TM tutkii

osssss

Kuluttajat hyvin kiinnostuneita renkaiden kulutuskestävyydestä.Niinpä TM paneutuu asiaan ja kohta lienee saadaan lukea mikä merkki on kulutuskestävä jopa käytössä.

9

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17+18

      AutoBildin Saksassa tehdyssä tämän vuoden kesärengastesteissä oli mukana myös kulutuskestävyys kilometreinä arvioituna sen mukaan mitä testeissä oli mitattu. Nykyvälineillä saadaan näinkin tarkkoja tuloksia testeistä, joiden perusteella tällainen arvio voidaan antaa.
      Se on selvää, että renkaan kulutus on kuljettajastakin kiinni ja monesta muustakin. Tässä kuitenkin arviointiperusteet oli kaikille renkaille samat eli siinä mielessä vertailukelpoiset.

      Eri rengasmerkkien kulutuskestävyys vaihteli muistaakseni 20.000 - 35.000 km:n välillä. Eli eroja on. Hyvä muistaa, että testit tehtiin Saksassa ja saksalaisissa olosuhteissa.
      Omiin kokemuksiin nähden nuo kuitenkin on samalla hehtaarilla. Eli täällä Suomessakin minulla kestää kesärenkaat suunnilleen tuon ajan tai hieman pidempäänkin. Nyt autossani on eräät laatumerkkirenkaat olleet kolmen kesä ajan ja alkavat olla vaihtokunnossa. Ajan vuodessa hieman vajat 30.000 km, joista noin 8 kk kesärenkailla ja valtaosa kilometreistäkin.

      Odotan mielenkiinnolla

      • osssss

        Noo issellä kestävin ollut misukan energy saverit 27tkm.
        Vaan mikä on hyöty kun puolet kalliimpi kuin moni muu rengas.
        Pohjanoteeraus on hankook venus prime 18tkm.


      • Pohjanoteeraus.
        osssss kirjoitti:

        Noo issellä kestävin ollut misukan energy saverit 27tkm.
        Vaan mikä on hyöty kun puolet kalliimpi kuin moni muu rengas.
        Pohjanoteeraus on hankook venus prime 18tkm.

        Itsellä oli hankookin kinergy eco k425 ja eivät kestäneet kuin n.7000km kunnes olivat kuluneet sakko renkaiksi.


    • kovakumi osss sai jo

      nyt osss on hyvin iloinen, eikö vaan?

      • osssss

        Kansa tietää


    • Roskis täyttyy

      TM pysyy lehtihyllyssä, painotalo yrittää kaupata lehteänsä helyillä ja halpiskännyköiden avulla. Miksi tilaisin roinaa ja roskaa ja vielä maksaisin siitä?
      Jos lehden saisi 2 kk hinnalla vuodeksi ja ilman rojua, niin voisin tilata.

      • . ei.

        Mikä sitten parempi lehti ? Tarkoitatko Autopilttiä ? Natsilehti.


    • misuukkaaa

      mitä näitä testaamaan.

      Ostakaa Michelinit niin kestää kaksi kertaa sen mitä huonokestoinen merkkirengas.

      Michelin maksaa 25% enemmän mutta kestää helposti 50 - 100%. Kumpi tulee halvemmaksi.

      • osssss

        No nii.Autopiltti totesi jotta hankook kestää 18tkm.Sama kun isse totesin ajossa..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      307
      3441
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1639
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1270
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1171
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      173
      1093
    Aihe