Onko kaikki lestadiolaiset niin kylmiä ja kovia?

Ihmettelijä

Ulkopuolisen kysymys? Onko kaikki lestadiolaiset niin kylmiä ja kovia? Yhtään hyväsydämistä en ole tavannut vaan kylmiä ja kovia ihmisiä. Yksi tekjiä, rakkaus rahaan.

24

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kussakissasiellä

      Helvettiin matkaajille ei tare rakkautta tuhlata. Omille senkin edestä.

    • ......

      Niimpä tietysti. Sinäkö sinne helvettiin tuomitset.

      • ......

        Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan. Luukas 6:37

        Niin kuin te mittaatte, niin teille mitataan."


      • moukkia oletten
        ...... kirjoitti:

        Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan. Luukas 6:37

        Niin kuin te mittaatte, niin teille mitataan."

        Juurihan avaaja lykkäsi oman sontakurmansa lestadiolaisten niskaan. Ettekö osaa hävetä kirjoitteluanne?


    • suntt.

      Aloittajalle on sattunut kohdallevain joku jäykkäniskainen täysin uskonsa sekoittanut lestadiolainen. Minullä on pari tuttua lestadiolaisperhettä, he ovat hyvinkin ystävällisiä minulle. Myöskin kokemukseni työajoilta on, että he elävät omaa hiljaista elämäänsä, joskus kääntäen vain selkänsä ulkopuolisille.

      He elävät omissa piireissään pääasiassa, ja siten heillä ei ole juurikaan hyvänpäivän tuttuja ulkopuolisissa.Usko on sellainen asia, että se määrää tuttavat ja jakaa ihmiset hyviin ja huonoihin. Sitten tälle moukkien syyttäjälle, sanoi juuri sellaista, mitä ei teiltä saisi suustanne tulla. Häpeäminen kuuluu myös teille, vaikka ette sitä tunnetta koskaan koe. Teillä on ylpeys tilalla omasta minästänne, sinne ei sovi häpeäminen.

      Toisen ihmisen halveksinta ja nimittely on paha tapa ihmisillä. Sitä tapahtuu puolin ja toisin. Sellaisella ihmisellä on itsellään paha olla. Kun yhteisöön missä ollaa, siihen sattuu arvostelut, niin se sen jäsen ottaa sen raskaasti, koska hänellä ei ole muuta kuin se yhteisö ja sen lait ja tavat. Raamattu pönkittää heidän huonot puolet, se koteloittaa heidät omaan kuoreensa.

      • teu,

        Et sitten osannut määritelllä ,ALOITTAJAA : koska hän heitti hetulaa vain Lestaad -
        iolaisesta , EI minusta mitenkään Esikoisesta jonka sinä kin heität niinkuin salaa

        Onko ne sinun Lesta ystävät ,mitä laatua lestoja , minä epäilen ettet ole tuntenut ketään Esikoista Tähän mennessä..

        Tietenkin tämän kesän ,lapin lähetyksen en minäkään voi kehua enää LLL:n väkeä.
        Monissa asioissa on mennyt pieleen , kuten on kerrottu enkä minäkään ole käynyt
        enää kuulemassa , kun puheet senkun vain heikkenee joka puolella ..

        Kuinka voidaan jatka tästä eteenpäin , se on hankalaa sanon minä , kun helluntaista asti o0n kuunneltu sellaisia puheita , ja nyt 2pyhää jälkeen kun lapin
        veikot lähti kotia , näitä jälkimainikeita ,,ei mieli metti keitä , vaikka jonkun
        puheista päätellen ,ei heidän puhe ole muuttunut , MUTTA SE ON .

        SUNTT. minun pitää sanoa että sinulla on isot luulot ittestäsi , ja juuristasi ,kun
        vain muka sinä tiedät, sanon mielipiteeni : sinä tiedät vain sen mitä luulet ,kun
        minä tiedän sen mitä Jumala antaa minun tietää , ja se on paljon enemmän kuin
        mitä suntt. on saanut koskan tietä , ymmärätkö..

        Mitä tulee toisten haukkumiseen , kumpi meistä on tehnyt sitä enemmän ?
        En sano kiusatakseni , vaan sanon Rakkaudesta ja se tarkoittaa että vaikka
        kannan huolta ihmisitä se ei tarkoita että läheskään kaikki ihmiset voisivat
        olla toteuttajia , siinä uskossakaan , joka heille on annettu , ja tarkoitan sitä
        esimerkiksi tämän kesän asiaa , kun ihmissääntöjä tuli 50-60 kpl ohi
        Raamatun ,näissä asioissa on puimista vielä niin pitkäksi aikaa , että
        taitaa mennä muutama sunnuntai vielä . että voisin tunnustaa kaikki
        mitä täällä on tehty. .


    • suntt.

      no ni teu, päästiin asiaan. Ensiksi, epäilit, etten tunne yhtään esikoista. Jospa minä latasen pari perhettä, niin samalla paljastan itseni. Sitähän en tee.

      Kato teu, olen aina alentanut itseni syntisenä Jumalan edessä, ja sinä nyt sitten väität minun ylvästelevän omilla luuloillani. Mutta teu, sinä et takuulla ole parempi ketään muuta Jumalan tietämyksen antamisessa. Älä syytä toisia isoista luuloista, kun juuri itse kehut olevasi kaikesta Jumalan tietoisuudesta. Sanot, että ymmärrätkö. Minä sanon En ymmärrä! Tiedät paljon raamatusta,koska olet lukenut ja tutkit sitä alin omaa ja uskot kaikkiin sen sanoihin. Mutta et tiedä Jumalasta ja hänen kokonaisuudestaa, yhtään emnempää kuin kukaa muukaan. Se on vain sinun uskosi asia.

      Olet teu unohtanut myös pahat sanasi. Sanoit rakkaudella kantavasi huolta ihmisistä. Tietysti kaikki haluaisimme, ettei olisi pahoja syntisiä ihmisiä, mutta sinun huolesi vahvistaa vain sinun uskoasi , että olet hyvä ihminen. ja jos olet vielä ollut hyvinkin aikoinasi julkisesti viranpuolesta huolehtivainen, se sitten on vain ollut julkista etusivun näyttöä. Synti niin minussa kuin sinussakin pysyy aina, vaikka kuinka koitamme sitä kauniiksi ja paremmalta näyttävämmiksi saada.Nyt minä kysyn, Ymmärrätkö?

      • aloittajan jatko

        No ei voi yleistää, mutta viimeaikaiset kokemukset on olleet huonot, toki kouluaikoina oli pari kolme kivaa koulukaveria. Se alko aina kuitenkin parkunaan kun jumppasivat rock'a'billy musiikkia. Sitten nämä 2 siirtyivät perinteisiin helluntaiseurakuntiin, ei hihhuliseurakuntiin vaan ihan peruskirkkoon. No toivotaan, että niitä positiivisia kokemuksia tulee enemmän.


      • teu.

        En ym,m,ärtänmyt puoliakaan , mistä johtuu . ehkä osa johtuu siitä , kun silloin aluksi
        meillä oli kärh'ämä asioita , pyytlin 3-4 krtaa anteeksi ..JA NE EI OLE ENÄÄ MINUN
        SYNTEJÄ vaan tiedätkö kenen ,, NE ON TULLEET SINUIN SYNNEIKSI ,,koska minä saan uskoa ne anteeksi annetuiksi JEESUKSEN nimessä ja veressä. kun
        Jumala on sdanonut joka on anteeksi rukloillut , niitä ei pidä muistella , missä ne on
        Ne on ´hukutettu LAUPEUDEN MEREEN ja siihen ei anneta kalastus lupia , tämä
        oli tätini mies usein kättämä sanat.

        Minulla on Raamatun sana siitä että saan unhottaa kaiken , kun olen esittänyt
        anteeksi pyyntöni . Sinulla ei ole mitään sen yli ei koskaan enää,.


      • ...\..m
        aloittajan jatko kirjoitti:

        No ei voi yleistää, mutta viimeaikaiset kokemukset on olleet huonot, toki kouluaikoina oli pari kolme kivaa koulukaveria. Se alko aina kuitenkin parkunaan kun jumppasivat rock'a'billy musiikkia. Sitten nämä 2 siirtyivät perinteisiin helluntaiseurakuntiin, ei hihhuliseurakuntiin vaan ihan peruskirkkoon. No toivotaan, että niitä positiivisia kokemuksia tulee enemmän.

        Mutta aina silloin tällöin törmää lestaatiolaisiin, jotka tulee etsimään rukousapua vapaissa suunnissa tai muuta, ne on olleet ihan ok. (en kuulu mihinkään). No jospa se Luoja johdattaisi muitakin kuin nuita mulkeroita, vissiin ei kannata rueta kiroamahan vaan siunaamaan ja rukoilemaan moisten känkkien puolesta.


    • suntt.

      Se teu on hyvä niin, että uskot syntisi anteksi. Onhan se vapaampi olo. Muistan kyllä sinun anteeksi pyyntösi. Mutta muistako minun? Mutta sehän on niin, että kun pyytää anteeksi vanhat, niin voi niin kuin vapaasti taas loukata lähimmäistään. Kovi olen koettanut Jumalalle haastaa pahoja tekojani anteeksi, en sitten tiedä kuuleeko hän, vai pitääkö vaihtaa linjaa. Uskon kuitenkin, että samat eväät meillä on sinun kanssasi pussissa syöty tai syömättä viimeisellä veräjällä. Kato teu, se on minun uskoni armoon.

      • 100+10

        Armoa ei ole ilman uskoa Jeesukseen!


      • TEU.

        "" suntt.""

        Muiatan ; kun nimeämäsi kirjoittajan "hevosmies" pyytelit häneltä , sitä en muista saitko ,mutta sen muistan että paljon teillä oli kärhämää .
        Jos sinulla on nämä ainoita muisteloita , tuntuu kuin eläsi valuisi hukkaan eikä .
        mikään valmistuisi mihinkään , katkérrus vain paistaa kuin naantalin nahka-aurinko
        siellä kupari vuoren rinteellä , jossa oli toimiva naisluotari muutama satavuotta sitten

        Kunnes homattiin että kaivosta ei meinaa saada vettä , alettiin perkaamaan sitä
        sieltä löytyi yli 300 lapsen luurankot , kuka väittää että Birkitta luostarin nunNA
        OLI SYNNITÖN .

        NUNNA LUSTARISSAKIN OLI ABOTTI MIES.

        Ja niissä hommissa on muuten vanha sanonta , hiljaisissa vesissäkalaa kutee,

        TOINEN ASIA ON JOS SYÖ OMASTA PUSSISTA , EI TULE KOSKAAN SAAMAAN SITÄ MITÄ HAKEE , KANNATTAA MUISTAA.

        SE EI OLE SINUN ASIAS PULPUTTAA , MINUN TEKEMÄTTÄ JÄTTÄMISTÄ ,
        huomaan nyt että sinulla ( on muka oikeus teilta minua ) sitä ei ole minullakkaan
        siksi pyysin anteeksi ,mutta huomaan että ei olisi tarvinnut , koska sillä ei olluy
        mitään apua valitettavasti .

        Kyllä kaikkien pitää tietää mitä , anteeksi pyynnillä toivotaan , jos ei tiedä ,
        EI VOI JATKAA MUITA SEPUSTUKSIA ENNEN , KUIN TIETO ON..


      • teu,
        TEU. kirjoitti:

        "" suntt.""

        Muiatan ; kun nimeämäsi kirjoittajan "hevosmies" pyytelit häneltä , sitä en muista saitko ,mutta sen muistan että paljon teillä oli kärhämää .
        Jos sinulla on nämä ainoita muisteloita , tuntuu kuin eläsi valuisi hukkaan eikä .
        mikään valmistuisi mihinkään , katkérrus vain paistaa kuin naantalin nahka-aurinko
        siellä kupari vuoren rinteellä , jossa oli toimiva naisluotari muutama satavuotta sitten

        Kunnes homattiin että kaivosta ei meinaa saada vettä , alettiin perkaamaan sitä
        sieltä löytyi yli 300 lapsen luurankot , kuka väittää että Birkitta luostarin nunNA
        OLI SYNNITÖN .

        NUNNA LUSTARISSAKIN OLI ABOTTI MIES.

        Ja niissä hommissa on muuten vanha sanonta , hiljaisissa vesissäkalaa kutee,

        TOINEN ASIA ON JOS SYÖ OMASTA PUSSISTA , EI TULE KOSKAAN SAAMAAN SITÄ MITÄ HAKEE , KANNATTAA MUISTAA.

        SE EI OLE SINUN ASIAS PULPUTTAA , MINUN TEKEMÄTTÄ JÄTTÄMISTÄ ,
        huomaan nyt että sinulla ( on muka oikeus teilta minua ) sitä ei ole minullakkaan
        siksi pyysin anteeksi ,mutta huomaan että ei olisi tarvinnut , koska sillä ei olluy
        mitään apua valitettavasti .

        Kyllä kaikkien pitää tietää mitä , anteeksi pyynnillä toivotaan , jos ei tiedä ,
        EI VOI JATKAA MUITA SEPUSTUKSIA ENNEN , KUIN TIETO ON..

        "" SUNTT.""

        SINULLA OLI ALLA LIIAN SOPIVA VASTAUS , MUTTA ONNEKSI 2. PV.AIKAISEMMIN..


    • suntt.

      No se on taasen sinun uskosi.

    • matkamies maan

      en tiedä mitä aloittaja tarkoittaa kovista ja kylmistä mutta ei se oikein ole..jos vihollises isoo niin syötä häntä,jos hän janoo niin juota häntä,koskas tämän teet,niin sinä tuliset hiilet hänen päänsä päälle kokoot.eikä se tarvitse olla maallisesti edes huonot välit,muttta epäuskon tilassa ihminen on vihollinen ymmärryksen puolesta. olen kuullut että vanha rantanen kun tuli kalasta niin vei aina suurimman kalan sille pahalle naapurille ja viimein sen täytyi tehdä parannus.siinä meille hyvä esikuva

      • Logiikkaa peliin

        "en tiedä mitä aloittaja tarkoittaa kovista ja kylmistä mutta ei se oikein ole"

        Jos et kerran tiedä mitä aloittaja tarkoittaa, niin tuskin tiedät rehellistä vastausta siihen onko se oikein.


    • suntt.

      ....älkää minulle kaloja ruvetko tuomaan. En ole oikein kalojen ystävä, noin ruokailun puitteissa. Ja kaiken lisäksi eivät terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat. Väärät lääkkeet pahentavat sairautta, ja tekevät lisää sairautta.

      Ja vielä parantamisen varaa on kyllä kaikilla. Se on vain harhaluulo, jos joku olettaa olevansa täysin parantunut ja synneistä terve. Usko tulee ja peittää synnin, usko horjuu ja synti pysyy vakaana ja peittää uskon.

      • kas näin

        otin vain esimerkin kuinka kristuksen rakkaus vaikuttaa,ja tilanteen mukaan.nyt jokainen elää ruuan puolesta yltäkylläisyydessä mutta jos on ollut vähän pula aika niin voi ruokakin kelvata.kossu pullo varmaan kelpais monelle mut ei taitais olla aivan terveellinen lääkitys


    • suntt.

      Juu. kossupullo se vasta petollinen lääke on. Kaikki mitä "iloa" se tuokin jollekin,
      kossu vaati myös maksun. Mitä suurempi ilo, sitä kovempi suru ja paha olo.

    • dfkchkfcvhkh

      Oletko ruumishuoneella työssä

    • tulitikkutyttö

      Eivät kaikki ole kylmiä ja kovia, joukossa on paljon myös sydämestään lähimmäisiään rakastavia ihmisiä. Heille Jeesus on matkaoppaana tällä maisella vaelluksellamme, ja se näkyy ja on aistittavissa heidän elämänasenteestaan ennen kuin tulee edes ilmi heidän kristillisyytensä. Valitettavasti niin es.lest. kuin kaikkiin muihinkin kristillisiin liikkeisiin ja seurakuntiin kuuluu vain syntisten ihmisten lisäksi täysin tomppeleita, joilta ns. omavanhurskaus on pimittänyt rakkauden.

    • teu,

      ""ihmettelijä ""

      Katsos tällä pastalla on , useampi sellainen kuin sinäkin , ja kohta harvenpi
      juotka on 100 % uskovia , mitä sinä kysyitkään , oletko miettinyt ,

      • teuta

        Niin "" jos kaikki olisi kylmiä ja kovia , ja toiset olisi sen tuntuisia ,että olisi
        komeesti sulautuvia esimerkiksi kuin puhuivat tuolla kossusta , se ei ole lainkaan
        sellaista Uskovan ainetta.

        Mutta jos halutaa eri laisia haava hotoja . ynnä Astmoihin Kuisman kukkia 20 g
        lämpöiseen veteen 1 kupilline ,3asti pv, ja tiettyyn tarpeeseen saman verran ja
        esim. pöytäviinaan , natitaan o,5 dl 3 asti pv, Ihmien ei ole ,hevonen .

        Kuismaa ei saa antaa tuoreena Hevoselle , tulee suupieliin haavaumia ja jokin yskä.
        Mutta kun kuisma on kuivunut siinä ei ole enää sellaisia vaikuttavia aineita.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      56
      2979
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      543
      2818
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      34
      1977
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1922
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1778
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1727
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1432
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      93
      1200
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1178
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1142
    Aihe