
        Salaperäinen luku, joka on 666 Ilm. 13:17,18 kehottaa laskemaan pedon luvun jonka sanotaan olevan sen nimen luku ja ihmisen luku.Puhuessamme paavikunnasta ajattelemme sen nimellä paavin virkanimitystä. Yksi paavin virallisista arvonimistä on Jumalan pojan sijainen.Nykyisin paavista käytetään yleisesti nimitystä Kristuksen sijainen. Tätä nimitystä käytetään muuan muuassa paavin kruunauksen yhteydessä. Ilmestyskirja kertoo että tämän nimen luku eli nimen kirjainten yhteenlaskettu lukuarvo on 666.
        Ilm. ennustuksen mukaan Se saa kaikki panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa. Uskon että tämä merkki ei ole kirjaimellinen. Olemme Ilmestyskirjassa tekemisissä vertauskuvien kanssa. Otsa edustaa ymmärrystä, mieltä jolla palvelemme Jumalaa. Room.7:25 ja käsi on toiminnan sympoli 1Kun.8:24 ja se olisi ihanne jos voisimme ilman kiihkoa näitä asioita ajatella . ja aina elää lähellä Jeesusta toi tulevaisuus mukanaan mitä tahansa. Siunausta.


      • veli.
        veli. kirjoitti:

        Rauhaa veli Vastauksia? Näin minä olen ymmärtänyt asioita vaikka uskon että tulevaisuudessa saamme kaikki Jumalan lapset lisää niin tietoa kuin valoa.
        Salaperäinen luku, joka on 666 Ilm. 13:17,18 kehottaa laskemaan pedon luvun jonka sanotaan olevan sen nimen luku ja ihmisen luku.Puhuessamme paavikunnasta ajattelemme sen nimellä paavin virkanimitystä. Yksi paavin virallisista arvonimistä on Jumalan pojan sijainen.Nykyisin paavista käytetään yleisesti nimitystä Kristuksen sijainen. Tätä nimitystä käytetään muuan muuassa paavin kruunauksen yhteydessä. Ilmestyskirja kertoo että tämän nimen luku eli nimen kirjainten yhteenlaskettu lukuarvo on 666.
        Ilm. ennustuksen mukaan Se saa kaikki panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa. Uskon että tämä merkki ei ole kirjaimellinen. Olemme Ilmestyskirjassa tekemisissä vertauskuvien kanssa. Otsa edustaa ymmärrystä, mieltä jolla palvelemme Jumalaa. Room.7:25 ja käsi on toiminnan sympoli 1Kun.8:24 ja se olisi ihanne jos voisimme ilman kiihkoa näitä asioita ajatella . ja aina elää lähellä Jeesusta toi tulevaisuus mukanaan mitä tahansa. Siunausta.

        Jatkuu Lopullinen ratkaisu koskee oikeaa ja väärää Jumalanpalvelusta, oikeaa ja väärää evankeliumia. Ne jotka suostuvat tekemään työtä sapatina vältyäkseen vaikeuksilta käytännössä ottavat merkin käteensä. Kenelläkään ei ole vielä pedon merkkiä. Ketään ei merkitä ennen kuin laki kieltää ostamasta tai myymästä ilman tuota merkkiä.Kun tästä asiasta tulee suuri kysymys ja ihmisten on pakko päättää, valitsevatko Jumalan merkin vai pedon merkin,silloin Ilmestyskirjan ennustus toteutuu. Hyvä muistaa tämä ei koske tätä päivää toiset viettää sunnuntaita toiset lauantaita.Minä toivon että voisimme elää sovussa keskenämme ja siunata ei tuomita Uskon että tulevaisuus tuo meille yllätyksiä olimepä sitte advareita tai muita uskon veljiä. Jeesus on rakkaus rakastakaamme toisiamme.


      • pyh!
        Näin on kirjoitti:

        Mikrosiru se on, joka asetetaan ihon alle! Otsaan tai oikeaan käteen. Ja ilman sitä et voi ostaa etkä myydä. Kuolet nälkään. Siinä on koodi 666. Mutta ei se ylösnousemuspäivään liity, vaan kaupantekoon.

        Eikä ole. Väitteesi on helluntailaisten ja vapaakirkollisten HARHAOPPIA. Raamattu ei puhu mitään mistään mikrosirusta. Se on eksytystä koko huuhaateoria.


      • pyh!
        Merkki 666 kirjoitti:

        Arabialaisin numeerisin arvoin saadaan 666 sanoista Islam. Allah ja Mohammed. Muslimit ovat muuttaneet ajan ja lain, kun ovat hyljänneet sapatin ja muuttaneet sen pyhyyden ja lepopäivän perjantaiksi. Huom! 6. päivä!

        Muslimit viettävät perjantaita, joka on raamatullisen viikon 5. päivä. Ettekö te mitään tiedä??????


      • Voi surkeus!
        pyh! kirjoitti:

        Muslimit viettävät perjantaita, joka on raamatullisen viikon 5. päivä. Ettekö te mitään tiedä??????

        "Pyh!" - jos perjantai on 5. pv raamatullisen laskutavan mukaan ja lauantai (sapatti) on seitsemäs, niin missä se kuudes viikonpäivä sitten on??? Ei taida älysi lento kovin korkea olla, kun et lukuja edes alle kymmenen hallitse...


      • totuutta bukkaa
        Pedonmerkkiluku kirjoitti:

        Just näin, nimimerkki "näin on"! Se on ihon alle asennettava mikrosiru tai iholle pantava leima, jota ei voi pestä pois. Mahdollisesti myös tatuointi. Joka tapauksessa nähtävissä ja tunnistettavissa - ilman sitä ei ole mahdollista pysyä hengissä. Se luku on 666, kuten Raamattu sanoo. Sunnuntai on viikon ensimmäinen päivä (ei kuudes), joten sunnuntaihin luku ei liity.

        heh, heh Eipä todellakaan sirulla, jos sellainen asennettaisiin uskoviinkin, ei sillä ole mitään vaikutusta siihen kun Jeesus sanoo: " Tulkaa minun Isäni siunatut ja omistakaa se Valtakunta ,joka on teille varattu maailman perustamisesta asti.

        Olipa jokkalin siruja yksi tai useampi, ei se rajaa uskovaa pois taivaan valtakunnasta, ja paratiisista, vaan teot!

        Ja teot taas lähtevät sydämestä, eli aivoista, joka joko saastuu tai pyhittyy!.

        Mutta toki sillä se vaikutus on, että ostaminen ja myyminen vaikeutuu
        t. b


      • suuri ihme
        Voi surkeus! kirjoitti:

        "Pyh!" - jos perjantai on 5. pv raamatullisen laskutavan mukaan ja lauantai (sapatti) on seitsemäs, niin missä se kuudes viikonpäivä sitten on??? Ei taida älysi lento kovin korkea olla, kun et lukuja edes alle kymmenen hallitse...

        Naurattaa tuin surkeuden ajatuksenjuoksu!

        Jos kerran Keskiviikko on keskellä viikkoa, niin laske yhtä monta päivää keskiviikon molemmille puolille.

        Mikä viikonpäivä siis jää seitsemänneksi ? Heh t. b


      • pyh!
        Siru tulee kirjoitti:

        Kyllä, se on mikrosiru! Tulossa on.

        Ei ole eikä tule. Raamattu ei puhu mitään mistää mikrosirusta.


      • Voi surkeus!
        suuri ihme kirjoitti:

        Naurattaa tuin surkeuden ajatuksenjuoksu!

        Jos kerran Keskiviikko on keskellä viikkoa, niin laske yhtä monta päivää keskiviikon molemmille puolille.

        Mikä viikonpäivä siis jää seitsemänneksi ? Heh t. b

        "Pyh!" ja benedi: raamatullisen laskutavan mukaan 1.viikonpäivä sunnuntai, 2. viikonpäivä maanantai, 3. viikonpäivä tiistai, 4. viikonpäivä keskiviikko, 5. viikonpäivä torstai, 6. (KUUDES) viikonpäivä perjantai ja 7.viikonpäivä lauantai/sapatti. Mikä tässä nyt on niin vaikeata tajuta? Ei voi pudottaa yhtä päivää välistä pois ja alkaa väittää perjantaita viidenneksi viikonpäiväksi! Sittenhän sapatti ei olisikaan 7. , mitä te oikein horajatte?


      • Ei kauppaa
        totuutta bukkaa kirjoitti:

        heh, heh Eipä todellakaan sirulla, jos sellainen asennettaisiin uskoviinkin, ei sillä ole mitään vaikutusta siihen kun Jeesus sanoo: " Tulkaa minun Isäni siunatut ja omistakaa se Valtakunta ,joka on teille varattu maailman perustamisesta asti.

        Olipa jokkalin siruja yksi tai useampi, ei se rajaa uskovaa pois taivaan valtakunnasta, ja paratiisista, vaan teot!

        Ja teot taas lähtevät sydämestä, eli aivoista, joka joko saastuu tai pyhittyy!.

        Mutta toki sillä se vaikutus on, että ostaminen ja myyminen vaikeutuu
        t. b

        Nimim. Totuutta pukkaa. Sirun sijasta se voi olla myös leima tai tatuointi, joka tapauksessa sellainen, että ilman sitä ei voi ostaa ruokaakaan, ei vaatteita, ei polttoöljyäkään. Kuollaan nälkään ja Suomessakin kylmyyteen. Tällaiset ovat suuren ahdistuksen ajat."Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!"


      • pyh! kirjoitti:

        Muslimit viettävät perjantaita, joka on raamatullisen viikon 5. päivä. Ettekö te mitään tiedä??????

        pyh! kirjoitti: «Muslimit viettävät perjantaita, joka on raamatullisen viikon 5. päivä. Ettekö te mitään tiedä??????»

        Sepä mainiota. Silloinhan sunnuntai on sapatti ja seitsemäs päivä. Voimme hymyssä suin haudata adventistien muihin kristittyihin kohdistuvan mossotuksen lepopäivästä.


      • Valaistunut pyh!
        v.aari kirjoitti:

        pyh! kirjoitti: «Muslimit viettävät perjantaita, joka on raamatullisen viikon 5. päivä. Ettekö te mitään tiedä??????»

        Sepä mainiota. Silloinhan sunnuntai on sapatti ja seitsemäs päivä. Voimme hymyssä suin haudata adventistien muihin kristittyihin kohdistuvan mossotuksen lepopäivästä.

        Arvoitukseksi jää, nimim. v.aari, miksi "pyh!" tämän vasta nyt paljasti?! Onkohan jemmaillut tätä "valaistustansa" jo kovinkin kauan? Ja nyt pudotti sen POMMIN! Ihan jyssäys kuului... Että sunnuntai onkin 7. päivä ja ihan tulipaloadventistin suusta!!! Mahtanevatko ulosheittää seurakunnasta? Tämän mukaan la/sapatti onkin - voi ihmettä suurta - 6. viikonpäivä ja entäs sitten tuo luku 666. Nyt nousee älämölö kirkon sisällä.


      • nikin varkaat !
        Valaistunut pyh! kirjoitti:

        Arvoitukseksi jää, nimim. v.aari, miksi "pyh!" tämän vasta nyt paljasti?! Onkohan jemmaillut tätä "valaistustansa" jo kovinkin kauan? Ja nyt pudotti sen POMMIN! Ihan jyssäys kuului... Että sunnuntai onkin 7. päivä ja ihan tulipaloadventistin suusta!!! Mahtanevatko ulosheittää seurakunnasta? Tämän mukaan la/sapatti onkin - voi ihmettä suurta - 6. viikonpäivä ja entäs sitten tuo luku 666. Nyt nousee älämölö kirkon sisällä.

        On niitäkin tullut vastaan, jotka kurillaan käyttävät pyhin! nimimerkkiä, oikein sotkeakseen asioita.


      • näin on tosi !
        veli. kirjoitti:

        Jatkuu Lopullinen ratkaisu koskee oikeaa ja väärää Jumalanpalvelusta, oikeaa ja väärää evankeliumia. Ne jotka suostuvat tekemään työtä sapatina vältyäkseen vaikeuksilta käytännössä ottavat merkin käteensä. Kenelläkään ei ole vielä pedon merkkiä. Ketään ei merkitä ennen kuin laki kieltää ostamasta tai myymästä ilman tuota merkkiä.Kun tästä asiasta tulee suuri kysymys ja ihmisten on pakko päättää, valitsevatko Jumalan merkin vai pedon merkin,silloin Ilmestyskirjan ennustus toteutuu. Hyvä muistaa tämä ei koske tätä päivää toiset viettää sunnuntaita toiset lauantaita.Minä toivon että voisimme elää sovussa keskenämme ja siunata ei tuomita Uskon että tulevaisuus tuo meille yllätyksiä olimepä sitte advareita tai muita uskon veljiä. Jeesus on rakkaus rakastakaamme toisiamme.

        Viisas ylifariseus antaa tähänkin vastauksen ! sunnuntai on ollut pedonmerkkinä jo vuodesta 321 jKr. lähtien, jolloin Keisari Konstantinus sääti kuuluisan sunnuntailakinsa ja katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa v.364 jKr. siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille.


      • Ajan merkit
        veli. kirjoitti:

        Rauhaa veli Vastauksia? Näin minä olen ymmärtänyt asioita vaikka uskon että tulevaisuudessa saamme kaikki Jumalan lapset lisää niin tietoa kuin valoa.
        Salaperäinen luku, joka on 666 Ilm. 13:17,18 kehottaa laskemaan pedon luvun jonka sanotaan olevan sen nimen luku ja ihmisen luku.Puhuessamme paavikunnasta ajattelemme sen nimellä paavin virkanimitystä. Yksi paavin virallisista arvonimistä on Jumalan pojan sijainen.Nykyisin paavista käytetään yleisesti nimitystä Kristuksen sijainen. Tätä nimitystä käytetään muuan muuassa paavin kruunauksen yhteydessä. Ilmestyskirja kertoo että tämän nimen luku eli nimen kirjainten yhteenlaskettu lukuarvo on 666.
        Ilm. ennustuksen mukaan Se saa kaikki panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa. Uskon että tämä merkki ei ole kirjaimellinen. Olemme Ilmestyskirjassa tekemisissä vertauskuvien kanssa. Otsa edustaa ymmärrystä, mieltä jolla palvelemme Jumalaa. Room.7:25 ja käsi on toiminnan sympoli 1Kun.8:24 ja se olisi ihanne jos voisimme ilman kiihkoa näitä asioita ajatella . ja aina elää lähellä Jeesusta toi tulevaisuus mukanaan mitä tahansa. Siunausta.

        Nimimerkille "veli" : luku 666 on nimen (ei ARVOnimen tai nimityksen) luku. Ja ihmisen luku. Tuo tulos saadaan arabialaisten aakkosten numeerisia arvoja käyttämällä nimestä Mohammad. Myös sanoista islam ja Allah. Antikristus on nouseva islamista. Islam on ottamassa lukumääräisesti jo maailmanvaltaa sekä levittäytymässä ideologisesti Eurooppaankin. Tämä tapahtuu sekä julkisesti (politiikka) että subtiilisti (käännytys- ja värväystyö). Suomessa ei vielä niin tunnu, mutta ei tarvitse mennä Keski-Eurooppaa kauemmaksi, kun jo lainsäädäntöä myöten alkaa näkyä. Siellä on suurimmissa kaupungeissa kaupunginosia, joihin poliisi ei enää uskalla mennä, kun muslimeilla on "omat lait" ja "oma oikeuslaitos" kunniamurhineen jne. Eivätkä tuomarit langettaa tuomioita, kun pelkäävät henkensä ja perheensä edestä muslimeiden kostoa.

        Islamin voitto on myös suositeltu islaminuskoisten maiden johtajien taholta otettavaksi Euroopassa "synnytyssalien kautta".

        Islam on hylännyt sapatin ja pyhittää perjantain, 6. viikonpäivän. Tähän sopii pedon luku 666. Perjantai on myös se päivä, kun Jeesus ristiinnaulittiin.

        Adventistit kyllä väittävät, että sunnuntai olisi pedonmerkki, mutta se ei sovi yhteen luvun 666 kanssa, joka vainojen alkaessa laitetaan ihmisille otsaan tai oikeaan käteen. Kellä sitä ei ole, ei voi ostaa eikä myydä ja on kuoleva nälkään.En näe minkäänlaista yhteyttä ylösnousemuksen ja pedonmerkin välillä. Ylösnousemus on Jumalan voiton symboli, ei paholaisen! Muutenhan Raamatun sanoma olisi käännetty ihan päälaelleen. Olen kuullut sellaisenkin version adventisteilta, että sapatti julistettaisiin tulevaisuudessa ainoaksi kaupankäynnin päiväksi ja siksi sapatinpitäjiä koskisi tuo, ettei voi ostaa eikä myydä. Aika hurja visio, en usko tuollaista, koska sitä ei minkäänlainen kansantalous kestäisi, ei edes islamilainen, vaikka antikristus islamin piiristä nouseekin.


      • nikin varkaat ! kirjoitti:

        On niitäkin tullut vastaan, jotka kurillaan käyttävät pyhin! nimimerkkiä, oikein sotkeakseen asioita.

        Sitten on sekin mahdollisuus, että kirjoittaja ei rekisteröi nimimerkkiään, jotta säilyttäisi mahdollisuuden katumapäällä väittää kaikkein typerimpiä juttujaan muiden kirjoittamiksi.


      • Voi surkeus!
        v.aari kirjoitti:

        Sitten on sekin mahdollisuus, että kirjoittaja ei rekisteröi nimimerkkiään, jotta säilyttäisi mahdollisuuden katumapäällä väittää kaikkein typerimpiä juttujaan muiden kirjoittamiksi.

        v.aari - näin täytyy olla! Kun yhtäkkiä paljastuukin se oma pöljyys, niin sitten surkimus alkaa huutaa:"En se minä ollut!"


      • veli.
        Ajan merkit kirjoitti:

        Nimimerkille "veli" : luku 666 on nimen (ei ARVOnimen tai nimityksen) luku. Ja ihmisen luku. Tuo tulos saadaan arabialaisten aakkosten numeerisia arvoja käyttämällä nimestä Mohammad. Myös sanoista islam ja Allah. Antikristus on nouseva islamista. Islam on ottamassa lukumääräisesti jo maailmanvaltaa sekä levittäytymässä ideologisesti Eurooppaankin. Tämä tapahtuu sekä julkisesti (politiikka) että subtiilisti (käännytys- ja värväystyö). Suomessa ei vielä niin tunnu, mutta ei tarvitse mennä Keski-Eurooppaa kauemmaksi, kun jo lainsäädäntöä myöten alkaa näkyä. Siellä on suurimmissa kaupungeissa kaupunginosia, joihin poliisi ei enää uskalla mennä, kun muslimeilla on "omat lait" ja "oma oikeuslaitos" kunniamurhineen jne. Eivätkä tuomarit langettaa tuomioita, kun pelkäävät henkensä ja perheensä edestä muslimeiden kostoa.

        Islamin voitto on myös suositeltu islaminuskoisten maiden johtajien taholta otettavaksi Euroopassa "synnytyssalien kautta".

        Islam on hylännyt sapatin ja pyhittää perjantain, 6. viikonpäivän. Tähän sopii pedon luku 666. Perjantai on myös se päivä, kun Jeesus ristiinnaulittiin.

        Adventistit kyllä väittävät, että sunnuntai olisi pedonmerkki, mutta se ei sovi yhteen luvun 666 kanssa, joka vainojen alkaessa laitetaan ihmisille otsaan tai oikeaan käteen. Kellä sitä ei ole, ei voi ostaa eikä myydä ja on kuoleva nälkään.En näe minkäänlaista yhteyttä ylösnousemuksen ja pedonmerkin välillä. Ylösnousemus on Jumalan voiton symboli, ei paholaisen! Muutenhan Raamatun sanoma olisi käännetty ihan päälaelleen. Olen kuullut sellaisenkin version adventisteilta, että sapatti julistettaisiin tulevaisuudessa ainoaksi kaupankäynnin päiväksi ja siksi sapatinpitäjiä koskisi tuo, ettei voi ostaa eikä myydä. Aika hurja visio, en usko tuollaista, koska sitä ei minkäänlainen kansantalous kestäisi, ei edes islamilainen, vaikka antikristus islamin piiristä nouseekin.

        Rauhaa veli nimi. Ajan mrkit Toit mielenkiintoisia asioita esille. Luin joskus Avainmedia lehdestä seuraavan jutun. Kaksi musliimi miestä jostain arabi maasta tuli vantaan lentokentälle ja tapasivat sielä yhden miehen joka oli heidän maamiehiään, mutta he eivät tienneet että hän, oli kääntynyt kristinuskoon. He pysivät häneltä apua kun heidän tehtävä Suomessa oli ,rakentaa lisää moskeeja tempeleitä ja rahasta ei ollut puutetta. Me elämme muutuvassa maailmassa.Huomenna asiat voivat olla jo ihan toisella tavalla kuin tänään.
        Siunausta elämme mielenkiitoisia aikoja.


      • 1234567...
        Ajan merkit kirjoitti:

        Nimimerkille "veli" : luku 666 on nimen (ei ARVOnimen tai nimityksen) luku. Ja ihmisen luku. Tuo tulos saadaan arabialaisten aakkosten numeerisia arvoja käyttämällä nimestä Mohammad. Myös sanoista islam ja Allah. Antikristus on nouseva islamista. Islam on ottamassa lukumääräisesti jo maailmanvaltaa sekä levittäytymässä ideologisesti Eurooppaankin. Tämä tapahtuu sekä julkisesti (politiikka) että subtiilisti (käännytys- ja värväystyö). Suomessa ei vielä niin tunnu, mutta ei tarvitse mennä Keski-Eurooppaa kauemmaksi, kun jo lainsäädäntöä myöten alkaa näkyä. Siellä on suurimmissa kaupungeissa kaupunginosia, joihin poliisi ei enää uskalla mennä, kun muslimeilla on "omat lait" ja "oma oikeuslaitos" kunniamurhineen jne. Eivätkä tuomarit langettaa tuomioita, kun pelkäävät henkensä ja perheensä edestä muslimeiden kostoa.

        Islamin voitto on myös suositeltu islaminuskoisten maiden johtajien taholta otettavaksi Euroopassa "synnytyssalien kautta".

        Islam on hylännyt sapatin ja pyhittää perjantain, 6. viikonpäivän. Tähän sopii pedon luku 666. Perjantai on myös se päivä, kun Jeesus ristiinnaulittiin.

        Adventistit kyllä väittävät, että sunnuntai olisi pedonmerkki, mutta se ei sovi yhteen luvun 666 kanssa, joka vainojen alkaessa laitetaan ihmisille otsaan tai oikeaan käteen. Kellä sitä ei ole, ei voi ostaa eikä myydä ja on kuoleva nälkään.En näe minkäänlaista yhteyttä ylösnousemuksen ja pedonmerkin välillä. Ylösnousemus on Jumalan voiton symboli, ei paholaisen! Muutenhan Raamatun sanoma olisi käännetty ihan päälaelleen. Olen kuullut sellaisenkin version adventisteilta, että sapatti julistettaisiin tulevaisuudessa ainoaksi kaupankäynnin päiväksi ja siksi sapatinpitäjiä koskisi tuo, ettei voi ostaa eikä myydä. Aika hurja visio, en usko tuollaista, koska sitä ei minkäänlainen kansantalous kestäisi, ei edes islamilainen, vaikka antikristus islamin piiristä nouseekin.

        Monta antikristusta on ilmaantunut kirjoittaa Paavali. Itse pitäydyn antikristus peto 666 paaviin, josta Vanhat 1700-luvun virret kertovat.

        Kyllä aika paljastaa kuka on ollut oikeassa ja kuka väärässä mitä Ilmestyskirjan petoon tulee.


      • näin se vain on2
        Voi surkeus! kirjoitti:

        v.aari - näin täytyy olla! Kun yhtäkkiä paljastuukin se oma pöljyys, niin sitten surkimus alkaa huutaa:"En se minä ollut!"

        Kyllä se on niin, että täällä on yksi pyh! ja sitten monta nikkivarasta.


      • mitä väliä?2
        Voi surkeus! kirjoitti:

        "Pyh!" - jos perjantai on 5. pv raamatullisen laskutavan mukaan ja lauantai (sapatti) on seitsemäs, niin missä se kuudes viikonpäivä sitten on??? Ei taida älysi lento kovin korkea olla, kun et lukuja edes alle kymmenen hallitse...

        No mitä sillä on väliä mitä tuo "pyh" kirjoitti ...


      • veli.
        Ajan merkit kirjoitti:

        Nimimerkille "veli" : luku 666 on nimen (ei ARVOnimen tai nimityksen) luku. Ja ihmisen luku. Tuo tulos saadaan arabialaisten aakkosten numeerisia arvoja käyttämällä nimestä Mohammad. Myös sanoista islam ja Allah. Antikristus on nouseva islamista. Islam on ottamassa lukumääräisesti jo maailmanvaltaa sekä levittäytymässä ideologisesti Eurooppaankin. Tämä tapahtuu sekä julkisesti (politiikka) että subtiilisti (käännytys- ja värväystyö). Suomessa ei vielä niin tunnu, mutta ei tarvitse mennä Keski-Eurooppaa kauemmaksi, kun jo lainsäädäntöä myöten alkaa näkyä. Siellä on suurimmissa kaupungeissa kaupunginosia, joihin poliisi ei enää uskalla mennä, kun muslimeilla on "omat lait" ja "oma oikeuslaitos" kunniamurhineen jne. Eivätkä tuomarit langettaa tuomioita, kun pelkäävät henkensä ja perheensä edestä muslimeiden kostoa.

        Islamin voitto on myös suositeltu islaminuskoisten maiden johtajien taholta otettavaksi Euroopassa "synnytyssalien kautta".

        Islam on hylännyt sapatin ja pyhittää perjantain, 6. viikonpäivän. Tähän sopii pedon luku 666. Perjantai on myös se päivä, kun Jeesus ristiinnaulittiin.

        Adventistit kyllä väittävät, että sunnuntai olisi pedonmerkki, mutta se ei sovi yhteen luvun 666 kanssa, joka vainojen alkaessa laitetaan ihmisille otsaan tai oikeaan käteen. Kellä sitä ei ole, ei voi ostaa eikä myydä ja on kuoleva nälkään.En näe minkäänlaista yhteyttä ylösnousemuksen ja pedonmerkin välillä. Ylösnousemus on Jumalan voiton symboli, ei paholaisen! Muutenhan Raamatun sanoma olisi käännetty ihan päälaelleen. Olen kuullut sellaisenkin version adventisteilta, että sapatti julistettaisiin tulevaisuudessa ainoaksi kaupankäynnin päiväksi ja siksi sapatinpitäjiä koskisi tuo, ettei voi ostaa eikä myydä. Aika hurja visio, en usko tuollaista, koska sitä ei minkäänlainen kansantalous kestäisi, ei edes islamilainen, vaikka antikristus islamin piiristä nouseekin.

        Rauhaa veli nimi. Ajan mrkit Toit mielenkiintoisia asioita esille. Luin joskus Avainmedia lehdestä seuraavan jutun. Kaksi musliimi miestä jostain arabi maasta tuli vantaan lentokentälle ja tapasivat sielä yhden miehen joka oli heidän maamiehiään, mutta he eivät tienneet että hän, oli kääntynyt kristinuskoon. He pysivät häneltä apua kun heidän tehtävä Suomessa oli ,rakentaa lisää moskeeja tempeleitä ja rahasta ei ollut puutetta. Me elämme muutuvassa maailmassa.Huomenna asiat voivat olla jo ihan toisella tavalla kuin tänään.
        Siunausta elämme mielenkiitoisia aikoja.


      • Pyh edustaa
        mitä väliä?2 kirjoitti:

        No mitä sillä on väliä mitä tuo "pyh" kirjoitti ...

        Sillä on siinä mielessä väliä, kun "pyh!" edustaa virallista ja aitoa adventismia, niin hänen sanomisensa otetaan sitten todesta. Hänhän on ns. adventismin käyntikortti . Ja hänen kauttaan saavat nekin, jotka eivät adventismia vielä tunne, tutustua tähän ihmeelliseen kirkkokuntaan.


      • Ajan merkit
        veli. kirjoitti:

        Rauhaa veli nimi. Ajan mrkit Toit mielenkiintoisia asioita esille. Luin joskus Avainmedia lehdestä seuraavan jutun. Kaksi musliimi miestä jostain arabi maasta tuli vantaan lentokentälle ja tapasivat sielä yhden miehen joka oli heidän maamiehiään, mutta he eivät tienneet että hän, oli kääntynyt kristinuskoon. He pysivät häneltä apua kun heidän tehtävä Suomessa oli ,rakentaa lisää moskeeja tempeleitä ja rahasta ei ollut puutetta. Me elämme muutuvassa maailmassa.Huomenna asiat voivat olla jo ihan toisella tavalla kuin tänään.
        Siunausta elämme mielenkiitoisia aikoja.

        "veli", sinulle. Minulla on Keski-Euroopassa ystäviä, jotka kertovat, kuinka islam ujuttautuu jo lasten päiväkoteihin ja kouluihin. Joillain paikoin kun muslimilapset ovat enemmistönä. Koululuokillakin saattaa olla 85-90%, vaikka keskellä kristillistä länsimaata ollaan. Ja poliitikot (siis eurooppalaiset vihreät poliitikot - eivät ole käännynnäisiä - ) vaativat kalentereihin islamin juhlapäiviä, joita sitten maan muidenkin kansalaisten tulisi noudattaa. Ja tämä kehitys on kiihtynyt erityisesti viimeisen kymmenen vuoden aikana. Meillä täällä Suomessa sitä ei oikein huomioida. Ja jos joku uskaltaa (T. Soini esimerkiksi), niin heti haukutaan rasistiksi. Eurooppa tulee vielä pyörittelemään silmiään, Suomi myös. Ja sitten vaan kauhistellaan, että kuinkas nyt näin pääsi käymään...

        Kaikille tiedoksi: en ole minkään sortin rasisti! Katselen vaan avarakatseisemmin maailmalle kuin useimmat suomalaiset lintukototunnelmissaan. Islam tulee vaatimaan maailmanherruuden itselleen. ISIS jyrää jo Irakissa tuoreimpana ilmiönä. Ja aivan avoimesti ovat kristityt tappotuomiolla muissakin islamin maissa. Moskeijoita rakennetaan Eurooppaan koko ajan, rahoittajana pääasiassa Saudi-Arabia. Yleensä rakennusluvatkin sitten on "pakko" myöntää, ettei tule syytteitä. Paikallisen kristityn väestön kanta ei vaa'assa mitään paina. Islam jatkaa valtaustaan ja Euroopassa tuumataan, että "emme mahda mitään".


      • pyh!
        Voi surkeus! kirjoitti:

        "Pyh!" - jos perjantai on 5. pv raamatullisen laskutavan mukaan ja lauantai (sapatti) on seitsemäs, niin missä se kuudes viikonpäivä sitten on??? Ei taida älysi lento kovin korkea olla, kun et lukuja edes alle kymmenen hallitse...

        Joojoo ... lässyn lässyn. Tuli kirjoitusvirhe. ENTÄS SITTEN? Siinä piti lukea 6. päivä.


      • Oivallus, pyh!
        pyh! kirjoitti:

        Joojoo ... lässyn lässyn. Tuli kirjoitusvirhe. ENTÄS SITTEN? Siinä piti lukea 6. päivä.

        Ai piti vai? Nythän sinäkin toisten kommenteista tuon äkkäsit, hih! Jospa juurikin niin, että 6. päivä, niin sittenhän se merkitsee hyljättyä sapattia ja pedonluku 666 sopii päivään (pedonmerkkipäivä!) kuin nyrkki silmään!


      • Herätkää näkemään!
        Ajan merkit kirjoitti:

        "veli", sinulle. Minulla on Keski-Euroopassa ystäviä, jotka kertovat, kuinka islam ujuttautuu jo lasten päiväkoteihin ja kouluihin. Joillain paikoin kun muslimilapset ovat enemmistönä. Koululuokillakin saattaa olla 85-90%, vaikka keskellä kristillistä länsimaata ollaan. Ja poliitikot (siis eurooppalaiset vihreät poliitikot - eivät ole käännynnäisiä - ) vaativat kalentereihin islamin juhlapäiviä, joita sitten maan muidenkin kansalaisten tulisi noudattaa. Ja tämä kehitys on kiihtynyt erityisesti viimeisen kymmenen vuoden aikana. Meillä täällä Suomessa sitä ei oikein huomioida. Ja jos joku uskaltaa (T. Soini esimerkiksi), niin heti haukutaan rasistiksi. Eurooppa tulee vielä pyörittelemään silmiään, Suomi myös. Ja sitten vaan kauhistellaan, että kuinkas nyt näin pääsi käymään...

        Kaikille tiedoksi: en ole minkään sortin rasisti! Katselen vaan avarakatseisemmin maailmalle kuin useimmat suomalaiset lintukototunnelmissaan. Islam tulee vaatimaan maailmanherruuden itselleen. ISIS jyrää jo Irakissa tuoreimpana ilmiönä. Ja aivan avoimesti ovat kristityt tappotuomiolla muissakin islamin maissa. Moskeijoita rakennetaan Eurooppaan koko ajan, rahoittajana pääasiassa Saudi-Arabia. Yleensä rakennusluvatkin sitten on "pakko" myöntää, ettei tule syytteitä. Paikallisen kristityn väestön kanta ei vaa'assa mitään paina. Islam jatkaa valtaustaan ja Euroopassa tuumataan, että "emme mahda mitään".

        Oikeassa olet, sinä nimimerkki "Ajan merkit". Ne ovat nyt pahan riehuessa joka puolella entistä selvemmät. Elämme lopun aikoja, jotka alkoivat vuonna 1948 (Raamatun ennustusten mukaan ja niiden täyttyessä). Ajan merkkejä on Jeesus kehoittanut seuraamaan. Raamatun valossa ja Pyhän Hengen johdatuksessa ne meille avautuvat. Kristityn maailman on syytä havahtua huomaamaan, mikä uhka islamista käsin on tulossa. Ettemme joudu yllätetyiksi ja kaikki on liian myöhäistä.


      • Hyvin kirjoitit
        Herätkää näkemään! kirjoitti:

        Oikeassa olet, sinä nimimerkki "Ajan merkit". Ne ovat nyt pahan riehuessa joka puolella entistä selvemmät. Elämme lopun aikoja, jotka alkoivat vuonna 1948 (Raamatun ennustusten mukaan ja niiden täyttyessä). Ajan merkkejä on Jeesus kehoittanut seuraamaan. Raamatun valossa ja Pyhän Hengen johdatuksessa ne meille avautuvat. Kristityn maailman on syytä havahtua huomaamaan, mikä uhka islamista käsin on tulossa. Ettemme joudu yllätetyiksi ja kaikki on liian myöhäistä.

        Just näin, "herätkää näkemään!", ihan samaa mieltä!


      • pyh!
        Oivallus, pyh! kirjoitti:

        Ai piti vai? Nythän sinäkin toisten kommenteista tuon äkkäsit, hih! Jospa juurikin niin, että 6. päivä, niin sittenhän se merkitsee hyljättyä sapattia ja pedonluku 666 sopii päivään (pedonmerkkipäivä!) kuin nyrkki silmään!

        Höpönlöpön.


      • pyh! kirjoitti:

        Höpönlöpön.

        pyh! kirjoitti: «Muslimit viettävät perjantaita, joka on raamatullisen viikon 5. päivä. Ettekö te mitään tiedä??????»

        Aika lailla henkseleitä paukutellen ja muita pilkaten teit tuon virheesi, jos se tosiaan oli virhe.

        Nyt olisi oikea hetki hävetä ja esimerkiksi pyytää anteeksi.

        Ja voisit pitää taukoa tuosta ällöttävästä ylimielisyydestäsi.

        Toinen mahdollisuus sinulla toki on. Se on sanoutuminen kerta kaikkiaan irti kristillisestä moraalista. Valinta on sinun.

        Terveisin vähän kokeneempi kaverisi.


      • ei huolta huomisesta
        Ei kauppaa kirjoitti:

        Nimim. Totuutta pukkaa. Sirun sijasta se voi olla myös leima tai tatuointi, joka tapauksessa sellainen, että ilman sitä ei voi ostaa ruokaakaan, ei vaatteita, ei polttoöljyäkään. Kuollaan nälkään ja Suomessakin kylmyyteen. Tällaiset ovat suuren ahdistuksen ajat."Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!"

        E.G.W otti huomioon ostamisen ja myynnin kielteiset vaikutukset, ja neuvoiadventisteja hankkimaan muutaman hehtaarin asuinpaikan ns. mummonmökin.

        Siru kun ei voi komentaa aurinkoa, ja sadepilviä.. ja veljullä ja sisarilla on aina perunan yms. siemeniä varastossa.

        Sirut eivät siis paljon vaikuta .t.b


      • pyh!

      • isse sie horjat
        Voi surkeus! kirjoitti:

        "Pyh!" ja benedi: raamatullisen laskutavan mukaan 1.viikonpäivä sunnuntai, 2. viikonpäivä maanantai, 3. viikonpäivä tiistai, 4. viikonpäivä keskiviikko, 5. viikonpäivä torstai, 6. (KUUDES) viikonpäivä perjantai ja 7.viikonpäivä lauantai/sapatti. Mikä tässä nyt on niin vaikeata tajuta? Ei voi pudottaa yhtä päivää välistä pois ja alkaa väittää perjantaita viidenneksi viikonpäiväksi! Sittenhän sapatti ei olisikaan 7. , mitä te oikein horajatte?

        En minä ole osallisena horajamiseen!

        Kerroin vain että KESKIVIIKKO ,tarkoittaa että se on keskellä viikkoa!
        Jos asetat viikon alkamaan : ma, ti , KE, to, pe, la, sunnuntai. , niin KE ei jää keskelle viikkoa!

        Jos taas pysytään Raamatussa: su, ma, ti, KE, to, pe, LA, niin jopas jäi keskiviikko keskelle viikkoa, ja tämä tarkoittaa ettei sunnuntai voi ainakaan olla viikon 7.s päivä.

        " Jos tahdot päästä elämään sisälle, pidä käskyt!
        Joten sapatti, viikon 7.s päivä on lauantai! t. b


      • pyh! kirjoitti:

        Höpönlöpön. Ainoa oikea selitys luvulle 666 on se, minkä Raamattu sille itse antaa. Ja se on Salomoon viittaava luku.

        pyh! kirjoitti: «Höpönlöpön. Ainoa oikea selitys luvulle 666 on se, minkä Raamattu sille itse antaa. Ja se on Salomoon viittaava luku.»

        Höpönpä hyvinkin löpön. Muut on ihan tolloja, eikös vaan? Eikö jo nolota?

        Kuningas Salomo vastaanotti vuosittain 666 talenttia kultaa. Mitä se pyrkii sanomaan? Luku 666 ei muulla tavalla liity Salomoon. Luvulla itsellään on historiansa, joka on Salomoa varhaisempi.

        Olen ymmärtänyt, että tässäkin luvulla 666 viitataan symbolisesti Babyloniaan. Salomo siis keräsi joka vuosi Babylonian rikkauksien verran. Oli tarve pullistella ja näpäyttää arkkivihollista. Tämä on ihan kelpo tulkinta siinä kuin moni muukin.

        Jos nyt ajatellaan Ilmestyskirjan viittaavan tuohon Vanhan testamentin historiakirjojen mainintaan, mitä kirjoittaja silloin tarkoittaa pedolla? Tuskin hän leimaisi pedoksi muinaista maineikasta Israelin kuningasta.

        Koska kyse oli kullasta, voisi hiukan kömpelösti tulkita, että peto olisi rahan valta ja sen merkki raha. Ja ilman rahaahan on kovin hankala ostaa tai myydä. Jotkut kannattavat tätä tulkintaa, joskin minä näen siinä lukuisia heikkouksia.

        Pidän uskottavampana sitä, että molemmissa Raamatun 666-maininnoissa viitataan Babyloniaan.


      • Ajan merkit
        Herätkää näkemään! kirjoitti:

        Oikeassa olet, sinä nimimerkki "Ajan merkit". Ne ovat nyt pahan riehuessa joka puolella entistä selvemmät. Elämme lopun aikoja, jotka alkoivat vuonna 1948 (Raamatun ennustusten mukaan ja niiden täyttyessä). Ajan merkkejä on Jeesus kehoittanut seuraamaan. Raamatun valossa ja Pyhän Hengen johdatuksessa ne meille avautuvat. Kristityn maailman on syytä havahtua huomaamaan, mikä uhka islamista käsin on tulossa. Ettemme joudu yllätetyiksi ja kaikki on liian myöhäistä.

        Katsokaa Irakiin, kuinka siellä ISIS teurastaa kristittyjä islamin nimissä! Ei ole kyse sapatista, on kyse KRISTINUSKOSTA! Herätkää nyt hyvät kristityt vihdoinkin näkemään, mikä on alkanut: kristittyjen vainot. Myös muualla ateistisessa ja islamistisessa maailmassa vihataan kristittyjä ja juutalaisia ja heitä kidutetaan ja tapetaan.


    • Luis C

      "Jos et ymmärrä adventismia, et ymmärrä Raamattuakaan, koska ne ovat sama asia.

      Koko muu kristikunta onkin harhaoppinen."

      Nämä nimerkki pyh:in kommentit kiteyttävät andventistien syvimmän olemuksen: täysin spykoottista sontaa. Jos "pyh" nyt on edes yksi henkilö, todennäköisemmin ryhmä syrjäytyneitä, joilla on aikaa roikkua palstoilla kyttäämässä "harhaoppisia". Tämä ad -porukka on täysin eksynyt ja harhautunut pois Jeesuksen opetuksesta ja sanomasta. He luulevat olevansa taivasten valtakunnan vartijoita. On käsittämätöntä sontaa luulla, jollakin keksityllä pyhäkkö-opilla olevan, jotain merkitystä ihmisen pelastumisen kanssa?!

      Toivon kyllä, että nimimerkki pyh:in taakse kätkeytyvä lusmujengi pääsee pikaisesti sinne "lasimerelle" hihhuloimaan. Vai onko sittenkin niin, että olettekin jo siellä. Ihmettelette vain valkeita seiniä ympärillänne.

      • Surkuteltava

        Luis C:lle. Kyllä muutkin ovat huomanneet, että "pyh!" on pahasti mielenterveydeltään järkkynyt. Kommentit ovat sekä psykososiaalisesti että teologisesti niin tasottomia, etteivät vastausta ansaitse. Suoltaa haukkumasanoja ja tuomioita muiden kristittyjen ylle senkun kerkiää. Hyvää mainosta adventtikirkolle! "Pyhä jäännöskansa" vauhdissa . Mahdollisesti myös useampia henkilöitä. Että Raamattu olisi sama kuin adventismi ja Jeesus sama kuin pyhäkköoppi lienevät näitä älynväläystensä helmiä...


      • pyh!

        Te ette usko Raamattua, joten te niitä lusmuja olette. Olette samanlaisia totuuden vihaajia kuin fariseukset jotka olivat Jeesuksen kimpussa. Saatte saman tuomionkin.


      • pyh!
        Surkuteltava kirjoitti:

        Luis C:lle. Kyllä muutkin ovat huomanneet, että "pyh!" on pahasti mielenterveydeltään järkkynyt. Kommentit ovat sekä psykososiaalisesti että teologisesti niin tasottomia, etteivät vastausta ansaitse. Suoltaa haukkumasanoja ja tuomioita muiden kristittyjen ylle senkun kerkiää. Hyvää mainosta adventtikirkolle! "Pyhä jäännöskansa" vauhdissa . Mahdollisesti myös useampia henkilöitä. Että Raamattu olisi sama kuin adventismi ja Jeesus sama kuin pyhäkköoppi lienevät näitä älynväläystensä helmiä...

        Kun et ymmärrä totuutta, huudat kuin raivopää noita harhojasi.

        Pyhäkköoppi on alusta loppuun Jeesuksesta. Piste.


      • pyh!
        Surkuteltava kirjoitti:

        Luis C:lle. Kyllä muutkin ovat huomanneet, että "pyh!" on pahasti mielenterveydeltään järkkynyt. Kommentit ovat sekä psykososiaalisesti että teologisesti niin tasottomia, etteivät vastausta ansaitse. Suoltaa haukkumasanoja ja tuomioita muiden kristittyjen ylle senkun kerkiää. Hyvää mainosta adventtikirkolle! "Pyhä jäännöskansa" vauhdissa . Mahdollisesti myös useampia henkilöitä. Että Raamattu olisi sama kuin adventismi ja Jeesus sama kuin pyhäkköoppi lienevät näitä älynväläystensä helmiä...

        Adventismi=Raamatun kokonaisopetus.

        Ihan sama mitä te valehtelijat, valkeaksi kalkitut haudat raivoatte.


      • pyH!

        Pyhäkköoppi ei ole mitään keksittyä, koska RAAMATTU puhuu siitä vaikka kuinka paljon. Te vain ette halua oppia totuutta, koska ette rakasta Herraa.

        Ihan sama mitä väitätte. Väitteenne ovat valhetta.


      • Selvä juttuha tää on

        Luis C kirjoittelee varmaan itse monella nimimerkillä ja puhuu itsensä pussiin kenenkään sitä huomaamatta, sillä varmaa on että koko kristikunta ON harhaoppinen - jos ihan tarkkoja ollaan. Jokainen joka uskoo luotujaan ikuisesti piinaavaan jumalaan ON harhaoppinen. Ei siinä sitten auta jos on liperit kaulassa tai ei.


      • Nosce te ipsum
        pyh! kirjoitti:

        Kun et ymmärrä totuutta, huudat kuin raivopää noita harhojasi.

        Pyhäkköoppi on alusta loppuun Jeesuksesta. Piste.

        Ainoa, joka täällä Raivopäänä huutaa, on "pyh!".... Mites olis katsahdus peiliin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1023
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe