VÄLIMATKAT?

Aina niin kaukana

Moi!
Olen tutustunut nettideitissä tosi moniin kivoihin miehiin, jotka kuitenkin asuvat toisella puolen Suomea. Aluksi synkkaa tosi hyvin ja kuvatkin vaihdetaan. Sitten alkaa aina valitus, että "olet tosi ihana mutta kun asut niin kaukana jne."

Arvoisat miehet; tässä teille ajattelun aihetta:

Jos elämässä löytää kerrankin naisen/miehen, jonka kanssa kemiat kolahtaa yhteen, on samoja kiinnostuksen kohteita, ulkonäkökin miellyttää jne., miksi ihmeessa se välimatka pitää ottaa heti asiaksi ja esteeksi? Eihän ole mihinkään kirjoitettu, että eka tapaamisen jälkeen tulisi tarvetta tavata myöhemmin, livetapaamiset ovat kuitenkin asia erikseen. Jos ja kun tapailua haluaa jatkaa, keinot siihen löytynevät jatkossa tavalla tai toisella. Olen koettanut sanoa, että ko. tapauksessa ei kannata laskea bensalitran hintoja ja että voihan se nainen matkustaa sitten vuorostaan...

Mitäs mieltä olette? Liian hankalaa ja vaivalloistako?

51

2160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei juuret maassa kii

      Naisena olen törmännyt samaan, että mies pitää välimatkaa ongelmana. Minulla on hakualueena koko Suomi ja muu maailma siinä sivussa myös :)

    • m Espoosta

      Kokemusta kun on että harvoin naiset matkustaa että se on miehen tehtävä tuokin.
      Harvoinpa naiset ovat edes valmiita muuttamaan kun on ne omat ympyrät siellä.
      On siinä omat vaivatkin ja aikaa vievää touhua.
      Siksipä monesti tyrmäänkin jo melkein alkuviestittelyihin ettei tule sen suurenpaa pettymystä toisiimme tutustumisessa.

      • Ei juuret maassa kii

        "harvoin naiset matkustaa"
        "Harvoinpa naiset ovat edes valmiita muuttamaan"
        "Siksipä monesti tyrmäänkin jo melkein alkuviestittelyihin"

        Jotkut naiset matkustaa ja ovat valmiita muuttamaankin.


      • etäjaEtä

        Ai... mun "etäsuhteessa" (2.5h väliä, ei mikään etä!) olin se, joka matkusti... no olen ehkä siitä hassu nainen, että tykkään ajella, ei se minusta ollut mikään ongelma, varsinkin kun mies oli sitten se kodinhengetär.

        Olet Espoosta, toivottavasti ei tarkoita, että Helsingissä asuva on jo "etä"? Ja muutenkin, älä pessimysty... jos sulla ei ole aikaa matkustaa, niin tee se selväksi. Annat silloin tilaisuuden sille kaukana asuvalle (mahdollisesti ihanalle) naiselle tehdä päätöksen, lähteekö sitten sinun luo, vai ei. Jos vaan itse päätät että ei tästä tule mitään, niin eihän siitä tulekaan... joku voi olla valmis tekemään uhrauksia vuoksesi, vaikket vielä ole häntä kohdannutkaan.

        Ihmiset on erilaisia. Tilanteet on erilaisia. "nokun mun kaverit jäis" ei ole mikään syy olla muuttamatta... kyllä niitä kavereita silti näkee, jos ovat oikeita kavereita! Sen sijaan, jos toisella on vaikkapa maatila tai yritys jonka on pakko toimia tietyllä paikkakunnalla, niin silloin toisen on tehtävä suurempi uhraus... mutta en ymmärrä, jos tapaa itselle hyvän kumppanin, miksei sitä tekisi?

        Ongelma on toki siinä, jos molemmilla on vaikkapa ne yritykset eri puolen suomea jotka vaatii päivittäistä läsnäoloa...
        Virka sen sijaan ei ole mikään syy, sen voi ihan hyvin menettää vaikkei muuttaisikaan :/
        Nykyaika on hektistä ja muuttuvaa, miksei siis ottaisi riskiä ja rakastuisi kaukomaalaiseen...


      • m Espoosta
        etäjaEtä kirjoitti:

        Ai... mun "etäsuhteessa" (2.5h väliä, ei mikään etä!) olin se, joka matkusti... no olen ehkä siitä hassu nainen, että tykkään ajella, ei se minusta ollut mikään ongelma, varsinkin kun mies oli sitten se kodinhengetär.

        Olet Espoosta, toivottavasti ei tarkoita, että Helsingissä asuva on jo "etä"? Ja muutenkin, älä pessimysty... jos sulla ei ole aikaa matkustaa, niin tee se selväksi. Annat silloin tilaisuuden sille kaukana asuvalle (mahdollisesti ihanalle) naiselle tehdä päätöksen, lähteekö sitten sinun luo, vai ei. Jos vaan itse päätät että ei tästä tule mitään, niin eihän siitä tulekaan... joku voi olla valmis tekemään uhrauksia vuoksesi, vaikket vielä ole häntä kohdannutkaan.

        Ihmiset on erilaisia. Tilanteet on erilaisia. "nokun mun kaverit jäis" ei ole mikään syy olla muuttamatta... kyllä niitä kavereita silti näkee, jos ovat oikeita kavereita! Sen sijaan, jos toisella on vaikkapa maatila tai yritys jonka on pakko toimia tietyllä paikkakunnalla, niin silloin toisen on tehtävä suurempi uhraus... mutta en ymmärrä, jos tapaa itselle hyvän kumppanin, miksei sitä tekisi?

        Ongelma on toki siinä, jos molemmilla on vaikkapa ne yritykset eri puolen suomea jotka vaatii päivittäistä läsnäoloa...
        Virka sen sijaan ei ole mikään syy, sen voi ihan hyvin menettää vaikkei muuttaisikaan :/
        Nykyaika on hektistä ja muuttuvaa, miksei siis ottaisi riskiä ja rakastuisi kaukomaalaiseen...

        Kokemusta on useammasta ensitreffien jo järjestelyistä ja osataan vetoa siihen kun minulla on auto ja harvat naiset lähtee puoliväliin matkalle kun matkustamisen tehtävä on miehen.
        Jos nainen on esim. Kuopiosta niin edes takainen matka on 800km ja pelkkiin ajoihin menee sen 10tuntia ja kun kaikki tietää sen kun ne naisen tuntemat "kemiat ja sukat pyörii jaloissa" harvoin natsaa ensitreffeillä niin se on hukkaan heitettyä aikaa ja vaivaa minulta.
        Kyllä olen saanut järjestettyä kaukojuttujen kanssa ensitreffejä sitenkin että jos nainen tekee laivaristeilyn Tallinnaan tai ulkomaanmatkan Vantaan seutulanlentokentältä niin samalla...mutta miten on käynyt....
        Tiedän kyllä senkin että moni nainen sieltä perähikiältä kaipailee muuttoa pääkaupunkiseudulle mutta kun täällä ei ole asuntoja kuin isolla rahalla...mutta onko se terveellä pohjalla parisuhde jos heti aletaan miettiä yhteenmuuttoa ja yhdistävä tekijä on kämppä?!
        Se että minulla enemmän eri vaihtoehtoja ja valinnan varaa pääkaupunkiseutulaisena kuin pikkupaikkakuntalaisena ja livenäkin on paremmat mahdollisuudet tavata...olen tietoinen.
        En mä sitä heti tyrmää mitäänmahdollisuuksia nettitreffaillessa mutta kyllä jo muutaman viestin jälkeenkin haistan ja maistan missä mennään ja realistisesti olen jalat maassa.

        Aikoinaan tuli livenäkin koettua 3h matkat pimeillä, tuulessa tuiskuissa teillä puolin ja toisin kylläkin ja muutaman kuukauden jaksoimme matkustella kun se kaatui tähän etäisyyteemme.


      • etäjaEtä
        m Espoosta kirjoitti:

        Kokemusta on useammasta ensitreffien jo järjestelyistä ja osataan vetoa siihen kun minulla on auto ja harvat naiset lähtee puoliväliin matkalle kun matkustamisen tehtävä on miehen.
        Jos nainen on esim. Kuopiosta niin edes takainen matka on 800km ja pelkkiin ajoihin menee sen 10tuntia ja kun kaikki tietää sen kun ne naisen tuntemat "kemiat ja sukat pyörii jaloissa" harvoin natsaa ensitreffeillä niin se on hukkaan heitettyä aikaa ja vaivaa minulta.
        Kyllä olen saanut järjestettyä kaukojuttujen kanssa ensitreffejä sitenkin että jos nainen tekee laivaristeilyn Tallinnaan tai ulkomaanmatkan Vantaan seutulanlentokentältä niin samalla...mutta miten on käynyt....
        Tiedän kyllä senkin että moni nainen sieltä perähikiältä kaipailee muuttoa pääkaupunkiseudulle mutta kun täällä ei ole asuntoja kuin isolla rahalla...mutta onko se terveellä pohjalla parisuhde jos heti aletaan miettiä yhteenmuuttoa ja yhdistävä tekijä on kämppä?!
        Se että minulla enemmän eri vaihtoehtoja ja valinnan varaa pääkaupunkiseutulaisena kuin pikkupaikkakuntalaisena ja livenäkin on paremmat mahdollisuudet tavata...olen tietoinen.
        En mä sitä heti tyrmää mitäänmahdollisuuksia nettitreffaillessa mutta kyllä jo muutaman viestin jälkeenkin haistan ja maistan missä mennään ja realistisesti olen jalat maassa.

        Aikoinaan tuli livenäkin koettua 3h matkat pimeillä, tuulessa tuiskuissa teillä puolin ja toisin kylläkin ja muutaman kuukauden jaksoimme matkustella kun se kaatui tähän etäisyyteemme.

        No, mutta olet sentään pk-seudun mies, ja pk-seutuhan on täynnä sinkkunaisia...
        Sitä suuremmalla syyllä luulis naistenkin alkavat matkustaa jos nää miekkoset on jääneet sinne kehä kolmosen ulkopuolelle.
        ymmärrän kyllä sun tapauksessa, että pitäisi olla kyllä todella täydellinen tapaus että etäsuhdetta harkitsisi :)

        No, autoilu on tietty yks ikävä tekosyy sälyttää toiselle vastuu (olipa mullakin hetken aikaa mies, jolle taisin olla vaan autokuski kun hänellä ei autoa ollut ja epäilen ettei korttiakaan kun ei koskaan tarjoutunut ajamaan), mutta kyllä mustakin jos toisella ei ole autoa niin ne treffit voi sopia radanvarteen tai lähimpään julkisen liikenteen paikkaan, vaikka se autoilija sitten joutuisi ajamaan vaikka 10km enemmän kuin bussilla tulija jos niitä yhteyksiä ei vaan ole.

        mutta sitten taas Stadissa asuessa eihän siellä ole autoja juuri kellään. Ja siellä kyllä tuli törmättyä niinkin kummaan asenteeseen, että jos joku asui vaikka Kalliossa niin oli hirveä vaiva vääntäytyä keskustaan treffaamaan... että toisille etäsuhde on jos asua eri kaupunginosassa...

        Pohjois Suomessa kun ne välimatkat on satoja kilometreja ilman sen kummempaa syytä vaikka lähinaapuriin, ja ihmisiä vähemmän, niin se 100km ei ole etä eikä mikään. Ehkä 300 alkaa olla siinä rajoille.
        Ehkä just sillä mun kärsivällisyys ei tippaakaan kestä niitä ihme tyyppejä, jotka ei viitsi vartin ratikkamatkaa "vaan" lounaan takia matkustaa.


    • Maija Mehiläinen

      Just niin, eihän sitä alkuviesteissä vielä tiedä, olisiko ees tarvetta muuttaa tms...

      Itse ainakin olen valmis matkustamaan ja kun nyt en ole töissäkään, voin olla pitempiäkin aikoja reissussa, vaikka aluksikin...

      Saattaa mennä hyväkin parisuhde ohi välimatka on este -ajattelulla.

      Itellä oli yli 20 v sitten (ei kännyä eikä nettiä) poikaystävä Madridista ja hyvin pelitti. Puolin ja toisin käytiin toistemme luona eikä menny ees bensarahaa vaan lentoliput...;)) Voitais olla vieläkin yhdessä, jos mies ei olisi ollut lyhyempi kuin minä; siitä tuli minulle kynnyskysymys julkisilla paikoilla...

      • must be kidding

        "Voitais olla vieläkin yhdessä, jos mies ei olisi ollut lyhyempi kuin minä; siitä tuli minulle kynnyskysymys julkisilla paikoilla... "


    • Kaukomaiden_Mies

      Joo, olen siis mies ja huomannu tuon kummallisen ilmiön, että usein mitä kauempaa nainen on, niin sitä herkemmin ottaa yhteyttä kun taas lähellä asuvilta ei tule yhteydenottoja ollenkaan, outo ilmiö. On täytynyt google mapsilla tarkistaa että mistä kaukaa tuokin yhteydenotto tulee ja tietysti välimatkaa on useita satoja kilometreja.

      Kyllä tulee tunne että eikö muka lähempää löydy miestä tuollekin naiselle. Ei vain hirveästi kiinnosta alkaa millekään kun välimatka on tuo. Perinteisesti se vain menee niin, että mies maksaa. Juu en halua lähteä sokkotreffeille satojen kilometrien päähän kun ei ole takeita mistään muusta kuin siitä että rahaa ja siinä ainakin palaa ajasta puhumattakaan.

      • Ei juuret maassa kii

        "Kaukomaiden_Mies"

        "tietysti välimatkaa on useita satoja kilometreja"
        "Ei vain hirveästi kiinnosta alkaa millekään kun välimatka on tuo"
        "mies maksaa"
        "en halua lähteä sokkotreffeille"
        "kun ei ole takeita"
        "rahaa ja siinä ainakin palaa ajasta puhumattakaan"

        Kitikitinää :P
        Miksi edes olet haluavinasi naista, kun et sä viitsi, eikä sulla ole aikaa eikä rahaa?
        Iloisesta mielestä nyt puhumattakaan ja seikkailunhalusta.


    • koettu ja nähty

      No itse en nykysin enää jaksa viritellä etäjuttuja, kun ei niistä kuitenkaan voi tulla sellasta mitä jonkun samassa kaupungissa tai lähistöllä asuvan kanssa voi.
      Kauempaa olevat miehet aina vakuuttelee että "välimatka ei ole este" ja "auto kulkee" mutta harvoin jaksavat tulla sitten edes ekoille treffeille. Viimestään muutaman näkemisen jälkeen ymmärtävät mitä panostusta se oikeesti vaatis niiltä ja sit alkaa tulla näitä "bensa on kallista" -selityksiä. On todella turhauttavaa että jos sitten jonkun kans onkin ollu viihtyisää ja ois kunnolla kiinnostunu niin siitä ei voikaan tulla mitään vakituisempaa välimatkan takia. Etäsuhteet jää etäisiks.
      Tottahan se on että jos tosissaan kiinnostaa niin tääkin on vaan ainakin jossain määrin järjestelykysymys, mutta ääriharvoin sellasta kiinnostusta herää lähempääkään olevien kanssa. Itse toivon ilmotuksessani miestä lähiseudulta, kun en itsekään jaksa reissata toiselle puolen maata junilla tai busseilla näkemisiin, omaa autoa mulla ei edes ole.
      Kyllä se näissä etäsuhteissa sitten jommalta kummalta vaadittas melko pian niitä "uhrauksia" ja elämänmuutoksia, eli muutto sinne lähemmäs toista, tai jopa samaan kämppään.

    • Aina niin kaukana

      Tähän liittyen voisi myös ihmetellä, että miehet valittavat, että naiset eivät laita viestejä. Ei ole mikään ihme, jos hakualueena on - juuri ja juuri - oma lääni. Ties vaikka nurkan takana läänin rajalla ois joku elämää suurempi rakkaus odottamassa! ;))
      Tänä päivänä on tosi vaikeeta löytää ihminen, jonka kanssa synkkaa todella hyvin - mitä siitä, kuinka kaukana asutaan toisistaan! Kyllä siinä ajan myötä tulee järjestyneeksi matkat ja asuinpaikat: on se tuo rakkaus niin mahtava voima...Kun sille vaan antaa mahiksen, oltiinpa kaukana tai ei....

      Niin ja yhdyn edelliseen: seikkailumieltä peliin!!!!! Ei elämä ole niin vakavaa....Eikä hautaan oo kukaan vielä saanut rahojaan mukaan - huhun mukaan!

      • yleensä suomi24 saa menettää loputkin toivonsa ihmisten suhteen...
        ja sitten törmää tällaisiin viesteihin!

        Ihanan positivinen ajatusmaailma :)

        Eiköhän se näin ole, jos ei itse yhtään viitsi laittaa itseään likoon, niin miksi olettaa, että muutkaan viitsisi?

        Jos vielä uskoo siihen, että jokaiselle on olemassa se oikea (tai useampikin oikea) niin maailmassa on niin paljon väkeä, että mitä jos se sinun oikeasi asuukin jossain ihan muualla kuin naapurissa!


    • 5464yn35n35y3

      Taas netti täynnä suuren rakkauden illuusiossa eläviä naisia joille iso välimatka ei muka ole mitään. Selvä! pyydetäänpä seuraavaa 1000 km päässä asuvaa nettinaista matkustamaan tohon minua 100 m päähän treffeille ja maksamaan kaiken itse, katsotaan miten pitkälle se rakkaus ja haihattelut /seikkailunhalut riittää kun rahaa alkaa palamaan.
      Taitaa miehen olla paras pysyä kaukana noista seikkailijanaisista tai ne vaivalla ansaitut rahat ovat kohta vain muisto.

      • Ei juuret maassa kii

        "paras pysyä kaukana noista seikkailijanaisista tai ne vaivalla ansaitut rahat ovat kohta vain muisto"

        Sitten, kun reipas nainen olisi mahdollista saada, niin puhkesi herralle luulotauti.
        Naiset ovat aikuisten oikeasti hakemassa nettideitistä elämänkumppania/ystävyyttä.
        Eikä vain hakevinaan kuten eräät :D


      • ei ole este, mutta olisi todella naiivia luulla, etteikö siinä olisi omat vaikeutensa.

        Esimerkkisi on kummallinen ja saa sinut näyttäytymään itsekkäältä. Eikö ensin pitäisi selvittää vaikka skypessä, onko mitään kemiaa? Ja sitten treffit jonnekin neutraaliin paikkaan, et voi vaatia niitä omalle takapihallesi!

        Jos oikeasti vaikkapa Iissä asuisi ihana tyyppi, ja itse Hangossa, niin suhdehan lähtisi ensin kirjepohjalta. Jonka jälkeen fiksut ihmiset tapaisi PUOLIVÄLISSÄ, sehän kertoisi molemmille toisen olevan valmis kompromisseihin.

        Ja se lopullinen asuinpaikka? Ehkä molemmat ovat aina haaveilleet muuttavansa ulkomaille, ja nyt yhdessä toteuttavat haaveensa, eivät muuta Iihin tai Hankoon vaan vaikka Australiaan!

        Ehkä olen vähän utopisti... tai positiivinen realisti`?


    • Aina niin kaukana

      Just eikä melekein!
      Täysin samaa mieltä edellisen kanssa. Eihän niitä 1000 kilsan reissuja ihan muutaman viestin perusteella kannata ees tehdä. Kyllä pitää tutustua kunnolla ensin ja molempien katsoa, että kannattaako...

      Taidamme me naiset olla tässä asiassa eri linjoilla kuin miehet!

      Mitäs sanot, Ei juuret maassa kii, aletaanko ME keskenämme tutustumaan ja leikkimään lesboja, kun miehiä välimatka vaivaa? Onhan se lesbous nyt niin in julkkisnaistenkin maalimassa. Miksi mekin emme koettaisi? Vitsi, vitsi...

      • Ei juuret maassa kii

        Niinpä, niin. Ei ainakaan sen perusteella, mitä miehistä on tässäkin ketjussa selvinnyt, tarvi ihmetellä, miksi lesboja on enenevässä määrin.


      • asadb
        Ei juuret maassa kii kirjoitti:

        Niinpä, niin. Ei ainakaan sen perusteella, mitä miehistä on tässäkin ketjussa selvinnyt, tarvi ihmetellä, miksi lesboja on enenevässä määrin.

        Ette ole ilmeisesti naiset pettymyksiä pahemmin kokeneet etäsuhteilun saralla? Siis kun lähtökohtaisesti kuitenkin joka mies teitä himoitsee ja kaikki on vaan teistä itsestä kiinni, eikö niin?

        Itse aikoinaan juoksin omaan laskuuni muutaman etänaisen luona treffeillä, kaikkien kohdalla sama tulos että siitä puuttui joku säkenöivä ihmekipinä ja sai nenä maassa pettyneenä laahustella takaisin kotiin. Omasta puolestani ei olisi ollut mitään ongelmia, naiset oli ihania ja kiinnostavia. Vaan kun ne kemiat ei kuitenkaan välttämättä teikäläisillä syty vaikka miten etänä tunteet roihuaisivat rehellisten kuvien vaihtamisen, chattailun ja puheluiden aikana. Nenätysten livenä se onkin yllättäen ihan toinen juttu ja nou-nou. Ja huom, mitään kuvissa huijaamista tai muuta ei tapahtunut.

        Joten pahoitteluni, jos nyt vaan en oikein jaksa uskoa tuohon etäilyyn.


      • pettavatmiehet
        asadb kirjoitti:

        Ette ole ilmeisesti naiset pettymyksiä pahemmin kokeneet etäsuhteilun saralla? Siis kun lähtökohtaisesti kuitenkin joka mies teitä himoitsee ja kaikki on vaan teistä itsestä kiinni, eikö niin?

        Itse aikoinaan juoksin omaan laskuuni muutaman etänaisen luona treffeillä, kaikkien kohdalla sama tulos että siitä puuttui joku säkenöivä ihmekipinä ja sai nenä maassa pettyneenä laahustella takaisin kotiin. Omasta puolestani ei olisi ollut mitään ongelmia, naiset oli ihania ja kiinnostavia. Vaan kun ne kemiat ei kuitenkaan välttämättä teikäläisillä syty vaikka miten etänä tunteet roihuaisivat rehellisten kuvien vaihtamisen, chattailun ja puheluiden aikana. Nenätysten livenä se onkin yllättäen ihan toinen juttu ja nou-nou. Ja huom, mitään kuvissa huijaamista tai muuta ei tapahtunut.

        Joten pahoitteluni, jos nyt vaan en oikein jaksa uskoa tuohon etäilyyn.

        Hmm... itse naisena olen ollut se joka matkustaa miehen luo... eikä etäisyyteen kaatunut se suhde, vaan ihan muihin seikkoihin, kuten siihen että mies keksi pyörittää kahta etänaista kerralla. Että jee vaan teidän tiimille.


      • sdsdb
        pettavatmiehet kirjoitti:

        Hmm... itse naisena olen ollut se joka matkustaa miehen luo... eikä etäisyyteen kaatunut se suhde, vaan ihan muihin seikkoihin, kuten siihen että mies keksi pyörittää kahta etänaista kerralla. Että jee vaan teidän tiimille.

        no parempi sitten alkaa lesboksi jos on peräti yhteen sikamieheen törmännyt! kaikkihan ne sitten on!


    • kolme kertaa kokenut

      Tämän nainen ei lähde lapsiaan ja työpaikkaansa minkäänlaisen rakkauden perässä muuttamaan. Alakouluikäinen tarvitsee tutut kaverit ja sukulaiset ympärilleen, ja tuttu koulukin on tosi tärkeä juttu. Olen myös rakentanut yli kymmenen vuotta yritystäni, johon kuuluu vakituinen asiakaskunta lähialueelta.

      Tietyssä vapaassa elämänvaiheessa olevat voivat mielin määrin muutella ja reissailla, mutta tällainen toisella kierroksella oleva yh oman yrityksen kanssa ei liiku tästä mihinkään. Sama tuntuu olevan miestenkin keskuudessa, että omien lasten kanssa viikko-viikko periaate ei toteudu, jos eivät asu exän kanssa lähekkäin, ja lasten koulumatkat järjesty helposti.

      Itse tykkään niin paljon läheisyydestä, että pari kertaa kuukaudessa näkeminen ei ole mistään kotoisin.

      Jotkut miehet nettideitissä ovat ottaneet todella nokkiinsa, kun en ole alkanut virittelemään etäsuhdetta. Minulle etäsuhde on jo 50km välimatka, miesten mielestä ei. Olen majoittanut näitä innokkaita etämiehiä viikonloppuisin täysihoidolla, eikä sellainen enää innosta pätkääkään, ettei voi hetkeäkään vapaasti hengittää, kun toinen kulkee itselleen oudolla paikkakunnalla iilimatona joka paikkaan perässä.

      • rajsdfoipwae

        lapset mukautuu kyllä.

        Yrityksen voi jättää luottomiehen hoidettavaksi. Yhden miehen yrityksen voi viedä mennessään, toki asiakaskunnan uudelleenrakentaminen vie aikaa. Ainoa poikkeus on toki sukutilan pito... jolloin, niin ellei molemmilla ole sukutilaa, lapset mukautuu kyllä.

        Maailma on täynnä tekosyitä.
        ...
        Sulla on toki moninkertaisesti "ongelmaa" etäsuhteen kanssa, mutta kyllä sitä silti voi löytyä joku hyvä tyyppi 50km rajalta... sitä paitsi, tuollaisen matkan taittaa puolessa tunnissa!!!
        Tiesitkö, että moni ihminen taittaa tuon YHTEEN SUUNTAAN (eli 100km päivässä) työmatkoihin päivittäin(!), sun pitää vain löytää se tyyppi jota ei haittaa ajella...


      • kolme kertaa kokenut
        rajsdfoipwae kirjoitti:

        lapset mukautuu kyllä.

        Yrityksen voi jättää luottomiehen hoidettavaksi. Yhden miehen yrityksen voi viedä mennessään, toki asiakaskunnan uudelleenrakentaminen vie aikaa. Ainoa poikkeus on toki sukutilan pito... jolloin, niin ellei molemmilla ole sukutilaa, lapset mukautuu kyllä.

        Maailma on täynnä tekosyitä.
        ...
        Sulla on toki moninkertaisesti "ongelmaa" etäsuhteen kanssa, mutta kyllä sitä silti voi löytyä joku hyvä tyyppi 50km rajalta... sitä paitsi, tuollaisen matkan taittaa puolessa tunnissa!!!
        Tiesitkö, että moni ihminen taittaa tuon YHTEEN SUUNTAAN (eli 100km päivässä) työmatkoihin päivittäin(!), sun pitää vain löytää se tyyppi jota ei haittaa ajella...

        Elä vain harhoissasi, et selvästikään omista omaa yritystä, eikä sinulla ole kouluikäisiä lapsia.

        Ajelkoon muut ihan miten paljon tahansa, minä en etäsuhteeseen ala joka tapauksessa, vaikka kuinka vänkäät. Et tiedä mitään elävästä elämästä.


    • Etäsuhteelle EI

      Oli miten oli, mutta etäsuhteilla ei ole tulevaisuutta, ellei
      toisella ole mahdollisuus muuttaa lähemmäksi ja silloin
      suhde pitää olla vakavaa laatua, ettei turhaan hötkyile.

      Suuttukoon, jos haluu, kun kerran olen ilmoittanut hakevani
      samalta alueelta ja sitten joku lukutaidoton ottaa
      400km päästä yhteyttä, niin ei ole kiinnostusta edes tutustua.

      • elämänson

        ...ja tällaisten viestien takia en uskalla vastata, jos vaikka suomi24 heittää etusivulle jonkun tyypin jolla on samat arvot ja harrastukset, mutta en uskalla vastata kun asuu kaukana... vaikka mulla itsellä etätyö jota tehdä mistä vain, kerran kuukaudessa vain päämajassa eli muuttokaan ei olisi ongelma :(

        mutta kun ei kelpaa :(
        ja on näköjään tyhmä jos edes ajattelisi vastata :(


    • etäjaEtä

      Oi olet aivan oikeassa!

      Ei etäisyys ole mitään, varsinkaan nykyaikana kun on netit ja muut, ja on ihan luonnollista muuttaa monta kertaa elämässään...

      Olen itse ollut ns. etäsuhteessa, tosin mun mielestä se ei ollut mikään "etä" kun molemmat asuivat Suomessa, ja väliä oli vähän reilu pari tuntia rajoitusten mukaan ajaen.

      Mun mielestä Suomikin on niin piskuinen, että ei ole mikään "etäsuhde" asua eri puolilla Suomea... hyvin on ihmiset onnistuneet, vaikka puoliso löytyisi toiselta puolen MAAPALLOA!

      Tietysti kompromissejä se vaatii, toinen yleensä joutuu muuttamaan ellei sitten käy niin, että muutetaan molemmat vaikka omien piirien puoliväliin :)

      • joopajoo_

        Höh, korvaako netissä jaarittelu henk. kohtaisen tapaamisen
        ja jos välimatka on pitkä, niin turha jauhaa, että ei se haittaa.

        Äkkiäkös sitä hurauttaa toiselle puolelle maata iltaa
        istumaan. Tuollaisista suhteista ei kostu mitään..

        Työpaikat on nykyään myös kiven takana, niin jätä siinä
        työs jonkun takia. Hänpä saattaakin todeta, että ei tää
        kuule ole nyt sitä, mitä luulin..


      • joopajustniiin!
        joopajoo_ kirjoitti:

        Höh, korvaako netissä jaarittelu henk. kohtaisen tapaamisen
        ja jos välimatka on pitkä, niin turha jauhaa, että ei se haittaa.

        Äkkiäkös sitä hurauttaa toiselle puolelle maata iltaa
        istumaan. Tuollaisista suhteista ei kostu mitään..

        Työpaikat on nykyään myös kiven takana, niin jätä siinä
        työs jonkun takia. Hänpä saattaakin todeta, että ei tää
        kuule ole nyt sitä, mitä luulin..

        ihmiset voi oppia toisistaan OIKEASTI enemmän ja syvällisemmin vaihtamalla ajatuksia kirjoittaen, kuin olemalla fyysisesti yhdessä...

        Ja kyllä, äkkiäkös sitä hurauttaa iltaa istumaan toiselle puolen Suomea :) Olen sen tehnyt, eikä edes puolison vuoksi vaan kaverien, ja seuraavana aamuna ajellen takaisin töihin kotipaikkakunnalle :)
        Se on ihan itsestä kiinni, jos haluut saada on pakko antaa :)

        Ja kuten sanoit, työt on tänä päivänä kiven alla. Samoin, se varma eläkeduuni voi loppua huomenna lomautuksiin. Eli työkin on ihan turha tekosyy, ellei sitten ole yksityisyrittäjä.


      • kompromissi!
        joopajustniiin! kirjoitti:

        ihmiset voi oppia toisistaan OIKEASTI enemmän ja syvällisemmin vaihtamalla ajatuksia kirjoittaen, kuin olemalla fyysisesti yhdessä...

        Ja kyllä, äkkiäkös sitä hurauttaa iltaa istumaan toiselle puolen Suomea :) Olen sen tehnyt, eikä edes puolison vuoksi vaan kaverien, ja seuraavana aamuna ajellen takaisin töihin kotipaikkakunnalle :)
        Se on ihan itsestä kiinni, jos haluut saada on pakko antaa :)

        Ja kuten sanoit, työt on tänä päivänä kiven alla. Samoin, se varma eläkeduuni voi loppua huomenna lomautuksiin. Eli työkin on ihan turha tekosyy, ellei sitten ole yksityisyrittäjä.

        Voihan sitä kirjoitella etänä ja pitää sitten rakastajaa
        lähellä. Toisen kanssa vahtaa ajatuksia ja toisen kera
        tyydyttää halipulaa :-)) hee..


      • toimii hyvin
        kompromissi! kirjoitti:

        Voihan sitä kirjoitella etänä ja pitää sitten rakastajaa
        lähellä. Toisen kanssa vahtaa ajatuksia ja toisen kera
        tyydyttää halipulaa :-)) hee..

        Näin minä teen.


    • etäsuhde

      käy kerran viikossa roiskaisemassa akan vittuun spermat

    • läheltä...

      Olen nainen ja pidän myös etäisyyttä ongelmana!
      En kehtaisi ajeluttaa miestä luokseni kilometrien takaa...
      ja väkisinkin tuollaisessa suhteessa tapaamiset jäisi harvemmaksi!
      Intohimoisena ihmisenä tarvitsen kyllä kumppanin läheisyyttä useammin kuin kerran pari kuukaudessa...
      Ja toisaalta kun juttelee sähköpostitse niin muodostuuko jonkinlainen kuva ihmisestä siinä...ja onko se sama mikä todellisuudessa? Jos ihminen ihastuu siihen "virtuaalikumppaniin" niin pettyykö sitten live-versioon?

    • ykskaksviisneljä

      Itse ainakin kerron, että ei kiinnosta jos mies on eri kaupungista kuin minä. Jopa tuosta 30 km päästä naapurikaupungista on minulle liikaa. Itselläni ei ole autoa ja en todellakaan oleta, että mies olisi ainoa joka tulisi ramppaamaan sitä väliä jos jotain välillemme kehittyisikin. Itsellä kun ei ole aikaa ja halua enää työpäivän jälkeen esim. jollain julkisilla lähteä sinne miestä tapaamaan joten olisi vähän epäoikeudenmukaista miestä kohtaan, että hän aina joutuisi tulemaan luokseni. Olen myös profiilissani ilmaissut, että samasta kaupungista pitää olla. Silti esim. Oulusta on tullut yhdeydenottoja (asun etelässä). Voi elämänkevät!

    • iso talousalue

      On liian hankalaa, suorastaan mahdotonta.

      Tämä sen vuoksi että itselläni ei ole kertakaikkiaan varaa ajella lähikuntia ja -kaupunkeja pidemmälle. Enkä halua kokoajan ajattaa miestä siinä eestaas, ja kaikkein eniten inhoaisin sitä että aina pitäisi olla minun kämpilläni. Jos matkaa olisi todella paljon, tuntuisi kuin heti seurustelun alussa pitäisi alkaa leikkimään kotia, koska mies tulee samantien useammaksi päiväksi. On aika ahtaat nurkat ja mieluummin olisin jo kypsässä iässä väljemmin.

      Moni mies on myös esiintynyt vähän sen oloisesti että heille minä ja kotini olisi jonkinlainen viihdekeskus (bordelli...) jossa käydään kääntymässä! Nämä ovat erittäin kärkkäästi intoamassa että kyllä he voivat ajaa vaikka mistä. Jotkut taas lässyttävät että asioilla on tapana järjestyä, ja jos sanon että minulla on kiva paikka tässä enkä aio muuttaa, näistä miehistä ei enää sen koommin kuule. Eli se järjestyminen tarkoittaa sitä että nainen muuttaa miehen mieliksi.

      Kun on jo nähnyt sitä jättämistouhua puolin ja toisin, ei ole satavarma että suhde kestää. Sepä olisikin veikeää repiä itsensä johonkin uppo-outoon paikkaan ja jäädä siellä yksin. Luotan enemmän ympäristöön kuin mieheen tai suhteeseen. Ja asun Tampereen lähellä, joten on se nyt jukuliste kumma jos ei muka täältä voi löytyä miestä (on tosin huomattu ei että ei voi)!

    • AIna niin kaukana

      No mutta; ollaanpa me sitten niin yltiöpositiivisia/-romanttisia!

      Heti kuvitellaan - pahimmissa/parhaimmissa skenaarioissa - että kaukosuhteen tuloksena on yhteenmuutto ja kirkonkellojen soiminen. Eihän mikään takaa, että tällainen olisi edessä koskaan, ei siis lähiseudulla asuvan kanssakaan.

      Miksi emme ottaisi riskiä ja tutustuisi ensin ihmiseen, vaikka kaukana asuvaankin? Jos ja kun kolahtaa, saa tuntea olevansa rakastettu ainakin sen kerran ja ajan, mikä suodaan.

      Kaikille kun ei tässä maailmassa suoda edes sitä pientä hetkeä, jota vanhana muistella!

      Itse olin e-kontaktissa toista vuotta sitten ja sain sieltä tosi hyviä ystäviä - kaukaa - joiden kanssa ollaan yhteyksissä puhelimella, skypessä ja fbssa. Eihän koskaan tiedä, milloin tilanteet muuttuvat ja tapaamme. Siihen asti kerromme kuulumisia mm. tästä neittideittailun ihanuudesta! Ja kurjuudesta....;))

      Anna edes uusille ystäville mahdollisuus! Kenties joku kaipaa sinunkaltaistasi ystävää tai sinä hänenlaistaan!

      • iso talousalue

        Ystävähän voi olla kenen kanssa tahansa ja kirjoitella vaikka sormensa irti netissä tälle, mutta olen havainnut että miehet eivät halua ystäviä. Ne harvat miehet jotka olen onnistunut ihan lähitienoilta tapaamaan eivät ole sitten osoittautuneet tyypeiksi joihin rakastuisin, ja kun minä olen todennut että en innostu tai mies on todennut että hän ei innostu, tai kumpikin on todennut, on saatettu puhua kaveruudesta.

        Jonkin ajan päästä mies laittaa yhteyden poikki, eli se siitä kaveruudesta. Sitähän voi keskenään olla miten myönteinen hyvänsä, mutta jos toista ei kiinnosta olla yhteyksissä, niin ei sitä voi väkisinkään jatkaa.


    • m Espoosta

      Ystäviä/kavereitako siellä treffi sivuilla haetaan ja senkö takia sinäkin roikuit tuolla e-kantaktin sivuilla noin pitkään niin kuin monet muutkin naiset.
      Kyllä minäkin kirjoittelin siellä ollessani ajankulukseni näitten kaukana asuvien kanssa silloin tällöin mutta ystäviä/kavereita en heistä kuvitellut...ai miksikö kun minulla on jo kavereita ja nainen ystävänä on kiero kuin korkkiruuvi ja katuu yleensä siihen viimeistään kun toinen alkaa seurustelemaan.

      Että onko jotkut ovat kasittäneet väärin nämä treffi sivut ja kirjeenvaihtosivut ja siksi ovat vuostolkulla?!

      • asvsd

        sanopas sitten neropatti miksi näillä treffisivuilla on se ystävyys-vaihtoehtokin ellei olisi tarkoitus hakea myös ystäviä?


      • T. Arkka
        asvsd kirjoitti:

        sanopas sitten neropatti miksi näillä treffisivuilla on se ystävyys-vaihtoehtokin ellei olisi tarkoitus hakea myös ystäviä?

        Kannattaa aina tarkistaa mitkä ruudut on ruksittu.

        Harmillista kyllä suuri osa ihmisistä taitaa rastia sen ystäväkohdan ettei tule vaikutelmaa siitä että hakee jotain seksiseuraa...


    • ei kirjeystävää

      Itse en etsi kirjeenvaihtokaveria vaan ihan live-ihmistä...en myöskään halua muuttaa kenenkään luokse...tai ketään luokseni asumaan...
      Mielestäni ihanne olisi se että kumppani asuisi suhteellisen lähellä' jotta voitais tapailla usein... vaikka päivittäin...käydä lenkillä tmv...toki yhdessä vois viettää viikonloppuja tmv...mutta en halua 24/7 suhdetta
      Ei kiitos etäsuhdetta tai pikaista muuttoa minulle!

      Ja ihan tiedoksi...ei se lasten kanssa muutto miehen luokse ole ihan helppo juttu...ja entä jos suhde ei toimikaan...onko edessä sitten puolen vuoden päästä paluu maitojunalla kotiin...
      ja lapset kulkee mukana???

      • naapurilähiö

        Vaikkei minulla olekkaan lapsia, en minäkään muuttaisi
        kenenkään etäsuhteen luo, koska ei voi luottaa siihen, että
        suhde kestää satavarmaan ja sittenhän se myrkyn
        lykkää, kun on jättänyt työpaikkansa, no asunnon voi
        laittaa vuokralle, muttei heitäkään niin vain heivata ulos.

        Sopii työttömille ja etätöitä tekeville, mutta muuten liian
        paljon pelissä. Jos kerran jokaiselle on olemassa se joku,
        niin hän saa luvan asua samalla vyöhykkeellä, ei nevadassa.

        Jos joillekkin sopii, niin mikäs siinä, mutta tuossa on
        se riski, että kyllästyy vain kirjoittelemaan, kun
        tapaamiset jää vähemmälle, eli kuivuu kokoon.


    • kyrpä

      Hei suoli24deitin vosut imekää kyrpää nyt on kesä grillikyrpää vittuun ja suuhun

    • puhkesko barbara vai

      Niin oletkin, hyvä kun huomasit sen ihan itse.

      Kaltaisiasiasi kyr,piä riittää, äitis on varmaan ylpeä sinusta.

      • kyrpääpilluus

        suolivosu suolivosu näytä suoles onko huomenna pouta


    • Aina niin kaukana

      En ollut e-kontaktissa "vuositolkulla", huom. Vaikka minulla ei ollut kuvaakaan, niin kattojia oli parissa kuukaudessa yli 500...Entä jos olisi ollut vielä kuvakin, huh huh. En ollut muuten laittanut profiiliin mitään "ystävyys, seurustelu" tms. juttuja, ihan auki oli kaikki.
      Ja kun vielä ikääkin on lähemmäs 50 ja haku oli miehistä 18-30, niin kyllä oli tunkua...Itse en etsikään vakituista parisuhdetta enkä mitään yhteenmuuttoa. Ensinnäkin, koska tuon ikäiset, joita etsin, haluavat lapsia myöhemmin eikä minusta ole enää siihen vaikka kaikkeen muuhun onkin! Etsin siis kavereita, fuckbuddies tai friends with benefits -tyyppistä seuraa. Nuorimmat "kaverini" ovat seitentoistakesäsiä ja vanhimmat kolmivitosia. Joukossa pari mallipoikaa ja kaikki tosi söpöjä. Kun etsin nuorempaa ja mukavaa kateltavaa, ulkonäkö ratkaisee ensin ja sitten tulee muut arvot, tässä harvinaisessa tapauksessa. Mikä sopii minulle ei välttämättä sovi sinulle... Kaikissa noissa "kaverisuhteissa" on mukana se pikkutuhma puolikin, jota tarvittaessa viljellään...;)) Ja hauskaa on! Joo, ja voi haukkua puumaksi, jos siltä tuntuu. Sehän mä taidan olla...;)) En kuitenkaan pedofiili...;))

      • voi elämä...

        Eihän se sitten sinulle ole mitään väliä että mistä kaukaa mies on kun etsit SEKSISEURAA! Koeta nyt kuitenkin ymmärtää että jos ihminen etsii kumppania eli haluaa seurustella, se on ihan eri asia kuin nähdä pari kertaa vuodessa "kuuman, intohimoisen seksin merkeissä".


    • nainen Hämeestä

      Itse olen kyllä joka ainoa kerta mennyt vähintään puoliväliin, ekat treffit on aina olleet jossain huoltsikalla tms. Ellei nainen suostu tulemaan kanssanne puoliväliin treffeille, voi jutun unohtaa saman tien - et kiinnosta tarpeeksi.

      Olen tavannut monia tosi kivoja tyyppejä mutta moni reissu on kajahtanut karillekin - kukaan ei ole kyllä tehnyt oharia. Vaikka mies osoittautuisi ihan nou-nou -tyypiksi, en siltikään pidä reissua hukkaan menneenä aikana tai rahana, kuten näköjään monet miehet. Eihän voi tietää ennen kuin on livenä tavannut, että toimiiko juttu. Jos todetaan ettei toimi, reissuhan on kannattanut. Takaisin kun ajelee, on mielessä jo että pitääpä sopia seuraavat treffit.

      Itse ajan joka päivä työmatkaa 75 km yhteen suuntaan. Ja olen käynyt myös mökilläni viikonloppureissulla, sinne on matkaa 850 km yhteen suuntaan. Uskoisin, että voisin sopia etätyöstä, jos tulisi tarve - ainakin pari päivää viikossa.

      Asioilla on yleensä tapana järjestyä on mottoni ja tähän asti se on pelittänyt. Jos on tahtoa, on keinoja.

    • go suolivosut go

      tasan läskimaha suolivosut kaipaakkun kyrpää ja rahaa

      • vak juu

        Syö ääliö pääsi.


    • Joillain ihmisillä on huolehdittavana asioita, joita ei voi jättää viikkokausiksi oman onnensa nojaan, eikä välttämättä ole ketään muutakaan huolehtimaan niistä.
      Esim. oma eläkeikäinen vanhempi tai vaikka lemmikit.

      Helppohan sitä on silloin mennä minne tahansa jos ei tarvitse piitata kuin itsestään.

      Toisaalta, eipä ne kemiatkaan kenenkään kanssa koskaan kolahda, joten ei siksikään tarvitse koskaan lähteä ketään tapaamaan...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe