Kuka maksaa lasten kesäloman?

Pelkuriäidit

Asun mieheni kanssa ja meillä on yksi yhteinen lapsi, sillä on edellisestä liitosta kaksi lasta jotka asuvat äitinsä luona.

Lapset viettivät alkuloman äitinsä luona ja nyt loppuloman koulun alkuun meidän luona. Ongelma on tämä: se tiesi että ollaan lähdössä kiertelemään Suomea ja rahaa palaa kun huvipuistoissa käydään ja silloin tällöin ulkona syödään. Oli puhe että osallistuu kuluihin samalla kun tuo meille lapset. Teki sitten temput. Jätti lapsensa reppu selässä vähän matkan päähän talostamme ja kurvasi paikalta pois. Ei uskaltanut talolle asti tulla. Lapset käveli meille ja ihmeteltiin missä niitten äiti on. Yritettiin soittaa mutta oli pistänyt puhelimen kiinni. Myöhemmin illalla saatiin tekstiviesti että on nyt taloudellisesti tiukkaa eikä voi osallistua kuluihin ja hakee lapset sitten sovittuna päivänä pois. Puhelimen sulki heti viestin lähettämisen jälkeen. Tämä tapahtui eilen ja huomenna loppuviikosta oltaisiin reissuun lähdössä.

Tekisi mieli kostaa sille tekemällä vaikka sossuun ilmoituksen. Jättää lapset kadulle ja ei vastaa puhelimeen.

Saadaanko sitä mitenkään maksamaan jälkikäteen osaa lapsiin menevistä kuluista?

Ärsyttää niin vietävästi. Oli tarkka lomabudjetti mietitty, nyt sitten tuli suuri lisämeno.

297

4852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korjaus

      Tuli sitten kirjoitusvirhe. Piti kirjoittaa: Huomenna mummolaan ja loppuviikosta oltaisiin reissuun lähdössä.

      • lapsellista

        TÄMÄ ON PROVO!


      • Gaggapylly
        lapsellista kirjoitti:

        TÄMÄ ON PROVO!

        Provoa ja provoa aina provoa. Tuo ei ole provoa nähnytkään.


      • malalai
        lapsellista kirjoitti:

        TÄMÄ ON PROVO!

        Hei lapsellinen...ei kaikki ole provoja mitä tänne kirjotetaan. Olet itse yksi provo koko otus...


      • Xfxgxfgfgfgfgfgfgfgf
        malalai kirjoitti:

        Hei lapsellinen...ei kaikki ole provoja mitä tänne kirjotetaan. Olet itse yksi provo koko otus...

        Just, ja kuinka paljon miehesi maksoi lasten alkulomasta, kun he olivat äitinsä luona?


    • .......

      SE VANHEMPI JONKA LUONA LAPSI ON LOMALLA !!! HUOM! ELARIT MENEE SILTI AINA LÄHIVANHEMMALLE!!!
      ps. Voisit lopettaa nämä aloitukset joide päämäärä on erottaa lapset isästä, pistää miehen lapset itse maksamaan ruokansa ja hankkia 2miestä elättämään lapsesi

      • Lääkekaapille

        Käyhän ottamassa ne lääkkeet, tunnut käyvän ylikierroksilla ja kommentoit asioita jotka eivät mitenkään liity aloitukseen.


      • RAISION SOSSU

        LASTEN ÄITI/ RAISION SOSSU MAKSAA;
        KOSKA EI ANNA OLLA MIEHEN LASTENSA HUOLTAJA JA SUOSTU NOUDATTAMAAN LAINSÄÄDÄNTÖÄ, LAPSEN OIKEUKSIA ISÄÄNSÄ !!!


    • tuleeko jatkokertomu

      hi hii.. hauska tarina.. näitkö unta?

    • kikkomanni

      Hei
      Mielestäni isän kuuluu maksaa lomakulut jos kerran on isän mukana lomalla. Varsinkin jos on etukäteen sovittu että silloin on isän vuoro pitää lapsia. On teidän oma asia jos olette suunnitelleet lomamatkat niille päiville kun lapset on isän luona.

      Äiti kustantaa sitten omat matkansa lasten kanssa jos sellaisia matkoja tekee. En voi ymmärtää miksi sinä puutut siihen mitä isä maksaa ja mitä ei. Jos sua noin kauheesti vaivaa kannattaa huolehtia niin että teillä ei ole yhteisiä rahoja.Sinä maksat omat kulusi ja yhteisen lapsen kulut, ja kotikulut puoleksi. Isä kustantaa sitten omat lapsensa ja omat menonsa. Ei tarvitse riidellä mitä kukin maksaa.

      Nyt tietysti älähdät että sulla on ehkä pienemmät tulot. Ei voi mitään. Mutta kun menee yhteen henkilön kanssa jolla on jo yks perhe hänellä on taloudelliset vastuut lapsistaan. Joskus joissakin tapauksissa myös entisestä puolisosta. Ja jos te olette sopineet että teillä on yhteiset rahat olet myös velvollinen jakamaan rahojasi lasten tarpeisiin mukisematta.

      Kannattaa ensin miettiä pelisäännöt valmiiksi ennen kuin ryntää yhteen jo perheellisen kanssa.

      • Pelkuriäidit

        Tässä eniten ärsyttää se että oli sovittu etukäteen äidin kanssa että osallistuu kuluihin ja sitten pelkurimaisesti tuo lapset ja häipyy. On etukäteen budjetti laskettu mihin on varaa, nyt joutuu sitten karsimaan menoja sieltä sun täältä.

        Tottakai minä maksan miehenkin lapseen liittyviä kuluja kun ne on joskus viikonloppuna meillä, mutta pitkä lomareissu on eri juttu.


      • meikä.
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Tässä eniten ärsyttää se että oli sovittu etukäteen äidin kanssa että osallistuu kuluihin ja sitten pelkurimaisesti tuo lapset ja häipyy. On etukäteen budjetti laskettu mihin on varaa, nyt joutuu sitten karsimaan menoja sieltä sun täältä.

        Tottakai minä maksan miehenkin lapseen liittyviä kuluja kun ne on joskus viikonloppuna meillä, mutta pitkä lomareissu on eri juttu.

        Tee sossuun ilmoitus, törkeetä toimintaa.


      • ikyfrj
        meikä. kirjoitti:

        Tee sossuun ilmoitus, törkeetä toimintaa.

        Pah, mitä tuollainen sossulle kuuluu?

        Itsellä on kokemusta sanallisista sopimisista ja etenkin niiden "unohtamisesta" sen verran, että mitään en ikinä, en koskaan enkä milloinkaan luota sanallisiin sopimuksiin. Jos on sovittu, että toinen osallistuu johonkin "kulunkeihin" ylimääräisesti, maksu suoritetaan heti sovittaessa, niin ei tule mitään epäselvää. Jonkinlainen hintahaarukka määritellään yhdessä ja on selvempää hoitaa maksupuoli saman tien ilman epäselvyyksiä.


      • voiei

        Olen nimim.kikkomannin kanssa samaa mieltä,, avioero lapset siinä kärsii kaikkien eniten kun riidellään minunsinun lapsien rahamenoista ja lasten kuullen viattomat pienet lapset ajattelee että miksi minä olen syntynyt tänne maailmaan?


      • Hyvää lomaa lapset!
        ikyfrj kirjoitti:

        Pah, mitä tuollainen sossulle kuuluu?

        Itsellä on kokemusta sanallisista sopimisista ja etenkin niiden "unohtamisesta" sen verran, että mitään en ikinä, en koskaan enkä milloinkaan luota sanallisiin sopimuksiin. Jos on sovittu, että toinen osallistuu johonkin "kulunkeihin" ylimääräisesti, maksu suoritetaan heti sovittaessa, niin ei tule mitään epäselvää. Jonkinlainen hintahaarukka määritellään yhdessä ja on selvempää hoitaa maksupuoli saman tien ilman epäselvyyksiä.

        Mikäli äiti ei vastaisi puhelimeen ja laittaisi tekstarin että on tiukoilla eikä hän edes pysty tulemaan kasvokkain jutskaamaan tilanteesta niin kyllä mä ainakin huolestuisin ja laittaisin tekstarin "onko kaikki ok? älä ole huolissasi me pärjätään täällä"

        Ei tulisi mieleenkään ekana soittaa sossulle kostoksi tämmösestä.

        Lapset pidetään hyvänä, niin omat kuin puolison mukana tulleet, vaikka sitten pitäisi tehdä suunnitelmaan muutoksia ja niellä pettymyksiä, niin toimii tosinainen!

        Nykynaiset on niin pirun epäkypsiä jotkut . ja tämmöset sitte väenvängällä haluu suhteeseen missä ukolla penskoja ennestään.

        Säälittää aina ne lapset siinä välissä kun tommoset eukot sitten kiristelee siinä hampaita jos lasten äiti tyrii, ja luulevat ettei lapset huomaa.


      • viisaat? aikuiset
        voiei kirjoitti:

        Olen nimim.kikkomannin kanssa samaa mieltä,, avioero lapset siinä kärsii kaikkien eniten kun riidellään minunsinun lapsien rahamenoista ja lasten kuullen viattomat pienet lapset ajattelee että miksi minä olen syntynyt tänne maailmaan?

        Lapset odottaneet kuin kuuta nousevaa kesälomaa että saa vähän olla iskän kanssa, niin sitten....


      • RAISION SOSSU
        meikä. kirjoitti:

        Tee sossuun ilmoitus, törkeetä toimintaa.

        ÄLÄ TEE ILMOITUKN KAIKKI MENEE W...UIKS JA MIKÄÄN EI TOIMI..

        YHTEISHUOLTO, LAPSET VUOROVIIKOIN MOLEMMILLA, LAPSILISÄT PUOLIKSI EI ELATUSAPUA JA HAISTATETAAN KOKO SOSSUTANTTA-ARMEIJALLE PITKÄT!!


      • T.ietenkin

        Olen samaa mieltä, että vanhempi jolla varaa matkustaa niin maksaa myös lasten kulut. Esim itse yh:na ei todellakaan ole ollut varaa tehdä mitään matkoja saati olisi kustantaa lasten menoja jossain luxuslomalla isän kanssa. Niitä tosin ei ole ollutkaan, ei myöskään lasten ylipäänsä oloa isän luona.
        Yksi lapsista elää isän kanssa uudessa isän liitossa, jossa myös pieni lapsi. Ovat suunnitelleet etelänmatkaa, mutta eivät ole kysyneetkään kahden muun lapsen tuloa sille matkalle.
        Isä ei koskaan pyydä lapsia käymään. (Itse pyydän lasta joka isän kanssa asuu useinkin ja olen yhteyksissä), eikä soittele muutenkaan. Miltä lapsista mahtaa tuntua???? En voi sitä heille mitenkään selittää, ovat jo teini-ikäisiä, toinen kohta aikuinen... Ajattelin silloin kun erottiin, että huh huh nyt loppuu tämä iänikuinen selittely miksi isä ei... ja eron jälkeen en ole selitellyt mitään... vaikka aina näköjään pitäisi: miksi isä ei soita, miksei isä muista syntymäpäivänä, miksi isä ostaa sille lapselle joka asuu hänen kanssaan niin 13.000,- euron lahjan, mutta ei minulle mitään. Eikä muutenkaan muista mitenkään koskaan, ei kortteja, ei soittoja ei sähköposteja.... Olen niin surullinen tästä, mutta en vaan enää jaksa taistella tästä asiasta.
        Lasten isä oli sitä mieltä silloin kun vielä oltiin yhdessä: 3 lasta joita hoidin kotona ammattikorkeakoulun juuri käyneenä (itse vain autonasentaja ja teki töitä sukulaisfirmaan 14 t vrk)että elin vain siivellä. Tämä oli lause jonka kuulin kun erottiin. Itse ei ollut "tuntiakaan" lasten hereilläoloajasta kotona. Minä en muka tehnyt muuta kuin siipeilin! Mitä muuta olisin voinut tehdä kuin hoitaa lapsiamme jotka syntyivät kaikki 3 vuoden sisään. Olin toki vuoden välillä töissä (työvoimatoimiston ohjaamana ja siellä olisi haluttu minut vak. töihin, mutta se olisi vaatinut 1 vuoden lisäopinnot yliopistossa, johon taas kunta ei suostunut), mutta sitten en saanutkaan muita töitä kun opiskeluistani oli niin paljon aikaa.

        Anteeksi, että lipsahdin muihin aiheisiin, mutta sieltä ammennan oman mielipiteeni, että jos toisella vanhemmalla on varaa matkustella niin voi varsin hyvin myös kustantaa lapsensa matkan. Meillä tosiaan on niin, että kustannetaan vain sen lapsen joka asuu isän luona muiden ei. Itselläni ei ole varaa ulkomaanmatkaan mutta olemme tehneet kotimaan matkoja joissa kaikki lapset ovat olleet. TIETENKIN, minun mielestäni.


      • lasten maailma?
        voiei kirjoitti:

        Olen nimim.kikkomannin kanssa samaa mieltä,, avioero lapset siinä kärsii kaikkien eniten kun riidellään minunsinun lapsien rahamenoista ja lasten kuullen viattomat pienet lapset ajattelee että miksi minä olen syntynyt tänne maailmaan?

        Lasten ehdoilla pitää mennä. Eläimetkin hoitaa pentujaan paljon paremmin, kuin ihminen! Aina on aikuisilla se takapuoli, joka ohjaa kaikki lomareissutkin, kun pitäisi ajatella lapsia ja lasten parasta, Aikuiset kiimaperseiset ihmiset viisastukaa!


      • fair_play_37

        Itse olen elänyt uusperheessä vuosia, eikä tulisi mieleenikään, että maksaisin puolisoni lasten lomakuluja! Miksi ihmeessä niin teksisin; heistä aiheutuvat kulut kuuluvat heidän vanhemmilleem ja itse maksan omiin lapsiini liittyvät kustannukset. Simple as that. Toki ruokaa valmistan kaikille mutta isommat ostokset, hankinnat ja lomareissuihin liittyvät matkat jne - vähän kummallista että maksaisin toisen ihmisten lapsien kuluja, omieni lisäksi? Meillä on onneksi omat rahat, eikä minua kiinnosta mitä kumppani lapsiinsa kuluttaa.


      • .........
        fair_play_37 kirjoitti:

        Itse olen elänyt uusperheessä vuosia, eikä tulisi mieleenikään, että maksaisin puolisoni lasten lomakuluja! Miksi ihmeessä niin teksisin; heistä aiheutuvat kulut kuuluvat heidän vanhemmilleem ja itse maksan omiin lapsiini liittyvät kustannukset. Simple as that. Toki ruokaa valmistan kaikille mutta isommat ostokset, hankinnat ja lomareissuihin liittyvät matkat jne - vähän kummallista että maksaisin toisen ihmisten lapsien kuluja, omieni lisäksi? Meillä on onneksi omat rahat, eikä minua kiinnosta mitä kumppani lapsiinsa kuluttaa.

        Eli isä maksaa lapsensa teidän yhteisen lomamatkan ajalta... ... no noin se kuulukin mennä ja äiti maksaa oman lomamatkan ja lapset silloin kun on menossa lasten kanssa mutta äidin ei kuulu maksaa lasten lomasta silloin kunlapset ovat teidän kanssa.


    • lappalainen2

      Juu, olen sitä mieltä että se maksaa joka lomalle lähtee. Niin olen ite tehny jo vuosikaudet, lapset ovat parhaimmillaan saanet äidiltä 20€ mukaan viikon-kahden reissuille:) Ne on kuitenki omia lapsia ja piste.

      • Italiaan

        Näin se on joka haluaa lähteä lomalle lasten kaa, niin se maksaa viulut, meillä kun käydään etelässä joka syksy niin puolison lapset, teinit jo ovat aina mukana ja heidän isänsä kustantaa heitin matkat tietty, niiden äitee antaa jotain matkarahaa heille, että saavat ostaa jotain kivaa ittelleen.
        Nuo teinit tyttö ja poika ovat erittäin mukavaa seuraa matkalla.


      • Voihyväthyssykät

        Yh-äitinä en ole koskaan saanut penniäkään lasteni isältä, mutta silti olemme aina - minun omasta tahdostani! - matkustelleet niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Ei kaikki elämässä ole rahasta kiinni, ainakin omat lapseni ovat rakkauslapsia ja tahdon antaa heille kokemuksia, vaikka heidän isänsä on - sairastumisestaan johtuen - sanoutunutkin vanhemmuudesta irti.


    • Orvokki10

      Kun lapset ovat äidillä, äiti maksaa elämisen, johon kuuluu myös lomamatkat. Samoin kun lapset ovat isällä, ISÄ MAKSAA LASTENSA LOMAREISUUN HUPENEVAT KULUT MUUT. Helppoa ja yksinkertaista. Jos sinulla ja miehelläsi on yhteiset rahat ja sinä joudut maksamaan hänen lastensä kuluja, se on teidän ongelmanne.

      • hurpi

        Paitsi tietenkin jos on erikseen toisin sovittu, kuten ilmeisesti tässä tapauksessa oli, mikä kyllä tekstistäkin selvisi kaikille suomenkielen sisälukutaitoisille: "Oli puhe että osallistuu kuluihin samalla kun tuo meille lapset."

        Mielenkiintoista sinänsä että täälläkin ihmiset antavat nerokkaita "neuvoja" sen perusteella mikä olisi oletustilanne huomioimatta mitään muuta - Lapset äidin luona, äiti maksaa - Lapset isän luona, isä maksaa.

        Mutta kun on kerrottu että lapset ovat toisen luona, MUTTA kyseessä on hieman erikoisempi lomamatkatilanne jonka takia kulujen jakautumisesta ON ERIKSEEN SOVITTU, niin osa tuntuu siitä huolimatta sujuvasti valikoiden lukevan tapauksesta vain ne itselleen sopivat kohdat ja jättävän kaiken muun asiaan kuuluvan huomiotta.

        Et sinäkään sitten taida paljon keskinäisiä sopimuksia kunnioittaa?

        Erona kun on että minä kun olen täysin samaa mieltä että perustilanteessa kulut lankeavat sille vanhemmalle jonka luona lapset ovat, mutta koska tässä tilanteessa asioista on erikseen toisin sovittu, tilanne muuttuu. Minulla kun on tapana pyrkiä sovituista asioista pitämään kiinni.

        Tässä tapauksessa biologisen äidin käytös oli pelkkää kusipäisyyttä vain dumpata lapset isälleen ja pistää sitten pelkurimaisesti kommunikaatioyhteydet kiinni, ettei tarvitsisi vastata lupauksistaan. Jos rahatilanne näytti tekevän tiukkaa, niin sitten olisi vain pitänyt ottaa se luuri vetävään käteen ja ilmoittaa ETUKÄTEEN että tilanne on tämä, että toinen osapuoli osaa reagoida ja suunnitella hommia uusiksi uuden budjetin puitteissa.

        Tapauksen äidin ja muutaman muun kommentoijan perusteella on selvästi vain järkevää tehdä kaikki sopimukset kirjallisina/pyytää rahat etukäteen yms., niin huomattavasti vähemmän tarvitsee sitten säätää selkärangattomien ja epäluotettavien ihmisten takia.

        Ja saman neuvon annan AP:llekin. Kannattaa vain siirtää lasten äiti epäluotettava kategoriaan, jonka juttuihin ei ole luottaminen ja tulevaisuudessa sitten toimia sen pohjalta. Tällä kertaa joudutte kaikkein todennäköisimmin maksamaan oppirahoja tuosta tiedosta.
        Jos eteen tulee vastaava tilanne niin sitten rahat etukäteen ja muutenkin oletuksena suhtaudutte hänen kanssaan sovittuihin asioihin mahdollisuuksienne mukaan oletuksena niin, että häneen ole luottaminen ja varaudutte moisiin tapauksiin ennalta mahdollisuuksienne mukaan. Jos hän nyt joskus sattuu pysymään sovituissa, niin suhtaudutte siihen sitten ikäänkuin lottovoittona. Lapsille/lasten kuullen asiasta ei kannata pyrkiä puhumaan, he oppivat todellisuuden äidistään kyllä sitten itse ja reagoivat sen mukaan jos vastaava toiminta jatkuu tulevaisuudessakin.


      • Kielokk

        Todellakin olisi ideaalitilanne, mutta esim 17-V lukiolaisen elättämisen ajatus; lapsilisää kuukausittain, opintotuki 70, euroa, lukukauden kirjojen hinta 900,- euroa, reppu, vaatteita... Isä maksaa sentään 300,- kahdesta lapsesta kk:ssa. Toinen lapsi yläastelainen tyttö, joka haluaisi tietysti muotitietoisia vaatteita ja laukun.
        Lukionkirjat 900,- reput 100,- yht 1000,- .Mistä tällaiset rahat tekee yh-äiti? Toisesta työstä. Siitä verottoja haluaa muistuttaa yli 40% verollaan. Jotta voisi tukea ihmisiä jotka eivät itse tee yhtään mitään omaksi hyväkseen!!! Olen itse jo ihan katkeamispisteessä kaiken työn tekemisessä,kun siltikään ei rahat riitä vaikka esim.en ole ostanut itselleni vaatteita vuosiin, käynyt parturissa vuosiin..
        Nii-ih.


      • Nuoret töihin
        Kielokk kirjoitti:

        Todellakin olisi ideaalitilanne, mutta esim 17-V lukiolaisen elättämisen ajatus; lapsilisää kuukausittain, opintotuki 70, euroa, lukukauden kirjojen hinta 900,- euroa, reppu, vaatteita... Isä maksaa sentään 300,- kahdesta lapsesta kk:ssa. Toinen lapsi yläastelainen tyttö, joka haluaisi tietysti muotitietoisia vaatteita ja laukun.
        Lukionkirjat 900,- reput 100,- yht 1000,- .Mistä tällaiset rahat tekee yh-äiti? Toisesta työstä. Siitä verottoja haluaa muistuttaa yli 40% verollaan. Jotta voisi tukea ihmisiä jotka eivät itse tee yhtään mitään omaksi hyväkseen!!! Olen itse jo ihan katkeamispisteessä kaiken työn tekemisessä,kun siltikään ei rahat riitä vaikka esim.en ole ostanut itselleni vaatteita vuosiin, käynyt parturissa vuosiin..
        Nii-ih.

        Aina kannattaa etsiä käytettyjä kirjoja. Sata euroa repusta on yksinkertaisesti liikaa, ei kukaan täysijärkinen sellaisia maksa, aivan tavallinen laukku käy, jos vain polkupyörässä on kunnollinen tavarateline. Siivous- ja monella muullakin alalla on nuorillekin työtä, myös kouluvuoden aikana osa-aikaisena, ja jos eivät sellaiset työt oikein maistuisi, lisääpähän sitten lukuhaluja "hienompiin" hommiin. Mikä ihme nykyvanhemmissa on vikana, eihän meidänkään nuoruudessa rahaa tullut kuin omista töistä?!

        Jos lapsesi joutuvat kiusatuiksi tai eristetyiksi epämuodikkuutensa takia, yhteys kouluun ja vanhempiin, että mokomat kiusaajakakarat saadan heti järjestykseen; kiusaajat pitää opettaa oikeille teille heti kun sellainen typeryys alkaa. Lasten pitää oppia pitämään puoliaan ja tarvittaessa heidän pitää voida luottaa aikuisiin näissä asioissa.


      • skjdfhsljkdfnas
        Kielokk kirjoitti:

        Todellakin olisi ideaalitilanne, mutta esim 17-V lukiolaisen elättämisen ajatus; lapsilisää kuukausittain, opintotuki 70, euroa, lukukauden kirjojen hinta 900,- euroa, reppu, vaatteita... Isä maksaa sentään 300,- kahdesta lapsesta kk:ssa. Toinen lapsi yläastelainen tyttö, joka haluaisi tietysti muotitietoisia vaatteita ja laukun.
        Lukionkirjat 900,- reput 100,- yht 1000,- .Mistä tällaiset rahat tekee yh-äiti? Toisesta työstä. Siitä verottoja haluaa muistuttaa yli 40% verollaan. Jotta voisi tukea ihmisiä jotka eivät itse tee yhtään mitään omaksi hyväkseen!!! Olen itse jo ihan katkeamispisteessä kaiken työn tekemisessä,kun siltikään ei rahat riitä vaikka esim.en ole ostanut itselleni vaatteita vuosiin, käynyt parturissa vuosiin..
        Nii-ih.

        Aikamoisia taikatemppuja pitää tehdä, jos lukukaudessa, siis puolessa vuodessa, lukiokirjoihin saa kulumaan 900 €.

        Lukuvuodessa on viisi jaksoa, eli lukukaudessa niitä on 2,5. Suositeltava kurssimäärä per jakso on 6, joten lukukauden aikana kursseja kertyy suunnilleen 2,5 * 6 = 15. Lukion oppikirjat uusina maksavat yleensä noin 20-35 €. Yleensä yhdellä kurssilla käytetään vain yhtä kirjaa. Siinäkin tapauksessa, että kursseille olisi sattunut niitä kalleimpia kirjoja niin hinnaksi muodostuisi suunnilleen 15 * 35 € = 525 €.

        Että jos olet vaan lätkäissyt lukiolaiselle rahaa kouraan ja käskenyt hankkimaan kirjat, niin rupeaa olemaan korkea aika kysellä vaihtorahoja takaisin... Ja joo, kannattaa hankkia käytettynä - ovat huomattavasti halvempia niin. Aika monia lukiokirjoja saa myös lainaksi kirjastosta, kunhan vain hakee/varaa ne tarpeeksi aikaisin.


      • hurpi
        Kielokk kirjoitti:

        Todellakin olisi ideaalitilanne, mutta esim 17-V lukiolaisen elättämisen ajatus; lapsilisää kuukausittain, opintotuki 70, euroa, lukukauden kirjojen hinta 900,- euroa, reppu, vaatteita... Isä maksaa sentään 300,- kahdesta lapsesta kk:ssa. Toinen lapsi yläastelainen tyttö, joka haluaisi tietysti muotitietoisia vaatteita ja laukun.
        Lukionkirjat 900,- reput 100,- yht 1000,- .Mistä tällaiset rahat tekee yh-äiti? Toisesta työstä. Siitä verottoja haluaa muistuttaa yli 40% verollaan. Jotta voisi tukea ihmisiä jotka eivät itse tee yhtään mitään omaksi hyväkseen!!! Olen itse jo ihan katkeamispisteessä kaiken työn tekemisessä,kun siltikään ei rahat riitä vaikka esim.en ole ostanut itselleni vaatteita vuosiin, käynyt parturissa vuosiin..
        Nii-ih.

        Eiköhän noita kirjoja saa halvemmallakin esim. käytettyinä. Eri ihmisillä/kouluilla jne. on kurssit eri aikaan, joten kierrätyshän olisi kaikkein fiksuinta muutenkin eli hankkii käytettynä ja sitten jatkaa ne käytön jälkeen eteenpäin tarpeen/omien pääaineiden aineiden mukaan.


        Eivät ne tiedot niin paljon muutu että kirjojen sisällöt vedettäisiin vuosittain kokonaan uusiksi. Toki oppikirjateollisuus haluaa varmistaa toimeentulonsa vuosittain "pakollisilla" päivityksillä, mutta nykyään tietoa löytää kirjastojen lisäksi mm. myös internetistä.

        Se on vain voi voi jos kaikki ei voi olla uusinta kulloisenkin muodin mukaista. Taloudelliset realiteetit on huomioitava siitäkin huolimatta, että teini joutuu "kärsimään" siitä, ettei kaikki kamat ole tämän vuoden vimpan päälle mallistoa.

        Tuossa olisi hyvä paikka opettaa lapsille rahan arvoa ja laittaa hakemaan lehdenjakelu yms. hommia, mitä nyt sattuu saamaan, niin siinä äkkiä alkaa heillekin hahmottua sen rahan arvo. Ja monella unohtuu ne viimeisimmät vitkuttimet kun huomaa miten paljon duunia niiden eteen joutuu tekemään ja siinä vaiheessa kun on rahaa tienattuna, ei enää teekään kovasti mieli työntää sitä jokaiseen kiiltävään hiluun.

        Sinunkin kannattaisi ehkä pieni hetki tuijottaa peiliin ja miettiä että mihin vetää rajan. Mitä hemmetin hyötyä on vetää itsensä piippuun sen takia että lapsilla viimeisimmät blinkblingit? Onko se hyväksi sinulle, tai lapsillesi, että mutsi on kokoajan viulukielellä ja duunissa? Pieni oma itsekkyys tervettä etenkin kun puhutaan henkisestä ja fyysisestä jaksamisesta.

        Ja lopulta en edes tajua miten tuo liittyy omaan viestiini? Jos YH-äidillä on tilanne se ettei ole varaa laittaa ylimääräisiä kakaroiden lomamatkoihin, niin sitten sanoo suoraan alusta alkaen ettei matkan tukeminen onnistu. Se että ihmisellä ei ole johonkin varaa, niin helpoin tie on kun tunnustaa sen suoraan ja heti kun mahdollista.


      • kela
        Kielokk kirjoitti:

        Todellakin olisi ideaalitilanne, mutta esim 17-V lukiolaisen elättämisen ajatus; lapsilisää kuukausittain, opintotuki 70, euroa, lukukauden kirjojen hinta 900,- euroa, reppu, vaatteita... Isä maksaa sentään 300,- kahdesta lapsesta kk:ssa. Toinen lapsi yläastelainen tyttö, joka haluaisi tietysti muotitietoisia vaatteita ja laukun.
        Lukionkirjat 900,- reput 100,- yht 1000,- .Mistä tällaiset rahat tekee yh-äiti? Toisesta työstä. Siitä verottoja haluaa muistuttaa yli 40% verollaan. Jotta voisi tukea ihmisiä jotka eivät itse tee yhtään mitään omaksi hyväkseen!!! Olen itse jo ihan katkeamispisteessä kaiken työn tekemisessä,kun siltikään ei rahat riitä vaikka esim.en ole ostanut itselleni vaatteita vuosiin, käynyt parturissa vuosiin..
        Nii-ih.

        Ei 17v saa lapsilisää enään, se päättyy 16v:hen


      • Kdkdoekeneenenndnnd
        hurpi kirjoitti:

        Paitsi tietenkin jos on erikseen toisin sovittu, kuten ilmeisesti tässä tapauksessa oli, mikä kyllä tekstistäkin selvisi kaikille suomenkielen sisälukutaitoisille: "Oli puhe että osallistuu kuluihin samalla kun tuo meille lapset."

        Mielenkiintoista sinänsä että täälläkin ihmiset antavat nerokkaita "neuvoja" sen perusteella mikä olisi oletustilanne huomioimatta mitään muuta - Lapset äidin luona, äiti maksaa - Lapset isän luona, isä maksaa.

        Mutta kun on kerrottu että lapset ovat toisen luona, MUTTA kyseessä on hieman erikoisempi lomamatkatilanne jonka takia kulujen jakautumisesta ON ERIKSEEN SOVITTU, niin osa tuntuu siitä huolimatta sujuvasti valikoiden lukevan tapauksesta vain ne itselleen sopivat kohdat ja jättävän kaiken muun asiaan kuuluvan huomiotta.

        Et sinäkään sitten taida paljon keskinäisiä sopimuksia kunnioittaa?

        Erona kun on että minä kun olen täysin samaa mieltä että perustilanteessa kulut lankeavat sille vanhemmalle jonka luona lapset ovat, mutta koska tässä tilanteessa asioista on erikseen toisin sovittu, tilanne muuttuu. Minulla kun on tapana pyrkiä sovituista asioista pitämään kiinni.

        Tässä tapauksessa biologisen äidin käytös oli pelkkää kusipäisyyttä vain dumpata lapset isälleen ja pistää sitten pelkurimaisesti kommunikaatioyhteydet kiinni, ettei tarvitsisi vastata lupauksistaan. Jos rahatilanne näytti tekevän tiukkaa, niin sitten olisi vain pitänyt ottaa se luuri vetävään käteen ja ilmoittaa ETUKÄTEEN että tilanne on tämä, että toinen osapuoli osaa reagoida ja suunnitella hommia uusiksi uuden budjetin puitteissa.

        Tapauksen äidin ja muutaman muun kommentoijan perusteella on selvästi vain järkevää tehdä kaikki sopimukset kirjallisina/pyytää rahat etukäteen yms., niin huomattavasti vähemmän tarvitsee sitten säätää selkärangattomien ja epäluotettavien ihmisten takia.

        Ja saman neuvon annan AP:llekin. Kannattaa vain siirtää lasten äiti epäluotettava kategoriaan, jonka juttuihin ei ole luottaminen ja tulevaisuudessa sitten toimia sen pohjalta. Tällä kertaa joudutte kaikkein todennäköisimmin maksamaan oppirahoja tuosta tiedosta.
        Jos eteen tulee vastaava tilanne niin sitten rahat etukäteen ja muutenkin oletuksena suhtaudutte hänen kanssaan sovittuihin asioihin mahdollisuuksienne mukaan oletuksena niin, että häneen ole luottaminen ja varaudutte moisiin tapauksiin ennalta mahdollisuuksienne mukaan. Jos hän nyt joskus sattuu pysymään sovituissa, niin suhtaudutte siihen sitten ikäänkuin lottovoittona. Lapsille/lasten kuullen asiasta ei kannata pyrkiä puhumaan, he oppivat todellisuuden äidistään kyllä sitten itse ja reagoivat sen mukaan jos vastaava toiminta jatkuu tulevaisuudessakin.

        Toki sopimuksista pitäisi pitää kiinni. Nyt vaan emme tiedä, onko asiasta oikeasti sovittu tasavertaisesti, vai ovatko nämä painostaneet lapsen äidin lupaamaan, että maksaisi osan heidän matkastaan. Aloittaja voi hyvin olla sitä mieltä, että on sovittu, vaikkei olisikaan ja lähkohtaisesti tälläisen vaatiminen on väärin.


      • no huhhuh
        Kdkdoekeneenenndnnd kirjoitti:

        Toki sopimuksista pitäisi pitää kiinni. Nyt vaan emme tiedä, onko asiasta oikeasti sovittu tasavertaisesti, vai ovatko nämä painostaneet lapsen äidin lupaamaan, että maksaisi osan heidän matkastaan. Aloittaja voi hyvin olla sitä mieltä, että on sovittu, vaikkei olisikaan ja lähkohtaisesti tälläisen vaatiminen on väärin.

        Niin onhan niitä eroperheitä, joissa iskä sanoo, että lapset saa tulla, jos äiti maksaa osan kuluista. No mitä tekee äiti, jos on pienituloisempana jo pitänyt oman lomansa lasten kanssa ollen. Jos ei ole varaa leirimaksuihin ja lapset eivät enää ole päiväkoti-iässä muttei niin isojakaan, että työpäiväksi voi jättää yksin kotiin. Ilmoittaako äiti isälle, että sorry en voi maksaa. Osa isukeista sanoo tuohon lauseeseen, että sorry mun lapset ei tule sitten tänne lomailemaan. Sinänsä kurjaa, kun lapset on syyttömät ja yleensä rakkaudesta saadut.

        Reilumpaa olisi suunnitella loma oman taloustilanteen mukaan siten, että kaikki lapset pääsee mukaan. Jo perheen perustaneen kanssa seurustelemaan alkavan täytyisi ymmärtää, että rahaa menee edellisen liiton lapsiinkin. Kyllähän se kirpaisee, mutta elävän ihmisen pitäisi olla materiaa tärkeämpi. Onhan tuokin lapsi miehesi lihaa ja verta. Lapsi on syytön tilanteeseen, kurjaa tuollainen riitely. Omaan käytökseen ja suhtautumiseen voi vaikuttaa. Ex-vaimon käytökselle, ette voi mitään. Järkevä ihminen suuntaa tarmonsa lapsiin ja siihen, että heillä olisi kiva olla isänsä luona.


      • Slwlwlwlwmwmwm
        no huhhuh kirjoitti:

        Niin onhan niitä eroperheitä, joissa iskä sanoo, että lapset saa tulla, jos äiti maksaa osan kuluista. No mitä tekee äiti, jos on pienituloisempana jo pitänyt oman lomansa lasten kanssa ollen. Jos ei ole varaa leirimaksuihin ja lapset eivät enää ole päiväkoti-iässä muttei niin isojakaan, että työpäiväksi voi jättää yksin kotiin. Ilmoittaako äiti isälle, että sorry en voi maksaa. Osa isukeista sanoo tuohon lauseeseen, että sorry mun lapset ei tule sitten tänne lomailemaan. Sinänsä kurjaa, kun lapset on syyttömät ja yleensä rakkaudesta saadut.

        Reilumpaa olisi suunnitella loma oman taloustilanteen mukaan siten, että kaikki lapset pääsee mukaan. Jo perheen perustaneen kanssa seurustelemaan alkavan täytyisi ymmärtää, että rahaa menee edellisen liiton lapsiinkin. Kyllähän se kirpaisee, mutta elävän ihmisen pitäisi olla materiaa tärkeämpi. Onhan tuokin lapsi miehesi lihaa ja verta. Lapsi on syytön tilanteeseen, kurjaa tuollainen riitely. Omaan käytökseen ja suhtautumiseen voi vaikuttaa. Ex-vaimon käytökselle, ette voi mitään. Järkevä ihminen suuntaa tarmonsa lapsiin ja siihen, että heillä olisi kiva olla isänsä luona.

        "Oli puhuttu" ei tarkoita välttämättä, että äiti oli tarjoutunut tai luvannut. Oli ehkä käsketty tai "ehdotettu".


      • e3eeee3
        skjdfhsljkdfnas kirjoitti:

        Aikamoisia taikatemppuja pitää tehdä, jos lukukaudessa, siis puolessa vuodessa, lukiokirjoihin saa kulumaan 900 €.

        Lukuvuodessa on viisi jaksoa, eli lukukaudessa niitä on 2,5. Suositeltava kurssimäärä per jakso on 6, joten lukukauden aikana kursseja kertyy suunnilleen 2,5 * 6 = 15. Lukion oppikirjat uusina maksavat yleensä noin 20-35 €. Yleensä yhdellä kurssilla käytetään vain yhtä kirjaa. Siinäkin tapauksessa, että kursseille olisi sattunut niitä kalleimpia kirjoja niin hinnaksi muodostuisi suunnilleen 15 * 35 € = 525 €.

        Että jos olet vaan lätkäissyt lukiolaiselle rahaa kouraan ja käskenyt hankkimaan kirjat, niin rupeaa olemaan korkea aika kysellä vaihtorahoja takaisin... Ja joo, kannattaa hankkia käytettynä - ovat huomattavasti halvempia niin. Aika monia lukiokirjoja saa myös lainaksi kirjastosta, kunhan vain hakee/varaa ne tarpeeksi aikaisin.

        http://oppikirjat.amenda.fi/tervetuloa


    • ootko työtön

      sie maksat.

      • Pelkuriäidit

        Minä ilmoitan vaan sossuun kostona ellei rahoja tule jälkikäteen! Saan hyvitystä sillä tavalla.


      • piitkä on muisti lap
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Minä ilmoitan vaan sossuun kostona ellei rahoja tule jälkikäteen! Saan hyvitystä sillä tavalla.

        Meinaat siis kostaa lapsille ja rahastaa heillä? Kivat lapsille, varmaan muistaa kaikki tuommoset asiat...


      • Pelkuriäidit
        piitkä on muisti lap kirjoitti:

        Meinaat siis kostaa lapsille ja rahastaa heillä? Kivat lapsille, varmaan muistaa kaikki tuommoset asiat...

        Eipähän ole minun lapsia. Muistelkoot rauhassa.


      • menkööt metsään jipi
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Eipähän ole minun lapsia. Muistelkoot rauhassa.

        Totta! On kiva muistella kaikkee vanhana.. jos ei tapahdu ei mitään voi muistella... jipiiii totta lapset kuin lapset jos ei oo omia ei mitää völiä... jipuiiiiiii


      • Pelkuriäidit kirjoitti:

        Minä ilmoitan vaan sossuun kostona ellei rahoja tule jälkikäteen! Saan hyvitystä sillä tavalla.

        Oot pelle täys pelle jos otatte lapset mukaan niin maksatte heidät... ...sut nauretaa pihalle sossusta ja jos lukevat lukuisat aloituksesi niin ei teillä ole miehen lapsia mutta ei oo sinunkaan lapsia ja tapaamist valvottuja... ...että olehyvä vaan ja menesossuun


      • Pelkuriäidit
        jukni69 kirjoitti:

        Oot pelle täys pelle jos otatte lapset mukaan niin maksatte heidät... ...sut nauretaa pihalle sossusta ja jos lukevat lukuisat aloituksesi niin ei teillä ole miehen lapsia mutta ei oo sinunkaan lapsia ja tapaamist valvottuja... ...että olehyvä vaan ja menesossuun

        Ihmisen maineen voi tuhota muutenkin kuin sossuun menemällä, erityisesti kun on sosiaalinen media apuna.


      • tyuiopå
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Ihmisen maineen voi tuhota muutenkin kuin sossuun menemällä, erityisesti kun on sosiaalinen media apuna.

        Niin ja poliisi ovellasi, lapsellinen pikkupimu.


      • HHUHUH
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Minä ilmoitan vaan sossuun kostona ellei rahoja tule jälkikäteen! Saan hyvitystä sillä tavalla.

        "Arvoisa" aloittaja. Toivottavasti miehesi ymmärtää äkkiä, minkälaisen haaskan on ottanut ja lemppaa sinut pihalle. Olet täysi **?!!"## !!


      • Mummeli -48
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Eipähän ole minun lapsia. Muistelkoot rauhassa.

        Häpeä jos osaat. Olet alunperinkin tiennyt, että miehellä on lapsia. Ne on, tai ainakin pitäisi olla isälle yhtä tärkeitä, kuin sinunkin kanssa väsätty lapsi. Jos haluat yhteiselonne säilyvän, niin kannattaisi pitää hyvät välit miehen muihinkin lapsiin. Tällaiset "sekaliitot" pitäisi lailla kieltää. Siinä kärsii aina joku, yleensä viaton lapsi. Sehän on niin monta kertaa nähty. Tunnut olevan mustasukkainen näille lapsille, elikkä et ole kypsä aikuinen etkä kypsä äidiksi. Rakastakaa lapsia, ettei näitä pikku Erika-juttuja tulis enempää. Nauttikaa lomasta!


      • isoäiti
        menkööt metsään jipi kirjoitti:

        Totta! On kiva muistella kaikkee vanhana.. jos ei tapahdu ei mitään voi muistella... jipiiii totta lapset kuin lapset jos ei oo omia ei mitää völiä... jipuiiiiiii

        Onpa törkeä tyyppi tämä aloittaja. Latvassa heittää ja pahasti. Ei näytä tippaakaan välittävän miehensä lapsista. Hyi olkoon! Lasten isä on tehnyt pahan virheen lähtemällä tuollaisen naisen kelkkaan. Onhan täysin selvää, että isä maksaa lasten lomareissun, kun ottaa lapset luokseen. Elatusmaksut eivät riitä kaikkeen siihen, mitä yksin-/ yhteishuoltaja, jonka luona lapset asuvat, kuluttavat. Häpeä naikkonen!


      • Surullista
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Minä ilmoitan vaan sossuun kostona ellei rahoja tule jälkikäteen! Saan hyvitystä sillä tavalla.

        Sinun asenteesi luo perheeseen sellaista ilmapiiriä, että itsestäsi voisi tehdä ilmoituksen lastensuojeluun. Ei taida olla perheessänne hyvä olla kenelläkään, ei sinulla, yhteisellä lapsella, miehellä eikä miestesi lapsilla!

        Miehesi kuuluu kustantaa lastensa olo heidän teillä ollessaan. Asenteellasi yrität mustamaalata expuolisoa, mutta valitettavasti teet itsestäsi naurunalaisen. Oletko mustasukkainen exsälle ja lapsille? Jos et ala työstämään vääristyneitä ajatuksiasi tulee sinun elämäsi olemaan vaikeaa.


      • Avioerolapsixd
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Eipähän ole minun lapsia. Muistelkoot rauhassa.

        Joo ompa kivaa hei tollane mun vanhemmat on eronnu ja mun äitin ja iskän nais- ja miesystävät kohtelee mua ihan hyvin mut jos mul oli tollanen äitipuoli nii usko vaa et mä en ainakaa sitä sietäis, ja joo olen teini ja nyt ku luin vähän tätä juttuu nii ompas jotkut aikuiset idiootteja et välitä muitten lapsista yhtään vaikka olis tuttujaki lapsia ja entä jos näkisit köyhän lapsen kadulla jolla ei olis rahaa eikä vanhempia jättäisit sen varmaa siihen. -.-


      • sivustasanoja
        isoäiti kirjoitti:

        Onpa törkeä tyyppi tämä aloittaja. Latvassa heittää ja pahasti. Ei näytä tippaakaan välittävän miehensä lapsista. Hyi olkoon! Lasten isä on tehnyt pahan virheen lähtemällä tuollaisen naisen kelkkaan. Onhan täysin selvää, että isä maksaa lasten lomareissun, kun ottaa lapset luokseen. Elatusmaksut eivät riitä kaikkeen siihen, mitä yksin-/ yhteishuoltaja, jonka luona lapset asuvat, kuluttavat. Häpeä naikkonen!

        Itsekin olisin MUUTEN sitä mieltä että se aikuinen/aikuiset maksaa jätskit, ruoat ja karusellit joiden kanssa ollaan reissussa MUTTA miksi tämä lasten biologinen äiti oli mennyt lupailemaan kuluihin osallistumisesta? Se tässä korpeaisi itseä kaikkein eniten jos asetun ap:n asemaan.

        Aikuisten tulee pitää lupaukset ja samalla näin opettaa jälkikasvullekin sanansa pitoa.


      • sivustasanoja
        Mummeli -48 kirjoitti:

        Häpeä jos osaat. Olet alunperinkin tiennyt, että miehellä on lapsia. Ne on, tai ainakin pitäisi olla isälle yhtä tärkeitä, kuin sinunkin kanssa väsätty lapsi. Jos haluat yhteiselonne säilyvän, niin kannattaisi pitää hyvät välit miehen muihinkin lapsiin. Tällaiset "sekaliitot" pitäisi lailla kieltää. Siinä kärsii aina joku, yleensä viaton lapsi. Sehän on niin monta kertaa nähty. Tunnut olevan mustasukkainen näille lapsille, elikkä et ole kypsä aikuinen etkä kypsä äidiksi. Rakastakaa lapsia, ettei näitä pikku Erika-juttuja tulis enempää. Nauttikaa lomasta!

        Ja näin saatiin se kateus tähänkin ketjuun.

        Huoh. Toisen kerran huoh.

        Ei ap:n tehtävä ole paikata miehensä eksän mokia, itse ryypännyt tai muuten tuhlannut euronsa ja ap:n tehtävä on sitten tulla lompsansa kanssa paikkailemaan? Ei mene mun oikeustajuuni.

        Jos perustaa jonkun kanssa uusioperheen niin ei se tarkoita sitä että lompakko auki mennään tuolla pitkin turuja ja toreja kuin viimeistä päivää ja maksella kaikki toisten lapsien kulut alkuperäisen äidin vain hupeltaessa Turkin matkoillaan.


      • rambe
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Eipähän ole minun lapsia. Muistelkoot rauhassa.

        Taidatkin olla aikamoinen kusipää ja itsekäs muija. Kostat lapsille sen että miehesi on tehnyt lapsia jonkun muun naisen kanssa ennen sinua? Muuten käytöstäsi ei voi ymmärtää. Toivottavasti äijäsi osaa laskea yhteen yks ynnä yks ja pistää sinut kadulle reppu selässä. Henkilökohtaisesti pistän lapset tuollaisessa tilanteessa etusijalle ja jos uusi muija alkaisi kiristämään niin se olisi soromnoo.


      • Lapsiin kuluu rahaa
        HHUHUH kirjoitti:

        "Arvoisa" aloittaja. Toivottavasti miehesi ymmärtää äkkiä, minkälaisen haaskan on ottanut ja lemppaa sinut pihalle. Olet täysi **?!!"## !!

        Aloittajaakin v-mäisempiä on olemassa, ihan tuossa lähistölläni... Perustoimeentulolla elävä, 14 vuotta kotona lapsia hoitanut äiti jäi yksin miehen lähtiessä. Vähäiset asunnon myynnistä jääneet rahat äiti laittoi lasten harrastuksiin ja pakollisiin menoihin, kun antoi erotilanteesta edelleen järkyttyneenä exälleen mahdollisuuden maksaa pienimmän mahdollisen summan lasten elatuksesta.

        Yhtään ylimääräistä esim. pyöristä tai pakollisista sairaalamaksuista, kalliista fysikaalisista hoidoista ja lääkkeistä, kännyköistä, ei suostunut auttamaan lupauksistaan huolimatta. Silti uusi vaimo kännissä syyllisti jatkuvasti lapsia siitä, että HEILLÄ menee huonosti, kun lapsista on maksettava elatusmaksua. Molemmat heistä siis töissä käyviä. Lasten puheiden mukaan rahaa heillä kyllä riitti kaljaan ja viinaa sekä tupakkaan.

        Tästä minimitoimeentulolla elävästä yh-äidistä on tehty ex-sukulaisten silmissä se rahanahne pipipää, vaikka elatustukea laskeneet viranomaisetkin ovat ihmetelleet, miten hän tulee noilla summilla toimeen. Kyse on kuitenkin lastensa elämisestä, vaikka perheensä olisikin jättänyt toisen vuoksi.


      • Nrkrieknernrnrnnrnnr
        sivustasanoja kirjoitti:

        Itsekin olisin MUUTEN sitä mieltä että se aikuinen/aikuiset maksaa jätskit, ruoat ja karusellit joiden kanssa ollaan reissussa MUTTA miksi tämä lasten biologinen äiti oli mennyt lupailemaan kuluihin osallistumisesta? Se tässä korpeaisi itseä kaikkein eniten jos asetun ap:n asemaan.

        Aikuisten tulee pitää lupaukset ja samalla näin opettaa jälkikasvullekin sanansa pitoa.

        Jep, oletko varma, ettei kyse ole siitä, että aloittaja on painostanut äitiä maksamaan ja vaan kirjoittaa tänne, että äiti on tarjoutunut maksamaan?


      • Tuftfhgghgjgj
        tyuiopå kirjoitti:

        Niin ja poliisi ovellasi, lapsellinen pikkupimu.

        Siis miten tämä asia kuuluisi sossuille? Miten niin, he olisivat jotenkin aloittajan puolella tai puuttuisivat asiaan laisinkaan?


      • Sksiejwjwjjwjsj
        Nrkrieknernrnrnnrnnr kirjoitti:

        Jep, oletko varma, ettei kyse ole siitä, että aloittaja on painostanut äitiä maksamaan ja vaan kirjoittaa tänne, että äiti on tarjoutunut maksamaan?

        Haloo, siis miksi aloittaja päättelet, että sossu maksaisi sinulle tästä jotain. Ihme sosiaalipummi. Ensin kiristää rahaa miehensä lasten äidiltä ja sitten on vielä menossa sossuun kinuamassa rahaa.


      • Nimenomaan joo
        sivustasanoja kirjoitti:

        Ja näin saatiin se kateus tähänkin ketjuun.

        Huoh. Toisen kerran huoh.

        Ei ap:n tehtävä ole paikata miehensä eksän mokia, itse ryypännyt tai muuten tuhlannut euronsa ja ap:n tehtävä on sitten tulla lompsansa kanssa paikkailemaan? Ei mene mun oikeustajuuni.

        Jos perustaa jonkun kanssa uusioperheen niin ei se tarkoita sitä että lompakko auki mennään tuolla pitkin turuja ja toreja kuin viimeistä päivää ja maksella kaikki toisten lapsien kulut alkuperäisen äidin vain hupeltaessa Turkin matkoillaan.

        Selvä sosiaalipummi, ensin kiristää lasten äidiltä rahaa, ettei lasten isän tarvitsisi itse maksaa osuuttaan lastensa lomasta ja sitten vielä huutelee menevänsä sossuun pyytämään rahaa. Lasten äiti maksoi jo lasten loman alkuosan, kun lapset olivat hänen huostassaan ja nyt on isän vuoro maksaa oma lomansa lasten kanssa.


    • Pelkuriäidit

      En minä sitä äitiä pälkähästä päästä tuollaisen tempun jälkeen. Kun on sovittu että maksetaan niin sitä maksetaan. Jos ei siltä jälkikäteen rahoja tule niin ilmoitan vain sossuun lasten jättämisestä tien päälle ja sen jälkeisestä katoamistempusta, teen sen vaikka miehen selän takana. Minuahan ei tuolla tavalla kuseteta ja selvitä siitä.

      • mummeliini

        kyllä olet lapsellinen ja ilkeä tyyppi.


      • voi voi

        Et ole täysijärkinen! Miksi olet mennyt yhteen miehen kanssa, jolla on lapsia!? Valitettavasti lapset edellisestä liitosta tulevat olemaan miehellesi AINA rakkaampia kuin sinä. Jos käännyt heitä vastaan saat ennemmin tai myöhemmin tuhottua sillä oman liittosi. Toivottavasti miehesi on mies eikä Mikki-hiiri, joka ei salli omiin lapsiinsa suhtauduttavan näin!

        Toivottavasti lasten äiti on viisas ihminen, jolla on henkisiä voimavaroja suhtautua sinuun asiallisesti.


      • n+2

        Ehkä hän ei halunnut kohdta sinua, vittuiluasi ja raivariasi...


      • victoria1972
        voi voi kirjoitti:

        Et ole täysijärkinen! Miksi olet mennyt yhteen miehen kanssa, jolla on lapsia!? Valitettavasti lapset edellisestä liitosta tulevat olemaan miehellesi AINA rakkaampia kuin sinä. Jos käännyt heitä vastaan saat ennemmin tai myöhemmin tuhottua sillä oman liittosi. Toivottavasti miehesi on mies eikä Mikki-hiiri, joka ei salli omiin lapsiinsa suhtauduttavan näin!

        Toivottavasti lasten äiti on viisas ihminen, jolla on henkisiä voimavaroja suhtautua sinuun asiallisesti.

        Ei se äiti taida kovin viisas olla kun ei pidä lupauksiaan eikä osaa raha-asioitaan hoitaa, että olisi muutama kymppi lapsille jotain huvipuistoreissua varten! Mihin äitillä menee eurot?

        Itse olen kokeillut joskus seurustelua miehen kanssa jolla oli liitosta edellisiä lapsia ja homma ei toiminut koska mies palvoi vain lapsiaan ja minun kanssa jo sovitut asiat jäi koska hän huonoa omaatuntoaan paikatakseen haki vaikka kuun taivaalta lapsilleen ja minä sain jäädä. Opin kyllä siitä etten enää koske "lapsellisiin " miehiin. hänet oli heivattu perheestä pihalle juopottelun ym takia, enkä kyllä jälkeenpäin ihmettele.

        Ihmettelen todellakin kun niin paljon on uusioperhekuvioita että miten ihmeessä kaikki arjet juhlat ja raha-asiat saadaan veivattua, hatun nosto jokaiselle uusioperheelle, musta ei siihen ole!


      • Digi-Nitro
        n+2 kirjoitti:

        Ehkä hän ei halunnut kohdta sinua, vittuiluasi ja raivariasi...

        Kukin naikoon ja toimikoon varojensa ja kykyjensä mukaan.


      • Leijonaäiti

        Hei, onko sulla empatiakykyä ollenkaan? Osaatko asettua äidin asemaan? Mietipä kuule edes hetki, miltä hänestä tuntuu... Oli luvannut maksaa, mutta yh:na on tiukkaa, hävettää eikä siksi kehtaa näyttäytyä...

        Lapset kuitenkin ovat miehesi ja lomalla hänen kanssaan, joten mies maksaa silloin kun,ovat tämän luona! Huolimatta siitä oliko äiti luvannut maksaa jotakin vai ei. Jos ei ole millä maksaa, niin ei ole.

        Mietipä vaan, millainen ihminen voi kirjoittaa tällaista. Miehesi lapset kuitenkin ovat hänen lapsiaan? Niele nyt vaan kiukkusi ja menkää lomalle uusin suunnitelmin.


    • Lapsipuolet noidan l

      Teidän pitää lomailla ja törsätä silloin, kun enemmän kuluttavat isot lapset ovat poissa. Sitten kun ovat teillä, lusitte kotona ja käytte vaikka leikkipuistoissa ja lähistön uimarannoilla ;). Minkäs ikäset lapset jätettiin tien poskeen lähelle teidän kotia? Jos puhutaan kouluikäsistä niin veikkaan että saat sossusta pelkät haukut. Sinun täytyy pitää omat rahat ja miehen rahat paremmin erillään. Mies hoitaa aiempien lastensa kulut, et sinä - lisäksi mies hoitaa 50 prossaa yhteisen lapsenne kuluista, ei niitä kokonaan. Jos et pysty todistaan että äiti luvannut maksaa (ts. äänitetty puhelu tai sähköposti, tekstari) niin se on sana sanaa vastaan sitten.

      • Pelkuriäidit

        8 ja 10- vuotiaat.

        Eihän sitä raha-asiaa todistamaan pysty. Se äiti nyt vain on sellainen ketku.

        Syy miksi lähdetään nyt reissuun on se että meillä on nyt loma. Ei huvita tällä helteellä kotona istua vain koska niitten äiti luisti sovitusta.
        Tulevaisuudessa kyllä miehen ja minun rahat menee eri tilille. Tästä lähtien en ota osaa edes niiden ruokakuluihin kun ovat joskus viikonlopun meillä.


      • ääliö olet
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        8 ja 10- vuotiaat.

        Eihän sitä raha-asiaa todistamaan pysty. Se äiti nyt vain on sellainen ketku.

        Syy miksi lähdetään nyt reissuun on se että meillä on nyt loma. Ei huvita tällä helteellä kotona istua vain koska niitten äiti luisti sovitusta.
        Tulevaisuudessa kyllä miehen ja minun rahat menee eri tilille. Tästä lähtien en ota osaa edes niiden ruokakuluihin kun ovat joskus viikonlopun meillä.

        Hahaaa noin isot lapset, käyvät koulua itsenäisesti, ilmoita vaan sinne soskuun niin nauravat sut ulos sieltä, minusta sinun kantsii erota ja äkkiä, et ole hyväksi kellekään olet suuri ääliö.


      • Pelkuriäidit
        ääliö olet kirjoitti:

        Hahaaa noin isot lapset, käyvät koulua itsenäisesti, ilmoita vaan sinne soskuun niin nauravat sut ulos sieltä, minusta sinun kantsii erota ja äkkiä, et ole hyväksi kellekään olet suuri ääliö.

        Enköhän minä jotain keksi, olipa sitten totta tai ei! Niitten äiti saa näpäytyksen.


      • Anna menna vaan
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Enköhän minä jotain keksi, olipa sitten totta tai ei! Niitten äiti saa näpäytyksen.

        Ja kun valheesi sossuun paljastuu, saat syytteen viranomaisten harhauttamisesta. Näistä on jo ennakkotapauksia mm. aiheettomista lastensuojeluilmoituksista.
        Näpäytyksen saat itse.
        8 ja 10 v saa jättää tien poskeen ja kävelemään perllle, kun oli varma että olette kotona.


      • Pelkuriäidit
        Anna menna vaan kirjoitti:

        Ja kun valheesi sossuun paljastuu, saat syytteen viranomaisten harhauttamisesta. Näistä on jo ennakkotapauksia mm. aiheettomista lastensuojeluilmoituksista.
        Näpäytyksen saat itse.
        8 ja 10 v saa jättää tien poskeen ja kävelemään perllle, kun oli varma että olette kotona.

        En puhunut tässä vain sossusta. Kostaa voi muutenkin. Esim. tuhoamalla sen maineen jne...Juorut liikkuu helposti, aina töihin asti.


      • Anna mennä vaan
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        En puhunut tässä vain sossusta. Kostaa voi muutenkin. Esim. tuhoamalla sen maineen jne...Juorut liikkuu helposti, aina töihin asti.

        Kunnianloukkauksestakin voi joutua vastuuseen. Perättömien ja valheellisten asioiden levittäminen toisesta on rikos. Ja siitä voi joutua tuomituksi ja saada sanktiot.
        Ketä sitten hävettää kun, tulee ilmi että keksit asiat?
        Sinun miestäsi ja sen jälkeen hän onkin pian ex-miehesi.


      • Pelkuriäidit
        Anna mennä vaan kirjoitti:

        Kunnianloukkauksestakin voi joutua vastuuseen. Perättömien ja valheellisten asioiden levittäminen toisesta on rikos. Ja siitä voi joutua tuomituksi ja saada sanktiot.
        Ketä sitten hävettää kun, tulee ilmi että keksit asiat?
        Sinun miestäsi ja sen jälkeen hän onkin pian ex-miehesi.

        Se vastuu on pikku sakko käteen, maksan sen ilomielin, mutta se ei saa mainettaan takaisin kun se kerran menee.


      • Pelkuriäidit kirjoitti:

        Se vastuu on pikku sakko käteen, maksan sen ilomielin, mutta se ei saa mainettaan takaisin kun se kerran menee.

        Hmmm. Sinulta se maine menee ja kylällä osoitetaan kuiskitaan että lapset joutuu maksamaan matkansa jos isänsä mukaan pääsee ja mies joutuu maksamaan uuden vaimon lasten matkat muttei voi/saa maksaa omien lasten elämistä ! Teidät leimataan huonoiksi ihmisiksi. Niin hmmmm. Maksaako sinun lastesi isä lastensa matkan???? Eli valitsetta ihan mielivaltaisesti matkoja ja esitatte laskuja ex puolisoille ja uhkailette sossulla ym.kostamisella


      • Pelkuriäidit
        jukni69 kirjoitti:

        Hmmm. Sinulta se maine menee ja kylällä osoitetaan kuiskitaan että lapset joutuu maksamaan matkansa jos isänsä mukaan pääsee ja mies joutuu maksamaan uuden vaimon lasten matkat muttei voi/saa maksaa omien lasten elämistä ! Teidät leimataan huonoiksi ihmisiksi. Niin hmmmm. Maksaako sinun lastesi isä lastensa matkan???? Eli valitsetta ihan mielivaltaisesti matkoja ja esitatte laskuja ex puolisoille ja uhkailette sossulla ym.kostamisella

        Oli sovittu että lasten äiti maksaa niitten matkan mutta livisti. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Jos ei olisi sovittu niin silloin mieheni olisi sen maksanut. Kun kerran jotain sovitaan niin siitä kuuluu pitää kiinni.

        En asu missään kylässä vaan Helsingissä eikä naapureita sun muita tunneta joten ei ne juorut liiku. Niitten äiti sen sijaan asuu pikkukylässä alle tunnin matkan päässä. Siellä kyllä jokainen kuulee vähänkin isomman juorun.


      • .......
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Oli sovittu että lasten äiti maksaa niitten matkan mutta livisti. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Jos ei olisi sovittu niin silloin mieheni olisi sen maksanut. Kun kerran jotain sovitaan niin siitä kuuluu pitää kiinni.

        En asu missään kylässä vaan Helsingissä eikä naapureita sun muita tunneta joten ei ne juorut liiku. Niitten äiti sen sijaan asuu pikkukylässä alle tunnin matkan päässä. Siellä kyllä jokainen kuulee vähänkin isomman juorun.

        Jep jep hesalaiselta ääliöltä vaikutatkin... ...ja työpaikkakin kalliossa... ...mietin juuri olisinko ollut sun asiakas ?? No pari iltaa oot työpaikalla niin penskojen matka on maksettu ja ukkos pääsee liukkaille


      • olet tyhmä ämmä
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Se vastuu on pikku sakko käteen, maksan sen ilomielin, mutta se ei saa mainettaan takaisin kun se kerran menee.

        Sinulta siinä maine ja kunnia menee tyhmä, ja ero on sitämyöten myös selvä.


      • olet ihme venkoilija
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Oli sovittu että lasten äiti maksaa niitten matkan mutta livisti. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Jos ei olisi sovittu niin silloin mieheni olisi sen maksanut. Kun kerran jotain sovitaan niin siitä kuuluu pitää kiinni.

        En asu missään kylässä vaan Helsingissä eikä naapureita sun muita tunneta joten ei ne juorut liiku. Niitten äiti sen sijaan asuu pikkukylässä alle tunnin matkan päässä. Siellä kyllä jokainen kuulee vähänkin isomman juorun.

        Mitä sulle kuuluu mitä miehesi on lasten äitin kans sopinut, miehesi maksaa omat penskansa ja sinun ex miehesi sun penskat, jos et ite pysty maksaan ,eix niin....oikeudenmukaista.
        Jos noin vaikeaa on niin lähde omien penskojesi kaa yksin matkaan, sun mies voi mennä omies kaa jonnekin muualle.


      • 6789
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Oli sovittu että lasten äiti maksaa niitten matkan mutta livisti. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Jos ei olisi sovittu niin silloin mieheni olisi sen maksanut. Kun kerran jotain sovitaan niin siitä kuuluu pitää kiinni.

        En asu missään kylässä vaan Helsingissä eikä naapureita sun muita tunneta joten ei ne juorut liiku. Niitten äiti sen sijaan asuu pikkukylässä alle tunnin matkan päässä. Siellä kyllä jokainen kuulee vähänkin isomman juorun.

        Jätti tien varteen...? MInkä tien? Eikö teillä Helsingissä ole kadut? Meillä on ex ja sen uus jättäneet lapset tuohon kujansuuhun eli tien varteen, kun on ollut kiire johonkin. Hyvin ovat lapset kävelleet 300 metriä kotiin. Lisäksi mitä pikkukyliä sijaitsee noin lähellä helsinkiä? Pääkaupunki seutuhan on niin tupaten täyteen kaavoitettu.

        Mitä miehesi, tai siis tuleva exäsi on mieltä sinun lapsellisista kosto suunnitelmasta. Entä jos tulevan exäsi ex päättää kostaa sinulle. Sehän olisi todella helppoa....


      • Pelkuriäidit
        olet ihme venkoilija kirjoitti:

        Mitä sulle kuuluu mitä miehesi on lasten äitin kans sopinut, miehesi maksaa omat penskansa ja sinun ex miehesi sun penskat, jos et ite pysty maksaan ,eix niin....oikeudenmukaista.
        Jos noin vaikeaa on niin lähde omien penskojesi kaa yksin matkaan, sun mies voi mennä omies kaa jonnekin muualle.

        Todellakin kuuluu mitä on sovittu. Meillä on yhteinen lapsi ja kaikki ylimääräinen meno on siltä pois.


      • Pelkuriäidit
        6789 kirjoitti:

        Jätti tien varteen...? MInkä tien? Eikö teillä Helsingissä ole kadut? Meillä on ex ja sen uus jättäneet lapset tuohon kujansuuhun eli tien varteen, kun on ollut kiire johonkin. Hyvin ovat lapset kävelleet 300 metriä kotiin. Lisäksi mitä pikkukyliä sijaitsee noin lähellä helsinkiä? Pääkaupunki seutuhan on niin tupaten täyteen kaavoitettu.

        Mitä miehesi, tai siis tuleva exäsi on mieltä sinun lapsellisista kosto suunnitelmasta. Entä jos tulevan exäsi ex päättää kostaa sinulle. Sehän olisi todella helppoa....

        Et näytä Helsinkiä tuntevan, siihen mahtuu muutakin kuin betoniviidakkoa. On omakotitaloalueita.

        Se ei minua haittaa vaikka lapset käveli loppumatkan vaan se miksi. Niitten äiti ei uskaltanut naamaansa näyttää meille kun ei ollut sovittuja rahoja mukana vaan livisti paikalta ja myöhemmin pelkurimaisesti tekstarilla ilmoitti ettei rahoja tulekaan.

        Alle tunnin ajomatkan päässä Helsingistä on vaikka mitä kyliä: Kerava, Kirkkonummi, veikkola, Nummela, Vihti, Otalampi jne....

        Eipä se mieskään innoissaan ole kun rahaa ei tullut. Ymmärtää varmasti että aikuisella on velvollisuus pitää lupauksensa ja jos ei pidä niin ei sitä ohiteta vain olankohautuksella.


      • rahaa menee jos tule
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Et näytä Helsinkiä tuntevan, siihen mahtuu muutakin kuin betoniviidakkoa. On omakotitaloalueita.

        Se ei minua haittaa vaikka lapset käveli loppumatkan vaan se miksi. Niitten äiti ei uskaltanut naamaansa näyttää meille kun ei ollut sovittuja rahoja mukana vaan livisti paikalta ja myöhemmin pelkurimaisesti tekstarilla ilmoitti ettei rahoja tulekaan.

        Alle tunnin ajomatkan päässä Helsingistä on vaikka mitä kyliä: Kerava, Kirkkonummi, veikkola, Nummela, Vihti, Otalampi jne....

        Eipä se mieskään innoissaan ole kun rahaa ei tullut. Ymmärtää varmasti että aikuisella on velvollisuus pitää lupauksensa ja jos ei pidä niin ei sitä ohiteta vain olankohautuksella.

        Jos olette noin p e r s aukisia niin jättäkää matka tekemättä, aina voi matkalle mentäessä tulla yllättäviä menoja ja niihinkin pitää olla rahaa säästössä, ei koskaan pidä matkalle lähteä tiukalla budjetilla.
        Sille miehesi exällekin on voinut joku yllättävä meno tulla, eikä näinollen voi antaa rahaa sopimuksista huolimatta, tuskin noin tahallaan teki.


      • 46788
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Et näytä Helsinkiä tuntevan, siihen mahtuu muutakin kuin betoniviidakkoa. On omakotitaloalueita.

        Se ei minua haittaa vaikka lapset käveli loppumatkan vaan se miksi. Niitten äiti ei uskaltanut naamaansa näyttää meille kun ei ollut sovittuja rahoja mukana vaan livisti paikalta ja myöhemmin pelkurimaisesti tekstarilla ilmoitti ettei rahoja tulekaan.

        Alle tunnin ajomatkan päässä Helsingistä on vaikka mitä kyliä: Kerava, Kirkkonummi, veikkola, Nummela, Vihti, Otalampi jne....

        Eipä se mieskään innoissaan ole kun rahaa ei tullut. Ymmärtää varmasti että aikuisella on velvollisuus pitää lupauksensa ja jos ei pidä niin ei sitä ohiteta vain olankohautuksella.

        No ei nuo nyt mitään pikkukyliä ole... Ja mitenkähän teillä on varaa asua Helsingin omakotitaloalueilla, kun lasten lomamatkakulutkaan ei onnistu?


      • Pelkuriäidit
        46788 kirjoitti:

        No ei nuo nyt mitään pikkukyliä ole... Ja mitenkähän teillä on varaa asua Helsingin omakotitaloalueilla, kun lasten lomamatkakulutkaan ei onnistu?

        Rahaa menee juuri siihen asuntoon. Ei ole mikään pikkujuttu yllättäen maksaa kahden ylimääräisen lapsen menot usealta viikolta. Huvipuistot, majoitukset, syömiset jne..


      • höpö höpö
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Rahaa menee juuri siihen asuntoon. Ei ole mikään pikkujuttu yllättäen maksaa kahden ylimääräisen lapsen menot usealta viikolta. Huvipuistot, majoitukset, syömiset jne..

        Miksi asutte noin kalliilla alueella, jos teillä ei ole varaa miehesi lapsiin? Ja miksi te suunnittelette kalliita reissuja, kun teillä ei ole varaa sellaisiin.


      • Pelkuriäidit
        höpö höpö kirjoitti:

        Miksi asutte noin kalliilla alueella, jos teillä ei ole varaa miehesi lapsiin? Ja miksi te suunnittelette kalliita reissuja, kun teillä ei ole varaa sellaisiin.

        On meillä varaa asua hyvällä alueella ja halutaan asua oikeassa kodissa eikä missään kopissa, vaikka ei niin paljon sitten säästöön jäisikään.

        Mies maksaa ihan normaalisti elarit. Ja lomareissuun oli rahaa kun kerran etukäteen sovittiin että niitten äiti maksaa lapsiensa menot. Eli ei olla suunniteltu mitään yli budjetin olevaa lomaa. Meidänkö olisi pitänyt varautua siihen että se äiti tekee katoamistempun ja tuli kunnon lisämeno?

        Mitä sitten vaikka tässäkin ketjussa oletaan meidän maksavan lasten kulut kun kerran on toisin sovittu niitten äidin kanssa? Eli voi tehdä mitä huvittaa ihan sama mitä on sovittu?


      • kasva aikuiseksi
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        On meillä varaa asua hyvällä alueella ja halutaan asua oikeassa kodissa eikä missään kopissa, vaikka ei niin paljon sitten säästöön jäisikään.

        Mies maksaa ihan normaalisti elarit. Ja lomareissuun oli rahaa kun kerran etukäteen sovittiin että niitten äiti maksaa lapsiensa menot. Eli ei olla suunniteltu mitään yli budjetin olevaa lomaa. Meidänkö olisi pitänyt varautua siihen että se äiti tekee katoamistempun ja tuli kunnon lisämeno?

        Mitä sitten vaikka tässäkin ketjussa oletaan meidän maksavan lasten kulut kun kerran on toisin sovittu niitten äidin kanssa? Eli voi tehdä mitä huvittaa ihan sama mitä on sovittu?

        Miksi te yleensä oletatte, että äiti maksaa teidän hankkimat asiat? Tuohan on todella typerää. Esteitä voi tulla kenelle hyvänsä. Entä jos se äiti kuolisi ja lapset muuttaisivat teille. Tehän joutuisitte maksamaan kaiken. Teidän ei pitäisi olettaa, että joku maksaa teidän ostamat lomat.

        Lukeeko elatussopimuksessa, että äidin kuuluu maksaa teidän ostamat ja hehkuttamat lomat? Niinkö te todella olette sopineet. Älkää nyt hyvänen aika maksattako omia lomianne muilla.


      • Pelkuriäidit
        kasva aikuiseksi kirjoitti:

        Miksi te yleensä oletatte, että äiti maksaa teidän hankkimat asiat? Tuohan on todella typerää. Esteitä voi tulla kenelle hyvänsä. Entä jos se äiti kuolisi ja lapset muuttaisivat teille. Tehän joutuisitte maksamaan kaiken. Teidän ei pitäisi olettaa, että joku maksaa teidän ostamat lomat.

        Lukeeko elatussopimuksessa, että äidin kuuluu maksaa teidän ostamat ja hehkuttamat lomat? Niinkö te todella olette sopineet. Älkää nyt hyvänen aika maksattako omia lomianne muilla.

        Itse maksetaan omat kulumme ja yhteisen lapsen kulut. Koska mies elareita maksaa, katsomme sen kattavan myös loman. Niitten äiti saa kahdesta lapsesta elarit ja lapsilisän. Aivan takuulla kaikki rahat ei uppoa lasten elämiseen! Olen nähnyt niitten käyttävän aivan tavallisia vaatteita, niillä on tavalliset kännykät, ei silmälaseja eikä sairauksia, eivät harrasta mitään muuta kuin koneella oloa! Tiedän kyllä paljonko lapseen rahaa menee ja elarit ja lapsilisät riittää hyvin! Itseensä se niitä elareita käyttää, on vain oikeus ja kohtuus että maksaa lastensa loman.


      • siellä mennä viipota
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Itse maksetaan omat kulumme ja yhteisen lapsen kulut. Koska mies elareita maksaa, katsomme sen kattavan myös loman. Niitten äiti saa kahdesta lapsesta elarit ja lapsilisän. Aivan takuulla kaikki rahat ei uppoa lasten elämiseen! Olen nähnyt niitten käyttävän aivan tavallisia vaatteita, niillä on tavalliset kännykät, ei silmälaseja eikä sairauksia, eivät harrasta mitään muuta kuin koneella oloa! Tiedän kyllä paljonko lapseen rahaa menee ja elarit ja lapsilisät riittää hyvin! Itseensä se niitä elareita käyttää, on vain oikeus ja kohtuus että maksaa lastensa loman.

        Sinähän se tiedät kun käytät lasten rahat omiin kaljareissuihin ja tukisukkahousujen ostoon. Sen lisäksi maksatat miehellä omat menot ja omien lastesi kulut... hui ja hyi..semmoiseksi luoja sinut loi.


      • Pelkuriäidit
        siellä mennä viipota kirjoitti:

        Sinähän se tiedät kun käytät lasten rahat omiin kaljareissuihin ja tukisukkahousujen ostoon. Sen lisäksi maksatat miehellä omat menot ja omien lastesi kulut... hui ja hyi..semmoiseksi luoja sinut loi.

        Mistä tuollainen hyökkäys? Osuiko kommentti liian lähelle?


      • kasva aikuiseksi
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Itse maksetaan omat kulumme ja yhteisen lapsen kulut. Koska mies elareita maksaa, katsomme sen kattavan myös loman. Niitten äiti saa kahdesta lapsesta elarit ja lapsilisän. Aivan takuulla kaikki rahat ei uppoa lasten elämiseen! Olen nähnyt niitten käyttävän aivan tavallisia vaatteita, niillä on tavalliset kännykät, ei silmälaseja eikä sairauksia, eivät harrasta mitään muuta kuin koneella oloa! Tiedän kyllä paljonko lapseen rahaa menee ja elarit ja lapsilisät riittää hyvin! Itseensä se niitä elareita käyttää, on vain oikeus ja kohtuus että maksaa lastensa loman.

        Ei lomat kuulu elareihin... Oletko siis ihan tööt. Elarit on tarkoitettu pakollisiin maksuihin, kuten ruokaan, vaatteisiin, mahd. vuokra, sähkö ja vesi maksuihin, koulutarvikkeisiin, päivähoitoon puhelinmaksuihin ym.. Lapseen hyvinkin menee se elareiden kokoinen summa sekä isältä, että siltä äidiltä (ei se äidillekään ole ilmaista). Teidän ei pitäisi maksattaa muilla omia lomianne. Ettekö olisi voineet lähteä kolmestaan, jos teillä ei ole rahaa miehen lapsiin.


      • Pelkuriäidit
        kasva aikuiseksi kirjoitti:

        Ei lomat kuulu elareihin... Oletko siis ihan tööt. Elarit on tarkoitettu pakollisiin maksuihin, kuten ruokaan, vaatteisiin, mahd. vuokra, sähkö ja vesi maksuihin, koulutarvikkeisiin, päivähoitoon puhelinmaksuihin ym.. Lapseen hyvinkin menee se elareiden kokoinen summa sekä isältä, että siltä äidiltä (ei se äidillekään ole ilmaista). Teidän ei pitäisi maksattaa muilla omia lomianne. Ettekö olisi voineet lähteä kolmestaan, jos teillä ei ole rahaa miehen lapsiin.

        Niinhän me lähdetäänkin. Sanoin sen jo tuolla ketjun loppupäässä että ennen lähtöä viedään lapset takaisin äidilleen ja lähdetään vain kolmestaan. Huomenna on lähtö. Tänään saa niitten äiti yllätyksen kun tuodaan lapset takaisin.


      • oletteko loisia?
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Niinhän me lähdetäänkin. Sanoin sen jo tuolla ketjun loppupäässä että ennen lähtöä viedään lapset takaisin äidilleen ja lähdetään vain kolmestaan. Huomenna on lähtö. Tänään saa niitten äiti yllätyksen kun tuodaan lapset takaisin.

        Muistattehan ensi kerralla, että ette voi olettaa, että tulevan exäsi ex, elättää teitä.


      • Kyl on raadollista t
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Todellakin kuuluu mitä on sovittu. Meillä on yhteinen lapsi ja kaikki ylimääräinen meno on siltä pois.

        Tämä on erittäin vahingollinen ajattelutapa ja tulee kostautumaan sinulle. Laitat lapsesi kilpailemaan isän rahoista omia sisaruksiaan vastaan :(. Olisit miettiny ennen kuin annoit eroisän siittää itsellesi lapsen. Kun on niitä oikeasti vapaita miehiäkin tarjolla... noh jos ei aivot ajattele niin koko kroppahan siitä kärsii. Ja miehilläkin on aivojen käyttö sallittu. Jos ei ole varaa uusiin perillisiin niin sitten ei niitä kannata siittää.


      • HHUHUH
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        8 ja 10- vuotiaat.

        Eihän sitä raha-asiaa todistamaan pysty. Se äiti nyt vain on sellainen ketku.

        Syy miksi lähdetään nyt reissuun on se että meillä on nyt loma. Ei huvita tällä helteellä kotona istua vain koska niitten äiti luisti sovitusta.
        Tulevaisuudessa kyllä miehen ja minun rahat menee eri tilille. Tästä lähtien en ota osaa edes niiden ruokakuluihin kun ovat joskus viikonlopun meillä.

        "Ei huvita". "Äiti on ketku". Kuule nyt, mikä sinä olet?? Nimittelet ex-vaimoa ketkuksi. Mikä sinä olet? Miehesi toivottavasti huomaa pian, että minkälaisen nar**** on ottanut riesakseen. Voi lapsiparkoja, käy ihan sääliksi, kun on tuollainen noita-akka äitipuolena.


      • vgj´8498.äl
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Se vastuu on pikku sakko käteen, maksan sen ilomielin, mutta se ei saa mainettaan takaisin kun se kerran menee.

        Olethan sä aikamoinen noita-akka.Onko sulla luuta myös?


      • Julli70
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Rahaa menee juuri siihen asuntoon. Ei ole mikään pikkujuttu yllättäen maksaa kahden ylimääräisen lapsen menot usealta viikolta. Huvipuistot, majoitukset, syömiset jne..

        Usealta viikolta? Eiköhän lapsilla ala koulut 12.8 joten tuskin lomailette useita viikkoja??? Äläkä ole ihan varma mitä miehesi on sopinut ex vaimonsa kanssa. Sulle ei ehkä ihan kaikkea kerrota. Kyllä se vaan niin menee että se ketä matkustelee niin maksaa lasten kulut ja jos ei ole varaa niin pysykää kotona. Kyllä sinäkin varmaan olet kohta ex ja tappelette sitten maksuista kun lapsenne on isänsä luona ja sinulla ei yksinhuoltajana ole varaa ottaa osaa lapsen matkoihin.


      • julli70
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Niinhän me lähdetäänkin. Sanoin sen jo tuolla ketjun loppupäässä että ennen lähtöä viedään lapset takaisin äidilleen ja lähdetään vain kolmestaan. Huomenna on lähtö. Tänään saa niitten äiti yllätyksen kun tuodaan lapset takaisin.

        Jos lasten isäkin on niin tyhmä että ei ota lapsia matkalle niin toivottavasti ei enään koskaan tapaa lapsiaan. Jos mulla olisi vaimona samanlainen kana kun sinä olet niin ero tulisi ja nopeesti. Kyllä olet tavallisen nuija. Ei kannata ottaa varattua miestä jolla on lapsia jos on noin helvetin mustasukkainen niistä lapsista. Se teidän oletettu yhteinen ei varmasti ole yhtään sen parempi kuin toisetkaan lapset. PELLE!


      • se isoäiti
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Oli sovittu että lasten äiti maksaa niitten matkan mutta livisti. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Jos ei olisi sovittu niin silloin mieheni olisi sen maksanut. Kun kerran jotain sovitaan niin siitä kuuluu pitää kiinni.

        En asu missään kylässä vaan Helsingissä eikä naapureita sun muita tunneta joten ei ne juorut liiku. Niitten äiti sen sijaan asuu pikkukylässä alle tunnin matkan päässä. Siellä kyllä jokainen kuulee vähänkin isomman juorun.

        Tämän täytyy olla provo. Noin tyhmää juttua suoltavat pikkulikat, ei nainen, jolla pitäisi olla omakin lapsi


      • Järkyttynyt
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Et näytä Helsinkiä tuntevan, siihen mahtuu muutakin kuin betoniviidakkoa. On omakotitaloalueita.

        Se ei minua haittaa vaikka lapset käveli loppumatkan vaan se miksi. Niitten äiti ei uskaltanut naamaansa näyttää meille kun ei ollut sovittuja rahoja mukana vaan livisti paikalta ja myöhemmin pelkurimaisesti tekstarilla ilmoitti ettei rahoja tulekaan.

        Alle tunnin ajomatkan päässä Helsingistä on vaikka mitä kyliä: Kerava, Kirkkonummi, veikkola, Nummela, Vihti, Otalampi jne....

        Eipä se mieskään innoissaan ole kun rahaa ei tullut. Ymmärtää varmasti että aikuisella on velvollisuus pitää lupauksensa ja jos ei pidä niin ei sitä ohiteta vain olankohautuksella.

        En ihmettele yhtään, että lapsipuoliesi äiti ei tullut teille asti ilmoittamaan, että rahat on yksinhuoltajalta loppu. Törkeä uhkailusi ja asenteesi täällä kirjoittelussasi osoittaa, että et olisi osannut käyttää siinäkään tilanteessa asiallisesti. Eipä ole ihme, että puhelinkin oli kiinni. Uhkaustesi perusteella hakisin jo omat lapseni luotasi kiireesti pois. Olet suorastaan pelottava äitipuoli!!!


      • Mari -68
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        8 ja 10- vuotiaat.

        Eihän sitä raha-asiaa todistamaan pysty. Se äiti nyt vain on sellainen ketku.

        Syy miksi lähdetään nyt reissuun on se että meillä on nyt loma. Ei huvita tällä helteellä kotona istua vain koska niitten äiti luisti sovitusta.
        Tulevaisuudessa kyllä miehen ja minun rahat menee eri tilille. Tästä lähtien en ota osaa edes niiden ruokakuluihin kun ovat joskus viikonlopun meillä.

        Jo toiseen kertaan sanot, että kun lapset on JOSKUS meillä viikonlopun. Lapset on siis pääsääntöisesti lähes aina äidillä. Se mitä miehesi maksaa elatusmaksuja, tuskin riittää lasten kuluihin jotka äiti todellisuusdessa maksaa. Pidä mölyt mahassa ja anna lasten nauttia isänsä kanssa lomareissusta, silloin kun JOSKUS tapaavat isänsä.


      • Ex voi myös kostaa
        se isoäiti kirjoitti:

        Tämän täytyy olla provo. Noin tyhmää juttua suoltavat pikkulikat, ei nainen, jolla pitäisi olla omakin lapsi

        Agree. Kukaan ei voi olla noin reterded, että s24:ssä vielä vänkää.


      • Pelkuriäidit kirjoitti:

        Itse maksetaan omat kulumme ja yhteisen lapsen kulut. Koska mies elareita maksaa, katsomme sen kattavan myös loman. Niitten äiti saa kahdesta lapsesta elarit ja lapsilisän. Aivan takuulla kaikki rahat ei uppoa lasten elämiseen! Olen nähnyt niitten käyttävän aivan tavallisia vaatteita, niillä on tavalliset kännykät, ei silmälaseja eikä sairauksia, eivät harrasta mitään muuta kuin koneella oloa! Tiedän kyllä paljonko lapseen rahaa menee ja elarit ja lapsilisät riittää hyvin! Itseensä se niitä elareita käyttää, on vain oikeus ja kohtuus että maksaa lastensa loman.

        Elarit kattaa kaiken äidin luona tapahtuban elämisen lain mukaan mutta elerien ei kuulukkaan kattaa teidän luona tapahtuvaa elämistä


      • HHUHHUH
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Todellakin kuuluu mitä on sovittu. Meillä on yhteinen lapsi ja kaikki ylimääräinen meno on siltä pois.

        "MEILLÄ on YHTEINEN lapsi" ja "KAIKKI ylimääräinen on siltä pois". Mitähän jos ottaisit neuvostani vaarin ja vetäisit itsesi vaikki yksinaruiseen. Olet kuvottavaakin kuvottavampi nilviäinen. Olet sairaan mustasukkainen lapsille, mene hoitoon, olet ehdottomasti sen tarpeessa.. Olet suoraan kuvainnolinen pikku-Erikan vanhempiin ja sinulta tulisi ottaa pois se ainokaisesikin ja röörit poikki. Sinunlaisesi nilviäinen EI SAA lisääntyä


      • eräs lukija
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Mistä tuollainen hyökkäys? Osuiko kommentti liian lähelle?

        Hei, olen itse tosin lapseton 40 nainen ja lukenut tätä ketjua mielenkiinnolla vaikka ei omakohtaista kokemusta olekaan. Ei sun ap, kannata enää lukea eikä vastata eikä kysellä täältä mitään. Paria poikkeusta lukuun ottamatta ei kukaan tunnu tajuavan asiasta mitään.

        Eli siitä että ex mamma teki oharit lupaustensa kanssa. Minuakin ottaisi suunnattomasti tuollainen päähän enkä osaa sinua neuvoa muuta valitettavasti. Ikävää tuollainen ja asiassa kärsii syyttömät eli lapset. Ehkä tämä reissu kannattaa maksaa (ja pakkohan se on) sun ja miehes pussista mutta jatkossa suosittelen tekemään lomareissut paremmalla ajalla eli kun nämä 8 ja 10 vuotiaat eivät ole mukana. Tai jos on niin kuluista sovittava etukäteen ja jos ex mamma osallistuu niin rahat käteen heti.

        En ymmärrä miksi suuri osa ihmisistä täällä hyökkää sinua vastaan. Onko aihe liian kipeä heille - miksi tätä lupauksiaan syövää ex mammaa täytyy niin ärhäkkäästi puolustaa? Sinua syytetään kateelliseksi katkeraksi ja vaikka miksi, ja tämä ex mammako on sitten oikea enkeli vissiin? En käsitä. Olisi tosi hauska kuulla miestenkin mielipiteitä asiaan.

        Aikuisen ihmisen on pidettävä lupauksensa, herran tähden.


      • Hohoi
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Itse maksetaan omat kulumme ja yhteisen lapsen kulut. Koska mies elareita maksaa, katsomme sen kattavan myös loman. Niitten äiti saa kahdesta lapsesta elarit ja lapsilisän. Aivan takuulla kaikki rahat ei uppoa lasten elämiseen! Olen nähnyt niitten käyttävän aivan tavallisia vaatteita, niillä on tavalliset kännykät, ei silmälaseja eikä sairauksia, eivät harrasta mitään muuta kuin koneella oloa! Tiedän kyllä paljonko lapseen rahaa menee ja elarit ja lapsilisät riittää hyvin! Itseensä se niitä elareita käyttää, on vain oikeus ja kohtuus että maksaa lastensa loman.

        Jos lapset ovat eltusmaksuja maksavalla vanhemmallaan yli puolet kuukaudesta, ei elatusmaksuja tarvitse siltä kuulta maksaa, niistä saa hakiessaan vapautuksen. Näin sanoo laki.


      • 11.8
        Julli70 kirjoitti:

        Usealta viikolta? Eiköhän lapsilla ala koulut 12.8 joten tuskin lomailette useita viikkoja??? Äläkä ole ihan varma mitä miehesi on sopinut ex vaimonsa kanssa. Sulle ei ehkä ihan kaikkea kerrota. Kyllä se vaan niin menee että se ketä matkustelee niin maksaa lasten kulut ja jos ei ole varaa niin pysykää kotona. Kyllä sinäkin varmaan olet kohta ex ja tappelette sitten maksuista kun lapsenne on isänsä luona ja sinulla ei yksinhuoltajana ole varaa ottaa osaa lapsen matkoihin.

        Koulut alkaa tietääkseni kylläkin jo 11.8, mutta oleellisinta tässä oli se, että jos lupaa jotain, niin siitä pitää pitää kiinni.


      • onnea vaan!
        HHUHHUH kirjoitti:

        "MEILLÄ on YHTEINEN lapsi" ja "KAIKKI ylimääräinen on siltä pois". Mitähän jos ottaisit neuvostani vaarin ja vetäisit itsesi vaikki yksinaruiseen. Olet kuvottavaakin kuvottavampi nilviäinen. Olet sairaan mustasukkainen lapsille, mene hoitoon, olet ehdottomasti sen tarpeessa.. Olet suoraan kuvainnolinen pikku-Erikan vanhempiin ja sinulta tulisi ottaa pois se ainokaisesikin ja röörit poikki. Sinunlaisesi nilviäinen EI SAA lisääntyä

        Lapsia pitää kohdella hellästi, niin kauan kun he tarvitsevat vanhempiaan, ja vielä senkin jälkeen. Olet onnesi ansainnut, jos huolehdit miehesikin lapsista, sillä silloin sinä rakastan miestäsi ja todella paljon. Lapset kuuluu hänen edelliseen elämään, ja kohdattuasi sinut hänellä on sinun kanssasi uusi elämä, johon kuuluu myös hänen rakkaat lapsensa edellisestä liitosta. Ole hyvä ja kunnioita uutta miestäsi ja hänen lapsiaan ja olkaa onnellisia ja kasvattakaa tasapainoiset lapset yhteiskuntaamme. Älä vihaa hänen entistä puolisoaan ,vaan auta, niin sinuakin autetaan. rakkaus kaunistaa .


      • on meillä varaa
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        On meillä varaa asua hyvällä alueella ja halutaan asua oikeassa kodissa eikä missään kopissa, vaikka ei niin paljon sitten säästöön jäisikään.

        Mies maksaa ihan normaalisti elarit. Ja lomareissuun oli rahaa kun kerran etukäteen sovittiin että niitten äiti maksaa lapsiensa menot. Eli ei olla suunniteltu mitään yli budjetin olevaa lomaa. Meidänkö olisi pitänyt varautua siihen että se äiti tekee katoamistempun ja tuli kunnon lisämeno?

        Mitä sitten vaikka tässäkin ketjussa oletaan meidän maksavan lasten kulut kun kerran on toisin sovittu niitten äidin kanssa? Eli voi tehdä mitä huvittaa ihan sama mitä on sovittu?

        Mikä ihme tuossa on vaikeata.
        Mies maksaa elareita, joten helppo on vähentää niistä matkan kustannuksia.
        Tietenkin kohtuuden rajoissa. "hyvällä alueella on varaa" "ei missään kopissa" ja kuitenkin on varat niin tiukalla, että pari ylimääräistä penskaa tekee heti oharit tähän.

        Mun reissut lasten kanssa on olleet aina helppoja. Minä vien, minä maksan.
        Kun on ollut tiukkaa, tartuttiin ihan sovussa niihin elareihin. Sieltä maksettiin juttuja, osin pikkuhiljaa jopa (isompia ostoksia)

        Minä ainakin veisin lapset omalla kustannuksella ja nauttisin, kun he nauttii.
        Ei sen enempää


      • ei se kestä
        on meillä varaa kirjoitti:

        Mikä ihme tuossa on vaikeata.
        Mies maksaa elareita, joten helppo on vähentää niistä matkan kustannuksia.
        Tietenkin kohtuuden rajoissa. "hyvällä alueella on varaa" "ei missään kopissa" ja kuitenkin on varat niin tiukalla, että pari ylimääräistä penskaa tekee heti oharit tähän.

        Mun reissut lasten kanssa on olleet aina helppoja. Minä vien, minä maksan.
        Kun on ollut tiukkaa, tartuttiin ihan sovussa niihin elareihin. Sieltä maksettiin juttuja, osin pikkuhiljaa jopa (isompia ostoksia)

        Minä ainakin veisin lapset omalla kustannuksella ja nauttisin, kun he nauttii.
        Ei sen enempää

        Ainakin itse sain sovituksi exäni kanssa "velkani" maksun vähentämällä elarimaksuja.

        Tämän aloittajan teksti kuulostaa suorastaan kammottavalta. Luulen, että on sen yhteisen lapsensa kanssa viela samassa tilanteessa, kuka tuollaista kestäisi.

        Eli se siitä ja sen kestävyydestä


      • mikä se on
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Rahaa menee juuri siihen asuntoon. Ei ole mikään pikkujuttu yllättäen maksaa kahden ylimääräisen lapsen menot usealta viikolta. Huvipuistot, majoitukset, syömiset jne..

        YLIMÄÄRÄISEN LAPSEN????


      • minävaan
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Se vastuu on pikku sakko käteen, maksan sen ilomielin, mutta se ei saa mainettaan takaisin kun se kerran menee.

        Niin ,lasten lomaan ei löydy rahaa,mutta sanktioihin löytys ja ilomielin,aika outoa.


      • Olet narsisti
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Oli sovittu että lasten äiti maksaa niitten matkan mutta livisti. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Jos ei olisi sovittu niin silloin mieheni olisi sen maksanut. Kun kerran jotain sovitaan niin siitä kuuluu pitää kiinni.

        En asu missään kylässä vaan Helsingissä eikä naapureita sun muita tunneta joten ei ne juorut liiku. Niitten äiti sen sijaan asuu pikkukylässä alle tunnin matkan päässä. Siellä kyllä jokainen kuulee vähänkin isomman juorun.

        Mun ex-miehenikin erotilanteessa lupasi, että kustantaa puolet kaikista isoista menoista: pyöristä, kännyköistä,ja pakollisista lääkkeistä, silmälaseista... EI ole tullut pennikään... Itseltäni niihin on kulunut pari tuhatta euroa vuodessa, joista isä siis lupasi maksaa sen puolet. MIHIN instanssiin minä siitä valitan? Ei sossu tai lastenvalvojat niitä rahoja lasten isältä voi periä, kysehän on "vain" kirjallisesta lupauksesta paperilla.

        Onko tämän yh-äidin suullinen lupauksen rikkominen jotenkin järkyttävämpää? Ilmeisesti kyse on ehkä sadasta eurosta. Jos saat ne lasten matkarahat tältä lupauksensa pettäneeltä äidiltä jonkin viranomaisen kautta, niin kerro ihmeessä, miten... Ehkä saan itsekin lasteni isältä samaa kautta viime vuosina yksin maksamistani em. asioista myöskin puolet, noin 4-5 tuhatta euroa...


      • elämä omien varojen
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        On meillä varaa asua hyvällä alueella ja halutaan asua oikeassa kodissa eikä missään kopissa, vaikka ei niin paljon sitten säästöön jäisikään.

        Mies maksaa ihan normaalisti elarit. Ja lomareissuun oli rahaa kun kerran etukäteen sovittiin että niitten äiti maksaa lapsiensa menot. Eli ei olla suunniteltu mitään yli budjetin olevaa lomaa. Meidänkö olisi pitänyt varautua siihen että se äiti tekee katoamistempun ja tuli kunnon lisämeno?

        Mitä sitten vaikka tässäkin ketjussa oletaan meidän maksavan lasten kulut kun kerran on toisin sovittu niitten äidin kanssa? Eli voi tehdä mitä huvittaa ihan sama mitä on sovittu?

        No jospa tekisit sitten niin kuin me tavalliset tallaajat, eli suunnittelet lomasi oikean todellisen rahatilanteesi mukaan. Silloin ei tuu pettymyksiä, mutta yllätyksiä voi tulla, jos ex-kumppani antaakin lomarahaa.


      • Oenenkendndkekek
        onnea vaan! kirjoitti:

        Lapsia pitää kohdella hellästi, niin kauan kun he tarvitsevat vanhempiaan, ja vielä senkin jälkeen. Olet onnesi ansainnut, jos huolehdit miehesikin lapsista, sillä silloin sinä rakastan miestäsi ja todella paljon. Lapset kuuluu hänen edelliseen elämään, ja kohdattuasi sinut hänellä on sinun kanssasi uusi elämä, johon kuuluu myös hänen rakkaat lapsensa edellisestä liitosta. Ole hyvä ja kunnioita uutta miestäsi ja hänen lapsiaan ja olkaa onnellisia ja kasvattakaa tasapainoiset lapset yhteiskuntaamme. Älä vihaa hänen entistä puolisoaan ,vaan auta, niin sinuakin autetaan. rakkaus kaunistaa .

        Miten niin ylimääräinen kulu? Miksi vanhempien lasten loma olisi ylimääräinen meno, mutta nuorimman ei?


      • 5546576797755433
        Oenenkendndkekek kirjoitti:

        Miten niin ylimääräinen kulu? Miksi vanhempien lasten loma olisi ylimääräinen meno, mutta nuorimman ei?

        Lapsilla on tapana kostaa. Aikuiset yleensä kykenevät ottamaan toisten näkökulman huomioon sekä käsittelemään ja purkamaan omia tunteitaan huomattavasti rakentavammin. Näyttää siltä, että aloittaja on henkisesti lapsen tasolla.


    • Lisssääntykää varova

      Ei kannata mitään perättömiä ilmiantoja tehdä... ton ikäset lapset kertoo kyllä viranomaisille ite, miten homma on mennyt. Ja sossut nauraa vaan päälle jos jotain heitteillejättöä yrität. Ton ikäset kulkee jo yksin bussilla kaupungista toiseen ja jopa lentokoneella. Sua vaan harmittaa kun oot nalkissa ja miehen rahat menee entisiin lapsiin. Olisit miettiny ennen lisääntymistä eroiskän kanssa! Mä kuule sympatiseeraan. Mä en miettinyt ja erohan siitä sitten tuli.

    • Hyvin yksinkertaista

      Täytyy olla rahaa maksaa lisämenot jos ei peru lomareissua ja pysy kotona siihen asti kun äiti lapset hakee.

    • pimeitä ootte

      Tätä palstaa mä mielenkiinnosta lueskelen silloin tällöin. Ja olen tullut siihen johtopäätökseen, että monesti miehen uusi vaimo on kyllä aivan pipi päästään. Niinkuin sä. Mitä menit ja otit miehen, jolla on lapsia jo ennestään? Niin makaat kuin petaat. Oikeestikko te ootte noin katkeria siitä, että miehellä on lapsia, joista hän haluaa pitää parhaansa mukaan huolta?

      Itsekkäitä, omaan napaan tuijottajia olette. Missä teidän äidinrakkaus on? Jokuhan sanoikin joskus, että mikä äiti se sellainen on jonka sydämeen ei mahdu vieraatkin lapset.

      • HHUHUH

        Olen samaa mieltä kanssasi. Nämä yksinkertaiset blondipimut nappaa varattuja miehiä levittämällä ketaroitaan ja hankkiutumalla raskaaksi ja näin kuvittelevat että pääsevät helppoon elämänään ja äijä elättää, ettei tarvitse tehdä töitä muuta kun lakata kynsiä ja olla netissä. Sitten kun on se "oma" pentu vaaditaan sitä ja vaaditaan tätä ja "heleveetti vieköön kun jätkän kakarat saattana vie tuodaan siihen riesaksi MEIDÄN rahat kuluttamaan, kun se vi**un ex-ämmä ei ite viitti pitää ja maksaa....," Näin nämä ihanat simasuublondit jotka ovat vielä täydellisiä omasta mielestään, ajattelevat..


    • Pelkuriäidit

      Tässä ketjussa vain tartuttiin kaikkeen epäoleelliseen kuin itse asiaan. Jokainen lukija tietää varsin hyvin että oli äidiltä paskamainen temppu. No, toivottavasti tulevaisuudessa teille tapahtuu jotain samankaltaista. Sovitte raha-asioista ja jäätte yksin maksumiehiksi, kyllä on sitten toinen ääni kellossa!

      • Haloo???

        Kyllä se vain on niin, että joka reissaa, se maksaa. Ei tulisi mieleenkään odottaa, että lapseni isä tai mieheni lapsen äiti maksaisi matkoja, joita ME tekisimme.
        Ja jos yhtään lohduttaa, niin kyllä minä aika pitkälti olen maksumiehen (naisena) lapseni menoissa, elarit tulee silloin kun tulee, jos tulee.


      • 765478

        En todellakaan maksata exälläni tai sen uudella naisella lasten lomamatkoja...
        Eihän se ole mikään pakollinen meno, jotka elatusmaksut kattaa. Olemme lomailleet lasten kanssa lähialueilla ja kerran käytiin Espanjassa. Ex taas mökkeilee lasten kanssa. Omat menonsa siinäkin. Ei olla ikinä kerjätty rahaa tuollaisiin puolin tai toisin. En edes varaisi lippuja, ellei olisi rahaa itselläni tarpeeksi.


    • 13+13

      olen täysin samaa mieltä aloittajan kanssa. Lasten äiti teki kyllä ruman tempun. Mutta ei kyllä kannata kostaa siten, että itse joutuisit siitä vaikeuksiin. Juttele asiasta miehesi kanssa....Itselläni vähän samankaltainen tilanne, todella ärsyttävää. Mieheni sukulaiset pitävät varmaanki mua täysin pimeenä, ku en haluaisi osallistua mieheni pojan menoihin. Mutta jos eivät ymmärrä niin eivät ymmärrä. Jaksuja sinulle, samassa veneessä ollaan...

      • Pelkuriäidit

        Voi olla että ylireagoin tuossa kostossa. Sen kumminkin aion tehdä että kaikille yhteisille tutuille kerron mikä selkärangaton pelkuri se on. Ei pidä sovituista asioista kiinni eikä pysty edes kasvotusten asiaa selvittämään.


      • oisko noin
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Voi olla että ylireagoin tuossa kostossa. Sen kumminkin aion tehdä että kaikille yhteisille tutuille kerron mikä selkärangaton pelkuri se on. Ei pidä sovituista asioista kiinni eikä pysty edes kasvotusten asiaa selvittämään.

        Onko sulla tapana käyttäytyä niin, ettei sun kanssa voi puhua kasvotusten? Ei kukaan jaksa huutoa ja haistatteluja.


      • Pelkuriäidit
        oisko noin kirjoitti:

        Onko sulla tapana käyttäytyä niin, ettei sun kanssa voi puhua kasvotusten? Ei kukaan jaksa huutoa ja haistatteluja.

        Sehän onkin aikuismaista käytöstä että heitetään lapset kadun laitaan ja paetaan paikalta eikä vastata puhelimeen.
        Tuollaiselle jänishousulle kuuluukin huutaa.


      • Niin metsä vastaa
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Sehän onkin aikuismaista käytöstä että heitetään lapset kadun laitaan ja paetaan paikalta eikä vastata puhelimeen.
        Tuollaiselle jänishousulle kuuluukin huutaa.

        Ilmeisesti tuo exä tietää jo vanhastaan ,että tämä aloittaja on "hankala" tapaus. Halusi säästää itseään ja keskustelee asian oman ex-miehensä kanssa myöhemmin.


      • .......
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Sehän onkin aikuismaista käytöstä että heitetään lapset kadun laitaan ja paetaan paikalta eikä vastata puhelimeen.
        Tuollaiselle jänishousulle kuuluukin huutaa.

        Niin en varmasti maksa lapsien matkasta mitään jos menevät ex puolison kanssa elkut riittää hänen suuntaan


      • HHUHHUH
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Sehän onkin aikuismaista käytöstä että heitetään lapset kadun laitaan ja paetaan paikalta eikä vastata puhelimeen.
        Tuollaiselle jänishousulle kuuluukin huutaa.

        Sinä surkimus etä ymmärrä AIKUISMAISESTA KÄYTÖKSESTÄ yhtään mitään. Olet surkimus luuseri


      • Lapset etusijalle
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Sehän onkin aikuismaista käytöstä että heitetään lapset kadun laitaan ja paetaan paikalta eikä vastata puhelimeen.
        Tuollaiselle jänishousulle kuuluukin huutaa.

        En tiedä, onko tuo sinun käytöksesi yhtään aikuisempaa!!!! Sinä et jätä kadun laitaan, vaan viet ihan kotiovelle asti ja kostat lapsille heidän äitinsä rahattomuuden! Puhuit jo aiemmissa viesteissä YLIMÄÄRÄISISTÄ LAPSISTA! Jumalauta, eihän ne ole sen ylimääräisempiä kuin sinun omasikaan. Tuo raha on nyt tekosyy kaiken sen muun vihan sijaan, jota tunnet miehesi exää kohtaan. Nyt voit rahan avulla käydä miehesi exän kimppuun.... Saatat pikapuoliin tuolla menolla olla myös itse EX

        Kyllä nämä miehesi lapset ovat erittäin säälittävässä asemassa, kun eivät koskaan voi puolustautua täysikasvuista urpoa vastaan! Vie asia lastensuojeluun ja huomaat, että oma perheesikin on vielä suurennuslasin alla. Lastensuojelu selvittää asiaa aina lasten näkökulmasta, ei rahan ahneen muijan näkökulmasta.


    • Pelkuriäidit

      Nyt vain pitää saada mies suostumaan siihen että heitetään lapset takaisin niiden äitinsä luokse ennen kuin lähdetään itse reissuun. Kyllä se mies ehtii viikonloppuja viettämään lastensa kanssa syksylläkin. Tulevat vain useampana viikonloppuna meille kuin yleensä.
      Näin se menee.

      • loisto idis

        Hyvä idea, heitetään vaan lapset pois äitien luokse, siellä lapsill aon parempi olla.

        Aletaaks heti heitteleen...???


      • Pelkuriäidit

        Ja lupa tuli. Tänään viedään lapset takaisin äidilleen ja huomenna vain kolmestaan reissuun.


      • tyhmästä päästä...
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Ja lupa tuli. Tänään viedään lapset takaisin äidilleen ja huomenna vain kolmestaan reissuun.

        Entä, jos se ei ole kotona, vaan meni vaikka johonkin lomalle, kun oli kerta teidän viikko ;)


      • Pelkuriäidit
        tyhmästä päästä... kirjoitti:

        Entä, jos se ei ole kotona, vaan meni vaikka johonkin lomalle, kun oli kerta teidän viikko ;)

        Kotona oli. Juuri palattiin Helsinkiin.
        Vähän se naamaansa väänteli, minä menin takaisin autoon odottamaan kun se jäi riitelemään mieheni kanssa.


      • ugie
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Kotona oli. Juuri palattiin Helsinkiin.
        Vähän se naamaansa väänteli, minä menin takaisin autoon odottamaan kun se jäi riitelemään mieheni kanssa.

        Eli sinä vingut ukollesi ja se joutuu selittelemään sun päätöksiä?


      • minävaan

        Taitaa olla aika tossukka tuo miehesi jos suostuu viemään lapset äitille jos on sovittu lomamatkasta.


      • ........
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Kotona oli. Juuri palattiin Helsinkiin.
        Vähän se naamaansa väänteli, minä menin takaisin autoon odottamaan kun se jäi riitelemään mieheni kanssa.

        Sääli toisia ihmisiä koneessa mutta toivottavasti venäläiset ampuvat teidän koneen alas... ...en mielellään turvaudu väkivaltaan mutta tältä nm.pelkuriäidit pitäisi ottaa ihmisoikeuksista suurimman pois oikeus olla olemassa.


      • HHUHHUH
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Kotona oli. Juuri palattiin Helsinkiin.
        Vähän se naamaansa väänteli, minä menin takaisin autoon odottamaan kun se jäi riitelemään mieheni kanssa.

        Sinua kohtaan ei löydy enää sanoja, millä sinua kuvailisi. Muista kun ne "heittämäsi" lapset kasvavat, saat kaiken "hyvän" heiltä satakertaisesti takaisin ja se on sinulle ihan oikein. Olet kuvottava


      • myös yh
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Kotona oli. Juuri palattiin Helsinkiin.
        Vähän se naamaansa väänteli, minä menin takaisin autoon odottamaan kun se jäi riitelemään mieheni kanssa.

        Niin, et yhtään ajattele, miltä exän lapsista mahtoi tuntua, ku oli jo puhuttu lomasta isänsä kans, ei varmaan kovin kivalta, etkä varmaan ole kovin suosittu äitipuoli tään jälkeen! (jos oot ollu sitä aikaisemminkaan) Miksi aina lapset joutuvat kärsimään aikuisten tyhmyydestä!!!! En itsekkään tykkää ihmisistä, jotka eivät voi kohdata kasvokkain, jos eivät pysty pitämään sovitusta kiinni! Mut en kyllä tykkää noin kostonhimoisista ihmisistä, jotka eivät ajattele kostonhimoissaan, niitä jotka siinä oikeasti kärsii!!! Häpeä!!!


      • tossukaksi haluan
        minävaan kirjoitti:

        Taitaa olla aika tossukka tuo miehesi jos suostuu viemään lapset äitille jos on sovittu lomamatkasta.

        Tulipa vaan mieleen, että onko avioliiton aikainen toinen nainen tässä äitipuolena, kun noin itsekkäästi ajattelee. Usein miehet vaihtaa nuorempaan, tiukkapipoon ja pääsevät tossun alle...


      • kolmelle äiti
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Ja lupa tuli. Tänään viedään lapset takaisin äidilleen ja huomenna vain kolmestaan reissuun.

        Meillä on kolme lasta. Ei tulisi mieleenkään, että yksi pääsee vanhempien kanssa matkalle ja kaksi muuta jätetään pois, jos kaikille on reissu LUVATTU. Sillä ei ole tässä merkitystä kuka on kenenkin biologinen vanhempi. Jotenkin tulee tunne, että ap kirjoittajaa on kaltoinkohdeltu lapsena.


      • Krkfjfjfjfjfj
        myös yh kirjoitti:

        Niin, et yhtään ajattele, miltä exän lapsista mahtoi tuntua, ku oli jo puhuttu lomasta isänsä kans, ei varmaan kovin kivalta, etkä varmaan ole kovin suosittu äitipuoli tään jälkeen! (jos oot ollu sitä aikaisemminkaan) Miksi aina lapset joutuvat kärsimään aikuisten tyhmyydestä!!!! En itsekkään tykkää ihmisistä, jotka eivät voi kohdata kasvokkain, jos eivät pysty pitämään sovitusta kiinni! Mut en kyllä tykkää noin kostonhimoisista ihmisistä, jotka eivät ajattele kostonhimoissaan, niitä jotka siinä oikeasti kärsii!!! Häpeä!!!

        Lapset eivät olleet tehneet mitään väärää. Itsekästä pilata lasten loma tuolla tavalla.


      • egyesfeesdgggh
        Krkfjfjfjfjfj kirjoitti:

        Lapset eivät olleet tehneet mitään väärää. Itsekästä pilata lasten loma tuolla tavalla.

        Aloittaja syyttää lasten äitiä lupauksen rikkomisesta ja rikkoo lapsille annetun lupauksen yhteisestä lomasta. Lapselle annetun lupauksen rikkominen on pahempi asia. Varsinkin kuin se asettaa tässä miehen lapset keskenään eriarvoiseen asemaan.


    • Onnen ydin perhe

      On se onni että minä tajsuin jo heti alkuunsa pistää säännöt miehen sutturoille, ettei he saa tulla meille eikä olla lasten lähellä koskaan ettei lapse saisi huonoja vaikuttteita elämälleen. Koskaan emme ole ex isän ex miehen suturoita nähneet, emmekä ole joutuneet heidän kynsiin haukuttaviksi eikä häiriköinnin kohteiksi.
      Meille riitti, erttä rikkoivat meidän perheen ja jättivät lapsemme isättömiksi. Toisaalta suuri suru ja toisaalta suuri onni.

      Suru sinäsnä, että sairas ihminen mieleltään rikkoo toisten onnelisen kodin, ja ei ymmärrä että eniten se sattuu mieheen joka menettä lapsensa kokonaan ja lapsiin jotka menettä isänsä, toista isää kun ei tule, ja onni siinä suhteessa, että itse emme oliskaan huomanneet, miten huono isä/mies oli kohdallemme osunut,ei kukaan isä lapsiaan jättäisi tosin perheenrikkojan kannustaman meillä, mutta silti paha asia sinäsnä.

      Mutta onneksi mies ei koskaan ole pakottanut meitä näkemään sutturoitaan eikä käskenut meitä miehen asuntoon niitä katsomaan tai että olisi pakottanut meidän ottamaan sutturansa kotiimme, eikoskaan ole, sillä hän on hävennyt naikkosiaan niin paljon ja tekojaan, että ymmärtää itsekin, että hänellä ei ole mitään oikeutta vaatia meiltä mitään, vaan tyytyä siihen mitä me halutaan ja sanellaan.

      Lapsetkino vat onnelisia kun eivät ole pakotettu näkemääni sänsä sutturoita,, sehan olisi ollut katastrofi meille, emme varmaan lasten kanssa enää tuntisi toisiamme, olisimme täysin vieraita jos lapset olisi pakotettu olemaan isän luona missä on sutturoita, huh hirvee ajatuskin, etten tutisi enää lapsimme. Rahallisesti se olisi kannattanut, mutta ennemmin lapset kuin raha meillä. Ei olisi tarvinnut ostella synttäri ja joululahjoja, jos en tuntisi enää lapsini, mutta iloiten ostelen niitä vieläkin, onneksi kaikki on meillä paremmin kiuin hyvin.

      En ymmärrä mihin toiset tarvii niitä sutturoita? Mihin ihmessä täysin vierasta ja ulkopuolista perheenrikkojaa tarvii??? Me ei olla koskaan tarvittu ketään ei silloinkaan kun mies oli vielä lasteni isä, ei ollut ketään ulkopuolista naikkosta meillä, joten en ymmärrä mihin niitä tavii.
      Eihän se isän suttura ole meille yhtään mikään, pitäkööt mies hänet vaan piilossa niinkuin meillä, me ei majoteta ketään eikä ruokita yhtää nperheenrikkojaa.

      • näin on

        Tuo aloittaja on niin hölmö, että symppaan jo sua.


      • Pelkuriäidit

        Mikä sekopää se sieltä ilmestyi? Luin jo aiempaa tekstiäsi jostain toisesta ketjusta ja nyt tulet trollaamaan tänne.

        Ihan vain tiedoksi katkerille jätetyille, minä tapasin mieheni vähän päälle vuosi sen jälkeen kun sen aviero oli astunut voimaan.


      • nyt sitä kaduttaa
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Mikä sekopää se sieltä ilmestyi? Luin jo aiempaa tekstiäsi jostain toisesta ketjusta ja nyt tulet trollaamaan tänne.

        Ihan vain tiedoksi katkerille jätetyille, minä tapasin mieheni vähän päälle vuosi sen jälkeen kun sen aviero oli astunut voimaan.

        Huono laastari???


      • hah haa.,
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Mikä sekopää se sieltä ilmestyi? Luin jo aiempaa tekstiäsi jostain toisesta ketjusta ja nyt tulet trollaamaan tänne.

        Ihan vain tiedoksi katkerille jätetyille, minä tapasin mieheni vähän päälle vuosi sen jälkeen kun sen aviero oli astunut voimaan.

        Joo, eli tapasit miehen ihan liian aikaisin. Sun olisi pitänyt tavata se vasta sitten kun se on kasvattanut aiemmat lapsensa aikuisiksi. Erohan tuostakin tulee, ja jos ei tule niin mies ainakin katkeroituu kun erotat häntä lapsistaan.
        Se on taitolaji, olla miehelle parempi vaimo ja lapsille parempi äiti kuin se ensimmäinen. Harva siihen pystyy.


      • HHUHHUH
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Mikä sekopää se sieltä ilmestyi? Luin jo aiempaa tekstiäsi jostain toisesta ketjusta ja nyt tulet trollaamaan tänne.

        Ihan vain tiedoksi katkerille jätetyille, minä tapasin mieheni vähän päälle vuosi sen jälkeen kun sen aviero oli astunut voimaan.

        Nimittelet ex:ää, nimittelet tänne kirjoittavia. Kuvaa oikein hyvin sinua ja sinun yksinkertaista pollaasi. Tulet saamaan "palkintosi" varmasti.


    • Lasten asialla

      Eikö kukaan ajattele näitä heittopusseina olevia lapsia ? Miltä heistä tuntuu, kun loma isän kanssa ei tulekaan.

      • Pelkuriäidit

        Syyttäköön äitiään.

        Ja syksyllä saavat sitten olla normaalia useammin viikonloppuna meillä.


      • dfll
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Syyttäköön äitiään.

        Ja syksyllä saavat sitten olla normaalia useammin viikonloppuna meillä.

        Ei äidin mikään pakko ole niitä antaa silloin. Vai lukeeko teidän sopimuksessa, että "jos äiti kieltäytyy osallistumasta isän ja nyksän varaamiin lomiin, hänen pitää suostua yksipuolisesti useampiin tapaamisviikonloppuihin.

        Mitä opimme tästä. Jos eroat huonosta vaimosta, voit saada vielä kauheamman.


      • Pelkuriäidit
        dfll kirjoitti:

        Ei äidin mikään pakko ole niitä antaa silloin. Vai lukeeko teidän sopimuksessa, että "jos äiti kieltäytyy osallistumasta isän ja nyksän varaamiin lomiin, hänen pitää suostua yksipuolisesti useampiin tapaamisviikonloppuihin.

        Mitä opimme tästä. Jos eroat huonosta vaimosta, voit saada vielä kauheamman.

        Itseasiassa on koska niillä on yhteishuoltajuus. Ei auta nikottelut.


      • Lasten asialla
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Syyttäköön äitiään.

        Ja syksyllä saavat sitten olla normaalia useammin viikonloppuna meillä.

        Lasten piti viettää lomaa isänsä kanssa. Miksi isä ei kanna vastuutaan ? Eikö vaatimatonkin lomanvietto lasten kanssa ole parempi ratkaisu kuin nyt tehty. Millaisen arven tämä pompottelu jättää lapsiin.


      • mene terapiaan
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Itseasiassa on koska niillä on yhteishuoltajuus. Ei auta nikottelut.

        Huomaa että ohjailet kovin ottein miehen ja tämän exän asioita mielesi mukaan. Jos eivät tee niinkuin sinä sanot, kosto on kova.

        Perheenrikkojat toimivat juuri tuolla tavoin.. kostavat omat paht olo syyttömiin ihmisiin.

        Omituinen mies, jos ei huomaa agressiivista käytöstä, mustaa mieltäsi, ja manipulointia, ja hirviöasennettasi. Onko hän sokea ja kuuro?


      • 8065
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Itseasiassa on koska niillä on yhteishuoltajuus. Ei auta nikottelut.

        Vaikka on yhteishuoltajuus ei tapaamisiin tarvitse suostua miten sattuu. Tapaamissopimus on asia erikseen. Jos te jätätte viikonlopun käyttämättä, niin ei sitä tarvitse korvata. Se on ihan lähin hyväntahtoisuudesta kiinni.


      • .........
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Itseasiassa on koska niillä on yhteishuoltajuus. Ei auta nikottelut.

        Niin äidin ei ole pakko antaa milloinkaan jollei lapsi halua mennä etävanhemman luokse... ...kyse on lapsen oikeudesta vanhempiin ei vanhemman oikeudesta lapseen. Niin sekin vielä ei vanhemmalla ole pakko ottaa lasta ollenkaa luokseen jollei tahdo.


      • HHUHHUH
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Itseasiassa on koska niillä on yhteishuoltajuus. Ei auta nikottelut.

        Pelkuriäidit.. Kaikesta tyhmyydestäsi ja tietämättömyydestäsi voisin alkaa nimittelemään sinua tänne ammatikseen valehtelijaksi, mutta jos on osaksikaan totta, niin mainitsit tuossa yhden sanan: YHTEISHUOLTAJUUS. Mikäli et ymmärrä, niin kuin et ymmärrä sanaa, etkä mitään muutakaan, niin koita etsiä jostain aapisesta sanan merkitys. Aapinen siksi, että sinun älykkyysosamääräsi voi riittää nippanappa kirjaimeen A, joka löytyy edellämainitusta sanasta.


      • isän poika
        ......... kirjoitti:

        Niin äidin ei ole pakko antaa milloinkaan jollei lapsi halua mennä etävanhemman luokse... ...kyse on lapsen oikeudesta vanhempiin ei vanhemman oikeudesta lapseen. Niin sekin vielä ei vanhemmalla ole pakko ottaa lasta ollenkaa luokseen jollei tahdo.

        "Niin äidin ei ole pakko antaa milloinkaan jollei lapsi halua mennä etävanhemman luokse... ...kyse on lapsen oikeudesta vanhempiin ei vanhemman oikeudesta lapseen. Niin sekin vielä ei vanhemmalla ole pakko ottaa lasta ollenkaa luokseen jollei tahdo."

        Ja muista sinä myös, että kun lapsi on täyttänyt kaksitoista ei kukaan häntä vie väkisin pois tapaamiselta etävanhemman luota tapaamisen päätyttyä mikäli lapsi ei itse suostu lähtemään. Edes poliisilla ei ole oikeutta tähän. Ja kun lapsi toistuvasti kieltäytyy palaamasta lähivanhemman luokse, on helppoa hakea oikeudelta muutosta lapsen asuinpaikkaan. Tämä on fakta. Olen kyseisen menettelyn nähnyt tapahtuvan aivan vierestä :)


      • Fokus lapsiin.
        8065 kirjoitti:

        Vaikka on yhteishuoltajuus ei tapaamisiin tarvitse suostua miten sattuu. Tapaamissopimus on asia erikseen. Jos te jätätte viikonlopun käyttämättä, niin ei sitä tarvitse korvata. Se on ihan lähin hyväntahtoisuudesta kiinni.

        "Vaikka on yhteishuoltajuus ei tapaamisiin tarvitse suostua miten sattuu. Tapaamissopimus on asia erikseen. Jos te jätätte viikonlopun käyttämättä, niin ei sitä tarvitse korvata. Se on ihan lähin hyväntahtoisuudesta kiinni."

        Tai paremminkin siitä ajatteleeko se vanhempi jonka luona lapset asuu itseään vai lapsiaan.


      • Haloo????
        isän poika kirjoitti:

        "Niin äidin ei ole pakko antaa milloinkaan jollei lapsi halua mennä etävanhemman luokse... ...kyse on lapsen oikeudesta vanhempiin ei vanhemman oikeudesta lapseen. Niin sekin vielä ei vanhemmalla ole pakko ottaa lasta ollenkaa luokseen jollei tahdo."

        Ja muista sinä myös, että kun lapsi on täyttänyt kaksitoista ei kukaan häntä vie väkisin pois tapaamiselta etävanhemman luota tapaamisen päätyttyä mikäli lapsi ei itse suostu lähtemään. Edes poliisilla ei ole oikeutta tähän. Ja kun lapsi toistuvasti kieltäytyy palaamasta lähivanhemman luokse, on helppoa hakea oikeudelta muutosta lapsen asuinpaikkaan. Tämä on fakta. Olen kyseisen menettelyn nähnyt tapahtuvan aivan vierestä :)

        Tässä tapauksessa tuskin käy noin, kuin isän poika totesi. En usko lapsien haluavan olla tuon riivinraudan tossun alla yhtään sen enempää kuin on pakko.
        Jos isä on tuollainen tyhmä, joka pettää lapsiensa odotukset loman suhteen vain siksi, että uusi rouva nyt vain niin haluaa.


      • Fgdtdfdfdf
        Pelkuriäidit kirjoitti:

        Itseasiassa on koska niillä on yhteishuoltajuus. Ei auta nikottelut.

        Yhteishuoltajuus ja tapaamissopimus ovat kaksi eri asiaa.


      • HHUHHUH
        Fgdtdfdfdf kirjoitti:

        Yhteishuoltajuus ja tapaamissopimus ovat kaksi eri asiaa.

        Yhteishuoltajuudessa VASTATAAN YHDESSÄ KAIKKIIN asioihin, jotka koskevat lasta ja sen etua. Koskee siis myös raha-asioita, kuten kouluasioita, terveyttä, harrastuksia jne.. mitä kaikkea sitä nyt onkaan normaaliasioita, joten aloittajaämmä voi pitää turpansa kiinni, koska sen mies on aikaisemmasta liitosta olevien lasten ISÄ, jonka kuuluu myös huolehtia näistä lapsista myös rahallisesti


      • mutmutmut
        HHUHHUH kirjoitti:

        Yhteishuoltajuudessa VASTATAAN YHDESSÄ KAIKKIIN asioihin, jotka koskevat lasta ja sen etua. Koskee siis myös raha-asioita, kuten kouluasioita, terveyttä, harrastuksia jne.. mitä kaikkea sitä nyt onkaan normaaliasioita, joten aloittajaämmä voi pitää turpansa kiinni, koska sen mies on aikaisemmasta liitosta olevien lasten ISÄ, jonka kuuluu myös huolehtia näistä lapsista myös rahallisesti

        Hhuhh jne...
        Onko asia todella noin.?? Läheltä seuranneena yhden isän "taistelua" sovittujen asioiden sujuvuudesta. Yhteishuoltajuus on mutta lapsen äiti ei sitä noudata kuin pakosti vähimmässä määrin eikä aina sitäkään. Lapsen isä ei ollut ajan tasalla mm.lapsen sairastuttua ja siihen liittyvien asioiden kanssa vain siksi että lapsen äiti ei antanut tietoja ymv. mm tapaamisiin liittyen on ollut ongelmia jne. Aikataulut ja sovitut ei pidä, niitä muutellaan mielivaltaisesti. Valehtelee lastenvalvojalle mutta on jäänyt niistä kaikista kiinni. Lapsen isä on saanut jo neuvoja lastenvalvojalta että asian voi viedä oikeuteen. Sopuisa ja liian kiltii mies kun on, haluaa pitää siltä osin matalaa profiilia. Lapsen ei tarvitse kärsiä äitinsä psyyken ongelmista, sen lapsen isä on päättänyt. Tämä lapsen äiti halusi kovasti lasta, ei niinkään lapselle isää samaan perheeseen. Lähti lätkimään toiselle paikkakunnalle raskauden alkuvaiheessa jo. Kehui että pärjää eikä tarvitse miestä mihinkään. Eivät olleet vielä edes asuneet yhdessä, mies oli korviaan myöten lätkässä tähän naiseen. No kun lapsi sitten syntyi alkoi kaikenlainen painostaminen elareista ja tapaamisista ym ja lapsen hoitamisista. Siihen vedettiin jopa isovanhemmat mukaan haukkuen heitä kun eivät tarpeeksi osallistu. Totuus kuitenkin se että isoäiti pienestä eläkkeestään osteli lapselle vaatteita ja piti vaipoissa melkein ensimmäisen vuoden. yritti luoda yhteyttä käymällä tapaamassa lasta. Huonojen kulkuyhteyksistä huolimatta, sillä hänellä ei ollut ajokorttia. Sitten sekään ei ollut hyvä, kokeili mummu sitten mitä asiaa tahansa ehdottaa että olisi lapselle parasta ja tälle äidille yksinkertaisempaa ja helpompaa tuoda lasta mummulle hoitoon vaikka pariksi tunniksi. että äiti pääsisi asioille tmv. Se ei ollut hyvä asia, ehdottipa mummu joskus että kun lapsi vähän kasvaisi voi tulla mummulaan vaikka yöksi. No ei sekään käynyt. jne jne... pappa raukka oli vielä työelämässä niin raskaan työpäivän jälkeen haki mummun lapsen luota tai vei. Samoin vei ja hakli lapsen isää kun tällä ei ollut ajokorttia.Enempi ois kuulemma pitäny kuljetella. Kaikenlaista riesaa keksinyt on tää naisihminen. Yritetty on olla asiallisia ja emme lähde vedätykseen mukaan. Haukkunut lapsen isää tän isän äidille elikä lapsen mummulle useat kerrat, olen vain kuunnellut. Ajattelin alkuun että on pettynyt kun ei pärjääkkään yksin lapsen kanssa ja vihoittelee lapsen isälle siitä. Mutta silloin päätin ottaa naiseen hajurakoa kun pappaa moitti ja meni ihan henkilökohtaisuuksiin asti. Lapsi on tavattoman ihana. Tykkää olla kanssamme ne vähät ajat kun se onnistuu, nauttii isänsä kanssa olemisesta ja sanonut useamman kerran ettei halua vielä kotiin. Lapsen sairauden takia ei voi tavata isäänsä isän kodissa, tapailevat siksi mummilassa. Olen yrittänyt ymmärtää tätä naista, rakastan sitä pientä, siksi yritän että asiat sujuisivat lapsen isän ja lapsen kohdalla paremmin ja paremmin, Että lapsen äiti ymmärtäisi omat ongelmasa pitää erillään näistä tilanteista mutta vaikealta näyttää. Toisten isovanhempien osallistumisesta tämän lapsen elämään ei ole tietoa, heiltä sitä ei kait odotetakkaan, näin tämä nainen on antanut ymmärtää.


      • 9-8-9
        dfll kirjoitti:

        Ei äidin mikään pakko ole niitä antaa silloin. Vai lukeeko teidän sopimuksessa, että "jos äiti kieltäytyy osallistumasta isän ja nyksän varaamiin lomiin, hänen pitää suostua yksipuolisesti useampiin tapaamisviikonloppuihin.

        Mitä opimme tästä. Jos eroat huonosta vaimosta, voit saada vielä kauheamman.

        "Syyttäköön äitiään" oletko ihan varma, että tämä lohduttaa lapsia ja korvaa heille aiheutuneen mielipahan. Edelleen asetat aikuisten riidan lasten edelle ja myrkyttää miehesi ja tämän lasten suhteita. Tämä luonnollisesti mutkankautta vaikuttaa myös omaan lapsesi. Jos hän on riittävän vanha, saattaa jo nyt olla pettynyt, ettei sisarukset tulleet mukaan. Pidemmän päälle tälläistä menoa seuratessaan kasvaa kieroon.


    • kysynvaan

      Harvinaisen selkärangaton mies, kun antaa vaimonsa tuolla tavalla terrorisoida.
      Harvinaisen kypsymätön nyksä, kun pompottelee lapsia. Mille luulet lapsista tuntuvan, kun aika isän luona sinun tahdostasi kutistui pariin päivään?
      Millainen idiootti pariskunta, kun ei lomamtkalle keksi muuta tekemistä kuin maksulliset huvipuistot?

      Kuinka paljon olisit olettanut lasten äidin osallistuvan lomamatkanne kuluihin?
      500, 1000...?

    • Haloo?????

      Mulle tuli hemmetin huono olo ja surullinen mieli tästä viestiketjusta :(
      Saa*'nan tyhmä akka ja munaton mies heittelevät muksuja miten tahtoo, koska niin uusikko tahtoo. Kun ei exä anna rahaa.
      Miltä tuntuu lapsista ja kiinnostaako se ketään tuossa tarinassa???

      • keksittyä keksittyä

        Älä suotta, tämä ketju on pelkkää feikkiä, täyttä satua.. fiksut ihmiset vaan huudattaa aloittajalle takasin... katotaan kuin pitälle jaksaa keksiä lisää tarinaa...


    • Selvä peli

      Ihan selvä peli, kyllä loman ajan maksut maksaa se vanhempi, jonka luona lapset kulloinkin ovat, joten lienet ns "äitipuoli" joka rääpii taas suutaan ja tuskin ensimmäistä kertaa. Lasten isä maksaa, ei sinun tarvitse, jos ei ole varaa matkustella, silloin pysytään kotosalla,

    • Tervettä menoa

      Näin on. Lisäksi yhteisen lapsen täytyy olla vielä aika pieni, eikä sen ikäiset ymmärrä tuon taivaallista kulutusyhteiskunnasta. Matkustella ehtii isompanakin, esim. sitten kun miehen vanhemmat lapset ovat aikuisia -> heitä ei enää tavata niin usein eikä kustanneta ns. "perheen" mukana matkoille. Eräs tuttavani teki yhden lapsen ja sitten laittoi piuhat poikki - motiivina se, että ainokaisen ei tarvii sitten koskaan jakaa yhtään mitään kenenkään kanssa ;). Hyvä periaate lastenkasvatukseen, vai mitä.

    • onks vaikeeta

      Jätätte reissun osuuden seuraavista elatusmaksuista maksamatta.
      Kuitit kaikki talteen. Lapset on syyttömiä, muista se.

      • Ei se noin mene elkuissa ei ole olemassa mitään vapaa kuukausia ! Ja jos isä on päättänyt ottaa lapsensa mukaan niin isä maksaa. Ps. Ette edes saa viedä lapsia maasta ilman äidin lupaa


      • mäkeen
        jukni69 kirjoitti:

        Ei se noin mene elkuissa ei ole olemassa mitään vapaa kuukausia ! Ja jos isä on päättänyt ottaa lapsensa mukaan niin isä maksaa. Ps. Ette edes saa viedä lapsia maasta ilman äidin lupaa

        Kyllä saa elareista sopia, jos sopii toisen osapuolen kanssa. Siis jos on oikeasti velkaa, mutta tässä tapauksessa ei mielestäni ole.

        Siis isä menee lomalle lasten kanssa, isä maksaa. Väärin vaatia äipältä rahaa.

        Itse olen sopinut raha.asiat sovussa exäni kanssa, ja jos tarvitsin poikkeuksia, ne on sovittu ihan hyvässä hengessä.


    • HHUHHUH

      Olisit miettinyt ajoissa asiaa, kun lapsellisen miehen otit. On vain niin hiton jännä huomata, kuinka uudet muijat alkaa heti kitisemään. Itselläsikin on pentu, joten luulisi että sinullakin olisi kor ien välissä muutakin kuin kustta mutta eipä näytä olevan. Kuule nyt blondi, kyllä isänkin kuuluu ottaa vastuu lapsistaan eikä vain elatusmaksujen osalta. Jos lapset tulee isälleen, niin hänen ei tarvitse viedä lapsia mihinkään, ostaa vaikkapa jäätelöä jne, koska hän kerran kuukaudessa maksaa elatusmaksut. Sinusta isyys on sitä? Toivottavasti saat itse maksaa omia "lääkkeitäsi"

    • Näin se menee

      Ette saa takautuvasti mitään.

      Sossusta sanottaisiin varmaankin että mene yksin lapsesi kanssa lomamatkalle jos ei ole rahaa koko sakille ja isän velvollisuus on ottaa lapsensa silloin kun on tapaamisaika. Isä jää sitten kotiin lastensa kanssa.

      • Ei ole lakiin perustuvaa velvollisuutta ottaa lasta luokseen jollei halua


      • Lapsia käy sääliksi
        jukni69 kirjoitti:

        Ei ole lakiin perustuvaa velvollisuutta ottaa lasta luokseen jollei halua

        Entäs lasten oikeus vanhempiinsa.

        Miksi ei käytetä ehkäisyvälineitä vaan kostetaan lapsille oma tyhmyys, rahattomuus ja parisuhde ongelmat?

        Uuden ämmän kanssa tehdään lisää kakaroita vaikka olisi kuinka varaton. Eikö eronnut mies saa ämmää ollenkaan jos ei suostu lisää tekemään?

        Vaikkei ole lakiin perustuvaa pakotetta niin ei herranjestas kun on omista lapsista kysymys silloin aikuiset tinkivät omista huveistaan vai tarviiko rautalangasta vääntää.

        Itse en ole kymmeneen vuoteen tehnyt ainuttakaan loma matkaa sen takia että saadaan velat maksettua pois jos ajat tästä huononee ja säästössä pitää olla työttömyyden varallekkin ettei mene asunto vasaran alle.

        Sitten nämä uusioperheen perustaja ämmät tappelee joka centistä ja leveesti pitää elää vaikka äijällä olisi liuta edellisiä kakaroita elätettävänä ja uutta tulee putkesta. Kädestä suuhun eletään ja kun on yhteisen kakaran saanut niin tarvitsee kotona makaavan ämmänkin virkistäytyä ja kamala pettymys jos miehen edelliset tuppaavat kukkarolle.


    • Kyllä on jaksanut keskenkasvuiset ihmiset laittaa mitä ihmeellisempiä kommentteja.
      Taas voidaan ihmetellä, miksi Suomen koulutustaso on maailman korkeimpia, siltikään yksikään kommenttia laittanut ei osaa edes lukea. :P

      Ex-vaimolla ei ole selkärankaa, koska ei uskalla suoraan myöntää ja keskustella asioista, mahtaa myös olla häpeäntunnetta, eikä asiaa tietenkään helpota se, että todennäköisesti sinä ja miehesi käyttäytyisitte häntä kohtaan samalla tavalla, kun nämä palstan intuitiiviset ihmiset sinua kohtaan. Teitä yhdistävä tekijä on se mies, joten varmasti eron jälkeen ja monen muunkin asian huomioiminen teidän nykytilanteessa voi olla kenelle tahansa kiusallista, joten asiat ei ole sieltä Hollywood elokuvista.

      Erittäin tahditonta, kuten nämä kommentitkin ovat, on miettiä julkisesti ja tuoda esille mahdollisia kostotoimenpiteitä, siinä ei hyödy ketään, suurimmalla todennäköisyydellä mies ja lapset asiasta kärsivät eniten.

      Ihmiset todella ovat paskamaisia, kun eivät usein pidä kiinni suullisista sopimuksista, joten ennen kuin miehesi jättää elatusmaksut maksamatta, on hänen parempi sopia sivistyneesti tämä asia ex-puolisonsa kanssa ja mielellään ottaa siitä kirjallinen suostumus, koska se ex-puoliso valitettavasti on joka tapauksessa asiassa vahvemmilla, oli kuinka v-mäinen tahansa.

      Valitettavasti miehesi on elatusvelvollinen lapsistaan, joten kun lapset saavat sentään vierailla isänsä luona, niin kaikki vastuu heistä siirtyy isälle täksi ajaksi. Isäkään ei voi heitteillepanoon syyllistyä. Lapset selvästi asuvat suurimmanosan ajasta äidillään, koska isä maksaa elatusapua, joka ei tarkoita sitä, että kun lapset ovat isänsä luona, että tämä olisi vähennyskelpoinen asia tai ettei isän tarvitsisi huolehtia ja tarvittaessa majoittaa omia lapsiaan. Miehesi voisi aina ex-puolisonsa kanssa neuvotella, mikäli mahdollista niin "edullisemmasta" huoltajuudesta, kuten lapset ovat joka toinen viikko teillä, niin säästyy ne elatusmaksutkin, tai sitten isälle täyshuoltajuus, mihin tuskin äiti suostuu ja sinäkään et oikeastaan voi kyseiseen asiaan puuttua.

      Suosittelen tekemään niin, että ennen seuraavia lomia, keskustelet miehesi kanssa ja suunnittelet, miten toteuttaa se loma niin, ettei ex-puoliso sitä pääse pilaamaan. Mikäli isä tahtoo joka tapauksessa lomailla kaikkien lapsiensa kanssa, on turha miettiä ex-puolisolta saapuvia kustannuksia, koska tällöin isä on selvästi jo päättänyt kustantaa omien lapsiensa loman.

      Uskon että et ole yhtä keskenkasvuinen, kuin suurinosa kommenttia laittaneet, joten varmaan pystyt asiallisesti miehesi kanssa keskustelemaan ilman, että ex-puoliso aiheuttaa voimakkaita tunteita. Voisin kuvitella, että se ex-puolisokin on osannut täällä kirjoitella. =)

      Pakko vielä todeta, Vihti, Nummela, Ojakkala, Otalampi, mikä se nyt oli, nehän on yksi ja sama asia, eli Vihti, eli Nummela ja se toinen kuuluu Vihtiin.

      • Hyväksikäyttäjiä

        Uuden ämmän pitäisi olla viisaampi kuin sen edellisen mutta tyhmemmäksi vaan menee vaihtaessa. Samanlaisen paskan saa kuin edellinenkin ehkä vieläkin paskemman. Ei ole enää uusio onnea vaan edellisen suhteet lapset tuo kamalan rasitteen.

        Sinäkö olet ainoa koulutason huippu joka mukamas osaat lukea :D

        Kenenkään suullisiin sopimuksiin ei ole luottamista 100 prosenttisesti missään asioissa. Itselläni on tasan tarkkaan vain yksi ihminen jonka suullisiin sopimuksiin luotan vielä tällä hetkellä sillä niitä ei ole ikinä peruttu, se on puoliso. Omiin vanhempiin tai sisaruksiin ei voi ikinä luottaa ja sieltä voi vaikka mitä ylläreitä tulla.

        Jos toista perhettä on jo perustamassa niin luulisi olevan ihmistuntemusta jo sen verran että tuntee vähintään exän jos ei uutta niinkään hyvin. Näyttäisi äijällä joka kakaroita siittää monelle naiselle jäävän se naisensa tunteminen kovin pintapuoliseksi kun on naiset heti halunneet kakaroita vaan ja uusi nainenkin ihan samoilla linjoilla. Pääasia vaan että ämmä pääsee suomea kiertämään ja kakaraansa viemään huvipuistoihin. Millä ihmeen rahalla jos äijällä on elatusmaksut edellisistä ja sitten tulee konflikti jos tulee parista lapsesta lisäkustannuksia. Jos on noin tiukka lomabudjetti niin miksi mennä ollenkaan laskeskelemaan centtejä vaan lomailee kotonaan.

        Usko sä vain ettei uusi ämmä ole keskenkasvuinen. Yhtä keskenkavuinen on kuin edellinenkin. Heti pitää paksuksi hankkiutua tai muuten ei suhde toimi. Vähänajan päästä kun on saatu mitä haluaa niin äijä kiertoon seuraavalle keskenkasvuiselle joka on kakaraa vailla vielä ja haluaa jonkun tyhmän äijän saada.


    • Pelkuriäidit

      Kiitokset vastauksistanne, mutta voisitte kommentoida vähän selkeämmin, kun te ette osaa edes kirjoittaa, muistrakaa pilkun jälkeen tulee aina väli, samoin väli tulee aina pisteen jälkeen. Huh huh aika metttästä olette, kun ette osaa vastata minulle asiallisesti, vaikka MINÄ olen teiltä asiallisesti kysynyt.
      No, ei kaikki käy koulujaaan lopppuu asti, että sivistys tarttuisi kunnolla.
      Muttaa tää yhteishyuoltajuu ja sen lapset tuovat tämän tuossa ehkä paperille muina aikoina, että vain kuinka ossaa. Tämä loppu teksti oli tavallaan teidän kirjoittamaa teksiä, niin epäselvää, niin huonoa, niin huonoa kuin tekin olette!!!!

      • trolloolloooo

        Et selvästi ole ketjun aloittaja vaikka sen nikkiä käytät. Se sentään osaa oikeinkirjoituksen ja kirjoitustyyli on toinen.

        Kai sinä jotain iloa saat esiintymällä ap:nä. Koitahan keksiä niitä omia aloituksia eikä trollailla täällä.


      • Avioeroteinilapsi

        Lol oot kyl tosi nolo tyyppi en haluis tollasta vanhemmaks Ja MuA Ei VoiS VäHEMPÄÄ...kIINNOSTaa sUn VAliTuksEt!!! Et kohtele meit lapsii hyvin >:(


    • Modesty

      Isän kuuluu maksaa tuollaiset matkat, eli kun lapset ovat hänen luonaan, hän kustantaa elämisen ja huvittelut. Kumpikin vanhempi hoitaa siis osuutensa oman harkintansa mukaan.

      Olen ollut etävanhempi, ja silloin maksoin kaikki lasten reissut ja huvitukset yksin omasta pussistani, kun lapset olivat luonani. Ex-mies ei osallistunut tällaiseen - tietenkään!

      Nyt kun olen lähes totaaliyksinhuoltaja, maksan edelleen yksin kauiken ylimääräisen eli matkat, huvitukset, leirit, suurimman siivun harrastuksista jne. Yhteishuoltajuus on paperilla muttei toimi ja teinit eivät halua tavata isäänsä aika ymmärrettävistä syistä - itse toki haluaisin välillä vapautuksen tästä 24/7-huoltamisesta.

      Vähummällä pääsee, kun tunnustaa ajoissa, ettei voi tietyille asioille mitään. Jos ei ole rahaa matkustaa, niin sitten ei matkusteta eikä kinuta rahaa ex-puolisolta. Meidän perheeltämme jäi tänä kesänä reissut tekemätttä rahapulan vuoksi. Kun on katto pään päällä, ruokaa pöydässä ja jääkaapissa sekä työpaikka, niin miksi suotta hakata päätä seinään moisten ylellisyyksien vuoksi. Lomamatkan voi tehdä myös telttaillen vaikka lähisaareen. Makkarapaketti ei paljon maksa ja lapset nauttivat taatusti. Vielä enemmän nauttivat, jos sinä "äitipuoli", älyät jäädä kotiin...

      • Kommentoikaa

        Olen samaa mieltä. Jos lähivanhempi lupaa kustantaa niin on otettava se vara ettei välttämättä hänellä olekkaan varaa siihen. On tullut laskuja tai yllätysmenoja niin ettei voikkaan pitää suullisista sopimuksista kiinni.

        Meillä ei ole lapsia ja tärkeäpää lomamatkailun sijaan on maksaa ensin velat pois ja paljon ihanampaa on nukkua omassa puhtaassa sängyssä kuin hotellissa joka siivotaan vain pintapuolisesti nopeasti. Levottomilla ihmisillä on pakkomielle päästä kotoa pois ja ottaa vaikka velkaa sitä varten. Itse voi opetella tekemään hampurilaisia ja pitsaa niin että ne jopa päihittävät ravintoloissa myytävät mennen tullen ja palatessa. Mieheni himoitsee tekemiäni hampurilaisia ja pyytää aina lisää niitä niin ettei yksi riitä.

        Olen yh perheestä eikä meilläkään tehty koskaan lomamatkoja vaan lomat olivat kotona ja lähi järvissä käytiin uimassa. Tuli se minimi elatusmaksu veronmaksajien pussista vaikka mies oli lapset halunnut, ero tullut miehen juomisen takia joka lisääntyi nopeasti päivittäiseksi eikä äitini valittanut ikinä kun ei päässyt lomamatkalle vaikka oli työssäkäyvä. Oli 24h lastensa kanssa kun miehellä ei ollut edes asuntoa eikä kiinnostanut lapsensa vaan juominen.

        Tiedän mistä puhut kun olen totaali yksinhuoltajan kasvattama.

        Esikoisena jouduin ottamaan vastuuta liian aikaisin ja alkaa elättämään itseäni niin että koulut jäi. Se että on ruokaa kaapissa ja laskut maksettu on kaikkein tärkeintä ja silloin nukkuu yönsä hyvin. Ei mitään iloa mistään lomamatkoista jos joutuu muulloin centtejä laskeskelemaan ja jää muut velvollisuudet hoitamatta mutta tiedän että tähän kyllä monet kykenee asettamaan lomamatkailut ihan kaiken muun edelle vaikka sitten mennä vanhemmilta kerjäämään kun ei ole ruokaa kaapissa. Mennään toisten rahapussille kunhan vaan saadaan omat huvituksen tarpeet tyydytettyä vaikkei todellisuudessa ole varaa.

        Vähemmällä pääsee mutta kun uusio ämmä ei haluakkaan olla vaatimaton vaan haluaa mulle nyt kaikki ja heti niin kuin ydinperheessä missä miehellä ei ole edellisen perheen tuomia rasituksia. Kauhea kilpailu alkaa että se oma kakara vain saisi parempaa kuin ne edelliset. Itselleen sitä vaan hallaa tekee sillä se kilpailu ja katkeruus tuo ennen aikaiset sairaudet ihmiselle. Jos ei ole onnellinen ilman jatkuvaa kateutta ja kilpailua, kilpajuoksun kanssa exän ja exän lasten kanssa niin ihminen vanhenee ennen aikojaan ja sairastuttaa itse itsensä. Katkerassa ihmisessä alkaa syöpä kasvamaan ja viha kasvattaa syöpäkasvainta kunnes kuolee siihen. Kun ahneudesta ja sisäisestä vihasta pääsee irti niin voi alkaa tervehtyä ja nauttimaan elämästään ihan toisella tavalla kuin aina jotain ihmistä hyväksikäyttäen ja kilpailemisesta paremmuudesta.

        Uusio nainen ei tunne olevansa mitään ellei tee äijälle heti kakaraa entisten tilalle ja tässähän tulee juuri suurimmat ongelmat. Naisella on heikko itsetunto ja tuntee uhkaksi miehen edelliset lapset. Eronneella miehellä jolla on lapsia ei ole paljoa valinnan varaa naisten suhteen jotenka otetaan juuri sellainen nainen joka ei ole kelvannut lapsettomille miehille ,jolla on itsetunto ongelmia ja ongelmia elämänsä suhteen joka saralla. Nainen haluaa heti oman lapsen jotta edelliset sivuutettaisiin kun on ihan sairaan mustasukkainen miehen edellisistä lapsista.


    • On aivan päivänselvä juttu, että etävanhempi maksaa kaikki lapsen viulut silloin kun lapsi on siellä käymässä olipa kyseessä yökylä tai parin tunnin kyläily.

      On törkeää edes ehdottaa lähivanhemmalle kustannuksien puolittamista kun lähivanhempi kutienkin maksaa jo ennenstään suurimman osan kaikista lapsen kuluista.

      Toki, jos tapana on ollut puolittaa kaikki ylimääräiset menot (lomat, passit, henkkarit, päiväkoti-/koulukuvat, yms) vanhempien kesken lapsen olinpaikasta riippumatta, niin sitten ymmärrän kiukkusi.

    • ap765

      Jos eläisin niin pienillä rahoilla, että täytyy budjetoida erikseen matka. En yksinkertiasesti matkustaisi. Ihmiset joidan tarvitsee budjetoida matkansa tai ostaa autonsa ja kodinkoneensa velalla olisi syytä pohtia uudelleen rahankäyttönsä. Ihan vaan vinkkinä.

    • Nmuikhsf

      Viekää lapset takas

    • huhuh

      Muistittehan haukkua äidin lasten kuullen?
      Sääliksi käy lasten puolesta :(
      Onneksi minun lapseni isä on valinnut lapselleni hyvän äitipuolen.

    • fdj

      Eipä kenellekkään ole tullut mieleen että lasten isä voisi sopia lasten äidin kanssa että henkilökohtaisesti että seuraavan kuun elatusmaksuista otetaan pikkasen pois.

      Sen sijaan tämä uus äiti päätti alkaa riitelemään :) Aloittajalle tiedoksi että asiat voi hoitaa myös ilman tappeluakin.

      Terveisin Lähi-isä!

    • isienpuolesta

      Äideille kyllä kelpaa elatusmaksut koko kuukaudelta vaikka lapset olisivatkin isän luona lomalla useampia viikkoja kesän aikaan. Kyllä monasti pienipalkkainen etä-isä on tiukemmilla rahojensa kanssa kuin äiti jonka luona lapset asuvat.

      • sano se lapselle

        Kannattiko sitten erota? Kuule 150 e kuussa on tosi pientä mitä joudut maksamaan, vähennä kaljan kulutusta alpsen parhaaksi. On kumma että elareista kitistään aina! Älä eroa tai älä tee lapsia, siinä säästät sitten.. voi hyvä ihme.

        Aina sitä syytellään et äiti tekee sitä ja tätä, ja raha kelpaa! Ymmärrätkö sen että se raha on lapselle, ei äidille! Sano sille lapselle, että on kurjaa kun isin pitää maksaa sinulle ruokarahaa... ei millän viittis maksaa...


      • nähtyä ja kuultua
        sano se lapselle kirjoitti:

        Kannattiko sitten erota? Kuule 150 e kuussa on tosi pientä mitä joudut maksamaan, vähennä kaljan kulutusta alpsen parhaaksi. On kumma että elareista kitistään aina! Älä eroa tai älä tee lapsia, siinä säästät sitten.. voi hyvä ihme.

        Aina sitä syytellään et äiti tekee sitä ja tätä, ja raha kelpaa! Ymmärrätkö sen että se raha on lapselle, ei äidille! Sano sille lapselle, että on kurjaa kun isin pitää maksaa sinulle ruokarahaa... ei millän viittis maksaa...

        Kyllä taidetaan isiä yleisemmin syytellä. Entäpä jos se onkin ollut äiti joka haluaa eron, löydettyään uuden miehen. Ei ole aina vika miehessä. Perusduunari mies ei vaan pysty tarjoamaan näille " hienohelmoille" pelkkää juhlaa ja kun arki astuu kuvaan, niin sitä ei jakseta, vaan etsitään uutta ja parempaa jne..

        Miehiä ja naisia on moneen lähtöön.


      • Tyhmiä riittää

        Isäni teki pimeitä töitä tienaamalla suuret rahat ja maksatutti elarit varonmaksajilla.

        Lapsille ei antanut eläessään mitään ja sairaalalaskut tuli minulle, esikoiselle kun oli lähiomaiseksi sanonut sairaalassa. Sadan tuhannen euron velat jätti kuollessaan veronmaksajille. Mitään laskuja ei maksanut vaan asui jollain yh naisella pimeästi joka otti yhteiskunnalta tuet ja rahasti miestä. Se ämmä ei tullut edes hautajaisiin vaikka oli kymmenen vuotta sitä miestä rahastanut. Oli muka juuri sairastunut sillä hetkellä.

        Kuinka etä isä sitten pääsee suomea kiertelemään uusio ämmän ja uuden kakaransa kanssa jos muka on tiukilla? Tiukilla oleva mies ei edes suunnittele lomamatkoja kuten aloittajan mies ja sen uus ämmä. Pienipalkkaiselle etä isälle ei uudet ämmät edes tee uusia kakaroita kun joutuisivat ne itse elättämään mutta varakkaammille tehdään heti uutta kakaraa jotta ämmä pääsee töistä pois ja kotirouvaksi kakaran varjolla. Pienipalkkainen äijä osaa käyttää ehkäisyvälineitä niin ettei köyhdy toistamiseen. Toinen ryhmä köyhistä miehistä löytyy se joka ei saa naista jollei paksuksi sitä saa vaikka olisi kuinka köyhä ja kakaroita monelle eri naiselle niin nainen on niin alhaista tasoa ja yh ennestään niin ettei välitä muuta kuin sossusta saa enemmän eikä tarvitse töihin ikinä mennä.


    • Karim Z

      nähtään lapsi!

      • 4+13

        Muija muista maito!


    • Itsekeskeiset äidit

      ÄIDIN LUONA TAPAHTUVIIN LOMAREISSUIHIN, ja kaikkiin muuhunkin kustannuksiin ISÄ OSALLISTUU ELATUSMAKSUJEN MUODOSSA. Lisäksi äiti saa lapsilisän. Kun lapset ovat isänsä luona lomailemassa kk. kesällä, maksaa isä silti äidille elatusmaksun, ja huolehtii kuukauden aikana KAIKISTA LAPSEEN LIITTYVISTÄ KULUISTA YKSINÄÄN. Yksin elävällä isällä ei välttämättä kovinkaan paljon rahaa lasten kanssa tehtävään lomailuun jää. Fiksu lähivanhempi (oli sitten äiti tai isä) ei ota lomakuukauden elatusmaksua, vaan antaa sen toisen vanhemman ja lapsien käyttöön. Pitäisihän se olla myös lähivanhemman kannalta tärkeää että lapset voivat lomailla myös etävanhemman kanssa, eikä aina eletä vain tylsää arkea.

      • n+2

        Meillä ainakin päivähoitomaksut, leirimaksut, isomman asunnon kulut (sovittu erotessa isänsä kanssa että hän haluua lapsilleen saman elintason kuin itselleen) jne. tulevat ihan yhtä lailla minulle silloin, kun löapset ovat isällään. Meiltä pakattiin mukaan kaikki reissuun tarvittava mitä osasin ajatella. Passi maksettiin puoliksi lapsille, minä hoidon käytännöna siat. Eipä kävisi mielessäkään meille kummallekaan, että toinen maksaisi meidän omien lastemme kanssa tekemiä lomia. Olisi epämukavaakin, sittenhän ex saisi myös sanella, mitä lasten kanssa pitää siellä lomalla tehdä..


      • HHUHHUH

        Oli niiden elatusmaksujen maksaja isä tai äiti, niin jokainen yh tietää sen, että niillä elatusmaksuilla EI edes pueta niitä kasvavia kakaroita, saatikka mikä määrä menee ruokaa. No, te ketkä kuvittelette, että elatusmaksuilla rikastuu ja äiti (pääsääntöisesti äiti on se yh) ostelee itselleen muotikuteita, käy viihteellä, kauneushoitoloissa jne.. niin hankkiutukaa ihmeessä yksinhuoltajiksi. Se on hyvin yksinkertaista. Näin sitten pääsette sille "vihreälle oksalle" nauttimaan ja raha lentää sisälle ovista ja ikkunoista.


      • Murheenkryyni sisar

        Lapsia varten tarvitaan isompi asunto ja se maksaa vaikka lapset olisivatkin muualla.

        Tylsä arki on lapsille tärkeämpää kuin kallis lomamatka jotka usein ovat vain aikuisia varten eikä lapsia.

        Nyt aikuisena ei tule koskaan elettyä yli varojensa kun lapsena ei ollut koskaan lomamatkoja. Vaikka on sama kasvatus ja sama perhe ollut niin sisareni elää yli varojensa koko ajan eikä maksa laskujaan. Minä en ole siitä lähtien kun 30 v sitten lähdin kotisohvalta jättänyt yhtäkään laskua maksamatta. Lähdin yksin asumaan kun taas sisareni meni kotisohvalta suoraan naimisiin eikä itsenäistynyt koskaan. Koko ikänsä eronkin jälkeen maksatuttanut laskunsa muilla. Kaikki hänen miehensä ovat alkaneet valittamaan että lyö kaikki laskunsa heille. Kolmelle eri äijälle on tehnyt kakaroita ja elää lasten elatusmaksuilla ja sosiaalituilla koijaten vanhemmiltaan kaikki mitä irti saa. Ei mene töihin vaan aina on "sairas" ja sairaan näköinenhän on kun juo joka päivä mutta huijaa kaikkia viranomaisia selittelemällä niin että kaikki vika on muissa. Juomisen takia ulkonäön muuttuminen on allergiaa. Saa lääkärit kirjoittamaan allergia lääkkeitä ja rasvoja jotka sossu maksaa. Käy koko ajan taistelua ex miehiensä kanssa joita on siunaantunut melkoinen liuta ja nykyinen on ukkomies. On paksuna taas ukkomiehelle ja alkaa kohta kamala taistelu sen äijän exän kanssa, voin jo arvata.


      • parkki muistoissa

        Mie olen ollut yksinhuoltajavanhempi. Koskaan ei ole ollut riitaa maksuista.

        Jos tarvitsin joskus enempi, sovittiin asia. Ja jos jotain velkaa, sovittiin asia.

        Itse vein matkoille, kun itse halusin. Ostin tietokoneet ja muut.

        Koskaan elari ei ollut minun elatukseen, vaan vain osa lasten osuuteen.
        Eikä eksäni kuvitellut muuta.

        Jos vein omani matkalle, en koskaan pyytänyt exältä mitään.

        Ihan turhaan kävin kaikki puuhapuistot.

        Uhratkaa ihmiset aikaa, käykää metsässä tutkimassa muurahaisia, rannalla kiviä. Se riittää. Kivet, oksanpätkät, muurahaiskeko,


    • Päivi

      Voi pieniä lapsia! Ensin luvataan että pääsevät isän uuden perheen kanssa lomalle. 8 ja 10 vuotiaat osaavat jo odottaa matkaa kovasti. Sitten aikuisten riitelyjen jälkeen matka jää tekemättä ja lapset palautetaan kotiin. Ihan itku tulee lasten puolesta. He ovat täysin viattomia tilanteeseen.

    • uusperhe 30 v

      Pelkuriäidit!!!!
      Olet joko erittäin sairas ja katkera tai sitten pelleilet aivan totaalisesti.
      Miehesi on todennäköisesti kaikkia lapsiaan rakastava hemmo ja Sinä yrität pyörittää hänen päätään. Tuolla menolla olet Sinä hyvin nopeasti naurunalainen ja yh-äiti.
      Mitä sanoisit, jos Sinun kullannuppuasi kohdeltaisiin samalla tavalla ja miehesi tuleva vaimo levittelisi Sinusta täysin perättömiä juoruja, syyttelisi turhasta jne..
      Olen itsekin uusperheen äiti ja meillä on aina hauskaa yhteisillä reissuilla, koskaan ei ole mieheni ex-vaimo osallistunut lasten kustannuksiin, kun lapset ovat meillä.
      Meillä on aina mukana kaikki lapset ja nykyisin jo molempien lastenlapsiakin mukana.
      Onnea on riittänyt melkein 30-vuotta uusperheessä ja riittää edelleen.
      Minusta Sinulle vastasi aivan hyvin yksi henkilö, että olet tiennyt mihin ryhdyt, kun menet naimisiin miehen kanssa, jolla on lapsia.

    • hermanni6

      keskisen kyläkauppa tarjoaa ilmaiset liput tivoli sariolan huvipuistoon koko elokuun kaikille menkää sinne tivoli on kyläkaupan pihassa siellä on nähtävää kans paljon ja halpa yöpyä...

    • ykss jaa kakss

      Minulla on rahat niin tiukoilla, että ulkomaanmatkat ei mitenkään onnistu. Jos lasten isä (ex-mieheni) huolii lapset mukaansa ulkomaanreissuille, niin olen usein antanut vähän rahaa mukaan (käyttörahaa), joilla voi ostaa tuliaisia jne. Joskus jos on ollut enemmän rahaa, niin olen maksanut exälle esim. 50 euroa matkasta. On lapsen etu, että hän pääsee reissuun ja minullehan tulee halvemmaksi, että lapset syö ja juo siellä isänsä piikkiin sen sijaan, että minun pitäisi itse viedä lapset ulkomaille.

      Kaikki kannattaa periaatteessa sopia etukäteen ja maksut hoitaa etukäteen, jos suusanalliset sopimukset ei riitä.

    • Huh,huh4

      Mikä paskamainen temppu äidiltä???? Jos ei ole varaa osallistua lasten lomareissuun, jonka he tekevät isänsä kanssa, niin ei ole!!!! Ei elatusavut kata reissuja, eikä se apu kuulu matkusteluun, vaan arkipäivän menoihin. Itsesi nolaat, jos lasten äidin maineen yrität pilata. Kostaminen lasten avulla ei ole normaalia. Olisko pitäny miettiä kun menit kimppaan lasten isän kanssa...???Todellakin heidän ruokakulujaan ja reissuja ym. täytyy kustantaa silloin kun lapset ovat isällään. Se on TÄYSIN NORMAALIA!!!! Uskon, että lasten äidillä on lähihuoltajana muitakin menoja kun kustantaa reissuja, joita lapset tekevät ISÄNSÄ kanssa! Ja mitä sinä ajattelet sillä sossu tempulla hyötyväsi? Ei siellä tämmöisiin asioihin puututa, tyhmänä sinua pitävät!!!! :D :D Ja niin taidat ollakin!! Katsopa peiliin ja mieti asiat uudelleen... Et selvästikään edes hyväksy miehesi lapsia!! Sinuna jatkaisin elämääsi yksin teidän yhteisen lapsen kanssa. Ja siinä vaiheessa kun lapsen kanssa YKSIN elät, huomaat varmasti, että raha ei riitä kaikkeen....Ja veikkaanpa, että loppujen lopuksi, itse olisit kinuamassa rahaa lapsesi isältä kaikkeen ylimääräiseen kun omasi ei riitä. Siinä vaiheessa saatat oivaltaa, jos normaali olet, että yksinhuoltajalla/lähihuoltajalla on joskus tiukkaa rahasta, varsinkin kun lapsen kasvaessa kulutkin kasvaa. Mene lääkäriin!!!!!!

    • raw

      Aika sairasta menoa!! Ketjua kun lukee, tulee väistämättä fiilis että "pelkuriäidit" tavoite on alusta asti ollut kesäloma kolmestaan... Olisi meinaan kiva tietää millaisesta rahasummasta on alkujaan sovitti...?? Ja kannattaisiko jossain kohdassa kysyä myös lapsilta, mitä mieltä he ovat asiasta ja mitä he haluaisivat?!?!!!

    • 911911911

      Vanhempien kykenemättömyys neuvotella rahoista, varsin tavallista.
      Sensijaan vanhempien julmuus omia lapsiaan kohtaan on ihan omaa luokkaansa!
      Ex-vaimolle - opetatko noin lapsillesi, että lupaukset ovat rikottavissa. Että lapsia saa kohdella huonosti. Että rahan ollessa tiukalla, laitetaan puhelin kiinni eikä neuvotella.??
      Isälle- miten saatoit tehdä noin lapsillesi? Siksi, että haluat toteuttaa nyksän kanssa suunnitelemaa lomaasi, et suinkaan lastesi kanssa! Eikö aikuinen mies olisi maksanut lastensa lomailun, vaikka vaatimattomammankin? Ja varautunut siihen, ettei jatkossa anna nyksälle kuvitelmaa, että ex maksaa osan lomasta!
      Nyksälle- ajat itsesi ei-toivotuksi ja pilaat paitsi oman elämäsi, myöskin miehesi elämän. Kuka tuon jälkeen enää kunnioittaa sinua? Ja MISTÄ?

    • ahneudellakinonraja

      Lomamatkalle lapset mukaan niin sinä ja lasten isä maksatte heidän kulunsa
      Näin ainakin itse koen ei ole tullut mieleenkään pyytää Äidiltä rahaa.Elatus kuuluu kummallekkin myös lomilla se maksaa kellä lapset on silloin Mikäli on tiukkaa tingi jostain Syökää oikeata ruokaa ei vain grilliltä ostakaa limut kaupasta (ei huvipuistosta ym. Tuntuu tosi pahalta moinen ahneus

    • sankari isät, loista

      ÄITIST MAKSAA!

      ÄIDIT HOITAA LAPSET, RUOKKII, PESEE PYYKIT, KÄY KAUPASSA, AUTTAA LÄKSYISSÄ, KUSKAAN AHRASTUKSIIN, OSTAA VAATTEET, KUUNTELEE KIUKUT, VALVOO YÖT HOITAA SAIRAANA...

      Kuskaa isin luokse ja hakee ja sopii aina seuraavat tapaamiset..

      Äidit tekee kaiken ja käy vielä töissä!

      Juu äidit maksaa isien järkkäämät lomareissutkin, miksi ei maksaisi, tekeehän se äiti muutkin työt lastensa eteen.

      Ja koska äitdit ovat niinhuonoja isien mielestä, pistetään haukut vielä perään kun äidit ovat niin katkeria, juoppoja hu...ria, saamattomia, ja mielenvikaisia, eikä halua hoitaa omia lapsia.. ehtivätpähän he vielä kaljallekin juopottelemaan.. On ne ihme naisia!

      Mutta mitä tekee isi? Hän oottelee puhtaita lapsia, syötettyjä, terveitä lomalaisia luokseen kun se exä nyt toisi.. ja toisi myös sitä rahaa mukanaan että saisi lapset syödä tai mennä vaikkapa huvipuistoon. Voisko se exä myös kuskata koko lössin sinne ja hakea??? On varmaan niin laiska ettei viitsi...

      Toivonmukaan se viikonloppu tai viikko menee nopeesti, että isi pääsee vähän huilahtamaan on ollut niin rankkaa.. kun exä vaan on ja nauttii yksinolostaan, aika sairasta! Varmaan kännissä joka ilta sammuneena.. järkyttävä nainen!

      Mutta entä isi! Voi että siinä on hyvä mies, ai joo piti pitäisköhän tehdä ilmioitus että ex vaimo estää häntä näkemästä lapsia, noin niikuin muuten vaan... niinhän ne muutkin tekee...Isäthän ovat sankareita.. ainakin tekemään itsestään sankari isän ja kerjäämään olalle taputtelijoita.

      Niin ja elareita pitää muistaa alentaa... on liian isot..

    • Huh,huh4

      Itse käytin kyllä lapsen elatusavusta osan lapsen lomareissuun, vaikka sitä apua ei siihen ole tarkoitettu ja silti teki tiukkaa, mutta reissussa käytiin...eikä tullu mieleen lapsen isältä pyytää rahaa reissuun. Hän on aina maksanu reissut, mitä lapsensa kanssa on tehnyt ja samoin maksan minä. Totta tuokin, että melko yleistä on se, että äidiltä vaaditaan aika paljon, isät pääsevät helpommalla. Hatunnosto niille isille, jotka ovat yksinhuoltajia tai osallistuvat lasten kasvatukseen ja menoihin tasapuolisesti äidin kanssa,teillä on järkeä päässänne!!!! Ja jos on niin tiukkaa siitä rahasta, niin silloin pitää luonnollisesti karsia menoja lomareissulta. Lyhyemmästäkin lomasta voi nauttia ja vähemmällä törsäämisellä. Jos on vaikeaa olla elämättä yli varojensa, niin sitten sen reissun voi jättää tekemättä, ei tarvitse narista siitä rahasta!

    • viina tärkeämpi

      No voi Kauhea, kaksi pientä lasta tulee kesälomalle. snif itkettääkö. etkö pääsekkää miehesi kanssa ravintolaan juomaan viinaa.

    • ÄITIKÖ

      TIETYSTI SE VANHEMPI MAKSAA KENEN MUKANA LAPSET MATKUSTAA!!!! oLIKOHAN KYSEESSÄ PIENET LAPSET JOTKA EIVÄT OSAA ITSE KÄVELLÄ SISÄLLE???? JOS KYSEESSÄ ESIM JO KOULUIKÄISET LAPSET, VARMASTI OSAAVAT SISÄLLE KÄVELLÄ JA JOS OMISTAAVAT KÄNNYKÄN JOLLA SAA ISÄN KIINNI NIIN TUO EI KYLLÄ TODELLA OLE MINKÄÄN SOSKUN ASIA!!!!! MITEN IHMEESSÄ OLETTE YLEENSÄ SOPINEET ETTÄ ÄITI MAKSAISI MATKASTA OSAN....EIHÄN ÄITI SIIHEN EDES OSALLISTU! TIETYSTI JOS ÄITI ON TODELLA HYVÄTULOINEN JA TEILLÄ TIUKEMPAA NIIN SITTEN YMMÄRRÄN SEN. sEKIN ETTÄ ONKO ÄITI ITSE EHDOTTANUT VAI ONKO MAKSUN VAATIMINEN TULLUT ISÄN PUOLELTA.....SEKIN ON ERIASIA!

    • höpölöpö

      No, kyllä se vanhempi maksaa kaikki kulut joita tulee lasten kanssa ollessa eikä loma tee poikkeusta. Lasten kuljetus vanhemmalta toiselle laitetaan tietysti puoliksi tyyliin kumpikin hoitaa kulut toiseen suuntaan. Jos toinen etäisyydet on suuria kodista kotiin niin sitten pitänee kysyä kelalta ohjeita tai ohjeistusta asiaan.

      Kai munkin exä vois laskuttaa heidän ulkomaanmatkoista ja passikuluista mua tuon aloituksen perusteella. Asia ei kuitenkaan olen näin. Aloittajalta törkeätä edes pyytää toista vanhempaa ottamaan osaa heidän huvipuistoajeluilleen: Jos ei varaa niin ei huvipuistoja ja jos muksut haluaa niin toinen etävanhempi voi antaa lapsille rahaa mukaan mutta mikään velvollisuus ei ole.

    • Lapsiparat

      Kyllä elatusmaksun suuruus merkitsee sitä voiko siitä mitään lomarahaa antaa ja yleensä lomaa missään viettää kun kotonaan.Jos elatumaksu on alle 200e niin ei sillä saa edes lasta elätettyä.mutta jos se taas on 1000e niin sillähän voi jo kustantaa lapselle lomamatkan joka vuosi.Tässähän ei puhuttu rahan määrästä mitään.Entiset vaimot on hirviöitä uusien vaimojen silmissä melkein poikeuksetta mutta järjenkäyttö tässäkin on sallittua.Kyllä tuntuis kummalliselta että lapset palautettaisi kotiinsa jos asia on sovittu missä ne olisivat jos äiti olisi jo työssä,heitteilläkö?
      Kyllä kannattaisi todella katsoa onko äitipuoleksi ennen kun harkitsee edes lasta se on aina vaikeaa mutta jos on vääränlainen luonne niin se on vastenmielistä.Miten voi sietää lapsia viikonloppuisin kun ei voi lomalla kun pitää vahtia miten paljon kuluja niistä ex lapsista kertyy.

      • Mutta kun se vanhempi joka lähtee lomille lapsen kanssa on velvollinen maksamaan lapsen kulut loma matkalla jopa antamaan taskurahaa!


    • tuplahampurilainen

      NIIN mahtavaa.

      KÄRSIKÄÄ. Ne on kuitenkin viikonloppulapsia tai viikko-viikko pentuja.
      Lasten elämänhän te siinä pilaatte, mutta tuskin se teitä kiinnostaa. Lapsilla on monta kotia, monta isää ja äitiä. Pääasia että ollaan niiiiiiin heteroita, audi pihassa ja saatte valittaa.

      JESH....!!!!!!!!Jihaaaa.

      Tein oikeita päätöksiä jo kauan sitten. En tehnyt lapsia, ehkä halunnut miestä jolla on lapsia. JUURI tuon takia. Riitaa riittää....v*****u maailman loppuun asti.

      RIIDELKÄÄ, JUONITELKAA NIIN että tukka lähtee päästä ja saatte rytmihäiriöitä.

      Tuo riitely kuuluu siihen kauppaan. Sinä tilasit miehen edellisellä elämällä ja sitä sait.

    • Lapset mukaan !

      Miettikää uudelleen ja hakekaa ne lapset mukaanne. Maksakaa luottokortilla, jos käteinen on loppu. Sitten lyhentelette syksyn mittaan. Teillä on myös vastuu miehen lapsista, ja osa on langennut myös sinulle, kun olet tähän ryhtynyt. Jospa yrittäisitte nyt nähdä kokonaisuuden, sen että myös miehen lapset kuuluvat uusioperheeseenne, ja ovat yhteisen lapsenne sisaruksia. Te olette UUSIOPERHE, ja se on fakta jonka kanssa on elettävä. Välitättekö oikeasti näistä kahdesta koululaisesta? Nyt teidän pitää ajatella heitä, he ovat odottaneet yhteistä lomaa kanssanne. On todella raakaa viedä heidät takaisin ja riidellä lasten äidin kanssa. Hoitakaa välinne lasten äidin kanssa myöhemmin, ja niin että lapset eivät ole paikalla.
      Mitkään myöhemmät viikonloput eivät auta, sillä loma on nyt. Tehkää se mikä on lapsille, myös sinun lapsellesi, oikein, viettäkää yhdessä hauska loma, ja osoittakaa hieman rakkautta toisillenne, vai millaisen kuvan haluatte näille vastuullanne oleville lapsille välittää. Jos perheessä, uusioperheessä, on lapsia, on ajateltava heidän parhaansa ensin.
      Se mitä lasten äiti teki, ei ollut reilua, mutta älkää nyt ihmeessä antako yhden ihmisen heikkouden ja osaamattomuuden pilata lomaanne, jota koko perhe on odottanut. Rauhoittukaa, ja ottakaa positiivisempi asenne.

    • Säälittävä valittaja. Sinä tiesit mennessäsi nykyisen miehesi kanssa:hänellä olevan lapsia. Kyllä miehesi on vastuussa heidän ruokinnastaan ja muista kuluista silloin kun
      lapset ovat hänen luonaan. Uskomatonta että muutama vielä myötäilee sinua.
      Aina kun tytär oli luonani ruokin ja majoitin ja huolehdin hyvinvoinnista rakastavana ,
      huolehtivana ja vastullisena vanhempana. En lähettänyt tyttären äidille laskua ja käyvimme lomilla ympäri Suomen.

    • ei sun hommia

      pistä lasten isä maksamaan

    • P.A ?

      Heeh heeeh Maksakaa vaan vittuuks teette niitä parasiittejä jos ei ole varaa ylläpitää niitä.

    • Hävetkää ihmiset

      Hyvä isä, ei mittaa lastaan rahalla, eihän hän tehnyt sitä ollessaan vielä ex vaimonkaan kanssa yhdessä, se maksetaan mikä pitää eikä siitä enempää. Miten se voisi olla vekeempaa eron jälkeen? Kuluthan kasvaa.

      Enemmän tässäkin tarinassa näyttää tätä uutta puolisoa kiusaavan miehen lapset kuin miestä itseään. Eihän tällä uusiolle kuulu lapsen ja eropuolisoiden sopimat asiat.

      Tässä sen näkee, mies haluaa olla hyvä isä, mutta uusikko on alkanut estämään ja valittamaan. Kuka siis syylinen? Ex vaimo varmaan....

      Jännä miten lapsita tulee pelkkiä riitakapuloita jotka vie miehen kaikki rahat, uusikoiden silmissä. Harvoin täällä isät valittaa. Mutta onhan se sitten uusion kaljoista pois kun mies maksaa lapsistaan elareita. niinpä.
      Mutta jälkensä jättää lapsiin tuommonen riita.. jokatapauksessa.

    • Viettäkää.

      Lasten kanssa laatuaikaa ja jätätte lomamatkat tekemättä. Aloittajan kirjoituksesta huomasi, että heillä on rahasta tiukkaa kun lomabudjetti on laadittu. Varakkaiden ei tarvitse budjetteja laatia, vaan nostaa rahaa tarpeen vaatiessa.

    • eroäiti

      Olen samaa mieltä tuolla aiemmin Kikkomannin kanssa: se, jonka luona lapset on, kustantaa lapsista aiheutuneet menot ja kulut. Jos on suunnitellut vievänsä koko poppoon huvipuistoon, silloin kustantaa itse ne.
      Vai maksaako etäisä lasten kuluja, menoja, kun lapset ovat äidillään? Ostaa fillareita, korjaakin ne? Koulureppuja, kenkiä, haalareita.

      Etäisän uuden puolison, siis tämän kirjoittajan, velvollisuus ei todellakaan ole kustantaa miehen edell. liiton lapsista aiheutuvia kuluja millään tavalla. Tottakai niin voi tehdä, mutta sitten on turha tulla vinkumaan, että "kyllä minä ostan ja maksan ja osallistun vaikkei minun kuuluisikaan...."

      Pienet tulot. Kyllä. Uskon sen kyllä lähiäidin ja yh:n kohdalla.
      Puhelimen on laittanut kiinni, jotei saa kuraa niskaansa yhtään enempää.

      Muutenkin nämä tapaamiset, lomat ja olemiset ovat biologisten vanhempien asioita.

      Kirjoitan tämän ihan siltä kannalta, että itse olin tämmöinen äitipuoli ja mukana aktiivisesti uusperhe-viikonloppuelämässä.
      Yhteinenkin lapsi meillä oli. Osallistuin miehen lasten elämään, kuluihin, vastuusteen.
      Sitten kun aikaa kului ja tilanteet kehittyi on selvinnyt kaikenlaista. Yhteenvetona: olisin säästänyt itseäni jos olisin vetäytynyt kuviosta, keskittynyt omaan lapseeni, enkä olisi edes ottanut minkäänlaista vastuullisen aikuisen roolia. Ostamiset ja maksamiset, mitä lapsilla on mukana, päällään, minne mennään ja kuka maksaa - ei ole uuden kumppanin ongelmia, biologiset vanhemmat voivat rauhassa selvittää, koska niitä oikeuksiakaan ei ole, eikä niitä tule missään vaiheessa, vähäisemmässäkään määrin.

      Nyt olen eronnut tuosta miehestä. Olen siis yh yhteisille lapsillemme ja huomaan, miten helvetin tiukkaa yh:n elämä oikeasti voikin olla. Olisin varmasti tehnyt itse saman, tosin en olisi edes luvannut osallistua lomakuluihin. Toisaalta: meill älasten isä ei edes halua ottaa näitä lapsia tapaamiselle, joten ei hänelle kulujakaan tule. Mutta silloin kun on ottanut, on koko ajan valittanut miten lapsista tulee kuluja. Niin tulee. Niin tulee lähivanhemmallekin. Eikä minun tapauksessa asumiskuluja ole toinen aikuinen jakamassa, kuten sinulla. Meillä etä ei ole edes asumisessaan huomionut näitä lapsia, ei ole edes kunnollisia makuutiloja lapsille asuntoonsa järjestänyt...

      Joten lopeta valitus. Asia ei kuulu sulle ollenkaan. Mies maksaa omien lastensa kulut. Hän on vastuussa lapsistaan, äitinsä ottaa vastuun omalta osaltaan. Sinä huolehdi omastasi.

    • Asennepäivitys??

      Mitä mieltä on lasten isä tästä asiasta?

      Ajatuksesi kuullostavat todella ilkeältä, toivottavasti ne eivät johda mihinkään ilkeisiin tekoihin. Kosto on aina huono motiivi ja mitä sinä siitä edes hyötyisit.

      Osaisitko ajatella niin, että lasten äidillä on taloudellisesti tiukkaa ja hän ei voi osallistua kustannuksiin, niin kuin hän on ilmoittanut. Toivottavasti isä pitää lastensa puolta, ettekä rupea heidän kuullen räknäämään kustannuksia, jotka he aiheuttavat.

      Jättäkää joku härveli väliin ja viettäkää aikaa perheenä, hyväntuulisina ja lomasta nauttivina.

    • sotetäti

      Voi että ihmiset ovat sitten auringon sokaisemia tai sitten jonkin muun tunteen.
      Minäkin peräti blondina ymmärsin ap kirjoittajan tuohtumuksen siitä, että OLI SOVITTU kulujen jakamisesta, jotta voitaisiin tiukalla budjetilla eläen kuitenkin mahdollistaa jonkinlainen lomamatka lapsille ja nimenomaan näille miehen lapsille jotka ymmärtävät siitä enemmän kuin nuorin. Näin minä ymmärsin asian.
      Eli kun luvataan pysytään sanassa ja jos tapahtuu jotain yllättävää, niin kerrotaan siitä reilusti.
      Toisekseen, vaikka lapset ovat ala-asteikäisiä, niin kyllä sossu kiinittää hyvin herkästi huomiota äidin toimintaan. Lasu ottaa mielellään huostaan hyväkäytöksisiä lapsia bisnekseen. että eivät tokikaan naura, jopa lähihuoltajan taloudelliset ongelmat voivat olla aihe huoleen. NIIN ja ilmon voi tehdä nimettömänä, sitä ei tarkistella kuka ja mitä teki, vaan kohteella on todistamisvelvollisuus tilanteessa. OTTAKAA asioista selvää tämän päivän Suomessa, ennekuin asiantuntijoina täällä kirjoitatte. Tietoa ja sivustoja löytyy LaSun toiminnasta tänää Suomessa.
      Kiittäkää muuten itseänne tuomitsijat täällä. Te ajoitte tämän nuorena äidin toimimaan näin. Hän kysyi ja purki tuohtumustaan sovitun rikkomiseen, te aloitte haukkua miettimättä mitä hän kirjoitti. JOS olisitte viittineet miettiä ja vastata asiallisesti, ehkä hänkin olisi miettinyt ja hiukan muuttaneet suunnitelmiaan, käyneet vähemmän maksullisissa huvipuistoissa, laittaneet vaikka puloliksi ja näin toteuttaneet loman kuitenkin-omalta osaltaan. Nyt on kaikilla pahamieli!
      Olen itse ollut yksinhuoltaja, isa ei ole koskaan maksanut elaria, vaan yhteiskunta minimi tuen ja lasten lapsilisät...Silti olemme pärjänneet hyvin. Paremmin kuin huonon miehen kanssa. Että jos lopetettaisiin naukuminen tästä. Varsinkin jos asuu pienellä paikkakunnalla, pärjää vielä paremmin.tiukkaa on, mutta niin voi olla myös pienituloisella pariskunnalla ja monella muullakin... Perustarpeet kun on tyydytetty perheessä ja se ei tule hienostelusta vaan perusasioista ja ne eivät niin paljon maksa, välittäminen ja rakkaus ei mitään-mutta antaa siitäkin edestä.
      Käsittääkseni yhteishuoltajuus on yhteistä huoltamista niistä yhteisistä lapsista, ei mikään variaatio, jossa onkin yh ja etävanhempi maksuineen.. Asioista päätetään siellä yhteisesti, myös menoista - kuten es. tapauksessa oli sovittu, yhteisesti maksaa ekstrasta yhdessä.. Miksi siis tämä huuto ja haukku? Loma on extraa ja se sovitaan yhteishuoltajuudessa-käsittääkseni-yhdessä. Muutenhan kyse on yh ja etävanhemman luonaolo loman aikaan ja se varmaan on sitten sopimuksissa...näin olen ymmärtänyt asiat...Sotkeekohan kirjoittajat täällä asioita vahingossa/tahallaan...
      Toivoisin kuitenkin, että ap.kirjoittaja ottaisi lapset osan aikaa luokseen lomalla ja he menisivät vaikka jollekin mökille, mummulaan, vaikka Keskisen miljoonativoliin ja antaisivat lapsille sen oman osuuden lomasta. Lyhyt on enemmän kuin ei mitään, lapsille juurikin. :)

    • ihaqnoikeest

      No tietysti se vanhempi maksaa kulut, joka lomailee lapsen kanssa. Tehän saatte nauttia lasten seurasta. Ei voi omia lomiaan laittaa toisen niskaan. Jos ei ole itsellä varaa maksaa lasten lomia, voi olla lähtemättä tai neuvotella, jos lapset jäisivätkin toisen vanhemman luo kuitenkin.

    • raikku451

      Suunnitelkaa ensi kerralla loma niin, että pystytte kustannukset maksamaan myös miehen lasten osalta. Lomailun sisältö on teidän perheenne asia. Aivan kuten lasten äiti varmaankin miettii omat lomansa siten, ettei kysy mieheltäsi rahaa. Nauttikaa ja pitäkää hauskaa :) se on lomissa tärkeintä. Yksi tivoli per lomailu riittää ihan hyvin.

      • sama tilanne..

        En kyllä joka viestiä jaksanut lukea, mutten missään kohdassa huomannut että olisi kiinnitetty huomiota siihen että tämä äitihän saa lasten isältä elatusavun tuoltakin ajalta kun lapset ovat isällään lapsilisät!!! Kyllä on mielestäni on kohtuullista että äiti maksaa takaisin niistä päivistä etuuksia kun isällään ovat ja koska vielä oli sovittu! Eli kyllä jokaisen pitää omien lastensa reissut itse maksaa, mutta ei sen äidinkään kuuluisi niitä rahoja pitää jotka on tarkoitettu lasten elättämiseen kun sillonhan niitä ei ole elätettävänä!!!


    • Raikku451

      Luinkin ketjua enemmän ja kauhukseni, aivanko oikeasti, jätitte lapset reissusta pois? Uskomattoman julmaa.

      Jos miehesi on lapanen, hän tulee erkaantumaan lapsistaan. Siitä sinä varmasti pidät huolen.

      Jos mies on fiksumpi, hän tulee ennen pitkää jättämään sinut.

      Jos teet ilmoituksen lastensuojeluun, siellä todetaan, että miehesi vanhemmuudessa on isoja puutteita, koska voi toimia tuolla tavoin. Sinua pidetään ilekänä äitipuolena ja kehotetaan miestä miettimään lasten parasta. Biologista äitiä moititaan myös. Hänen oloistaan ei ole tarkempaa tietoa, mutta toimiihan hänkin miten sattuu. Todennäköisesti lapsilla on viimeistään murrosiässä isoja ongelmia.

      Olen lastensuojelun työntekijä. Tervetuloa meille, tapaan sinut mielelläni. Jonkunhan on ajateltava alstenkin parasta.

      • saikutaikku

        Tulevat ongelmalasten vanhemmat, joo.
        Tämä yhteinen ja nämä miehen omat.

        Kaikilla tulee menemään päin P*settä kun tuollaiset vanhemmat sai.

        Tulevat masennustaiteilijat kera kannabiskasvien


    • toimii1

      Vähentäkää kulut elareista :)

    • aika kylmää kyytiä

      Ymmärrettävää, että alkuperäistä kirjoittajaa potuttaa kun sovitut asiat eivät pitäneet paikkaansa.

      Tosin itsellä ei olisi sydäntä palauttaa kylmästi lapsia takaisin.

    • HYVIA KERRAKSEEN

      Tekeekö lapset nykyisin muuta kuin on koneella ja lääppii vanhempien kanssa kännykkää..

    • yks äiti miettii

      Eipä se lasten isäkään penaalin terävin kynä ole, jos heivaa lapsensa rahan takia pois matkasta. Tarviiko molempien vanhempien olla yhtä tyhmiä lapsiaan kohtaan, että evää loman rahakiistan takia?

      Ymmärrän, että sopimuksista pitää kiinni pitää, mutta asiaa oisi varmaan voinut puida loman jälkeenkin. Tai päättää, että oli viimeinen kallis loma jonka järjestätte. Minusta tässä pitäisi nyt miettiä ennenkaikkea lapsia, eikä riehua rahan kanssa. Jos ei rahaa ole, niin ei pidä matkustella.

      • Ex-vaimo

        Epäilen että ukko vedättää aloittajaa.
        Ei se mitään ole sopinut ex-vaimon kanssa loman maksamisesta.
        Ja ex-vaimo tietää miehen metkut. Ja jos aloittaja on entinen kakkonen niin ei ex-vaimoa kiinnosta selvittää asiaa. Todennäköisesti mies on selittänyt ex-vaimolle että nykyinen ei halua lapsia mukaan lomamatkalle. Ukko ajattelee vain omaa napaansa.

        Jossain vaiheessa ap paljastuu minkälainen luuseri mies on ja ap:sta tulee joko Justiina tai uusi ex-vaimo.

        Ps. Soita ja kysy ex-vaimolta että miten se loman vietto sovittiin.


      • .........
        Ex-vaimo kirjoitti:

        Epäilen että ukko vedättää aloittajaa.
        Ei se mitään ole sopinut ex-vaimon kanssa loman maksamisesta.
        Ja ex-vaimo tietää miehen metkut. Ja jos aloittaja on entinen kakkonen niin ei ex-vaimoa kiinnosta selvittää asiaa. Todennäköisesti mies on selittänyt ex-vaimolle että nykyinen ei halua lapsia mukaan lomamatkalle. Ukko ajattelee vain omaa napaansa.

        Jossain vaiheessa ap paljastuu minkälainen luuseri mies on ja ap:sta tulee joko Justiina tai uusi ex-vaimo.

        Ps. Soita ja kysy ex-vaimolta että miten se loman vietto sovittiin.

        En edes kehtaisi kysyä ex:tä rahaa meidän ja lasten loma matkaan... ...mikäli ex osallistuisi kustannuksiin niin olisi hänellä liikaa päätös valtaa


    • Kinuski Kinnunen

      Äidit maksaa, nehän on lapset tehnytkin.

      Ei se mies voi sille mitää jos nainen tulee raskaaksi, ei kai se voi olla ainoo tarkoitus?
      Yleensä ne naiset niitä lapsia kinuaa.

      • Ukot enkeleitä vai

        Sä kuulostat aivan mun eksältä :D. Ei hänkään voinut yhtään mitään sille että saattoi minut raskaaksi, vielä useita kertoja. Nyt sitten leikkii nyyhky-eroiskää uusille naisille kun se on niin hirrrrrveetä kun perhe hajosi. Ja uusiin naisiin tunnetusti uppoaa vähän muukin potaska kuin k-----pä ;). Ei ukko useinkaan kerro ulkopuolisille, että on painostanut naista aborttiin ja muuta hauskaa.


      • mieli muuttuu
        Ukot enkeleitä vai kirjoitti:

        Sä kuulostat aivan mun eksältä :D. Ei hänkään voinut yhtään mitään sille että saattoi minut raskaaksi, vielä useita kertoja. Nyt sitten leikkii nyyhky-eroiskää uusille naisille kun se on niin hirrrrrveetä kun perhe hajosi. Ja uusiin naisiin tunnetusti uppoaa vähän muukin potaska kuin k-----pä ;). Ei ukko useinkaan kerro ulkopuolisille, että on painostanut naista aborttiin ja muuta hauskaa.

        Niin ja jotku näistä eronyyhkyisistä on vielä kustantanut aviossa ollessaan tahattoman lapsettomuuden hoidotkin. Ihan vahingossa vissiin sitten koeputkihedelmöitys tärppäsi miehen purkkiiin vastaanotolla runkkaamasta siemennestekeräyksestä.


    • Madchatheebo
    • miksi maksaisi?2

      Miksi lasten äidin pitäisi maksaa teidän lomasta?? Jos isä lähtee lasten kanssa lomalle tai huvipuistoon tai mitä milloinkin, niin isä tietysti maksaa kulut. Jos ex-mieheni haluaa viedä lapsemme ulkomaanmatkalle, niin hän katsoo, että hänellä on varaa kustantaa matka. Jos hän haluaa elokuviin, niin kiva kun menevät, mutta hän kyllä maksaa omat elokuvamatkansa lapsen kanssa. Jos lapsen täti haluaa viedä lapsen ulkomaille, niin hyvä, mutta tällöin täti maksaa matkan jne. Ei ikinä meillä olisi edes puhetta, että minua veloitettaisiin ex-mieheni ja hänen vaimonsa ja lasten matkoista tai huvituksista!!

    • hölmöilyä

      hei kyllä isänkin kuuluu maksaa lomamatkasta,vei oletko niin tyhmä
      että luulet kaiken kuuluvan ex puolisolle.Älä mene lomalle jos on niin
      tiukkaa mitäs jos sattuu yllättävä meno miten käy lomabudjetin

    • jaa tussua. :)

      Ota ero. Jätä se köyhä äijä.

    • niin mää tekeisin

      KYllä äidin pitää maksaa lastensa lomat menivät he kenen kanssa tahansa. Miehen ex vaimon kuuluu maksaa myös ex miehen ja tämän uuden vaimon lomat, jos ottavat hänen lapset mukaan, tietenkin. Ei kukaan vahdi ja kasvata kenenkään lapsia ilmaiseksi.

      Laittakaa lasku miehen ex vaimolle, niin kyllä osaa itää lapset kotonansa ensivuonna, typerää laittaa omat lapset muiden riesaksi. luulis sen verran tajuuvan että maksaa koko perheenne matkan ja laittaa vielä käyttörahaa mukaan. Varatkaa kallein hotelli ja lasku exälle.

      • jukni 69

        Ei kuulu se maksaa ketä lähtee lasten kanssa lomille ja tässä tapauksessa isä maksaa lastensa loman ja taskurahan.


      • jukni 69

        Niin mikäli joutuisi maksamaan niin kohta äiti joutuu maksamaan kaikki mitä toiset keksii järjestää mielivaltaisesti


    • 911911911

      Mies sopii viikon lomasta lasten kanssa. Ei saavu edes paikalle, on jossain Ranskassa, kertoo kaveri. Eikä vastaa puhelimeen. Lapset odottavat, laukut pakattuina, ihan sitä varten olin keskeyttänyt mökkilomamme, että pääsevät isän kanssa johonkin Porvooseen mökille...Minä otan lapset mukaan lomalleni, maksaa rahaa, mutta sitä pettymystä lasten silmissä on aivan mahdotonta katsoa!!Otan velkaa.
      Ja mitä kuulenkaan... että olen tehnyt kaikkeni estääkseni isää tapaamasta
      lapsiaan...
      Puhumattakaan,että olisi ensimmäistäkään elatusmaksua maksanut vapaaehtoisesti, saati osallistunut mitenkään lasten elämään, taloudellisesti taikka muutenkaan. Ja mies oli lääkäri!
      Joten kaikenlaisia tarinoita on, tässä yksi.

      • Rakastajako

        Ja mikä oli roolisi? Joulupukki vai mikä lie?


    • 4x äiti, 6x äitipuol

      No huhhuh. Onko hullumpaa kuultu???
      Ei oo kyllä koskaan tullut mieleenkään edellyttää miehen exää maksamaan meidän kesälomamme kuluja!!! :O
      Ja aika paljon on porukalla reissattu, mukana lapset mun ekasta liitosta, lapset miehen ekasta liitosta ja yhteiset lapset. Ihan ollaan itse maksettu lomat ja matkat, jotka itse ollaan lasteMME kanssa suunniteltu ja tehty!!!
      Ja niin, mies maksaa kyllä elaritkin vielä...

      • Miesmaksaa minimin

        On teillä varaa kun lapsettomat elävät köyhyysrajalla maksaen teidän kalliit harrastukset. On ekasta lliitosta, eri liitosta ja yhteisestä liitosta liuta kakaroita ja varaa matkustaa eri kuin lapseton sinkku jolla on toimeentulo vaikeuksia.

        Kakaroilla voi näemmä tienata kun vaan osaa oikeaan naida. Eka liitto ja toinen liitto vähentää edellisten kakaroiden maksuja. Mies maksaa jotain minimiä elareita,siitä pitää uus ämmä huolen.

        Täytyy olla kannattavaa bisnestä.


      • 4xäiti, 6x äitipuol
        Miesmaksaa minimin kirjoitti:

        On teillä varaa kun lapsettomat elävät köyhyysrajalla maksaen teidän kalliit harrastukset. On ekasta lliitosta, eri liitosta ja yhteisestä liitosta liuta kakaroita ja varaa matkustaa eri kuin lapseton sinkku jolla on toimeentulo vaikeuksia.

        Kakaroilla voi näemmä tienata kun vaan osaa oikeaan naida. Eka liitto ja toinen liitto vähentää edellisten kakaroiden maksuja. Mies maksaa jotain minimiä elareita,siitä pitää uus ämmä huolen.

        Täytyy olla kannattavaa bisnestä.

        No ei, kun ihan itse käydään töissä ja elätetään itsemme ja lapsemme :D
        Kalliita harrastuksia ei ole (mistä tuon keksit, minähän en mistään harrastuksista edes maininnut?), pojat harrastaa futista joka maksaa 6e/vuosi seuran jäsenmaksun muodossa nappikset hankitaan tarvittaessa. Itse harrastetaan juoksua ja se maksaa lenkkarien verran vuodessa :)


    • Tuliko yllätyksenä

      Ja teit uuden kakaran tiukkaan budjettiin? Kostit jo tekemällä uuden kakaran entisten tilalle. Lisämenon teit jo lapsille tekemällä uuden kakaran. Jätä se oma kakarasi kadulle ja häivy. Kauanko harkitsit budjettiasi tekemällä uuden kakaran?

      Paljonko siitä tuli lisämeno äijälle entisten lisäksi? Horona varmasti pidät huolen ettei ne entiset saa mitään.

    • no mieti

      Lähipiirissä eräs äitipuoli lähetti isän viikonlopun lähestyessä tekstarina lasten äidille kauppalistan. Lapsille piti aina olla ruuat ja mahdolliset hyväskät mukana, kun menivät isän luo. Oikeasti varaton henkilö saisi sossusta avustusta lasten tapaamiseen mutta tästä ei ollut kysymys.

      Se vanhemmista, jolla lapset kulloinkin ovat, maksaa viulut tietenkin.

      • Isovanhemmat maksoi

        Sossun avustus meni kaljaan kuten tyypillisesti.


    • Aivan hirvittävää

      Niin kuin kaikki lukijat ja kirjoittajat huomaatte, on hyvin paljon katkeruutta entisen liiton lapsia kohtaan, etävanhempi ei saisi uuden kumppanin mielestä edes tavata heitä, ei saisi maksaa elatusmaksuja, ei saisi ostaa lapsille yhtään mitään, käydessä lasten itäisi tuoda ruoka mukanaan.

      Ja tämä määräilijä on aina se uusi kumppani, on järkyttävää kuinka voitte uudelta kumppaniltanne sallia tuollaista puhetta tai tekoja.
      Tiedättekö näistä teoista, puheista, vai tekeekö tämä uusi kumppani salaa teiltä näitä tekojaan.
      Tiesin eräässä tapauksessa, että salaa lapsia tukisti, huusi meille, syytti heitä varkaiksi, itse lavasti asiat, niin että oikea vanhempi ei ollut paikalla kun toimi.
      Tässäkin lasten vanhempi oli liian sinisilmäinen tuohon uuteen kumppaniin nähden ja uskoi häntä enemmin kuin lapsiaan alle kymmenvuotiaita.

      Kuultuani tämän sanoin lapsille, että kertokaa vanhemmallenne asia jos hän ei teitä usko sitten kertokaa koulussa terveydenhoitajalle, on suorastaan riksi että lapset joutuivat ruumiilliseen kuritukseen, lisäksi lapset joutuivat kokemaan simputusta ja alistamista.

      Muuten jos saisin kauppalistan tavaroista , laittaisin sen niin takaisin lasten isälle, että hän näkisi alkuperäisen lähettäjän.

    • ikävää on ikävää

      KYllä.

      Kun eronnut nainen löytää miehen, ei väliä onko eronnut vai ei, onko lapsia vai ei, parempi tietysti jos olisi naimisiss ja lapsia, saisi paremmin loukattua muita ja kostaa.

      Siis, kun eronnut nainen öytää miehen, ensitöikseen hän jyrää miehen elämästä kaikki pois, vaimon, lapset ja koko suvun. Sitten hän tunkee itsensä ja kakaransa miehen kotiin, ja se on siinä
      Elämän suurin työ. Mitä enempi surua ja murhetta se tuottaa myös miehelle, sen parempi.

      Se on suurta milensairautta jota ei huomaa ennenkuin on myöhäistä, ja mies on menettänyt kaiken.

    • seuraan vain!

      Kaikille miehesi lapsille kuuluu olla lomailua yhdessä. Yhtäkään ei saa jättää pois riemuista, jotka on tarkoitettu isänsä kanssa viettää ja samalla äitipuoli tutustuu koko katraaseen ja tulee heidän kanssaan toimeen. Olkaa ihmisiksi.

    • pöyristyttävää

      Lasten äiti maksaa, eihän ole oikein että hän vetää elareita niiltä päiviltä jolloin lapset ei ole kotona.

      Siis jos lapset vaikka lomailee isän ja rakkaan uuden äidin kanssa 13 päivää, niin äiti voi käyttää rahat omiin juttuihin? Ne pitää sit vähentää äidin saamista elareita. Ilmaista rahaa ei ole. Jos tekee lapset pitää huoltaa ne, eikä heittää rakkaan uuden äidin niskoille ja maksettaviksi.

      Lasku äidille tottakai... tai elarit pois, jos nostellaan rahaa eikä sille oo tarvetta. Kumma akka jos maksattaa miehellä kakaroidensa reissuin, toisen hyvää hyvyyttään veisi lapset lomalle ja exä senkun rassaa ja kiusaa ja haluaa rahat joita ei tarvi...

      • Arghhh...

        Ei ne elarit ole niin isoja. Ei niillä makseta yksiön ja kaksion vuokran hintaeroa.

        Tuolla logiikalla voi sitten vuokranantajalla pyytää alennusta kuukaudenvesimaksuihin ja vuokraan kun asunto on vain osan aikaa isommalla käytöllä.


      • .........

        Kyllä asia on niin että kaikki mitä maksetaan on kirjattu elatus sopimukseen ! Ja se vanhempi maksaa lapset lomalla jonka mukana ovat. Lomamatkoihi ei elareita voi/saa verrata koska elarit ovat normaalin arjen pyörittämiseen tukea lähivanhemmalle etä vanhemmalta


    • Kilpailua

      Kalliksi tulee yhteiskunnalle eroperheet kun tarvitaan isoja asuntoja.

      Veronmaksajien pussista on pois eroperheiden viulut ja rellestäminen.

      Kauhea tappelu rahasta kuka maksaa mitäkin ja uusi ämmä vielä sekoittamassa kauhaa sopassa uusien kakaroiden kanssa.

      Onko sen uuden ämmän rahan tarve yhtä suuri kun entisen?

      Äjällä on entisiä maksettavana niin uusi ämmä tekee lisää kakaroita kun ei pysty suhteeseen ilman hyväksikäyttöä niin kuin ei edellinenkään. Saa jäädä kotiin makaamaan eikä tarvitse töissä käydä kun kakaraa pukkaa.

      Heikko ihminen ja ahne perustaa suhteen heti siihen että yhteisellä kakaralla koitetaan lujittaa suhdetta. Kamala mustasukkaisuus kuitenkin piilee aina sitä edellistä kohtaan ja kakaroita. Se jäytää monen uusperheen ämmän sisuskaluja ettei olisi yhtä rakastettu kuin se ensimmäinen joka yleensä pitää paikkaansa. Sen takia on pakko vääntää se yhteinen kakara ettei vain jäisi toiseksi.

      • .........

        Miten niin tulee kalliiksi yhteiskunnalle???? Ei sieltä sossusta mitään saa jos olet töissä ja asuntotukikin on kortilla jos tienaat enemmän kuin 900€/kk ja sossun kautta maksetut elkut ulosmitataan elatusvelvolliselta


    • markio

      Miten sun miehesi kestää katsoa sua? Mä en kattois toista silmäystä naista, joka ei hyväksy mun lapsia ja kohtele niitä tasa-arvoisesti. Harvoin alkaa vääntää mahaa kuvotuksesta näin ku nyt.
      Kylmä ja laskelmoiva narttu, joka korottaa itsensä ja oman lapsensa miehen lasten yli... varsinainen on äijäki. Meillä lähtis matkalle mä ja lapset. Ämmä jäis himaan keventää budjettia ja miettii mikä elämäs on tärkeetä.

      • 3+12

        Samat ajatukset - ilmiselvä tuleva exähän tässä ketjussa vuodattelee tuntojaan. Toivottavasti muistaa sitten itse laittaa aikanaan rahaa penskan mukaan kun tulee loma-aika iskän kanssa.


    • lapsetkärsii

      Minusta tässä äiti teki väärin, ja voit olla hänelle vihainen. Sitä vihaa ei pidä kuitenkaan kostaa lapsille, he eivät ole tehneet mitään, miksi heidän pitäisi kärsiä. Raha ei ole aina tärkeintä. Jos teillä kerran on varaa ja olette lapsille luvanneet, vie heidät lomareissulle miehesi kanssa. Ensikertaa älä edes sovi, ja yritä puhua ystävällisesti äidin kanssa, että onko hänellä joku ongelma, kuten alkoholiongelma tms.

      • .........

        Ei tehnyt väärin vaan nämä isä ja uusikko on keskiverto tyhmempiä koska kuvittelevat että ex osallistuu heidän loma kustannuksiin ... ...kyllä lomailijat itse vastaavat kustannuksista 100%:ti ja vastaava lapsista jos tulevat mukaan... ...tämä isän vaimo on saita kaikin puolin! Lomat johon annan rahaa niin aivan varmasti olen itse mukana.


      • Järkirakkausliittolainen
        ......... kirjoitti:

        Ei tehnyt väärin vaan nämä isä ja uusikko on keskiverto tyhmempiä koska kuvittelevat että ex osallistuu heidän loma kustannuksiin ... ...kyllä lomailijat itse vastaavat kustannuksista 100%:ti ja vastaava lapsista jos tulevat mukaan... ...tämä isän vaimo on saita kaikin puolin! Lomat johon annan rahaa niin aivan varmasti olen itse mukana.

        Olisiko ollut parempi ajatella erotilanteessa/perheellistä miestä naidessa mitä tuleman pitää? Miksi hemmetissä nuoret avioliitot hajoavat - siksi, että pitää leikkiä sinkkua avioliitossakin, jopa silloin, kun ottaa valmiin vanhemman puolisokseen. Miksi ylipäätään avioliitoista on tullut niin vaikeita - säälittää ja kiukuttaa lukea marttyyrijuttuja särkyneistä liitoista ja uusperheistä. Aikuisten ihmisten pitäisi ymmärtää käyttäytyä avioliitossa luotettavan aikuisen tavoin, eikä pettää puolisoaan tavalla tai toisella ja erota saman tien. Jos aviopuolisot käsittelisivät toisiaan (edes) samalla ystävällisellä tavalla, kuin käsittelevät ystäviään, avioeroja tulisi paljon vähemmän. Mutta se ylpeys! Se omanarvontunto! Se omahyväisyys! Se rakkaudettomuus! Se anteeksiantamattomuus ja ymmärtämättömyys! Kaikki nämä ovat hyviä enteitä erolle... Jatkakaa samaan itsekkääseen malliin, niin meillä on veroprosentti kohta 50, kun yhteiskunnan pitää maksaa yh- ja uusioperheiden kaikki ylimääräiset kulut?


      • Leveet'ä elämää
        Järkirakkausliittolainen kirjoitti:

        Olisiko ollut parempi ajatella erotilanteessa/perheellistä miestä naidessa mitä tuleman pitää? Miksi hemmetissä nuoret avioliitot hajoavat - siksi, että pitää leikkiä sinkkua avioliitossakin, jopa silloin, kun ottaa valmiin vanhemman puolisokseen. Miksi ylipäätään avioliitoista on tullut niin vaikeita - säälittää ja kiukuttaa lukea marttyyrijuttuja särkyneistä liitoista ja uusperheistä. Aikuisten ihmisten pitäisi ymmärtää käyttäytyä avioliitossa luotettavan aikuisen tavoin, eikä pettää puolisoaan tavalla tai toisella ja erota saman tien. Jos aviopuolisot käsittelisivät toisiaan (edes) samalla ystävällisellä tavalla, kuin käsittelevät ystäviään, avioeroja tulisi paljon vähemmän. Mutta se ylpeys! Se omanarvontunto! Se omahyväisyys! Se rakkaudettomuus! Se anteeksiantamattomuus ja ymmärtämättömyys! Kaikki nämä ovat hyviä enteitä erolle... Jatkakaa samaan itsekkääseen malliin, niin meillä on veroprosentti kohta 50, kun yhteiskunnan pitää maksaa yh- ja uusioperheiden kaikki ylimääräiset kulut?

        Kaikista suhteista on tullut vaikeita.

        Nrsismi on syy erolle jos ei mitään suuria ongelmia ole mutta ei vaan nappaa.

        Yhteiskunta saa maksaa. Lapsettomana en enää maksa. Nuoret eivät tee mitään eivätkä edes hae töitä. Jónkun tuhannen euron eläke tulisi tällä raatamisella. Saman saa sossusta.

        Onko varaa tehdä kakaroita? Verot nousevat koko ajan. Eronnut tai yh ämmä tuskin välittää. Lähti äidin ja isänkin omaisuus.


      • ........
        Järkirakkausliittolainen kirjoitti:

        Olisiko ollut parempi ajatella erotilanteessa/perheellistä miestä naidessa mitä tuleman pitää? Miksi hemmetissä nuoret avioliitot hajoavat - siksi, että pitää leikkiä sinkkua avioliitossakin, jopa silloin, kun ottaa valmiin vanhemman puolisokseen. Miksi ylipäätään avioliitoista on tullut niin vaikeita - säälittää ja kiukuttaa lukea marttyyrijuttuja särkyneistä liitoista ja uusperheistä. Aikuisten ihmisten pitäisi ymmärtää käyttäytyä avioliitossa luotettavan aikuisen tavoin, eikä pettää puolisoaan tavalla tai toisella ja erota saman tien. Jos aviopuolisot käsittelisivät toisiaan (edes) samalla ystävällisellä tavalla, kuin käsittelevät ystäviään, avioeroja tulisi paljon vähemmän. Mutta se ylpeys! Se omanarvontunto! Se omahyväisyys! Se rakkaudettomuus! Se anteeksiantamattomuus ja ymmärtämättömyys! Kaikki nämä ovat hyviä enteitä erolle... Jatkakaa samaan itsekkääseen malliin, niin meillä on veroprosentti kohta 50, kun yhteiskunnan pitää maksaa yh- ja uusioperheiden kaikki ylimääräiset kulut?

        Ei eroperhe sen enempää saa kuin muutkaan se mitä saa on tuloista kiinni ! Ja mitä veroihin tulee niin politiikot on hukannut paljon enemmän verorahoja kuin suomen vähäosaiset ja työttömät


    • uusperheenargi

      No ennen kaikkea, älkää laittako lapsia kärsimään typerästä äidistään... joutuvat varmasti kärsimään hänestä koko vuoden muutenkin :(

      Mutta ei tosta sossuun voi ilmoittaa, jos perustarpeet kunnossa, loman kun katsovat aina olevan ylimääräistä, ellei sitä erikseen haeta.

      Jaksamista sinulle, sitä selvästi tarvitaan. Mutta edelleen, se ei ole lasten syy, yhtä lailla se heidän iskä on vastuussa kustaantaa menoja jos äiti ei pysty! Eli älä sälytä lapsille ylimääräistä taakkaa, he ei voi siihen vaikuttaa. Kyllä siitä lomasta voi nauttia pienemmälläkin budjetilla (mutta toki muista muistuttaa, jos tämä äiti yrittää saada teitä maksamaan jotain omaa ylimääräistä menoaan! Jos niikseen käy, niin yrittäkää saada ne lapset ensisijaisesti teille!)

    • Näissä keskusteluissa on se vika ,että aloittaja ei anna yleensä tarpeeksi tietoa ja sitten keskustelijat vetävät johtopäätöksiä tyhjästä, ja ryhtyvät riitelemään keskenään !! Yleensä mukaan tulee vielä joku kenellä ei ole muuta tarkoitusta, kun saada joku keskustelija/keskustelijat suuttumaan !!!!!!

    • http://j.gs/46rA

      http://j.gs/46rA

    • http://j.gs/4D2a

      ei voi olla totta
      http://j.gs/4D2a

    • Tee itse ratkaisusi

      Joo kyllä sitä 2 lapsen vanhempana maksaa ihan yhtä suuren prosentin veroja kuin muutkin. Voithan tietysti olla katkera lapsettomuudestasi, mutta ei me muut sille asialle mitään voida. Tietysti voit muuttaa vaikka entisen Jugoslavian alueelle asumaan, siellä syntyy lehtitietojen mukaan todella vähän lapsia ja väestö kutistuu. Niin eikä siellä ole varmaan juuri mitään hyvinvointivaltioon kuuluvia veroja ja maksuja, eikä myöskään palveluja, esim. vanhuspalveluja joita itse tulet hyvin todennäköisesti tarvitsemaan.

    • Mee nukkuun

      Kännissäkö tämän kirjoitit?

      "Asun mieheni kanssa ja meillä on yksi yhteinen lapsi, sillä on edellisestä liitosta kaksi lasta jotka asuvat äitinsä luona."

    • tasapuolisesti tehty

      Meille ei miehen lapset tule jos ei tuo ruokaa mukana tai rahaa. Kotityöt on tehtävä miellä, iso lista jääkaapin ovessa. Laskottelemaan meille ei tulla. Minä kasvatan miehen lapsia niin, että heillä on hyvä eväät elämälleen. Toskapusien viemisestä saa 50 senttiä, imuroinnista 20 senttiä ja keittiön siivouksesta ruokaa.

      Omilleni olen yleensä antanut 5 e ahkeran työn lisää, siksi kun minun lapset asuvat täällä ja tämä on heidän koti. Mihen lapset sen sijaan eivät asu täällä, joten heille ei tule mitään lisiä. Minusta ihan tasapuolinen asia. Kuka asuu ja kuka ei asu,

      • .......

        Olet kusipäisyyden huipentuma että lapset maksaa nähdäkseen isänsä ! Ja sinä horo pidät lapsillas 2elättäjää


    • iisis

      Kuulostaa kummalliselta, että te teette suunnitelmat ja lasten äidin pitäsi niistä teidän reissuista ja suunnitelmista maksaa. Ei sitten lähdetä sellaisille reissuille lasten aikana joihin ei ole varaa. Ne miehen muksutkin ovat hänen muksujaan ja hän siis on velvollinen niiden reissuja maksamaan ihan siinä kuin teidän yhteistenkin lasten tai sinun lastesi eli ei ole pakko jos ei ole varaa.

      En minäkään alkaisi miehen ja hänen uuden perheensä reissuja maksamaan.

      • iisis

        Jatkan vielä, että käytän pienet varani yhdessä lapseni kanssa reissaamiseen ja olemiseen kesällä. En ala kustantaman suuruudenhulluja uuden perheen reissuja johon ei edes tasapuolisesti reissaajilla itsellään ole kaikkien kulujen maksamiseksi varaa. Samoin en vaadi exääni kustantamaan omia reissujani todellakaan.

        Ääreiskummallista teiltä. Voi olla että itsekin miettisin miten mukulat luovuttaisiin jos agressiivisesti oltaisiin käsiojossa että on omiin reissuihin varaa.


    • syyttäkööt itseään

      Me mentiin kerran Tahimaahan, oman perheen kanssa, ja pyydettiin että miehen lapset tulisivat mukaan, pyuhuttiin lapsille että miten kivaa siellä on, mutta se kariutui siihen ettei lasten äiti maksanut matkaa jonka me suunnittelimme. Sanoimme lapsille, että ette pääse mukaan kun äitinne ei maksa matkaa.
      Siitä tuli poru, että minä olin kuulemma puhunut lapsille kaikkea kivaa ja nyt joutuivat pettymään. MINÄ!!! mun vika että lapset ei päässeet sinne, miten niin, jos äiti ei maksa niin senhän vika se on. Ei me nyt kaikkia makseta, oma perhe ja muut sittenitse. Miehn lapset jäi kotiin ja me menimme no laitoimme kortteja ja valokuvia näytimme mitehn kivaa siellä oli.
      Mutta ei se mun vika ollu.
      Jos me mennään jonnekin ja suunnitellaan matkaa niin tottakai lasten äiti maksaa lasten matkan, mies maksaa minut ja mun lapset kun olen työtön. Voihan ne mennä sit vaikka korkeasaareen tai jäätelöbaariin, ihan sama. Mutta mun vika se ei ollut, minä vaan ehdotin. Kyllä se oli lasten äidin vika ihan selkeesti.

      • lissu on tyhmä

        Hahahaaa lissu, taas huono provo ja missä on "Tahimaa" en ole koskaan kuullut sellaisesta paikasta, lieneekö jossain perä-pohjolan perukoilla?


      • ....
        lissu on tyhmä kirjoitti:

        Hahahaaa lissu, taas huono provo ja missä on "Tahimaa" en ole koskaan kuullut sellaisesta paikasta, lieneekö jossain perä-pohjolan perukoilla?

        Minusta toi oli hauskaa ironiaa. Aloittajan ajatukset hieman kieli poskella vedettynä :)


    • Äidin vastaus

      Eikös se lasten menojen kustantaminen mene samoin kuin perheissä yleensä?

      Vastaus: Vanhemmat kustantavat lastensa kesäloman kulut.

      • ......

        Kyllä se vanhempi maksaa jonka mukana lapset on ! SE VANHEMPI MAKSAA JONKA MIKANA LAPSET ON... ...vain täydellinen ääliö ei ymmärrä sitä !!!


      • kiinaan mennään
        ...... kirjoitti:

        Kyllä se vanhempi maksaa jonka mukana lapset on ! SE VANHEMPI MAKSAA JONKA MIKANA LAPSET ON... ...vain täydellinen ääliö ei ymmärrä sitä !!!

        Äidit maksaa jos haluaa että joku ottaa hänen lapset lomalle ja vielä kaitsee ja hoivaa heitä. Vai meinasitko että ilmaseksi.. sillonhan kannataisi aina laittaa lapset reissuun jonkun mukana ei tarvis ikinä maksellla


      • ....
        kiinaan mennään kirjoitti:

        Äidit maksaa jos haluaa että joku ottaa hänen lapset lomalle ja vielä kaitsee ja hoivaa heitä. Vai meinasitko että ilmaseksi.. sillonhan kannataisi aina laittaa lapset reissuun jonkun mukana ei tarvis ikinä maksellla

        Eikö isä osaa kaitsea ja hoivata OMIA lapsiaan?


      • useimmiten ei
        .... kirjoitti:

        Eikö isä osaa kaitsea ja hoivata OMIA lapsiaan?

        Yleensä uusio haluaa että mies jättää ne omat lapset ja mies alkaa hoivaan hänenl apsiaan ja maksaa hänen ja lastensa matkan, koska usein nämä uusiot elää miehen siivellä.


      • kiinaan mennään kirjoitti:

        Äidit maksaa jos haluaa että joku ottaa hänen lapset lomalle ja vielä kaitsee ja hoivaa heitä. Vai meinasitko että ilmaseksi.. sillonhan kannataisi aina laittaa lapset reissuun jonkun mukana ei tarvis ikinä maksellla

        Kyllä ne lapset on myös isän ja isä maksaa jos lapset ovat hänen mukana ! Vai meinaatko että isä maksaa lapset silloin kun menevät äidin kanssa... ...no se olis /-0


      • .........
        kiinaan mennään kirjoitti:

        Äidit maksaa jos haluaa että joku ottaa hänen lapset lomalle ja vielä kaitsee ja hoivaa heitä. Vai meinasitko että ilmaseksi.. sillonhan kannataisi aina laittaa lapset reissuun jonkun mukana ei tarvis ikinä maksellla

        Niin sinäkin maksat omasi jos haluat heidät ottaa mukaan miehelläsi on omat lapset elätettävänä ja kai lapsillasi on isä joka maksaa elkut heistä


    • Elämän ohje

      Avaajalle eli pelkuriäidit´lle: Köyhän ei pidä alkaa suhteeseen toisen köyhän kanssa, jolla on aikaisemmasta liitosta lapsia.

      • aivon heillä jäässä

        Yleensä se exä on koyhä ja rahastaa miestä. Ei ajattele että miehellä saattaa olla työtön uusi vaimo ja hänen lapset, että ei exien kantsis alkaa kiristää miestä makselleen omia ja lastensa menoja.


      • .........
        aivon heillä jäässä kirjoitti:

        Yleensä se exä on koyhä ja rahastaa miestä. Ei ajattele että miehellä saattaa olla työtön uusi vaimo ja hänen lapset, että ei exien kantsis alkaa kiristää miestä makselleen omia ja lastensa menoja.

        Kyllä uuden vaimon lapset kustantaa lasten isä ei tämä uusi mies jolla on omat lapset elätettävänä !


      • Elämän ohje
        aivon heillä jäässä kirjoitti:

        Yleensä se exä on koyhä ja rahastaa miestä. Ei ajattele että miehellä saattaa olla työtön uusi vaimo ja hänen lapset, että ei exien kantsis alkaa kiristää miestä makselleen omia ja lastensa menoja.

        No jos exä on köyhä, niin silloin rikkaampi uusperheellinen kustantaa omien lastensa kesäloman kulut, dorka, "aivon heillä jäässä" (mitä tuo nimimerkki sitten tarkoittaakaan). :D

        Näinhän se menisi ydinperheessäkin. Paremmin tienaava maksaa enemmän jälkeläistensä kuluista.


      • Elämän ohje kirjoitti:

        No jos exä on köyhä, niin silloin rikkaampi uusperheellinen kustantaa omien lastensa kesäloman kulut, dorka, "aivon heillä jäässä" (mitä tuo nimimerkki sitten tarkoittaakaan). :D

        Näinhän se menisi ydinperheessäkin. Paremmin tienaava maksaa enemmän jälkeläistensä kuluista.

        Ja uusperheissä menee niin että se vanhempi maksaa kenen matkassa lapset on => isä maksaa omansa ja isän uusi maksaa omansa ja ydin perheissa talous on yhteinen jote yhdessä aikuiset lapsensa maksaa!


      • pöpöpöpöpö
        jukni69 kirjoitti:

        Ja uusperheissä menee niin että se vanhempi maksaa kenen matkassa lapset on => isä maksaa omansa ja isän uusi maksaa omansa ja ydin perheissa talous on yhteinen jote yhdessä aikuiset lapsensa maksaa!

        Voi uusperheessäkin olla yhteinen talous. Hyvin usein onkin, ainakin jos on pidempään yhdessä eletty. Ei meillä ainakaan eritellä, että kuka lapsista on kenenkin siittämä/synnyttämä. Meidän perheessä on kolme lasta, ja yhdessä maksamme heidän menonsa.


      • pöpöpöpöpö kirjoitti:

        Voi uusperheessäkin olla yhteinen talous. Hyvin usein onkin, ainakin jos on pidempään yhdessä eletty. Ei meillä ainakaan eritellä, että kuka lapsista on kenenkin siittämä/synnyttämä. Meidän perheessä on kolme lasta, ja yhdessä maksamme heidän menonsa.

        No se on ainakin varma ettei se ex puolison kuulu maksaa lasten kesäloma reissua joka ei ole mukana ja elkuissa ei ole vapaa kuukautta


    • systytysmyösyläpäässä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe