Epilepsia=riivaustila

tauti

Moi.

Minulla on kaatumatauti, neutraalisti ilmaistuna epilepsia.

Kyseessä on ohimolohkoepilepsia ja tiede on todistanut, että tähän " tautiin" liittyy hengelliset kokemukset. Minulla on ollut sellaisia ja ne ovat olleet erittäin pelottavia, enkä halua niistä vielä ainakaan tarkemmin kertoa. Ne ovat ilmaantuneet ainoastaan kohtausten aikana. Olen pohtinut asiaa 10 vuotta ja päätynyt lopulta tulokseen, että kyseessä on riivaustila. Mikäli ette usko, lukekaa Matteuksen, Markuksen ja Luukkaan evankeliumeista kohdat nk. kuunvaihetautisesta pojasta, josta Jeesus ajaa pois mykän, kuuron ja saastaisen hengen. Kyse on epilepsiakohtauksesta.

Epilepsian on nykyaikainen ateistinen tiede määritellyt aivosairaudeksi, mikä on täyttä puppua. Aivoistani ei ole löytynyt mitään, mikä selittäisi epilepsian. Ihmettelin jo nuorena, miten vl-uskossa ajatellaan, että on ok. että uskovaisessa ihmisessä voi olla epilepsia. Jos on, hän on muka uskovainen siitä huolimatta. Ilmeisesti minulla on terveemmät vaistot kuin useimmilla ihmisillä nykyaikana. Tajusin heti, varsinkin, kun näin ensimmäisen epilepsiakohtauksen, että kyse on Saatanasta ja kyseinen henkilö ei ole uskovainen. Sairastuin itse 17 vuotta myöhemmin. Kokemukseni (hengelliset) ovat syöneet uskoltani kaiken pohjan. Jos minulla enää on uskoa, sitä on säälittävän vähän. Turha selittää minulle mitään muuta. Tiedän asianosaisena aivan varmasti, mistä puhun. Neurologit tietävät myös kyseisen asian-liittyen ohimolohkoepilepsiaan. Kyseessä on siis Grand Mal-kohtaukset. Tajuttomuus-kouristuskohtaukset.

VL-uskovat antoivat minulle melkein 10 erilaista, varsin pinnallista. lyhyttä selitystä asiaan ja se ei kyllä vakuuttanut millään tavalla, koska en ole idiootti.
Tässä kun nyt eivät auta mitkään lentävät lauseet ja vähättelyt.
Minulla on ollut erittäin raskas elämä, kaikki järkytykset, murheet, kuolemantapaukset, menetykset ovat pikkujuttuja verrattuna siihen, että lähes jokaisen kohtauksen aikana kävin helvetissä. Ei ole keksitty mitään sanoja siihen, mikä on helvetti, kuten emme tiedä taivaasta juurikaan yhtään mitään-kyse on tuonpuoleisesta, mikä jää meiltä pimentoon täällä ajassa.
Ei ole mitään sanoja, joilla voisin kuvata sitä, miten järkyttävä on helvetti-muuten kertoisin. Sain vl-uskovaisilta n. 10 eri selitystä, en raamatuntulkintaa, lähinnä lentäviä lauseita. Ja jouduin yhä pahempaan epätoivoon.

Nyt olen erittäin vihainen, suorastaan raivon vallassa. Tuntuu, että minua on kusetettu. Käsittääkseni nimenomaan uskovaiset ihmiset ovat parhaita asiantuntijoita, liittyen Raamattuun. Heh-meneehän se liian pahasti omalle mukavuusalueelle. Parasta itselle on jättää toinen hädänalaiseen tilaan (sielunhätään) ja pestä kätensä, vai mitä? Koska Raamatun arvovalta on helpompi ohittaa kun ei ole pienintäkään halua selittää niitä kohtia. Vai miten minun pitäisi ymmärtää asia? Olen todella kyyninen ja nyt olen luovuttanut. Tiesittekö, että epileptikoilla on 24-kertainen äkkikuoleman riski muuhun väestöön verrattuna? Ja että kohtaukseen voi kuolla nopeasti?
Olen saanut rankkoja kohtauksia. En ole voinut enää tulla muuhun tulokseen, kuin siihen, että kai olen ollut jo puoleksi tuonpuoleisessa ja siellä, minne joudunkin, toisin sanoen helvetissä. Joten vl-uskossa ei päästä taivaaseen. Tai sitten päästään, mutta epileptikot eivät pääse. Miksi? Koska meissä on paha henki. Tulkaa kysymään lisää asiasta minulta, logiikkani on täysin aukoton ja pystyn perustelemaan aivan kaiken Raamatulla. Menette kaikki takuulla hiljaisiksi. Kuulkaa, edes ydinsota, kidutus, mitä hirveää ikinä voikaan tapahtua-kaikki on pientä sen rinnalla, jos joutuu helvettiin. Vl: t ilmeisesti eivät osaa tai halua auttaa. Entä te muut? Olen täysin valmis menemään vaikka henkienmanaajan luo, jotta tämä tauti ts. riivaajahenki lähtee pois minusta ja turha urputtaa mitään enää minulle. Haha- suotta ei jo Antiikin aikana tätä tilaa kutsuttu " pyhäksi taudiksi", tai Jumalan lähettämäksi kiroukseksi.

Olisiko joku/ jotkut niin ystävällisiä, että ottaisivat Raamatun käteensä ja selittäisivät minulle jae jakeelta nämä kohdat? Matt. ja Mark. mukaan saastainen henki on jo pojassa, mutta Luukkaan mukaan näyttäisi olevan niin ,että saastainen henki _menee_poikaan ja vaivoin lähtee hänestä, ts. voisi olla niin, ettei poika olekaan jatkuvassa riivaustilassa. Uskokaa minua-ainoastaan riivattu tai epäuskoinen voi käydä helvetissä-ei ainakaan uskovainen.


Uskokaa jo minua: se, jolla on epilepsia-on täysin mahdotonta, että tällainen on uskovainen. Pyhä Henki ja saastainen henki EIVÄT asu samassa ihmisessä.

Selitystä vaan kehiin, toivon hartaasti, että tämä asia perustellaan nimenomaan Raamatulla. Veeällät, hellarit, ei tarvitse edes olla uskovainen, yksi lysti. Olen saanut tarpeekseni kiemurteluista, vähättelyistä ja lentävistä lauseista.

Tämä keskustelupalsta on enää viimeinen oljenkorteni.

28

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tauti

      Jatkan vielä: minä en vähästä hätkähdä.
      Saa minulle sanoa suoraan, että olet riivattu, ei haittaa yhtään mitään.
      Saa sanoa, että sinussa on legioona perkeleitä, siitä vaan.

      Sittenpähän tiedän, mistä menen seuraavaksi hakemaan apua.
      Löytyy vielä jostain ihmisiä, jotka osaavat karkottaa pahoja henkivaltoja, ajaa riivaajia ihmisistä ulos. Veeällät, Raamattu vaan kouraan-sieltä näette saman asian, turha poistaa yhtään sanaa Raamatusta, turha ohittaa raamatunkohtia, turha läiskäistä lentäviä lauseita. Ihmisen sielunhätä ei ole vitsi.

    • Aloittajan kannattaa tutustua kirkkohistoriaan, Raamattuun ja muinaisten kansojen jumalatarustoihin. Niitä perusteellisesti tutkien huomaat, ettei mitään henkiä ole olemassakaan. Kaikki jumalat ja henget ovat ihmisen oman mielikuvituksen tuotetta.
      Hoida sairautesi lääketieteen avulla niin selviät parhaiten. Hyvää vointia.

      • Pentti Linkola

        Ehkä tällaisten ja muiden tosiuskovien kohdalla on parempi etteivät hoida. Pääsee yhteiskunta nopeasti eroon tuollaisesta painolastista.


      • yksi henki on

        Mitä henki tarkoittaa? Minulle Se tarkoittaa ihmisen tiedostamatonta osaa. Sehän on ja ohjaa elämään.

        Tuo yksi siis on, muita ei ole, eikä tule. Tuokin on Jumalasta, Jumalan suora yhteys järki ihmiseen. Muuta ei ole.


      • jeeahh
        yksi henki on kirjoitti:

        Mitä henki tarkoittaa? Minulle Se tarkoittaa ihmisen tiedostamatonta osaa. Sehän on ja ohjaa elämään.

        Tuo yksi siis on, muita ei ole, eikä tule. Tuokin on Jumalasta, Jumalan suora yhteys järki ihmiseen. Muuta ei ole.

        Ihminen on typerä, kuten poronpurija, joka on pinttynyt yksisilmäiseen maailmankuvaan ja vakuuttelee itseään sillä kun uskovaiset eivät kykene todistamaan uskoaan. Miten helv.etissä uskoa voi todistaa? Sillä hetkellä kun sen tieteellä todistaisi, se ei olisi tietenkään enää uskoa. Todistus tulee jos on tullakseen puupalttoo päällä.

        Itse en usko ns. uskonnolliseen uskoon ja Raamattuun, mutta uskon Jumalaan. Usko on mielen vapautta, muun muassa.


    • Kaikella on alkunsa, myös Raamatulla ja sen kirjoituksilla. Siksipä on syytä tutkia sitä tietoa mitä on saatavilla, mitä Raamatussa mainitut jumalat ovat alunperin olleet.
      Israelin jumalat ovat kaikki alunerpin foinikialaisten ja kanaanilaisten mielikuvitusjumalia joita palvelivat Abraham, Iisak, Jaakob ja monet muut Raamatussa mainitut henkilöt.
      Koko Raamattu ja sen jumalat perustuvat vain mielikuvituksen luomiin jumaliin. Sen jokainen voi ITSE todistaa itselleen kunhan vain ottaa selvää.

      Eel, Jahve, Sebaot, Molok, Baal, Asera mainitaan Israelin jumalina Raamatussa ja jokainen niistä on pelkkä mielikuvitusjumala. Niihin perustuu uskonne, kuuluttepa mihin uskonnolliseen liikkeeseen hyvänsä, mikäli uskonne perustana ovat Raamatun kertomukset.

      Usko on todellakin mielen vapautta. Uskominen mielikuvitusolentoihin on sekin täysin vapaata. Mielikuvitususko on uskoa sellaiseen mitä ei ole koskaan ollut olemassakaan.

      • vanhoillislestadiolainen

        >>>Kaikella on alkunsa, myös Raamatulla ja sen kirjoituksilla>>>

        Niin, niin on! Entä sitten? Mitä yrität sanoa?

        >>> on syytä tutkia sitä tietoa mitä on saatavilla, mitä Raamatussa mainitut jumalat ovat alunperin olleet.>>>


        Harrastuksena toki, mutta mitään muuta syytä siihen ei ole, niin kuin typerästi väität!


        >>Israelin jumalat ovat kaikki alunerpin foinikialaisten ja kanaanilaisten mielikuvitusjumalia joita palvelivat Abraham, Iisak, Jaakob ja monet muut Raamatussa mainitut henkilöt.>>>

        Entä sitten?



        >> Koko Raamattu ja sen jumalat perustuvat vain mielikuvituksen luomiin jumaliin. Sen jokainen voi ITSE todistaa itselleen kunhan vain ottaa selvää. >>>

        Nimenomaan mielikuvitukseen - se on pointti. Tiedätkö muuten missä mieli sijaitsee? Lääkäri ei tiedä! Sinun täytyy uskoa omalla mielelläsi, että Raamattu perustuu mielikuvitukseen. Hassua! Tietenkin sanot, että tiedät, koska järki niin sanoo ja että tunnet historiaa, koska olet perehtynyt siihen.


        >>>Eel, Jahve, Sebaot, Molok, Baal, Asera mainitaan Israelin jumalina Raamatussa ja jokainen niistä on pelkkä mielikuvitusjumala.>>>


        En tiedä jatkuuko luettelosi, mutta jos, niin loputkin ovat mielikuvitusta.
        Mikä on muuten mielikuvituksen vastakohta? Missä kohden se "vastakohta" (jolla tietosi perustelet) sinussa sijaitsee? Aivoissako? Aivot eivät ota koskaan kantaa siihen, onko joku totta vai tarua, aivoille kaikki on "totta". Tietoa ei oikeastaan olekaan, on uskoa, mielenuskoa ja aivot rekisteröivät kaiken sellaisenaan, mitä "sairas" mielesi syöttää. Kun ihminen "järkeilee" niin sitä ei tee aivot, vaan mieli. Ok?



        >> Niihin perustuu uskonne, kuuluttepa mihin uskonnolliseen liikkeeseen hyvänsä, mikäli uskonne perustana ovat Raamatun kertomukset.>>>


        Raamattuun perustuu, jos kristityiltä kysyt. Oletettavasti sinun uskosi perustuu historian kirjoihin, väitteisiin, tutkimuksiin, pisitetyihin paikkoihin. Olet uskovainen.


        >>Usko on todellakin mielen vapautta. Uskominen mielikuvitusolentoihin on sekin täysin vapaata.>>

        Näin on, olet hyvä esimerkki rajoittuneesta konservatiivisesta uskovaisesta. Pidän sinua fundamentalistisena, mutta en vaarallisena, korkeintaan poroille. Ihmettelenkin syvästi, että mikä on ongelmasi? Tai uskon, että se johtuu epävarmasta uskostasi. Tai sitten sinulla on jäänyt varhaislapsuudesta päälle ikuinen kyselyikä.


        >>Mielikuvitususko on uskoa sellaiseen mitä ei ole koskaan ollut olemassakaan>>

        Ei vaan mielikuvitususko on tasan sellainen millaisen mielikuvituksen omaa ja mihin sen perustaa. Olemassaololla tai olemattomuudella (kuten usko tapauksessasi) ei ole merkitystä.

        Usko on enemmän kuin tieto. Tieto on vain kärpäsen tahran alle jäävä pienen pieni, liki näkymätön osanen USKOSTA. Se USKON osa rajoittaa elämääsi, kuten tapauksessasi.


      • vanhoillislestadiolainen kirjoitti:

        >>>Kaikella on alkunsa, myös Raamatulla ja sen kirjoituksilla>>>

        Niin, niin on! Entä sitten? Mitä yrität sanoa?

        >>> on syytä tutkia sitä tietoa mitä on saatavilla, mitä Raamatussa mainitut jumalat ovat alunperin olleet.>>>


        Harrastuksena toki, mutta mitään muuta syytä siihen ei ole, niin kuin typerästi väität!


        >>Israelin jumalat ovat kaikki alunerpin foinikialaisten ja kanaanilaisten mielikuvitusjumalia joita palvelivat Abraham, Iisak, Jaakob ja monet muut Raamatussa mainitut henkilöt.>>>

        Entä sitten?



        >> Koko Raamattu ja sen jumalat perustuvat vain mielikuvituksen luomiin jumaliin. Sen jokainen voi ITSE todistaa itselleen kunhan vain ottaa selvää. >>>

        Nimenomaan mielikuvitukseen - se on pointti. Tiedätkö muuten missä mieli sijaitsee? Lääkäri ei tiedä! Sinun täytyy uskoa omalla mielelläsi, että Raamattu perustuu mielikuvitukseen. Hassua! Tietenkin sanot, että tiedät, koska järki niin sanoo ja että tunnet historiaa, koska olet perehtynyt siihen.


        >>>Eel, Jahve, Sebaot, Molok, Baal, Asera mainitaan Israelin jumalina Raamatussa ja jokainen niistä on pelkkä mielikuvitusjumala.>>>


        En tiedä jatkuuko luettelosi, mutta jos, niin loputkin ovat mielikuvitusta.
        Mikä on muuten mielikuvituksen vastakohta? Missä kohden se "vastakohta" (jolla tietosi perustelet) sinussa sijaitsee? Aivoissako? Aivot eivät ota koskaan kantaa siihen, onko joku totta vai tarua, aivoille kaikki on "totta". Tietoa ei oikeastaan olekaan, on uskoa, mielenuskoa ja aivot rekisteröivät kaiken sellaisenaan, mitä "sairas" mielesi syöttää. Kun ihminen "järkeilee" niin sitä ei tee aivot, vaan mieli. Ok?



        >> Niihin perustuu uskonne, kuuluttepa mihin uskonnolliseen liikkeeseen hyvänsä, mikäli uskonne perustana ovat Raamatun kertomukset.>>>


        Raamattuun perustuu, jos kristityiltä kysyt. Oletettavasti sinun uskosi perustuu historian kirjoihin, väitteisiin, tutkimuksiin, pisitetyihin paikkoihin. Olet uskovainen.


        >>Usko on todellakin mielen vapautta. Uskominen mielikuvitusolentoihin on sekin täysin vapaata.>>

        Näin on, olet hyvä esimerkki rajoittuneesta konservatiivisesta uskovaisesta. Pidän sinua fundamentalistisena, mutta en vaarallisena, korkeintaan poroille. Ihmettelenkin syvästi, että mikä on ongelmasi? Tai uskon, että se johtuu epävarmasta uskostasi. Tai sitten sinulla on jäänyt varhaislapsuudesta päälle ikuinen kyselyikä.


        >>Mielikuvitususko on uskoa sellaiseen mitä ei ole koskaan ollut olemassakaan>>

        Ei vaan mielikuvitususko on tasan sellainen millaisen mielikuvituksen omaa ja mihin sen perustaa. Olemassaololla tai olemattomuudella (kuten usko tapauksessasi) ei ole merkitystä.

        Usko on enemmän kuin tieto. Tieto on vain kärpäsen tahran alle jäävä pienen pieni, liki näkymätön osanen USKOSTA. Se USKON osa rajoittaa elämääsi, kuten tapauksessasi.

        Raamattu on tietokirja joka sisältää epäjumalien nimet. Siltä osin se tieto ei ole uskoa koska ne voi tarkistaa Raamatusta. Ne ovat siis konkreettisesti kirjoitettua tekstiä.
        Se todistaa sen, että niin Eel, Jahve, Baal, Asera, Molok, Sebaot ja kultainen vasikka ovat kaikki kivi-taikka puujumalia, patsaita ym.
        Se jumala joka on uskonne perusta on JHWH=Jahve ja se on yksi Aseran ja Baalin pojista.
        Usko on rajaton ja siksipä vielä nykyään on massoja jotka uskovat samoihin luuloihin kuin muinaiset alkuasukkaat. Se on pelkästään uskoa kuvitelmaan, ei muuta.


      • Mauritz de la Fontaine
        lappix kirjoitti:

        Raamattu on tietokirja joka sisältää epäjumalien nimet. Siltä osin se tieto ei ole uskoa koska ne voi tarkistaa Raamatusta. Ne ovat siis konkreettisesti kirjoitettua tekstiä.
        Se todistaa sen, että niin Eel, Jahve, Baal, Asera, Molok, Sebaot ja kultainen vasikka ovat kaikki kivi-taikka puujumalia, patsaita ym.
        Se jumala joka on uskonne perusta on JHWH=Jahve ja se on yksi Aseran ja Baalin pojista.
        Usko on rajaton ja siksipä vielä nykyään on massoja jotka uskovat samoihin luuloihin kuin muinaiset alkuasukkaat. Se on pelkästään uskoa kuvitelmaan, ei muuta.

        >>Raamattu on tietokirja joka sisältää epäjumalien nimet.>>>

        Aijaa, en ole törmännyt.


        >> Siltä osin se tieto ei ole uskoa koska ne voi tarkistaa Raamatusta.>>>


        Niin tuolla perusteella kyllä. Ja ehkä muutenkin, mutta Kristityille Raamatun uskonnollinen merkitys ei ole epäjumalissasi, joista vaahtoat.


        >> Ne ovat siis konkreettisesti kirjoitettua tekstiä.>>>

        Olen ymmärtänyt, että Raamatuissa on paljon muutakin tämän ajan ihmisille merkityksetöntä tekstiä. Joku puhui täällä, että Teoksessa olisi pitkät litaniat sukuluetteloita? Ketä ne oikeesti kiinnostaa?
        Itse en perusta koko kirjasta ja siksi en ole sitä koskaan lukenut. Tuskin luenkaan. Perustarina on opittu jo alakoulussa. Mitään ei jäänyt epäselväksi. Uskominen siihen on vapaaehtoista, joskin aivopesumankelin läpikäyneen vapaaehtoisuutta toki on lupa epäilläkin.


        > Se todistaa sen, että niin Eel, Jahve, Baal, Asera, Molok, Sebaot ja kultainen vasikka ovat kaikki kivi-taikka puujumalia, patsaita ym.>>


        Onko sillä merkitystä vaikka olisi tehty talvivaaran nikkelistä? Jumala on kaikkialla ja miksei se voisi olla välillä vaikka Jouni ja Poro?


        >> Se jumala joka on uskonne perusta on JHWH=Jahve ja se on yksi Aseran ja Baalin pojista.>>


        Aijaa, empä ole törmännyt tuon nimisiin? Ja jos törmäisinkin, niin mulla on niin huono nimimuisti, että ihan sama mikä oli, ei jää "mieleen".


        >> Usko on rajaton ja siksipä vielä nykyään on massoja jotka uskovat samoihin luuloihin kuin muinaiset alkuasukkaat>>>

        Niin, sinun luulot ovat ilmeisesti modernilla kuorrutettu, oletko onnellisempi?


        >> se on pelkästään uskoa kuvitelmaan, ei muuta.>>


        Niin, niinhän me tässä ollaan pitkin päivää ja vuotta jo toistelleet, mikä mättää?

        Jumala vaan on, olkoon se kuvitelmaa tai ei!


      • Mauritz de la Fontaine kirjoitti:

        >>Raamattu on tietokirja joka sisältää epäjumalien nimet.>>>

        Aijaa, en ole törmännyt.


        >> Siltä osin se tieto ei ole uskoa koska ne voi tarkistaa Raamatusta.>>>


        Niin tuolla perusteella kyllä. Ja ehkä muutenkin, mutta Kristityille Raamatun uskonnollinen merkitys ei ole epäjumalissasi, joista vaahtoat.


        >> Ne ovat siis konkreettisesti kirjoitettua tekstiä.>>>

        Olen ymmärtänyt, että Raamatuissa on paljon muutakin tämän ajan ihmisille merkityksetöntä tekstiä. Joku puhui täällä, että Teoksessa olisi pitkät litaniat sukuluetteloita? Ketä ne oikeesti kiinnostaa?
        Itse en perusta koko kirjasta ja siksi en ole sitä koskaan lukenut. Tuskin luenkaan. Perustarina on opittu jo alakoulussa. Mitään ei jäänyt epäselväksi. Uskominen siihen on vapaaehtoista, joskin aivopesumankelin läpikäyneen vapaaehtoisuutta toki on lupa epäilläkin.


        > Se todistaa sen, että niin Eel, Jahve, Baal, Asera, Molok, Sebaot ja kultainen vasikka ovat kaikki kivi-taikka puujumalia, patsaita ym.>>


        Onko sillä merkitystä vaikka olisi tehty talvivaaran nikkelistä? Jumala on kaikkialla ja miksei se voisi olla välillä vaikka Jouni ja Poro?


        >> Se jumala joka on uskonne perusta on JHWH=Jahve ja se on yksi Aseran ja Baalin pojista.>>


        Aijaa, empä ole törmännyt tuon nimisiin? Ja jos törmäisinkin, niin mulla on niin huono nimimuisti, että ihan sama mikä oli, ei jää "mieleen".


        >> Usko on rajaton ja siksipä vielä nykyään on massoja jotka uskovat samoihin luuloihin kuin muinaiset alkuasukkaat>>>

        Niin, sinun luulot ovat ilmeisesti modernilla kuorrutettu, oletko onnellisempi?


        >> se on pelkästään uskoa kuvitelmaan, ei muuta.>>


        Niin, niinhän me tässä ollaan pitkin päivää ja vuotta jo toistelleet, mikä mättää?

        Jumala vaan on, olkoon se kuvitelmaa tai ei!

        Alkuasukkaiden kuvitelmiin voi uskoa, eihän sitä kukaan kiellä.


      • maksa kiroili
        lappix kirjoitti:

        Alkuasukkaiden kuvitelmiin voi uskoa, eihän sitä kukaan kiellä.

        Minusta alkuasukkaiden mielikuvituksella ja nykyasukkauden luuloilla, kuten teidän lappalaisten välilä ei ole eroja.


    • 17+12

      Ei pidä ruokkia trollia. :)

      • Sipil

        Se o veli jarnol eik trolli.


    • poron pallin purija

      Riittäkö sulla energiaa porojen kuohintaan?

    • 18 0 14

      Jalovaaara puhuu kokouksissaan riivaajista.

    • tauti

      Jestas sentään, menipä entistä pahemmin asian vierestä.
      Onko liian vaikeaa googlettaa netistä tietoa?
      Kai teillä on sen verran älyä päässänne, että ymmärrätte lukemaanne?

      Jos on, ottakaa Raamattu käteenne. En pyytänyt tyhjänpäiväistä, vähä-älyistä uskottelua, noista uskotteluista olen tarpeeksi aikoinani vääntänyt kättä netissä todella älykkäiden ihmisten kanssa. Sitten kirjoitan itsekin hiukan asian vierestä: sinä, joka uskottelet oman uskomusmaailmasi perusteella, että Saatanaa ei ole, perustele. Ihmisillä on hirveä määrä uskomuksia, jotka ovat usein pelkkää toiveajattelua. Voisin murtaa monien uskomukset. Voisitte kyllä joutua kuseen-hirveään epätoivoon.
      Älä aliarvioi toisia keskustelijoita. Itse asiassa siihen (onko Saatanaa olemassa) voidaan perustaa oma ketju, joten keskitytäänpä taas pääasiaan: selittäisittekö kyseiset raamatunkohdat minulle ,kiitos paljon etukäteen

    • tauti

      Lisäys vielä: jotta kenellekään ei tulisi turhaa ajatustyötä, olkaa huoleti:
      olen kauan, kauan aikaa sitten miettinyt sitä, onko Saatanaa olemassa, miettinyt asiaan liittyen vaikka ja mitä, ennen kuin vedin lopulliset johtopäätökseni.

      Asiani liittyy kaatumatautiin sekä kolmeen evankeliumiin, joissa
      Jeesus parantaa kuunvaihetautisen pojan (epileptikon.)

      Voin olla väärässäkin, mutta olen sitä mieltä, että kyse on todella ihan_ oikeasta_ sairaudesta ja minusta tuntuisi siltä, että kyseessä voisi samalla olla myös hengellinen vertauskuva.

      P.S Jos uskallatte, YleAreenasta voi vielä löytyä ohjelma kuolemanrajakokemuksista-kuunnelkaa, jos kiinnostaa. Näiden ihmisten kokemukset olivat lähinnä positiivisia, mutta minulle asianosaiselle se ei ollut kovinkaan iloista kuultavaa. Kuolemanrajakokemukset muuttavat kokonaan ihmisen elämän suunnan ja paluuta ei ole enää koskaan entiseen niiden jälkeen-minä olen yksi heistä. Sitten faktaa: 50 prosenttia ohimolohkoepileptikoista kokee hengellisen kääntymyksen. En todellakaan ihmettele. Joku irvailikin netissä, että näillähän ihmisillä on paljon suurempi todennäköisyys päästä taivaaseen. Ei tunnu pilailu ollenkaan hauskalta.

      Neurologi Reetta Kälväinen kertoo, että monet heistä ( ohimolohkoepileptikot) eivät halua mennä aivoleikkaukseen, koska eivät halua luopua näistä hengellisistä kokemuksistaan. Kaipa he sitten ovat kokeneet joitakin järisyttävän ihanaa.

      Omasta puolestani voin sanoa, että aivotutkimus on täysin lapsenkengissä vielä. Ohimolohkossa sijaitsee käsittääkseni ihmisen " hengellinen" keskus, käsittääkseni ohimolohkossa sijaitsee myös musiikkikeskus. On täysin käsittämätöntä sekin, miten salamannopeasti ihmisen aivot käsittelevät musiikin aivoissa. Voin soittaa korvakuulolta vaikeahkonkin sävellyksen kerran sen kuultuani. Siis en pelkän melodian, myös harmonian, siis kaikki ne soinnut jotka kuulen, sekä tarvittaessa tehdä siitä hyvin nopeasti myös oman sovituksen.
      Vaikka kyseessä olisi täysin outo biisi, kuulen heti, mitä tökeryyksiä siinä on-eli ihminen kykenee salamannopeasti tekemään kaikki muutokset aivoissaan ja päätellä heti kuulemansa perusteella myös ihmisen musikaalisuuden asteen.
      Ja tietenkin nerouden asteen.

      Esim. jokainen nerokas sävellys on pohjimmiltaan täysi mysteeri, vaikka sen analysoisi kuin kirurgi pieniksi palasiksi. Mysteeriksi se jää. Kuten esim. minun helvettikokemukseni. On tuo ihmisen ohimolohko kummallinen.

      • tauti

        Joten tässä ei auta järjen päätelmät, kaikki on jo päätelty.
        Tässä ei auta enää muu kuin Raamattu.


      • kvaak kvaak
        tauti kirjoitti:

        Joten tässä ei auta järjen päätelmät, kaikki on jo päätelty.
        Tässä ei auta enää muu kuin Raamattu.

        miksi toope annat itsellesi plussia ;)


    • siv. seur.

      Terveyskeskukset on lopetettava ja lääkärit pakkolomalle, koska Raamatun mukaan epilepsia johtuu pahasta hengestä. Koska ihmiset tekevät aikavarauksia henkipuoskareille?

    • tauti

      Kiitti hyvästä vinkistä.
      Lähdenkin kohtapuoliin henkipuoskarille, olenhan miettinyt tätä asiaa
      jo kymmenisen vuotta.
      Olet oikeassa-kaikista lääkäreistä ei ole lääkäreiksi, neurologit olleet kuitenkin
      ihan päteviä. En pitäisi ollenkaan hullumpana ajatuksena sitäkään, että henkipuoskari ja neurologi tekisivät yhteistyötä, mitä tulee riivattuihin.
      Riivaustilakin on todellinen, tosin hyvin harvinainen Suomessa.
      Siihen on olemassa myös lääketieteessä oma koodinsa.
      Eihän epileptikkojakaan ole kuin noin 50 000 Suomessa.
      Epilepsian muotoja on lukuisia, tässä puhunkin ainoastaan Grand Mal-epilepsiasta, mistä Raamatussa kerrotaan.

      Ei taaskaan tullut yhtään järkevää vastausta!
      Nostakaa takapuolenne ylös ja kaivakaa Raamattu esiin sieltä pölystä!
      Koettakaa hei ny vähän skarpata!

      • tauti

        Henkipuoskarit-missä heitä on?
        Tietääkö joku?
        Nimiä kehiin vaan!


    • tauti

      Moi. Aloittaja täällä. Kiitos paljon asiallisista ja ystävällisistä vastauksista. Sinä joka käytät nikkiä Pentti Linkola -olet varsin oikeassa. Epileptikot kuolevat keskimääräistä nuorempina. Sain kohtauksen joka kesti neljä tuntia ja en toipunut välillä. Monet ovat kuolleet niihin. Minun vointini on täysin romahtanut fyysisesti, joten Linkola, äkkiä sinäkin pääset meistä, pohjasakasta eroon, ole ihan huoleti. Älä rassaa itseäsi sillä vaan ota iisisti varsinkin jos olet terve. Oletko muistanut kiittää Luojaa siitä että olet terve? Olen nyt kypsä menemään henkienmanaajalle ja olen jo soittanut katoliseen kirkkoon. Katolisesta kirkosta heitä löytyy ainakin. Lueskelin että se on vaarallista touhua, usein siitä voi seurata " potilaan" kuolema. En ole potilas vaikka olenkin sairas, muka. Olen tullut tulokseen. että kaatumatauti on pohjimmiltaan hengellinen sairaus. Ihmisen hengellisessä elämässä on jotain pielessä. Se näyttää ulospäin epilepsialta, kuten ateistinen lääketiede sen selittää. Kuuntelin eräät seurat. Puhuja oli ottanut kohdan juuri siitä kaatumatautisesta pojasta. Hän selitti, että jokainenhan meistä ymmärtää että kyseessä on epilepsiakohtaus. Odotin suurella toivolla että NYT minä saan vastauksen. Viimeinkin koitti se ilonpäivä. En saanut. Puhuja meni täysin hiljaiseksi. Hiljaisuus jatkui. Sitten hän totesi; " Olemme suuren salaisuuden äärellä." Heh. Tajusin heti ettei hänellä ollut rohkeutta sanoa vaan kylmästi totuutta ääneen : siinä epileptikossa oli mykkä, kuuro ja saastainen henki."( Koska meikäläisissä on kaatumatautisia.) Ei rohjennut loukata. Ei tällainen peli vetele. Asiat on sanottava niin kuin ne ovat. Ei ole hyvä olla poliittisesti korrekti, enkä pidä alkuunkaan siitä että ollaan uskonnollisesti korrekteja koska ei haluta loukata. Jos joku lukee tätä, miksi ev. lut kirkossa ei karkoiteta pahoja henkiä ja riivaajia? Ollaan steriilejä, ei haluta loukata, mikä menee liian pahasti yli oman mukavuusalueen, sitä ei suostuta ajattelemaan. Mutsi on vihainen. Hän uhkaili, että se ( manaaja) ajaa sisällesi perkeleen. Räjähdin nauruun. Koska hän ei ota tosissaan sitä raamatunkohtaa, pitäköön luulonsa että " epilepsia" on sairaus. Ei suostu edes kaivamaan Raamattua esiin. Ei halua nähdä totuutta. Sinä " Linkola" pidä peukkuja pystyssä, kai sentään haluat että paranen? Sitten en ole enää yhteiskunnan saastaa. Kuulun erittäin pitkäikäiseen sukuun mutta minulla oli huono tuuri. En ole pitkäikäinen ellen parane. Uskolla voi siirtää vaikka vuoria. Olen täysin varma, että paranen kunhan pääsen manaajalle -ellen kuole sinne . " Linkola" pidä peukkuja ja te muutkin. Ja he, jotka uskotte Jumalaan, rukoilkaa puolestani. Jää nähtäväksi, odottaako minua hauta vai paraneminen.

    • tauti

      P. S. Kuulin että ennen vanhaan puhujat selittivät tuon raamatunkohdan kaatumatautikohtauksesta. En ole edes syntynyt silloin, joten en ole kuullut. Että se on hengellinen vertauskuva. Ajattelisin niin että se kohta kaatumatautisesta on ihan oikeasti tapahtunut ja pojassa oli paha henki. Jeesus karkoitti sen. Tuumiskelin että hengellinen vertauskuva voisi olla, että kaatumatautikohtauksessa ulkopuolinen ihminen näkee vertauskuvan synnin runtelemasta ihmisestä. Mikäpä muu tauti kuvaisi paremmin livenä sitä kuin " epilepsiakohtaus." Synnin runtelemia olemme kaikki. Mutta asia muuttuu paljon pahemmaksi jos ihmisessä on riivaaja. En mene takuuseen tästä tulkinnasta, koska en ole tarpeeksi viisas enkä halua vääristellä Raamattua.

    • Palstoilla_oli

      aiemmin Anne-Maria, uskovainen mustalaistyttö, joka kertoi olevansa epileptikko. Hänen suvussaan on sellaista sairautta, mutta ajan myötä se joskus menee ohi. Muistaakseni mjustalaistyttö keertoi, että kohtauksia ei ole tullut pitkään aikaan. Hän lienee päässyt naimisiin ja on saanut vauvankin. Jumala voi paljon. Ja jos ei Jumala anna terveyttä, hän kuitenkin voi armossaan ottaa meidät parempaan elämään luokseen, jossa ei ole enää syntiä, sairauksia ja murheita.

    • ttkkl

      Yksi sellainen parani, kun seurakunta rukoili hänen puolestaan!
      "Olkaa esivallalle alamaisia!"Raamattu

    • järkeäkinsaaolla

      riivaustila ja epilepsia ovat täysin eri asioita, niissä ei ole mitään ihmettelemmistä.

      Jos jolalkin on jalka poikki tai melkein poikki tai jotain joka estää kunnollisen kävelyn, kukaan eisano että se on riivaaja joka sen tekee, muta kun se vaiva on pän sisällä piilossa koneistossa jostya kaikki muutkin käskyt tulevat, niin mikä siitä sitten teke emuka jonkin riivauksen, ei yhtään mikään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6233
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3986
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      262
      2397
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1940
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1403
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe